Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 3:58 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 10:22 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Tämmöinenhän on nyt ollut tulilla projektina ~vuoden, en nyt muista kenellä (Element Four?). Tämän projektin tilasta olisi varmaan hyvä kuulla, ettei kukaan tee turhaa työtä. Viimeinen asia mitä tässä enää tarvitaan on vielä useampi kauppapaikka.

Jaanpa tässä nyt mielestäni huvittavan kusetuksen, mikä kerran tuli vastaan. Serkku osti Maruin muovipyssyn rikkinäisenä, kunnosti ja möi eteenpäin. Vähän ajan kuluttua ostajalta tulee viestiä, että "ase on rikki" tms. Pyydetään kuvia ja niitä tulee yksi aseen sivulta. Ekana pistää silmään että ylärungossa on kummallisen näköinen kohouma, muutaman millin leveydeltä runkojen liitoskohdassa.

Eli tyyppi oli yrittänyt avata asetta talttapäisellä ruuvarilla ilmeisesti vääntämällä runkojen välistä. Kakat me mitään rahoja palauteta, jos tyyppi on tuollaista itse tehnyt :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 5:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Gestaa kirjoitti:
Tämmöinenhän on nyt ollut tulilla projektina ~vuoden, en nyt muista kenellä (Element Four?). Tämän projektin tilasta olisi varmaan hyvä kuulla, ettei kukaan tee turhaa työtä. Viimeinen asia mitä tässä enää tarvitaan on vielä useampi kauppapaikka.


Joo, kuulin myös tälläista huhua :)

Tosiaan, aloitin tuollaisen projektin, ja se pääsi jopa jo pienesti aluilleen, nimi ja layoutit ja toiminnat mietetty valmiiksi.
Sitten otti ja puuroutu tilanne täysin, kun töitten kautta tuli webbikauppaprojekti joka pitäisi hoitaa alta pois. Tuon "oikean työn" julkaisempispäivä on ensi syksynä, joten olen koko kevään / syksyn / ensi talven sen kimpussa, jolloin voin taas ottaa tuon kauppapaikan työn alle.
Sorry boys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 6:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Eikö sitä voi tehdä aina välillä vähän ? Saisit sen vaikka syksyksi valmiiksi. Kesällä aina joku päivä teet muutaman tunnin ja se siinä-.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 7:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
AAtte kirjoitti:
Eikö sitä voi tehdä aina välillä vähän ? Saisit sen vaikka syksyksi valmiiksi. Kesällä aina joku päivä teet muutaman tunnin ja se siinä-.


Kun silmät ristissä tekee töitä 8-17 ja siinä samalla pitäisi ylläpitää parisuhdetta sekä keretä olemaan ystävien kanssa, tuo "joku päivä teet muutaman tunnin" on vähän mahdoton.

Kannattaa myöskin muistaa että yksin tehdessä tuollaisen projektin loppuunvieminen kestää noin ~800-1000 tuntia (joka saattaa olla kovastikkin alakanttiin).
Mutta eipäs mennä nyt offtopicciin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2007 8:26 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Poistin yhen viestin. Vaikka vituttaakin, että on huijattu, ei Lekan foorumeilla ruveta mustamaalaamaan nimiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 1:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 8:56 pm
Viestit: 14
Onko Suomen lain mukaan esim. sähö-postilla tai vaikka Messengerillä tehdyt sopimukset sitovia, eli jos nämä tallentaa, niin siinähän se sopimus sitten olisi.

Tätä varmaan voisin suositella tekemään jos kauppoja tekee, omalle kohdalle sattunut vain reiluja kauppiaita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 2:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Suullinen tai kirjallinen sopimus on sitova.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 3:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 2:36 pm
Viestit: 90
Paikkakunta: Helsinki
Kuka tahansa voi tosin väärentää itselleen toisen ihmisen nimellä sähköpostiosoitteen tai messengerin, ja on sitä IP-osoitettakin helppo vaihtaa.

