Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 3:43 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yleensäkki suomalaiset Airsoft liikkeet...
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2003 6:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 2:47 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Helsinki
Kertokaa kokemuksianne suomalaisista airsoft liikkeistä esim. Aatala-rc (http://www.atalarc.fi/), Prohobby (http://www.prohobby.fi), Nemesis (http://www.nemesis-airsoft.fi). Negatiivisia ja positiivisia puolia ja erityisen kiinnostunut olisin nettitilauksista. Kauan kestää, yms? :oops: En todellakaan tiedä yhtään mitään.. :oops:

[Muokkaus] Siistitty rankemman päälle. Ensi kerralla huomaa ainakin isot kirjaimet, välimerkkien jälkeen tulevat välilyönnit sekä liioiteltujen merkkijonojen turhuus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2003 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Itse en ainakin käytän netti kauppoja kuten esim fairsoft ( http://www.egteam.net/fairsoft) ja oddstore ( http://www.oddstore.net )

Paljon halvemmalla pääsee.


Viimeksi muokannut WDW päivämäärä To Maalis 13, 2003 5:49 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 06, 2003 8:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:26 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Kurikka
Viestissäni kerron mielipiteitäni ja kokemuksian niistä kaupoista joiden kanssa olen tehnyt kauppaa.

Nemesis-airsoft:
Itse liikkeessä asioimisesta on mieleeni jäänyt hyvä ja asiantunteva kuva. Postin kautta tilattaessa kokemukset eivät ole niin positiivisiä mutta mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ei tästäkään ole tullut.

Faisoft:
Kerran olen täältä kuulia tilannut ja hyviä kokemuksia on tästäkin. Tilausta jouduttiin odottelemaan mutta se kerrottiin jo tilausvahvistuksessa joten tästäkään ei aiheutunut hämminkiä.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että Suomalaisista kaupoista voi lähes aina tilata ilman pelkoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 10, 2003 10:37 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Pro hobbystä en enää tilaisi mitään. Siellä on kallista ja jos hajoitat aseesi ei ne osaa sitä korjata. Panokset tosin ovat samaa hintatasoa, kuin muuallakin. Suosittelen Marutaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Pro Hobby ja Maruta
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 7:18 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 20, 2003 12:07 pm
Viestit: 119
Paikkakunta: Oulu
Pro Hobby on listahinnoiltaan todellakin kallis. On kuitenkin huomattava, että harvoin varsinkin isompaa ostosta tehdessä joudut maksamaan listahinnan mukaan (omat kokemukseni ovat Oulun liikkeestä). Lisäksi keskittämällä paljon ostoksia samaan paikkaan hinnat tulevat yleensä aika reilustikin alas (20%->).

Mitä Urg sanoo korjauspuolesta ei ainakaan täällä pidä paikkaansa, Oulun huolto on toiminut täysin moitteettomasti ainakin oman peliporukkani huolloissa/korjauksissa.

Silti, kuten Urg voin suositella Marutaa hyvänä ja halvempana ostopaikkana yksittäiselle ostajalle. Negatiivisena sivuhuomautuksena voin kuitenkin sanoa, että Marutan varastot olivat ainakin viime vuonna suhteellisen pienet ja suurempien ostosten yhteydessä saattaa osa tilauksesta jäädä saamatta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 3:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Samoja kokemuksia on minulla myös tuolta Pro Hobbyn Helsingin liikkeestä. Tosin minun ostokseni ei ollut suuri paketti, vain vemppu, ja kasa kuulia. Siitäkin sain laskelmieni mukaan n. 15% alennuksen. (Hinta jäi kyllä vieläkin 3 euroa kalliimmaksi kun mitä olisi tullut Nemesiksestä ostaessa).

Pro Hobbystä ei kyllä jäänyt samanlaista asiantuntemuksen kuvaa kuin Nemesiksestä, johtuen varmaan siitä, että siellä myydään muutakin kuin Airsoft-aseita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 3:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:08 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Helsinki
Joo Nemesiksellä tosiaan on pitkät toimitusajat jos tilaa. Minä tilasin joskus sieltä kaasudessun, ja sivuillahan sanotaan että toimitusaika olisi noin: 4-30 päivää (silloin ainaski) mutta jouduin odottelemaan about 2 kuukautta, jolloin olin jo ostanut toisen aseen. Mutta muuten laadukas paikka.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 3:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 12:40 pm
Viestit: 24
Paikkakunta: Lapinlahti
Oulun ProHobbyssa olen käynyt. Myyjät olivat hiukan hmm.... omituisia =)
Alennusta tuli kuulapussista 10mk muistaakseni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Taktisimmat vermeet löytyy RED1 Consultingista ( http://www.red1consulting.com ).

