Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:42 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 189 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Naiset ja airsoft. (korkeampaa filosofointia)
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 3:31 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Naiset ja airsoft ovat tunnetusti hyvin vastakkaisia aiheita asteikolla. Siis jos olet airsoftaamassa, ei kauniimpaa sukupuolta näy, ja vastaavasti naisten seurassa pyssyistä puhuminen ei käy( ainakaan jos mielii pysyä seurassa). Itse tunnen henk.koht. kaksi, jotka omistavat sähköaseen ja ovat käyneet pelaamassa useita kertoja.
Mielestäni kentälle pitäisi saada naisia hillitsemään airsoftaajien käytöstä. Siis tiedätkö airsoftaavia naisia tai tyttöjä? Miksi ihmeessä tyttöjä ei näy pelikentällä? Luulisi että kulttuuri ja muu seikat eivät enää estäisi naisia tulemasta mukaan maailman hauskimpaan harrastukseen. Sattuuko ne osumat niin paljon, vai mistä on kyse???

Jos olet se airsoftaava tyttö niin selvitä oma näkemyksesi aiheesta. Jos et, niin voit silti selvittää miesnäkökulmaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:35 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Turku
Jopa läjäytit keskustelun alkion!!!! Eipä ole edes ikinä huhuja kuullut, että naisia kentällä olisi näkynyt. Käsitykseni mukaan voisi softausta harkita niinsanottu poikatyttö, mutta nämä tälläiset ovat kuolleet jo kauan ennen 17 vuoden ikää.(Rankahko yleistys, älkää takertuko) Olisihan ihan mukavaa tälläinenkin tapaus tavata, mutta jyllätköön sovinismi ja sen tuomat oikeudet kentällä!

Kyllä näin on näpyttimet!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:40 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Espoo
Meidän peleissä on pari kertaa käynyt yksi tyttö. Ensimmäisellä kerrallaa hän jopa kyseli kuinka paljon sähköaseet maksavat!! Muutaman kerran hän sitten kävi sen jälkeen, mutta ei ole viime aikoina näkynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 6:39 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: Kerava
Veikkaan että naisia ei airsoft kiinnosta, koska heillä ei ole samanlaista metsästysviettiä kuin miehillä. Tämmöinen pyssyillä leikkiminen ja toisen 0wnaaminen tyydyttää tätä viettiä miehillä ja saa aikaan hyvänolon tunteen.
Harva naaraspuolinen nisäkäskin hakee ravinnon perheeseen, vaan se on yleensä uroksen toimi.

Nojoo.. Tämä menee nyt lässyttämiseksi. Eiköhän kaikki jo tajunneet pointin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:51 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 5:19 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: kangasala
Naiset jota pelikentällä näkyvät ovat mitä luultavammin äärifeministejä, jotka haluavat päästä kerrankin olemaan parempi kuin pojat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 7:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Itse olen ahkerasti yrittänyt saada tyttöystävääni mukaan pelaamaan ja onpa hän jopa lupautunut tulemaan pelaamaan "sitten joskus".

Mielenkiintoisen havainnon tein kuitenkin kun telkkarista tuli jotain juttua paintballista jolloin tyttöystäväni sanoi että "tuota minäkin voisin kokeilla".

Eli lyhyesti, se kipu ei vaikuta pelottavan naisia kauemmas tästä harrastuksesta, vaan mitä ilmeisemmin se tosiasia että aseet näyttävät oikeilta aseilta, kun aseet ovat mitäänsanomattomia mutkia, on kokeilemisen kynnys alempi.

Pitkään olen myös miettinyt että maailmassa on suunnitteluvirhe tai kaksikin ja pikkuhiljaa alan oikeasti uskomaan siihen :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 7:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:52 pm
Viestit: 82
Paikkakunta: Kausala
Potu kirjoitti:
Itse olen ahkerasti yrittänyt saada tyttöystävääni mukaan pelaamaan ja onpa hän jopa lupautunut tulemaan pelaamaan "sitten joskus".


Samaa olen itse yrittänyt. Mukaan on ahkerasti kyselty ja vastauskin on saatu: "Sitten joskus."

Potulla on hyvä pointti tuossa aseiden ulkonäössä, se voi hyvin olla yksi tekijä. Tiedä sitten, _ainakin_ teinitytöt (ikäluokka 13-17) on tieteellisesti todistettu suurelta osin anti-liikunnallisiksi olioiksi. Koulussakaan ei haluta liikkua, koska meikit voivat mennä. Kukapa siis haluaisi liata itseään metsässä pyssyn kanssa, kun voi olla "cool" ja "in" siististi sisätiloissa. Pätee siis valtaosaan, vaan ei kaikkiin. :)


Viimeksi muokannut Lt.Kamikaze päivämäärä Su Helmi 09, 2003 7:55 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Tuodaampas piristystä keskusteluun.
Ylpeänä voin ilmoittaa että mukanani
peleissä roikkuu ikioma kissimirri, kissimirrin
ikioman Spetsnazin kanssa. :D

Siellä ne painaa pisin mettiä ja kallioita.