Sähköpostiviestejä on kuitenkin käytetty oikeudessa todistusaineistona eli eiköhän niitä voi pitää jo aika sitovina.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 12:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 30, 2007 5:10 am
Viestit: 45
Paikkakunta: Helsinki
Itseäni ei varsinaisesti ole "pissitty silmään", mutta epäilen että tyyppi yritti: Olin ostamassa coltin metallirunkoa. Omistaja väitti, että muuta vikaa ei ole kuin pala irronnut vasemmalta puolelta, mutta juotettu nätisti takaisin paikoilleen. Kyselin muita kysymyksiä ja kysyin "onko runko muuten rikki kuin se pala irronnut." Seuraavassa säköpostissa tyyppi sanoi että runko myytiin jo. Alkoi epäilyttämään ensin runko on myynnissä vielä ja seuraavana päivänä se on jo myyty muulle kuin minulle. Eikä edes minulle ilmoittanut. Onneksi kysyin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 3:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
En kyllä yrittämälläkään keksi tuosta mitään epäilyttävää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Nyt näyttää uhkaavasti siltä, että on pissitty silmään.
Siksi tarvitsen teidän rehellisten kanssasoftaajien apuja.

Sankarin nimi on pankkitietojen fsdfsdlödködklöfdlöksdfösd
Hänen piti lähettää minulle Tascon valaistulla ristikolla oleva 3X9-40 kiikari. Rahat siirsin 02.04. hänen osoittamalleen tilille. Nyt on kulunut jo kymmenen päivää ja ei ole pakettia näkynyt tai kuulunut.

Olen ko henkilölle lähettänyt useamman sähköpostin ja ei ole tullut vastausta.
Oma sinisilmäisyys on nyt purrut omaan nilkkaan, kun en pyytänyt sen tarkemmin yhteystietoja. Tämä siksi, kun olen aina saanut hoidettua kaikki aiemmat kaupat teidän harrastajien kanssa mallikkaasti. Nyt ei näytä siltä.

Onneksi ei ole nyt hirveän suuresta summasta kyse, mutta kuitenkin asia harmittaa.

Jos sinä tunnet tai olet ollut kyseisen hankilön kanssa tekemisissä ja löytyy tarkempia yhteystietoja, ole ystävällinen ja pistä YVtä.

En viitsi vielä Poliisia tähän sekoittaa. Sen muuten teen, jos ei ala rahoja tai kiikaria näkymään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 10:46 pm
Viestit: 187
Paikkakunta: Paha Paikka
Ainahan voi epäilyksiä olla, mutta minusta hän on tehnyt kuten minä yleensä kaupatessani tavaroita:

Tavarat ovat myynnissä niin kauan kunnes tilille on siirretty tarvittava summa tai kunnes tavara on jo postissa. Itse olen nähnyt niin monta "saan viikon sisään rahaa, voitko odottaa sen verran?" viestejä, että en jaksa niitä paljon katsella. Tässä kun vielä yleistä on se, ettei ostajaehdokas enää välttämättä edes ota yhteyttä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 5:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Hessu75:

Sinuna ottaisin rauhallisesti vielä tässä vaiheessa. En tiedä sopimuksenne yksityiskohtia, mutta kun otetaan huomioon mahdollinen 1-3 päivän viive eri pankkien välisissä tilisiirroissa, sekä se, että viime viikonloppu oli pidennetty, niin tuo 10 päivän viive ei oikeastaan olekaan niin suuri juttu. On toki outoa, ettei kauppakumppanisi vastaa sähköposteihin ja suosittelenkin, että yrität onkia kauppakumppanisi puhelinnumeron numerotiedustelusta ja otat yhteyttä häneen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 12, 2007 4:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Jep, jep

Osan teidän kanssa olen kauppaa tehnyt ja olen AINA lähettänyt sen varmistetun pankin tilisiirron liitteenä sähköpostiin samantein. Se on hyvä tosite siitä, että olen maksanut ja tavara voi liikkua heti, ei tarvitse odottaa sitä 1-3 päivää turhaan. Sen olen tehnyt nyt myös tässä kohtaa.

Toisekseen, en ole koskaan tehnyt ohareita ns "maksan viikon sisään, kun isi antaa rahaa", FYI.

Tämän sopan jälkeen siirryn taas postiennakkoon, maksakoon sitten muutaman euron enemmän, kuin tilisiirtokauppa.

-H-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 13, 2007 2:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Kannattaa myös huomioida esim. opiskeluista johtuva tiedon hidas kulku. Ammattikoulussa jossa minä opiskelen, ei ole asuntoloissa nettiyhteyttä. Itse koulun yhteydessä on toki mahdollisuus käydä tietokoneella, mutta ne koneet ovat ruuhka-aikoina sen verran ahkerasti käytössä että mitään taakuita koneelle pääsemisestä ei ole. Tämän takia otan vähänkin tärkeämmissä kaupoissa myyjän/ostajan puhelinnumeron sillä minä olen ma-pe aika hankalasti tavoitettavissa sähköpostilla. En tiedä, mitä laki sanoo tuosta nimen julkaisusta, hieman negatiivisessa valossa isolla foorumilla, mutta itse ainakaan en niin tekisi. Puhelinnumero auttaisi tuossa kanssa, ei pitäisi olla sähköpostien lukemisen unohtamisesta kiinni.

