Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:39 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä kuulia?
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2003 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 2:47 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Helsinki
Mitä kuulia suosittelisitte käyttämään vakiosähköaseessa (esim ak-47). Millä kuulilla tarkkuus on hyvä, ja myös kantama?

[Muokkaus] Poistettu turhat kysymysmerkit, korjattu kirjoitusvirheitä, poistettu hymiöitä. -Vj


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2003 6:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
0.25


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2003 6:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 4:26 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: PERHO
Suosittelisin exelin 0.23g kuulia, ne on sopivasti halvempia kun 0.25g ja lentää huomattavasti paremmin kun 0.2g kuulat. Noilla 0.2g kuulilla on taipumusta lähteä aika hyvin tuulen mukaan jne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2003 7:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:08 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Helsinki
Onko sitten hirveesti väliä käyttääkö 0.23 vai 0.25, eli onko ero huomattava? Itse en ole päässyt tetsaamaan niin kysyn.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 6:18 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 4:26 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: PERHO
Itseasiassa en ole koskaan käyttänyt sähköaseessa 0.25g kuulia, koska vemppuaikoina käytin noita 0.23g ja niitä jäi sitten paljon jäljelle ja ne jopa lensi sähkölläkin todella hyvin joten olen sitten niitä käyttänyt siitä edespäin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 3:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Ei niissä kuulissa vakiosähköllä niin paljoa eroa ole, säädettävä hoppi kun on kuitenkin. 0.23 lentävät ehkä hieman pidemmälle, mutta 0.25 lentävät tarkemmin, koska tuuli ei ota painavampaan kuulaan niin helposti kiinni.

Sen sijaan keskustelun pitäisi ehkä mennä kuulamerkkeihin, nimittäin esim. Power Beesseillä ja Maruilla tai Excelillä on todella paljon eroa.
Itse käytän hyväksi todettuja Exceleitä, Power Beessit ainakin minulla lentävät minne sattuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 4:17 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Eikös power beesit myös hajoa helposti, siinä mielessä huono juttu, kun suurin osa käyttää ritilämaskeja (,kuten minä).

Olen käyttänyt maruin 0,25:tosia, mutta vosihan noita excelin 0,23:mosiakin käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Onhan noista Power Beesseistä joitakin testejä tehty, ja kuuleman mukaan paljon useammin meni rikki ritilämaskiin, kuin Maruin tai Excelin kuulat. Kyllä sen tarkkuuseronkin näkee ihan selvästi, eli suosittelen käyttämään Excelin tai Maruin kuulia ja kiertämään Power Beessit vähemmän tai enemmän kaukaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 5:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 23, 2003 8:59 am
Viestit: 71
Paikkakunta: Suomi
Pari olennaista tietoa:

Kevyempi kuula
-Lähtee nopeammin

Raskaampi kuula
-Lentää pidemmälle
-On tarkempi

Näin pääsääntöisesti. Pointti on kuitenkin se että 0,25g kuula lentää maan ilmakehässä tunnettujen fysiikan lakien mukaan pidemmälle kuin 0,23g kuula.

-Anssi Leskinen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 9:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 4:26 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: PERHO
Urg kirjoitti:
Eikös power beesit myös hajoa helposti, siinä mielessä huono juttu, kun suurin osa käyttää ritilämaskeja (,kuten minä).

Olen käyttänyt maruin 0,25:tosia, mutta vosihan noita excelin 0,23:mosiakin käyttää.


ihan offtopikkina mutta tämän asian olet tiedostanut jo maskia ostaessasi, tee päivän hyvä työ ja osta vaikka JT elite whipper lasit, on jopa halvempi kun "perinteinen" SG5.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2003 9:21 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:37 pm
Viestit: 99
Paikkakunta: Seinäjoki
Laitoin excelin 0.2g kuulan höyläpenkille ja huitaistiin vasaralla päälle. Toistin tämän muutaman kerran ja totesin että kuula menee vain lyttyyn, eikä hajoa paloiksi. Eli excelin kuulilla ei ole sitä vaaraa, että ne tulisivat ritilöiden läpi silmiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2003 10:08 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Minä olen kyllä todistanut kun exelin kuula mureni maruin vempulla ammuttaessa. Eli kyllä ne vain murenevat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2003 2:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 3:13 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Forssa
WDW kirjoitti:
Minä olen kyllä todistanut kun exelin kuula mureni maruin vempulla ammuttaessa. Eli kyllä ne vain murenevat.