Itse olen ostanut kaikki muut varusteeni REDistä ja tulen vastaisuudessakin ostamaan.

Myy mm.Bolleja, Proppereita, PASGT-kypäriä jne...
Laaja valikoima varsinkin kun mailaa ja kysyy.

En tiedä miksi mutta jotenkin on vain mukavampi tukea toista softaajaa kuin kantaa liikkeet isoille yrityksille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:22 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Henkilökohtainen mielipiteeni on että tuo red1 on kyllä hiukan kallis kauppa - toisaalta palvelu on mainiota. Vaan mielummin sijoittaisin rahani edullisempaan yritykseen, joka käyttää tuoton kansakunnan hyväksi (MP-shop). Esimerkiksi Bollé X800 Taktinen suojalasi - 99,-. Kilometrin päästä kämpästäni on kauppa joka myy samaisia laseja 19 euroa halvemmalla.

Ennemmin sijoitan rahani maanpuolustuksen hyväksi kuin toisen airsoftaajan. Ulkomailta en tilaisi varusteita missään nimessä, ties vaikka olisivat väärän kokoisia ja mallisia.

[Muokattu] Asiallisempi sävy. 18.3.2003


Viimeksi muokannut luostari päivämäärä Ti Maalis 18, 2003 4:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Tuota Luostarisen pointtia olen minäkin ihmetellyt. Kaikki sanovat että osta Suomesta, tuet Suomalaista airsoftia, mutta jos ulkomailta saa halvemmalla, niin miksei sieltä voisi tilata? Sama asia toimii myös RED1 ja, olettaen että Luostarinen tätä tarkoitti, Maanpuolustusyhtiön kanssa.

Itse ostan tuotteet sieltä missä ne ovat halvempia, ja se on mielestäni aika järkevä tapa :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 01, 2003 7:05 pm
Viestit: 66
Paikkakunta: Konnevesi/ Mikkeli-Karkialampi;)
Maastopuvut ja kypärät ovat kohtuu hintaisia RED1, mutta Bollen lasit ovat aivan yli hintaisia. Itse suosittelen niiden ostoo Suomesta Finnprotecia (http://www.finnprotec.fi) hinnat suunnilleen samaa luokkaa kuin Hong Kongin kaupoissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Jos ihan rehellisiä ollaan niin jos joudun maksamaan muutaman euron enemmän siitä että tuen kyseistä toimintaa niin kyllä minä sen maksan.
8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 6:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 02, 2003 7:55 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: Espoo
Vielä tuosta Helsingin ProHobbysta.
Kun kuulatilanteeni oli heikko, niin kävin ostamassa Helsingin ProHobbysta yhden 2000bb:n pussin Maruin 0,25g kuulia, niin antoivat he siitä pelkästä yhdestä pussista 2 euroa alennusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 6:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 3:37 pm
Viestit: 77
Paikkakunta: Tampere / Turku
luostari kirjoitti:
Minä en ainakaan kantaisi rahojani sellaiselle airsoftaajalle, joka nyhtää välistä helvetilliset rahat.


Eikös kaikki kaupallinen liiketoiminta poikkeuksetta perustu näihin "välistä vedettyihin helvetillisiin rahoihin"? Katteidenkin vaihdellessa erittäin suuresti tavarantoimittajien kesken, en menisi dissaamaan itse yrittäjää siitä, että hän haluaa turvata toimeentulonsa.
Tavaranostopaikka onkin sitten jokaisen oma asia. Tärkeitä tekijöitä hinnan lisäksi lienee mm. toimitusajat, asiakaspalvelu ja luotettavuus.

Ainakin itselläni on oma henkilökohtainen "musta lista" kaupoista, joiden hinnat ovat halvat mutta palvelu muuten ala-arvoista. Itse kannan rahani mieluummin asiat hyvin hoitavalle, hiukan tyyriimmälle kaupalle, kuin epämiellyttävälle, mahdollisesti halvemmalle.

Laadukas asiakaspalvelu ja toimivuus maksavat, kuten myös luotettavat takuu yms. "kaupanteon jälkeiset" valmistelutkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2003 7:33 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 23, 2003 8:59 am
Viestit: 71
Paikkakunta: Suomi
Fullburnilla on pointti tuossa palvelujutussa. Minulla on tietyistä suuremmista liikkeistä sen verran huonoja kokemuksia erityisesti toimitusajasta (2 kuukautta _ilmoittamatta_ tähtäinjalalle) että lopetin asiakkuuteni siihen.

