Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 6:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2010 1:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 2:22 pm
Viestit: 19
Eli kysyisin hyvää kakkosasetta, hintahaarukka joku 50- 100 euroo. Itelläni on L96 eli tarkka ampuja toimintaan hyvä kakkos ase (konepistooli pieni kokoinen, tai pistooli).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2010 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 19, 2010 7:52 pm
Viestit: 23
proairsoftista nuo kwc:n kaasupistoolit ovat hyvä vaihtoehto, kaverilla on ja kuulemma hyvä ostos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2010 7:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 15, 2006 1:49 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Helsinki
Kaasuilla pelataan lähinnä kesällä. Joku MP5K voisi olla hyvä koko vuoden vara-ase.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2010 8:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 5:09 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Kuopio/Varkaus
Itse ehdottaisin hyväksi havaittua Maruin mk12 socomia nbb. Toimii talvikelissäkin ja on hiljainen, tarkka sekä tehojakin löytyy. Itse olen käyttäny kakkosaseena jopa -15 asteen kelissä ja hyvin toimii. Eikä ole yhtä ongelmallinen kuljettaa kuin mp5k.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2010 7:52 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 2:22 pm
Viestit: 19
Walker kirjoitti:
Itse ehdottaisin hyväksi havaittua Maruin mk12 socomia nbb. Toimii talvikelissäkin ja on hiljainen, tarkka sekä tehojakin löytyy. Itse olen käyttäny kakkosaseena jopa -15 asteen kelissä ja hyvin toimii. Eikä ole yhtä ongelmallinen kuljettaa kuin mp5k.


Mistäs tämä kyseinen ase löytyis?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2010 8:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 5:48 pm
Viestit: 279
Paikkakunta: Espoo
Proairsoftissa on, PCBssä ei ole varastossa. Vaikea uskoa ettet itse muka löytänyt.

Edit. Ja se on MK23, ei MK12.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2010 8:15 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 2:22 pm
Viestit: 19
olisin varmaa löytäny jos olisin jaksanu ettiä... XD


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2010 8:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 1:15 pm
Viestit: 555
Paikkakunta: Hell Bent for Baby Poop
Nimi: Stefan M.
jopas olet reipas... XD


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2010 10:03 am 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 23, 2010 1:57 am
Viestit: 126
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Josif
Teet sellasen larppi-bofferin jolla sitten lyöt kaikkia aina kun tulevat lähelle. Muista sitten vaan sihistä niin kuin vesihiisi, tai tappoja kapulalla ei lasketa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2010 6:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 5:58 pm
Viestit: 114
Paikkakunta: kisko
Jos osaat vaan pelata sillä awillas, niin pärjäät ihan hyvin jollain vempupistoolilla, sellaisilla matkoilla, kun ei enää kehtaa alkaa ampumaan tehokkaamalla.
"Kröhöm, nyt puhutaan kokemuksella, joten kannattaa kuunnella mestaria"
Edit, ja kirjoittaminen onnistuu kuin ennenkin, eli parit typot korjattu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2010 4:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Kurz on kyl ketterä ja pieni pyssy, kuten vaikka MP7 myös. Mut koska oon ihmisenä lähinnä keskikokoinen ellen jopa pieni (170cm pitkä), niin on se vähän turhan iso siltikin ihan vaan siihen hommaan että se roikkuu kainalossa/reidessä/missälie. Turhan paljon tielle tulee ainakin Kurz, varsinkin pitkällä lippaalla. Oon kokeillut, se oli ihan helvettiä.

