Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:30 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2005 4:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 8:09 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Kangasniemi
Äitini soitti kyseiselle tyypille, ja se jätkä oli sanonut että laittaa rahat postiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2005 9:48 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Ottakaa maksu etukäteen tilille. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2005 11:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 8:09 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Kangasniemi
No koko juttu meni näin:
Kyseinen tyyppi pyysi vaihtoa hieman rikkinäiseen dessuuni. (hänen ase MP5
a3)

Hän soitti muutaman päivän päästä että MP5 meni rikki.
Pyysin että hän lähettäsi aseen takaisin tai maksaisi jonkun summan. (summaksi sovittiin 30€)

Rahoja ei ole kuulunut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2005 1:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 9:57 am
Viestit: 44
Paikkakunta: Helsinki
Aika järkyttävää luettavaa. Jos mua kusetettais tolla tavalla menisin isukin ja velipojan kanssa vähän "tervehtimään". :evil:

Uskallankohan nyt käytettyä asetta ostaakkaan :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2005 3:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 8:09 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Kangasniemi
Kyllä niitä luotettettaviakin ihmisiä on.
Olen tehnyt monet kaupat ilman ongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 09, 2005 2:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 2:03 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Tampere
Vaihdon ämpärini aseeseen jonka piti olla ak47. Sen verran aloittelija kun olen, etten huomannut sen olevan kasattu beta spetsnazista, ja ak47:sta, mechakin oli kolmesta eri aseesta. Lisäksi semi ei toiminut. Itse en siis tuota ollut huomannut mutta nykyinen omistaja kyllä. Sain kuitenkin siitä ihan hyvän hinnan vaikka vähän hintaa jouduinkin alentamaan.
Toisessa ostoksessani (mp5kpdw) taasen ei semi aina toimi.

Muut kaupat ovat kyllä sujuneet ihan hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 09, 2005 7:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2005 1:01 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Vantaa
jagex kirjoitti:
Aika järkyttävää luettavaa. Jos mua kusetettais tolla tavalla menisin isukin ja velipojan kanssa vähän "tervehtimään". :evil:

Uskallankohan nyt käytettyä asetta ostaakkaan :shock:


Jos käytettyä ostat varmin tapa on kasvotusten tapaaminen. Asetta pääsee mahdollisesti myös testaamaan. Tämä ei tietenkään takaa ettei aseessa olisi vikoja, mutta suurempi kusetus jää pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2005 3:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 8:09 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Kangasniemi
No se tyyppi kyllä maksoi kun äiti soitti ja sanoi että jos rahat eivät tule viikon kuluessa niin enää ei soiteta vaan ryhdytään toimenpiteisiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2005 8:07 am 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Maastonakki: Lähetit siis ensin aseen ja sitten aloit pyytämään ostajalta maksua?

Itse myymiäni kamoja ei ole vielä koskaan postiin jätetty, mutta jos jätetään niin syyn on paras olla hyvä tai muuten saa kauppojen peruja maksaa maksut. Tuo tapa, että ensin maksetaan rahat tilille ja sitten myyjä laittaa paketin postiin, on minusta kuitenkin huonompi kuin postiennakko. Siinähän voi rahaa hävitä paljon enemmän kuin postiennakolla.

Mihin toimen piteisiin tuossa maastonakin tapauksessa voi käydä jos todisteena on vain suullinen sopimus?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2005 10:44 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Ihan samoihin kuin jos sopimus ois kirjallinen. Suomessa nimittäin suullinenkin todistus on sitova. Mutta milläs sitten todistat?

Ei ole ikinä tullut sen suurempia kusetuksia vastaan enkä ainakaan tietääkseni ole ikinä kusettanut ketään. Hyvät fibat on jääny kaikista kaupoista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2005 11:36 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 8:09 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Kangasniemi
Jätkä lupasi kokoajana maksaa mutta rahojen tulo kesti pitkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2005 6:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 9:50 am
Viestit: 182
Paikkakunta: Helsinki
Jollei sopimusta tehdä kirjallisena, vaan puhelimitse, voi sentään nauhoittaa sen puhelun, jossa kaupan yksityiskohdista sopii. On jotain kättä pidempää riitatilanteissa (tai jos kyseessä on puhdas kusetus).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2005 7:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Muistakaa kuitenkin puhelua nauhoittaessanne mainita että näin toimitte, sekin on kirjoitettu lakiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2005 6:29 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 9:50 am
Viestit: 182
Paikkakunta: Helsinki
Jollei suorastaan laki vaadi, niin voihan siitä silti mainita... mahdollinen huijari jättänee leikin siinä vaiheessa sikseen, joten ei tule turhaa harmia. Joku lainoppinut voisi kertoa, mistä tuo ilmoitusvelvollisuus tulisi. Itse en heti keksi, eikä moni muukaan. Sähköisen viestinnän tietoturvalaki sanoo mm:

"8 § Yleiset käsittelysäännöt

Viestin lähettäjä tai se, jolle viesti on tarkoitettu, voi käsitellä omia viestejään ja niihin liittyviä tunnistamistietoja, jollei jäljempänä tässä tai muussa laissa toisin säädetä.

Luottamuksellisia viestejä ja tunnistamistietoja saa käsitellä viestin lähettäjän tai sen, jolle viesti on tarkoitettu, suostumuksella tai jos laissa niin säädetään."

(tuossa "viesti" on esim. puhelu, ja "käsittely" esim. tallentaminen). Lähtökohtaisesti omat luottamuksellisetkin puhelunsa saa tallentaa (yksityiseen käyttöön), ellei kerää jonkinlaista rekisteriä. Aivan samoin kun sähköpostinsa saa tallentaa ilman lähettäjälle erikseen tehtävää ilmoitusta. Toisin säädetään esim. henkilötietorekisterien keruusta markkinointia yms varten. Tällöin vastapuolen pitää olla tietoinen käsittelystä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2005 3:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 01, 2005 6:21 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Kuopio
Nyt minuakin on pissitty silmään. Eräs umpihomo Imatralta lähetti minulle M733 Commandon jossa on olevinaan m100 tason viritykset ja large-perä. Akku kuulemma tuli mukaan. Oletin akun tietysti olevan large-tyyppiä, paketista paljastuessaan otin aseen käteeni niin se linksahti eturunkotapin varaan. Olin vielä ihan tyytyväinen mutta sitten paljastui että akku on 9.6v mini joka ei toimi, silloin rupesi kyrpimään. Lopulta huomasimme että ase ei toimi joten avasimme aseen, aseen johdotukset olivat suoraan anuksesta, rattaat shimmitetty päin hevonvittua ja rattaista puuttui hampaita. Nytpä olen torjuttuna messengerissä, yllätysyllätys.

Viesti alkaa isolla kirjaimella, sekä poistettu typerät sanasensuroinnit. Jos jotain ei uskalla kokonaan sanoa, ei sitä kannata sanoa ollenkaan. -L4te


Viimeksi muokannut MoKooma päivämäärä Su Helmi 12, 2006 6:32 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2005 12:37 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 03, 2005 12:31 pm
Viestit: 59
Minä kun vaihdoin colttini toiseen, oli tämä vaihdettu coltti jo ulkoisesti hieman rähjäisen näköinen, ja ensimmäisen testilaukauksen jälkeen huomasin että kantama oli erittäin huono.

Tästä sitten ilmoitin toiselle ja vaadin omaani takaisin, kaveri suostunut tähän koska oli sanonut että ase on sitten minulla vielä ihan hyvässä kunnossa ja olin vastannut että ok.

Väitti että posti oli paskonut paketin jossa oli "helposti särkyvää" teipit vielä kaiken lisäksi päällä.

No aloin sitten katsomaan että mikä siinä oli rikki niin onnekseni ei ollut kuin piippu väärinpäin kiinni jolloin hopista ei ollut mitään apua.

