Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Touko 09, 2024 7:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 194 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 26, 2005 9:16 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 4:59 pm
Viestit: 14
Minä tykkään tetsata! Kerran piti oikein marraskuussa mennä järveen kahlaamaan. Vettä oli kainaloihin saakka ja kylmä tuli. Siinä sitten hytistiin.

Lisätty iso alkukirjain ja poistettu täysin turhat rivin vaihdot. -L4te


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 1:44 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 05, 2005 8:41 pm
Viestit: 3
Minähän en pelkää tetsata... yhdessä skenaariossa ryhmän johtaja sanoi minulle että hyppää ``peinen`` ojan yli. Sanoin hänelle että se on liian leveä ja siinä on vettä. Hän sanoi että mene vain ei siinä ole kuin 10 cm vettä. Sitten minä tottelin ja suoraan sanottuna uin siellä rintaan asti :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 2:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 30, 2005 10:37 am
Viestit: 106
Paikkakunta: Elimäki
Itse en muuten pelkää, mutta pesussa kun maastikuvio voi haalistua ja pyssy hajota, niinkuin moni muukin jo sanoi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 3:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Saunuri kirjoitti:
Itse en muuten pelkää, mutta pesussa kun maastikuvio voi haalistua ja pyssy hajota, niinkuin moni muukin jo sanoi.


Tämähän on jo loistavaa sarkasmia!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 12, 2005 5:00 pm
Viestit: 409
Paikkakunta: Espoo
Niinkuin Jaakonpoika sanoi, eli itse en pidä tetsaamisesta, varusteiden kannalta, eli maastopuku voi haalistua jne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 4:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 17, 2005 7:28 am
Viestit: 13
Hälyyttävän monet täällä kirjoitti:
maastopuku voi haalistua jne.


Sarkasmi elektronisessa mediassa näkyy olevan varsin monelle ylipääsemätön paikka.

"Kohtuudella kaikkea" pätee tässäkin varsin hyvin, eli ei sinne perunapeltoon tarvitse syyssateiden jälkeen kaivautua viidensadan euron muovimöhkäle kädessä, muttei likaantumisen pitäisi antaa pelitehoakaan laskea.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 5:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 02, 2005 5:37 pm
Viestit: 9
Emmää pelkää tetsata, mutta en mä siitä mitää kiksejä saa kummiskaa :) Jos olis pelitilanne jossa pitäisi maastoutua nopeasti ja maassa ois mutaa, en pelkäisi "tipahtaa" maahan, toki aseen perään vähän katsoisin mutta muuten en olisi valittamassa likaisista vaatteista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 5:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 30, 2005 10:37 am
Viestit: 106
Paikkakunta: Elimäki
No joo, ainahan nuo kuteet softatessa likaantuu, eikä se maastopuvussa haittaakaan juuri mitään. haalistuuhan se kuvio muutenkin käytössä.
Maastopuvun persus on nytkin ihan likainen kun liukastuin ojanreunalla kuraan. Onneksi ojassa ei ollut mitenkään paljoa vettä muutakuin kuralätäkkö.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2005 6:45 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 16, 2005 8:07 pm
Viestit: 109
En pelkää tetsata, mutta kohtuudella kaikkea. Ryömin kyllä melkoisesti maassa jos tarve vaatii, mutta missään ojissa tms. mudassa en. Syynä on se, että kun sieltä pitäisi joskus kotiinkin mennä (ja yleensä vielä kavereiden kyydeillä) niin ei viitsisi toisten autoihin mennä mutaisena/märkänä/muuten paskaisena.

Kun valtio lahjoittaa minulle aseen, varusteet ja muut kyyditykset niin silloin vasta tetsataankin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2006 5:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 17, 2005 2:18 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kyllä sitä tulee tetsattua, kohtuudella. Juuri samaa itsekkin kaihdan, mitä moni muukin täällä, eli vaatteiden läpikastumisen. Kun pitäis kotiinkin vielä autolla päräyttää, niin en mielellään ryvetä vaatteita mudassa. Mutta kun täällä on sanottu tuota, että varusteet on tehty kestäviksi, niin olishan se hienoa, jos noin olis. Mulla on ainakin viisi kertaa hajonnu housut, ihan vaan koska maastouduin. Haaroista ratkesi.. :lol: Noo, kyl tetsarit ja takki ja muut kyllä on kestänyt... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 09, 2006 10:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 7:05 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Helsinki
Softaamaan ei olla tultu esittämääm mitää Miss Suomea joka ei kestä vettä eikä halua kontata piikkipuskissa. Jos ei muuten kestä niinhankkikaa sitten polvisuojat. Sillon pitää tetsata erityisen paljon kun lainaa "kaverin" asetta, koska sillon ei tarvitse itkeä, kun ase likaantuu ja mutaa menee piippuun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 10:54 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 8:10 am
Viestit: 9
Itse kuulun niihin hurjiin, jotka ovat ensimmäisinä turvallaan mättäikössä. Runsas hanki varsinkin on antanut aihetta jos jonkinlaiseen rymyämiseen. Mielestäni varusteet on tehty käytettäviksi, enkä turhia säästele niitä. Myöskään en tahallisesti etsi niitä pahimpia risukkoja, että varmaan olisi kaikki hajalla.