Ja tuo "Tavara meni jo" on tuttu minullekin. On se kumma kun ihmisille ei kelpaa raha jota kilpailu toisi. Kaasupistoolia ostaessani kilpailutin kolmea eri ihmistä ja hyödyin siinä loppujen lopuksi arviolta 40 euroa. Ostajan kannalta harmillista on se, jos myyjällä on jotain kauan himoittua ja etsittyä ja voisi maksaa sitä vaikka vähän ylihintaa, myyjä myy tavaran ennen kuin on ehtinyt edes osallistua hintakilapiluun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 14, 2007 5:32 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 23, 2006 2:32 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Turku
repta kirjoitti:
Ja tuo "Tavara meni jo" on tuttu minullekin. On se kumma kun ihmisille ei kelpaa raha jota kilpailu toisi. Kaasupistoolia ostaessani kilpailutin kolmea eri ihmistä ja hyödyin siinä loppujen lopuksi arviolta 40 euroa. Ostajan kannalta harmillista on se, jos myyjällä on jotain kauan himoittua ja etsittyä ja voisi maksaa sitä vaikka vähän ylihintaa, myyjä myy tavaran ennen kuin on ehtinyt edes osallistua hintakilapiluun.


Se on sitä kauppiaan moraalia. Kun on luvattu myydä tietylle henkilölle, se myydään sille. Minä ainakaan en katsele myöskään myyjän puolelta sitä jahkailua "mietin tässä pari päivää ja katson jos muita tarjouksia tulee."


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2007 4:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 29, 2006 6:43 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Tuusula
No joo, Famassista oli tehot kadonnut. Silloin oli vain niin innoissaan, ettei osannut sanoa ei. Harmittaa nykyään kun ei älynnyt sanoa ei, kun aseesta lentää kuula noin 30m.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2007 10:33 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 23, 2006 2:32 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Turku
hessu75 kirjoitti:
Nyt näyttää uhkaavasti siltä, että on pissitty silmään.


Kumma, ettei Jaakonpoika tähän nimen julkaisuun ärähtänyt.

Onko kiikaria kuulunut? Jätit tapauksen ikävästi auki, heitit petosepäilyt nimetyn henkilön päälle vähän ennenaikaisesti, etkä sen jälkeen ole sen enempää vahvistanut kuin kumonnutkaan epäilyksiäsi.

"syyllinen kunnes toisin todistetaan" pätee näissä tapauksissa, useimmat topicia lukeneet pitänevät kyseistä henkilöä nyt potentiaalisena huijarina, aiheellisesti tai aiheetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2007 2:58 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Oli ohi mennyt, poistin nyt nimen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 4:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 3:41 pm
Viestit: 2
Ostin huuto.netistä Famas SV:n, joka oli ensimmäinen sähköase minulle.

Noh, myyjä sanoi, että kaikki kunonnossa, ja myös lippaat syöttää hyvin jne.
Sitten, kun avasin paketin, niin huomasin, että aseessa oli muovin väri välillä ruskeaa ja muuta lieneekö itse sitten maalannut sen, ja pelikäytössä aluksi kuula lensi noin 10 - 15 metriä, mutta kun hetken räiskin niin ase meni kuntoon. Lisäksi, toinen lipas puuttui kokonaan, vaikka oli luvannut sen mukaan. Ei mikään iso juttu, mutta kumminkin. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 6:57 pm 
Minuakin on suhastu silmään. Vaihdoin aseeni välirahan kera toiseen aseeeen. Ase ei alusta alkaen toiminut kunnolla,hoppi säätyili->piti purkaa ase. Sitten näytin aseen"ammattisoftaajalle"(Osaa korjata aseita,on tehnyt itse barretin) Näytin asetta,niin hän katsoi sitä huomasi,että siihenhän oli itse räpelletty johdotukset(Erittäin huonot) Tämmöistä tällä kertaa. :| Ps. Onneksi kaverini vaihtoi rikkinäisen aseeni toimivaan omaansa! :) Korjasi sen jo seuraavana päivänä.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2007 8:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 02, 2006 4:12 pm
Viestit: 38
Scout shot kirjoitti:
Itseäni ei varsinaisesti ole "pissitty silmään", mutta epäilen että tyyppi yritti: Olin ostamassa coltin metallirunkoa. Omistaja väitti, että muuta vikaa ei ole kuin pala irronnut vasemmalta puolelta, mutta juotettu nätisti takaisin paikoilleen. Kyselin muita kysymyksiä ja kysyin "onko runko muuten rikki kuin se pala irronnut." Seuraavassa säköpostissa tyyppi sanoi että runko myytiin jo. Alkoi epäilyttämään ensin runko on myynnissä vielä ja seuraavana päivänä se on jo myyty muulle kuin minulle. Eikä edes minulle ilmoittanut. Onneksi kysyin.