Kurzia parempi koon ja muodon puolesta olisi varmaan P90 tai MP7 koska lippaat eivät törrötä ja ole tiellä. P90:n ongelmana on lippaan muoto (hence vaikea säilyttää useampaa messissä) ja MP7:kin on aika isokokoinen mun mielestä "vaan" kakkosaseeksi. Pitäytyisin pistoolissa. Maruin tai Cyman AEP-valikoima on aika jees, koska ne ampuu sarjaakin ja teho on kuiteskin samaa luokkaa kuin vakio Maruin MP7 :P

Fiilistelyyn on paras tietenkin GBB, joissa on myös sitten sitä tehoakin tarvittaessa. Kesähelteellä Maruin kaasullakin ihan hyvää vauhtia liikkuu pallot. Ja yhdyn tohon: Mk23 on tosi hyvä peliratkaisu, itellä heilunut reidessä monta vuotta. Lisäksi se äänenvaimennin oikeasti toimii. Ainut vaan että lisälippaita pitäis ostaa :P

Joktap nopeassa lähitilanteessa voittanee se, jolla on pienempi pyssy ja sarjatuli :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2010 10:15 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 23, 2010 1:57 am
Viestit: 126
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Josif
Mulle jäi Maruin Socomista ristiriitaset fiilikset. Alotetaan vaikka siitä että vehje on aika iso, ei siis sovi kauhean kätsysti kouraan välttämättä ja vaatii erikoisemman holsterin, josta vehkeen vetäminen on vaivalloisempaa kuin pienemmän tuliluikun. Toisena pointtina on vehkeen NBB-mekaniikka, eli pyssy vaatii vähän enemmän sormivoimaa liipasimen operoimiseen, mikä pistää aktiivisen käytön jälkeen sormien nivelet kiljumaan seuraavana aamuna. Tokihan pyssyä voi käyttää myös yksitoimisesti vetäen hanan taakse joka laukauksen välillä tai räksyttämällä luistia, mutta tämä vie aikaa enemmän kuin säästää vaivaa, ellei peräti lisää jälkimmäistä. LAMilla ei tee juuri mitään muuta kuin valaisee noin vessan kokoista huonetta ja leikkii erinäisten videopelien superagentteja. Äänenvaimennin sen sijaan jopa toimii, vehkeestä kun ei juuri muuta ääntä pääse kuin vasarasta "kliks" ja piipusta "plop", vaimennin sitten imaisee tuon "plop"in itseensä tekien siitä "pluff"in. Miinuspuolena tulee se että vaimentinta käytettäessä hopin saa säätää uudestaan, joka on muuten aika turhan vaivalloista. Näin yleisestiottaen ase oli myös vähän kehnontuntuisesti kasattu, ja tuttuun Maruin tyyliin ABS-muovista. Eritoten kisko-osuus, johon LAM pultataan, ja jossa on myös rekyylivapa, tuntui siltä että taittamalla menis katki. Askeettisesti pyssyssä on myös aika ikävät saumat!

Sillon kun pyssyn omistin, tuli sitä väkisin verrattua kaverin omistamaan Desert Eagleen. Kummatkin vehkeet on about samankokoisia, eli Mk23:n holsteriin menee myös DE sekä toisinpäin, mutta ominaisuuksiltaan dessu voittaa kakskolmosen kaikessa; paremmat tehot, parempi tarkkuus, paremmantuntuinen rakenne, itsestään lataava puoliautomaatti, blowback, karumpi ulkonäkö, halvempi hinta. Asiaa jossa Mk23 voittaa DE:n on kaasunkulutus; tällä osa-alueella Mk23 on aika menijä, sillä pyssyllä räiskii osapuoleen viitisen lippaallista kuulia ennen uutta täyttöä, kaasua kun ei tartte tuhlata mihinkään muuhun niinkuin simuloituun rekyyliin ja automaattiseen uudelleenlataukseen. Toisekseen tästä syystä Mk23 vaatii myös vähemmän huoltoa sen yksinkertaisemman rakenteen takia, eikä myös tarvitse miettiä kuluttaako/hajottaako Green Gas koneiston.

