Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:35 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 145 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 8:41 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 6:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Kuopio
Saako noita LPE:n männänpäitä suomesta tai muuten melko helposti?
Entä onko tämä (A.C.M. Cylinder Head for Ver.2 gearbox) vastaava vai onko tuo sylinterinpään lisäksi oleva palikka jotain muuta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2012 9:11 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
makkarakalakeitto kirjoitti:
Saako noita LPE:n männänpäitä suomesta tai muuten melko helposti?
Entä onko tämä (A.C.M. Cylinder Head for Ver.2 gearbox) vastaava vai onko tuo sylinterinpään lisäksi oleva palikka jotain muuta?


Ei valitettavasti ole nyt tuo linkittämäsi tuote sama. Tuo kyseinen on ihan normi sylinterinpää, jossa joku vaihto suutin tms. En tiedä tarkemmin tuon ideaa.

Minä olen nyt siis käyttänyt tätä:

http://www.airsofttacticaluk.co.uk/imag ... 76tsg57fg2

Ei ainakaan minun tietojen mukaan saa mistään suomalaisesta nettikaupasta tms.

Itse tilasin LPEn säädettävän männänpään ilmajarrulla ihan Englannin Ebaysta.

Sivuilta lainattua mainos jargonia:

"Towards the end of the forward piston stroke the front of the piston head enters the cylinder head and reduces the airflow out of the nozzle, this creates a cushion of air in-front of the piston which slows it down before it impacts the cylinder head resulting in a reduction of sound from the gearbox."

Suomeksi ja lyhennettynä, jarruttaa jousen iskun lopussa männänpäähän tulevaa liikettä ilmataskulla ja näin vähentää rasitusta mechan kuoriin ja myös tekee vielä hiljaisemmaksi aseen, mitä esim silent head setillä. Muutaman hassun metrin antaa vähemmän lähtöjä, kun kronotin oman DMRn, kun vertaa normi männänpäätä tähän.

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 7:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 6:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Kuopio
Joo meinasin kyllä että jos tuo olisi kopio, tuon LPE:n männänpään jo löysinkin. Kannattaakos tuo muuten ostaa muovisena vai metallisena vai onko sillä juurikaan merkitystä? Tähän mennessä olen koittanut välttää metallisia männänpäitä yhdistettynä ver.2 mechaan mutta kun tuossa on tuo ilmajarru niin onkohan sillä mitään väliä? M120 tasolle tuo olisi tarkoitus virittää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 5:08 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Helposti M120 tason virissä. Jos tahdot, että on 120 metriä lähtö sitten ja otat tuon LPEn männänpään käyttöön, niin ota varmuudeksi 125 jousi. Saat sen muutaman metrin takaisin, mitä ilmajarru vie 120 jousesta.

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 10:48 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 6:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Kuopio
No ei se niin kauheen tarkkaa ole sen tehon kanssa. Mut itselle tuli mieleen että noinkohan tuo juurikaan syö tehoja omassa pyssyssä. Nimittäin kun tuo on tulossa m4:seen jossa on vielä rei'ittämätön sylinteri eli sylinteritilavuutta on vähän liikaakin. Metallinen sylinterinpää lähtee varmaan tilaukseen kunhan saan uuden akun ja roffin mitattua. Tuolla lpe:n sivuillahan lukee ettei tulinopeus saisi olla yli 20rps.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2012 3:54 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
hessu75 kirjoitti:
Minä olen nyt siis käyttänyt tätä:

http://www.airsofttacticaluk.co.uk/imag ... 76tsg57fg2

Ei ainakaan minun tietojen mukaan saa mistään suomalaisesta nettikaupasta tms.

Itse tilasin LPEn säädettävän männänpään ilmajarrulla ihan Englannin Ebaysta.

-Hessu-


Airsoftnurkasta saa Airsoftpro:n kehittämää vastaavanlaista männänpäätä.

Täytynee tuollaista sitten kokeilla SR25:n, tekisi mieli tehdä siitä hiljaisempi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2012 5:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Jeah,

Itsekin löysin tuon, mutta päädyin LPEn tekeleeseen, koska siinä tuli mukana näppärät AOE shimmit.

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ke Maalis 07, 2012 10:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 6:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Kuopio
makkarakalakeitto kirjoitti:
makkarakalakeitto kirjoitti:
No G&P:n boksit on aika kalliita, mutta köyhällä ei ole varaa halpaan...

Ostin lopultakin tommosen ja on hyvä. Pitääkös tuo viilata vai onko nuo sylinterinreiän kulmat riittävän pyöreät? Silmämääräisesti en kyllä huomaa mitään pyöristystä. Entäs johdot? Mitkä ovat parhaat johdot jotka mahtuvat tuonne? 2,5millisiä en saanu millään mahtumaan.

Pari peliä olen kerennyt tuolla pelaamaan, laukauksia tullut hyvin vähän. Avasin aseen tarkistusta varten ja ylläripylläri, mechahan on lähes halki. Ei kyllä tunnu siltä että tässä on saanut rahoilleen vastinetta. Viritystason on kulahtanut m100 joten pistää kyllä epäilemään valuvirhettä.
Mitenkäs tuo kannattaa korjata? Pienellä reiällä halkeamisen pysäytys ja epoksia? Vai kannattaako kysellä auttaako takuu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ke Maalis 07, 2012 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Jos on jo halkeama muodostunut, on peli menetetty. Uudet kuoret vaan ja niihin viilaus.
Ei se kallein boksikaan ole oikotie onneen. CNC alumiini boksikin saatu rikki.