Itse olen todennut saman kuin Dragonian, eli kuula vain menee lyttyyn. Saattaahan olla että aina on jotain maanantaikappaleita :D mutta yleensä ne vain menevät lyttyyn.

Kysymykseen 'mitä kuulia kannattaa käyttää' sanoisin, että sehän riippuu ihan 'tyylistä'. Jos haluaa ampua paljon sarrrrjaaa niin kannattaa käyttää 0.20 g kuulia, mutta jos haluaa ampua tarkempia semi-laukauksia, niin 0.25 g kuulat ovat parempia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2003 10:28 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
WDW kirjoitti:
Minä olen kyllä todistanut kun exelin kuula mureni maruin vempulla ammuttaessa. Eli kyllä ne vain murenevat.


Vai niin. Mulla nuo excelin kuulat eivät varsinaisesti murene. Ne vaan menevät lyttyy. Suurella voimalla pienelle aluelle kohdistettyna ne saa jauhaantumaan, mutta ei halkeamaan teräviksi sirpaleiksi kuten useat muut kuulat. Niistä tulee melko pehmeää mössöä, joka vaikuttaa sangen vaarattomalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2003 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 5:19 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: kangasala
Olen koetellut Maruin ja Excelin 0.2:sia pihdeillä. Pääsääntöisesti Maruin kuulat murenivat pihtien väliin ja Excelit menivät lyttyyn tahi halkesivat. Tästä tein nopean johtopäätöksen että materiaaleissa voi olla eroja ja myös kuulan valmistuksen työvaiheissa. Parempi maku jäi Exceleistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 18, 2003 6:27 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Itse tuossa talven aikana huomasin, että 0.25 kuulat ovat erittäin hyviä. Ne lentävät pitemmälle kuin 0.2 (varmaankin painonsa vuoksi, jolloin voi enemmäön kierrettä pistää) ja suorempaan yms yms. Noista .23 kuulista en sitten tiedä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 28, 2003 3:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 2:47 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Helsinki
tiiätteko muuten onko kaikki Exelin kuulat biokuulia ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 28, 2003 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Excelin kuulat ovat laadultaan paljon Maruita jäljessä. Ne lentelevät ihan miten sattuu mutta Marui liitää kauniin vakaasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 28, 2003 11:35 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
hinaaja kirjoitti:
tiiätteko muuten onko kaikki Exelin kuulat biokuulia ?


Onhan ne joo "Bio"kuuli :twisted:
Se onkin sitten toinen asia onko niissä juurikaan paljoa muuta bio:ta kuin tuo sana.

Tästä artikkelista voit lukea lisää:
http://squadx.ukairsoft.net/modules.php ... cle&sid=37


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2003 9:48 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 6:39 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: Kerava
NoVaReoN kirjoitti:
Excelin kuulat ovat laadultaan paljon Maruita jäljessä.


Minulla on ainakin sellainen käsitys että Excelin ja Maruin kuulat ovat yhtä laadukkaita, niin toivoisin hieman perusteluita tuolle väittämälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2003 12:12 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:33 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Varkaus
Excel: Paras kuula käytössä vakio-sähköihin. Kovin lähtönopeus (luultavasti johtuu pinnoitteesta) ja vakain lentoverrattuna muun merkkisiin kuuliin. Ns. maanantai-kappaleita ei ole sattunut ainoatakaan löytymään. Tosin kerran löytyi Excelin 0.25g kuulapussista porapääruuvi (!). Pussi oli uusi ja avaamaton. Enpä tiedä sitten, miten se oli sinne joutunut... vaikka eipä tuo vaikuta kuulien laatuun, on vaan kiva, jos siellä on jotain epämääristä ja täyttelet vaikka hicappiä :D Ja mitä noihin kuulien haloamiseen tulee, niin vakio-sähköllä en ole nähnyt 0.20g enkä 0.23g kuulien hajoavan, mutta 0.25g kuulia olen nähnyt useankin kappaleen menevän halki. Tosi on, että Excelin kuulat menevät vain lyttyyn, jos niitä puristetaan.

