Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 1:22 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Käytätkö tupakkaa
Käytän 8%  8%  [ 23 ]
en 77%  77%  [ 212 ]
joskus maistelen 13%  13%  [ 36 ]
nuuskaa 2%  2%  [ 6 ]
Ääniä yhteensä : 277
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Poltatko?
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 12:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 4:12 pm
Viestit: 24
Eli kuinkamoni softaaja polttaa? Itseä rupesi tämä mietityttämään kun offarilla harvat sauhuttelevat ei siis että haluasisn niin, tupakointihan on paha asia eiks nii?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 1:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 6:09 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kalajoki
Oma mielipide kullakin mutta onhan se epäterveellistä. Itse en polta ja tuskin poltan koskaan. Joukkueessa tais yks olla joka polttaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 2:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Tupakkia silloin tällöin kun sattuu tekemään mieli. Eli periaatteessa en polta vakituisesti. En nääs jää koukkuun siihen tavaraan :lol: , voin vetästä pari askia päivässä viikon ajan ja pitää vaikka vuoden taukoa, ilman vieroitusoireita. Mutta epäterveellistähän se on ja ei tee hyvää mun verenpaineellekkaan, mutta minkäs teet kun tahtoo olla se ainoo asia silloin tällöin millä saa ittensä rauhottuun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 2:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:55 pm
Viestit: 31
En kehtaa ottaa vaikka tarjottas, kun en ole koskaan opetellut polttamaan uskottavasti. Tupakka on kurja päihde, koska se ei päihdytä, ainoastaan pilaa terveyden. Luulempa että tupakoinnin rauhoittava vaikutus perustuu siihen, että se on turvallinen tuttu rituaali ja siinä hengitetään syvään.

Jokaisen ww2-intoilijan tulee opetella tupakointi autenttisuuden nimissä. Miehistö filtterittömien sätkien kera, upseerit imukkeineen ja jotkut saksalaiset jermut piippu suussa. *Sarkastinen hymiö*


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 3:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Sikareita silloin tällöin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 3:38 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Laestadius kirjoitti:
Miehistö filtterittömien sätkien kera, upseerit imukkeineen ja jotkut saksalaiset jermut piippu suussa. *Sarkastinen hymiö*

Haa! Saksalaisten keskuudessa piiputtelu oli huomattavasti yleisempää kuin ihan tavallisten sätkien polttelu, johtuen sellaisesta yksinkertaisesta syystä että sätkittely oli kiellettyä vartiossa, partioilla yms. yms. Piippua sen sijaan sai poltella vartiossakin, sillä hehku ei paljastanut sotilasta niin helposti.

Monella sotilaalla kulkikin rintataskussa sellainen pienikokoinen piippu värkkeineen.

Vaikka tietty korkkareissa niil on aina tupakki huulessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 4:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 4:12 pm
Viestit: 24
Ja jenkeille Camelia :lol: .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2007 9:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:55 pm
Viestit: 31
http://dererstezug.com/GermanPipes.htm

Vois melkein hankkia piipun. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 12:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Poltan, noin askin päivässä (20kpl). Olen poltellut nyt noin kahdeksan vuotta.

Itseasiassa eilen illalla päätin, että saapi jäädä tämä syöpäkääryle minulta. Tänään kävin siwan kautta hakemassa nicorettejä, joita pureskelen juuri nytten. En ajatellut vetää ihan cold turkey heti alkuun, vaan vähentää noin alle viiteen päivässä nikotiinipurkan avulla.

Saapi nähdä, pitäkää peukkuja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 2:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 10:39 am
Viestit: 244
Elimistön nikotiiniriippuvuus hellittää jo päivä lopettamisen jälkeen. Psykologinen riippuvuus taas voi kestää aivan jumalattoman kauan. Mikäli tupakan kuitenkin onnistuu voittamaan, on se sen arvoista. Pidetään peukkuja ;D

Lisäys: niin, itse en polta. Joskin WW2 airsota peleissä tulee sillointällöin kanniskeltua ajanmukaista askia mukana jos vaikka joutuisi joskus vangille tai taistelutoverille tarjoamaan savuketta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 4:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Sniper11 kirjoitti:
Eli periaatteessa en polta vakituisesti. En nääs jää koukkuun siihen tavaraan :lol:.