Että näin.

Lisätään tähän viellä kommentti kumotaksemme
tuon paintball väittämän:
Spetsnaz valittiin juuri sen munakkuuden takia
ja että se näyttää aseelta toisin kuin joku ihme
P90 tai vastaava.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 12:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:03 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Nurmijärvi, Klaukkala
Yksi hyvä syy vois olla se että airsoft ei välttämättä ole kovin naisellinen harraste. Ja toinen vois olla just niin kuin Potu sanoi, että aseet on niin realistisen näköisiä että ne pelottaa toisin kuin paintballin epärealistiset ja rumat merkkaimet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 3:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:35 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Turku
Naama turpeessa rypeminen ei ehkä olekkaan tyttöjen/naisien juttu. Ja vaikka oma fyysinen kunto ei ole niin tärkeä voi tässäkin olla yksi syy.
Mutta jos joskus tyttö minua selkään ampuu softis pelissä ei voi muuta kuin kirota hiljaa....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 5:56 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Naisairsoftaajista on puhuttu aina toisinaan siellä ja täällä. Kuitenkin, kaikesta puheesta huolimatta ne ovat harvinaisuus...Valitettavasti.

Itse tunnen yhden kauniimman sukupuolen edustajan (Kouvolassa majaileva larppaaja), joka on erittäin kiinnostuntu airsoftista, mutta ei opiskelujensa takia kykene rahoittamaan harrastusta. Sattuu vielä lisäksi olemaan militäristinen tapaus, jota taidetaan as-harrastajalta vaatia...

Toinen tapaus oli hyvä ystäväni (larppaaja hänkin), joka tiimimme vemppu-aikoina kävi pelailemassa, mutta sähköjen tultua kehiin, hän jätti harrastuksen taloudellisista syistä. Tämä tyttönen taas oli sitä äärifeminististä joukkoa... =)

Naiset siis ovat pelikentillä harvinaisuus. Uskoisin tilanteen johtuvan juuri siitä, että airsoft nyt on militäristinen laji ja miesten keskuudessa näitä militäristejä nyt vaan on enemmän (Olisikohan armeijalla vaikutusta, ai löytyykö syy jostakin kehityspsykologian oppikirjoista...).

Toivoisin kuitenkin, että as-harrastajat yrittäisivät raahat naisiaan (kuulostipa sovinistiselta) mukaan pelikentille, niin saataisiin tätäkin ongelmaa ratkaistua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 6:16 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:54 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Lieksa
Elukka sanoi ,että yksi tyttönen lopetti sähköjen tultua. Siinäpä se. Suurin osa jättää (tytöistä) harrastuksen siksi,kun sitä rahaa menee.(Vaikkas it äriittävästi oliskin.mut kun..) :evil:
Jos sähköase maksaisi n. 100€ olisi varmasti noita harrastuksen jatkajia.
Tajusitte varmasti pointin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 5:19 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: kangasala
Olen sitä mieltä että airsoft on miesten tai poikien laji, ja varusteiden virkkaaminen on tyttöjen laji.

Kaikki mahdolliset muokkaukset ja korjaukset suoritettu. Varoitus lähtetty. -Luostarinen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 6:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
mappe kirjoitti:
olen sitä mieltä että airsoft on miesten/poikien laji ja varusteiden virkkaaminen on tyttöjen laji :wink:


Tuolla kommentilla saa helposti pallit hyllylle jos väärälle henkilölle inahtaa :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 7:35 pm 
WDW kirjoitti:
mappe kirjoitti:
olen sitä mieltä että airsoft on miesten/poikien laji ja varusteiden virkkaaminen on tyttöjen laji :wink:


Tuolla kommentilla saa helposti pallit hyllylle jos väärälle henkilölle inahtaa :twisted:


Kyllä. Huomaamattoman helposti. Onneksi kukaan ei vielä ole moista tullut väittämään, päin vastoin.