Olen kyseinen tyyppi. Mikä sinusta tuossa muka on epäillyttävää?
Kyselit asioita rungosta. Ja sitten tuli ostaja joka päätti ostaa rungon ja sillä siisti. Möin hänelle sen totta kai.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 12:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 29, 2007 5:04 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Aleksi S.
mp5a4 kirjoitti:
Scout shot kirjoitti:
Itseäni ei varsinaisesti ole "pissitty silmään", mutta epäilen että tyyppi yritti: Olin ostamassa coltin metallirunkoa. Omistaja väitti, että muuta vikaa ei ole kuin pala irronnut vasemmalta puolelta, mutta juotettu nätisti takaisin paikoilleen. Kyselin muita kysymyksiä ja kysyin "onko runko muuten rikki kuin se pala irronnut." Seuraavassa säköpostissa tyyppi sanoi että runko myytiin jo. Alkoi epäilyttämään ensin runko on myynnissä vielä ja seuraavana päivänä se on jo myyty muulle kuin minulle. Eikä edes minulle ilmoittanut. Onneksi kysyin.


Olen kyseinen tyyppi. Mikä sinusta tuossa muka on epäillyttävää?
Kyselit asioita rungosta. Ja sitten tuli ostaja joka päätti ostaa rungon ja sillä siisti. Möin hänelle sen totta kai.


Nii aivan. Ei tossa oo mitään eipäilyttävää. Mun tietääkseni kauppias saa päättää, että kenelle tavaran myy, jos kyselet ei se tarkoita, että tämä tietty tavara on jo varmasti sinun ja jos ette olleet edes vielä sopimassa kauppoja niin mitä ihmeellistä siinä on, että tavara myydään muualle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 12:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Se siinä vain ketuttaa jos kyseessä on vaikka vähän harvemmin nähty tavara ja olisi sitä massia sen ostoon, mutta myyjä myy sen pois käytännössä ilman että ostajaehdokas on pystynyt kunnolla tekemään tarjousta. Kannattaahan myyjänkin kuunnella kaikien ostajaehdokkaitten tarjouksia ja valita se paras.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 1:03 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 29, 2007 5:04 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Aleksi S.
repta kirjoitti:
Se siinä vain ketuttaa jos kyseessä on vaikka vähän harvemmin nähty tavara ja olisi sitä massia sen ostoon, mutta myyjä myy sen pois käytännössä ilman että ostajaehdokas on pystynyt kunnolla tekemään tarjousta. Kannattaahan myyjänkin kuunnella kaikien ostajaehdokkaitten tarjouksia ja valita se paras.


Se ei kumminkaan tee kenestäkään "kusettajaa".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 1:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
En minä ole ketään kusettajaksi sanonutkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 2:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Myyjän markkinat, vaikka kunka ketuttaisi. Näin se vaan menee. Viivyttely on minullekin kostautunut pariin otteeseen, enkä ole saanut juuri haluamaani tuotetta.


