Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 9:32 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 7:48 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
Terve,

Haluan laittaa alulle hankkeen jossa saadaan Etelä-Suomeen yksi uusi Close Quarters Battle airsoft alue.

Lohjalla, perttilän aluellaa, Lohja Rudus:n naapuritontissa on vanha käyttämätön hiekkaseula tehdas. Olen tiedustellut maanomistajalta lupaa tähän ja hän on myönteinen asialle kunhan harrastajat pistävät paikat kuntoon, pitävät paikat kunnossa ja samalla ennalta ehkäisevät mahdolliset tuhoa aiheuttavat huligaanit mitä alueella liikkuu.

Alueen vanha tehdas on 3-4 kerroksinen ja noin 400-500m2 suuri talo. Alueella lisäksi on pieni koppi sekä kiven murskaaja josta lähtee silta tehtaan yläkerrokseen. Pihamaalla on kaiken näköistä roskaa/estettä/suojaa jota joko pitää siivota pois tai uusiokäyttää. Lisäksi ympärillä on mäkistä havumetsää sekä hiekka monttua.

Tehdasalue on itsessään varsin ronskissa kunnossa ja kaipaa sekä siivoamista että jonkin verran paikkaamista, rakenteiden vahvistamista sekä kaiteiden rakentamista, jotta saisimme alueesta tarpeeksi turvallisen. Alueella on reilusti metallitavaraa sekä puulankkuja joita voi varmasti käyttää tähän tarkoitukseen.

Haluan kerätä nyt joukon täysi-ikäisiä lajin harrastajia joilla on kokemusta rakennusalasta, insinöörinhommista, pelien järjestämisestä tai muuten vain viisaita ja fiksuja ideoita omaavia pelaajia. Käymme sitten yhdessä sovittuna aikana paikan päällä katsomassa alueen kuntoa ja mietitään mitä voidaan saada aikaan. Tehdään esitys maanomistajalle ja sen jälkeen mahdollinen alueen käyttösopimus. Myöhemmin kun esitykset ja sopimukset on tehty tarvitaan talkooporukka alueen kuntoon saamiseksi.

Kiinnostuneet laittakaa vastausta joko tähän ketjuun tai minulle suoraan sähköpostia: konstantin.nikkari(ät)gmail.com

Laitan halukkaille sähköpostiin lisää kuvia alueesta.

Toivottavasti löytyy paljon halukkaita tähän hankkeeseen ja lisäksi toivon kiinnostuneilta vastuuntuntoa sillä maanomistajalla on huonoja kokemuksia airsoftaajista. Antakaamme hänelle siis hyvä kuva airsoft lajin harrastajista.

- Kontantin Nikkari

http://www.konstantin.muotoilijat.com/hiekkaseula/hiekkaseula_lekaforum.jpg


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 10:58 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 6:47 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Helsinki
Tuo alue lienee Mäkisen maita ja pari kesää sitten luvat menettäneen "Lohjan montun" reunalla maantien puolella? Olen tuolla viimeksi pari vuotta sitten liikkunut, myös tuolla hiekkaseulatehtaan rakennuksissa, ja ainakin silloin se todettiin erittäin vaaralliseksi paikaksi liikkua. En ole sittemmin vieraillut alueella, mutta arvelisin tuon vaativan aivan helkkaristi työtä että alueesta saadaan yhtään turvallisempi. Ulkopuolella pelaaminen varmaan onnistuisi jotenkuten melko helppojen siivoustöiden jälkeen?

Mutta erittäin hienoa mikäli maanomistaja on nyt suostuvaisemmalla kannalla airsoftin suhteen. Lohjan montun luvat lähtivät kylmää kyytiä juuri siksi että softaajia syytettiin roskaamisesta ja häiriköinnistä vaikka lohjasoftin kaverit kyllä yrittivätkin pitää paikalla kuria, mutta todellisena tähän syynä olivat lähinnä hiekkakuoppia luvattomasti käyttäneet prätkä- ja mönkijänuoret.