Veikkaanpa että meidän "tyttöjen" keskuudessa airsoft on hyvin tuntematon laji, ja siksi sitä harvat harrastavat. Ts. ystävät esim harvemmin houkuttelevat mukaan. Ainoa asia, joka minua kauemmas airsoftista työntää, on ehkä se että tavallaan ainakin alussa nolotti touhuta siellä omiaan ilman mitään hajua siitä, miten "pitäisi" toimia. Ehkäpä se ensimmäinen kerta on kaikkein vaikein.
En osaa puhua kuin omasta puolestani, mutta itse en ainakaan katso olevani erityisen poikamainen tai epänaisellinen. En ole erityisen feministinen myöskään. En myöskään katso airsoftin olevan mitenkään epänaisellista, vaikka jonkun mielestä se sitä varmasti onkin. Harrastus harrastuksena.
Pientä militaristin vikaa sitten saattaakin löytyä. En osaa sanoa miksi, mutta minusta paintball-aseet ovat rumia, tosin kuin nämä mallinnokset, joten tuonkin väitteen voin ainakin omalta kohdaltani kumota.

En katso naiseuttani uhatuksi vaikka tissini eivät näykään liivin alta erityisen hyvin. :lol:

Tämä kissa lähtee nyt meikkaamaan iltaa varten.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 08, 2003 7:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:37 pm
Viestit: 99
Paikkakunta: Seinäjoki
Olen samaa mieltä tuossa, että aluksi kaikki on luultavasti hankalaa... Pojathan ovat elämänsä aikana paljon enemmän tekemisissä aseiden kanssa tai ainakin tietävät niistä jonkin verran enemmän kuin tytöt, joten en yhtään epäile, että jotakuta kauniimman sukupuolen edustajaa nolottaa tulla sotatantereelle tallaamaan, kun ei edes välttämättä tiedä mikä on tulivalitsin, varmistin tai jopa liipaisin... :/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: naiset ja airsoft
ViestiLähetetty: Su Helmi 09, 2003 10:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 8:29 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Lutu-mussukka-pikku-sovinisti-possukat sentään, Varg ja Mappe, olette kyllä söpöjä ja niin tosissanne...Ei me naiset tulla pilaamaan teidän harrastustanne ja saatte ihan vapaasti olla poikia ja tehdä niitä poikien juttuja ainakin minun puolesta, ja uskon että muidenkin naisten puolesta. :D

Tähän asti kaikki ovat keskusteluissa ja kentälläkin suhtautuneet huomattavan positiivisesti naissoftaajiin. Olenkin tietyllä tavalla iloisesti yllättynyt että täällä on otettu uusia näkökulmia esille. Oikeastaan asiat ovat hyvin silloin jos sukupuolesta ei tehdä numeroa, ainakin pelatessa. Meitä on tässä harratuksessa niin monenlaisia ja se on mielestäni rikkaus. Jokaiselle jotakin kuvaa ehkä parhaiten käsitystäni airsoftista.
Minäkään en koe olleeni mikään poikatyttö, eikä feminismillä tosiaankaan ole mitään tekemistä sukupuolten välisen paremmuuden kanssa, joten jos nyt unohdettaisi tuollaiset ennen kuin joku mokaa todella pahasti. :)

Samaa mieltä olen Ividjan kanssa siitä että eivät nuo aseet tosiaan pelota, vaan sanoisin että ne tuovat sitä oikeata tunnelmaa, ja ovathan ne kuitenkin leluja. Minulla varmaankin helpotti se että olen käsitellyt oikeitakin aseita. Asetekniikka ei tosiaan hirveästi kiinnosta, ainakaan siitä tuntikausia keskusteleminen, se jääköön teille pojille.
Pidän airsoftista sen ei-kilpailullisuuden takia, näin ollen paint-ball ei ole minulle varmaankaan tarkoitettu. Vaikkei kilpailla niin silti otetaan tilanteet tosissaan ja hoidetaan annetut tehtävät kunnialla vaikka se sisältäisikin pitkästyttävän tylsää odottelua.

Minä tutustuin airsoftiin mieheni kautta, joka yllytti ainakin kerran kokeilemaan, ja se kannatti. Koin asian niin että minullahan ei tosiaan ole mitään menetettävää ja olisihan se mukavaa jos olisi yhteinen harrastus. Harmittaa vaan ettei aikaisemmin löytänyt tätä maanmainiota lajia, kun nyt taidan olla toistaiseksi vanhin naispuolinen harrastaja.

Lopuksi, virkatut varusteet olisivat jokseenkin vilpoisia, koska virkatessa pyritään tekemään koristeellista pintaa, esim.pitsiä, jossa on hieman reikiä, ja kun tarkoitus on kuitenkin varusteilla suojata itseään niin voi tulla hieman kylmä. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 6:29 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Jees, no, eipä minulla ole sen kummemmin tähän mitään erityistä pohtimista miksi ei hamekansaa näy pelailemassa. Mutta kuitenkin olen kerran huomannut vastakkaisen sukupuolen olevan pelaamassa, että erityisesti nuoremmat pojat pyörivät siinä lähellä ja yrittivät peleissä sankarimaisilla uhrauksilla ja teoilla pullistella niitä lihaksiaan naisten edessä.