Onneksi oli tuuri mukana eikä tullut ylimääräisiä kuluja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2005 3:45 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Muovikuulapyssyn ja auton ostamisessa on samat riskit. Takuita niille on paha antaa, sillä jos uusi omistaja on armoton ei vehje kestä päivääkään. Selvät kusetukset ovat tietysti eri asia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2005 4:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 24, 2005 4:36 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Nivala
Itse ostin joltain kaverilta pari coltin lipasta silleen, että kaveri toimitti lippaat ensin ja maksoin sitten vasta tavaran hänen tililleen. Melkoisen riskin joutui kyseinen kaveri ottamaan, mutta huijauksen kohteeksi ei ainakaan joutunut eikä kukaan muukaan minun kanssani asioidessaan tule joutumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2005 9:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Kaveri osti pari vuotta sitten Maruin M4A1:n käytettynä. Myyjä kuvaili asetta mielenkiintoisella lauseella "Ei heilu enää".
Toosa olikin aivan uskomattomassa kunnossa. Kahvan kiinnitys ruuvit olivat hajalla ja se oli vedetty kylmästi askarteluteipillä kiinni muuhun runkoon. Hetken tarkastelun jälkeen ilmeni, että mecha oli myös halki. Myyjä oli ilmoittanut aseen olevan viritetty M100-tasolle, mikä tavallaan pitikin paikkansa. Pyssyyn oli vain iskettu M100-jousi ilman mitään muita osia ja mecha oli pamahtanut katki.
Peleissä pyssyn toiminta oli mielenkiintoista, kantaman ollessa halvahkon vemppupistoolin luokkaa. Viikon jälkeen pyssy teki täydellisen disintegraation. Pelin aikana hylsyportti jousineen kirjaimellisesti räjähti irti, mechasta hajosivat viimeisetkin ehjät osat ja hoppikumi lensi piipusta pihalle. Surullinen tapaus, mutta aivan julmetun hyvät naurut ainakin saimme aseen murennuttua täydellisesti :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 10, 2005 8:16 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
luostari kirjoitti:
Muovikuulapyssyn ja auton ostamisessa on samat riskit. Takuita niille on paha antaa, sillä jos uusi omistaja on armoton ei vehje kestä päivääkään. Selvät kusetukset ovat tietysti eri asia.


Ja yleensäkin kun on oma ase, ja tietää miten se toimii hyvin, esim:
"siitä ei kandee pitää kiinni ku se jää käteen ku juoksee".

Myyjä yleensä tietää siis miten käsitellä asettaan että se toimisi hyvin, ja sitten kun se myydään jollekkin muulle, niin tämä saa sen hajalle tai huonoon kuntoon nopeasti. Virheitäkään ei omasta pyssystään huomaa helposti, ja jotkut asiat, kuten parin ruuvin puuttuminen on niin "itsestäänselvyyksiä" ettei jotkut edes mainitse niitä kauppoja tehdessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 20, 2006 12:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 20, 2006 12:00 pm
Viestit: 1
Paikkakunta: Tampere
Vuodatettakoon tässä sitten muutamista enemmän tai vähemmän onnistuneista kaupoista. Joskus aikojeni alussa pyssy vaihtui melkoisen tiuhaan tahtiin, jossain vaiheessa käsissäni kävi tuskallinen yksilö Maruin M4 RIS -karbiinista. Kivaahan se kisko oli, silloin siihen ei vain tullut ruuvattua mitään kiinni. Tuskallisia asioita olivat etupää, joka heilui useamman asteen suuntaan ja toiseen, mielenkiintoinen oli myös aseeseen pultatun kiinteän perän kiinnitys; epoksiliima. Tästä nyt ei ollut puhuttu mitään kauppoja tehdessä. Toinen harmistusta ja ihmetystä aiheuttanut asia oli mecha, josta puuttui toinen sectorgearin laakeri. Mielenkiintoista kyllä, se toimi. Ase oli vakio, mutta silti mecha oli haljennut. Missään vaiheessa en viitsinyt lähteä edellistä omistajaa tästä piiskaamaan, vaan myin pysyn eteenpäin käytettyäni siihen hieman useamman kuin yhden työtunnin.

Samaan syssyyn avauduttakoon tuoreesta kaupasta, missä en mitään loppujen lopuksi saanut, vaan toinen osapuoli perui kaupan. Sovin vaihdosta välillä MP5A5RIS ja TM:n AUG A2. Lähetin oman pyssyni ostajalle, odottelin vajaan viikon, sain viestin, jotta MP5 lähtee matkaamaan takaisin minulle, maksa postikulut tililleni tai tulee postiennakolla. Noudat tai et. Heräsi pienoinen kysymys, miksi? Ase kuulemma antaa tuplasyöttöjä. Kahdesta kolmeen tuplasyöttöä ammuttaessa koko 50 bb lipas semillä. Ihan miten vaan, meitä on moneen lähtöön, viksuja ja tyhmiä, toiset peruu syöttöhäiriön takia kaupan, jossa on jäämässä osien arvossa reilun satasen voitolle, toiset ampuvat semiä ja toiset sarjaa.