Marui: Ei kovinkaan paljon kokemuksia, koska ensivaikutelma oli yksinkertaisesti niin surkea. Yksi pussillinen 0.20g riitti. 2 kuulaa jäi KM:n trk.piippuun sisälle (maanantaikappaleita >> toinen selvästi epäsymmetrinen, toisessa omituinen muovi (tai mitä se aine onkaan) uloke kuulan kyljessä). Ja yksinkertaisesti hajonta oli liian suurta verrattuna esimerkiksi Excelin vastaaviin kuuliin. Hinnaltaa noin Excelin luokkaa, joissain tapauksissa jopa kalliimpia.

Power Bees: Hinta-laatusuhde kohdallaan. Vakaa lento, enkä ole nähnyt yhtä ainoaa vakio-sähköllä hajonnutta PB:tä. Sen sijaan yhden 0.20g:n kuulan, joka ammuttiin M100-vireisellä sähköllä metrin päästä kiveen ihan kokeilumielessä. Halkesi kolmeen nättiin osaan. Ei olisi mennyt ritilämaskista lähitse, mutta reunat oli kuitenkin hyvin terävät, että jos olisi mennyt ihan pieniin osiin, niin olisi todennäköisesti hiukan haitannut... Ei yhtään maanantaikappaletta. Huomattavasti huonompi pinnoite kuin Exceleissä. Halpoja verrattuna kumpiinkaan aiemmin mainituista.

ELI: Tässä siis varteen otettavimmat valmistajat. Vakio-sähköön suosittelen Excelin 0.23g kuulia, mutta myös PB:n 0.20g:n kuula on hyvä valinta hintansa suhteen. Toisaalta näissä kuulissa on ilmeisestikin vaara, että ne pirstoutuvat ritilämaskin lävitse. Maruita en suosittelisi unissanikaan huonojen henk. koht. kokemusten perusteella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2003 2:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
FaSec kirjoitti:
NoVaReoN kirjoitti:
Excelin kuulat ovat laadultaan paljon Maruita jäljessä.


Minulla on ainakin sellainen käsitys että Excelin ja Maruin kuulat ovat yhtä laadukkaita, niin toivoisin hieman perusteluita tuolle väittämälle.

Selvä siis. Vaikka saisinkin kaikki "Excel on PARAS!!!!1"-henkilöt niskoilleni niin aion seisoa väitteeni takana. Ostin taannoin aseeseeni TM Steyr AUGiin KM Headin tarkkuuspiipun. Latasin aseeseen Excelin kuulia joita ennen käytin ja säädin hopin. Pelissä tähtäsin vastustajaa kohden ja ammuin niin kas kummaa: Panokset lentelivät valtaisalla hajonnalla kuin ns. ryssäkuulat ikään. Lisätestit osoittivat kuulien lentävän tyydyttävän tarkasti ainoastaa kertatulella. Ostin pussin Maruin kuulia ja kokeilin. Kuulat lensivät suoraan sekä kerta- että sarjatulella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2003 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Voisikohan tässä pitää johtopäätöksenä sitä, että kannattaa ostaa erilaisia kuulia ja vain etsiä se oikea ja paras kuulamerkki ja kuulanpaino.

Näyttää vaan siltä, että samat kuulat toimivat eri aseissa ihan eri tavoilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2003 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Niin kai. Kaverini käyttää varojen puutteessa UHC:n kuulia ja hänen AK:lla ne lentävät hyvin. Vaan kun lataan niitä omaan aseeseeni niin hajontaa riittää kuin haulikossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 31, 2003 4:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
NoVaReoN kirjoitti:
Excelin kuulat ovat laadultaan paljon Maruita jäljessä. Ne lentelevät ihan miten sattuu mutta Marui liitää kauniin vakaasti.