Red1:sen listahinnat ovat korkeahkot, mutta kysymällä saa alennusta ja erityisesti suurempien tilausten (5 kpl saman valmistajan tuotteita tms.) kohdalla alennus voi olla jopa 50%. Lisäksi asiakaspalvelu on erinomaista ja jos tuotetta tarvitsee välttämättä esimerkiksi samaksi viikonlopuksi niin sen saaminen ei ainakaan liikkeen tahmeista tilausrutiineista ole kiinni vaan ylärajan saapumisvauhdille aiheuttaa lähinnä posti tai kuriiri. Lisäksi tämä yritys vastaa kysymyksiin ystävällisesti ja jopa antaa rehellisen vastauksen jos jostain löytyy vastaava tuote halvemmalla.

-Anssi Leskinen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2003 8:30 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 13, 2003 11:43 am
Viestit: 3
Paikkakunta: Tampere
oohm


Viimeksi muokannut Nidan päivämäärä Ke Elo 18, 2004 6:40 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2003 1:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 2:47 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Helsinki
Kuinka paljon Finprotectissa maksaa bollex500 lasit?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 15, 2003 3:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Ylipäätänsäkin jos kaupalla on mitä tarjota tilanteeseen kuin tilanteeseen kannattaa mielestäni keskittää ostoksensa aina samaan paikkaan. Jos haluan 5 tuotetta jotka kaikki löytyisivät yhdestä kaupasta mutta jossain kaupassa yksi tuota saattaa olla pari euroa halvempi ja toisessa kaupassa taas toinen tuote ostaisin kaikki viisi kuitenkin samasta paikasta sillä suuremmissa ostoksista saa helposti alennusta.

Ja varsinkin jos kauppias tietää sinun aina asioivan hänen kanssaan antaa hän varmasti mieluusti alennusta. Henkilökohtaisesti olen ainakin törmännyt tähän RED1:n kanssa. Hyvänä esimerkkinä on juuri ostamani bollet jotka kyseinen liike myi minulle halvemmalla kuin kilpailijansa. Joten olen tyytyväinen ja asioin ensikerrallakin Redissä.

Kaikki ovat tyytyväisiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2003 10:02 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että tuom Red1 on todella kallis firma. Kotisivuilla ei ainakaan mainita mistään 50% alennuksista. Noiden bolle-x800 hinnat ovat tulleet alas tuon kympin, joten MP-yhtiön hintaan ero on enää 20 euroa, eli noin 120 markkaa. Onko nuo propperin tuotteet sitten erityisen laadukkaita, vai mistä niiden huikea hinta johtuu?

Jos ei ostakaan Red1:sta, yhden takin hinnalla saa edelleen uuden konaisen maastopuvun, jota länsimaiset armeijat käyttävät (BW, woodland tai DPM). Eikä tarvitse mennä kuin Malmille retkishoppiin tai soitaa Kaleville.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2003 10:11 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
luostari kirjoitti:
Eikä tarvitse mennä kuin Malmille retkishoppiin tai soitaa Kaleville.


Niin olet kyllä aivan oikeassa. Miksi me ostamme mitään kalliilla suomesta kun voi yhtähyvin ostaa japanista tai soittaa Mikiolle. Kerrassaan loistavaa.

Se että sinun vieressäsi on joku kauppa ei tarkoita että se olisi kaikille _kuin_ tai _vain_. Se että minä lähden hakemaan jotain jostain ketun retkishopista maksaa minulle siinä vaiheessa niin paljon että pääsen halvemmalla tilaamalla.

Ei mainita 50% alennuksista? Eikö? Kyllä se siellä lukee kunhan katsot tarkasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2003 5:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 4:26 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: PERHO
Omakohtaiset kokemukset,

Maruta, olen tilannut pari kertaa kuulia sekä automaattilaturin. Tilaus on kummallakin kerralla tullut noin kolmessa vuorokaudessa. Halvat hinnat vetää puoleensa, hyvä kauppa ja tilaan varmasti vastaisuudessakin marutasta.

Nemesis, olen pari kertaa tilannut "nemestä", kummallakin kerralla tilaus on venynyt yli kaksi viikkoiseksi. Laadukas myymälä jossa on asiantuntevaa ja hyvää palvelua. Jos pitää tilata, tilaan ennemmin marutasta mutta liikkeessä vierailee mielellään.

Airsof-finland, olen kuullut että tilattaessa toimitusajat ovat monia kuukausia, en tilaisi mistään hinnasta. Kerran olen kuulia käynyt jyväskylästä ostamassa, ostin 5 pussia exeleitä ja sain ns. kuulasoturialennuksen, eli 15euroa 18euron sijaan. Jos ei haittaa puljun menneisyys ja haluaa halvalla kuulia, kannattaa "paikan päältä" ostaa (irkissä sovittiin Drazonin kanssa tapaaminen kaupungille kun tietääkseni airsoftfinlandilla ei ole mitään noutopistettä/myymälää).

