Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 5:10 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2005 5:33 am 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 22, 2005 5:10 pm
Viestit: 6
Kyllähän se raha on ongelma. Pitää odotella kevääseen asti, että saisin tarpeeksi rahaa Ingramiin kun luokkaretkikin on tulossa ja se nielee leijonanosan muutenkin pienestä budjetistani. Siksi kaikki aseiden hajoamiset ottavat todella päähän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2005 7:42 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Ei minulla ole rahan kanssa mitään ongelmia. Kaikki menee mitä tulee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 25, 2005 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
Sitä rahaa tulee minulle ainankin vain kesänä, kun pääsee töihin. :| Joten sinänsä se on ongelma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 26, 2005 4:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 12:47 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Turku
Olen pelannu jostain 12-13-vuotiaasta eli 5-6v. Rahaa on mennyt yli 600€ tähän mennessä. Airsoft on kallis harrastus jos niin haluaa.

Aluksi pelailtiin asumalähiön pikkumetsässä halpisvempuilla, ja siitä se sitten lähti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 01, 2005 6:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
En ole väkivaltainen, tai sitä ihannoiva, enkä saa mitään seksuaalista tyydytystä aseista, mutta silti olen hulluna niihin ja niiden modaamiseen, en vain tiedä miksi, muu varustus onkin sitten jäänyt suorastaan retuperälle, mutta sitäkin korjataan...

Tällä hetkellä aseissa\niiden osissa on kiinni noin 5000-6000 euroa, muussa varustuksessa noin 500 euroa.
Isoveljeltä on mennyt silmä ilmakivääriin liittyneessä onnettomuudessa, joten vanhemmilta ei liiemmin tukea ole tullut, ellei satunnaista kuulapussia lasketa.
Harrastukseni olen rahoittanut aseita myymällä ja sitä tulen jatkamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 06, 2005 9:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:05 am
Viestit: 42
Paikkakunta: Pohjois-savo
Rahaa on mennyt noin 700e mutta olen onnellinen joka lantin edestä. Kun ne rahat on tilitä suoraan wgc:hen lähettänyt, tai postiennakkopaketteja Visa Electronilla lunastanut, niin ei sitä osaa edes surra! Eri asia ehkä jos ei olisi töitä joista tulee useamman sadankin euron tilejä suhteellisen säännöllisesti...
Asia voi olla ihan nuorimmilla ehkä toisenlainen mutta ainakin yli 15 v. pelaajat voivat ihan hyvin käyttää kaikkia kontaktejaan niiden (muidenkin kuin kesä-) töiden hankkimiseksi, niin minäkin tätä rahoitan. Myöskin kotona asuva lukiolainen voi hyvin käydä osa-aikatyössä... :wink:

Varusteiden hinnasta on turha itkeä, pitää osata etsiä kirppiksiltä ja armeijan ylijäämävarastoista (sekä ns. "toriautoista"!) sopivaa pelivaatetusta. Myöskin Varusteleka on kiva kauppa. SA kaasunaamarilaukku on tarpeeksi kantolaitetta minunkin vähäisille lippailleni ja muille tavaroille.

Olen kylläkin tälläinen asefriikki että airsoftaseet voittaa hienoudessaan ehkä vain realsteel. Taidankin kohta aloittaa Practical-ammunnan pelkästään että saisin ostaa oikeita aseita... :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2005 9:56 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 20, 2004 3:59 pm
Viestit: 79
Jaakonpoika kirjoitti:
Ei se tee harrastuksesta tärkeää, että on käyttänyt siihen pirusti rahaa, vaan se, että sillä rahalla on saanut jotain. Minä ainakin olen.


Tjooh tuo on totta, turha laskea paljon kuluttaa johonkin rahaa. Tärkeintähän se on että sit myös sinulla on hauskaa sen rahan edestä =)

Don't worry be happy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2005 12:20 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 05, 2005 7:23 pm
Viestit: 4
Itselläni on mennyt noin.500e jos vähennetään summasta myytyjen aseiden hinnat :) Kallistahan tämä on, mutta joka penni tulee takas lajin tuoman ilon myötä :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2005 6:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Hmm, noin 300 euroa tähän mennessä, mutta hintaan tulee reilusti muutoksia kevääseen mennessä, sillä tulen ostamaan uuden aseen, moottoripyssyn ja aloitan harrastamaan aktiivisesti, nyt olen säästänyt noin 400 euroa, mutta lisää tarvitaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 08, 2005 7:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
Mitäs tuota pätäkkää olisi mennyt..

