Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:29 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 302 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2005 10:02 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Tai mitä jos ei? Vihaan noita uskonnontuputtajia. Antaisivat jokaisen valita itse polkunsa rauhassa. Eivätkä esittelisi omaa uskontoaan siinä ainoana tapana pelastukseen.

On tietenkin niitä mukavia ihmisiä jotka haluavat kertoa uskonnostaan. Itse olen muutamaan otteeseen keskustellut Hare Krishnan edustajan kanssa. Ja mukavaa oli jutustella. Ja sitten on näitä käännyttäjiä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 10:16 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
En siis yrittänyt tuputtaa kenellekään tuota metodisti paskaa, kuten jo aiemmin ilmoitin olen pakana!

Mainitsen sen vain kun porukka valittaa että pitää maksaa kirkollisveroa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 21, 2007 8:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 23, 2005 8:13 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Espoo
Mä uskon mun isään. Eikä maksa mitään. No ei :D

Joo uskolla pärjää, tiedättehän te leffoissa kun ihmiset on lähellä kuolemaa ja sitten se miettii jotain mihin se uskoo esim. tyttöystävä niin sitten ne saa supervoimat ja pelastuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 21, 2007 10:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 13, 2007 1:15 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Yritin vastustaa kiusausta kirjoittaa tänne :) kiusaus, sekin sana tulee raamatusta :). Joka paikkaan se kerkeää.

Kun oikein yrittää hahmottaa maapalloa kaiken tämän avaruuden tyhjyyden keskellä katsellessaan vaikka tähtitaivasta, sitä napsahtaa väkisin kaaliin että mitä merkistystä meillä ihmisillä on. Olemme pienen pienellä pallolla yhden pienen tähden lähistöllä. Ja kuinka pienen pienen pieni se pallo onkaan. Eli joutavan päiväisiä olemme me, merkityksettömien uskomuksiemme kera.

Voihan tietenkin olla että avaruus ei olekkaan niin suuri. Entäpä jos Jeppe huijaa meitä taidokkailla kuvamanipulaatioilla aina kun putkella taivaalle katsomme :) Meinaan taivaallisilla komputeettereilla saattaa olla tavattoman suuret laskentanopeudet.

Ja ei, en tarkoita tällä mitään. Ja ei, en hae mitään ajatusmallia. Ja ei, en perustele. Ja kyllä, kirjoitan jos haluan.

Btw, yli kolmekymppisen ei kannata enää opetella oikeinkirjoitusta, varsinkaan jos ei halua :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2007 5:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 4:58 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Mankkaa, Espoo
NovaReon kirjoitti:
Minä olen kristitty siksi, etten todellakaan voinut muuta. En löydä mitään muuta selitystä maailmalle ja kaiken monimuotoisuudelle. Olen kirkkokunnaltani vapaakirkollinen, vastustan siis luterilaisen kirkon lapsikastetta. En ole itse vielä käynyt kasteella, määrä olisi mennä ensi viikolla.
Olette tosiaan oikeassa tuosta lapsikasteesta, sille ei ole Raamatussa lainkaan perusteita. Uskovien kaste henkilökohtaisen sydämen uskon perusteella apostolisen käytännön mukaisesti on oikeampi tapa ja löytyy myös Raamatusta.
Mutta kaikenlainen uskontokielteisyys on silkkaa typeryyttä. Mielestäni ihmiset saavat uskoa aivan vapaasti, jos haluavat.


I agree, sama täällä! Kristitty vastustan lapsikastetta ja kirkon ihme käsitystä siistä että ihminen voi vielä päästä taivaaseen jopa pelkän kasteen avulla.
En kuulu kirkkoon, en ole koskaan kuulunutkaan. Radikalismi takasin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2007 6:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Itse olen aina ollut perus kristitty, epäilen jumalaa syvästi, mutta silti ''uskon.''