Ja ei airsoft-liike, mutta saa akkuihin kennoja, eli PARTCO. Kerran tilasin neljän akun tarpeet partcosta, tilaus tuli alle viikossa ja sai vielä yli kymmenenkappaleen tilauksesta 10% alennusta. Partcosta tulen varmasti jatkossakin ostamaan kennot akkuihin. Esim. mini/ak akun saa tehtyä noin 50% halvemmalla mitä ne kaupassa maksavat kunhan löytyy omasta takaa tinaa, kolvi ja kuumaliimaa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2003 7:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
WDW kirjoitti:
Niin olet kyllä aivan oikeassa. Miksi me ostamme mitään kalliilla suomesta kun voi yhtähyvin ostaa japanista tai soittaa Mikiolle. Kerrassaan loistavaa.

Se että sinun vieressäsi on joku kauppa ei tarkoita että se olisi kaikille _kuin_ tai _vain_. Se että minä lähden hakemaan jotain jostain ketun retkishopista maksaa minulle siinä vaiheessa niin paljon että pääsen halvemmalla tilaamalla.


Meistä jokainen äänestää sillä omalla lompakollaan, hyvin harvat aatteen puolesta. Itse äänestän Kiinaa ja Japania aina kun se on mahdollista, lähinnä aseissa ja niiden osissa kylläkin. Suurin osa varusteista on tullut hankittua MP-Myymälästä ja erittäin hyvästä syystä vielä:
- Maastopukua mallia M/91 voi käyttää kertausharjoituksissa, toisin kuin propperin woodland pukua.
- Ostamalla MP-Myymälästä Bollen suojalasit 29 euroa halvemmalla, maastopuvun ja kaikkea muuta pientä. Tällöin tuli samalla tuettua vaapaehtoista maanpuolustustyötä, eikä ketään yksittäistä softaaja.
-Protec kypäriä saa halvalla (noin 50,- sis. rahdin ja tullit) jos jaksaa vain etsiä.

Tämän viestin tarkoituksena ei ollut yrittää polkea kenenkään yritysideaa maahan, vaan lähinnä puhua vastaan tuollaiselle ihme vaahtoamiselle.

Jeps... 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 18, 2003 9:41 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 23, 2003 9:32 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vihti,Otalampi
Itse olen ostanut parinkymmenen vuoden aikana jollain tapaan Airsoftiin liittyviä tarvikkeita tavaroita ja tarvikkeita monista liikkeistä (sekä koti- että ulkomaisista) . Osaa liikkeistä ei enää ole olemassakaan mutta uusia on tullut tilalle ja kotimaasta saa yllättävän hyvin tarvitsemiani tavaroita. Viimeisten vuosien aikana olen myös pyrkinyt keskittämään ostoksiani aina tilanteen niin salliessa. Olen myös siirtynyt lähes kokonaan käyttämään kotimaisia liikkeitä jo pelkän kannatuksen vuoksi. Kyllähän maailmalta saisi ehkä jopa halvemmalla tavaroita mutta miksi nähdä vaivaa ja itse olen huomannut että hintaeroakin kertyy aikalailla minimaalisesti.

Lähes kaikki kotimaiset yritykset toimivat ja ovat pikkaisen erilaisia. Osa myy pelkästään Airsoft- tarvikkeita (aseita, tarvikkeita, viritysosia, jne.), osa pelkästään aseita, osa taktisia varusteita, osa retkeilykamoja, jne. Pienellä vaivalla löytää omansa hyvin nopeasti ja keskittämisellä pääsee helposti käsiksi suuriinkin alennuksiin.

Itse olen ostanut aseeni muutamaa poikkeusta lukuun ottamana käytettyinä ja rakentanut ne nykyisiin 'mittoihinsa' käyttäen Nemesis-Airsoftia, Oddstorea, Pro Hobbya ja Fairsoftia. Maastopukuni olen ostanut lähes kaikki Red1Consultingista, pois sulkien jo 80-luvulla ostamani puvun joka on hankittu edesmenneestä U.S. Army. Ns. taktisia varusteita olen ostanut useista paikoista, samoin retkeily varusteita.

