Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Touko 04, 2024 5:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä seuraavaksi?
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2003 7:09 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2003 12:58 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Epsoo
Tässä juuri ensimmäisen sähkön ostin ja olen miettinyt pitkään että mitä seuraavaksi hankkisin. Reguja? Tarkkuuspiipun? Hienot liivit?(mutta eipä niillä tee mitään jos ei ole tavaroita/lippaita mitä sinne laittaa) Backupin(kaasu)? Kunnon maastopuvun ajattelin ostaa vasta myöhemmin ensi vuotta varten, koska minulla on nyt vihreä "maastoasu" käytössä joka riittää hyvin.
Mitäs muita vaihtoehtoja niitä olikaan. Ei tässä kaikkia tullut, mutta pyytäisin teitä antamaan vinkkejä ohjaamaan ratkaisujani. Kiitos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2003 7:56 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Maastopuku (tai vastaava), päähine ja kunnon maihinnousukengät ovat niitä perusvehkeitä jotka kannattaa ostaa jo ennen sitä sähköä. Halvat tetsarit tai ainakin vyö tuovat jonninmoista ryhdikkyyttä mikä näyttää kivalta.

Loppu kannattaakin sitten katsoa oman tarpeen mukaan. Mitä pienemmällä kamamäärällä pärjää, sen parempihan se on. Taas kerran, jos on rahaa eikä tiedä mitä sillä tehdä, sen voi antaa mulle. ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2003 8:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Noh muutamasta lisälippaasta ei voi ainakaan haittaa olla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2003 11:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Et kertonut mitä sinulla jo on, mutta jonkinlaista osviittaa voinen antaa. Alla mielestäni järkevä hankintajärjestys.

-Kunnon kengät ovat erittäin suositeltava asia. Nilkkavammat eivät ole ollenkaan mukavia, ja vauhdilla metsämaastossa liikuttaessa sellaisiakin voi syntyä.

-Toinen hyvä olla-juttu on hyvät suojalasit. Ritilämaskikin toki kelpaa monenlaiseen tarkoitukseen, mutta esimerkiksi paintball-maski kokonaisena tai pelkällä linssiosalla on paljon parempi ratkaisu. Pelkkiä linssiosia voi saada melko halvallakin, ja erittäin suositeltava Thermal-linssi ei sekään maksa älyttömästi.

-Lisälippaat ovat sitten taas tiettyyn rajaan asti hyödyllisiä. Itse näkisin asian niin, että 3 lipasta on tehokkaaseen pelaamiseen vaadittava minimimäärä ja neljällä pelaa jo melko hyvin. Neljääkin useammasta lippaasta on iloa, mutta ei välttämättä enää suhteessa käytettyyn rahamäärään.

-Maastopuvut, hatut ym ovat sarjaa "hyvä olla olemassa". Jos sinulla kuitenkin on jo toimiva asuste, niin en näe juuri syytä miksi tarvitsisit välttämättä juuri maastokuvioidun puvun.
Kehottaisinkin kaikkia katsomaan esimerkiksi elokuvan "Ei kenenkään maa" ja sitten arvioimaan, minkätasoisia uniformuja tyypillisen softaajan taitotasolla varustettu pelaaja tarvitsee, jotta tunnelma peleissä olisi mahdollisimman autenttinen. Elokuvaa näkemättömille lyhyesti, siviilivarustuskin farkkuineen, t-paitoineen ynnä muineen on mielestäni ihan täysin sopiva perussoftaukseen.

-Useimpiin peleihin ei kantolaitetta (liivi, tetsari, mikälie) juuri tarvitse. Maastopuvun tms. taskuja kannattaa hyödyntää, ja esimerkiksi lippaita voi teipata fiksusti pareittain yhteen. Kantolaite on kuitenkin aina melko arvokas hankinta, ja tiukalla budjetilla oltaessa sen 50-100 euroa voi käyttää tehokkaamminkin. (Jospa vaan päästäisiin vielä kokonaan eroon niistä ruotsalaisista hirvityksistä...) Jos tuntee tarvitsevansa lippaille jonkinlaisen sijoituspaikan, niin kannattaa miettiä vakavasti erilaisia lipastaskuja ja chest rigejä tms lipasvöitä - kantolaitteen muiden taskujen hyödyntäminen jää tavallisissa peleissä aika vähälle.

-Vara-aseeksi, jos sellaista ihan välttämättä haluaa (lisälipas on lähes aina kustannustehokkuuden kannalta parempi ratkaisu), suosittelisin jotain hopillista vemppua. Se on halpa ja varmatoiminen, toisin kuin kalliit kaasuaseet.

-Virityksiä en suosittele hankkimaan, ennen kuin on pelannut perussähköllä ainakin yhden kesän. Pelitaidot kehittyvät vakioaseella paremmin, ainoan aseen rikkoutumisen vaara on minimissään, aseessa on kiinni vähemmän rahaa (viritetystä aseesta ei saa myydessä yhtä paljon "omiaan pois" kuin vakioaseesta) ja vakiolla pelaaminen antaa osviittaa siitä, mitä ominaisuuksia haluaisi aseessaan parannettavan.
Tarkkuuspiippu on tietysti siinä mielessä hyvä hankinta, että se ei riko asetta ja siitä on hyötyä tulevia virityksiä ajatellen, mutta toisaalta ilman tehokkaampaa jousta ei trk-piipusta ole mielestäni hintaa vastaavaa hyötyä.