Mutta se tästä vuodatuksesta, puuhattuani hieman enemmän pyssyjen kanssa, huijauksen mahdollisuus on vähentynyt huomattavasti. Pyssyn ulkoisen kunnon näkee kuvasta melkoisen hyvin ja semmoista vikaa ei ole rataslaatikossa, jonka korjaaminen ei onnistuisi. Ei tähän mennessä ole ainakaan tullut vastaan. Toisaalta, on tuurikin ollut myötä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 21, 2006 6:44 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 2:03 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Tampere
Vaihdoin tässä vähän aika sitten hyväkuntoisen mp5kpdw:ni risseineen ja kaikkine herkkuineen mp5 ras:siin. Tämmöistä vikaa siitä sitten löytyi:
Mechassa oli alkavia halkeemia jotka nyttemmin ovat haljenneet kokonaan, jokainen mechan ratas täysin puhki kulunut, samoin myös mäntä ja moottori. Bevel gearin kohdalta puuttui toinen laakeri.
Muuten ase oli ulkoisesti + akku hyvässä kunnossa. Mutta sisuskaluihin upposi/uppoaa edelleen rahaa. Enkä myöskään ole tästä jaksanut myyjä alkaa tavoittelemaan sen enempää kuin että olen vioista maininnut ja tietenkin sieltä on tullut takaisin se perinteinen vitutusta aiheuttava: "Mulla ase toimi loistavasti", joka ei tietenkän ole mitenkään mahdollista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 24, 2006 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:29 am
Viestit: 44
Kolmesta vaihdosta yksi kokemus oli paska.
Vaihdoin vesuria erääseen sähköön, aivan paska ase.
Lippaita puuttui, akut olivat paskana (piti toimia, ainakin yksi. Eipä toiminut), johdot miten sattuu, sisuskaluja vähän huonossa kunnossa. Epäilen että onko siinä edes tarkkuuspiippua.

On tullut korjattua. Myyn sen varmaan lähiaikoina ja ostan aivan uuden pyssyn. En enään tule vaihtelemaan/ostamaan käytettyä, MISTÄÄN tai KELTÄÄN.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 12:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 15, 2006 4:00 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Jyväskylä
Onhan minua kuule huijattu.

Olin suorittamassa vaihtoa CA870 "Fold":iin. Parempi laittaa listaa mikä meni vikaan
-Pyssyn kuorissa oli halkeama, 2cm pitkä
-"Joku noista G&P:n punapistetähtäimistä" osottautui ilmakiväärin tähtäimeksi
-Aseesta puuttui hoppikumin painaja, CA870 purkaneet tietävät.
Josta taas johtui että pyssy ampuu n. 10m
-Pyssy oli kauheilla naarmuilla

Laitoin mailia että ase ampuu surkeasti, tämä vastasi että olen säätänyt hoppia liikaa ja ampunut hop-up kumin taivaalle. Purin aseen, hoppikumi oli paikallaan.

Lisäksi, sovimme että saan kiikaritähtäimen kaupanpäälle ja kiikarinjalat myös. Noin viikon päästä vaihtaja ja hänen veljensä lähettää useita vihamielisiä sähköpostiviestejä, että kiikarinjalat eivät kuuluneet kauppaan. Lisäksi uhkaili oikeudella (ei jaksa nauraa), jos en lähetä jalkoja saman tien.

Kaiken huipuksi, väitti että lähettämäni ase oli paskana laatikossa. Eikä se tietenkään lähettäessä ollut, joten posti varmaan rikkoi sen.


Tällä hetkellä ase makaa osissa pöydälläni. Pääsimpähän vuodattamaan.

Edit. Ainiin. Ostin myös MP5 R.A.S.it, mutta paketista puuttui osa jolla ne saa kiinni runkoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 7:21 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 9:58 am
Viestit: 16
Paikkakunta: Jalasjärvi
Parikin kertaa on tullut vähän huonoja kaippoja tehtyä...