Tällä hetkellä olen rippikoulussa ja suoraan sanoen alkaa keittää. Papit aivan totisina veisaavat viisuja puhelaululla ja vittu siunaavat viinejä. Eikös tässä vaiheessa ole jokin pimahtanut? Kyllä, ja minä olen sitä mieltä. Kirkko on muuttunut liian säännölliseksi, minusta kirkot saisivat olla tyhjiä paikkoja, ilman mitään pimahtanaieta veisaajia. Paikka jossa hiljentyä. Uskon täytyisi olla asia, josta jokainen voi päättää itse. Nykyään= ''Et ole uskollinen jumalalle jos et käy laulamassa hoosiannaa kirkossa ja syömässä paskoja valkoisia kiekkoja.'' Empä minä sen enempää osaa selittää, mutta _ei näin_.

Ihmisiä pelotellaan, että jos käy kirkossa, joudut helvettiin, kirkossa käynti pelastaa saatanalta. Jos uskot kotona jumalaan, niin eikö se riitä? Kuten sanoin, että olen perus kristitty, mutta tämmöinen touhu ajaa kyllä suoraa pakanaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2007 6:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Missäs sitä oikein kirkossa käydään, kun tuollaista on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2007 6:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 4:58 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Mankkaa, Espoo
AAtte kirjoitti:
Itse olen aina ollut perus kristitty, epäilen jumalaa syvästi, mutta silti ''uskon.''

Tällä hetkellä olen rippikoulussa ja suoraan sanoen alkaa keittää. Papit aivan totisina veisaavat viisuja puhelaululla ja vittu siunaavat viinejä. Eikös tässä vaiheessa ole jokin pimahtanut? Kyllä, ja minä olen sitä mieltä. Kirkko on muuttunut liian säännölliseksi, minusta kirkot saisivat olla tyhjiä paikkoja, ilman mitään pimahtanaieta veisaajia. Paikka jossa hiljentyä. Uskon täytyisi olla asia, josta jokainen voi päättää itse. Nykyään= ''Et ole uskollinen jumalalle jos et käy laulamassa hoosiannaa kirkossa ja syömässä paskoja valkoisia kiekkoja.'' Empä minä sen enempää osaa selittää, mutta _ei näin_.

Ihmisiä pelotellaan, että jos käy kirkossa, joudut helvettiin, kirkossa käynti pelastaa saatanalta. Jos uskot kotona jumalaan, niin eikö se riitä? Kuten sanoin, että olen perus kristitty, mutta tämmöinen touhu ajaa kyllä suoraa pakanaksi.

Musta tollanen: "Suutele pyhää Jeesuksen maljaa, mikä on tehty Inarissa v.1808" tyyli rupeaa menemään mulla yli. Just tollanen viiniej sinuaaminen sun muu... Ei tarvis pukeutua johonki kaapuun... menis vaan Herran eteen sellaisena kuin olet! Tavallisissa vaatteissa.
Tosta Helvetti jutusta en nyt laittaisi lanttiani likoon... En tiedä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 1:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Kuinka voitte sanoa olevanne "perus kristittyjä", jos ette ymmärrä ja pysty kunnioittamaan ikiaikaista uskontoa ja sen kulttuuria? Perus kristitty on tunnollinen kirkossa käyvä ihminen, hihhulit ja kiihkouskovaiset ovat asia erikseen. Nämä em. kiihkoilijat levittävät usein uskontoaan propagandan keinoin. Kiihkoilijat ja hartaat kristityt eroavat vain siinä, etteivät hartaat uskovaiset levitä uskontoaan, korkeintaan spontaanisti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 1:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Itse kristitty ja en koe mitenkään hirmu uskonnollinen olevani. Rippikoulua käyn ja sama fiilis kuin AAtte:llakin. Ei oikein innosta, mutta kun saa ns. helppoa rahaa niin mikä ettei. Konfirmaatiokun on ohi niin pitää pyytää porukoita eroamaan kirkosta kun en nää mitään hyötyä tuostakaan. Eikä sen jälkeen tarvitse maksella mitään kirkollisveroja, yms