Viimeksi muokannut setämies päivämäärä Ke Touko 02, 2007 3:15 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2007 2:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Minä monia kymmeniä tuotteita myyneenä tiedän ihan kokemuksesta sanoa että tuskin kukaan jää odottelemaan toisen tarjousta jos jo kerta toinen on tarjonnut sopivan summan. Kannattaa siis näissä asioissa kysellä mahdolliset kyselyt nopeeta, eikä sanoa että pitää ny kattoo. Ja sitten ne eritoten se eräs jani 5v joka ei tiennyt edes omaa osoitettaan, voivat painua sanonko mihin. Minua ei olla viellä kustu silmään, vaikka sitä yritetty onkin. Viimeistään se vihainen soitto/vanhemmille soittaminen saa ainakin korvaukset liikkumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 19, 2007 5:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:58 am
Viestit: 56
Mulle kävi näin: Ostin Maruin gbb M92f kolmella lippaalla ja "äänenvaimentimella". Luvattiin kyllä se toimii ja niin edespäin.
Pääsin avaamaan kotona ja huomasin että gbb koneiston vasen jousi oli katkennut/katkaistu. Vaihdoin jousen, menin pelaamaan aseeen Blowbäckki ei toiminut aina piti vetää luistista ennenkuin suostuu ampumaan mitään. Soitin myyjälle totesin et tää on ihan paskana ja et haluun fyrkat takas. Se rupes sössöttää jotain siitä, että olin avannut aseen ja et se ei voi olla varma etten minä ollut rikkonut sielt sisält mitään. Sen varjolla ei suostu maksamaan takasin mitään. Eikö mun pitäisi saada palauttaa se?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 19, 2007 5:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Olisitte sopinut jonkun toimivuustakuun tai jotain sinnepäin. Aina kun minä myyn jotain niin annan tuotteelle toimivuustakuun, ja jos tuote ei ole väittämässäni kunnossa saa tuotteen palauttaa. Kun tekee niin ei synny tälläisiä jälkisotkuja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 12:48 pm
Viestit: 38
softapyssyilia kirjoitti:
Olisitte sopinut jonkun toimivuustakuun tai jotain sinnepäin. Aina kun minä myyn jotain niin annan tuotteelle toimivuustakuun, ja jos tuote ei ole väittämässäni kunnossa saa tuotteen palauttaa. Kun tekee niin ei synny tälläisiä jälkisotkuja.


Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että kuka vain voi sanoa antavansa moisen takuun, mutta tositilanteessa, kun ostaja huomaakin että pyssy on rikki, ja pystyttäisiin palauttamaan toimivuustakuussa, tuleekin myyjältä kieltävä vastaus, koska on huijannut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 12:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Niin, mutta jos sen kirjoittaa paperille, molempien nimmarit siihen ja kummallekkin kopio kyseisetä paperista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 1:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2003 3:37 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Svalbard and Jan Mayen Islands
Käsittääkseni jos säilyttää sähköpostit (replyt, lähetetyt sun muut) tai tallentaa vaikka mesekeskustelunkin, saattaa nekin riittää jo "todisteeksi" poliisijuttuihin.

Tietysti aina kannattaa ottaa varman päälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 2:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 1:15 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Ghost kirjoitti:
Käsittääkseni jos säilyttää sähköpostit (replyt, lähetetyt sun muut) tai tallentaa vaikka mesekeskustelunkin, saattaa nekin riittää jo "todisteeksi" poliisijuttuihin.


Jos asiat on noin niin olen huolestunut. Aikastalailla vaivatonta väärentää esim mesen logi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Uskoisin ettei näillä todisteilla nyt mitään juttua ratkaista. Viitettä ne kuitenkin voivat hyvin antaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2007 8:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2003 3:37 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Svalbard and Jan Mayen Islands
Tuo meselogi nyt oli enemmänkin sellainen viimeinen oljenkorsi jos ei muuta ole käsillä.
Kaikennäköistähän sitä voi aina väärentää.

Sähköpostin replyketjua on kuitenkin käsittääkseni käytetty useamminkin hyödyksi huijaustapausten ratkaisussa. "Todiste" on ehkä liian painava sana tälläiselle, mutta kyllä sillä liikettä aikaiseksi saa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 6:33 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Muutaman sähköpostilla lähetetyn kysymyksen jälkeen tilasin VM-Armsilta erään pikkutuotteen. Sanoin, että laittakaa tuote tulemaan ja he lupasivat tuotteen samalle viikolle tulevaksi. Tuote tulikin seuraavana päivänä ja paketissa oli mukana kaksi laskua, se virallinen valkonen liuska, sekä tietääkseni heidän oma, pienempi keltainen käsinkirjoitettu lasku. Mukana oli myöskin tulostettu mailikeskustelu, jonka kävimme. Valkeni vasta tässä tätä keskustelua lukiessa, tuon perimmäinen syy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 8:40 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Aika erikoista kaupalta, mutta ehkäpä VM-Armsin asiakaskunta on muita nuorempaa. Tulee mieleen se eräs asiakas, joka tilasi täydellisen jenkkien toisen maailmansodan laskuvarjosetin tetsareineen ja kaikkineen - ja toi sitten isin kanssa takaisin, kun ei ollut lupaa tilata :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 9:35 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 1:15 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Just... Oletteko pitäneet rekisteriä siitä, että kuinka moni käyttää nettikaupassa 2 viikon palautusoikeutta surutta hyväkseen?

