Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:59 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: Pe Elo 20, 2010 5:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 11, 2010 9:24 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Nurmo
Tarviis tietää, että kuinka hyvin ko. maiharit sopivat talvi käyttöön. Olisin ostamassa näitä ympärivuotiseen käyttöön, ja tuli mieleen että kun ovat tarkoitettukin yksien sukkien kanssa käytettäviksi, niin onko ne tarkoitettu lähinnä vetiseen kevät/kesä/syyssäähän :roll: ? Toinen vaihtoehto olis sitten käytetyt nahka-maiharit (mil-tec pettää :lol: )...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: La Elo 21, 2010 6:43 am 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
Mää voin vastata.

Itsellä on p9:t olleet käytössä talvella useamman vuoden ajan. Viime talvena oli joinakin aamuina vähän vilpoisaa, -35C, eikä jaloille silti tullut kylmä vaikka yhdet sukat oli vaan jalassa ja pyöräili vastatuuleen.

Ainoa haitta, mitä olen huomannut, on se, että siinä -20C paikkeilla pohja jähmettyy järkyttävän kovaksi ja kävellessä kuuluu kopinaa.

Käytetyt nahkamaiharit on uskomattoman kuvottavat Haixeihin verrattuna, ei kannata edes harkita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: La Elo 21, 2010 12:07 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Ei ne haixit kylmät ole. Niissä on vuoraus ja elleivät satu kastumaan, ne ovat todennäköisesti sellaisenaan lämpimämmät kuin mitkään nahkamaiharit. Mä käytän haixejani yleensä yksillä sukilla, mutta mulla mahtuu myös saapassukat tavallisten sukkien päälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: La Elo 21, 2010 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Mulla on AirPower Prot ja myyjä ainakin kertoi useaan otteeseen, ettei ne mitään talvikenkiä tosiaankaan ole. Eräs muukin sanoi, että hieman jalat palelsivat kun intissä näitä käyttivät. Kengät ovat sen verran tuoreet, etten niitä ole vielä pakkaskeleillä päässyt kokeileen. Mut pääsinpä ainaki sanomaan että mullaki on tämmöset! HÄHÄ!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: La Elo 21, 2010 10:42 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
nojoo, varmaan pidempi ulkona seisoskelu on ihan oma juttunsa. mulla oli viime talvena P3 melkeen ainoona kenkänä, enkä nähnyt tarvetta käyttää muita, vaikka resurssit sellaseen olis ollu.

Joku inttityyppinen ratkasu, missä ollaan jatkuvasti ulkoilmassa, voi olla fiksumpaa kengissä, joissa on paskempi istuvuus, mut enemmän tilaa sukille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: Su Elo 22, 2010 9:16 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 03, 2005 9:34 pm
Viestit: 321
Paikkakunta: Tampere
Itsellä on ollut P3:set aika lailla ympärivuotisessa käytössä. Niin kadulla kuin metsässäkin.