Tuhannen euron kieppeillä varmaan liikkuu ostojen hinnat, myytyjen tavaroiden yhteenlaskettu hinta on varmaan vajaa kuutisensataa euroa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 10, 2005 2:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 30, 2004 7:04 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Laitila
Kesällä sitä rahaa palaa airsoftiin. Kuulat nielevät tasaisin väliajoin rahaa. Samoin varusteet. Aseeseen ja sen varusteisiin menee harvoin rahaa, mutta silloin kun menee, niin sitäkin enemmän.

Varusteisiin ja aseeseen investoitu raha kipuaa yli 1000 euron. Mutta kuten sanottu: Saa niistä rahaa takaisinkin myymällä ja hauskaa on ollut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 14, 2005 5:38 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 153
Suoraan sanottuna rahaa on mennyt liiankin paljon(ainakin muiden mielestä). Olisin varmaan monesti saanut niillä rahoilla ostettua paremman auton, enkä ajaisi töihin surkealla romulla(pärjää silläkin). En jaksa pitää kirjaa summista, koska niitä ei kumminkaan saa takaisin. Mitä niitä muistelemaan. Sen ainakin tiedän että rahaa menee jatkossakin, koska kaikki ostamani tässä harrastuksessa on maksanut itsensä takaisin hyvänä mielenä ja hauskanpitona.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2005 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Onko raha ongelma? Ei.
Onko rahankäyttöni viisasta? Ehkä, ehkä ei :)

Suurin osa varoista tosiaan menee varusteisiin/aseisiin. Jos laskemaan aletaan, niin... 110+2200=.. 60*780... :? err... = Liikaa joka tapauksessa. :o

Mutta niin pirun hauskaa, ettei muulla väliä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2005 12:07 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Itselleni näiden aseiden hinta ei varsinaisesti ole onglema, kotona kun vielä asun, syön vanhempien laskuun ja käyn lukion ohella töissä.

Pelkästään viime vuonna meni arviolta 3500 euroa aseisiin ja varusteisiin, sun muuhun oheistavaraan. Tänä vuonna olen saanu tuhlattua vasta joitakin satoja euroja. Itse maksan kaiken harrastukseen liittyvän.

Tosin, jos myisin kaikki ostamani, tulisi rahaa varmasti myös ihan mukavasti takaisin.

Pirun hauskaa on tähän mennessä ollut, toivottavasti on jatkossakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2005 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
On. Ei sitä joka päivä ostella uusia kamppeita huiman 10€ kuukaisirahalla :wink: .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 10, 2005 7:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 7:54 pm
Viestit: 114
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Timo K.
Rahaa on mennyt enemmän kuin liikaa, mutta en sitä mieti melkein ollenkaan. Se hauskuus mitä saa tavaroista on mittaamatonta rahassa. En viitsi laskea kuinka paljon tarkalleen on mennyt, mutta 1,5ke paikkeilla pyörin. Melkein kaikki rahani on nyt kiinni varusteissa ja aseessa, mutta rahaahan saa takaisin kun myy tavaraa :wink:.

Eli siis en todellakaan voisi sanoa, että raha ei olisi ongelma. Kunpa voisinkin...


Viimeksi muokannut Setekh päivämäärä Ke Maalis 23, 2005 10:32 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 11, 2005 1:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Kyllähän tähän paljon rahaa menee mutta elämässä täytyy uhrata :lol: .

EDIT: Mutta tunnetta ei voi kuvailla :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2005 8:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 7:09 pm
Viestit: 141
Paikkakunta: Laukaa
Kyllä sitä palaa, mutta mihin se ala-ikäinen käyttäis rahansa, kuin harrastuksensa kehittämiseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 24, 2005 5:22 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 12:43 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Turku
Se mitä äskön laskin, niin varusteista on yhteensä tullut sellaiset 500 euroa, mutta kun laskemme kaiken maailman kuulat ynnä muut sellaiset mukaan, niin hintaa läjähtää reilusti yli 500 euroa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2005 1:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 4:49 pm
Viestit: 3
Paikkakunta: Joensuu
Noh, jos kesätöistä sais ainakin sen 300e niin enää puuttuisi n. 200e sähkön ja muun tarpeellisen hankintaan (lippaita, kuulia jne.). Ainut huono puoli on että mistä ne hankkia. Tosin säästän juuri ne 200 euroa jos käytän Fairsoftin kimppatilausta. Raha on aikamoinen ongelma (minulle), ainakin jos tilaan suomesta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2005 2:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 1:12 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Turku
Raha on aina ongelma tässä pelissä. Itselleni olen saanut kyselemällä keploteltua työpaikan, jossa käyn lauantai aamuisin. Pienyrittäjiltä kannattaa kysyä, vaikka palkka ei ole sitten välttämättä mikään mahtava.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2005 2:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 1:34 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Joensuu
On. Tällä hetkellä rahaa ei todellakaan ole liian paljon. Kesätyökin on auki. Rahareikiä airsoftin puolelta lienee: lisää lippaita, korsetti (a.k.a taktiset liivit) sekä tietnkin kuulia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 30, 2005 5:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:03 pm
Viestit: 5
Kyllähän se on pieni ongelma, kun pitäisi saada 153€ kasaan ja vasta olen aloittanut säästämisen.

