Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 5:18 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2007 1:09 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Kusetuksella ja erehdyksellä on vissi ero.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 5:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:43 pm
Viestit: 13
Spooky kirjoitti:
Kusetuksella ja erehdyksellä on vissi ero.


Varmasti onkin, mutta tässä Pro Hobbyn tapauksessa laskisin noin törkeän huolimattomuuden jo kusetuksen piikkiin.

Kyseessähän olivat siis TM M14 SOCOM CQB, akku ja automaattilaturi sekä kaksi regulipasta. Sanoin myyjälle selkeästi, että lippaat tulevat Pro Airsoft Team -hinnalla, ja myyjä alkoi selata jotain vihkoa sanoen, että "katsotaapas nuo lippaiden tiimihinnat täältä luettelosta". Normaalihinnalla olisivat maksaneet kympin enemmän, eli yhteensä sen kaksikymppiä. Loppujen lopuksia summaksi tosiaan tuli tuo kaksikymppiä liian suuri hinta, eikä kyse kyllä ollut näpyttelyvirheestä, sillä se kaksikymppiä on juuri se luku, mikä olisi ero normaalien ja tiimihintojen välillä.

Voi olla, että kyseessä tosiaan oli erehdys, mutta silti tuollainen asiakkaiden kustannuksella tapahtuva välinpitämättömyys on mielestäni omalla tavallansa myös asiakkaiden kusettamista, mitä tahansa mieltä siitä oletkin. Ehkä myyjä katsoi, että tuo asiakas tuskin mitään kyselee, kun sattuu olemaan ihan fiilareissa pyssystä, joten mitäpä siitä, jos hieman pistän omaan pussiin? En henkilökohtaisesti tätä sentän usko, mutta kaikki on mahdollisesta, kun on kyse rahasta.

Ja mielestäni maksoin edellisestäkin aseesta eri summan mitä olin kotona valmiiksi laskenut, mutten ole tästä ihan varma enkä jaksa siksi vetää tapahtuneesta mitään johtopäätöksiä. Omalta osaltaan sekin toisaalta antaa hiema tukea uudemmalle tapahtumalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 7:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
itse liikkeeseenhän ei kannata ottaa yhteyttä? Kyseessä on kuitenkin niin pieni yritys että he ehkä kusettivat sinua jotta nostaisivat liikevaihtoaan ihan uusiin lukuihin? Anteeksi sarkasmi, mutta kun kamaa liikkuu, niin hinnat menee välillä sekasin myyjillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 7:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
TrollChieftain kirjoitti:
huomasin asian vasta kotona, ja olin pyssystä niin tohkeissani, etten jaksanut asiasta enää lähteä valittamaan.


Ja sitten itkee, miksi vääryydeet eivät korjaannu? Ihme jätkä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 7:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:43 pm
Viestit: 13
Sgt.Wulf kirjoitti:
TrollChieftain kirjoitti:
huomasin asian vasta kotona, ja olin pyssystä niin tohkeissani, etten jaksanut asiasta enää lähteä valittamaan.


Ja sitten itkee, miksi vääryydeet eivät korjaannu? Ihme jätkä.


Itken? Enpä sentään taida. Haluaisin erittäin paljon nähdä kohdan, missä valitin, miksi vääryydet eivät korjaannu. Lähinnä olen vain pohtinut tapausta ääneen foorumilla, ja tuonut asian muidenkin ihmisten tietoisuuteen. Kannattaa miettiä ihmisten postauksia tarkemmin, ennen kuin lähtee väittämään mitään hätiköityä.

Lainaa:
itse liikkeeseenhän ei kannata ottaa yhteyttä? Kyseessä on kuitenkin niin pieni yritys että he ehkä kusettivat sinua jotta nostaisivat liikevaihtoaan ihan uusiin lukuihin? Anteeksi sarkasmi, mutta kun kamaa liikkuu, niin hinnat menee välillä sekasin myyjillä.


Tai sitten voit lukea viestini kokonaan ja huomata, etten mokomaa edes väittänyt. Tuskinpa sentään ProHobbyn palkkalistoilla oleva myyjä välittää pätkääkään siitä, saako hänen työnantajansa kaksikymppiä enemmän vai ei. Sama raha voi kuitenkin olla omaan taskuun ihan kiva lisä päivän päätteeksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 8:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
TrollChieftain kirjoitti:
Sama raha voi kuitenkin olla omaan taskuun ihan kiva lisä päivän päätteeksi.