Jos pitää väkisin Mk23 olla, on KSC:n versio vähän järkevämpi ratkasu, se kun on puoliautomaattinen. Nykyset versiot pitäs olla ihan toimivia vehkeitä, ainakin kunhan ostaa niitä muita kuin "Taiwanese/joku muu erinäinen aasian maa" versioita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 8:51 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 15, 2006 1:49 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Helsinki
Noita KSC:n versioita ei kyllä enää kauheasti näe uutena. Jos käytettynä on, niin suurin osa on paskana, mikä kertoo paljon aseen laadusta. KWA on tosin julkaisemassa tuon uudestaan, en tiedä onko sitten tullut parannuksia, mutta ihan tänä vuonna pitäs tulla ulos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 10:55 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Noi Mk23:n ja muiden KSC:n aseiden "japaniversiot" on ihan samalla tehtaalla Taiwanissa koottu, kuin taiwanilaisetkin versiot. Ainoa ero on se, että japaniversiot ovat kiertäneet Japanin kautta (ei kuitenkaan ylimääräisessä laatutarkastuksessa) keräämässä hintaa. Joitakin detaljieroja noissa on mallista riippuen, mutta niin on monien muidenkin versioiden välillä. Laatueroa niiden välillä ei ole.

Terveisin: Joskus honkkariliikkeessä näitä myynyt ja asioita nuuskinut

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 3:06 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Tuskikselle:

Öyh, kyllä mun Maruin NBB Mk23 on ihan yhtä puoliautomaattinen kuin KSC:n GBB-vastaavakin ;)

Liipaisinveto on kyl vähän raskas, mutta melko rankkaa käyttöä saa nähdä jos liipaisinsormi huutaa hoosiannaa. Ite näen sen huonona sen takia, että laukaisu on niin hidas ja ase heittää samantien vasemmalle kun vetelen (amatöörin elkein) liipaisinta. Iskurin itse virittämällä kyllä saa sen ekan laukauksen vähän kevyemmäksi, mut silleen. Erikseen joka laukaukselle luistin vetely on nyt vaan hölmöä, kun ei sille oikeasti ole tarvetta.

Ja mitä tulee aseenkokoon, mun mielestä se on just oikeankokoinen. Mulla on ihan sairaan pienet kädet ja lyhyet nakkisormet, mutta jostain syystä mulle on aina istuneet kaksiriviset .45:t käteen tosi hyvin. Kannattaa siis kokeilla kädessä kaverin pyssyä, niin tietää notta tykkääkö. Muuten kooltaan se on kyl iso, menee tosiaan dessun kanssa samoihin koteloihin. Erikoisholsteria tarvii vaan jos aikoo käyttää sitä lelu-LAMia.

Maruin dessua en ole koskaan kädessäni pitänyt, mutta KWC:n versiossa paino sijoittui todella raskaasti etupäähän. Yhden pelierän aikana, kun käytin pelkästään sitä, tuli ranteet kipeeksi. Mk23:ssa paino sijoittuu mukavasti enemmän peräpäähän kun lippaan laittaa kiinni.

Mukana tuleva LAM on maailman turhin värkki, ihan pilkkopimeässä huoneessa siitä lampusta saa himmeän valaistuksen. Kovat jätkät tosin kolvaa siihen laserpointterin ja vaihtaa tehokkaamman polttimon. Ja emmä tiiä mikä siinä sun pyssyssä on, jos siin pitää hoppi säätää uusiksi siluänärin kanssa, eka kerta kun kuulen tämmöisestä ilmiöstä. Ellei sitten kierteet ole jotenkin vinossa, niin että kuula raapaisee äänenvaimentimen laitaa lähtiessään?

Ja tuota tuota, mikä on tämä 'rekyylivapa', mistä puhut? Ei tuossa piipun alla olevassa kiskossa ainakaan itellä ole mitään ylimääräistä, LAM liukuu "kiskoon" ja kiinnittyy muovisilla kierteillä liipaisinkaareen ja siinä se pysyy. Tosin tätä kirjoittaessa tuli mieleen, josko tarkoitat rekyylijousta ja tämän "tikkua", tuossa piipun alla. Pyssyssä kaikki ulko-osat kuorien lisäksi on metallia, kuten on myös tämä tikku. Koska siihen kohdistuu rasitus vain sinun liikutellessasi itse luistia, niin en usko että se olisi murtumassa hetkeen. Todennäköisemmin pudotat aseen ja muovirunko halkeaa. Ja samaa muovia ne muutkin kaasupyssyt yleensä on, ellei ostele erikseen metallikuoria. Jotkut valmistajat tosin laittavat valmiiksi metalliluistin.

