Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 3:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Guarderin metallien ja Systeman mechan yhteensopivuus
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 8:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 07, 2006 7:21 pm
Viestit: 22
Viime kesänä jäi liian moni peli väliin sen takia, kun en tuon maruin heiluvan coltin kanssa jaksanut mennä pelailemaan. Nyt vasta kuitenkin ostin kunnon osat ettei pelit enään jäisi väliin, mutta nyt on ongelmaksi tullut kuitenkin näiden osien yhteen sovittaminen.

Pari faktaa:
- Mecha on Systeman pari vuotta vanha mallia vahvistettu
- Kuoret ovat Guarderin M4A1 new gen. ihan uudet.
- Piippu systeman trk. ja hoppi metallien mukana tullut guarderin muovinen.
- Etupää Maruin m4a1, pistoolikahva Guarderin.

Ensimmäisenä asennuksessa jouduin leikkaamaan palan alarungon etuosasta pois jotta ylärungon sai edes paikoilleen. Tämä ei varsinaisesti ollut ongelma, koska tuo nyt oli tiedetty "ominaisuus" guarderin metalleista.

Oikeat ongelmat alkavat kun kuoriin pitäisi asentaa runkotapit ja muu sälä. Ensinnäkin, kun asentaa etu-, taka- sekä keskimmäiset runkotapit on mecha näiden jälkeen jotenkin "vinossa" jolloin jouduin viilaamaan mechassa olevaa lippaanvapauttajan reikää ( kuva ) isommaksi, (jotta se liikkuisi kunnolla) sekä perässä olevaa reikää perän kiinnitysruuville (kuva) (jotta ruuvin saisin edes kiinni). Näiden osien asennusten jälkeen täräytän vielä pistoolikahvan paikoilleen jolloin pistoolikahvan etuosaan jää ~1mm rako (kuva). Lisäksi ylä- ja alarungon etuosien väliin jää ~1mm rako (kuva).

Tämän jälkeen ase kyllä ampuu (ainakin vähän aikaa..), mutta lippaat syöttävät hyvin harvoin (olen koittanut hicappia ja midcappia). Lisäksi muutaman läjäyksen jälkeen, kun aseen on vaihtanut varmistimelta semille on se edelleen ollut varmistimella, mutta kun on ensin vääntänyt sarjalle ja sitten semille on semi toiminut normaalisti (siis liipaisinta pystynyt painamaan, akun kanssa en ole koittanut). Muulloin semi on toiminut jokseenkin normaalisti paitsi, että ekalla liipaisimen painalluksella tuntuu kuinka tappet plate on hieman väärässä asennossa, mutta menee oikeaan kohtaan kun painaa kerran liipaisinta.

Olen asentanut kaikki osat alusta loppuun useamman kerran, mutta aina samat viat. Olen koittanut myös ilman latauskahvaa, hylsyportin osia sekä etupäätä, mutta huomattavaa eroa en havainnut.

Onkos nämä osat yksinkertaisesti yhteensopimattomia vai onko tullut vai sutta ja sekundaa (asentajassahan ei koskaan ole? :) )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 12:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Juu, metalllirunkoja joutuu usein viilaamaan. Ostin kyllä GP:n rungon ja ei tarvinnut viilata mitään paitsi muovitukkia, joka otti millin kiinni runkoon.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com