Kohtuullinen tetsaaminen tuo tunnelmaa - ja tietysti auttaa pysymään pelissä pidempään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 13, 2006 2:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 12:36 pm
Viestit: 31
Tietenkin sitähän armeijan kama on tehty kestämään ja mitä hyötyä on uskotella itsensä ostamaan aito armeijan maastopuku vain siksi että se olisi kestävä ja sitte seisoa jalat tutisten jonkun pikku suon tai rapakon reunalla peläten naama valkoisena 200€ pukunsa puolesta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 13, 2006 3:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:29 am
Viestit: 44
Olen samaa mieltä siitä, että pelaajat eivät liiku tarpeeksi, vaan jäävät kykkimään yhteen paikkaan.
Ei ole paljon menetettävää vaikka tekisi kokeilun ja tippuisi. Virheistä oppii, eiksje?
;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 13, 2006 4:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 4:46 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Helsinki
No en kyl ikinä menis minnekkään mutalätäkköön pärskymään! siinähän haalistuu pukukin ihan tavattoman paljon, sitäpaitsi aseeseen voi mennä kakkamutaa jonka poisottaminen on hurjan vaikeata.

Ärrin murrin, sitähän varten maastopuvut su muut on tehty. Tosin en kyllä Waffen SS kamoilla mene jokea ylittämään tai mutalätäkköön tyyliin Räkäläinen. Jos maastopuku haalistuu tai vaikka menee rei´ille, niin en minä sure "Yhyhyy, se oli mun rakas maastopukuni", vaan heti kauppaan ostamaan uutta. Bekas puvuissa sun muissa on kyllä aika itku jos menee rikki =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 13, 2006 4:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:39 pm
Viestit: 248
Paikkakunta: haukipudas
Ei siinä tarvi pelätä sotkeentuuko puku vai ei. Ja oletko kuulut semmosta asiaa, kun pesu? :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 1:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 4:46 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Helsinki
Joojoo, mutta oletkos koskaan kuullut waffen pukujen hinnasta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 1:56 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Lisäksi ainakin itseäni ei erityisesti huvita maastopuvun lisäksi pestä paskaisten varusteiden likaamaa autoa. Vaihtovaatteet toki auttavat, mutta laiska ei jaksa sellaisia kantaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Mutta peseytyy ne saksalaisetkin vaatteet siinä missä muut? Vedellä vähän huuhtelee ni pahimmat lähtee. Ei sellaiset kiiltävät ole mistään kotoisin muutenkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 2:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
Sepe, auton voi suojata, esim muovilla. Olettain että et siellä hirveesti pyöriskele.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 6:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 4:17 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Nurmijärvi
Peseytyyhän ne waffen puvutkin, mutta on niillä hintaakin. Jos sellaiset kamat löytyisi, niin en ihan vartavasten menisi mutalätäkköön.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 4:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 9:29 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Helsinki
Tetsaamalla saa tästä harrastuksesta kaiken irti!
Itse olen huomannut,että asiat helpottuu kun ei välitä mudasta, sateesta, soista, terävistä kepeistä yms.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 4:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Itse olen tehnyt seuraavan havainnon tetsaamisesta:
Jos tetsaa urakalla saa sotahullun maineen tai sitten "Tuohan on vietnamia! Ei nykyään tuolleen mennä" voi pojat kyllä mennään ja kovemmin. Vietnamin sota on sota muiden joukossa ja nykyajan "erikoisjoukot" varmasti menevät kovemmalla tahdilla kuin tuolloin. Varusteet kehittyny ja kestäävät paljon enemmän. Tosin eipä se armeijassa niin paha ole jos tetsatessa puku repeää. Se on vain mentävä uutta hakemaan ja se siitä.
Se siitä jauhannasta. Palataan asiaan. Itse muutama kuukausi sitten rupesin tetsaamaan. Heitin aseeni penkalle minne olin menossa ja kas kas coltin etukotelo rupesi repeämään. Eipä tuo mitään kotiin päästessä tarjottiin epoksia ja maalia ja taas ase on kuin uusi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 5:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
NovaReon: Olen saanut huomata saman etenkin skenaariopeleissä.

