Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ti Huhti 16, 2024 6:19 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Itse tehty remote M3 taktiselle valolle; miten ja mistä osat
ViestiLähetetty: Pe Maalis 05, 2010 1:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Moro kaikki,

Löysin varusteista yhden G&Pn M3 taktisen pistoolivalon ja tuli mieleen saada siihen remote.

Weksi ja pari muuta nettikauppaa myy valmista "perää" M3 valolle, mutta hinta on aika suolainen muovinpalalle ja pätkälle johtoa, jossa kytkin perässä.
Ennen rahteja jotain 15 dollaria.

onko kukaan ranettanut vastaavaa projektia? Mistä palikat ja kuinka homma meni? Olemassa oleva kytkin valon perässä ja se vain "ryöstää johdoilla kolvaten ja kytkin x määrän senttejä päähän? Millainen kytkin, joku mikrokytkin ja sen päälle sopivasti kutistaen muovisukkaa?

Kiitos etukäteen kaikille.

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Itse tehty remote M3 taktiselle valolle; miten ja mistä osat
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 7:39 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Alkuperäisen perälevyn saa aika helposti modattua remoteksi. Tarvitsee vain porata läpivienti kaksinapaiselle johdolle, jonka päähän askarrellaan pari metallilevyä, joiden koko on pariston halkaisija tai pienempi. Levyjen väliin asetetaan siivu eristettä, vaikka muovilevyä jostain vara-/viriosapaketista. Tämä "voileipä" pistetään sitten linjaan pariston kanssa niin, että se katkaisee virrankulun. Paristokotelon jousten ansiosta tälle rakennelmalle pitäisi olla ihan hyvin tilaa.

Jos M3:n oman kytkimen saa pysyvästi päälle, voi käyttää sitä. Muussa tapauksessa alkuperäinen kytkin raiskataan niin, että se on koko ajan päällä.

Itse puristuskytkimenä mielestäni mikrokytkimet on perseestä. Paljon parempi ratkaisu on leikata pari pitkittäistä palaa vanhasta luottokortista tms. niin, että leveys on sentin verran ja pituus luottokortin pituus. Palojen keskikohdan ympäri kieputetaan paljaat johdot, ja palojen päätyjen väliin asetetaan palat mitä hyvänsä materiaalia niin, että levyt pysyvät erillään. Kun nyt kytkintä puristaa, keskikohdat menevät yhteen. Koko komeus kääräistään kumin sisään.

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Itse tehty remote M3 taktiselle valolle; miten ja mistä osat
ViestiLähetetty: Pe Maalis 19, 2010 9:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Tai sitten laittaa vaihtoehtoisesti tulemaan valmiin tuotteen DX:stä. Eikös tuossa M3:ssa ollut kanssa tuo 25mm kierre, vai sekoitanko johonkin muuhun? 4,39 dollaria postikuluineen ei oo paha hinta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Itse tehty remote M3 taktiselle valolle; miten ja mistä osat
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2010 8:09 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 7:27 pm
Viestit: 335
Tai kolvilla / poralla tekee reiät siihen laitteeseen, säätää off-asentoon ja liittää siihen piuhan jonka toisessa päässä on painokytkin, joka on peitetty kutistesukalla. Helppoo ja hauskaa kuin lapsen lyöminen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Itse tehty remote M3 taktiselle valolle; miten ja mistä osat
ViestiLähetetty: Ma Maalis 22, 2010 7:37 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Eipä sovi alkuunkaan M3:n perään toi kierremalli.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com