Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 3:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Naskit foorumilla?
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 1:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 18, 2004 4:54 pm
Viestit: 74
Paikkakunta: Outokumpu
Olen huomannut, että viimeaikoina foorumille on tullut luvattoman paljon uusia aiheita joita olisi voinut helposti löytää käyttämällä hakua tai hieman aivojaan. Ovatko naskit siis täyttämässä foorumia tyhmillä kysymyksillään kuten he tekivät kysymyspalstalle.

Ottakaamme itseämme niskasta ja ryhdistäytykäämme, ettei foorumille vain käy niinkuin kysymyspalstalle. Nojoo ehkä hieman liioittelua mutta ajatellaan moderaattoreita jotka tekevät työtään ilman minkäänlaista palkkaa, ei heidänkään pinna ole loputon.

En tiedä onko tämä aivan turhaa, mutta tältä ainakin minusta tuntuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Itse jos olisin moderattori niin nauttisin lähinnä toisten "opettamisesta" eli siis viestien korjaamisesta. No, ehkä nyt on vaan jonkinlainen naski sesonkiaika :) Ja onhan sitä itsekkin tullut enemmälti puhuttua tyhmää ja turhaa silloin kun tänne foorumille ekan kerran kirjoittelin. Ja eivät ihan kaikki uuden aiheen aloittaneet ole niitä 12 vuotiaita räkänokkiä. (ei millään pahalla :wink: )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 2:19 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Onhan se tavallaan ihan hauskaa puuhaa, mutta pidemmän päälle rasittavaa - työaikaa kun ei saa valita. Virheet on korjattava saman tien, jotta ihmiset huomaavat ja vaikutus tuntuu. Kyllä sitä kuitenkin kaikkein mieluiten katselisi ihan itsestään siistiytyvää lautaa.

Idea kovassa kurissa on se, että pidemmän aikaa pystyssä olleet keskustelulaudat ovat rikkaimpia tietolähteitä mitä löytyy. Useampi sama aihe kuitenkin vaikeuttaa tiedon hakua suunnattomasti. Pahin esimerkki oli ammoinen Airsoftzone, josta varmasti löytyi tieto jokaiseen kysymykseen, mutta harvoin alle kymmenen minuutin etsinnän. Etsinnän vaikeuden lisäksi asioista tietävät harvoin jaksavat selittää saama useampaa kertaa peräkkäin, ja vaikka jaksaisivatkin, ovat seuraavat vastaukset aina suppeampia.

Yksi paha, mikä viime aikoina on lisääntynyt, on myös tyhjän puhuminen ja perustelemattomat tiedot. Mikäli ei ole muuta asiaa kuin toistaa edellisiä, ei sitä ole tarvetta sanoa. Mikäli ei osaa perustella tietoaan, ei ole syytä olettaa että se olisi oikein. Väärän tiedon levittäminen taas on oikeastaan pahempaa kuin tiedon puute, esimerkiksi silloin kun minä tutustuin lajiin, liikkui piireissä semmoinen varma tieto, että se legendaarinen PSG-1, joka sillon joskus sillä yhdellä jätkällä (Rautiaisen Mikolla..) nähtiin suokissa, siinähän on vakiona kantama jotain 300 metriä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 2:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 4:30 pm
Viestit: 71
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ja oikeastaan ainoa tapa, millä tavalliset käyttäjät voivat puuhassa auttaa, on se, ettei vastata uudelleen kysymyksiin, joihin on jo vastattu, vaan kehotetaan käyttämään hakutoimintoa. Tämä siis tietysti sen lisäksi, että itse ollaan tarkkoja omien viestien suhteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 2:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 10, 2003 5:45 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Vampula
Alkuperäiseen kysymykseen palaten.. Siis ei Lekassa nyt mitään kovin valtavaa naskikantaa vaikuta olevan, vai johtuuko se vain siitä kun Jaakonpoika siistii mm. kaikki surkealla kielellä kirjoitetut viestit? Onhan täällä muutamia aloittelioita muttei heidän käytöksensä sentään samallaista ole kuin esim Nemesiksessä :) .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 3:17 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Käsittääkseni tämän laudan aktiivikäyttäjäkanta ei keski-iältään hirveästi yli täysiän mene, johtuen varmaankin harrastajakannan yleisestä nuoruudesta. Kyllä 12-vuotiaskin pystyy erinomaisen selkeää tekstiä kirjoittamaan, onhan hän sitä opiskellut kuusi vuotta. Kyse on siitä, että yrittääkö. Nemesiksessä sallitaan törkeän huono käytös, luultavasti moni siellä törttöilevä kirjoittaa täällä aivan siististi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 07, 2004 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Moderaattorien työ ja naskien kirjoittamat viestit ovat siksi varsin näkymättömissä, koska aika moni niistä poistetaan. Itse olen huomannut, että jos lukitsisin kaikki turhat ketjut, niin aktiivisimmilla alueilla ensimmäisellä sivulla olisi enemmän lukittuja ketjuja kuin avoimia. Tästä syystä poistaminen on varsin tarpeellista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: mikä on naski
ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2005 9:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 9:27 pm
Viestit: 161
Paikkakunta: Tornio
Mikä on naski?