Eipä sen kummempaa, ettikää jokainen sisältö tuosta, jos siltä tuntuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 7:21 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:33 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Varkaus
Tämä aihe on taas tällainen jokaisessa foorumissa loppuunkäsitelty topici, mutta nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että tänne LEKA:n keskusteluun on ilmestynyt hiukan uutta näkökulmaa, mikä on todellakin vain hyvä asia.

Itseasiassa nyt lähiaikoina on yhä enemmän saanut kuulla airsoftin naispuolisista harrastajista ja omalta kohdaltani voisin sanoa, ettei se kuitenakaan niin kovin harvinaista ole. Meidänkin porukassa pyörii yksi tyttö ihan vakituiseen ja onpa hän vielä melkeinpä niitä innokkaimpia... toinen taas ajautuu silloin tällöin pelipaikalle sattuneesta syystä ja olemmepa saaneet hänetkin jo mukaan pelaamaan siinä, missä muutkin.

Todellakin se aloittaminen tuntuu olevan hiukan hankalaa, koska kuitenkin aika monesti harrastus alkaa siitä, kun kaverit houkuttelevat kokeilemaan. Ja tyttöjä kun ei siellä kentällä ole loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, niin jää se tiedon välittäminenkin vähän vähemälle.
kaiken lisäksi tytöillä tuntuu olevan paljon useammin ensimmäistä kertaa peliin tullessa hiukan sellainen negatiivinen asenne airsoftia kohtaan ja heidät on jotakuinkin raahattu paikanpäälle. Näin ainakin meillä :lol: Mutta ylläri ylläri, kummallekaan edellä mainituista tytöistä ei aisoft tainnut sittenkään olla niin kovin vastenmielistä, päinvastoin.

Ja mitä sukupuolten väliseen eroon tulee, ei siihen kannata todellakaan katsoa, sillä mitä mies oppii, sen nainenkin voi oppia. Jos vain haluaa. En todellakaan ajattele pelikentällä tapaan, että tuo ryhmä olisi toista huomattavasti helpompi rikkoa, koska siellähän liikkuu "tyttö". Tällainen aliarviointi on saattanut muutaman kaverin (ja itsenikin joskus) kuulan eteen niin tyhmästä paikasta... :D

Ja sitten sellainen pointti: Pitää niille tytöillekin selittää säännöt ja aseiden toiminta yms. ihan yhtä lailla niinkuin pojillekin. Kukaan ei liene seppä syntyessään. On tosiaankin aika ankeaa tulla mukaan pelaamaan, jos ei oikeasti tiedä, mikä on tulenvalitsin tms.

Mutta hyvä, että naispuolisia edustajiakin riittää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 12:39 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:35 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Turku
Itse en koe olevani sovinisti_sankari_poika vaikka olen tänne kirjoittanut. Meow suvaitsevaisuutta pyydän!!!

(Otinko hiukan liian tosissani??? :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: naiset ja airsoft
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 6:30 pm 
Pienenä lisäyksenä tuohon vuodatukseeni, kun oli niin kamalan paljon sanottavaakin, niin kyllä niille tytöille/naisille kannattaa kertoa vähän muutakin kuin mikä se tulenvalitsin, varmistin jne. on. Pienenä esimerkkinä voinen kertoa kun paras ystävättäreni kokeili sähköllä ampumista. Meitä oli kaksi naista ja kaksi miestä, miehillä luonnollisesti armeijan tai ampumaharrastuksen takia kokemusta aseista ja niiden käsittelystä. Kovasti ihmettelimme miksi ystävättäreni ei osunut mihinkään ja en nyt muista kuka hieman kiusoittelevasti kommentoi tähtäinkuvasta jotakin. Ja kas, heti rupesi tyttö osumaan tauluun.
Lisäksi olisi hyvä kertoa noin yleisestikin miten ollaan, tyyliin naama turpeeseen jos on tarvis ja pysytään siellä niin kauan kuin on pakko, ampuma-asennot ja minkä takia ne eroavat toisistaan, liikkuminen yleensä, suojaaminen ja kaikkea sitä mitä pojat/miehet nähtävästi pitävät itsestään selvänä asiana. Oikeasti vääntämällä rautalangasta, mutta ilman suunnatonta kettuilua.

Ja Varg: Taisit ottaa hieman vakavasti. Katsos, se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa:)


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 6:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 8:29 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Pahatteluni, edellinen viesti oli Meowin tuotoksia. Vanhuus ei tule yksin, kun jopa unohtaa kirjautua.