Oma intoni syttyy juuri silloin, kun ilmassa on kuulaa ja täytyy syksyä eteenpäin kohti vihollisen asemia.
Turhan usein olen joutunut huomaamaan tetsanneeni koko joukkueen kärkeen, kun muut jäävät paikoilleen tulittamaan. Toki kaikkia eivät jaksa innostaa samat asiat kuin minua, enkä sitä oletakaan. Minua kuitenkin kummastuttaa ihmisten taipumus jäädä ampumaan sähköaseen äärikantamalle siinä vaiheessa, kun pitäisi liikkua. Ei minun mielestä asemia vallata ilman niihin etenemistä!
Olen jopa saanut kuulla hämmentäviä vastalauseita rohkaistessani muita syöksymään tasalleni. Tähän mennessä paras syy tetsaamisen välttämiseksi on ollut: "Ne ampuu takas!"
Onneksi on niitä kavereita, jotka hyvinkin kalliista kamoistaan huolimatta jaksavat näyttää esimerkkiä, ja jopa vaativat kanssapelaajia raahaamaan itseään hiekkatietä pitkin JSP:lle jne.

Toivoisin kaikkien airsoftaajien miettivän mikä on tärkein varuste pelissä. Jotkut tykkäävät kalliista pyssyistä ja tetsareista, joita sitten varjelevat viimeiseen asti, mutta enemmän kuin yksikään varuste, tunnelmaa luo henki. Kehotankin kaikkia ensikerralla hieman antautumaan pelin vietäväksi ja kokeilemaan miltä moinen tuntuu.
Nautinnollisia pelihetkiä!

EDIT: Etenkin pitempii peleihin otetaan paljon varusteita mukaan, enkä uskoisi vaihtovaatteiden käytön olevan kenellekään liian vaikeaselkoinen tapa huolehtia kaverin/iskän auton siistiydestä.
Toki pelin jälkeen kotiin kulkeminen on jännittävämpää, jos huoltsikalla asioidessa pitää maastovaatteet päällä ja maalit naamassa. Monilta varmaan löytyy myös puhdas vaihto BDU tälläisiä tilanteita varten.
Viikonloppupeleissä kyllä myönnän välillä "hannaavani" sillä vaihtovaatteet ne vaan välillä unohtuvat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 12, 2006 5:49 pm 
Roska kirjoitti:
Mutta peseytyy ne saksalaisetkin vaatteet siinä missä muut? Vedellä vähän huuhtelee ni pahimmat lähtee. Ei sellaiset kiiltävät ole mistään kotoisin muutenkaan.


Tohon peseytymiseen vielä että kyllähän ne saattaa vähä pesasta, mutta saappaitten pitää kiiltää :)


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2006 11:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 9:31 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Kuopio
Itse tetsaan aina tarpeen vaatiessa, joskus varmuuden vuoksi ja onpa tuota välillä tullut huvikseenkin tehtyä.
Varsinkin vemppuaikoina ryömimisestä, ym. oli selvää hyötyä. Eihän sillä hopittomalla vemppupislalla mitään tehnyt, jos ei saanut yllätysetua. Toki tetsaan vielä nykyäänkin, vaikka sähkö on lojunut kaapissa vajaan vuoden. Tunnelmaa se vaan nostaa. :)


Viimeksi muokannut Altair päivämäärä Ke Heinä 11, 2007 12:11 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2006 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 06, 2006 2:44 pm
Viestit: 44
Kyllä sitä tulee tetsattua kunnolla. Khyl mun ämysiykköset sen on kestänyt...
Jos teidän vaatteenne nyt kastuu niin antakaa niitten vain kuivua ja sitten harjatkaa lika pois... Näyttää puhtaalta, haisee metsälle=)