[Muokkaus] Virke alka aisolla kirjaimella. -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2005 12:45 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Foorumilla peeloileva/turhia viestejä kirjoittava henkilö ja/tai pelissä esim. turvallisuussäännöistä piittaamaton henkilö. Tässä tapauksessa se edellinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2005 12:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 30, 2005 10:37 am
Viestit: 106
Paikkakunta: Elimäki
Itse ihmettelen miksi useimmat leimaa kaikki alle 15-vuotiaat automaattisesti naskeiksi. Tokihan on niitä asiallisiakin alle 15-vuotiaita, jotka osaavat myös kirjoittaa asiaa hienolla kirjoitusasulla. Itse olen 12-vuotias, ja yritän kokoajan parantaa viestieni laatua, samoin kirjoitusasua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2005 12:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Eipä siinä ole mitään ihmettelemistä, kun katsoo minkälaisia nuorten harrastajien viestit ovat keskimäärin. Lähes 100% moderaattorien hommista koostuu juurikin naskien viestien poistamisesta tai muokkaamisesta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2005 3:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Osasyy siihen että täällä on alkanut parveilla tyhjänpäiväisyyksiä puhuvia naskeja on siinä, että hieman vapaamman moderointitason Airsoftcentteri-foorumit kaatuivat. Siksi minäkin tulin tänne. :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2005 4:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Kiintoisa asia tuo Airsoftcentterin tapaus, kun kukaan ei näytä edes vaivautuvan korjaamaan foorumia. Toisaalta ymmärrän jos ketään ei kiinnosta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 10:22 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 12, 2005 2:51 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Ylöjärvi
Ei kaikki sekoilevat valttamatta naskeja ole.Naskeilla on vain huono maine joidenkin naskien takia,eli antakaa meille mahdollisuus (mulla on englanninkielinen kone,ei toimi a: kirjain)Ja sitten viela,EIVAT KAIKKI NASKIT ole aloittelijoita itse olen 13 ja harrastanut airsoftia kohta 4 vuotta ja olen yhta kokenut kuin taysi ikainenkin(vaikka itse sanonkin(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 11:03 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 2:20 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: Helsinki
LumiHanki kirjoitti:
Naskeilla on vain huono maine joidenkin naskien takia.


Eli onko siis jokainen nuori pelaaja naski?

Ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 12:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 4:17 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Nurmijärvi
Naskit siis ovat niitä pahoja. Mitä tarkoitat, että "kaikilla naskeiila on huono maine jonkun yhden takia"? Siis jos henkilö peeloilee, hän on naski. Jos olet kiltisti, et ole naski.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 1:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
LumiHanki kirjoitti:
Ei kaikki sekoilevat valttamatta naskeja ole.Naskeilla on vain huono maine joidenkin naskien takia,eli antakaa meille mahdollisuus (mulla on englanninkielinen kone,ei toimi a: kirjain)Ja sitten viela,EIVAT KAIKKI NASKIT ole aloittelijoita itse olen 13 ja harrastanut airsoftia kohta 4 vuotta ja olen yhta kokenut kuin taysi ikainenkin(vaikka itse sanonkin(


