Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Huhti 18, 2024 8:42 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 264 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 6:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Cammer kirjoitti:
Varusteiden määrän ja laadun ei pitäisi vaikuttaa ikärajaan millään muotoa.


Eipä niin, joskin eläytymispainotteisista skenaarioista puhuttaessa täytyy muistaa, etteivät varusteet ole ainoa immersioon vaikuttava tekijä. Kyllä mua ainakin enemmän häiritsee täysin autenttisesti varustautunut 12-vuotias lapsi, kuin parikymppinen mies, jonka kengännauhat ovat vääränväriset.
Aika kärjistettyä toisin, eihän 12-vuotiailla ole autenttisia varustekokonaisuuksia.

Muuten kantaaottamatta, mutta niinkauan, kuin aseita päätyy alaikäisten käsiin, on tärkeää että paikallisyhdistykset kykenevät tarjoamaan myös heille mahdollisuuden pelata turvallisesti pelaamiseen osoitetuilla alueilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
RedAlert, mistä tulee ikäraja K14? Olisi enemmän kuin perusteltua nostaa se tuosta suoraan sen vuoden ylöspäin, johtuen jo ihan siitä että siinä vaiheessa lakikin alkaa kiinnostumaan täyttäneestä yksilöstä tavallista enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 5:31 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Espoo
Itse en oikein ymmärrä toisaalta tuota nurinaa siitä, miltä toiset näyttää, ei sillä, mitä tiukemmat varusterajat, sitä paremman näköistähän se on. Aina hössötetään siitä kuinka nuoret jani-petterit rikkoo auteettisuuden näyttämällä siltä miltä nyt nuori poika usein näyttää, eli jo lähes miehen varsi, mutta ei sitten paljoa mitään sen varren ympärillä. Ihan yhtäpaljon, ellei enemmän minua häiritsee ylipainoiset, pitkähiuksiset kaverit. Erityisesti jos he katsovat vähän nuorempia ja lyhyempiä pitkin nokkaansa. Aivan varmasti on yleisempi näky ollut vaikka toisessa maailman sodassa hieman nälkiintyneen näköinen nuori sotilas, kuin hyvinsyönyt muutamaa vuotta vanhempi kaveri.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Läskit partanaamat sentään osaavat pitää itsestään huolta ja ryhmä- ja joukkuetoiminta toimii huomattavasti paremmin kuin ipanoiden synnyttämä möyryävä kaaos.

kroisos kirjoitti:
Ihan yhtäpaljon, ellei enemmän minua häiritsee ylipainoiset, pitkähiuksiset kaverit. Erityisesti jos he katsovat vähän nuorempia ja lyhyempiä pitkin nokkaansa.


Jestas mitä paskaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 5:31 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Espoo
Täysin totta, siitä en puhunutkaan, eikä tarkoitus ainakaan ollut kiistää. Pointti oli se, että moni asennoituu nuoriin jo negatiivisesti pelkän ulkomuodon perusteella ymmärtämättä itse olevansa aivan yhtä kaukana sotilaan ihanteellisesta fyysisestä olemuksesta. Sanoin ehkä hieman epäselvästi, mutta tarkoitin sitä, että toisen fyysiseen kuntoon nimenomaan ei pitäisi niin paljoa kiinnittää huomiota ja vielä vähemmän jos ei kerta itsekkään ole siinä auteettisimmassa iässä ja painossa.

EDIT: Nyt vaikuttaa siltä, että on hieman epäselvyyksiä joten sanottakoon vielä, että itseäni siis ei muiden ulkomuoto häiritse lainkaan. Ainoastaan asenteet.


Viimeksi muokannut kroisos päivämäärä Ke Joulu 12, 2007 7:38 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:37 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Ehkä pointtina ei ole niinkään ollut nimenomaan ULKONÄKÖ ja PITUUS, vaan se yleinen ulkoinen toiminta - huonot vermeet ja aivan päätön käyttäytyminen ja toiminta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Erikoisjoukot, perusmosurit, huoltomiehet vai upseerit? Minkä joukon standardien mukaan sotilaan ihannearvot määritellään?

Kyllä minä luulen että siellä _kentällä_ näkyy tilanteen tullen ihan kaikenlaista sakkia, lukuunottamatta yleensä naisia, vanhuksia ja etenkin niitä murrosiän partaalla olevia skidejä, ellei sitten lytätä kaikkia mahdollisia kansainvälisiä sopimuksia lyttyyn siinä samalla.

