Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 5:45 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kumpi
Täktinen... 39%  39%  [ 174 ]
vai rivisotilas? 61%  61%  [ 269 ]
Ääniä yhteensä : 443
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 1:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 26, 2006 4:46 pm
Viestit: 168
Paikkakunta: Kuopio-Siilinjärvi
Yleensä rivimosuri, mutta tarvittaessa Yyybertiktäktikääljäbä olen myöskin. Tällä hetkellä varustukseen kuuluu WL-puku, Od-liivi, ja LC-2 tetsari.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 29, 2007 5:04 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Aleksi S.
Meitsi on pelkkä paska miinanpolkijarivisotilas vietnaminsodan ajoilta jenkkiosapuolelta. EI MITÄÄN TAKTISTA. (taktisin tavara minkä omistan on alice-liitin)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 6:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
hrotten kirjoitti:
Jos sen ikäinen henkilö joka "joutuu" elämään sossun tuilla ei tästä maasta töitä löydä, on kyllä syytä katsoa peiliin.


Horo... luulin että oot mun kaveri... :cry:

:lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 6:56 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
No mutta sä et olekkaan "tässä maassa". :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 7:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
No en minäkään nyt viellä täysin valmistunut ole, mutta kaiken maailman tuilla tässä lähinnä eletään kädestä perseen kautta suuhun. Erittäin rohkaisevaa kun opettajakin toteaa että miksi tulitte tähän kouluun, päädytte vaan kortistoon. Mutta kuitenkin, jos vaikka lopetetaan tämä sossu/työvoima keskustelu ja jos sitä tahtoo joku jatkaa niin tekee vaikkapa uuden aiheen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 13, 2007 7:23 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Jaa, itse olen ollut 15 vuotiaasta asti lähes jokapäiväisesti töissä. Ikinä ei ole ollut ongelmia löytää työpaikkaa tai päästä läpi duunihaastattelusta. Se on kaikki asenteesta kiinni.. niin joo, jos tietty on täys idiootti, niin työn hankkiminen saattaa olla vaikeaa.

hRottenilla on tossa kyllä pointtia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 13, 2007 7:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Kyl jätkät hellii mua taas x)

Toisaalta, oon mä ehtiny jo töissäkin olla elämäni aikana, eli en mä nyt aivan saamaton urpelo voi olla... kai?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 13, 2007 8:03 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Et kai?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 13, 2007 8:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 6:09 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kalajoki
Alkaa menee hiukan offtopicciin pojat.. :wink:

Asiaan; kyllä se sana "taktinen" on lähempänä sydäntä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
painkiller kirjoitti:
Meitsi on pelkkä paska miinanpolkijarivisotilas vietnaminsodan ajoilta jenkkiosapuolelta. EI MITÄÄN TAKTISTA. (taktisin tavara minkä omistan on alice-liitin)


Tää just on tää, mikä mättää. Kuka sanoo mulle, mikä on taktista, mikä ei? Jenkkisotilaalla oli tolloin rynnäkkökivääri ja suojaliivi, onko mikään taktisempaa? Ei tässä keskustelussa ole mitään pointtia, kun ei edes lähtökohdat ole selvillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 11:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Kaikki on taktista jos sitä osaa käyttää taktisesti. :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2007 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 2:00 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: About Etelä-Suomi
Mosin-Nagant + pistin + laatikollinen ryssien ylijäämäpaukkua = tacticalmatafaka? Kaikella, jopa taktisuudella, on rajansa. Se vaan riippuu erilaisista käsityksistä, jonkun mielestä voi Mosini olla maailman kätevin juoksuhautaluuta... Tai sit ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 21, 2007 7:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 11:12 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Tku
Kai se menee sinne "taktisen" puolelle.
Taktista varustuksestani tekee ainakin se, että se on lähinnä omien mieltymysteni mukainen, eikä kenenkään muun.
Ups, valehtelinpas. Nykyään on niin paljon erilaista varustetta että niitä kaikkia on mahdotonta päästä pitämään yllään pelien aikana. Eli korjaanpa sanomaani sen verran, että varustukseni on sen mukainen, mihin omat ja ystävieni hyvät ja huonot kokemukset sen rajaavat.
Pitkälti kyse on kuitenkin nykyaikaisesta jenkkivarusteesta mm. sen helpon saatavuuden sekä tietysti katu-uskottavuuden takia. Täytyyhän varusteiden olla miehen mittaiset :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 3:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 10:42 am
Viestit: 137
Paikkakunta: Helsinki
Todella vaikea. 50-50. Periaatteessa rivisotilas, mutta toisaalta olen asutuskeskustaistelukoulutuksen saanut, mikä lasketaan molempiin, Itsellä on myös taktista varustusta, kuten musta punapistetähtäin..
Sanotaan näin, että kultainen keskitie.

PS. kaikki musta on taktista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 4:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Mitä hienoa tuossa Taktisuudessa on? Onko tämä jäämässä pysyvästi airsoft sceneen? Toivottavasti ei. Kertokaa tyhmälle mitä te tarkoitatte sanalla taktisuus? Minusta taktisuus on enemmän suunitelmallista toimintaa EIKÄ MITÄÄN VARUSTEURHEILUA!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 5:12 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 07, 2005 5:48 am
Viestit: 461
Mokoma kirjoitti:
Mitä hienoa tuossa Taktisuudessa on? Onko tämä jäämässä pysyvästi airsoft sceneen? Toivottavasti ei. Kertokaa tyhmälle mitä te tarkoitatte sanalla taktisuus? Minusta taktisuus on enemmän suunitelmallista toimintaa EIKÄ MITÄÄN VARUSTEURHEILUA!