Anteeksi maalaisuuteni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 7:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Roska kirjoitti:
pojat pyörivät siinä lähellä ja yrittivät peleissä sankarimaisilla uhrauksilla ja teoilla pullistella niitä lihaksiaan naisten edessä.


Mikäs ihme se nyt on? Niinhän se oikeassakin elämässä menee :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 8:32 am 
Otin tosissani ja tiedän sen. Sovinistiksi haukkuminen noin niinkuin parin mielipiteen takia on hieman liioiteltua. Olen esittänyt mielipiteeni ja seison sen takana.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 12:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Yksi naispuolinen henkilö pyysi päästä katselemaan kun tiimini oli pelaamassa, mutta kielsin tulemasta (johtuu eräistä henk. koht. syistä, joista en usko kenenkään olevan liiemmin kiinnostunut.).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 1:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
NoVaReoN kirjoitti:
Yksi naispuolinen henkilö pyysi päästä katselemaan kun tiimini oli pelaamassa, mutta kielsin tulemasta (johtuu eräistä henk. koht. syistä, joista en usko kenenkään olevan liiemmin kiinnostunut.).



Naiset softaamaan!!!!!11111
"Mutta sä et kyllä tule"

Naamaraja naistenkohdalla?
Kenties kaikki onkin vain miehestä pelkoa että naiset valtaavat lajin. Pieninä otuksina katoavat maastoon paremmin ja iskevät kun vähiten odotat. Onko se sittenkin niin? :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: naiset ja airsoft
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 4:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 8:29 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Varg: Itse kyllä kirjoitit että jyllätköön sovinismi ja sen tuomat oikeudet kentällä. On siis väistämätöntä että naisena tuohon reagoin. Jotenkin en oikein tajua että voi loukkaantua tuolla tavalla jos itse julistaa että jyllätköön sovinismi. Näin ollen ymmärrän että itsekin katsot kuuluvasi sovinistien joukkoon.

Jos nyt tuli paha mieli niin ei voi muuta kuin pahoitella tapahtunutta. Anteeksi, en minä loukata tarkoittanut. Rauha?

Meow

P.S. Itse asiassa kai pitäisi Mappelle suuttua, kun haukkuu minunlaisia äärifeministeiksi.:)

edit. Tarkoitukseni oli kyllä olla rennon rempseän hauska ja humoristinen siinä ensimmäisessä viestissä, mutta se on kyllä totta että huumoriani ei aina ymmärretä. :)


Viimeksi muokannut Meow päivämäärä Ti Helmi 11, 2003 8:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 6:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 11:48 pm
Viestit: 7
Vähän huumoria peliin, anyone? Tytöt, pojat.. LAPSET? :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 9:16 pm 
Prkl.. Mitä itse ainakin on tullut pelailtua (joskin ei niin aktiivisesti lähiaikoina) on tullut ainakin seitsemään naispuoliseen pelaajaan törmättyä, ja ovat pärjäneet pelissä aivan yhtä hyvin ja olleet yhtä innolla mukana kuin me ukkopuolisetkin. Itse en ainakaan mitään eroa ole koskaan huomannut.

En ole huomannut että kyseiset naiset olisivat yhtään erilaisia muista naisista henkiseltä puoleltaan (yhtään sen miehekkäämpiä tai naisekkaampia), vaan harrastus muiden mukana. Tuntuu vain että vastaanotto porukkaan on vähän nihkeää , joka voi olla ongelmana lisäharrastajien saannissa.

Ei ole välttämättä naisihmiselle helppoa aloittaa kun 22 kuolaavaa idioottia tuijottaa ensimmäiselle kerralleen tulevaan naispuolista ja vittuilevat tarpeettoman paljon, ottamatta huomioon sitä ettei toinen taidoiltaan välttämättä eroa muista rookieista, mutta kun pitää todistaa sukupuolista paremmuutta. Plus kuinka moni meistä ukoista tunnustaa mainostavansa kaikille naisille harrastusta samallatavalla kuin miespuolisille kavereille.

Luulenpa vaan että jotkut täällä olevista rumemman sukupuolen edustajista eivät osaa ottaa osumaa naisen toimesta, luullen sen jotenkin alentavan miehisyyden tunnettaan. Vaan pitää olla aina parempi kuin naiset. GROW UP!!!
Aina vedotaan naisten naismaisuuteen yliampuvissa määrin tyylin: ei tänne mitään tiskiliinoja ja korkokenkiä tarvita. Noh itse en ainakaan ole koskaan nähnyt yhdenkään naisen tulevan hameen tai korkokenkien kanssa pelaamaan vaan samoissa kuteissa kuin muutkin.