Itse olen myös yrittäjä (sekä kauppiaan poika) ja siksi ymmärrän yritysmaailmaa keskiverto kaduntallaajaa paremmin. Oma yritykseni mm. tuo maahan musiikkilaitteita, mutta haluan pitää oman firmani toiminnan erillään harrastuksestani niin paljon kun vaan pystyn. Luonnollisesti minun olisi helppo ostaa tavaroita myös ulkomaisista yrityksistä suoraan, mutta jätän se silti tekemättä. Miksikö? Siitä yksinkertaisesta syystä että jos me kaikki keskittäisimme ostoksemme esim. kaukoitään kotimaastamme katoaisi pikkuhiljaa kaikki yritykset ja joutuisimme jossain vaiheessa ostamaan kaikki tarvikkeet kuulia ja kaasuja myösden ulkomailta. Tämä on siis pahin kauhuskenaario mutta jopa mahdollinen sellainen. Odota siinä sitten kuukausia että tilaamasi kaasupullo saapuu Suomeen maarahtina ja pelikausi menee ohi (jos siis pelaat pelkästään kesällä =).

Koska oma yrityksenikin on pieni joudun pitämään omat hintani pikkasen korkeampana kun suuremmat palveluntarjoajat jo pelkästään siitä syystä etten voi ottaa tavaroita seisomaan varastoon ja siksi että hankinta erät ovat paljon pienempiä. Nappulakauppaahan tämä on verrattuna joihinkin suurempiin yrityksiin, mutta eivät suuremmat kolleegat silti sitä pahakseen laita, lähinnä päinvastoin. Toisin taitaa olla Airsoft- maailmassa. Onko tämä nyt sitä suomalaisten luontaista perikateutta toisia kohtaan?

Kannattaa aina muistaa että jos alkaa dissaamaan jotain kannattaa myös ottaa asioista etukäteen selvää niin että pystyy myäs seisomaan sanojensa takana. Näillä laudoilla on yhtenä huonona puolena mm. se että väärä tieto saattaa muuttua oikeaksi siksi ettei (yleisesti) tiedetä asioiden oikeaa laitaa.

Jos joku asia on omasta mielestään jossain kallis niin ei sitä tarvitse alkaa itkemään jossain laudalla. Voisinhan minäkin pelata halpamarketin wannabee mukamas nato-fbi-cia-nsa-nva-wh-ussr maastopuvussa joita ostaisin kerran kuukaudessa uuden kun ne eivät kestäisi pelkkää 'siviilielämääkään', peleistä puhumattakaan. niinhän sitä sanotaan että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa =)

Rokk Oon !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 18, 2003 3:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 3:45 pm
Viestit: 1
Paikkakunta: Jyväskylä
Olen seurannut keskustelua jonkin aikaa ja päätin ottaa osaa.

Tilasin sunnuntaina(16.03.) RED1:stä itselleni PASGT-replika kypärän ja nyt tätä viestiä kirjottaessani se on minulla päässä. (18.03.)
Hyvää asiassa on vielä se, että sain mojovan alennuksen tuotteesta.
Kyllä nyt kelpaa.

Olen toki myös itsekkin tilannut joitain erinäisiä tavaroita esim. WGC:stä, mutta, ne ovat rajoittuneet vain semmosiin tuotteisiin joita ei suomesta saanut tai on ollut erittäin vaikeita saatavia.
Eli, kuulat, kaasut ja lippaat ostan suomesta, samoin varusteeni.
Maastopukujen hankinnan keskitän lähinnä yhteen firmaan, red1consultiin, jonka palvelussa ei ole ollut valittamista, mutta kuten jo sanottu aika monesti, jokainen äänestää lompakollaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 22, 2003 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 3:09 pm
Viestit: 17
Paikkakunta: Alajärvi
Onko kukaan muuten tilannut uudelleen auenneesta Oddstoresta? Ajattelin vain että onko toimitusajat pidentyneet tai jotain muuta sellaista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2003 12:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 3:22 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Lahti
Minäkin olisin tilailemassa Oddstoresta lippaita ja olisi mukava kuulla kannattaako sieltä tilata. Ainakin siellä on halvat hinnat jos ei muuta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 03, 2003 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 25, 2003 1:07 pm
Viestit: 50
Omat kokemukseni:

Joensuun Fantasiapelit: Tilasin puhelimen kautta pyssyn, sain ostoksestani 15% alennusta. Toimitus oli ripeä.

Impactstore: Ei alennusta, mutta tilaamani tavara tuli nopeasti.

RED1 Consulting: Ostin Aziz 2002 pelissä radion jossa oli valmistusvika, sain samantien uuden tilalle.

Nemesis Airsoft: Tilasin BHI:n liivit puhelimella, kuulapussi kaupanpäälle. Tuli parissa päivässä.

WGC: Tilaamani PP tuli rikkinäisenä, lupasivat lähettää uuden jos lähetän rikkinäisen sinne.