Aikamoista paranoiaa. Riskeeraisiko myyjä työpaikkanssa parin kympin takia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 8:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Ja jos se on koneeseen isketty, oli kuinka väärä hinta tahansa, näkyy se silti tarkastuksessa. Kyllä se kassa lasketaan ja täsmätään päivän päätteeksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 8:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Katoppa sitä kuittia. Mikä summa siinä näkyy? Jos summa on eri kuin mistä olet maksanut, silloin kyseessä on "kusetus", jos summa on sama, on kyseessä erehdys.

EDIT: Siistitty hiukan kieliasua.


Viimeksi muokannut Flash päivämäärä Ke Kesä 06, 2007 5:31 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2007 9:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 10:06 am
Viestit: 101
Paikkakunta: Päijät-Häme
TrollChieftain kirjoitti:
Myyjä otti minulta uudesta aseesta 20 euroa liikaa, mutta huomasin asian vasta kotona, ja olin pyssystä niin tohkeissani, etten jaksanut asiasta enää lähteä valittamaan.

Viimeinen lauseesi kruunaa kaiken, enkä malta siihen olla tarttumatta edellisistä kirjoittajista huolimatta.
Luojalle Kiitos että kuluttajansuoja toimii myös toisinkin päin, eli aina yrittäjän ei ole pakko tehdä kaikkea sillä vastuu/oikeus virheen osoittamisesta on kuluttajalle itsellään. Koski virhe sitten tuotetta tai sen hintaa.
Mikäli kuluttaja osaltaan tästä vastuusta/oikeudesta luopuu voi hän puolestani osoittaa kaikki valituksensa Liperin kuntaan ja toivoa parasta. Mikäli myyjän virhe (laskettakoon kirjoissani inhimilliseksi erehdykseksi) jää korjaamatta ja asiasta päätetään vain vikistä netissä, en voi muuta sanoa kuin että tyhmyydestä todellakin sakotetaan. Näemmä käypä hinta siinä on vähintään 20e per ase.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 3:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 29, 2006 6:43 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Tuusula
Tm Famas F1: Hopissa vikaa, ampui ~20-30 metriä. Myyjän mukaan hoppi oli vasta huollettu.

TM M733 Commando: Purkutappi lähtenyt takaa irti, ja korvattu laittamalla ruuvi rungon läpi ja mechan ruuvi poistettu, jotta ruuvi mene siitä. Oli kuulemma pelattu n.10 peliä. Aseen kantomatka oli myyjän mukaan 75 metriä. (Arvatkaapa oliko myyjä syntynyt vuonna -93?)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 4:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Ja uskoit että pyssyn kantama on 75m? Ei se ole tyhmä joka myy...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2007 6:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 1:35 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kestilä
Ja White ite 92? Omalle kohdalla ei ole onneksi osunut kusetuksia tai silmään pissityksiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2007 6:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 8:12 pm
Viestit: 52
Paikkakunta: Somero
Eiks white oo 94?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 09, 2007 7:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Melkein kaikki aseeni käytettynä olen ostanut, jokainen ollut todella hyvässä kunnossa. Kun raskii laittaa sen 50€ enemmän rahaa tuotteeseen ja keskustelee sen pari päivää myyjän kanssa ja päättää sitten, että voiko häneen luottaa. Ostan edelleen käytettynä, jos on tarve. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2007 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 27, 2007 4:48 pm
Viestit: 61
Ei ole varsinaisesti pissitty silmään, mutta muuta nk. typeryyttä tulee kauppaa käydessä vastaan todella usein, ja yleensä aina nuorilta ihmisiltä.

Yleinen juttu on se, että koitetaan kovasti tinkiä hintaa joskus jopa varsin reilusti alas ja sitten saa kuusi sähköpostiviestiä toistaa samaa, että hinta on se mikä on. Välillä tuntuu siltä että asuisi jossain Arabimaassa, missä tinkiminen kuuluu lähes asiaan kaupankäynnissä. Onko se vaan niin vaikeaa uskoa, että määritetty hinta on se mikä on mainittu, eikä senttiäkään enemmän tai vähemmän? En sitten tiedä onko se rahasta, vai ihan ihmisten piheydestä kiinni. Eihän sitä voi lähinpään Valintataloonkaan marssia, napata litran maitokartonkia hyllystä ja sanoa että myytkö pienemmällä hinnalla.