Tapaus MP5 SD6, jonka ostin. Aseesta meni heti sähköt ja myöhemmin rattaat ja mäntä. Ennemmin kun kerran en ollut mechaa avannut, lähetin aseen HiFlow:n hyviin käsiin. Ase tuli täydellisenä takaisin, mutta muutaman viikon jälkeen rattaat menivät jälleen, akku ei ollut liian tehokas (9,6v 600mAH, näitä tuli kaksi kaupan mukana). He myös olivat huomanneet HiFlow:ssa, että mecha halkeaa pian. Seuraavan kerran kun ase meni rikki, korjasin itse sen, ei huvittanut enää maksaa korjausmaksuja paitsi osat.


Viimeksi muokannut razorpojka päivämäärä Pe Maalis 02, 2007 11:40 pm, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 7:22 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Kylläpä teille on sattunut kaikenlaista. Itsellä ainoa "huono" kauppa on ollut ca:n m24:sen vaihto maruin m100 m733:seen. Toki ostaja sanoi kaikki puutteet ja rikkinäisen rungonkorvakkeenkin. Mutta sitten se sisältö. Öljynä käytetty aseöljyä joka reikään, aseen ruuveja löysättäessä sitä tuli joka rööristä pihalle. Rattaat ja mäntä olivat aivan loppuun ajetut. Ja kyseinen heppu viellä sai ensimmäisellä laukauksella muka m24:sen sylinterin toisenpään menemään poikki ja kehtasi väittää sitä viellä hauraaksi valuraudaksi ja sanoi tietävänsä metalleista paljon. Kuinkas ollakkaan se pää sylinteristä sorvattiin ruostumattomasta teräksestä viikko ennen kauppaa ja se ei kyllä hajoa niinvain. No kannattaa aina kysyä kauppiaalta aseelle toimivuustakuuta, kunnon kauppamies lupaa sellaisen aina, kuten minäkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 8:29 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 23, 2006 2:32 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Turku
Kyllähän noissa kaupoissa sattuu ja tapahtuu. Muutamia ikäviä piirteitä käytettyjen aseiden kaupoissa on kyllä tullut pantua merkille.

Esimerkiksi nämä akut. Akuista puhutaan useimmiten rahanarvoisena tavarana, mutta useimmat kauppiaat laittavat ihan tietoisesti mukaan sen kaikkein paskimman akun, joka ei välttämättä jaksa pyörittää asetta edes muutamaa laukausta. "On siinä akku mukana!"

Toinen kohdalleni usein sattunut ilmiö on, että kovin usein toinen näkee valittamisen aiheeksi sen, että ase onkin ilmoituksen mukainen. Milloin rutistaan kun alkuperäistä pakettia ei olekaan tullut mukana, tai jotain tiettyä osaa ei olekaan uusittu, vaikka sellaista ei ole edes väitetty.

Onnistunein kauppani on tehty 13-vuotiaan pikkupojan kanssa. Kaupantekovaiheessa pyysin saada puhua hänen huoltajansa kanssa kaupasta, ja toinen suostui. Ase tuli minulle ajallaan ja juuri siinä kunnossa kuin pitikin. Suosittelen lämpimästi tälläistä toimintatapaa muillekin, jotka ovat tekemässä kauppoja nuorten henkilöitten kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 11:32 am 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 7:48 am
Viestit: 25
Paikkakunta: Helsinki
Tuota en oikeasti ymmärrä "menin katsomaan asetta, mutta sitten en kehdannut jättää ostamatta". Täh? Jos ase ei ole sellaisessa kunnossa kuin on ilmoituksessa annettu ymmärtää, ei se mielestäni ole mitenkään väärin jättää asetta ostamatta. Varsinkin jos myyjä on alle 18-vuotias kannattaa hänen huoltajalleen ilmoittaa asiasta (okei, tämä voi tuntua tyhmältä jos itse olet 13- ja myyjä 16-vuotias). Itse olen tällä toiminnalla välttynyt kahdelta (toinen tavara ei ollut AS-ase, kiinnosti) kaupalta.