[Muokkaus] Lause näinkin mielenkiintoisessa viestissä päättyy pisteeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2005 4:13 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 05, 2005 9:48 am
Viestit: 55
Paikkakunta: Varkaus
Mielestäni raha on itselleni ongelma, jos teen siitä sellaisen. Olen kuitenkin ollut lähes säännöllisesti töissä, joten suuria rahallisia ongelmia ei ole tullut. Olen itse harrastanut n.1,5v airsoftia aktiivisesti ja uskaltaisin väittää, että kaikkiin tarvikkeisiin yms. on mennyt nyt n.1000e. Tuhlasin juuri 300e aseeni lisävarusteluihin eikä se harmita pätkääkään. Sainpahan ainakin aseen, johon voin luottaa tiukassakin paikassa, eikä se hajoa ulkoisesti kovinkaan helposti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2005 8:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 1:30 pm
Viestit: 66
Paikkakunta: Outokumpu
Viime maaliskuussa aloitin harrastuksen TM Glock 26 GBB:llä joka on nyt myynnissä YV:tä jos kiinnostaa. Mutta nyt on palanut jotain vähän alle 600€. Pitkään aikaa ei mitään kallista tarvitse ostaa, koska minulla on AK-47.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 5:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 09, 2005 1:31 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Helsinki
Vähän yli vuodessa yli 700e jos lasketaan glocki jonka olen tilannut mutta en ole viellä maksanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 6:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:06 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Polvijärvi
No eipä oo menny vielä, kun jotain 200€, koska oon vasta-alkaja tässä harrastuksessa. Tietystikkin hinta kohoaa, nyt lähiaikoina jonnekkin 400€, koska ostan Benellin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2005 2:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 16, 2005 6:25 pm
Viestit: 75
Mun mielestä ei oo tärkeetä ees että paljon on käyttänyt, mennyt on mennyttä. Kunhan on mieleiset varusteet. Itellä menny n. 900e.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 08, 2005 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 12, 2005 8:17 pm
Viestit: 26
Katsotaas nyt, varmaan jotain 500€ on niihin hukkunut.

[Muokattu] Poistettu vähintään 80% viestistä ja jäljellejäävä osakin kirjoitettu kokonaan uudestaan. Jos ei ole mitään asiaa, älä kirjoita. Tikka-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2005 1:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2005 1:01 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Vantaa
Mielestäni airsoft ei ole verrainnollisesti kovinkaan kallis harrastus. Kun vaikka verrataan vielä siihen jääkiekkoon. Itse pelaan maalivahtina nuoremmissa C-junioreissa (synt. -91) ja varusteet, jotka kestää sen 1-2 vuotta maksavat n.3000€. Tämä siis pulitetaan vähintään koohtuuhintaisia varusteita ostaessa 2 vuodessa. Lisäksi on lisennssit jne mitkä jo aiemmin mainittiin. Sitten on vielä pelimatkat ulkomaille ! Niihin jos joihinkin menee rahaa.

Omasta mielestäni on hyvin oikeudenmukaista että kun vanhempani maksavat muut harrastukseni (jääkiekko ja rummut) sekä kaikki muut mitä tarvitsen niin maksan itse airsoftiin tarvitsemani varusteet, välillä tietenkin pientä sponnssia voi kinua :wink:.

En myöskään saa viikko-/kuukausirahaa säännöllisesti. Rahat varusteisiin tulevat joistakin yksittäisistä töistä, isovanhemmilta ja jouluna sekä synttäreillä.

Nyt kun alkaa sitten laskemaan että paljonko on rahaa mennyt viimeisen vuoden aikana niin n. 900€


Viimeksi muokannut tnde päivämäärä La Joulu 03, 2005 10:33 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2005 2:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Setekh kirjoitti:
Rahaa on mennyt enemmän kuin liikaa, mutta en sitä mieti melkein ollenkaan. Se hauskuus mitä saa tavaroista on mittaamatonta rahassa.