Mikäli tuosta saa ison projektin pyörimään, tuloksena on takuuvarmasti eteläsuomen mageimpia pelipaikkoja!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 7:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
Totta, paikka on sama. Seulasta 100 metriä harjulle päin on se ns. "Mäkisen monttu". Haluan kuiten panostaa nimenomaan tähän rakennusalueeseen ja tehdä se yhteisvoimin pelikuntoiseksi. Siksi tässä odottelen ilmoittautujia ensimmäiselle "alue vierailulle" jossa yhdessä päätetään aloitetaanko projekti, mitä voidaan tehdä ja millaiset esitykset me maanomistajalle viedään. Edelliseen kirjoitukseeni palaten taisin laittaa ehkä hieman ankarat kriteeri. Tarkoitus on siis kerätä aktiivinen ja reipas täysi-ikäinen porukka jolla on kokemusta rakentamisesta jollai tavalla. Se että jos joku alaa opiskelee niin sehän vasta hienoa olisi. Otetaan sinut rakennustyömaa mestariksi sinne ;). Samalla tämän ensimmäisen porukan kesken haluaisin jutella alueelle tulevista säännöistä ja käytännön järjestelyistä. On hyvä saada näin ihmisiä jotka voivat tulevaisuudessa toimia pelinjärjestäjinä. Tämä ei tarkoita sitä että sinun tulisi neon-liivit päällä siellä liikkua, vaan sitä että olisi jokaisessa pelissä joku jämpti persoona joka pitää huolen siitä että yhteisesti sovituista säännöistä pidetään kiinni.

Alueella tosiaan on muutama vaara kohta mutta mikään ei ole mahdotonta laittaa semmoiseen kuntoon että se ennaltaehkäisisi vaaratilanteita. Lisäksi luonnollisesti maanomistaja ei meistä vastuuta ota ja se tarkoittaa sitä että tulemme kaikki olemaan siellä omalla vastuulla. Uskoakseni tämä on täysin normaali käytäntö ja pelaajat jopa allekirjoittavat kirjallisia vastuunvapautustodistuksia. Liikutaanhan me metsissäkin omalla vastuulla. Henk. koht. vakuutukset on hyvä olla ja kypärän käyttö äärimmäisen suositeltavaa niin ei pää kolise mataliin kattoihin ja ulokkeisiin.

Näillä näkymin mennään käymään alueella ensiviikon viikonloppuna, eli 6-7.6, la tai su. Sovitaan yhdessä mikä käy enimmistölle. Ja sen jälkeen homma lähtee seuraavanlaisesti:

1. Ensimmäinen yhteinen vierailu alueella. Käydään yhdessä paikat läpi, mietitään ja pohditaan onko kannattavaa ja mitä pitää tehdä jotta saadaan pelit pyörimään. Mietitään myös esitykset jotka toimitetaan maanomistajalle. Esityksissä kerrotaan mitä haluamme tehdä, rakentaa tai poistaa alueelta. Lisäksi se että saadaanko alueelle lava roskia varten yms.

2. Odotellaan maanomistajan hyväksyntää esityksille ja laaditaan sopimukset alueen käytöstä.

3. Kerätään talkooporukka tekemään esityksissä sovitut asiat. Jonkun porkkanan haluan tehdä talkoisiin osallistujille niin että ahertajat palkitaan muullakin kuin siistillä pelipaikalla. Luultavasti alueelle tulee pelialuemaksu ja katsotaan sitten miten talkoisiin osallistujat tästä pääsevät luistamaan.

4. Ensimmäiset pelit alkakoon!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 9:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Itse olen pariin otteeseen paikalla vieraillut ja hieman sisäänkin kurkistellut, enkä tuota suosittelisi pelipaikaksi. Vaatisi hyvin isoa rakennusurakkaa että tuota saisi pelikelpoisen, kaikki rakenteet pitäisi käydä läpi ja vahvistaa, puurakenteista etsiä lahot kohdat ja korjata ne, ruostuneet metallirakenteet uusia/purkaa jne. Flaghunt2:ssa kysyin yhdeltä järjestäjältä rakennuksesta ja minulle sanottiin ettei taloon saa mennä sortumavaaran takia. Kun tuommoista taloa lähtee arvioimaan niin olisi suotavaa saada ihan koulutettu työmaatarkastaja/rakennustekniikan insinööri arvioimaan kuntoa ja korjaustarvetta ettei vain mennä "mutu" perustein arvioimaan heikkokuntoista rakennusta.

Idea on kyllä hieno, etelä-suomi tarvitsee enemmän pelipaikkoja ja tuo alue on yksi hienoimimsta missä olen ollut, hienoa olisi jos entiset montutkin saataisiin takaisin käyttöön.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 6:35 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
Katsotaan nämä asiat sitten yhdessä kun käydään paikalla. Perustus on kuitenkin betonia ja se tietääkseni vain vahvistuu ajanmyötä. Rakennus on kuitenkin tehdakäytössä ollut niin kuinka korkealle betoniseinät ylettyvät pitää selvittää. Sisätiloissa puut olivat omasta mielestä OK kunnossa kestävyyden kannalta. Keskipihallakin ovat työkoneet työskennellyt, joten surtumavaaraa siinä ei ole. Omistajalta saadaan talon rakenteita koskien varmasti tarkat tiedot. Lisäksi häntä voi pyytää myös arvioimaan talon kunnon.