Itselle on käynyt kanssa tuolla tavalla, että ostaja väittää myymäni aseen olleen rikki kun hän kävi sen postista hakemassa, mutta en ole koskaan saanut selvillä yrittikö hän huijata vai oliko Posti oikeasti mokannut. Kun pyysin että saisin puhua hänen huoltajansa kanssa asian selväksi, ei hänestä sen jälkeen kuulunut mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 11:36 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Se ei ole kaikille ihan niin helppoa naamatusten alkaa perumaan kauppoja. Etenkin nimenomaan, jos ostaja on myyjää paljon nuorempi ja ujo.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 12:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Saisi tuo Atlaz (PIISKAAAAAAA!!! ) thentyä sen huutonet tyylisen ratkaisun pian valmiiksi niin nämä huijarit saataisiin ikäänkuin luontaisen kuoleman kautta ainakin vähenemään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Kun noita ylempiä kirjoituksia katselee, pystyn toteamaan että aika hyvin olen pysynyt erossa huijareista, vaikka ostankin paljon tavaraa käytettynä. Kyllähän sitä silmään pissimistä on tapahtunut minullekin, mutta aika pienessä muodossa. Tuntuu olevan aika perussettiä että jotkut myyjät eivät ilmoita kaikkia vikoja, esimerkiksi että ruuveja puuttuu, akku on aivan paska tai että iso tehoakku ei mahdu tukkiin. Tämän takia teen mielelläni kauppaa sellaisten henkilöiden kanssa joiden nicki on tullut tutuksi netin keskustelupalstoilla. Olen todennut että silloin kaupanteko on helppoa ja nopeaa ja kusetuksen vaara on minimaalinen. Sitten on taas nämä Softaaja9X:t(lisää X:n tilalle mieluinen numero), joiden ilmoituksesta ei saa mitään selvää ja vastaus sähköpostiin tulee hyvällä tuurilla viikon päästä. Tämä ei tarkoita sitä etteikö näiden kanssa voisi menestyksellä käydä kauppaa, mutta minä ainakin käyn sitä varauksin.

Tuolle Huuto.net -tyyliselle Airsoft-myyntipalstalle olisi kyllä kysyntää, lähinnä tuon palautteen annon mahdollisuuden takia. Nykyisien myyntipalstojen käyttäjien rehellisyydestä kun ei tiedä, paitsi jos on aikaisemmin tehnyt kauppaa tai muuten tuntee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2007 6:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 2:07 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Joensuu
Itseäni on kusetettu vain lievästi silmään. Ostin TM Glock 18c AEP:n, tyyppi ehdotteli että katson hänen Huuto.net:issä olevat kohteet läpi. No. tyypin kuvauksessa luki 16 v. lukiolaispoika myy kamppeitansa. Sitten ostin aseen, pakettiin piti kuulua yksi 100bb lipas, normi lipas ja kaksi 7.2 200mAh akkua. Sitten paketti saapui postiin, mukana oli yllä olevat tavarat, paitsi normi lipas oli paskana ja aseen luistin piipunreikää oli suurennettu varsin ilkeän näköisesti, ulkopiippun oli myös yritetty tehdä kierteitä. No sitten rupesin pommittamaan tyyppiä mesen ja sähköpostin kautta. Huomasin että hänen mese viestissään luki "Kato mun uudet kuvat" ja perässä linkki irc-galleriaan. Tyyppi oli 13-vuotias. Tyyppi väitti, että ei ole tehnyt mitään muutoksia aseeseen ja lipas oli ehjä häneltä lähtiessään. Aika erikoista lippaasta puuttui kokonaan syöttöhuulia paikallaan pitävä muovinen osa. Rupesin pyytämään tyypiltä uuden lippaan hintaa takaisin (20€). Hän ei suostunut maksamaan ja väitti että poliisilla on turha uhkailla. Lähetin hänelle sitten kopiot kaikista mesekeskusteluista ja sähköposteista joissa aseesta oli puhuttu. Rahat saapuivat tilille 2 päivässä.

Suosittelen kaikkia jotka ovat aikeissa tehdä kauppoja yksityisten kanssa lähettämään postissa sopimuksen, jossa sovitaan kaikki mukaan tulevat osat ja aseen muokkaukset etukäteen myyjälle/ostajalle.