Mielenkiinnosta vertasin noita excelin ja maruin kuulia. Kolmen hengen tarkkailujoukko ei havainnut mitään eroa niiden käyttäytymisessä tai hajonnassa. Sarja- tai kertatuli, aivan samalla lailla nuo näyttivät lentävän. Testiaseena oli TM AK-47.

Ilmeisesti mielikuvitus on sitten tehnyt tepposet. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2003 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Eipä mennä nollaamaan toisten tuloksia tuosta vain. Saattaa toki olla, että Excelini olivat syystä tai toisesta maanantaikappaleita, mutta omalla AUGillani ne eivät lennä niin hyvin kuin Marui. Sama juttu kaverini G3A3:ssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2003 3:08 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itse pidän parhaimpina kuulina Excelin, Maruin ja Sekiton 0.25g -kuulia. Näistä Excelin ja Maruin laatu ovat mielestäni samalla tasolla. Sekitoja en ole käyttänyt pitkään aikaan, koska niitä ei enää myydä Nemesiksessä (tai sitten olen puusilmä), mutta ítse pidin niitä Excelejä ja Maruin vastaavia kuulia hieman parempina. Testiaseina on ollut TM M16A1 (130%) ja CA MP5SD2 (1.28J).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2003 5:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Eikö liene tässäkin kysymyksessä sama asia mikä vaivaa oikeitakin aseita. Eli, eri ammukset toimivat eri aseyksilöissä eri tavalla. Samaten eri aseyksilöt käyttäytyvät muutenkin hieman eri tavalla, varsinkin viritettynä.

Kuulien suhteen en ole suurempaa vertailevaa tutkimusta suorittanut, mutta havaitsin asian erittäin selkeästi ammoisen Thompsonini kanssa. Ko. ase oli silkalla M100 jousi-trk-piippu-yhdistelmällä suorastaan pirullisen tarkka, osuminen ylävartaloon 40 metrin päästä oli täysin mahdollisuuksien rajoissa. Vastaavasti hieman "paremmin" viritetty SD6 ei sitten ollutkaan läheskään yhtä tarkka.

Suosittelisinkin etenkin viritettyjen aseiden omistajia siksi kokeilemaan ennakkoluulottomasti eri valmistajien kuulia, hyvällä onnella joku merkki toimii huomattavasti toista paremmin. Samasta syystä on hankala sanoa, mikä kuulamerkki olisi "paras". Itse olen lähinnä kustannussyistä käyttänyt Excelin kuulia, enkä ole vielä pahasti pettynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2003 6:06 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 27, 2003 12:41 am
Viestit: 180
Paikkakunta: Åbo
Tuota pirstoumista kommentoin sen verran sekä Excelin että Maruin 0,25g kuulat menivät pieniksi palasiksi ammuttaessa KSC G17 GBB-pistoolilla niitä lasikuitutapetilla tapeitoituun kiviseinään ~5metrin päästä. Sikamaskin eli Sansein ritiläsuojaimien ritilän materiaali on toki pehmeämpi kuin kiviseinä /w lasikuitutapetti mutta en silti luottaisi ritilämaskiin koska "Uusia silmiä ei saa edes Venäjältä (c) tuntematon suuruus"..

Viime kesänä minulla jäi pariin otteeseen Excelin 0,25g kuula jumiin Systeman M16-sarjan hopup-yksikköön.
Ase piti erittäin pahaa ääntä mutta ongelma tietenkin poistui kun kuulan poisti aiheuttamasta häiriötä.

Maruin kuulat eivät tätä ongelmaa aiheuttaneet.

Nyt olenkin käyttänyt Straightin 0,3g kuulia jotka eivät murskaannu edes ruuvipuristimessa tai moukarilla lyödessä vaan ne menevät lyttyyn.
Näillä kuulilla ei myöskään häiriöitä ole ollut.