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 2:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 8:01 pm
Viestit: 51
Paikkakunta: Vla
Itse olen kristitty, mutta uskoa en ole koskaan omakseni ottanut. Ainut mihin uskon on ilmastointiteippi, jos vaikkapa kenkä menee rikki, ei Jumala sitä korjaa, mutta teippipä korjaa. Mielestäni kirkollisvero ei ole mikään syy erota kirkosta, ei se mielestäni nyt niin suuri summa ole. Näen rippikoulun viimeisenä mahdollisuutena tulla uskoon, ja sekään ei minua uskoon kääntänyt. Enkä usko että Jesse hyppää veljiensä kanssa uniini ja tekee minusta hartaan uskovaisen. Mahdollisuuttani tulla uskoon myös hataruttaa se, että itse olen erinäisten todisteiden kautta todennut että raamattu on täyttä valhetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 2:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
rcmasta kirjoitti:
Kuinka voitte sanoa olevanne "perus kristittyjä", jos ette ymmärrä ja pysty kunnioittamaan ikiaikaista uskontoa ja sen kulttuuria? Perus kristitty on tunnollinen kirkossa käyvä ihminen, hihhulit ja kiihkouskovaiset ovat asia erikseen. Nämä em. kiihkoilijat levittävät usein uskontoaan propagandan keinoin. Kiihkoilijat ja hartaat kristityt eroavat vain siinä, etteivät hartaat uskovaiset levitä uskontoaan, korkeintaan spontaanisti.



Ihme kiihkoilijahan sinä olet. Tuletko sinä tänne kertomaan, mihin pitää uskoa, ja mikä on meille ainoa oikea tapa uskoa? Luuletko voivasi määrittää meille tavan uskoa? Minua ei haittaa sinun tapasi uskoa Jumalaan, enkä siihen puutu. Toivon myös, ettet sinäkään puuttuisi noin kärkkäästi muiden uskoon.

Koen olevani uskovainen, vaikken rukoile, enkä käy usein synagogassa/kirkossa. En omista raamattua, en muista kaikkia rukouksia ulkoa, en muista raamatunjakeita, mutta uskon silti Jumalaan. Tuletko Sinä nyt polttamaan minut roviolla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 2:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 29, 2007 5:04 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Aleksi S.
Sgt.Wulf kirjoitti:
Minua ei haittaa sinun tapasi uskoa Jumalaan, enkä siihen puutu. Toivon myös, ettet sinäkään puuttuisi noin kärkkäästi muiden uskoon.


No mutta tämä ketju onkin sen takia, että täällä saa keskustella asiasta.

Sgt.Wulf kirjoitti:
Koen olevani uskovainen, vaikken rukoile, enkä käy usein synagogassa/kirkossa


No jos oot kristitty niin mitä sä silloin synagogassa tekisit?
Löysää vähän ranteita, ei kaikkea tartte ottaa niin henkilökohtaisesti.

Opettele lainaamaan muiden viestejä kunnolla.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 3:00 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
painkiller kirjoitti:
No mutta tämä ketju onkin sen takia, että täällä saa keskustella asiasta.


En pidä Rcmastan laukomia "totuuksia" kovinkaan hyvänä keskusteluna ja sama koskee monia muitakin tässä ketjussa. Lähinnä osoituksena kypsyyden puutteesta, jolle ei ole täällä sijaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 3:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Minua myös? Hmmm. Oletan näin ja puolustaudun sanomalla, että mielipiteensä saa sanoa. Ja taas omani on negatiivinen nykyiseen järjestelmään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 4:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Lokki kirjoitti:
En pidä Rcmastan laukomia "totuuksia" kovinkaan hyvänä keskusteluna ja sama koskee monia muitakin tässä ketjussa. Lähinnä osoituksena kypsyyden puutteesta, jolle ei ole täällä sijaa.


Mitä vielä aiempaan tulee, itse olen pakana, vaikka vielä kuulunkin ev. lut. kirkkoon.

Minua vain ottaa kaaliin tämä tekopyhyys, että ollaan mukamas kristittyjä, mutta kielletään Jumala ja Jeesuksen olemassa olo aikanaan. Myöskin se, että rippikoulu käydään vain sen rahan takia, niin minäkin tein, mutta tuntuu se väärältä näin jälkeen päin.

Ainoaa tapaa uskoa ei ole, mutta se ei ainakaan ole oikea tapa, kun sanoo olevansa kristitty, mutta ei usko Jumalaan tai Pyhään Kolminaisuuteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 5:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
rcmasta kirjoitti:

Ainoaa tapaa uskoa ei ole, mutta se ei ainakaan ole oikea tapa, kun sanoo olevansa kristitty, mutta ei usko Jumalaan tai Pyhään Kolminaisuuteen.