Redwolf Airsoft: Toimittaa mitä tilataan ja ripeästi.

Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmia kotimaasta tai ulkomailta tilatessa. Pienenä vinkkinä täältä kotimaasta tilatessa kannattaa soittaa liikkeeseen ja kysyä onko niillä sitä tavaraa varastossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 20, 2003 5:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Itse tilailen sieltä mistä halvalla / helpoimmalla saan, mieluiten kuitenkin sellaisista paikoista joissa pääsee hipelöimään tavaroita jotta saa selvyyden siitä mitä on oikeasti hankkimassa. Esim vaatekerrat on sellaisia mitä en koskaan tilaisi postimyynnistä. Tietysti turkulaisena on helppo suosia turkulaisia liikkeitä :) Oman aseeni kuitenkin joskus vuonna kivi ja keihäs olen käynyt Nemesiksestä ostamassa, paikanpäältä tottakai.

Minun on helppo kehua paikallisia kauppiaita kun heidät tunnen henkilökohtaisesti, pienet kun on ympyrät ja harrastajalta harrastajalle toimitaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2003 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
Itse olen ostanut noin..95% airsoftiin liittyvistä tavaroistani Red1Consultingista taikka ko. yrityksen omistavan Lauri Leppäsen kautta.

Palvelu on kautta linjan ollut asiantuntevaa, ystävällistä, asiallista sekä ripeää. Ehkä olen jäävi puhumaan postitilauksista sillä asun pyöräilymatkan päässä niistä tiloista joissa firma toimii ja usein sinne on tullut poljettuakin. Mutta uskoisin Leppäsen Laurin soveltavan erinomaista linjaansa myös postikaupankäynnissä.

Suosittelen Red1Consultingia kaikille. Enkä pelkästään turkulaisena vaan maksavana asiakkaana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 04, 2003 1:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Ei kande ostaa mitään airsoft-finlandista, se on oikeasi huijariliike, itse tilasin sieltä 3 Glockia noin 2.5kk sitten eikä ole vieläkään tullut, ne vaati etumaksun ja senkii maksoin viikon päästä tilauksesta.

Huonot myyjät, huonompi foorumimoderaattorit, huonoin mahdollinen liike.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 15, 2003 3:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 23, 2003 2:52 pm
Viestit: 28
Paikkakunta: Helsinki
En viitsi tehdä uutta threadia, niin laitetaan tänne.

Eli Pro Hobbystä saa myös ICS:n aseita nykyään, näyttävät olevan parisenkymmentä euroa A-F:n hintoja halvempia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 16, 2003 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Joo, Nemestä saa nyt yli 50e halvemmalla esim AK:n kun sieltä ihmeen Airsoft-Finkusta.

[Muokkaus] Isot kirjaimet. Jaakonpoika.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2003 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:50 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Savonlinna
Itse suosittelen lämpimästi Red1:tä! Toimitusajat olivat todella nopeat (vain 2pv) ja hinnatkin varsin kohtuulliset, varsinkin alennusten jälkeen. Tilaan jatkossakin tästä myymälästä sikäli kun sen tuotteista löytyy jotain kiinnostavaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Nemesiksestä ja ProHobbystä
ViestiLähetetty: Pe Kesä 20, 2003 4:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 4:30 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nemesiksellä on kylläkin erittäin laaja valikoima, eivätkä ne aseet niin kauhean kalliita ole. Myyjät ovat vähintäänkin asiantuntevia.

ProHobbyssä taas listahinnat ovat nemesiksen tasoa, mutta jos käy paikan päällä ja viitsii hiukan tinkiä, niin saattaapi hyvinkin saada n. 15% alennuksen tai kuulia/kaasua kaupanpäälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Pro Hobby.
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2003 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 10:48 am
Viestit: 334
Paikkakunta: Oulu
Nimi: J-P Heikkinen
Kyllähän meiltä yleensä hieman tinkaamalla täältä Oulun liikkeestä saa alennusta ja valikoima pyritään ainakin Maruin osalta pitämään mahdollisimman hyvin ajantasalla.

Emmehän me nyt niin outojakaan (kait) olla. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2003 6:29 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Omia kokemuksia:
Nemesis-airsoft: Usein ikävän kallista, mutta tavara tulee varmasti ja nopeasti. Puhelinpalvelu myös asiakkuudessaan ensiluokkaista.
Maruta OY: Paras suomalainen airsoft-kauppa. Valikoima suppea, mutta halpa, luotettava, reilu ja nopea.
Tokyo Hobby: Ei tullut etukäteen maksettua asetta (G3A3). Rahojakaan en takaisin saanut, vaan CAR-15, jonka akussa oli kytkentävika.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2003 9:40 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Terve.