Ainoa ongelma on niiden kovempi hinta mutta sitä voi kompensoida ampumalla maltillisemmin.
Nyt tulossa onkin kiinasta Toytecin valmistamia 0,3g kuulia joita ajattelin testailla. Voin kertoilla käyttökokemuksia myöhemmin..


Terveisin
Lauri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2003 7:31 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Pirstoutumisvaara on toki olemassa mutta ei mahda mitään sille, ettei ole varaa huurtuvaan paintball-maskiin (älkääpä Thermal-lasimiehet selittäkö huurtumattomuudesta).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 11, 2003 5:20 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 27, 2003 12:41 am
Viestit: 180
Paikkakunta: Åbo
Novareon kirjoitti:
>>Pirstoutumisvaara on toki olemassa mutta ei mahda mitään sille, ettei >>ole varaa huurtuvaan paintball-maskiin (älkääpä Thermal-lasimiehet >>selittäkö huurtumattomuudesta).

JT Spectra -maski meni minullakin joskus huuruun kun piti sitä 'leukasuojaa' paikallaan. Pelkkien lasien kanssa noita ongelmia ei ollut

Asiaan liittyen: Minulla on hyviä kokemuksia Bollen X500 ja X800 -suojalaseista. Lisäksi noissa Bollen suojalaseissa on bonuksena verrattuna Sansei maskeihin se ettei näytä BD S/M-mestarilta vaan sotilaalta. :D

Terveisin
Lauri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2003 7:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 6:01 pm
Viestit: 48
Tähän on pakko sanoa että jos kuula vaikka sattuisi osumaan suoraan ritilämaskiin ja vaikkapa pirstoutumaan sen läpi, niin kuulan vauhti on osumasta luultavasti pienentynyt niin huomattavasti että ei niiden sirpaleiden pitäisi enempää vahinkoa tehdä kuin pyöräillessä silmään osunut kärpänen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2003 8:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
7H0M45 kirjoitti:
Tähän on pakko sanoa että jos kuula vaikka sattuisi osumaan suoraan ritilämaskiin ja vaikkapa pirstoutumaan sen läpi, niin kuulan vauhti on osumasta luultavasti pienentynyt niin huomattavasti että ei niiden sirpaleiden pitäisi enempää vahinkoa tehdä kuin pyöräillessä silmään osunut kärpänen.


Olisin sanonut samaa vielä eilen, mutta tänään sain nähdä jotain vähän muuta. Kaveri nimittäin sai suoraan sansein ritilään 200% apsista parista kymmenestä metristä kuulaa ja ensimmäistä kertaa meidän peleissä kuula meni sirpaleiksi ja suoraan silmään. Eipä meinannut silmä aueta 5minuuttiin, eikä kuulemma tuntunut kovin herkulta.
Ja kuulina oli Straightin hopeita 0,36g kuulia. Eli kyllä nekin nähtävästi sirpaloituu.

Itselläni on m120 aug KM:n piipulla ja 0,25g Exceleitä olen käytellyt. En kyllä erityisen tyytyväinen ole tarkkuuteen ollut, jotenka eiköhän ensi kerralla mene Maruin kuulat tilaukseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2003 11:52 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 1:54 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Vantaa
Jos teillä se sensein SG5 maski on (mulla on), niin minä ainakin pidän laseja siellä alla. Eivätkä ole mitkään silmälasit vaan semmoset aurinkolasien tyyppiset. On moneen kertaan kuula hajonnu siihen. Ei oo koskaan mitää tapahtunut, mutta silti kannattaa pitää niitä laseja siellä alla, omista kokemuksista sanon että ei ne haittaa yhtään siellä maskin alla.

[Muokkaus] Siistitty niin maan perusteellisesti. -Jaakonpoika


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2003 8:35 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
AAAH!!!



Itse olen saanut kaikki 0.25g exelin kuulat rikki jos niitä olen jonnekin kovaan ampunut esimerkiksi maruin g17 vempullani.

Ei ne mee lyttyyn vaan halkeaa, ainakii mulla on kaikki tähän mennes...