Alkaa menemän jo hieman yli. Voihan kristitty olla, vaikka ei Jumalaan uskoisikaan. Juutalaisuus, Kristinusko ja Islam, eihän ne pelkästään viittaa Jumalaan, vaan myös kuvaavat kansanryhmiä ja tapaa elää. Voi ihminen elää kristillisten arvojen mukaan, kuitenkaan uskomatta Jumalaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Toki voi, mutta onko tämä silloin muka aito kristitty, vaikka kuuluisikin johonkin kristinuskon kirkkoon? Mielestäni pelkät arvot eivät tee uskovaista, vaan se mihin tämä uskoo. Moraalikäsitys on jokaisella omansa, vaikka ne noudattaisivatkin kristillisen kirkon moraalikäsityksiä, ei se tee tästä automaattisesti kristittyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 6:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Eli jos minä poltan kaikki vääräuskoiset roviolla, tapan naiset ja lapset, ryöstän pankit, hakkaan mummot, ammun eläimet ja poltan viljan, mutta kuitenkin sanon uskovani Jumalaan, enkä noudata mitään moraalia tai perinnettä muutenkaan, niin näin olen ihka-aito juutalainen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 4:58 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Mankkaa, Espoo
Kristitty sana tarkoittaa Jeesuksen kaltainen tai Jeesuksen seuraaja.
Muistakaa että Jeesus oli myös samaan aikaan Jumala,
joten ei voi olla kristitty mutta samalla ei usko Jumalaan.

Samakun olisi Saatananpalvoja mutta ei usko Saatanaan, vaan palvoo vain häntä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 6:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Mielestäni kyllä, jos tämä kuuluu juutalaiseen uskontoon ja uskoo Jumalaan. Edelleenkään teot ja arvot eivät määrää uskovaista. Vaikka tämä ei noudattaisikaan Vanhan Testamentin, ehdottomaksi langetettua, kymmentä käskyä, on tämä yksilö juutalainen.

Näin ohimennen kysyn, mitä sinä haet tällä jankkaamisella ja nutaamisella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 6:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Mitä sinä itse?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 24, 2007 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Pysyn sanojeni takana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 5:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Ei mielikuvitusystävämme Jeesus ollut Jumala.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 6:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Cammer kirjoitti:
Ei mielikuvitusystävämme Jeesus ollut Jumala.


Jeesus nyt kuitenkaan ei tainnut olla mielikuvitusystävä. Hänhän on aika hyvillä todisteilla varmistettu historiallinen henkilö. Heppulista löytyy paljon kirjoituksia, kuulopuheita, ja sekin, että hänet on mainittu monessa eri uskontojen pyhissä teksteissä, puhuu olemassaolon puolesta. Ottaen huomioon useimpien uskontojen suhtautumisen toisiinsa, on epätodennäköistä, että rustaisivat oman opukseensa merkityksettömän duden jostain toisesta uskonnosta. Juutalaisille Jeesus Kristus on profeetta taivaasta ja koraanissa, عيس , eli "Isa", on Islamin Jeesus Kristus. Isa on heille yksi yksi viidestä Rosulin lähettiläästä, ja yksi viidestä Resolute-profeetasta. Hän on Allahin rakastetuimpia lähettiläitä. Islamin mukaan Jeesus Kristus ottaa jonain päivänä Imam Mahdin muodon, ja tulee rankaisemaan anti-kristusta, Daijjalia. He eivät kuitenkaan usko, että Jeesus Kristus on Jumalan, eli Allahin yksi ilmentymä, vaan hänen lähettiläänsä.

Juutalaisille Jeesus Kristuksen tunnustaminen Jumalan osana on kerettiläisyyttä. He kuitenkin uskovat, että hän on Jumalan lähettiläs tai jtsp. Tästä en ole enempää tutkinut, vaikka jutku oonki. Pitää mennä lukemaan.


Nykytutkijat ovat suurin osa sitä mieltä, että Jeesus Kristus todella oli olemassa. Jokainen voi sitten itse miettiä ja pohtia ihmetekoja, mutta kyseinen partaheppu kyllä on maanpäällä kävellyt. Tiedä sitten, eivät kaikki välitä, että kävikö hän välillä taivaassa.