Viimeksi muokannut Luigi päivämäärä Pe Maalis 09, 2007 8:33 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2007 10:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Muutamia kertoja on sattunut, niistäkin useimmat olen saanut sovittua. Ärsyttävimmät tapaukset tulevat tässä.

Löysin ilmoituksen TM M4 R.I.S:stä, josta oli lipas ja perä rikki. Vaihdossa sai tarjota mitä vain, joten tarjosin KSC:n Glock 17. Vaihdoimme osoitteet, ja lähetin aseen postiin. Muutaman päivän jälkeen sain kuitenkin oman aseeni takaisin, kun ei kuulemma ollut kyseistä osoitetta olemassakaan. Tähän mennessä olisi minun pitänyt kuitenkin saada M4:n.

Ilmoitin, että sain aseeni takaisin, kun ei antanut oikeaa osoitetta. Ihmettelin myös, että oliko laittanut M4:sta vielä postiin.

Sain vastaukseksi aivan eri osoitteen kuin alunperin, eikä hän ollut laittanut asettaan postiin. Sovimme uuden lähetyspäivän, mutta ajattelin kuitenkin lähettää oman aseeni vasta kun olen saanut M4:n, vaikutti todella hämärältä kun ei aluksi anna edes oikeaa osoitetta, eikä postita asettaankaan sovittuun aikaan.

Noh, pari päivää menee ja haen paketin postista. Jo postissa paketin kevyt paino alkoi huolestuttamaan, ja yllätys yllätys himassa paketista paljastui Viron halpa-ase. Täysin muovinen, ja paska. Viat kyllä pitivät täysin paikkaansa, lipas ja perä olivat rikki. Onneksi en lähettänyt Glockiani.

Lähetin mailia tälle tyypille, ja sanoin etten aio lähettää Glockia, kun tavara ei todellakaan vastannut odotusta. Ilmoitin, että lähetän sen romun tulemaan takaisin postiennakolla, ja että hän maksaisi kulut. Vastaukseksi sain, ettei tarvitse asetta eikä aio lunastaa sitä vaikka lähettäisinkin. Jossain nurkassa kyseinen vekotin vielä on ^^

Ja toinen, jossa vaihdoin ICS:n MP5A5:sta CA870 haulikkoon. Sen piti olla täysin kunnossa ja uudenveroinen. Noh, paketit vaihdettiin ja pyssy oli rikki. Sylinterin "kynsi", joka työntää kuulat lippaaseen oli poikki, eikä sillä tehnyt mitään. Myyjältä en koskaan saanut vastauksia kauppojen perumisen suhteen, ja kaveri asui jossain Jumalan selän takana, ettei visiittikään innostanut.

Ja nyt on meneillään kaupat pikkuvikaisesta M4 R.I.S:stä, vaihtokaupassa annan KSC:n G23F:n ja kilkkeitä. Osoitteet piti vaihtaa ja paketit postittaa viikkoja sitten. Vaihdon piti olla varma kuin mikä, ja tässä välissä vaihdoin MP7:nkin Coltin metalleihin ym. osiin. Ja kun mitään ei kuulunut, kaivelin jannun puhelinnumeron ja soitin hänelle. Sanoi, että kyllä vaihto on vielä voimassa, ottaa yhteyttä kun hänellä on rahaa postittaa. Ei minua tässä mikään harmittaisi, jos en olisi hankkinut noita Coltin osia. Tällä menolla taitavat jäädä turhaksi..

Tuossa nyt ne, jotka eniten harmittavat tai ärsyttävät. Muitakin on, mutta ne on saatu sovittua. Aion jatkossakin hankkia tavaraa käytettynä, teen sitä paljon ja noin 90% kaupoista ovat onnistuneet kuten pitikin.