Oikeassa tietysti olet. Siksi tässä otsikossakin lukee tarvitaan asiantuntijoita. Luulisi softaajien parissa olevan joku kuka näitä asioita tekee työkseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 11:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 6:47 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Helsinki
Tuli vain mieleen jotta esim. biokuulapakko voisi olla ihan perusteltua (luulisi ettei kellään enää tänä päivänä ole mitään syytä hangata vastaan niiden käytöstä) ja sen seikan esitteleminen, ettei alueelle tule softaajien toimesta jäämään mitään roskaa, edes niitä valkoisia pikku muovikuulia, voisi olla esittämisen arvoinen pointti lupia haettaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 5:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
Tämä on yksi säännöistä mikä tulee alueella olemaan. Biokuulat nykyään sen verta hyviä että CQB:hen riittää tarkkuus mainiosta niistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 9:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Joo. Meitsi soti viime kesänä biopalloilla ja ne suli konekiväärin piippaan ja loivat kivan kalvon sinne, tuhoten sisäpiipan ja hopin.

Et sillee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 10:31 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
No, sä ammuitkin pari kuulaa :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 10:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Niim. Mitä, ~15 000 palloa muutamassa tunnissa :<


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 8:09 am 
Poissa

Liittynyt: La Touko 30, 2009 8:01 am
Viestit: 9
.


Viimeksi muokannut Miquellos päivämäärä Ke Kesä 24, 2009 6:41 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 8:45 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 15, 2009 6:24 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: Krapula, Puola
Miquellos kirjoitti:
Olen jättänyt G&G biokuulan yöksi vesilasiin, ja aamulla kuula oli edelleen yhtä kova kuin normaali muovikuula, joten laadukkaat biokuulat eivät sula aseeseesi.


Niin, biopallot tarttevat auringonvaloa notta rupevat sulamaan, voit kellarissa säilyttää niitä vesiämpärissä vaikka 32 vuotta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Su Touko 31, 2009 9:12 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Moro kaikki,

Upea paikka yleisilmeeltään ja itsekin tiedän ko mestan, kun olen siinä viereisellä montulla pelannut, kun sai pelata siellä bäk intö dei.

Kuiteskin,

Tämä vaatisi todellakin rautaista omistautumista kaikilta osallistujilta, jotka lähtevät prokkikseen.
Olen toisen pelimestan yksi vetäjä ja talkoovetäjä. Sen myötä olen nähnyt miten paljon resursseja se vaatii, että saa organisoiduksi kaikkea maan ja taivaan väliltä pelipaikkaan.
Pelipaikan varustaminen ja korjaus ei ole ilmaista. Jos sen haluaa pitää maltillisen alhaisilla kustannuksilla, on metsästettävä materiaalia rakentaminseen, sieltä mistä sitä saa ilmaiseksi.
Minun kohdalla työpaikkani on otollinen paikka tähän. Sainämatskua löytyy varmasti.

Tarkoitan tällä sitä, että ne henkilöt saavat ison urakan tähän ja nostan hattua kaikille lapion varteen tarttuville.

Myöskin pointtini on se, että kaikki suhteet tulisivat tarpeen tässä kohtaa. Isin kaivuri, sedän maansiirto kuorma-auto ja serkun jne jne.

Myöskin rahaa menee varmasti, että paikka olisi edes ensimmäisen kerran pelikelpoinen. Kuka teistä on valmis satsaamaan siihen? Onko kaikki niin rahoissaan tämän päivän Suomessa, että alkaa rahoittamaan "ehkä" pelilupaa odottavaa paikkaa.

En mitenkään torpedoi tätä yhteistyöprojektia. Itse rakastan tällaisia pelipaikkoja. Siksi voin tässä lupautua johonkin talkooporukkaan mukaan, kunhan ensin joku vain tekee alustustyön ja saa ne luvat kuntoon.

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Su Touko 31, 2009 2:39 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 30, 2009 8:01 am
Viestit: 9
Olet oikeassa siinä että työtä on paljon. Vandaalit ovat roskanneet ja tuhonneet aluetta oikein urakalla, joten siivottavaa ja korjattavaa on paljon. Muutamille alueille pitäisi rakentaa kaiteita ja rappusia pitää vahvistaa.