EDIT: Jos nyt mie lähden jokea ylittämään, ja pyssy sukeltaa mukana(Sähkö ja kaasu). Onko siitä muuta haittaa kuin piipun likaantuminen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2006 5:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Oikosulku ja akun palaminen ja osien ruostuminen, eipä muuta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2006 5:36 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 06, 2006 2:44 pm
Viestit: 44
Eikai ne nyt ruostu minuutissa... Eikai akku pala heti vaikka tulis lyhyen ajan(10sek) oikosulku?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2006 6:02 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
En ole koskaan kuullut akun oikosulusta veden ansiosta, mutta onhan se aina mahdollista. Yleensä kuulapyssyt ovat sen verran tiiviitä laitoksia, että saavat olla aika kauan veden alla, ennenkuin sisälle tulee paljoakaan vettä. Silti joissakin aseissa vettä saattaa päästä esmes rataslaatikon sisälle, mistä se ei varmasti ihan heti kuivukkaan.

10 sekuntia on pitkä aika, uskon, että sellainen oikosulku voi helposti polttaa akun, ainakin merkittvästi heikentää sen elinikää ja siinä samalla sulattaa asetta ympäriltä. Jos aseessa on akku sisällä, on oikosulun toteaminen hankalaa - sen huomaa siitä, että ase ei ammu, ja siitä, että akku kuumenee/räjähtää. Ensimmäiseksi ei ampumattomuudesta tule oikosulku mieleen, ja akun kuumentumistahan ei huomaa ennenkuin ase on akun ympäriltä niin kuuma, että sen huomaa. Tälläisessa tilanteessa akkutilaan pääseminen voi olla hankalaa polttavan kuumien metalliosien ja sulaneiden muoviosien takia, kokemusta on. Meikäläisen kokemuksessa syynä oli kyllä täysi kokemattomuus ja senaikaisten kuulapyssykauppojen kyvyttömyys toimittaa valmiiksi oikeilla liittimillä varustettuja akkuja.

Muokkaus: Eihän ase ruostu minuutissa, mutta jos sitä ei kuivaa, se voi kyllä ruostua. Useimmissa kuulapyssyissä ruostuminen tosin koskee vain ruuveja, ja niitäkin vain silloin, jos sinkitys on kulunut pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2006 6:13 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 31, 2005 12:08 pm
Viestit: 48
Paikkakunta: Koskenkorva
Itse ryömin,kierin ja kaikkea mahdollista. Mutta vältän todellakin olematta vaurioimatta asetta, voi ehkä kuulostaa nössöltä mutta voin kyllä ylittää puron ym. kuten kommanderin kuvassa oli, en pelkää muitten hajoamista muutakuin aseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2006 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Minulla pienen lumikuopan kaivuun jälkeen oli vettä tukissa, joka suli ja pääsi akun yläpäähän (huono eristys) ja seurauksen voitte arvata. Onneksi tina suli kuumentuessaan ja johdin pääsi irti että katastrofilta vältyttiin.
Akku vaan ei oikein antanut virtaa sen jälkeen.

Joku teistä mahdollisesti näki CDS4:ssä kun AK:ni blumpsahti ojaan oikeen kaasuputkea myöten perä edellä. Ruostetta huomasin myöhemmin ainoastaan parissa sisäosaruuvissa vaikka vettä lorisi reilusti koneiston välistä ja piipusta. Jos sisäosia olisi ollut uusittu isolla mitalla tulos olisi ollut varmasti toinen (teräsrattaat, metalliosat...)

Molemmissa tapauksissa säkä kävi, eikä tullut kovinkaan kalliiksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 21, 2006 4:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 06, 2006 2:44 pm
Viestit: 44
Jos nyt sig 552 commandoni tippuisi ojaan, ja vesi on heti akussa(Siinähän on ne "Ilmastointireiät") niin akku saattaa kärähtää vaikka sen heti nostaisin?
Jos noin on, taidan tukkia ne reiät kunnolla=)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 21, 2006 9:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Akkuun ei pääse vettä ellei supistuskumin/muiden eristeiden välistä pääse vettä niinkuin itselläni. (Itsetehdyt akut kandee tilkitä hyvin, kaupan akut ovat usein tarpeeksi tiiviitä)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 21, 2006 11:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Pyh nuo aseet mihinkään oikosulkuun mene, kuten jo todettua on, tiiviitä ovat. Itselläni oli sadekelipelin jälkeen AUGini rungon sisällä vettä ja hyvin se silti pelitti. Nuo omatekemät akut nyt ovat eriasia, mutta kannattanee ostaa tarpeeksi isoa kutistesukkaa, niin saa sillä jo hyvin tiivisteltyä, päihin voi pistää jonkin ohuen kumilätkän tai vastaavaa.