Ja sitäpaitsi, oli hän Jumala. Jumalaan kuuluu kolme osaa, kolme ilmentyvää. Isä, poika ja pyhä henki, niinkuin puhutaan.

Jumala on yksi entiteetti, joka ilmenee kolmessa muodossa. Nämä muodot ovat edellämainitut. Joten kyllä, Jeesus Kristus oli Jumala.


Viimeksi muokannut Sgt.Wulf päivämäärä Ti Marras 04, 2008 1:22 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 6:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Alkukirkossa ei ollut vielä kolminaisuutta, vaan tämä muoto on uudempaa perua kristinuskossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 6:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Nojoo, jos tälle linjalle lähdetään, kuollaan loputtomaan suohon. Alkukirkossa puuttuu vaikka mitä verrattuna nykykirkkoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 6:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Alkukirkossa oli vaikka mitä verrattuna nykykirkkoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 6:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Toimii tuohonkin suuntaan. Mutta pointti on se, ettei varmaan kandee suoraan lähteä vertailemaan alkukirkkoa nykyiseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 9:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 16, 2003 9:22 pm
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Jokainen uskoo johonkin. Rationalisteilla ja luonnollisiin selityksiin uskovillakin on maailmankatsomus enemmän uskon kuin tiedon varassa koska tiedemiesten maailman syntyyn liittyvät teoriat ovat loppujen lopuksi vähäisistä faktoista kyhättyjä sekä olettamuksiin perustuvia ja edelleen on paljon asioita joita ei ole osattu selittää. Ei sillä etteikö tiede olisi mielenkiintoista ja hyödyllistä siitä huolimatta, elämänkatsomuksen eväiksi siitä ei kuitenkaan tällä hetkellä vielä ole.

Uskonnot käsittelevät maailmankatsomuksen lisäksi myös kuoleman jälkeisiä asioita kuten kuoleman jälkeistä elämää. Voisin veikata että tällaisen asian olemassasolon mahdollisuus liikuttaa jokaista ihmistä. Jos oletetaan, että jollakin on asiasta varmaa tietoa, eli että taivas ja helvetti on ja miten sinne taivaaseen pääsee, eikö jokainen haluaisi siitä kuulla? Varmasti olisi ainakin helvetissä kova poru siitä kun "se joku joka tiesi" panttasikin tietoa eikä kertonut ikuisen elämän mahdollisuudesta ja keinosta päästä siihen käsiksi. Voisi suorastaan kuvitella, että kaikkien mielestä tällaisen tiedon omaavien henkilöiden velvollisuus olisi tästä mahdollisuudesta toisille kertoa.

On hyvä syy olettaa, että uskomuksien tuputtajista ainakin joku on oikeassa, sen verran paljon niitä löytyy. Lisäksi empiiristen havaintojen perusteella mikään ei järjesty itsestään alkuperäistä monimutkaisemmaksi ja informaatiosisällöltään suuremmaksi eli tieto ei lisäänny vaan ainoastaan katoaa. On siis hyvä syy olettaa, että idea jumalasta on perimätietoa. Kaikilla ihmisillä kuitenkin on joku kasvattaja joka oman elämänkatsomuksensa siirtää eteenpäin sitä kautta.

Lisäksi on hyvä huomioida, että kaikki eivät yksinkertaisesti voi olla oikeassa, joten on perusteetonta väittää, että on ihan sama mihin uskoo. Kyseessä on kuitenkin melko isot panokset. Vaikkei ikuiseen elämään uskoisikaan niin uskonnolla on kuitenkin hyvin iso vaikutus ns. maalliseen elämään. Toisaalta ei toisten uskolla tai sen puutteella niin suurta vaikutusta omaan elämään ole, että sen takia heitä pitäisi tappaa, kiusata, hyljeksiä, ym. jos eivät usko samalla tavalla.