Ja mitä tulee niihin saumoihin:
Kuva Mk23:n saumasta
Kuva Mk23:n saumasta
Lelu-Mk23

Näyttäisi tuossa aidossakin olevan samanlaiset (ja joo, paskoja kuvia, google kuvahaun parhaat vaihtoehdot :P). Ja noista Maruin Mk23:sta mitä minun käsien kautta on kiertänyt, ole yksikään ollut "kehnontuntuisesti kasattu". Tiedä sitten mitkä ovat herran kriteerit.

Mulla nyt tuli semmonen haju, että sulla on joko a) joku köykäinen klooni, eikä oikeastaan edes Maruin ase b) Maruin todella aikaista tuotantoa (tosin samalla tavalla ne on alusta asti mun tietääkseni tota tehneet) c) ihan hakuteillä koko homma.

Minun mielestä kyseessä on pelitehokas ja erittäin hienosti yksityiskohtia myöten toteutettu muovikuulapyssy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 5:21 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 23, 2010 1:57 am
Viestit: 126
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Josif
Nönönönöö onpas taas paljon korjattavaa.

Sanavalinta oli kyllä vähän paska, tarkotus oli sanoa että vehkeessä on blowback ja ei tartte ihan niin raivolla laukoa sitä pyssyä jotta saa kovan tulinopeuden.

Maruin dessu on aika hyvin tasapainossa, lippaan kanssa sekä ilman. Koskaan ei ole tuntunut siltä että tähtäys heittää kun pyssy nojaa väärin jostain kohtaa. Tietysti lipas lisää painoa ja lievästi kallistaa asetta kahvan puolelle, kuten jokasessa muussa muovipyssyssä jossa on metallijärkälelippaat.

Rekyylivapa, vapaasti käännetty enklanninkielen sanasta recoil rod, elikä metallivapa jossa on jousi joka vie luistin taakse joka laukauksen jälkeen. Sijaitsee useimmissa pyssyissä luistin sisällä sen alaosassa, kuten vaikka Mk23:ssa. Rikki ehkä mahdollisesti en tiiä helposti menevällä osalla tarkoitin juuri kiskoa.

En varsinaisesti tarkoittanut vain lelupyssyä saumojen kanssa. Tietysti aidolta vehkeeltä voi myös saumoja odottaa, alarunkokun on siinäkin muovia. Rumilta ne näyttävät jopa tapauksessa, oli autenttisia tai ei.

Kasauksesta sen verran, että mun vehkeessä luisti heilui aika paljon, em. kisko tuntui tosiaan siltä että vääntämällä menis katki, sekä se että "luistinpysäytin" halus tippua aivan jatkuvasti pois paikaltaan itsestään. Lipaskin tais pari kertaa tippua juoksussa veke, tästä voi lähinnä syyttää H&K:n typerää lippaanvapautin ratkasua. En myös tykännyt siluänärin kauheasti killtävästä pinnasta sekä myös pyssyn paikoin kiiltelevästä ulkonäöstä.

A) Voi olla, että Prohobby kauppas mulle kiinanpoikien vehkeen aidon hinnalla, mutta aika autenttiselta se kyllä näytti! Olivat vissiin väärentäneet kaikki logot, laukun ja kirjat engrishiä myöten 1:1. B) voi myös olla, että vuonna 2005 ostettu ase olikin oikeasti tehty vuonna 1985 mulle päätynyt prototyyppi, sekä C) tääkin saattaa olla, mutta nyt mulla on kyllä aivan hjelvetin hjuva fiilis että tää on mun aika tarkka mielipide.