Itseäni vähän hävettää, kauhea ryömijä, kommando ja tälläinen kun olen. Tänään tuli tetsailtua ja sitten tajusin mihin tetsasin suojaan katseita ja tulitaistelua: isoon tulimuurahaispesään. Tilanteesta olisin päässyt poiskin, mutta en tiedä mikä idea se oli nostaa kädet ylös ja antautua sanoilla: "elkää hyvät veljet ampuko, täällä on niin perkeleesti kusiaisia". En sitten tiedä olisiko se nyt niin mahtavaa ollut pelatakaan, kun niitä tulimuurahaisia oli pitkin maastopukua ja sen sispuolellakin. Offgamella oli "kivaa" niitä puhdistellessa...

Harmittaa kyllä vähän, kun monet muut porukastamme ei viitsi/uskalla tetsata. Itse ryömin metsän pohjalla, kun taisteluparini tuli kyyryssä kävellen perässäni lukuisista kehotuksista huolimatta. Luultavasti meitä ei olisi huomattu, jos parinikin olisi tetsannut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 3:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
rcmasta kirjoitti:
Pyh nuo aseet mihinkään oikosulkuun mene, kuten jo todettua on, tiiviitä ovat. Itselläni oli sadekelipelin jälkeen AUGini rungon sisällä vettä ja hyvin se silti pelitti.


Puhutko siitä mikä on todennäköistä vai mikä mahdollista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 3:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 6:51 pm
Viestit: 17
Paikkakunta: Askola
Nykyään on paljon "kevyempi" tetsata kuin ennen, johtuen täysin siitä että omistan aseen jossa on metallirunko, ennen kun pelasin Maruin muovisoltilla sai joka välissä pelätä koska se räsähtää kiveen... jne. Tosin varoivanenkin olen kun onnistuin polveni loukkaamaan aiemmin tetsatessa, enkä halua sitä tuskaa uudestaan. On se mukava pyöriä mudassa, heittäytyä kiven taakse...jne. Kunhan vältytään isommilta vammoilta (murtumilta...jne.) Pienet haavat eivät matkaa hidasta. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 4:44 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 06, 2006 2:44 pm
Viestit: 44
Ei ennenkun luut menee poikki tai verta suihkuaa mun ryömiminen lopu, ellei ole kiirus=P
Siis jos koko akku on kutistesukan peitossa, oikosulku ei ole niin todennäköinen?
Nää GPn(vai G&P, iha sama) 1100 mAh akut joita saa PCBstä eivät ole kokonaan kutistesukan sisällä, joten riski on suurempi?
Siis niistä näkyy se poikittaiskenno(päätykenno) hieman.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2006 1:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Minusta ryömiminen on kaikkein turvallisin liikkumis tapa jos vastustajan sijainti tiedetään. Vain muutama tiimistäni jaksaa ryömiä, vielä vähemmät edetä kovissa paikoissa. Monet tilanteet etenevät niin, että huudan etenemis merkin. Muut nyökkäävät ja liikkuvat seuraavalle mättäälle 30cm eteenpäin, kun minä olen jo kaukana heistä ja lähellä vihollisia. He jäävät sinne, ja viholliset teurastavat minut siihen paikkaan, koska muut eivät edes tajunneet antaa minulle suoja tulta.

Eli pidän ryömimisestä ja kaikesta hitaasta taktisesta liikkumisesta. Vettä en pelkää ja riskejä otan jämähtäneissä tulitaisteluissa.


Viimeksi muokannut AAtte päivämäärä La Heinä 08, 2006 7:50 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2006 7:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 29, 2006 6:41 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: rovaniemi
Näitä lukien se kuulostaa niin hauskalta että vois kohta kokeilla itekki! :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 10, 2006 3:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 08, 2006 8:58 pm
Viestit: 13
Tetsaus on IHANAA! Parasta softauksessa. Se on niin mukavaa juosta lammikon läpi ja sen jälkeen maiharit on täynnä vettä. :wink: Ja sen jälkeen on kiva hypätä märkään maastoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 10, 2006 4:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Jälleen esitän kysymyksen... jos se on niin ihanaa kaikista, kuin täällä sanotaan... miksei tälläistä sitten näe tapahtuvan ikinä...?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 194 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com