-Ja vasta viimeisenä hankintalistalla ovat erilaiset tähtäimet ym. aseeseen kiinnitettävät lisähärpäkkeet. Airsoft-etäisyyksillä tähtäimiä ei oikeastaan tarvitse; oikeilla aseilla näiltä etäisyyksiltä ammuttaessa ampujia opetetaan asettamaan pelkästään etutähtäimen tolppa maalin päälle. Sama juttu 90 prosentissa aseisiin saatavista "tarvikeosista" - saattavathan ne olla hienon näköisiä (tai sitten eivät) mutta aika vähän niistä on todellista hyötyä. Esimerkkinä RIS/RAS-kiskotus; etua siitä alkaa saada lähinnä sitten, kun on hankittu myös Surefiren aselamppu (45-90 euroa), etukahva (0-70 euroa) ja mahdollisesti lasertähtäin (60-150 euroa), sekä luonnollisesti osien vaatimat kiinnikkeet...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2003 7:13 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
Nuudeli kirjoitti:
Lisälippaat ovat sitten taas tiettyyn rajaan asti hyödyllisiä. Itse näkisin asian niin, että 3 lipasta on tehokkaaseen pelaamiseen vaadittava minimimäärä ja neljällä pelaa jo melko hyvin. Neljääkin useammasta lippaasta on iloa, mutta ei välttämättä enää suhteessa käytettyyn rahamäärään.


Tämä, mielestäni riippuu täysin pelityylistä. Itse en MP5A5:llä tarvinut kuin kolme regua, harvoin sitä kolmatta, usein toinen lipas jäi puolilleen. AK:lla taas tarvitsen harvemmin edes toista regua.

Lainaa:
(Jospa vaan päästäisiin vielä kokonaan eroon niistä ruotsalaisista hirvityksistä...)


Mitäs vikaa niissä on? :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2003 7:44 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 05, 2003 12:58 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Epsoo
Niin, unohtui mainita välineitä mitä minulla on jo.
Onhan minulla tietenkin hopillinen vemppu, sitten minulla on sellainen kokonaan vihreä asu, josta käytän yleensä vain housuja, sitten minulla on tuolla sellaiset vaelluskengät, siis nilkkaa tukevat, sitten minulla on myös sellainen maastokuvioinen hattu. Liivejä mietin myös sen takia että ne on niin hienot 8) (no myöhemmin joskus), ja mietin myös että tarvinko vielä lisälippaita kun aseen mukana tuli hicappi (onhan se lippaan vaihtaminen kivaa ja tuo tunnelmaa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2003 6:42 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 31, 2003 4:46 pm
Viestit: 3
Paikkakunta: Hollola
Noh... itse ostin tuossa aseen (TM MP5a4) ja sen mukana pari lipasta.
Maastopuku, kypärä, kommandopipo, maiharit oli jo hankittu, niillä pelasin mutta nyt alkoi tehdä mieli jonkin näköistä kantolaitetta, ensin ajattelin liivejä mutta pöh! (Kalliit, liian "swat" tyyliset)
Lopulta päädyin LC-2 taisteluvyöhön <- hankinta joka ?kannattaa varmasti?
Omasta mielestäni oivallisen näköiset.
Tosin hankintalistalla olisi myös tarkkuuspiippa, RAS kisko, PDW perä
Taas tuli paskaa jauhettua :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 16, 2003 12:52 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 15, 2003 7:51 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Helsinki , Puistola
Osta vaan lisää lippaita tai sitten kunnon maastoasu.
Siinä se. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2003 5:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 25, 2003 7:24 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Anjalankoski
Tuossa Nuudeli sanoi että ---> (Jospa vaan päästäisiin vielä kokonaan eroon niistä ruotsalaisista hirvityksistä...) tuosta olen aivan samaa mieltä mikä tarkoitat sellaisia Ruottalaisii tetsariet (hinta: 1€) :x ei hitto vie ne o nii ruppanat et edes mie en niit viiti päälle pistää .Sen sijaa samassa setissä ostettu ruottalainen kaasunaamari-olkalaukku viritelmä on todella kätevä siellä menee muilla mun topon vara lippaat ja gbb kuten myös isommissa peleissä jokunen leivän käntty.

Kevyt ja hyvin menee mukana sekä halpa (0.5€) romurekasta ostettuna sopii paremmin mun ww2 tyylii mitä yritän tavotella kuin joku tiktaktinen kanto-tst-vyö-reppu viritelmä 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä seuraavaksi?
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 2:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 1:46 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Kouvola
Ei kannata ostaa mitään sen perusteella että ne on hienot. Kannattaa miettiä tarvitsetko oikeastii niitä vai riittäkö sen kaman roudaamiseen mitä kuljettaisit liiveissä jokin helpompi ratkaisu. Kunnon tetsarit ovat pirun kätevät ja niissä pystyy kantamaan kaiken tarvittavan(veden,kuulat,varalippaat ym.) Myös chestrigit ovat kätsyjä.Ei kannata ostaa mitään mitä et oikeasti tarvitse. Mieti ensin mitä tarvitset ja osta sitten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä seuraavaksi?
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2009 2:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 17, 2009 4:04 pm
Viestit: 77
No toivotaan, että "Kormaleelle" selvisi. Hän varmaan onkin kaivannut sinun vastaustasi 6 vuotta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä seuraavaksi?
ViestiLähetetty: Pe Elo 14, 2009 11:29 am 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Olisi hienoa jos ihmiset ymmärtäisi, että nää foorumit toimii yleisinä tietolähteinä, myös muille ihmisille, kuin varsinaiselle aiheen aloittajalle tai kysyjälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä seuraavaksi?
ViestiLähetetty: Pe Elo 14, 2009 1:07 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Tosin, ko. viestin hyödyllisyyden saa kyseenalaistaa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com