Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 6:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 194 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 1:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 9:01 pm
Viestit: 96
Itsehän menen lähes mistä tahansa ellei aivan uimaan joudu.
Tuli tosta vedestä mieleen sen verran että olen kuullut joistain hienoista suihkepulloista jotka lisäävät kankaan vedenhyljintäkykyä. Pitääkö paikkansa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ke Loka 22, 2008 1:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 6:30 pm
Viestit: 150
Paikkakunta: Satanmala
Kyllähän näihin on törmätty mm. urheilutarvikeliikkeessä. Omakohtaista kokemusta ei ole, mut isän mukaan käypää kamaa, mitä on käyttänyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Su Loka 26, 2008 6:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 3:12 pm
Viestit: 7
Itse vähän kartan tuota maassa ja mudassa ryömimistä. Säilytän kamojan omassa huoneesani joten vaateisiini tarttunut paska joka ei lähde pikaisesti pyyhkimällä siirtyy omaan huoneeseeni, mutta kyllä sitä tulee silti maassa VÄHÄN ryömittyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Su Loka 26, 2008 9:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 6:30 pm
Viestit: 150
Paikkakunta: Satanmala
Parhaimpina kesäpäivinä oli kyllä lähemmäs aina kaikki kamat märät ja paskaset. Kuului sillon jonkin sortin traditioksi ryömiä kuraojia ja soita pitkin kohti vastapuolta. Mutta nyt on viime aikoina tullut vallan pelattua CQB:tä Karkun lestitehtaalla, ja sisätiloissa on harvemmin tullut tarve tetsata. Siitä huolimatta tetsaan aina mielelläni. Vesi, lumi, paska etc. ei ole koskaan esteenä. Kunhan vaan muistaa käyttää kosteutta siirtävää alusasua, mikä tekee hommasta luvattoman helppoa ja mukavaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2008 12:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 9:01 pm
Viestit: 96
m4ths kirjoitti:
Itse vähän kartan tuota maassa ja mudassa ryömimistä. Säilytän kamojan omassa huoneesani joten vaateisiini tarttunut paska joka ei lähde pikaisesti pyyhkimällä siirtyy omaan huoneeseeni, mutta kyllä sitä tulee silti maassa VÄHÄN ryömittyä.

Lähes kaikki tekstiiliasusteet/varusteet on joko kone/käsinpestäviä :roll:
Pesuohjeet kannattaa ehdottomasti lukea ennen kuin alkaa vedellä länträämään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2008 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 5:03 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Espoo, Iivisniemi
m4ths kirjoitti:
Itse vähän kartan tuota maassa ja mudassa ryömimistä. Säilytän kamojan omassa huoneesani joten vaateisiini tarttunut paska joka ei lähde pikaisesti pyyhkimällä siirtyy omaan huoneeseeni, mutta kyllä sitä tulee silti maassa VÄHÄN ryömittyä.


Hei, vaatteiden peseminen on keksitty.


Itse tulee ryömittyä ja pyörittyä paskassa, jos tarve on.
Pukukin näyttää pesun jälkeen aina vain hienommalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2008 4:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 3:12 pm
Viestit: 7
Shadow kirjoitti:
Hei, vaatteiden peseminen on keksitty.

Mitäs se tämmöinen on????? :shock:.

Pyyhin ovella pahimmat liat ja hiekat pois, vien kamani omaan huonneseeni ja laitan kaappini. Siinä tippuu sitä hiekkaa yleensä omaan huoneeseeni ja vielä enemmän kaappiini (näin jälkeenpäin ajateltuna kannattaisi jättää ne kamat sinne säilöön.) Puku käy pesussa yleensä parin viikon välein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2008 6:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:56 am
Viestit: 177
Paikkakunta: Espoo
Itse en pelkää tetsata, mutta yritän välttää turhaa mudassa kylpemistä. Likaiseksihan vaatteet tulee, sille ei voi mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2008 6:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 12:25 pm
Viestit: 118
Niin no eihän siellä turhaan halua yhtään möyriä, mutta kun tulee vähänkin semmoinen olo että vaihtoehtoja on niin tottakai mennään sen mudan kautta vaikka mikä olis.
Toinen pähee asia on märällä nurmella liukuminen, totahan tekis vaikka koko päivän. Monella kun ei oo semmosia paikkoja missä pystyy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2008 6:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Vettä? Sekaan vaan jos siitä hyötyä on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 3:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Shadow kirjoitti:
m4ths kirjoitti:
Itse vähän kartan tuota maassa ja mudassa ryömimistä. Säilytän kamojan omassa huoneesani joten vaateisiini tarttunut paska joka ei lähde pikaisesti pyyhkimällä siirtyy omaan huoneeseeni, mutta kyllä sitä tulee silti maassa VÄHÄN ryömittyä.