Ensi viikonloppuna käydään siis porukalla katsomassa aluetta ja tehdään suunnitelma siitä että mitä sinne rakennetaan. Näytetään Mäkiselle suunnitelma, ja jos hän hyväksyy sen niin sitten järjestetään talkoot. Koko hommaa tuskin kuitenkaan yhdellä kertaa saadaan tehtyä.

hessu75 kirjoitti:
Myöskin rahaa menee varmasti, että paikka olisi edes ensimmäisen kerran pelikelpoinen. Kuka teistä on valmis satsaamaan siihen? Onko kaikki niin rahoissaan tämän päivän Suomessa, että alkaa rahoittamaan "ehkä" pelilupaa odottavaa paikkaa.

Uskon että ne jotka käyttävät omia materiaaleja tämän pelipaikan kunnostamiseen saavat varmasti jonkun palkkion. Esimerkiksi JOS alueella pelaamisesta peritään pieni maksu, tämän henkilön ei tarvitsisi maksaa sitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Su Touko 31, 2009 3:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Eihän sillä vedellä ole mitään tekemistä biopallojen kanssa, omani sulivat ihan vaan ampumisen takia. Näen sen kyllä aika kohtuuttomaksi, kun ei normipalloilla ole tuollaista ongelmaa tullut.

G&G:n biopallot eivät ole toimineet mun pyssyissä kyllä koskaan hyvin. Mutta menee jo offtopiciksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 4:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Voisko joku admin hajauttaa tän biokuulakeskustelun omaksi topicikseen?

Mä ainakin kuulisin mielellään että millasissa oloissa Roska on tuon sulamisen saanut aikaan ja onko kyseessä nyt oikeasti kuulien sulaminen vai esim jonkun aseessa käytetyn öljyn tjsp. reaktio?

Meikä on nimittäin laittanu omista aseista tässä parin viime vuoden aikana läpi ~20 000 GG:n .28 grammasta ja ~30 000 superkingiä enkä ole törmännyt mihinkään vastaaviin ongelmiin. Lisäksi noi GG:n pallot on ollu hinta laatusuhteeltaan suvereenisti parhampia/tarkimpia kuulia joita oon noissa aseissani ikinä käyttäny. Jo ihan mitattujen testien varassa, eikä ns. perstuntumalla. Lisäksi kuulat on ollu aseen piipussa pidempiäkin aikoja esim milsimmien ja bergetin odottelujaksojen ajan ja näissä häppeningessä niihin on kohdistunu niin paljon ympäristön vaikutuksia kuin nyt yleensä järkevällä käytöllä saa aikaan.

Eli siis mitää hajua että miten toi sun sulaminen on tapahtunu? onks sulla käytössä joku erikoisempi voiteluöljy aseessa? Tai onko asetta säilytetty kuula piipussa tyyliin viikkoja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 6:59 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 26, 2008 8:29 am
Viestit: 118
Paikkakunta: Turku
Roska kirjoitti:
Niim. Mitä, ~15 000 palloa muutamassa tunnissa :<

Gravewind kirjoitti:
Mä ainakin kuulisin mielellään että millasissa oloissa Roska on tuon sulamisen saanut aikaan ja onko kyseessä nyt oikeasti kuulien sulaminen vai esim jonkun aseessa käytetyn öljyn tjsp. reaktio?

Meikä on nimittäin laittanu omista aseista tässä parin viime vuoden aikana läpi ~20 000 GG:n .28 grammasta ja ~30 000 superkingiä enkä ole törmännyt mihinkään vastaaviin ongelmiin.


Johtuisko tosta? Kaveri pistää parissa tunnissa saman verran kuulia piipusta läpi kun sä koko vuoden aikana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 7:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Jep.. ja mä edelleen ihmettelen että mikä ton saa aikaan. Mä en ainakaan ole kertaakaan nähny että airsoftaseen piippu kuumenisi siitä että siitä ammutaan kuulia läpi (joka voisi selittää kuulien sulamisen, toisaalta jos kuula viipyy aseen piipussa noin luokkaa 1/100 sekunnin niin ton pitäis kuumeta tuosta olemattomasta kitkasta jonka kuula synnyttää aika älyttömästi).

Lähinnä mä tässä kyseinalaistan sen että onko kyseessä oikeesti se että biokuulat olisivat hajoittaneet piipun peruskäytössä (koska kenelläkään muulla näin ei ole käyny), vai onko tässä nyt sattunu jotain muuta. Tyyliin käytetty hieman liikaa jotain sellasta öljyä joka on reagoinu huonosti kuulien kanssa tai jopa että konsu on ollut uusi ja siitä ei ole putsattu pois tehdasrasvoja jotka on sitten 15 000 kuulan aikana levinneet pitkin piippua.