Lähinnähän se sitä varusteurheilua nykyjään on. Aika moni luulee, että pelkillä SWAT -kamoilla tulee taktiseksi, mikä on sinänsä sääli koska kaikki harrastajat alkaa näyttää enemmän vaan toisiltaan eikä mitään yksillöllistä ja päheetä varustusta näe normipeleissä enää ollenkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 5:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Yhteisöllisyys on vain hyvästä. Mua tässä päähän ottaa nää, ketkä haluaa "omanlaisensa lookin".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 5:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 26, 2006 4:46 pm
Viestit: 168
Paikkakunta: Kuopio-Siilinjärvi
Jollekkin taktinen esine voi olla kengännauhat, toisille taas punapiste tai silu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 8:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Sgt.Wulf kirjoitti:
Yhteisöllisyys on vain hyvästä. Mua tässä päähän ottaa nää, ketkä haluaa "omanlaisensa lookin".
Etenkin, kuin suurin osa niistä jotka haluavat erota varustuksillaan massasta, tekevät sen huonosti ja puolihuolimattomasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 22, 2007 10:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 11:12 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Tku
Mokoma kirjoitti:
Mitä hienoa tuossa Taktisuudessa on? Onko tämä jäämässä pysyvästi airsoft sceneen? Toivottavasti ei. Kertokaa tyhmälle mitä te tarkoitatte sanalla taktisuus? Minusta taktisuus on enemmän suunitelmallista toimintaa EIKÄ MITÄÄN VARUSTEURHEILUA!


"Te, te, te"... Ei se nyt ihan airsoftaajien keksimä termi ole tässä yhteydessä. Onko koskaan esim minkään varustefirman(valmistaja/jälleenmyyjä, samapa tuo) yhteydessä esim lukenut sanoja "tactical gear". Se on suomen puhekielelle käännettynä yhtä kuin "taktista kamaa".
Näin ollen jos mietitään mitä niissä puljuissa myydään, on kyse yleensä lähinnä pitkälle mietityistä varusteista, jotka pyritään rakentamaan kohdeyleisölle mahdollisimman sopiviksi. Ei mitään turhaa sontaa, ja kaikki kuten käyttäjä itse haluaa(modulaarisuus?). Ergonomia ja käyttömukavuus usein korkealla prioriteeteissa.
Ennen kuin alkaa kuulostaa liikaa mainospuheelta, sanottakoon että kyllähän siitä tuutista tulee paljon p*****kin, mutta lähtökohtana yleensä toimii kuitenkin yllämainitsemani.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Sämpylä kirjoitti:
Jollekkin taktinen esine voi olla kengännauhat, toisille taas punapiste tai silu.


Eli periaatteessa juurikin näin. Kukin voi rakentaa itselleen ergonomisimman, kätevimmän sekä yksinkertaisesti sopivimman varustekokonaisuuden kuhunkin "operaatioon", ja jos se ei ole taktista niin sitten ei mikään. Eli kun joku mainitsi tuon taktiikan pelitekniikkana, niin onhan kohdilleen säädetty ja mietitty varustuskin osa läpiajateltua tehtävän suorittamista. Sinänsä tuo termi on kyllä harhaanjohtava, että tässä äänestyksessä ei niinkään mietitä tätä näkökulmaa, mutta sitä saa sitten miettiä ihan itsekseen, että kumpaan kategoriaan itsensä kategorisoi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 12:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:27 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kuopio
Mokoma kirjoitti:
EIKÄ MITÄÄN VARUSTEURHEILUA!

Mutta eikös Airsoft juuri ole varusteurheilua, sitä itseään? :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 2:13 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 07, 2005 5:48 am
Viestit: 461
Eipä ole näköjään kukaan lukenut sitä Paronin artikkelia joskus kauan sitten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 2:22 pm 
Rivisotilas, ehkä en kyllä ole sitäkään, vajaa varustus.-_-


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 2:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 11:12 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Tku
Tuska kirjoitti:
Eipä ole näköjään kukaan lukenut sitä Paronin artikkelia joskus kauan sitten.


Jees, ei kyllä ole. Yleensä muodostan asioista omat mielipiteeni :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 2:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Urheilusta tää kyllä on aika kaukana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 23, 2007 4:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Erittäin taktinen. Varustuksellani pyrin maksimaaliseen mukavuuteen ja pelitehokkuuteen budjetin sallimissa rajoissa. Se muoti ja tyylikkyys vähän taka-alalla, se mistä massa tykkää ei ole yleensä minun makuun, varsinkin jos se vähääkään on epäkäytännöllistä tai yksinkertaisesti turhaa (ja rumaa :) ). Näin siis peleissä jossa en ole innostunut minkäänmoisesta esikuvan matkimisesta.

Kaikista uusimpaan sotilaskamaan suhtaudun vähän kriittisesti jos en ole ikinä moista kokeillut, yksinkertaisuus ja luotettavuus kamalla on kuitenkin minulla softinkitilanteessa ykkösjuttu.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com