Hei, vaatteiden peseminen on keksitty.


Itse tulee ryömittyä ja pyörittyä paskassa, jos tarve on.
Pukukin näyttää pesun jälkeen aina vain hienommalta.


Doh...

Osaa armeijan vermeistä ei ole tarkoitettu kotona, ts. normaalilla pesukoneella pestäviksi. Pari pesukertaa --> kangas muuttuu nuhjuiseksi ja haalenee.

Totta kai toinen ääripää on puvut, jotka kestävät parhaimmillaan 90C vesipesun. Ottakaa selvää ennen kuin viskaatte pesukoneeseen.

Itse esittelen maastopukujani mieluiten sopivasti paskaisina, ja käytettyinä (ei raiskattuina).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 5:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 5:03 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Espoo, Iivisniemi
Puhuin tuossa vain pesemisestä, konetta en maininnut missään.
Pesen pukuni itse käsin ja ei kyllä tule mieleen mitään pukua, joka ei sitä kestäisi lukuunottamatta kaikki turhat Ir-suojaukset ja muut sellaiset.

Käsinpesu parantaa mukavasti pukujen elinikää verrattuna konepesuun.
Varsinkaan kuvio ei haalistu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 5:38 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Mä en ainakaan ole konepesulla onnistunut aikaansaamaan sellasta haalistumista, että sitä edes silmällä huomaisin, paitsi venäläisissä maastopuvuissa. Haalistuminen on muutenkin joku käsittämätön peikko porukalle, aivan kuin se maastoutuminen olis uudenveroisesta puvusta kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 5:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 3:12 pm
Viestit: 7
Maastovaatteiden laatu on selvsti todella huono kun eivät kest vesipesua koneessa. :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 6:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
No herranjestas! Valitse pukusi kangas sen mukaan, että sen voi normi pesukoneellakin pestä. Itse huomasin että teesarin puvut pienenevät ja haalistuvat LUVATTOMAN paljon pesuohjeiden mukaisesti pestynä. Truspectin 65/35 tai 50/50 kankaalla en ole huomannut tämmöistä, tätä siis tulen jatkossakin suosimaan. Omat Truspectin 65/35 tactiger housut ollu ny arkikäytössä vuoden verran, pesty noin kerran viikossa ja vielläkin värit ja koko tallella! Ja aiheeseen, en tosiaan tiedä ketään joka tetsaisi ihan huvikseen, kaikki sitä välttää, mutta pakon edessä siihenkin sortuvat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2008 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 19, 2008 8:32 pm
Viestit: 156
Tetsaaminen on kivaa! No, ihan väkisin en siis hyppää heti ekaan kuralammikkoon ihan huvikseen, mutta jos kuulia rupeaa viuhumaan vieressä niin kyllä sitä maassa ryömitään eteenpäin jos tarve on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ke Tammi 07, 2009 6:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 1:04 pm
Viestit: 19
Kyllä sitä tulee kesällä maattua kaikki ojat ja kaikki muut vähän kosteet :wink: paikatki. Vaan ei nyt kuitenkaan enää syksyllä ku alkaa vaatteet kastua ja tulee vähän kylmä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2009 11:45 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Itte olen aina käsipessyt kuumalla vedellä vaan maastovaatteet. Bundeswehrit saattaneet jopa koneessa käydä normaalien vaatteiden seassa. Ja vaatteilla tarkoitan lähinnä housuja, koska takit ovat aika vähäsen käytössä vrt. housut jotka on ihan jokapäiväisesti jalassa.