Kuten jo aikasemmin oon sanon, löysin yhestä 6000 pullosta noita samoja kuulia noin kuulan verran vaaleaa jauhetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 30, 2003 8:47 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Onks nää kyuinka luotettavan valmistajan kuulia

Bulk BBs - Toy-Jec OT-BB028-12 12 Backs Economy back 0.28g BB ( 22800 Pellets ) US$72.00

Ja onko toy jec kuin luotettava valmistaja-eli kuulat laadukkaita?

[Muokkaus] Poistettu "paljon maksais" -jutut. -Vj


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 04, 2003 8:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 3:19 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Nastola
Ite ainaki käytän 0,2g (excel) kuulia, ne on ainaki halpoja. Ois kyl tarkotus siirtyy jossain vaiheessa 0,23g kuuliin.

[Muokkaus] Isot alkukirjaimet ja pistepistepiste


Viimeksi muokannut valy päivämäärä Su Heinä 13, 2003 5:00 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 12, 2003 9:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Onko ne UHC:n siniset kuulat laadukkaita, itselläni ne ovat ainakin sitkeää muovia olleet, eli ei halkeamisvaaraa

Näitä 2000 kuulan pulloja saa robin hoodista että onko ne kuin laadukkaita, hinnalla ne eioo ainakaa palattu(5.5e/2000 0.12g)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 12, 2003 10:32 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
UHC:n siniset kuulat ovat erikokoisia, niissä on valupisteitä, niiden puolikkaat eivät ole aina välttämättä tasassa jne. Sellaisessa muovikuulapyssyssä, jossa hajoamisella on jotain merkitystä, ei niitä kannata käyttää.

Yleisesti ottaen vain hyvien valmistajien (kalliita) kuulia kannattaa käyttää, jos mielii pitää aseensa kunnossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 13, 2003 7:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Juuh, mun kaverit vain kävi kerran "suurostoksilla", ne osti 12 purkkii niitä eikä sekää tullu viel kovin kalliiks, 66 euroa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2003 9:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:54 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Espoo
Itse olen ampunut Maruin kuulia vain aseen mukana tulleet 200(0.25). Ammuin niitä tauluun, jonka takana oli muovilevy ja löysin hajonneita kuulia parisen kymmentä. Hajonneita Exceleitä en taas löytänyt yhtään. En siksi oikein luota Maruin kuuliin enkä voi suositellakkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2003 11:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 19, 2003 8:38 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Tampere
Pakko kai tähänkin vastata.
Olen testannut Maruin sekä Excelin kuulia lytistämällä niitä pihdeillä, kummatkin vain menevät lyttyyn, eivätkä murene. UHC:n siniset kuulat ovat mielestäni laadukkaita, yhtään en ole löytänyt epämuodostunutta.

Olen myöskin ampunut naulaan (Älkää kysykö enempää ;)) Maruin sekä Excelin kuulia vanhalla Dong Sangin Spas12:lla, kummatkin kuulat menevät armotta sirpaleiksi Kenenkään maski tuskin on naula, joten se siitä. Vanhassa SIG SG551:ni huomasin suurenkin eron .25g kuulien ja .2g kuulien välillä, .25g kuulat lensivät armotta pidemmälle, muissa aseissani tätä ei ole tapahtunut .

Hajoamisissa ei myöskään ole ollut eroja Maruin tai Excelin kuulilla.

Yhtään Straightin .36g kuulaa en vielä ole saanut sirpaloitumaan, juuri äsken puristin pihdeillä yhtä senlaista, ainakaan pihtieni laatu tai käsivoimani eivät saanet kuula menemään edes lyttyyn, pienet jäljet siihen kyllä jäi. Kohtapuoliin pääsen testaamaan .43g kuuliakin.

Hullu9 on testannut Toytecin .3g kuulat, aivan ok laatua, sirpaloituvat helposti osuessaan johonkin kovaan.
PowerBeesin kuulat ovat aivan kohtuullisia, ja ainakin halpoja.

Noh, tulipas taas selitettyä, seliseli.

[Muokkaus] Poistettu iso läjä hymiöitä. -Vj


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 84 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com