Tuosta Helsingin Pro hobbysta muutama sanaa...

Hinnat ovat aluksi hieman kalliit mutta ne saa tingattua erittäin alas, jos eii muu auta niin alat vaan kävelemään pois lopuksi niin myyjä jo huuta takaisin :twisted:

Miinus puolena on tuo rikkinäisten aseiden tapaukset. Kaverini on ostanut 2 asetta kyseisestä liikkeestä. TM Spas-12 joka oli rikki, myyjiltä meni 6kk selvittää etteivät voi korjata asetta. Taisivät lähetellä sitä Ouluun ja takaisin. Lopulta he eivät edes olleet antamassa rahoja takaisin. Kaverini tajusi kyllä mennä sen verran vittuilemaan liikkeeseen että sai uusen vastaavan aseen.

Vähän aikaa sitten kaveri osti Maruin gbb:n ja tämäkin oli rikki. Ase liikkeeseen ja odottelemaan... Lopulta he 8 viikon jälkeen selvittivät että aseessa oli liika silikoonia ja perivät 10 euron korjaus maksun. Kaverini meni sitten kotiin ja kas kummaa, ase ei toiminutkaan. Hän sitten silikoonasi aseen ja se toimikin tämän jälkeen.

Itse olen aseita ostanut kyseisestä liikkeestä luottaen siihen että ne olisivat ehjiä.

Sellasta tälläkertaa.

Räkäläinen/Qoan/Kuurne


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2003 4:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:08 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Helsinki
Kokemusta on Marutasta, ja Pro-Hobbystä.

Pro-Hobbysta saa alennuksia pienemmästäkin ostoksesta. Kuten Maruin USP:ista vemppuna, ja muistakin vemppupistooleista. Tarjosivat minulle mukaan 2€urolla 2000 kuulaa (Tjsp).

Maruta taas on loistava nettikauppa josta tavara saapui minulle kahdeksasssa (8) päivässä. Ja suht halvalla vielä, kun siellä oli alennusmyynnit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2003 8:40 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 8:40 pm
Viestit: 53
Paikkakunta: Espoo
NoVaReoN kirjoitti:
Omia kokemuksia:
Maruta OY: Paras suomalainen airsoft-kauppa. Valikoima suppea, mutta halpa, luotettava, reilu ja nopea.


Selitähän lisää, miksi sinun mielestäsi Maruta olisi "paras" airsoft-kauppa Suomessa.
"Sinun totuutesi ei välttämättä ole minun totuuteni."

luostari kirjoitti:
Jos ei ostakaan Red1:sta, yhden takin hinnalla saa edelleen uuden konaisen maastopuvun, jota länsimaiset armeijat käyttävät (BW, woodland tai DPM). Eikä tarvitse mennä kuin Malmille retkishoppiin tai soitaa Kaleville.


Niin... Ja H&M:n housujen hinnalla saa anttilasta kahdet samantyyliset. Kummallekin kuitenkin löytyy ostajia ja tyytyväisia asiakkaita.
Ja eikös nuo ole käytettyjäkin?
Ja ainakin haluan sen oikean sävyisen woodland-bdu:n. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2003 10:39 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Coltrane kirjoitti:
NoVaReoN kirjoitti:
Omia kokemuksia:
Maruta OY: Paras suomalainen airsoft-kauppa. Valikoima suppea, mutta halpa, luotettava, reilu ja nopea.


Selitähän lisää, miksi sinun mielestäsi Maruta olisi "paras" airsoft-kauppa Suomessa.
"Sinun totuutesi ei välttämättä ole minun totuuteni."

Ensinnäkin tilaamani Desert Eagle saapui kahdessa päivässä. Toisekseen valikoiman suppeudesta huolimatta aseet ovat Nemesikseen verrattuna paremmin saatavilla ja halvempia. Kolmannekseen kun tilasin KWC Desert Eagle .50AE:n, sainkin kyseisen aseen long-version (muuten sama, mutta kalliimpi ja mukana tulee pidempi vaihtopiippu), mutta paketti maksoi sen normaalin hinnan. Katsoin kuittia ja siinä luki, että koska perusversiota ei ollutkaan, he lähettivät minulle longin perusversion hinnalla, joka on 25€ halvempi. En ole myöskään kuullut missään valituksia kaupasta, lukuunottamatta pientä valikoimaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 25, 2003 4:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Rokker kirjoitti:

Jos joku asia on omasta mielestään jossain kallis niin ei sitä tarvitse alkaa itkemään jossain laudalla. Voisinhan minäkin pelata halpamarketin wannabee mukamas nato-fbi-cia-nsa-nva-wh-ussr maastopuvussa joita ostaisin kerran kuukaudessa uuden kun ne eivät kestäisi pelkkää 'siviilielämääkään', peleistä puhumattakaan. niinhän sitä sanotaan että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa =)


Esmes. Bundeswehrin tai Brittiarmeijan puvut eivät todellakaan ole mitään halpahalli-pukuja, vaikka edellämainittu suhtkoht heikko )pikkuveliltä ratkesi BW housut polvista, kun hän raapaisi ne johonkin pelissä) onkin. Ne ovat sentään oikeiden joukkojen käytössä, toisin kuin Propperin puvut, jotka ovat (hyvä laatuisia) replikoita oikeista jenkki BDU:ista. Muutkin kuin jenkkien kamat ovat laadukkaita.

Ota myös huomioon, että RED1:n "listahinta" Propper woodland-BDU:n hinnalla saa jo aidon uuden Bundeswehr Goretex-maastopuvun.
Tuossa kuva käytetystä: http://www.flecktarn.co.uk/flcgs1ua.html

WDW kirjoitti:

Se että sinun vieressäsi on joku kauppa ei tarkoita että se olisi kaikille _kuin_ tai _vain_. Se että minä lähden hakemaan jotain jostain ketun retkishopista maksaa minulle siinä vaiheessa niin paljon että pääsen halvemmalla tilaamalla.



No käytettyjä maastopukuja saa tilattua Suomessa ainakin Milprosta. Eihän sitä aina pakko ole paikan päälle ajaa?

Tässä kuitenkin kommentteja eri liikkeistä:

(Oulun) Prohobby: kohtuulliset hinnat kun otetaan huomioon n. 10-20% alennukset sähköaseita ostettaessa. Paikoitellen asiantuntematonta ja yleisesti väliinpitämätöntä palvelua. Suppea valikoima aseiden lisävarusteita, modausosia ja vaatetusta.


WGC: Tavarat tulivat nopeasti ja ilman ongelmia, vaikka sähläsin tilauksen kanssa aika lailla (mm. 15USD jäi puuttumaan maksusta, muuttelin tilausta "lennosta" jne.). Puhuvat huonoa englantia eikä heiltä kannata näemmä kysyä tavaroista. Laaja valikoima.


Flecktarn.co.uk: Laaja valikoima, kohdallaan olevat hinnat ja ripeä ja ystävällinen palvelu. Ainoa huono seikka mitä nyt keksin on pakkaukset: pakkaukset ovat yleensä viinipullopahvilaatikkoja ja kerran tavarat oli kerran pakattu jätesäkkiviritelmään (!). Yllättävän pienet toimituskulut noinkin kaukaiseksi firmaksi; toimituskulut flecktarn boonielle, BW tetsareille ja parille taskulle olivat 16£. Viidesti on tultu täältäkin tilattua. Tavaroiden tulemisessa (sitten kun he ovat saaneet rahat) on kestänyt yleensä n. viikko.

MPY: nopeahko ja ystävällinen palvelu. BW potta tuli viikon sisään ja halvalla, vain 100mk.


Milpro: nopea palvelu. Tavarat ovat tulleet aina alle kolmessa päivässä. Valitettavasti Milpron tarjonta on halpojen maastopukujen lisäksi airsoftaajan kannalta suppea. Täältä on tullut tilattua kolmelle tiimiläisistäni (mukaan luettuna minä) flecktarn BDU:t á 25€ per kpl.


Salainen Agentti: laskuttavat valitettavasti usein toimituskuluja todellisia toimituskuluja enemmän (vakiomaksu 10€). Tavarat viedään postiin keskiviikkoisin ja perjantaisin. Itselläni tulivat käytetyt BW maiharini viikon sisään.


Nemesis-airsoft: hinnat suurinpiirtein samalla tasolla Prohobbyn kanssa. Tilasimme täältä pikkuveljelle AUGiin lippaan kun sellaista ei Oulun PH:stä löytynyt. Tavarat tulivat ongelmitta kahden viikon sisään, joka on kuitenkin suomalaiselle liikkeelle sangen pitkä aika.

Red 1 Consulting: Täältä en ole vielä mitään tilannut, mutta useinpa on Lauri minulle asiantuntevia tarjouksia lähettänyt. Tuotteiden hinta suhteessa siihen hyötyyn mitä tuotteista saisin eivät mielytä toistaiseksi. Ja enivei, onhan se Gruntihtavampaa kaivella SA kenttäpulloa tetsareiden taskusta kuin litkiä porvarimaisesti Camelbakista... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com