Myös luku- ja huomiointitaidot näyttävät puuttuvan yleensä kaikilta ostajilta. Jotenkin pöyristyttävää miten hajamielisiä ihmiset voivat olla, josseivat muista lukemaansa viittä minuuttia pidempään, vaan aina täytyy kysyä joka ikinen asia sähköpostilla, vaikka ne on mainittu jo selkeästi ilmoituksessa. Välillä tuntuu että pidän jotain kysymyspalstaa pystyssä.

Toinen todella yleinen juttu on se, että ollaan muuten kovasti kiinostuttu ja henkilö vaikuttaa halukkaalta ostamaan tavaran, mutta sitten yks kaks katoaa teille tuntemattomille, eikä sähköposteihin vastata jopa enää ikinä. Todella raivostuttavaa lähes joka kaupan yhteydessä sormet ristissä toivoa että ostaja on ns. Tosissaan ostamisen kanssa. Onko sekin niin ylivoimanen asia koittaa harkita rankasti, että tahtooko ostaa kyseistä tavaraa vai riittääkö raha vai onko sitä äidin lupaa ostaa se?

Ottaisin vielä kantaa tässäkin ketjussa mainittuun ostajien kilpailuttamiseen, joka on lähinnä vähän typeränkuuloinen juttu. Kyllähän se raha minullekkin kelpaa, mutta minusta tavara pitäisi myydä heti sille joka sen ensimmäikseksi tahtoo ostaa, varsinkin jos on samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Itsellä ei ainakaan ole mitään halua ruveta odottamaan sitä että tarjoaako toinen muutaman euron enemmän vai ei.

P.S: Prohobbyyn viitaten, että eipä ole eka kerta kun sieltäpäin on tullut jotain sekaannusta. Hukkasivat äijät kerran kaverin KSC M11:sta ja antoivat halvemman ja "huonomman" Maruzenin mini-Uzin vastineeksi. Että sillälailla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 6:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 29, 2006 6:43 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Tuusula
Jagoda kirjoitti:
Ja uskoit että pyssyn kantama on 75m? Ei se ole tyhmä joka myy...


Missä vaiheessa sanoin uskoneeni tämän?

Niin ja olen siis 94, mutta minulla on vain jotain noita -93 syntyneitä vastaan, tuntuvat vain jotenkin epäluotettavilta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 7:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 12:25 pm
Viestit: 118
Itse asiassa mua ei pissitetty silmään paitsi siinä että tähän olisi pitänyt vaihtaa jo aikoja sitten mäntä/rattaat, niiden EI pitänyt kestää näin kauaa.
En valita, parempi näin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2007 10:16 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 3:14 pm
Viestit: 64
Paikkakunta: JKL
white kirjoitti:
Niin ja olen siis 94, mutta minulla on vain jotain noita -93 syntyneitä vastaan, tuntuvat vain jotenkin epäluotettavilta.


Ihan yhtälailla ne -94 syntyneet ovat peeloja, kenties enemmänkin. Turha on lähteä mollaamaan... =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2007 10:24 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 7:46 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Jyväskylä
Yksi ainoa kusetusyritys sattunut kohdalleni, myyjä kaupitteli CA:n vahvistettuja teräsrattaita 15e, postilaatikkooni kilahtaessa ne paljastuivat Maruin vakiorattaiksi. Valitin myyjälle, hän väitti niiden olevan CA:n rattaat ja niiden pitäisi erota Maruin rattaista selkeästi, harmi vain että olivat identtisiä eikä magneettikaan tarttunut. Lopulta jänkäämisen jälkeen myyjä suostui palauttamaan 10e vaikkei myöntänytkään mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2007 3:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 07, 2006 12:25 pm
Viestit: 118
Dääm. Eilen mua taas pissitettiin... Sanottii et uus lipas maksaa 30€ ja sain siit 50% eli 15€- Däääääääm. Eli myin lipasta.

En valita.

E: korjattu hieman...


Viimeksi muokannut crazymag päivämäärä Su Syys 02, 2007 6:06 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2007 4:05 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2007 5:56 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä se 15e yhdestä lippaasta taitaa olla ihan hyvä hinta.. Kunpa joku ostaisikin minulta vanhat lippaat tuolla hinnalla, niin saisin uudet tilalle ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2007 6:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 6:09 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kalajoki
Eipä ole pisitty silmään ei...