Itse kävin armeijan paikassa jossa oli naisiakin ja voin vain todeta että naiset pärjäsivät siellä aivan yhtä hyvin kuin miehetkin sen enempää valittamatta tai hienostelematta (itseasiassa motivaatio oli parempi naisilla), enkä häpeä tunnustaa että voin aivan ilolla napata osuman naispuoliselta siinä kuin miespuoliseltakin jos sattuu yllättämään, koska sukupuoli ei tee eroa tilanteessa. Kokemus on asia erikseen. Ylipäätään olen nähnytukkojen valittavan paljon useammin kuin naisten.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 9:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2003 8:48 pm
Viestit: 12
Paikkakunta: Turku
Prkl.. Mitä itse ainakin on tullut pelailtua (joskin ei niin aktiivisesti lähiaikoina) on tullut ainakin seitsemään naispuoliseen pelaajaan törmättyä, ja ovat pärjäneet pelissä aivan yhtä hyvin ja olleet yhtä innolla mukana kuin me ukkopuolisetkin. Itse en ainakaan mitään eroa ole koskaan huomannut.

En ole huomannut että kyseiset naiset olisivat yhtään erilaisia muista naisista henkiseltä puoleltaan (yhtään sen miehekkäämpiä tai naisekkaampia), vaan harrastus muiden mukana. Tuntuu vain että vastaanotto porukkaan on vähän nihkeää , joka voi olla ongelmana lisäharrastajien saannissa.

Ei ole välttämättä naisihmiselle helppoa aloittaa kun 22 kuolaavaa idioottia tuijottaa ensimmäiselle kerralleen tulevaan naispuolista ja vittuilevat tarpeettoman paljon, ottamatta huomioon sitä ettei toinen taidoiltaan välttämättä eroa muista rookieista, mutta kun pitää todistaa sukupuolista paremmuutta. Plus kuinka moni meistä ukoista tunnustaa mainostavansa kaikille naisille harrastusta samallatavalla kuin miespuolisille kavereille.

Luulenpa vaan että jotkut täällä olevista rumemman sukupuolen edustajista eivät osaa ottaa osumaa naisen toimesta, luullen sen jotenkin alentavan miehisyyden tunnettaan. Vaan pitää olla aina parempi kuin naiset. GROW UP!!!
Aina vedotaan naisten naismaisuuteen yliampuvissa määrin tyylin: ei tänne mitään tiskiliinoja ja korkokenkiä tarvita. Noh itse en ainakaan ole koskaan nähnyt yhdenkään naisen tulevan hameen tai korkokenkien kanssa pelaamaan vaan samoissa kuteissa kuin muutkin.

Itse kävin armeijan paikassa jossa oli naisiakin ja voin vain todeta että naiset pärjäsivät siellä aivan yhtä hyvin kuin miehetkin sen enempää valittamatta tai hienostelematta (itseasiassa motivaatio oli parempi naisilla), enkä häpeä tunnustaa että voin aivan ilolla napata osuman naispuoliselta siinä kuin miespuoliseltakin jos sattuu yllättämään, koska sukupuoli ei tee eroa tilanteessa. Kokemus on asia erikseen. Ylipäätään olen nähnyt ukkojen valittavan paljon useammin kuin naisten.


Viimeksi muokannut Cavetroll päivämäärä Ti Heinä 01, 2003 8:50 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 11:43 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:35 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Turku
Kiitos Meow. Kyseessä oli kielikuva jonka julistin. Okei oli tyhmästi sanottu. Itseäni ottaa vaan rankasti päähän ylipäänsä sovinistiksi(joka siis tarkoittaa noin niinkuin suurinpiirtein naisenalistajaa) haukkuminen. Siksi siis vahva regointi.

Kaikki siis ok.
(Saatoin olla väärässä edellisissä viesteissä.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
Varg kirjoitti:
Kiitos Meow. Kyseessä oli kielikuva jonka julistin. Okei oli tyhmästi sanottu. Itseäni ottaa vaan rankasti päähän ylipäänsä sovinistiksi(joka siis tarkoittaa noin niinkuin suurinpiirtein naisenalistajaa) haukkuminen. Siksi siis vahva regointi.

Kaikki siis ok.
(Saatoin olla väärässä edellisissä viesteissä.)


Radiossa tässä taannoin matkalla kotiin Tampereelta kuulin hyvin mielenkiintoisen keskustelun sovinismista ja seksismistä ja siitä limaisen keski-ikäisen miehen stereotypiasta joka väärin- ja hyväksikäyttää naisia.
Yksi argumentaatio tarttui korvaani; tällä hetkellä naiset ovat, tai ainakin väittävät olevansa alistetussa asemassa ja hakevat kovasti tasa-arvoa. Noh, keskustelun eräs jäsen nosti esiin huomion, joka minusta on melko huomionarvoinen.