En ole pettynyt. Kesällä ovat tietysti hieman kuumat ja talvella hieman kylmät, mutta kenkien "ilmastointi" ja toisaalta topattu vuori auttavat asiaa molemmissa. Lämpötilat pysyvät sopivina. Ihan kylmimpään talveen en noita suosittele jos parempia vaihtoehtoja on, mutta normaalissa talvikelissä liikkuessa toimivat varsin hyvin. Omissani on kyllä varaa käyttää ainakin ohutta alussukkaa ja kevyempää villasukkaa (esim. intin saapassukka) samanaikaisesti. Pitkillä ulkoreissuilla varpaat saattaneet hieman viilentyä - varsinkin lumisella jäällä liikkuessa (saattaa olla vettä lumen alla => kengät jäässä), mutta hyvin olen pärjännyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: Ke Loka 27, 2010 12:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 11, 2010 9:24 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Nurmo
Mites tuota, onko siinä P9 aavikkomallissa samanlainen pohja, kun P3:ssa (kuulemma aika liukas talvella) vai Airpower pro versiossa (parempi...) tai onko aavikko malli muuten kirkkaasti parempi kun nuo muut? :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: Ke Loka 27, 2010 12:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Airpower Pron pohja ei todellakaan ole kiva talvella. Olen liukastellut niillä nyt viikon verran noilla ja on vissiin pakko ottaa M05 takaisin käyttöön talvikengiksi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2011 3:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 26, 2009 3:00 am
Viestit: 119
Paikkakunta: Nokia
Kaivoin vanhan topicin siksi kun on harkinnassa Airpower Pro ostos.
Mikä nyt on viimeinen totuus kun Haix mainostaa että Airpower-sarjassa on nimenomaan talvipohjat?
Lainaa:
HAIX® pohja AIRPOWER® C
TPU/PU –pohja katuprofiililla, erittäin kulutuskestävä ja erittäin pitävä – myös kylmällä. Hyvä rullaavuus. PU-vaimennusosa kantapäässä. Öljyn ja bensan kestävä, ei mustaa.
http://www.finscoop.fi/Haix.html
Haluan ostaa kerralla hyvät maiharit talviliukkaillekkin enkä alkaa arpomaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2011 5:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Vissiin kaikki HAIXin pohjat ovat olevinaan talviyhteensopivat, mutta Pro-mallissa on vielä vähän parempi. Käytännössä normaalipohja on kohtuu liukas kovalla pakkasella, Pro on parempi, muttei silti vedä vertoja esim. M05-varsikengän pidolle - nollavitosen hyvä pito johtuu vissiin pienestä kuviosta ja pehmeähköstä kumista. Näitä suosittelisin talvelle, jos pito on tärkein kriteeri.

Ei Airpower Pro silti mikään paskempi vaihtoehto ole, mm. monet Varustelekan työntekijätkin moisilla tallaavat ympäri vuoden.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2011 6:28 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Lisätietoa talvipidosta

Nollasta miinus kahteenkymmeneen = Airpower Pro ihan vitun liukkaat. M05 pitää ku unelma
miinus kahdestakymmenestäyhdestä miinus kolmeenkymmeneen = Airpower pro pitää ku unelma. M05 ihan vitun liukkaat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2011 7:39 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Mun kokemuksieni mukaan kenkä ku kenkä on jäällä liukas ja pitää lumella. Oikeeta talvipitoo saa sit raudoilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2011 12:12 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 26, 2009 3:00 am
Viestit: 119
Paikkakunta: Nokia
atlaz kirjoitti:
Lisätietoa talvipidosta

Nollasta miinus kahteenkymmeneen = Airpower Pro ihan vitun liukkaat. M05 pitää ku unelma
miinus kahdestakymmenestäyhdestä miinus kolmeenkymmeneen = Airpower pro pitää ku unelma. M05 ihan vitun liukkaat.

Ei stna, voiko toi pitää paikkaansa?!
Jaakonpoika kirjoitti:
Mun kokemuksieni mukaan kenkä ku kenkä on jäällä liukas ja pitää lumella. Oikeeta talvipitoo saa sit raudoilla.

Joo eihän kengiltä mitään mahdottomia voi vaatia. Mutta jokatapauksessa eroja pohjissa kyllä on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: HAIX P3:sista
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2011 12:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Jaakonpoika kirjoitti:
Mun kokemuksieni mukaan kenkä ku kenkä on jäällä liukas ja pitää lumella.


Nollafemmat pitää kyl hyvin jäälläkin, kunhan on lämpimämpää kuin -20.

commando infidel kirjoitti:
Ei stna, voiko toi pitää paikkaansa?!


Ainaki mun kohdalla oli näin. Prot oli tosin ihan tuliterät ja nollafemmat jonku 3-4v vanhat. Termomäätteristä sai kahtoa pihalle koiraa kusettamaan mennessä, että kummat iskee jalkaan. Muutenki Prot on kyl huomattavasti kylmemmät talvella kuin nollafemmat.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com