Koska tiedän itselläni olevan varman tiedon siitä, että on taivas ja helvetti ja ikuinen elämä, kerron omasta uskostani koska katson sen velvollisuudekseni. Jos ei kiinnosta niin älä jatka lukemista, kukaan ei pakota :)

Eli uskon Raamatun ilmoittamaan Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Käyn Helluntaiseurakunnassa koska olen Helluntailaisten vanhempien lapsi. Sinällään olen huomannut, että Jumala ja Pyhä Henki toimivat muuallakin, käytännössä siellä missä ihmiset etsivät Jumalaa tosi tarkoituksella ja Raamatun ilmoituksen mukaisesti. En ala tarkemmin tässä uskontunnustustani rustaamaan vaan sellaisen löytää vaikka seuraavan linkin takaa.

http://www.eelim.net/usko.php

Uskon näin ennen kaikkea siksi, koska en ole pystynyt kokemuksiani selittämään placeboteorioilla tai muilla ns. luonnollisilla selityksillä. Joko Raamattu on totta tai minulla on joku erittäin paha psykoosi. Kukaan ulkopuolinen ei vielä ole minulle kuitenkaan psykoosin mahdollisuudesta vihjannut. Ennen kuin uskoni muuttui tiedoksi, uskoin koska Raamatun ilmoitus vain jostain syystä kolahti niin että halusin sen uskoa kaikista vastenmielisistä seikoista huolimatta. Tietenkin olen siis ollut lapsesta saakka "vaikutuksen alaisena" joten se auttoi pääsemään sisälle Raamattuun vaikka en silloin kovin halukas ollutkaan vastaanottamaan.

Asiat joiden tähden tiedän enkä usko, ovat mm. rukousvastaukset, Pyhän Hengen kokemukset sekä ns. tiedon sanat. Ensinnäkin olen huomannut, että pelastuneen rukouksiin vastataan. En ole saanut vastauksia kaikkiin rukouksiin, mutta monesti ovat "yhteensattumat" olleet niin ihmeelliset, että vaatii kovaa uskoa väittää niitä pelkiksi yhteensattumiksi. Toisekseen Pyhä Henki on vaikuttanut minussa yliluonnollisina tuntemuksina joille en ole keksinyt järkevää selitystä sekä mieleen ilmaantuneina asioina jotka ovat yliluonnollisesti sopineet yhteen tilanteen kanssa joissa olen ne suustani ulos kakistanut. Eli nämä asiat ovat mieleeni putkahtaneet paljon ennen tilanneta jossa minä ne olen sanonut ja jotenkin se oli juuri sitä mitä siinä tilanteessa kaivattiin vaikka mitään vihjettä tällaisesta ei ennen suun avaamista ollutkaan. Lisäksi minulle ovat ihmiset jotka eivät tiedä minua kuin enintään näöltä, välittäneet asioita Jumalalta joissa on minun omia ajatuksiani, joita en ole kenellekkään kertonut, täsmälleen samoin sanoin ja ilmaisuin kommentoitu kuin mitä omissa ajatuksissani olen käyttänyt ja kertoiltu vastauksia mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin. Lisäksi useampi ihminen on kertonut minulle toisistaan tietämättä täsmälleen samat tulevaisuuden ennustukset täsmälleen samoilla sanoilla. Tällaiset "yhteensattumat" ovat minut saaneet vakuuttuneeksi Raamatun ilmoituksen todenperäisyydestä. Mutta kaikki on lähtenyt liikkeelle uskosta kun minulle joku kertoi, että tällainen on mahdollista ja minä sen menin uskomaan.

Ja tästä on turha alkaa vänkäämään koska tiedän olevani oikeassa ja vastaanväittäjän väärässä 8) . Jos haluaa päästä yhteyteen Jumalan kanssa niin kannattaa mennä etsimään apua jostain missä Raamattu otetaan tosissaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2007 9:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Tieto on jotain jota päivitetään tai se elää faktojen mukaan. Joten muokataan yllä olevaa muotoon: Koska USKOT olevasi oikeassa. Muuten hyvää tekstiä, mutta tuo pisti silmään rankasti.
Usko on jokaisen oma asia, minulla ei ole mitään uskovaisia vastaan (paitsi jehovia, jotka eivät ole mielestäni uskovaisia) sen enempää kuin niitäkään vastaan josta eivät usko.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 1:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Itse ainakin olen uskovainen. En usko kaikkien molekyylien järjestäytyneen juuri näin ihan sattumalta. Usko on itselenikin antanut monessa tilanteessa apua ja toivoa. Ja tuntuu oudolta ajatukselta, että meidät olisi vain turhanpäiten tehty elämään täällä pikku planeetalla noin 100 vuotta ja sitten hups vaan katoaisimme. Uskon, että elämää on kuoleman jälkeenkin. Ei välttämättä tässä muodossa kuin nyt, mutta kuitenkin tietoisuutta olemassaolostamme.