Mutta jos te huomaatte että teiltä pyydetään liian suurta hintaa niin silloin se teidän ITSE pitää huomauttaa siitä.Näin jälkeen päin paskan puhuminen myyjästä on typerää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2007 6:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 11, 2007 5:17 pm
Viestit: 35
Ei pissitetty, mutta olen ostanut osan kamppeista h*lv*t*n kalliilla. Marui vemppu 50e ja 3000kpl .2 kuulia 18e purkki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 11, 2007 7:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 2:59 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Haapavesi
Tuokin on vain omaa tyhmyyttäsi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 5:27 am 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 26, 2006 4:46 pm
Viestit: 168
Paikkakunta: Kuopio-Siilinjärvi
Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2007 7:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 28, 2007 10:41 am
Viestit: 390
Paikkakunta: Lappeenranta
Itse en ihmeemmin ole joutunut kusetuksen uhriksi, koska ostan kaiken kamani kasvokkain...

Ainoa kauppa jossa olen joutunut pienen kusetuksen uhriksi:
Ostin mp5k PDW:n kasvokkain menin sitä katsomaan ja pyssy vaikutti ihan ok:lta paitsi toinen luvatuista lippaista puuttui, tämän myyjä tunnusti ja antoi kympin alennusta. Toinen asia johon kiinnitin huomiota oli puuttuva liekinvaimennin, joka piti olla mukana. Tuo ei minua häirinnyt, koska sain aseen halvalla (130€). Aseen mukana tullut akku kesti noin 15min. Mutta sitä osasin odottaakkin. Aseen semi oli myös paskana. En koskaan jaksanut asiasta valittaa...

Täällä mollattu paljon nuoria kaupan teossa. Itse olen sitä mieltä, että kyllä joku 94:nen voi tietää airsoft aseista ihan yhtä paljon kun joku pari-kymppinen konkari. Itse olen 94 syntynyt ja ei ihmeempia ongelmia kaupanteossa ikinä tullut, vaikka myyn paljon kamaa postin kautta.

Kuten aikaisemmin sanottu, kannattaa myyjän airsoft tietous testata. Esim. kysymällä pari "hankalampaa" kysymystä. Liittyen esim. aseen mechan sisältöön. (Jos kaveri väittää aseen virittäneensä tulee hänen mechan sisältö tuntea)

Viritettyä asetta ostaessa kannattaa aina vaatia lista aseen viritykseen käytetyistä osista.

Sopimuksia ei omasta mielestä kannata tehdä suullisesti esim. puhelimessa. Vaan aina kirjallisesti kuten msn-messengerin avulla tai sähköpostilla, koska tällöin voit todistaa myyjän tai ostajan valehdelleen jos hän näin tekee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 5:09 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 06, 2003 7:24 pm
Viestit: 424
Paikkakunta: Vantaa
Nimi: Miikka K.
Tauno^^ kirjoitti:
Sopimuksia ei omasta mielestä kannata tehdä suullisesti esim. puhelimessa. Vaan aina kirjallisesti kuten msn-messengerin avulla tai sähköpostilla, koska tällöin voit todistaa myyjän tai ostajan valehdelleen jos hän näin tekee.


Ihan näin btw. Lain näkökulmasta suullinen sopimus on pätevä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 7:49 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Jea, mutta kovin vaikeasti todistettavissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 5:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 4:12 pm
Viestit: 24
Miten sitä edes voi todistaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2007 5:45 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 06, 2007 2:16 pm
Viestit: 33
Esim. nauhoittamalla puhelun :roll: Mutta pitää muistaa kertoa toiselle osapuolelle, että nauhoittaa puhelun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 20, 2007 7:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 11:14 am
Viestit: 16
Paikkakunta: Kuopio
Kuulkaa siihen riittää vain että sopimuksella on todistajat. Esimerkiksi kaiutin on ok. Mutta älkää kikkailko lakipykälillä jos ette osaa. Mikäli homma epäilyttää niin vaatikaa kirjallisena. Parasta on tietysti aina jättää arveluttavat kaupat tekemättä kokonaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 20, 2007 8:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 9:51 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Hanoi, Vietnam
cockmongler kirjoitti:
Ei ole varsinaisesti pissitty silmään, mutta muuta nk. typeryyttä tulee kauppaa käydessä vastaan todella usein, ja yleensä aina nuorilta ihmisiltä.


