Vesa kirjoitti:
Morjesta! Täällä kun on tietämystä sähköaseista niin koitetaan jos seuraava ongelma ratkeaisi.
Eli G&P M16 a3 on kyseessä oleva ase. Siitä hajosi tässä loppukesästä tappet plate ja sen vaihdon yhteydessä tuli laitettua moottori paikalleen hiukan liian löysästi, jolloin moottorin rattaat menivät aika kehnoon kuntoon kun menin ampumaan. Tästä selvittiin vaihtamalla tilalle G&P high torgue moottori ja sehän oli pätevä. Tulinopeus kasvoi ja omistaja tykkäsi.
Tämän nopeamman moottorin vaihdon jälkeen on aseessa kuitenkin ollut aika paljon syöttöhäiriöitä. Tietty lipas toimii moitteettomasti, jotkut toimivat melko huonosti ja toiset taas eivät alkuunkaan. Piippu menee tukkoon, piipusta lentää kuulan palasia tai kuulat muuten vaan lentävät 5m:n päähän. Tilanteesta selviäisi vaihtamalla aseeseen vakiomoottorin, mutta noin kivasta tulinopeudesta en haluaisi luopua. Mitä pitäis tehdä, että homma pelittäis? Ihmisillähän kuitenkin on noita "viritysmoottoreita" ilman mitään ongelmia.
Jännä on just se, että tietyllä lippaalla (jonka merkki ei ole selvillä, veikkaisin Maruin regua) ase toimii moitteettomasti eli lippaan jousen kireydellä lienee vaikutusta, mutta nuo muutkin lippaat ovat ennen moottorin vaihtoa toimineet melko hyvin.
Ilmeisesti jotain hoppikoneiston uudistuksia pitäis tehdä. Aseessa on nyt kiinni Guarderin hoppikoneisto ja H-hopinpainaja. Kumista ei tietoa, mikä lie.
Jakakaahan tietoanne.
Geggog kirjoitti:
Oletkos sector clippiä kokeillut?
Tilasin sector clipin ja avasin mechan, mutta kas kummaa; G&P:n rattaassa näyttäisi olevan vakiona, siis ihan kiinteänä sellainen sector clippinä toimiva metallimöykky. Tosin en tiedä onko ratas G&P:n, koska olen ostanut aseen käytettynä ja joitain osia mechaan on vaihdettu.
Mitäs sitä nyt keksisi? Tuo pirteämpi moottori on sen verran kiva ettei sitä ihan heti viitsisi normaaliin vaihtaa, mutta ase pakkaa tämän tehokkaamaan moottorin (G&P m120 high speed) kanssa vetämään jumiin... Onko ideoita?