Tähän väliin pakko sanoa että Setekh on varsin oikeassa. En itsekkään ole koskaan laskenut tavaran hintaa. Tähän kommenttiin sopii kuuluisa viisaus: "Ei rahalla saa luotettavia kavereita."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 01, 2005 10:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Itselläni on mennyt vasta 295,75 euroa softaukseen. Vähiten, jos vertaa muihin harrastuksiini: Mopoilu, johon on kulunut arviolta 2300 euroa; skeittaus, kun kunnon kompliitti maksaa, niin maksaa kunnossapitokin, arviolta 350 euroa kulunut siihenkin hommaan.

Kuten Zaber sanoi, ei se airsoft ole niin kallis harrastus, toisin kuin hinnat antavat ymmärtää.

Onhan se raha ongelma köyhälle opiskelijalle, toisaalta ei, jos jaksaa tehdä työtä sen rahan eteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2005 6:31 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 02, 2005 5:11 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Espoo
Varmaan sitä on mennyt lähemmäs 2000€. Suurin osa kuitenkin tuohon(yli 1000€) tuohon apsiin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2005 3:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Itsessään raha on ongelma. Aina kun sitä tulee, niin se myös heti menee. Lähinnä softiin.

Nykyään rahaa on melkein vuodessa palanut semmoiset karkeasti arvioituna 1000-1500e.. Mutta silti ei tunnu että varustus olisi kovin kummoinen.. On se vaan kummaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2005 5:46 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 05, 2005 4:22 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Espoo
Raha osaa kyllä olla pieni ongelma, varsinkaan kun vanhemmat eivät tätä harrastusta maksa ollenkaan. Työtä olen niska limassa tehnyt minun 1000-1500 euron varusteisiin, mutta rahaa vastaan olen saanut runsaasti hauskoja hetkiä ja hyviä muistoja. En anna rahan estää harrastustani. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2005 6:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 2:19 pm
Viestit: 64
Paikkakunta: Helsinki
Itseäni ihmetyttää erittäin suuresti nämä alle 15 vuotiaat jotka ovat kuluttaneet yli 1000e varusteisiinsa muutamassa vuodessa ja ovat täysin itse ansainneet työllä nuo rahat. Maksaako vanhemmat 100e roskien viennistä vai? Oikeasti, tuollaisen rahamäärän hankkimiseen tarvitaan koko kesä kesätöitä ja ne kun ovat usein kiven alla, varsinkin alle 15 vuotiaille. Veikkaisin että ainakin osalla tuo itse maksaminen tarkoittaa sitä että otetaan tililtä puolet rahoista, tililtä jonne isä ja äiti ovat keränneet rahaa sillon tällön ja minne on maksettu lapsilisät yms. Loput maksetaan sitten itse kotitöillä ja merkkipäivillä. Nämä tapaukset jotka tekevät ahkerasti töitä ja niillä maksavat varusteensa, niin ovat niin harvassa että tuskin joka toinen 13 vuotias joka omistaa 1000e vehkeet ja selittelee täällä maksaneensa ne itse niin on niitä oikeasti itse maksanut. Kuukausi ja viikkorahat ovat kuitenkin vanhemmilta saatuja, eikä heidän olisi pakko kotitöistä edes maksaa. Hyvää hyvyyttään vanhemmat niitä rahojaan teille jakelevat ;).

Itse en ole ikinä saanut merkkipäivinä rahaa lahjaksi. Mitä nyt joskus "tasalukuina" (15v, 10v jne.) olen saanut mummolta muutaman kympin (siis euroina). Syntymäpäivinä olen kyllä saanut lahjaksi softaus kamaa, esimerkiksi aseen osia tai muuta, joihin äiti ja isä on antanut rahaa, kun eivät osaa itse niitä ostaa. Mutta näitä päiviä on niin harvassa joten suurin osa tavarasta tulee itse ostettua (15e) kuukausirahalla ja töistä saaduilla rahoilla. Kun sen varustuksen kerran saa kasaan niin vaihtelu ja uusiminen on helppoa kun myy vanhat pois. Näin ei tarvitse suuria lisäinvestointeja.

Tämän hetkinen varustukseni arvo lienee tällä hetkellä noin 200e jos laskee vain tavaran jota peleissä pidän päällä, lukuunottamatta asetta ynnä muuta sellaista. Eli kohtuu halvalla on päästy, mutta jos kaikki airsoftiin liittyvä tavara mitä omistan, lasketaan niin kyllä se nousee varmasti yli 600 euroon. Kulutustavaran ja aseen olen pääosin maksanut kokonaan itse ja ison osan vaatteista ja muistaakseni suojalasit on maksanut vanhemmat jotain kautta. Eli kuukausirahoina tai muina avustuksina.

