Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 4:15 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Moottori rikki?
ViestiLähetetty: Su Kesä 04, 2006 8:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Tänään päättyi pelit aika ikävästi, enen kuin edes ehtivät kunnolla alkaakaan. Tuossa AUGissahan on ollut viime aikoina aika paljon ongelmia sulakkeen kanssa, moottorin tehoja olen koittanut alentaa(eli ruuvannut moottorin kuusiokoloruuvia "löysemmälle") mutta en ole kuitenkaan kunnolla vielä onnistunut. Otin aseen pelipaikalla aselaukusta ja laitoin lippaan ja akun kiinni. Kokeilin ampua, mutta ei ampunut. Tämä oli kyllä minulle tuttua joten aloin kaivelemaan sulakerasiaa. Yllätykseksi sulake ei ollut palanut. Kokeilin sitten ampua uudestaan mutta vieläkään ei mitään tapahtunut.

Otin sitten mechan ulos aseesta ja liitin akun siihen. Näin mecha ampui. Laskin sitten mechan viereeni, aikomuksenani oli nyt laittaa se aseeseen. Sitten huomasin että moottorista nousee vähän savua ja ilmaan tuli savunhajua. Olin jo siinä vaiheessa että voihan ***** ja kokeilin ampua uudestaan. Sitten sieltä mechasta alkoi kuulua pelkästään epämääräistä surinaa eikä se enää ampunut. Sitten lähdin *****untuneena kotiin kun tuollaista ongelmaa tuskin pystyy pelipaikalla ratkaisemaan.

Oma epäilykseni on että moottori on kärähtänyt, mutta olisi mukava kuulla teidän mielipiteitänne ennen kuin rupean sellaista tilaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2006 7:08 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 23, 2005 8:13 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Espoo
Tarkista johdotukset? Tai sitten isompiampeerinen sulake auttaisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2006 12:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Johdotuksissa en ainakaan huomannut mitään vikaa. Purin jo mechan eikä se näyttänyt mitenkään erikoiselta, rattaat ja muut olivat ihan ok näköiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2006 1:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 23, 2005 8:13 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Espoo
Sitten on varmaan moottorista mennyt jotain rikki. Oletko kokeillut. Esim kaverin akulla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 05, 2006 4:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Ole kokeillut kolmella omalla akulla, mutta tulee sama ongelma aina


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2006 11:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:58 am
Viestit: 56
Joo mulla kans mechasta rupes kuuluu jotai surinaa missä vika??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2006 3:00 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Ja mitenköhän luulet muiden tietävän, jos et vaivaudu kertomaan yhtään sen tarkemmin? Kerro lisää tietoa miten aseestasi alkoi kuulua surinaa ja tarkoista seurauksista, niin neuvominen on jopa mahdollista.


Viimeksi muokannut Lokki päivämäärä Ke Kesä 14, 2006 3:48 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2006 3:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:58 am
Viestit: 56
Ammuskeltiin kaverin kanssa takapihalla puita ja sit ammuin lippaast about kolme neljäs osaa ja päästin liipasimen vapaaks sitten kun aloin taas ampua niin kuului sellaista ihmeen trrrrrrr ääntä ja kuula ei lentänyt mihinkään. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2006 3:50 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Lähtisin liikkeelle siitä, että tarkistaisin onko piippuun jäännyt kuula jumiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2006 11:44 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 11:58 am
Viestit: 56
No sain sen ratkaistua omin neuvoin mechasta oli hirttäny kiinni rattaat (öljytty on) ja trr ääni tuli siitä kun moottori hankasi niitä rattaita vasten ja 2 ratasta oli menettäny hampaansa...... :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2006 8:06 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 8:57 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Jalasjärvi
Sain tuon uuden mottorin postissa ja vaihdoin sen vanhan tilalle, mutta samat ongelmat jatkuvat. Eli muuten kaikki näyttäisi olevan ok, mutta kun skun laittaa paikoilleen, mecha alkaa ampua katkonaisesti. Eli tässä tilanteessa ei ole ollut edes liipaisin pohjassa. Se ampuu n.3-7 katkonaista laukausta ja sitten hyyttyy. Ja sama käy kun ottaa akun irti ja laittaa takaisin. Epäilen että vika on on mechan sähköosissa, mutta ainakin pikaisella tarkistuksella ne näyttäisivät olevan ok.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 25, 2006 1:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Kysynpä tähän samaan seuraavaa:

Eikös Maruin Coltit käytä moottoria, joka menee myös MP5-sarjan aseisiin?