Eli pointtina tässä on että syystetäänkö piipun likaantumisesta nyt oikeaa asiaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 7:29 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Bergetissä tapahtui tämä viime vuonna :) Ihmeteltiin porukalla samaa asiaa, että miten ihmeessä moinen tapahtui :D

Öljyämisestä en tiedä, kun ei ollut oma aseeni, mutta tuskin mitään kummallisempaa on käytetty? Pelissä ammuskelin huoletta aivan helvetisti palloa aina kuin mahdollista. Yhden hektisemmän taistelun aikana aloimme ihmetellä kuinka kummassa pyssy ei enää ammu edes 20 metrin päähän tarkasti ja vetäsin piipun ulos pyssystä. Koko sisäpiippu oli saanut ohuen kalvon (joka oli repaleinen paikka paikoin) kivaa valkoista muovipintaa. Kyseinen mömmö oli sen verta tiukassa, että sitä ei saatu lopputapahtuman aikana pois ollenkaan. Synnystä en osaa itsekään sen kummemmin sanoa ja tosiaan ainut kerta kuin moista olen nähnyt. En osaa sen kummempaa selitystä antaa kuin määrän jota palloja ammuttiin.

Se mitä aseelle ja piipalle kävi Bergetin jälkeen on sitten mulle ihan vierasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 7:44 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 3:54 pm
Viestit: 193
Paikkakunta: Riihimäki
hessu75 kirjoitti:
..voin tässä lupautua johonkin talkooporukkaan mukaan, kunhan ensin joku vain tekee alustustyön ja saa ne luvat kuntoon.

-Hessu-

Jeps, sama homma. Ite voin kans johonkin talkooporukkaan tulla, kunhan tuo projekti ensin saadaan alulle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2009 6:01 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
Laitan huomenna tai keskiviikkona mailia niille kaikille kiinnostuneille jotka haluavat tulla tähän "scout partioon" joka käy ensimmäisen kerran tarkastamassa paikat. Näiden ihmisten kesken sovitaan siis esitykset jotka maanomistajalle kerrotaan. Alustavasti itse olen ajatellut tämän viikon sunnuntaita (7.6.09) mutta käydään tarkempaa keskustelua joukkomailitse.

Eli, kaikki halukkaat scout partioon laittakaa minulle mailia mahd. nopeasti.

konstantin.nikkari(ät)gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 8:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 10:59 am
Viestit: 9
Paikkakunta: Espoo
Onnea vaan projektille. CQB paikkoja voisi tosiaankin olla lisää. Tuossa sopimisessa kannattaa myös pitää mielessä että maanomistaja saattaa haluta teidät vain siivoamaan paikat ja sen jälkeen kieltää pelaamisen. Ettehän te siellä pysty valvomaan jatkuvasti. Paikalliset kylähullut ja juopot sotkevat paikat jonkun ajan päästä kuitenkin eli varautukaa jatkuvaan siivoamiseen. Tästä voi kyllä sopia omistajan kanssa, eli vaikka siellä joku muu sotkisi niin teillä olisi vaikka säännöissä että roskat korjataan kohdattaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2009 7:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
28. kesäkuuta sunnuntaina alueella järjestetään ensimmäiset talkoot. Tarkoituksena on aloittaa alueen siivous ja kunnostus, käyttötavaran järjestely (jotta päästään askartelemaan ja nikkaroimaan) sekä yleisesti tutustuminen paikkoihin. Sinä päivänä ei varmaan vielä pelata siellä, mutta muutaman kilometrin päässä on toinen CQB paikka joka on purkutyön alla johon voidaan mennä, eli sotavarustukset mukaan. Varautukaan ostamalla biokuulia (biokuulapakko tulee olemaan yksi ehdoton alueellinen sääntö).

Yhdistys tullaan perustamaan, joka koordinoi kaikkea alueellista toimintaa.

Kaikesta tästä lisää ensiviikon alussa. Kiinnostuneet laittakaa päivä muistiin.

Kaikille hyvää keskikesän juhlaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lohja CQB: uusi alue. Tarvitaan asiantuntijoita!
ViestiLähetetty: Ke Kesä 24, 2009 5:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 28, 2009 6:59 am
Viestit: 47
Talkookeskustelu siirretty "Lohja CQB: talkootoiminta" otsikon alle.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 136 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com