Edit: Eikä toki unohdeta sodan sijaintia kartalla ja sen alueen tapoja, maailmankuvaa ja muita määrittelyyn vaikuttavia tekijöitä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 7:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 5:31 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Espoo
Tietenkin homman mukaan, mutta argh.. olenko minä nyt niin epäselvä, ettei kukaan ymmärrä sitä, että juuri yritän osoittaa kuinka hölmöä se on ruveta toisen fyysisten ominaisuuksista valittamaan... Itse en oikein ymmärrä toisaalta tuota nurinaa siitä, miltä toiset näyttää Tämä oli alkuperäisen viestini "teesi" ja tuo eri ominaisuuksista kuten paino tai pituus tai hintelyys tai mikä se nyt ikinä onkaan tai siihen liittyvä kärjistetty esimerkki on vain ainoastaan havainnollistamiseksi kuinka hölmöä sitä on lähteä ulkomuotoa karsastamaan. Kuten Lokki sanoikin usein juuri näillä partaisilla ja karskeimmilla miehillä on juurikin se paras meininki ja se on se mihin minun mielestä tulisi keskittyä, ei ulkomuotoon. Jos näin on niin hyvä, usein vain törmää näihin "ei sun kannata hankkia x settiä ku oot muutenki noin pieni ja nuori viellä TAI varsinkaan mitään erikoisempaa" mikä on toki totta, että eihän se yhtä hyvän näköistä ole, mutta minkäs nuori harrastaja iälleen/kropalleen tekee?

EDIT: Ja jos joku luuli, että valitan pelien ikärajoista tai niiden olemisesta liian korkeita, niin ei, se ei ole kritisointini kohteena. Pelin järjestäjällä, oli kyseessä ihan viikonloppupeli tai isompi skenaario tulisi aina olla vapaus laittaa mikä tahansa ikäraja, varusteraja tai muu pääsyvaatimus, joka vain sopii järjestäjän/järjestäjien visioon siitä mitä järjestämästään pelistä haluavat. Se on täysin järjestävän osapuolen asia, ja jos ei miellytä, aina voi pyrkiä järjestämään itse sellaisen joka sopii enemmän omiin tavoitteisiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 12, 2007 8:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Sitten puhut ihan eri asiasta kuin muut, ei ihmekään jos kukaan ei ymmärrä sua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 13, 2007 7:12 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Voi jestas.. itse olen läskihkö ja karvainen ja varmasti sotilaallisemman näköinen kuin 95% tän laudan käyttäjistä. Lisäksi, taistelukentällä toimin särmästi ja omaan loistavat erämiestaidot.

Lapset ovat tän harrastuksen kirous.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 13, 2007 7:15 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 10:39 am
Viestit: 244
kroisos: Niinno pelinjärjestäjäthän eivät ole tietääkseni antaneet muita vaatimuksia kuin ikä- ja varusterajat. Mikään ei siis estä sua menemästä johonkin peliin missä juuri nuo vaatimukset täyttyvät, vaikka olisit 241kg sumopainija heviletillä (Hahaha). Loppu nurina tulee sitten niistä kanssapelaajista, ei pelinjärjestäjien tai pelivaatimusten osalta.

Tottakai ne karskit, 20-vuotiaat, lihaksikkaat Arnold Scwcxzhwartseneggerit kattoo babyfaceja, 13-vuotiaita kukkakeppejä hieman kieroon. Etenkin jos pyritään mallintamaan jotain oikeaa sodankäyntiä varusteissa, miksei siis myös ulkomuodossa? Ikärajathan ei aina tosiaankaan ole mitään look-a-like mittareita vaan kuten Lokki jo sanoi, kypsyyden mittareita esim. toiminnassa ja muutenkin järjen juoksussa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 13, 2007 7:52 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Nosiis, hei. 20vee on vielä ihan lapsi.

Mutmut, kokemus meitä kaikkia opettaa. Vanhemmilla vaan sattuu olemaan joko intti alla (siellä opetetaan nääs tappamaan!) tai vuosien softauskokemus. Tosiasiahan on, että intissäkin on näitä ns. nollatauluja, jotka eivät mistään mitään tajua ja ovat pois päästessäänkin vielä lähinnä paloturvallisuusriskejä nuotiolla (mahdoton ajatus), mutta kyllä silti pysyn kannassani.

Vanhemmat ovat fiksumpia, tämän tiedän koska olen itse tyhmä lapsi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 264 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com