Munkin mielestä vehkeellä voi voittaa, mutta mä tahdoin siltä enemmän, ehkä jopa liikoja. Joten myin vehkeen törkeän kalliilla eteenpäin ja ostin Maruin M9:n, johon olen ollut aika tyytyväinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Maalis 01, 2010 7:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
tuskis kirjoitti:
Maruin dessu on aika hyvin tasapainossa, lippaan kanssa sekä ilman. Koskaan ei ole tuntunut siltä että tähtäys heittää kun pyssy nojaa väärin jostain kohtaa. Tietysti lipas lisää painoa ja lievästi kallistaa asetta kahvan puolelle, kuten jokasessa muussa muovipyssyssä jossa on metallijärkälelippaat.

Molempia vähikseen käyttäneenä oon kyllä sitä mieltä, että mk23 on vaan törkeen paljon kätevämpi lukuunottamatta juurikin sitä NBB:n raskasta liipasinta. Vaikka molemmat ovat semisti raskaita ja isoja, kyllä mk23 on omaan kouraan sopinut paremmin ja helpompi sillä on ollut huitoa.

Noh, toki nää on aika henkilökohtaisia juttuja.

Lainaa:
Kasauksesta sen verran, että mun vehkeessä luisti heilui aika paljon, em. kisko tuntui tosiaan siltä että vääntämällä menis katki, sekä se että "luistinpysäytin" halus tippua aivan jatkuvasti pois paikaltaan itsestään. Lipaskin tais pari kertaa tippua juoksussa veke, tästä voi lähinnä syyttää H&K:n typerää lippaanvapautin ratkasua. En myös tykännyt siluänärin kauheasti killtävästä pinnasta sekä myös pyssyn paikoin kiiltelevästä ulkonäöstä.

Pääosin aika orjallisesti alkuperäisestä, siis oikeasta pyssystä kopioituja ärsyttäviä ominaisuuksia, ei siis vikoja. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 1:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Gestaa kirjoitti:
Öyh, kyllä mun Maruin NBB Mk23 on ihan yhtä puoliautomaattinen kuin KSC:n GBB-vastaavakin ;)

Tämän voisi käsittää niin, että KSC käsitetään epäkuntoisena. Eniveis, NBB-pistoolit ovat aivan yhtä puoliautomaattisia (=itselataavia) kuin kaksitoimiset revolveritkin, eli ei lainkaan. GBB:t ovat sitten oikeasti itselataavia.

Gestaa kirjoitti:
Liipaisinveto on kyl vähän raskas, mutta melko rankkaa käyttöä saa nähdä jos liipaisinsormi huutaa hoosiannaa. Ite näen sen huonona sen takia, että laukaisu on niin hidas ja ase heittää samantien vasemmalle kun vetelen (amatöörin elkein) liipaisinta.

Suosittelen vetämään liipaisinta tähtäävää silmää kohti. Tämä mielikuva auttaa osumien siirtymisessä laukaisun takia. Kannattaa laukoa asetta myös tyhjänä ja pitää tähtäinkuvaa silmällä. Näin oppii melko pian jo paremman ja pitkän ajan kuluessa todella hyvän laukaisun.

Jerry Miculekin suorituksista voi nähdä, että ei se kaksitoiminen osaavissa käsissä hidas ole. Mun mielestä Maruin NBB-Socomissa on ihan kiva kaksitoimilaukaisu verrattuna moneen muuhun NBB-pyssyyn ja oikeaan.

Gestaa kirjoitti:
Mulla on ihan sairaan pienet kädet ja lyhyet nakkisormet, mutta jostain syystä mulle on aina istuneet kaksiriviset .45:t käteen tosi hyvin

Tälläkin voi olla yhteys siihen, että osumat heittävät sivusuunnassa... Kun sormi ei yletä kunnolla liipaisimelle, sen liikerataa on vaikeampi hallita.