Joojoo, tää on kuultu kyllä monesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 4:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
No ehkäpä onkin joo kuultu ennen, kai sitä joku muukin polttaa tupakkia kuin vain minä. Mulle siitä ei oo tullu riippuvaisuutta, voin olla ihan kuinka kauan tahansa ilman tupakkia, ilman mitään vieroitusoireita ym. paskaa. Vituttaako itseäsi kun et siihen pysty?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 5:29 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Meitsi vetää 1-3 litraa kahvia päivässä. Mulle ei tule yhtään mitään ongelmaa, jos yht'äkkiä vedän päivän tai pari ilman kahvia - korkeintaan se seuraava kuppi maistuu vaan paljon paremmalta. Verrokiksi olen selvittänyt, että monet muut kahvin suurkuluttajat menettävät heti osan toimintakyvystään, kun kahvinsaanti lakkaa. Ihmiset reagoivat huumeisiin eri tavalla, joillekin niistä ei tule ongelmaa, ainakaan näistä miedoista. Tupakka on tietysti addiktoivampi kuin kahvi, mutta siihen on mun paha alkaa sanomaan mitään, kun koskaan en edes harkinnut edes kokeilevani.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 6:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Jos olen pidemmän aikaa polttamatta, tai ilman nikotiiniä huomaan usein että minusta tulee väsynyt, muistan asioita huonosti ja olen aika hele-vetin ärtynyt. Nämähän ovat ns. perusjuttuja jotka tulee esille ihmisessä kun lopettaa tupakanpolton.
Muistijuttu on melko hauska, sillä nikotiini aktivoi aivoissa jotain reseptoreita, jotka vaikuttavat muistiin, ja tutkimusten mukaan tupakoivalla/nikotiinia syövällä on parempi muisti kun sellaisella joka ei nauti nikotiiniä. Tutkimusten mukaan nikotiini myös auttaa alzheimeria sairastavia.
lähde

Itse tiedän että voin olla ilman nikotiiniä, kolme päivää se vain vituttaa, ja sen jälkeen on melko normaali olo. Ne ovat ne tavat, joita jää kaipaamaan. Tottakai kahvin kanssa pitää saada tupakka, tottakai ensimmäisenä herätessään on mentävä partsille vetään rööki, tottakai bissen kanssa pitää saada tupakkaa, tietysti metsässä/leirillä poltetaan. Onhan tupakanpoltto paras ajanviete mitä on koskaan keksitty.
Työni puolesta (sovelluskehittäjä/ohjelmoija) koen myös tupakanpolton olevan hyvä asia. Jos minua jää vaivaamaan jokin asia, vaikkapa tietyin ongelman ratkominen jollain tapaa, voin ottaa sen viiden minuutin tauon, käydä pihalla tupakalla ja pohtia asiaa ns. ilman paineita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2007 6:31 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Otat sen tupakan tilalle eläimen, jota käyt ulkoiluttaan niin saa alitajuntakin tehdä tehtävänsä :)

Parhaat ideat mulle tulee kaupan suhteen, kun olen jossain melkosen kaukana himasta elukan kanssa, ja mielellään tietysti pimeässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2007 3:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Marsu liekaan ja pihalle? Taitaa olla koiran kuskaus töissä hieman epäkäytännöllistä. Itsekin sorrun tupakkaa polttaessa pohtimaan asioita, ja joskus jopa ratkon henkilökohtaisia ongelmiani pohtiessani asioita syvälle. Koiraa en ole lenkittänyt sitten kesäloman, silloin lähinnä vitutti kun koira laahasi perässä joka puskassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2007 5:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
rcmasta kirjoitti:
Marsu liekaan ja pihalle? Koiraa en ole lenkittänyt sitten kesäloman, silloin lähinnä vitutti kun koira laahasi perässä joka puskassa.