Pyydän, älä yritä kirjoittaa tuhatta sanaa minuutissa.
Olet kohta yhtä kokenut kuin täysi-ikäinen? Jos olisit 18, niin olisit softannut 9 vuotta. Haukkumatta ketään, kerron että kirjoituksen ulkoasu antaa ensimmäisen suuntakuvan kun mietitään kuka on naski.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 1:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 16, 2006 5:48 am
Viestit: 48
LumiHanki ajaa asiaamme huonosti 8)

Itsekkin olen 13 vuotias ja olen huomannut, että ei ikä kerro kuka on älykäs ja kuka ei..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2006 1:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Ei toki, mutta elämänkokemusta ei voi saada tarjouspaketeissa tai imuttaa DC:stä. Toisaalta moni varttuneempi harrastaja tuntuu unohtavan, että kukaan ei ole seppä syntyessään, eli nuorimmilta harrastajilta vaaditaan selvästi enemmän kuin olisi perusteltua, mutta kuitenkaan ei juuri vaivauduta opettamaan tai neuvomaan jotta kaikki saavuttaisivat sen vaaditun "tason".

Itse olen kohdannut monenikäisiä kanssapelureita ja voin sanoa että hyvän pelurin tärkein vaatimus ei välttämättä ole ikä. Mutta olosuhteiden vuoksi se usein merkitsee paljon. Nuoremmissa pelaajissa erot näkyvät selkeimmin. Tarkoitan tässä hyvällä pelurilla sellaista ihmistä, jonka kanssa on hauskaa ja turvallista pelata.

Minun 2 senttiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2006 11:31 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2003 3:37 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Svalbard and Jan Mayen Islands
Omakohtaisista kokemuksista voi päätellä monenlaista.
Eli tosiaan, ikä ei välttämättä aina ratkaise kaikkea, mutta käsitykseni mukaan "naski-temput ja -olemus" yleistyvät sitä mukaa kun mennään ikäluokasta nuorempaan.

Olimme pelaamassa parin tiimin seassa, joista toisessa tiimissä oli muutama n.8-9 luokkalaista, ja toisessa kymmenkunta selvästi nuorempaa, ehkä 5-7 luokkalaista. (Oma tiimi lukion 2:lla vuosikurssilla)
Nuorimman tiimin saapuessa tämä toinen tiimi alkoi dissata keskenään, mutta suht kovaan ääneen nuorinta tiimiä tyylillä "Joo, kattokaa noit ipanoit. Vittu mitä naskeja!" Koko pelipäivän tämän 'keskivanhan' tiimin käytös oli melko alentavaa ja "epäkunnioittavaa" kaiken kaikkiaan yleensäkkin tasoa "Me ollaan vitun parempia ku noi vitun naskit".

Nuorin tiimi, kuten yleensäkkin kaikki muut nuoret tiimit joiden kanssa olemme pelanneet ovat koostuneet leppoisista skideistä ;) jolloin saadaan mukavat pelit aikaan. Nämä myös omaavat hauskan tavan ajatella; "Me ollaan huonompia, te ootte parhaita." kuten on saatu kuulla. :)

Yksi asia vain mättää, että vaikka muuten olisi ihan kohtuu meininkiä, niin miten joidenkin asioiden ymmärtäminen voi olla jotenkin niin älyttömän vaikeaa? Ennen pelaamista sovittiin säännöistä, mm. että offarilla aina lasit päässä sillä se on periaatteessa keskellä pelialuetta, niin eikös sitten viimesiä pelejä pelatessa nämä nuorimmat kaverit pokkana ilman laseja värkkäävät kamojensa kanssa. Ohimennessäni huomautin (olin pelissä mukana vielä) mutta eivät näyttäneet tajuavan kun ei laseja näkynyt päässä kun toisen kerran ohi menin.
Sanoin toisen kerran jo vähän kovemmin. Mutta ei se mennyt kaaliin. Siinä vaiheessa luovutin ja pelasin loppuun.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com