Gestaa kirjoitti:
Minun mielestä kyseessä on pelitehokas ja erittäin hienosti yksityiskohtia myöten toteutettu muovikuulapyssy.

Ehdottomasti näin. Mikään kaunis tai superrealistinen se ei ole, mutta kuulien linkoamiseen varsin mainio käsiase.

tuskis kirjoitti:
Rumilta ne näyttävät jopa tapauksessa, oli autenttisia tai ei.

No äitis oli. Ei kai voi kuulapyssyä syyttää siitä, jos siinä on samanlaisia kauneusvirheitä kuin aidossa?

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 3:29 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 23, 2010 1:57 am
Viestit: 126
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Josif
Aina voi kato parantaa. Pitäskö airsoft Chauchattikin olla yhtä paskakasa kuin aito?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 3:30 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
.....

Joo?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 7:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Ah, olen kehittänyt tästä jo vision:

- Valmistaja Marushin
- GBB
- Hylsytoiminen

Täydellistä.

Kai tässä sit pitää jotain aiheeseen liittyvääkin sanoa. Osta Maruin Colt 1911, se on iha vitun hyvä ja magee ja kaikkee. Tai sitten mikä vaan Maruin vemppupistooli jossa on hoppi. Tai ostat haulikon, meiltä Shotgun Scabbardin ja oot kovis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 7:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Ukkoli kirjoitti:
meiltä Shotgun Scabbardin ja oot kovis.

Metal... Gear? Kuva

Joo, Maruin 1911-sarja (myös ne Hi-capat) on okei. Uusin tulokas MEU kaikkein ihanin ja täydellisin kuulema. Puuttuuhan siitä se alkuperäisen Coltin magia, mutta alkuperäisestä taas puuttuu Novak-tähtäimet!

Dessu ois sitten se oma lukunsa, kukin tehköön ulkonäön ja olemuksen suhteen omat mietiskelyt. Teknisesti se kuitenkin voittaa 1911-sarjan helposti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2010 8:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Otacon kirjoitti:
Teknisesti se kuitenkin voittaa 1911-sarjan helposti.


Eh?

Mut oikeesti, melkeen mikä vaan pistooli josta googlaamalla löytää kivoja arvosteluita on ihan hyvä kakkosaseeksi. Tääkin asia on loppujen lopuksi pelaajan koosta, pelityylistä ja mieltymyksistä kiinni. Siinä missä toinen haluaa AEP:n sen pienen koon vuoksi, toinen valitsee mieluummin GBB:n ihan vaan tuntuman ja peli-ilon vuoksi, ja kolmannen weapon of choice on mp7 tai p90 koska olishan se nyt noloa ampua ihmisiä pistoolilla.

Ittellä on roikkunut maruin p226 mukana silloin, kun se ei ole ollut hukassa, ja se on oikein kiva pyssy kanssa. Niin kuin noin n+1 muuta asettakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 3:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Koskila kirjoitti:
Otacon kirjoitti:
Teknisesti se kuitenkin voittaa 1911-sarjan helposti.


Eh?

Et siis oo yhtään varma tästä? Mie molempien omistajana kallistun ainaskin Dessun puoleen, sillä se on oikeasti tehokkaampi ja tarkempi. Ei mitenkään vallankumouksellisesti tai legendaarisesti, vaan ihan hitusen. Ja onhan se komeempikin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 4:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Makuasia. Dessu on edelleenkin kauhea halko verrattuna m1911a1seen, eikä ainakaan omassani ole valittamista. Kakkosaseeksi tuo Colt on sopivampi mielestäni, sopivamman kokoinen, eikä mitenkään tehotonkaan, kaasusta riippuen tietenkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 8:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Onhan se niinkin, mutta Dessu... Se on Iso-Arskan pistooli numero uno! 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 8:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
...ja koominen kenskenkasvuisen kädessä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ke Maalis 03, 2010 11:16 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Njoo, ois pitänyt itekin kirjotella vähän objektiivisemmin kun hehkutin vaan tuon Mk23:n pelitehokkuutta vrt. GBB:t ja AEPeja.