Itse olen vieläpä nähnyt enkelin. Enkä ollut ainut, joka sen näki. Istuskeli lyhtypylvään nokassa, jonka juurella oli kynttilöitä jonkun muistoksi.

Uutisvuotoa lainatakseni: "Miksi emme uskoisi?"


E: Evankelis lutherilainen siis olen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 1:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 29, 2006 8:38 pm
Viestit: 339
Paikkakunta: Laihia City
Niin, tarkoittaako usko välttämättä sitä että uskoo kaikkiin raamatun kertomuksiin ihmeteoista, lohikäärmeistä ja jättiläisistä? Ei mun mielestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 2:45 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 07, 2005 5:48 am
Viestit: 461
PerPer kirjoitti:
Niin, tarkoittaako usko välttämättä sitä että uskoo kaikkiin raamatun kertomuksiin ihmeteoista, lohikäärmeistä ja jättiläisistä? Ei mun mielestä.


Ei, sitä kutsutaan naivisuudeksi, tai tyhmyydeksi.

Uskonto on muutenkin vanhentunut ajattelutapa nyt kun osapuoleen kaikki universumin syntyyn liittyvä on todistettu faktoilla oikeaksi. Ennen se toimi kun ihmiset oli niin herkkäuskoisia, ja tekivät kaiken mitä pappi, paavi, rabbi tai joku muu nk. jumalan lähettiläs sanoi, eikä ollut oikeen mitään muutakaan mistä vetää voimaa tai luottamusta. Sotiahan on käyty vain ja ainoastaan uskonnon takia jo pauttiarallaa tuhat vuotta. Tuntuu lähinnä, että nykyjään uskonto on lähinnä vaan heikkojen ja hyväuskoisten hölmöjen perinne. Johan sen jo kertoo, miten esim. skientologian kirkko repii rahat ihmisiltä kaiken maailman paskapuheella, mutta eroaako niiden uskomukset periaatteeltaan muista uskonnoista, vaikka ihan hullun kuuloisia horinoita ovat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 3:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Sotia on käyty milloin mistäkin syystä, "uskonto" valahtaa ihan laajempaan syyhyn kuin kulttuurierot.

Turha sitä on lähteä uskovia ihmisiä kuitenkaan mollaamaan, jokainen uskokoon mitä tykkää, tuskin Tuska(kaan) on muiden yläpuolella oleva auktoriteetti, joka sellaisista päättää ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 11:49 am
Viestit: 5
Paikkakunta: Piikkiö
Katsokaa dokumentti nimeltä Zeitgeist.
Alussa mielenkiintoinen näkökulma uskontoihin ja sitten lopussa kaupanpäälle WTC iskuista jne.

http://www.youtube.com/watch?v=KeZB2EsPqGE

Siinä alku sinäputkesta, oletettavasti osaatte itse etsiä loput.
Google videosissa, tai mikä sen nimi nyt olikaan, oli alunperin sama dokumentti kokonaan, ja vielä suomenkielisillä tekstityksillä.
Ihme ja kumma(...) se poistettiin.

http://www.styrge.com

Tuolta voi tilata ILMAISEKSI itselleen koko dokumentin hyvällä laadulla ja suomenkielisillä tekstityksillä.
Älkää pelätkö, sieltä ei tule mitään vanhaa mummoa laatikossa, ainakaan itselle ei tullut. :)


Viimeksi muokannut Tupe päivämäärä Ti Kesä 17, 2008 6:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 07, 2005 5:48 am
Viestit: 461
Roska kirjoitti:
Sotia on käyty milloin mistäkin syystä, "uskonto" valahtaa ihan laajempaan syyhyn kuin kulttuurierot.

