http://www.ehobbyasia.com/Tein tilauksen eHobbyAsia.comiin 30.5.2011. Tilauksen loppusumma oli 2574,22USD. eHobbyAsia lähetti tästä tilausvahvistuksen ja maksuohjeet(wire transfer) ja ilmoitti parin tuotteen loppuneen ja, että olivat poistaneet ne tilauksestamme. Ilmoitin eHobbyAsialle, että kyseessä on kimppatilaus ja rahojen keräilyssä menee kaksi päivää ja siirrossa muutama päivä. eHobbystä ilmoitettiin, että homma on OK ja tilausta keräillään jo valmiiksi. Samassa sähköpostissa kuitenkin (ymmärrettävästi) ilmoitettiin, että varasto liikkuu tosi nopeesti, joten rahojen lähetyksessä kannattaa kiirehtiä. 2.6.2011 rahat lähtivät liikenteeseen kohti eHobbyä.
9.6.2011 eHobbystä saapui maili jossa kerrottiin, että tilauksemme status on nyt "Processing", eli käsittelyssä. 15.6.2011 saapui taas maili, jossa ilmoitettiin muutaman tuotteen olevan loppu ja nämä kehotettiin vaihtamaan. Vastasin samana päivänä ja vaihdoin yhden tuotteista huomattavasti kalliimpaan. Samalla kysyin miten erotus hoidetaan. eHobbyAsia kyseli paypal-tunnukseni perään ja 17.6.2011 sain paypaliini maksumääräyksen eHobbyasialle jonka suoritin heti.
20.6.2011 sain eHobbyltä sähköpostiviestin jossa selvisi, että tilaus on lähetetty UPSilla (kuten sovittu) ja samalla ilmoitettiin seurantakoodi. 22.6.2011 saapui maili jossa ilmoitettiin, että eivät kuitenkaan lähettänyt yhtä tuotetta, koska se oli loppunut. Ilmoittivat, että samaa tuotetta toisella värillä on edelleen varastossa ja voivat lähettää sen nyt jälkijunassa. Vastasin sähköpostiin, että tämä käy. 23.6.2011 lähettivät mailia, että sekin tuote on nyt loppu. Ilmoitin, että vaihdetaan se seuraavaan samanlaiseen tuotteeseen. 24.6.2011 saapui sähköposti jossa ilmoitettiin senkin olevan loppu. Vastasin jälleen seuraavalla korvattavalla tuotteella. 27.6.2011 tämä puuttuva tuote vihdoin saatiin lähetettyä (tosin "normipostilla"). UPSi oli nopea ja toimitti lähetyksenä 23.6.2011. Puuttuva tuote saapui noin viikon päästä Itellan toimittamana.
Pakettia inventoidessa huomasin kuitenkin, että yksi äänenvaimennin (arvo $14) oli jäänyt tulematta. Lähetin tästä mailia eHobbylle 24.6. Ei vastausta. Lähetin uuden mailin 5.7. Ei vastausta. Uudestaan 13.7. Ei vastausta. Uudestaan 18.7. Ei vastausta. Taitaa jäädä tulematta siis. Eipä tarvitse tilata uusiksi tuolta.
Lyhyesti:Tilaus tehty: 30.5
Rahat siirretty: 2.6
Tilaus lähetetty: 20.6
Tilaus saapui: 23.6
Toimituskulut: noin $500
Tavaroita jotka jäi tulematta: 1kpl $14 äänenvaimennin
Sähköpostiviestejä lähetetty: 14kpl
Sähköpostiviestejä saapunut: 22kpl
Loppufiilis:Vituttaa suuresti, että eivät vastaa maileihin tuosta puuttuvasta äänenvaimentimesta. Vitutti myös ihan helkkaristi kun vekslasivat yhden puuttuvan tuotteen kanssa (yhden tuotteen vaihtamiseen meni neljä sähköpostia) .Varsinkin kun joka vaihdettava tuote oli heidän ehdottamansa. Tilaanko uudelleen: en vitussa.
Edit: Yllättäen kun mainitsin, että kirjoitan heidän palvelusta keskustelupalstoille arvostelun ja, että puuttuva osa ja heidän haluttomuus vastata sähköpostiin tulee vaikuttaan arvosteluun, niin alkoi perästä kuulumaan. Nyt nähdään saadaanko tälle asialle jonkinlainen onnellinen päätös.
Edit2: Äänenvaimennin on EHKÄ matkalla suomeen.
Edit3: Äänenvaimennin matkalla suomeen.