Kuten jo aiemmin on tullut ilmi, niin hommahan on niin että on äitiä ja tyttäriä sekä kummallakin fanikantansa.

Jos haluaa ultramageen pyssyn joka on aina toimintaleffoissa, niin ottaa isoimman ja äänekkäimmän GBB:n joka esiintyy niissä toimintaleffoissa. Jos haluut ultramageen pyssyn, ota semmonen joka sun mielestä on semmonen. Jne.

Oon ite vähän semmonen että haluan pyssyn joka tekee sitä mitä pyssyn kuuluukin tehdä, eli ampuu kuulaa suoraan. Ois tuolla AEP kaapissa, mutta pitää vielä tuunata ja ostella esim. toimiva akku.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Maalis 04, 2010 9:47 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Tehoeron Dessun ja 1911:n välillä saa kaivettua esiin vaan lähtönopeusmittarilla. Ei sitä oikeasti käytössä huomaa.

Tarkkuudenkin kanssa on vähän silleen ja tälleen. Maruin 1911 takoo alle 5 cm kasaa 10 metrin päähän, DE:llä päästään ehkä 4 senttiin. Paljon isompi epätarkkuustekijä pistoolin kanssa on pelaajan ampumataito yleensäkin, ja varsinkin mitä niille vähäisillekin taidoille tapahtuu pikatilanteessa. Ja tietty jos aseen huolto on laiminlyöty tai kuulat on huonolaatuisia, osumakuviot kasvaa 3-4-kertaisiksi.

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Maalis 04, 2010 9:51 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
setämies kirjoitti:
...ja koominen kenskenkasvuisen kädessä...

...sulla se tuntuu olevan joku tarve aina päästä pätemään, jälleen_vitun_kerran...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Maalis 04, 2010 11:08 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Totta helvetissä. Odotitko jotain muuta? Aika pitkään viitsin ollakin hiljaa jo. Jos ärsyttää nämä kommenttini, älä lue niitä. Nämä ovat mielipiteitäni, enkä niitä muuta mihinkään. Dessu vaan on huvittava näky keskenkasvuisen kädessä, siitä ei pääse mihinkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Maalis 04, 2010 11:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
setämies kirjoitti:
Dessu vaan on huvittava näky keskenkasvuisen kädessä, siitä ei pääse mihinkään.


Näinpä. Ja se hurja tarkkuusero, mitä itse en ole kyllä kyennyt edes havaitsemaan, häviää viimeistään siinä vaiheessa kun ase on painava ja liian iso, ja ampujaa vituttaa. "Absoluuttista tarkkuutta" (kasan koko optimitilanteessa) tärkeämpi tekijä kuitenkin on se aseen tuntuma ja sopivuus käteen.

Ja nyt en väitä, etteikö Dessu voisi sopia Otaconin käteen ihan hyvin, ja olla paras pyssy hänelle, elä hiilly. Mutta olen valmis väittämään, että pienet ja sirot pyssyt kuten p226 ja vissiin kaikki 1911:t on valtaosalle Suomen AirSotureista huomattavasti parempia käyttää kuin Dessu. Ja toki mk23 on kanssa iso, ei siitäkään pääse mihinkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Joulu 23, 2010 5:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 25, 2009 2:56 pm
Viestit: 39
tuskis kirjoitti:
Rekyylivapa, vapaasti käännetty enklanninkielen sanasta recoil rod, elikä metallivapa jossa on jousi joka vie luistin taakse joka laukauksen jälkeen.

Taisi mennä suunnat sekaisin? Siis se jousi ei todellakaan vie luistia taakse vaan päinvastoin se vie luistin eteen.

Tässä vielä DE vs M1911 asiaa.