Ostin tuossa parisen viikkoa takaperin kahdet Teesarin housut ja olen nyt parisen kertaa pessyt niitä. Esim. toisen lahkeessa oli koiranpaskaa niin vaati pikaista puhdistusta, pistin jopa pesupulveria sekaan :O Jännää muuten minkälaisia värejä niistä valuu kun ne ovat kuivamassa.. Mustista housuista valui violettia vettä, vihreistä ruskeaa ja Propperin WL-housuista ensin ruskeaa, sitten violettia. Ei ainaskaan vielä ole silti värit haalistuneet tai koot muuttuneet. (Propperin housut useamman vuoden vanhat)

Normaalisti en silti pese ryönäysvaatteita, kun saa kummiskin maastoarvoa oikeasta mudasta. ;) Ja elän villiä poikamieselämää omassa kämpässä niin ei ole äiti itkemässä liasta lattialla, siivoan omat jälkeni >:=D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2009 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 5:17 pm
Viestit: 78
Aahh...Kaikkein mukavin tapa on hypätä pas*a ojan penkereille ja antaa aseen laulaa. Ainoo vaan että sen jälkeen on ase ja lippaat aivan mudassa, ja niitten putsaamiseen menee koko loppu päivä. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2009 11:31 am 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 9:32 am
Viestit: 25
DoupleV kirjoitti:
Aahh...Kaikkein mukavin tapa on hypätä pas*a ojan penkereille ja antaa aseen laulaa. Ainoo vaan että sen jälkeen on ase ja lippaat aivan mudassa, ja niitten putsaamiseen menee koko loppu päivä. :D

Mitä välii jos sil saa frägejä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2009 11:31 am 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 06, 2008 2:01 pm
Viestit: 93
Paikkakunta: Asikkala
Mitä likaisempi sen parempi :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Su Maalis 15, 2009 6:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 11:22 am
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
DoupleV kirjoitti:
Aahh...Kaikkein mukavin tapa on hypätä pas*a ojan penkereille ja antaa aseen laulaa. Ainoo vaan että sen jälkeen on ase ja lippaat aivan mudassa, ja niitten putsaamiseen menee koko loppu päivä. :D


Olen nyt ehkä ilonpilaaja mutta henkilökohtaisesti minusta ei ole todellakaan mitenkään mukavaa hypätä minkäänlaiseen kuraläjään, sellainen oli hauskaa viimeksi ala-asteella. Ja mitä tulee tuohon aseen ja lippaiden puhdistamiseen niin minulle ne ovat vain ylimääräistä vaivaa :| .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2009 12:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 5:17 pm
Viestit: 78
Oddo kirjoitti:
DoupleV kirjoitti:
Aahh...Kaikkein mukavin tapa on hypätä pas*a ojan penkereille ja antaa aseen laulaa. Ainoo vaan että sen jälkeen on ase ja lippaat aivan mudassa, ja niitten putsaamiseen menee koko loppu päivä. :D


Olen nyt ehkä ilonpilaaja mutta henkilökohtaisesti minusta ei ole todellakaan mitenkään mukavaa hypätä minkäänlaiseen kuraläjään, sellainen oli hauskaa viimeksi ala-asteella. Ja mitä tulee tuohon aseen ja lippaiden puhdistamiseen niin minulle ne ovat vain ylimääräistä vaivaa :| .


Kyllä sitä lapsellinen saa olla nämä viimeiset vuodet "lapsena".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2009 1:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 6:30 pm
Viestit: 150
Paikkakunta: Satanmala
Leikki-ikä koko ikä ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2009 5:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 5:17 pm
Viestit: 78
shiv kirjoitti:
Leikki-ikä koko ikä ;)


Kyllä sitä vähän kattellaan offarilla jos joku 20v jätkä hyppii kuralätäköissä ja nauraa kovaan ääneen. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää pelätkö tetsata!
ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2009 10:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 27, 2008 6:51 pm
Viestit: 123
Ainakin jos ei ole nähnyt keski-ikäisten tekevän samaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 194 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com