Viimeksi muokannut Assaultti päivämäärä Ma Maalis 05, 2007 8:19 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2007 11:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Alkaa allekirjoittanutta siinä määri vi..tamaan että taidan perustaa ihan uuden firman. Sen nimi voisi olla vaikka "Kaupatkuntoon oy" tai jotain. Voisi vähän valvoa näitä asioita. Oikeasti oikein pahalta tuntuu lukea miten votuiksi joidenkin hyväuskoisten kaupat ovat menneet joidenkin persereikien takia. Pahoittelut karusta kielestä mutta ei sitä suomalaisen mieli ihan mitätahansa kestä. . .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 05, 2007 8:58 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kauppasivusto, jossa huuto.netin tavoin annetaan palautetta, ja mahdollisesti jossa myyntien ja ostojen tekeminen edellyttäisi kirjautumista, jossa antaisi yhteystietonsa, ratkaisisi suuren osan ongelmista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 06, 2007 9:25 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 12:40 am
Viestit: 143
Paikkakunta: Vantaa
Ottakaa silti huomioon, että palautteen väärentäminen on varsin helppo ja yleinen juttu tuon tapasissa paikoissa. Mitenkäs sitten suu pannaan, jos äijällä oli 100% Positive ja paketti ei silti tullutkaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 06, 2007 9:48 am 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 10:46 pm
Viestit: 187
Paikkakunta: Paha Paikka
Toki, onhan heitäkin, ja kannattaakin tarjoukset/myynnit välillä ottaa varauksella.

Esimerkkinä olen havainnut eBayssa henkilön, joka osti alle 5usdin ostoksia noin parikymmentä, ja sitten myi erinäistä tavaraa hyvinkin kalliilla. Onhan se helppoa ja "halpaa" nostattaa omaa palautettaan tällä tavoin. Itse en tältä henkilöltä koskaan mitään huutanut.

Ebay on itsellenikin noin kymmenen huudon kautta tutuksi tullut, ja oikeiden myyjien ja vakuutuksien kautta turvallinen paikka ostaa. Ei olla pissittyä minua silmään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 1:44 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Hullukalle:

En sano mitään tuosta nimen julkistamisesta netissä ja mahdollisista kunnianloukkaussyytteistä asiaanliittyen, kun en juridiikkaa tunne. Mutta.

Käytiinkö kaupat mailin kautta vai puhelimitse? Ajattelisin itse että edes jonkunlainen painettu sana (sähköinenkin, eli maili) olisi parempi kuin sana sanaa vastaan, sitten käräjille päästäessä. Tai jos rikosilmoitusta teet, niin on edes jotain millä todistaa kauppojen tapahtumista.

Eihän tuo poliisiasemalla käyminen mitään maksa, eli sanoisin että mene sinne ja kysy asiasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 1:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Itse lähtisin tuon nickin perusteella keskustelulaudoilta ja muualta haeskelemaan jotain vinkkiä Sherlock tyyliin asuinpaikasta tai yhteystiedoista. Sitten vaan soittoa, jos ei ensimmäisellä kerralla tulosta, niin sitten yllätyskotikäyntiä. Jos henkilö asuu vanhempiensa luona, niin heidän kanssaan voisi yrittää keskustella. Harmittava tapaus.

Toisaalta se on aina molemman osapuolen tehtävä kysellä oikeat yhteystiedot, puhelinnumeroa voi testata jne. Kun laittaa vielä sanaa paperille niin siitä on sitten aina helpompi edetä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 1:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Jaakonpoika kirjoitti:
Kauppasivusto, jossa huuto.netin tavoin annetaan palautetta, ja mahdollisesti jossa myyntien ja ostojen tekeminen edellyttäisi kirjautumista, jossa antaisi yhteystietonsa, ratkaisisi suuren osan ongelmista.


Aivan. Harmi vaan että osaajia on niin vähän, ja niillä jotka osaa on yleensä sitä työtä sen verran paljon, että jää töittenkin puolesta hommat jonoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 10:11 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Poistin pätkän viestejä, joissa näkyi jonkun henkilön tietoja. Vaikka kuinka olis varas jne, ei tämä ole oikea paikka lähteä julkaisemaan nimiä.

En jaksanut hoitaa hommaa siististi. Ketju näyttää siksi hassulta, kun välistä on poistettu viestejä. Kärsikää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 8:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Joo, aika sekavalta nyt vaikuttaa. Mutta kuitenkin minä teen lopputyönä juuri huuto netin tapaisen kauppapaikan, heti kun lopputyön kimppuun pääsen(ensi vuoteen menee). Ja kyllä se on niin että kannattaa ennemmin tutkia asiaa kunnolla ennenkuin menee heti soittamaan myyjälle että tää olikin täys paska. Usein ei huomaakkaan/kehtaa sanoa että se olikin oma vika että se ase sitten hajosi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com