Viilaat niin kauan, että sylinteriä mallatessasi paikoilleen näet, että vain ne suorat pinnat ottavat sylinteriin kiinni. Tällöin tiedät, että sylinteri ei ota näihin reunoihin kiinni, vaikka kuinka ampuu sarjaa, tai sylinteri liikkuisi männän mukana hieman mechan kuorien välissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ke Maalis 07, 2012 9:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
makkarakalakeitto: En tiedä mikä pyssy sinulla on, mutta jos sulla on Coltti, niin mechan elinikää voi pidentää MBlockilla. Vaikka mecha on jo halki, tämän avulla se pysyy silti läjässä. Kyseinen kikkare kannattaa hankkia uudellekin mechalle, se absorboi todella tehokkaasti mechan etuosaan kohdistuvaa rasitusta.

Toi käy siis vain Colt sarjan pyssyille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: To Maalis 08, 2012 8:41 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 6:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Kuopio
Colttihan tuo on. Tuohan on ihan kokeilemisen arvoinen idea. Mitenkä mahtaa toimia eteen vedettyjen johtojen kanssa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: To Maalis 08, 2012 10:17 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Joo, ois ihan kokeilemisen arvoine palikka.

On vain palikalla hintaa. Hmm? Mulla on tuollaista POM muovia paksuna levynä töissä. Saisinkohan kaverin tasojyrsimessä itse askarreltua vastaavan palikan. Käytännössä se on vain U- muotoinen kikkula.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: To Maalis 08, 2012 10:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
makkarakalakeitto: Sopii kyllä eteen vedettyjen johtojenkin kanssa, tuotteen kuvauksesta löytyy kuvakin siitä.

On kyllä palalla hintaa, mutta uudet mechankuoretkin ovat siinä kolmen kympin tietämillä. Ja mulla noita kuoria tuntuu menevän kahdet tai kolmet per vuosi, joten ajattelin kokeilla ja tilasin tuollaisen :)

No mikä ettei, voihan tollasen koittaa itsekin tehdä. Ei näytä kovin hankalalta palikalta, mutta tohon pitäis pykätä jotkut jousetkin, ne ilmeisesti "imee" rasituksen itseensä, ainakin mitä tuosta kuvasta ymmärsin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Pe Maalis 09, 2012 10:11 am 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 9:00 am
Viestit: 39
Paikkakunta: Siilinjärvi
Assaultti kirjoitti:
Ei näytä kovin hankalalta palikalta, mutta tohon pitäis pykätä jotkut jousetkin, ne ilmeisesti "imee" rasituksen itseensä, ainakin mitä tuosta kuvasta ymmärsin.


Ei siihen kyllä voi mitään jousia laittaa imemään rasitusta, koska se mechan pääty pääsee painumaan silloin ulos pahentaen halkeamaa. Tuollahan on tarkoitus estää kaikki jousen aiheuttama työntyminen hoppikoneistoa kohti. Ei tuo tarvitse kuin kokonaisen kokeistetun palan. Jouset luultavasti vain purkamisen helpottamiseksi olemassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Pe Maalis 09, 2012 3:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 6:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Kuopio
Assaultti kirjoitti:
makkarakalakeitto:On kyllä palalla hintaa, mutta uudet mechankuoretkin ovat siinä kolmen kympin tietämillä. Ja mulla noita kuoria tuntuu menevän kahdet tai kolmet per vuosi, joten ajattelin kokeilla ja tilasin tuollaisen :)
Tuli vaan mieleen että mitä laatikoita lähtee noin halvalla? Ja mistä oot ostanut?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Pe Maalis 09, 2012 4:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Airsoftnurkasta, mutta saa tuohon hintaan muualtakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 1:21 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyt tuli tuo MBlock asennettua A&K:n SR-25:n. Ei ole mitään ongelmia sen asennuksen suhteen ja tukee kyllä todella hyvin mechan etuosaa. Nyt voi hyvillä mielin käyttää 3J tehoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 6:19 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Mitkä rattaat sulla on tuolle 3J teholle?

Minulla on nuo 32:1 rattaat ja käytän M150 jousta. Nätisti pyörii DMR: ssä. Uskaltaisiko sitä itsekin laittaa M170 jousen, jos laittaisi myös tuon M-blockin tukemaan mechaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 2. Mecha
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2012 5:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vakiota on rattaat, mäntä, jousenohjain ja moottori. Jousena oli aikaisemmin Guarder M140 ja lähtöjä päälle 150m/s 0,2g kuulalla.

Guarder M160 jousen vaihto ei käytännössä vaikuttanut mitenkään aseen käytökseen. Semiviive on ihan yhtä lyhyt kuin aikaisemminkin ja ääni on terve. Vain kuula lentää nyt kovempaa, parhaillaan 175m/s 0,2g kuulalla. Vielä kun saan uuden AUG:n O-renkaallisen suuttimen valmistusvikaisen tilalle, niin saa lähtönopeudetkin vielä tasattua.

Ja itse uskaltaisin kyllä käyttää M170 jousta, vielä jos jonkin sorbon laittaa männänpäähän.

Ja olikos sulla Hessu myös A&K:n SR:ä? Jos on, niin mistä olet löytänyt uudet rattaat siihen?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 145 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com