Muokkaus:
Tulipa perinteinen koevastaus, eli otsikon kysymystä kierrellään ja perustellaan muttei vastata kysymykseen :D. Eli ei, raha ei ole itselleni ongelma, vaikka siitä puutetta tuntuu olevan. Ihan hyvin sitä voi pelata pienemmälläkin roinamäärällä, vaikka lainavehkein jos niikseen tulee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2005 6:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 02, 2005 5:16 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Nivala
Palataan nyt vielä siihen jääkiekkoon eli minä olen sitä nyt yli 5 vuotta pelannut ja kun miettii niin on siinä saanut ainakin kolmet uudet varusteet hankkia koska lapsethan kasvaa. Ja sitten ne jäävuorot... Viideltä vuodelta tulee paljon maksettavaa(niitä en ole itse maksanut vaan kaikki on tullut isän kukkarosta) joten yli pari tonnia siihenkin on mennyt.

Softaukseen taas on mennyt n. kahden vuoden aikana vasta n.500€ mutta kohta kuluu toinen mokoma lisää uutta asetta ja varusteita hankittaessa. Vanhemmilta ei rahoitusta ole koskaan tullutkaan tähän hommaan mutta kesän 500€ ansioilla ja rippirahoilla olen vielä pystyssä. Saa nyt nähdä että kuinka paljon rahaa palaa tulevaisuudessa mutta se on sen ajan murhe.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2005 9:06 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Sanotaan näin, että ennen airsoftin harrastamisen aloitusta. Itselläni oli säästössä noin 1000-1300e:a. Sitten yksi kaverini meni innostuttamaan minut tähän harrastukseen ja rahaa mennyt ekana vuotena noin 1000e:a. Eli melkein kaikki säästöt.
Nuo rahat oli yleensä hankittu kuukausirahaa, synttärirahaa ja joulurahaa säästäessä, sekä mitä välillä tuli tehtyä duuniakin.
Onneksi viime kesäinen kesäduuni auttoi aika paljon, josta sain 300e:a. Sillä on pärjätty nyt 3-4kk:tta kun uutta varustusta on hankittu. Tällä hetkellä säästössä on kiitettävän määrä rahaa, että sillä rahalla pystyisi jo ostamaan uuden sähköaseen, mutta en näe mitään järkeä siihen kuluttaa rahaa. Pysykööt säästössä.

Eli ytimekkäästi vastaten kysymykseen, raha ei ole ongelma airsoftin kanssa, ainakaan vielä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2005 1:27 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 13, 2005 9:33 am
Viestit: 23
Paikkakunta: Lieto
On ongelma. Rahaa menee kovaan tahtii, kaikki säästöt mennyt softaukseen ja töistä saadut rahat..


Viimeksi muokannut Sw1per päivämäärä Ke Marras 23, 2005 7:00 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2005 4:04 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 03, 2005 3:59 pm
Viestit: 3
Sanotaan että en ole aloittanut harrastusta vielä itse, mutta tulevien 2 viikon sisällä aloitan. Minulle raha ei ole ongelma sillä kesätöissä tulee käytyä ja viime kesänäkin tilille ponnasi noin 1500€ ja jäljellä on vielä 1100€
Ensi kesänä tarkoitus mennä taas kesäduuniin, mistä ropsahtaa silläkertaa yli 2000€ Softaus kamoihin olen käyttänyt n. 100€. Vanhemmilta en saa minkäänlaista apua harrastukseen, sillä maksavathan he jo toisen harrastuksen, futiksen. Softaus on minusta kohtuu keski kallis laji, sillä esim tuo jääkiekko on todella kallista. Ja jso raha on ongelma, niin ei niitä uusia rojuja tarvitse ostaa joka kolmas viikko. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2005 12:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 13, 2005 4:23 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: Espoo, Lepuski
Semmonen 400€ menny jo (vemppu+maski, sähkö). Aika kallis harrastus tää on, mutta minkäs teet kun soft-kärpänen on purrut


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2005 1:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 30, 2005 10:37 am
Viestit: 106
Paikkakunta: Elimäki
12-vuotiaan pussille jo 350€ on kova hinta, mutta säästämällä sen saa kasaan. Itse ahkerasti säästän nyt AK-47:kaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com