Turha sitä on lähteä uskovia ihmisiä kuitenkaan mollaamaan, jokainen uskokoon mitä tykkää, tuskin Tuska(kaan) on muiden yläpuolella oleva auktoriteetti, joka sellaisista päättää ;)


Joo. Esitin vaan tommosen näkokulman asiaan ajatellen, että ehkä tästä saa jotain keskustelua aikaiseksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 6:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 12:19 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Pieksämäki
Zeitgeistin alussa tuota uskontosettiä puhuu George Carlin. Ja voi kuinka samaa mieltä olenkaan hänen kanssaan. Ihmisellä nyt vaan on taipumus keksiä selitys kaikelle mahdolliselle mitä tiede ja teknologia ei ole viellä pystynyt todistamaan, ja nyt tuhansien vuosien jälkeen on myöhäistä katua kun paska on jo housussa. Kirkko ja uskonto on bisnestä kovimmillaan jossa panoksena on mielikuvitus ja hieman rahaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 7:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:27 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kuopio
Helvetin hyvää matskua GC:ltä.

Ristiriitaisuuksia raamatussa:

Toinen Mooseksen kirja 21:7
Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat.
Tuossa on pakko olla jotain moralisesti väärin.

Toinen Mooseksen kirja 35:2
Kuutena päivänä viikossa tehkää työtä, mutta seitsemäs päivä pitäkää pyhänä. Se on sapatti, Herran pyhä lepopäivä. Jokainen, joka sinä päivänä tekee työtä surmattakoon.
Mikäs se viides kymmenestä käskystä olikaan?

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 11:14
Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi.
Vilkaiskaa toki Jeesuksen hiustyyliä

Säväyttävää, eikö?

Jatkan joskus, kun jaksan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 8:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Villety kirjoitti:

Toinen Mooseksen kirja 21:7
Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat.
Tuossa on pakko olla jotain moralisesti väärin.


Pystytkö itse edes sanomaan, mitä tuossa tarkoitetaan?

Lainaa:
Toinen Mooseksen kirja 35:2
Kuutena päivänä viikossa tehkää työtä, mutta seitsemäs päivä pitäkää pyhänä. Se on sapatti, Herran pyhä lepopäivä. Jokainen, joka sinä päivänä tekee työtä surmattakoon.
Mikäs se viides kymmenestä käskystä olikaan?


Laissa lukee, että ei saa tappaa, mutta poliisi ja armeija tappaa.

Villety kirjoitti:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 11:14
Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi.
Vilkaiskaa toki Jeesuksen hiustyyliä

[/quote]

Oijee. Suurin aikakausi maalauksille Jeesuksesta on renessanssin aika, jolloin pitkät hiukset miehille olivat muotia. Maalarit, jotka elivät ajalla, upottivat omia mielikuviaan maalauksiin. Vaatteet ja hiusmuodit maalauksissa poikkeavat aika paljon oikeasta kristuksen ajasta. Mä en todellakaan ole mikään raamatunkannattaja, päinvastoin, mutta ärsyttää tollanen. Mitä tekemistä raamatulla on edes uskonnon tai jumalan kanssa? Todistitko Jumalan olemassaolemattomuuden?



Poliisi tankkasi - vanki karkasi
17.6.2008 19:52 (Päivitetty 17.6.2008 20:48)

Tutkintavanki pääsi tänään karkuteille saattajiltaan Heinolassa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008061 ... 9_uu.shtml

Säväyttävää, eikö?




Eiku.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 8:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:27 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kuopio
Nojoo, ihan tyylikkäät vastaväitteet sinullakin. Propsit sulle.

Raamatulla ei ole muuta tekemistä jumalan kanssa, kuin sen satunnaiset maininnat Jumalasta(Huomaa sarkasmi). Uskonnon kanssa sen sijaan huomattavasti enemmän(You know. Toimii Kristinuskon pyhänä kirjana, kertoo Jeesuksen elämästä [UT] jnejne...). Ei, en todistanut Jumalan olemassaolemattomuutta, kyseenalaistin sitä. Olen pahoillani, jos se ärsytti sinua. =)

Minä itse uskon sinällään jumalaan, sinällään on vähän nihkeetä. Uskonnossa on aukkoja, tieteessä on aukkoja. Valitse kahdesta paskaa sisältävästä purkista se parempi. (Oma ajatuksenjuoksu junnaa pahasti nyt, voitit mut Wulf)

P.S. Miten hiukset leikattiin kristuksen ajalla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kirkko, uskonto jne.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 9:03 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Lyhyt oli muotia tavallisen kansan seassa, vähemmän täitä ja muuta hoitoa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 302 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com