Onko aseelle mitään haittaa siitä, että laittaisin CA:n MP5:een Maruin EG1000 moottorin? Eikös silloin MP5:ssä pitäisi tulinopeus vain nousta vai miten asia on? Voiko ase hajota tästä muutoksesta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 25, 2006 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 06, 2006 2:44 pm
Viestit: 44
Tehokkaampi moottori rasittaa yleensä rattaita eniten, elikkäs teräsrattaat ovat aina kiva lisä=)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 25, 2006 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 06, 2005 6:51 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Orivesi
No, onhan CA MP5-sarjalaisia Torgue Up-moottori, ja tiedoissa lukee, että moottori on EG 1000, joten?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 25, 2006 8:28 pm 
Nyt on NIIN paljon mututietoa liikkellä, että on pakko korjata.

1.) Moottorin "tehoa" ei voi säätää ruuvaamalla kahvan pohjasta löytyvää moottorin säätöruuvia. Sillä säädetään moottorin paikkaa rattaisiin nähden, jotta moottorin ratas ottaa oikein kiinni kartiorattaaseen.

2.) EG1000 on käytännössä sama moottori kuin EG700, mutta hieman suuremmalla kierrosluvulla. Vastaavasti EG700 taas vääntää jopa enemmän kuin EG1000, mutta ei ota yhtä paljon kierroksia. CA:n moottori EI OLE EG1000, vaan CA:n oma rotisko, josta ei ole virityksien kanssa mihinkään.

3.) Moottori hajoaa äärimmäisen harvoin. Ainoastaan moottorin hiilet yleensä kuluvat, mutta yleensä sähköaseiden tulinopeus, yms. ongelmat johtuvat esim. rispaantuneista johdoista tai jumista mechassa, ei itse moottorista. Moottorin hiilet löytyvät sen pohjasta. Niitä painaa akseliin kaksi jousta.

4.) Jos moottori ja/tai rattaisto pyörii tyhjää, on aseesta yleensä mäntä entinen. Myös moottorin ratas tai kartioratas saattaa kulua niin, että ne eivät enää ota yhteen ja täten moottori pyörii tyhjää.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 25, 2006 8:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Toivoton kaverini oli aseen korkeaan ääneen kyllästyneensä kuullut ilmeisesti jostain että moottorin kiristäminen auttaisi. Hänpä meni ja kiristi ruuvin ihan pohjaan ja painoi liipasinta.
Selkäpiitä raapivä rääkäys kuului vain kun piniongearista tuli selvää tavaraa ja parista bevel gearin hampaasta. Älkää pirussa säätäkö sitä kerralla pohjaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 3:12 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Onhan sitä törmätty kerran AK:hon jonka moottorin päälle oli edellinen omistaja rullannut kondomin. Moottori kärähti ensimmäisellä sarjalla :)

Olettaisin että tyyppi ajatteli sen eristävän ääntä. Tai piti tosi hyvänä käytännön pilana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 3:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Minulla oli kans jesaria motin päällä. Eihän se mitään auttanut. Mutta eipä ainakan CA:n motti kärähtänyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 6:35 pm 
Moottorin ja kahvan väliin pitää aina jättää "hengitystilaa", sillä etenkin viritetyssä aseessa moottori joskus kuumenee paljonkin.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2007 7:47 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 2:29 pm
Viestit: 3
Paikkakunta: Syvä Etelä
Mikäs vois olla vikana kun eg1000 motti ei tahdo toimia, tai en tiedä onko se motissa vika, mutta ei se ainakaan inahda kun liipaisimesta vetää. voiko se vaikuttaa moottorin toimintaan, että se puristinliitäntä on korvattu normi johdolla, eli kuparilangalla. Ja sitten vielä että mulla oli siinä moottorin ja kahvan välissä vähän jesaria ettei ne liittimet lähtis niin herkästi aina irti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori rikki?
ViestiLähetetty: Ma Helmi 23, 2009 4:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 23, 2008 1:46 pm
Viestit: 17
Ei välttämättä ihan aihetta mutta kuitenkin:
Ostin m4 aseeseen gp m120 turbon ja kävi mielessä että tarvitsisinko "ilmastoidun" pohjalevyn jotta ilma vähän vaihtuisi?
Asetta olen käyttänyt pari kuukautta ja on moottori ehkä vähän laiskistunut?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com