Nainen on siis alistettu, hän voi siis solvata alistajaansa - sitä keski-ikäistä miestä.

NOH, entä jos tasa-arvo todella toteutuisi ja nainen nousisi miehen kanssa samalle tasolle? Onko naisilla enää silloin oikeutta, alistettuina kun enää eivät ole, haukkua tuota keski-ikäistä miestä. Heidän argumentointinsahan olisi silloin aikaisempien kokemuksien mukaista ja nuo negatiiviset tunteeet aiheuttanut asia on jo korjattu.

TOISAALTA, tuohan on kaunis ajatus; rasismia esiintyy edelleen, vaikka sitä vastaan taistellaan ja se on kaikissa maissa kiellettyä. Mittakaava ja aihepiiri eroavat mutta pääpiirteittäin kyse on samasta asiasta - syrjinnästä, ja siitä että saanko solvata syrjijääni vielä hänen sen "lopetettua."

Mutta tuo kaikki on offtopiccia, sekavasti kirjoitettua sekä täysin asiaankuulumatonta.

Naiset softiskentillä? Miksi ei. Ei ainakaan minulla ole mitään ajatusta vastaan.
Miksi naisia ei näy softiskentillä? Laji miellettäneen lapselliseksi rahankuluksi, militaristiseksi miesten testosteronitason nostajaksi ja täysin aihepiiriltään naisille sopimattomaksi. MUTTA, tuo kaikkihan on valhetta ja tietämättömien spekulointia.
Kyllähän tämä, niinkuin kaikki harrastukset, sopii myös naisille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 2:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
NONIIN JA TASA-ARVO KESKUSTELU PÄÄTTYI TÄHÄN.<---Kyllä. Juuri tuohon.

Topic on Naiset & Airsoft eikä Naiset & Tasa-arvo.

Elikkä pysytäämpäs nyt vain aiheessa tai jatketaan keskustelua muualla 8)


Eikös jossain demissä tai muualla ole tälläisille asioille paikka?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 4:47 pm
Viestit: 12
Paikkakunta: Muhos
Oma mielipiteeni: airsoft+naiset=tosi hyvä juttu. Naisia en itse ole kentällä nähnyt (johtuen varmaan siitä etten ole ollut vielä yhdessäkään pelissä jossa olisi ollut muitakin kuin vain tiimitovereitani :) ), mutta nettiräiskintöjä olen naisia/tyttöjä vastaan pelannut, eikä kyllä yhtään hävetä ottaa osumaa vastakkaisen sukupuolen toimesta.

Järkeilyä(tai sitten ei :) ):
Luulisin, että yksi syy airsoftin naisettomuuteen on airsoftin liian suuri naskimaisuusmaine. Suuren yleisön silmissä airsoft on vain naskien vemputtelua, jossa puhkotaan silmät ohimennen. Tämä taas johtuu lähinnä informaation puutteesta.
Lisäksi vaikuttavat melkovarmasti nuokin aiemmin mainitut syyt.

Meow ja Ividja: pitäkää liput korkealla ja kertokaa tästä jalosta lajista muillekkin naisille/tytöille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: naiset ja airsoft
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 8:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 8:29 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Aina kun puhutaan miesten ja naisten välisestä kanssakäymisestä on vaikea olla vetämättä tasa-arvoasioita tai yleensä naisasiaa keskusteluun. Loputon aihe, aivan kuten rasismi, jossa ei suoranaisesti voi olla oikein tai väärässä. Mutta se siitä, ja palataan aiheeseen.
Lähes aina kun olen jollekin naispuoliselle ihmiselle harrastuksestani kertonut on tullut positiivista palautetta, tyylin hei toi kuullostaa kivalta ja voisin itsekin kokeilla. Kerran tuli kuitenkin kerrottua väärälle ihmiselle ja palaute olikin hieman eri tyyppistä. Ei siitä sen enempää mutta opin harkitsemaan kahdesti ennen kuin jotain asiasta puhun. Pääasiassa innostuneinta palautetta tulee kun kertoo eläytymispainoitteisista peleistä, esim. tarinat CDS:tä ja Azizista ovat suuresti viihdyttäneet naispuolisia ystäviäni. Kuitenkaan, suurempaa ryntäystä peleihin lähtemiseen en ole havainnut, vaikka kovasti vakuutellaan innostusta. Varmaankin tämä johtuu suurelta osin siitä että peliaseeseen investoiminen jo vaatisi aikamoista innostusta harrastukseen ja eihän sitä voi alussa tietää. Teillä miehillä se on ehkä helpompi laittaa rahaa aseeseen, jos löytyy edes vähän kiinnostusta aseisiin. Mikäli kumminkin käy niin että pelaaminen ei innostakaan, niin onpahan sitten kiva lelu, joka on mahdollisimman lähellä esikuvaansa. :)
Aseista puheen ollen, meikäläiselle ei nyt loppujen lopuksi ole niin hirveesti väliä millä härvelillä metsässä rämpii, verrattuna huonompaan puoliskooni joka näyttää tuntevan jatkuvaa omistamisen tarvetta jokaista uutuusasetta kohtaan. Aika ajoin tulee pakottavia tarpeita vaihtaa, kun taas minä miellyttyäni johonkin tiettyyn niin on vaikea luopua mistään. Alussa sain aina miehen vanhat käyttööni, ihan niin kuin tavallisemmissa perheissä naiset perii miestensä vanhat kännykät kun on ihan pakko saada uusi.:) Nyt minulla on sitten se ihan oma, kaupan paketista, "tykipysy". Enkä varmaan tunnusta että on kivaa kun se on minulla ihan ensimmäiseksi, eikä kiertänyt monen omistajan kautta. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 9:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
WDW kirjoitti:
NONIIN JA TASA-ARVO KESKUSTELU PÄÄTTYI TÄHÄN.<---Kyllä. Juuri tuohon.