Miksei marsua voisi viedä pihalle? Kyllä sillekkin saa valjaita, niinkuin koirillekkin. Ja jos koiraa pitää laahata perässään lenkillä niin silloin on sen taluttajan päässä se vika.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2007 6:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Elä ihmeessä, en olisi uskonutkaan marsun ulkoiluttamisesta...
Kyllä se vika koirassa on, kun jää haistelemaan aivan joka puskaa ja nuoleskelemaan kakkeja ja pissoja. Kouluttaminen ei tunnu auttavan. Ongelmakoiria ja koiraongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2007 7:04 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Meidän koira on melkosen itsepäinen, mutta kaiken tarpeellisen oon saanut sille 2,5 vuodessa koulutettua. Jossakin on mennyt sen kaks vuotta, mutta kärsivällisyyttä pitää olla, jos koira on perheessä - vaikkei olis ite sitä halunnukaan..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 7:34 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
rcmasta: Kukas sitä koiraa sitten ulkoiluttaa jos et sinä itse? Pistätkö äitisi tekemään senkin? Olet paska ihminen jos sysäät vastuun muille, etkä edes yritä.

Nuorille poikakoirille on täysin normaalia että jäävät haistelemaan kaikkea mahdollista.. kyllä itekin haistelisit pimppiä mitä ihmeellisemmissä paikoissa, kun olet murrosiässä. En tosin tiedä koiranne sukupuolta enkä ikää..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 10:39 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Taitaa olla omistajassa vika, jos "koira on ongelmallinen". Meillä on ollut Kennel Squantos koko ikäni, ja täs on jotenkuten jo opittu, että harvemmin se koirassa vika on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 11:01 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Jagoda kirjoitti:
Kukas sitä koiraa sitten ulkoiluttaa jos et sinä itse? Pistätkö äitisi tekemään senkin? Olet paska ihminen jos sysäät vastuun muille, etkä edes yritä.


Joo, sysään tekemiset muille, vain siksi että voin tehdä niin. Pitäisi olla tuttua sinullekin oi yli-ihmisten Tonava. Eikä edes ole oma koirani, syytelkää vaan, mutta tämä off-topic päättyy omalta kohdaltani tähän, jos jollain on sanomista, niin käyttäköön yksityisviestiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 11:14 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Olet huono ihminen. Laitan vielä varmuuden vuoksi yksityisviestinä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 12:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 6:09 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kalajoki
Jos omistaa koiran tai minkä tahansa muun eläimen, pitää sille antaa aikaa, huomiota ja tekemistä. Tuo on suorastaan eläimen kiduttamista.. :cry:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 1:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:17 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Rovaniemi
Olisko uuden äänestyksen paikka? Pidätkö koirista? Kyllä. Ehkä. En.?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2007 12:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Ei kyllä tule poltettua. Olen funtsinut että se suorituskyvyn lasku ja itsensä myrkytys verrattuna osittain itsesuggestiolla aiheutettuun hyvänolontunteeseen ei yksinkertaisesti ole reilu diili. Olen pärjännyt ilman tähän asti; tulen varmasti myös pärjäämään tulevaisuudessakin.

Sitäpaitti, yleinen mielipide alkaa pikkuhiljaa kääntyä silleen että kohta tupakointi on totaalisesti out :P.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2007 4:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 3:54 pm
Viestit: 193
Paikkakunta: Riihimäki
Samaa mieltä Spysnaken kanssa. Alkoholi on sitten taas oma juttunsa :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2007 7:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 29, 2006 6:43 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Tuusula
Itseäni ei ole kummemmin tupakka tai päihteet kiinostanut. Kahvi ja tupakka varsinkaan, kun on jo valmiiksi melko keltaiset hampaat. Kahvin mausta en juurikaan pidä, enkä näe tupakassakaan mitään järkeä. Kaljaa taas en juo koska en pidä koko aineesta, ja sen vaikutuksista.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com