Teidän tuotteenne eivät kyllä varmaankaan vedä tällä tavoin käyttäytyviä puoleensa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 9:38 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kahdenkeskisissä keskusteluissa moni kauppias kiristelee hampaitaan asiakaspalautusten kanssa - varsinkin näin halvan rojun yhteydessä, esimerkiksi Bundeswehrin maastopuvun tai 49,00 euron maihareiden palauttaminen ja vaihtaminen vie koko myyntitapahtuman kerralla reippaasti tappiolliseksi. Se on kuitenkin väärä ajattelutapa, koska muutamaa tappiollista tilausta korvaa tosi moni voitollinen tilaus. Postimyynnissä tulee aina palautuksia, se on reilun pelin henki. Mitä paremmin asiakkaille iskostaa tiedon siitä, että aina voi palauttaa jos ei miellytä, sitä herkemmin porukka tilaa, ja loppujen lopuksi kauppias jää voitolle.

Sama noiden kakaroiden kanssa - ei ole käytännössä mahdollista valvoa, että onko nettitilaaja yli 18-vuotias vai ei, ja jos ei, onko vanhempien hyväksyntää. Suuri osa tilaajistamme on alle 18-vuotiaita ja ehdottomasti suurin osa heistä omaa myös vanhempiensa suostumuksen tilaamiselle. Joskus käy sitten tollaisia tapauksia, että lupaa ei ollut - minä muistan neljän vuoden ajalta kaksi kertaa. Toisella kerralla isi oli kovin vihainen, että miten me kehdataan antaa lapsille mahdollisuus tilata. Ei siinä paljoa vaihtoehtoa ole, se on ainoa tapa pyörittää postimyyntifirmaa. Heti tulee mieleen, että toi VM Armsin sähköpostikeskustelun printtaaminen olisi nimenomaan todisteena vihaisia vanhempia vastaan. Meidän lähetysmäärillämme tollainen ei olisi millään mahdollista, me vaan sitten paikkaamme tosiaan sillä, että kamat otetaan kyllä takaisin ja postikulutkin maksetaan kumpaankin suuntaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2007 9:57 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 1:15 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Jaakonpoika kirjoitti:
Kahdenkeskisissä keskusteluissa moni kauppias kiristelee hampaitaan asiakaspalautusten kanssa - varsinkin näin halvan rojun yhteydessä, esimerkiksi Bundeswehrin maastopuvun tai 49,00 euron maihareiden palauttaminen ja vaihtaminen vie koko myyntitapahtuman kerralla reippaasti tappiolliseksi. Se on kuitenkin väärä ajattelutapa, koska muutamaa tappiollista tilausta korvaa tosi moni voitollinen tilaus.


Niinhän se on, että yhden negatiivisen asiakastilanteen paikkaamiseksi tarvitaan 20 positiivista tapausta.

Nyt muuten rupeaa tämä keskustelu rönsyämään pahemman kerran :) Halppisvempuista markkinointiin :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2007 8:54 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:43 pm
Viestit: 13
Itseäni ei ole varsinaisesti koskaan kusetettu käytetyiden aseiden kaupoissa, mutta täytyy myöntää, että itse kerran vahingossa meinasin näin tehdä.

Aseena oli ihan vakio AK47, jota tultiin ihan paikanpäälle sitten katselemaan. Ostajat räpläsivät asetta noin puoli tuntia, kunnes ihan viime tipassa huomasivat, että etupää heiluu kuin haulikossa konsanaan. Itsekään en ollut tätä huomannut, sillä en ollut vähään aikaan asetta rassannut. Kyse oli vain yhden ruuvin tippumisesta, joten asia selvitettiin tiputtamalla hintaa kympillä.

Onneksi tilanne selvisi paikanpäällä, sillä jos se olisi huomattu vasta ostajan kotona, olisin varmasti saanut aikamoisen silmiinpissijän maineen ainakin tämän henkilön tuttavapiirissä. Olisivat varmaan luulleet, että tahalleen en asiasta ilmoittanut.


Ja onhan minua sitten ihan rehellisesti kusetettu myös ihan itsensä Pro Hobbyn taholta. Myyjä otti minulta uudesta aseesta 20 euroa liikaa, mutta huomasin asian vasta kotona, ja olin pyssystä niin tohkeissani, etten jaksanut asiasta enää lähteä valittamaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com