Topic on Naiset & Airsoft eikä Naiset & Tasa-arvo.

Elikkä pysytäämpäs nyt vain aiheessa tai jatketaan keskustelua muualla 8)


Eikös jossain demissä tai muualla ole tälläisille asioille paikka?


Oli vain niin mielenkiintoinen argumentti että oli pakko se tähän pistää - mutta älkää hyvät ihmiset ottako sitä huomioon, koska se olisi offtopiccia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 12:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
WDW kirjoitti:
NoVaReoN kirjoitti:
Yksi naispuolinen henkilö pyysi päästä katselemaan kun tiimini oli pelaamassa, mutta kielsin tulemasta (johtuu eräistä henk. koht. syistä, joista en usko kenenkään olevan liiemmin kiinnostunut.).



Naiset softaamaan!!!!!11111
"Mutta sä et kyllä tule"

Naamaraja naistenkohdalla?
Kenties kaikki onkin vain miehestä pelkoa että naiset valtaavat lajin. Pieninä otuksina katoavat maastoon paremmin ja iskevät kun vähiten odotat. Onko se sittenkin niin? :twisted:
Siis, itse en hingu naisia tähän lajiin, tulkoon jos haluavat, sama se minulle. Mutta en aseta heitä miespelaajien edelle. Jos kerran pitää ruveta selittelemään, niin kys. nainen on roikkunut niskassani luoja ties kuinka pitkään. Ei hän mikään ruma ole, mutta en halua mitään suhdetta hänen kanssaan. Koska puhe ei tepsi, niin haluan vain pysytellä hänestä mahdollisimman kaukana. Onko siinä jotain sovinistista vai?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2003 9:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Minun mielipide on että jos haluavat tulla softaamaan niin senkun tulevat ja se on kylmä totuus, että jotkut naiset ei tiedä mikä on mikäkin(liipasin, jne), mutta se on syystä, että heitä ei kiinnosta.

Itelle ei ole vielä naisia peleissä vastaan tullu, mutta netti räiskinnöissä kyllä ja, jos se ei ollu nainen, niin sitten se oli "niitä" miehiä, joita en toivo näkeväni peleissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2003 8:35 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:26 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Kurikka
swat kirjoitti:
Itelle ei ole vielä naisia peleissä vastaan tullu, mutta netti räiskinnöissä kyllä ja, jos se ei ollu nainen, niin sitten se oli "niitä" miehiä, joita en toivo näkeväni peleissä.


Mikäs "niissä miehissä" on vikana;)

Mielestäni airsoft on niin pieni laji suomessa, ettemme voi ruveta valikoimaan potentiaalisia pelaajia pois vaikka he olisivatkin eri sukupuolta kuin me.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2003 3:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 8:29 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Mistäs tiedät vaikka olisitkin törmännyt "niihin miehiin" peleissä, ja minkä ihmeen takia "niistä miehistä" puhe kun aihe on airsoft ja naiset?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 23, 2003 9:35 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Ja mikäs "niissä miehissä" on vikana? Taitaa taas näitä teini-iän homofobioita nousta pintaan ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 03, 2003 12:14 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 01, 2003 9:07 pm
Viestit: 2
Mutta oletteko ajatelleet minkälaiset mahdollisuukset miehillä on selviytyä lähitaistelusta naista vastaan? :) Huulet ovat armottomat ja ne pallot moukaroi vastustajan syvälle maahan! :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 189 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com