Onhan se mahdollista, että dessu on tehokkaampi ja tarkempi kuin M1911, johtuen varmastikkin pidemmästä piipusta, mutta on se M1911 pelikäytöltään hieman parempi. Dessu on todella inhottava pitää reidellä, jos pitää juosta kovaa. Heiluu jokasuuntaan ja muutenkin tuo liikaa painoa jalalle. Dessu on myös yllättävän hidas ottaa kotelosta johtuen pitkästä piipusta. Tähtäimet ovat mustassa dessussa ja M1911A1:ssä huonot. Hankala nähdä tummaa taustaa vasten. Molemmat omistaneena voin sanoa, että molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Dessussa on hieman paremmat tähtäimet ja isompi kaasusäiliö. Rekyylikin on parempi, mutta sen laitan neutraaliksi, koska siitä sekä pitää että vihaa samaanaikaan. M1911 on mukavampi pitää reidellä, nopeampi ottaa käyttöön ja mielestäni tyylikkäämmän näköinen, kuin dessu. Nopeassa ammunnassa kasa on kuitenkin pienempi johtuen pienemmästä rekyylistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Su Tammi 23, 2011 9:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 4:27 pm
Viestit: 50
Meinasin ostaa jonkun NBB pistoolin kakkosaseeksi mutta minulla ei ole kaasuaseista ollenkaan kokemusta niin mitä nbb:tä suosittelette? Tarkoitus olisi saada mahdollisimman vähän kaasua kuluttava kakkosase. 0.2 kuulaa olisi kiva käyttää ja kuulan lennon pituus pitempi parempi:)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 11:47 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 25, 2009 2:56 pm
Viestit: 39
Ei pidä paikkaansa. 0.25g kuulat lentävät yli M100 tasoisessa pyssyssä paljon pidemmälle kuin 0.2g.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: Ma Tammi 24, 2011 1:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 4:27 pm
Viestit: 50
No sitten 0.25 jos kuula lentää pidemmälle;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Helmi 17, 2011 8:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Kaikista helpoin ja simppelein ratkaisu olisi varmaan CO2-kapseleilla toimiva NBB. KWC tekee isoa liutaa näitä, mutta tekee myös blowback-toimisia joka kannattaa varmistaa ennen ostoa jos tarkoitus on juurikin NBB ostaa. Toimivat siis semmoisilla metallisilla pikkurillinkokoisilla 12g co2-patruunoilla mitkä vaan laitetaan lippaaseen ja sitten pöpötetään kunnes loppuvat. Maruilla ei järkeviä NBB:tä ole Mk23:n lisäksi, ne muut taitaa järestään olla niitä ikivanhoja Centimeter Mastereita ja Hardballereita yms. hirveyksiä.

Muita valmistajia en sitten tähän hätään keksikään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kakkosase
ViestiLähetetty: To Maalis 17, 2011 6:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 11:41 am
Viestit: 69
Kyllä toi CO2-NBB olisi ehkä paras vaihtoehto näin hintaan katsoen, vaan se lipaskapasiteetti ei oo kovin iso, eli räiskimään joka suuntaan et pääse, tai kyllä pääset vaan se ei oo kauhean hyödyllistä. Itellä on sellanen peli, ja yleensä se on ollut holsterissa, vaikka mulla tossa onkin GBB, ja MP7, mistä täällä oli puhettakin. MP7:ssa on tulivoimaa, mutta tarviit ison holsterin. Ite oon yleensä ottanut sen tukin siitä pois, niin se on vähän kevyempi eikä se tukki ole tiellä siinä kun yhdellä kädellä ampuu. Jos verrataan kantohihnaa, että ase roikkuu kainalossa tai se on holsterissa kiinni, niin kyllä valitsen tuon jälkimmäisen. Joku nyt saattaa vetää herneen nenään, että se vispaa kuin hullun mulkku ees taas, mutta kun holsterin kiristää kunnolla, ja vyön, jossa se on kiinni, niin kyllä se takuuvarmasti paikallaan pysyy. Hihna on taas oma juttunsa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com