Mulla on yks esimerkki. Joskus pari vuotta sitten möin maruin jousitoimisen rynkyn jollekin about 94 syntyneelle. Se tinki hintaa koko ajan alemmas. Asu sen verran lähellä, että poljin sinne suorittamaan kaupat. Hintaa en tarkalleen muista, mutta maksutilanteessa tyyppi ojensi mulle jotai 4e vähemmän siitä hinnasta, mihinkä oli tinkinyt. En tiedä yrittikö se oikeesti kusettaa tai oliko vaan huono laskemaan. Huomautin asiasta sille ja se sano et oho, maksaa sitte joskus. Eipä ole maksanu, mutta enpä ole jaksanu rahoja pyytääkää. Sain sentään lainata sen vemppupislaa uutta sähköasetta odotellessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 20, 2007 8:39 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Omaa tyhmyyttäs.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 7:22 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Joo, kuulostaa siltä, että tää 94 syntynyt veijari on varsinainen kauppamies ja sinä, Heotongjoezi et vaan osaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 8:58 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 9:51 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Hanoi, Vietnam
Roska kirjoitti:
Omaa tyhmyyttäs.


Huomautin samalla hetkellä kun sain rahat käteeni. Toisaalta 4 e oli ihan sama.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 9:55 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Miksi sitten valitat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 11:02 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 9:51 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Hanoi, Vietnam
Sgt.Wulf kirjoitti:
Miksi sitten valitat?


En valita, kerron vain esimerkin, joka vahvistaa cockmonglerin täällä esittämää stereotypiaa.

Jos ei vieläkään tule mieleen muuta kuin että olisin muka valittamassa niin unohtakaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 3:26 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Nosiis, öö, huomautit -> et saanu rahaa -> et sanonu mitään = valivali lekaforumilla.

Aihekin oli alunperin vissiin jotain, et onko sua kusetettu vai ei. Se, et vapaaehtosesti työntää kätensä leijonan suuhun ja sit toteaa et "oho, käsi lähti irti" on aika... turhaa. Mut toisaalta, niin on tämäkin, eli jatketaan sitten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 6:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 11:12 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Tku
Itse olen käynyt koko viisivuotisen harrastuskauteni aikana kauppaa käytetyistä aseista ja varusteista. Aseita on kulkenut kauttani puolisen kymmentä, ja yksikään ei ole minulle saapuessaan ollut luvatussa kunnossa. Ensimmäisen hankkiessani en tiennyt paremmasta, enkä osannut reagoida kun tajusin, että muiden aseet pelittivät paljon paremmin.
Myöhemminkään en asioihin juuri ole jaksanut puuttua, vaikka puutteita onkin syntynyt. Tämä lähinnä omaa laiskuuttani ja osittain myöskin uskon puutteesta siihen, ettäkö asian puheeksi ottamalla mitään kostuisin.

Hauskaa on, että tätä ketjua lukiessani en nähnyt ainuttakaan postausta, jossa henkilö myöntäisi itse kusseensa ostajaa silmään.
Toisissa piireissä tätä kutsutaan "myymiseksi", eli omasta tuotteesta annetaan ruusuinen kuva. Valehtelemisesta ei suorastaan ole kyse, koko totuutta ei vain kerrota.
Tietysti kusetus on kusetusta, mutta usein kyse on silti vain tästä myymisestä :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 7:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 11:12 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Tku
cockmongler kirjoitti:
Myös luku- ja huomiointitaidot näyttävät puuttuvan yleensä kaikilta ostajilta.


Amen, ja omaa viestiäsi hieman sivuten nuorilta toivoiltamme puuttuu täysin myös kirjoitustaito.
Onko jokseenkin mielenkiintoista lukea myynti-ilmoitusta, jossa ei ole kuin kolme välimerkkiä, joista 100 % on pisteitä ja kaikki sijoitettuna lauseen/kappaleen/ilmoituksen loppuun.
Tähän asiaan mm. Juoksuhauta on alkanut puuttua viime aikoina melko aktiivisestikin, mikä on hyvä.

Tämä heijastuu paljoon muuhunkin kuin pelkästään käytetyn tavaran myyntiin, kyllä nyt ihmisen pitää osata kirjoittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 7:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 5:24 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: "Milfgeartown"
Minun vanhan pyssyn omistaja yritti laittaa minut maksamaan siihen virit, sillä pyssy meni rikki. Kerroin kaikki hyvät ja huonot puolet aseesta myynti ilmotuksessa. Ja minkäs minä sille voin jos se pyssy menee rikki. En ollut luvannu ostajalle mitään takuuta tms. sillä nämä vanhat softarit menee hetkellä millä hyvänsä rikki.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com