Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 9:29 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2009 1:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 15, 2009 12:36 pm
Viestit: 3
Ostin viime syksynä Maruin MP5K PDW:n ja olen ollut aseeseen melko tyytyväinen. Nyt kuitenkin haluaisin virittää asetta jotenkin, sillä lähtönopeus ja tarkkuus eivät ole aivan riittävät. Nyt ensi alkuun täytyy todeta, etten ole ikinä avannut airsoft-asetta, mutta olen kuitenkin lukenut erilaisilta foorumeilta aseen virittämisestä kuvien kera, joten uskoisin pystyväni viritysosien asentamiseen (Minulla on myös kaveri, joka on asentanut aseeseensa Systeman Full tune up -kitin). Haluaisin kuitenkin päästä virittämisessä melko edullisella, joten vaihtoehtoja on muutama. Olisi mukavaa, jos joku voisi kertoa, ovatko nämä osat hyviä hinta/laatusuhteeltaan, sopivatko ne aseeseen (itse luulisin niin, mutten ole 100% varma) tai onko teillä parempia ehdotuksia aseen virittämiseksi. Mutta ne vaihtoehdot:

1.

Pelkkä Systeman 141mm tarkkuuspiippu

Onko tässä järkeä? Ja ovatko Systeman tarkkuuspiiput hyviä?

Hintaa tulisi 40€.

2.

HurricanE M100 -setti (AK47 Beta Speznaz, luin jostain, että sopii PDW:hen)

Sylinteri taisi olla väärän kokoinen, mutta voin kaiketi käyttää vanhaa sylinteriä, vai?

Hintaa tälle 55€.

3.

Madbullin 229mm tarkkuuspiippu, Systeman N-B sylinteri Type-2 ja King Arms LW äänenvaimennin

Mitenkäs tällainen ratkaisu toimisi? Onko kellään kokemusta Madbullin tarkkuuspiipuista?

Hinta 70€

4.

HurricanE M100 -setti (AK47 Beta Speznaz, luin jostain, että sopii PDW:hen) ja Systeman 141mm tarkkuuspiippu

75€

5.

HurricanE M100 -setti (AK47 Beta Speznaz, luin jostain, että sopii PDW:hen), Madbullin 229mm tarkkuuspiippu ja King Arms LW äänenvaimennin

Tällä saa jo hyvät lähdöt ja pidemmän tarkkuuspiipun.

Hinnaksi tulisi 93€



Onko mikään näistä vaihtoehdoista järkevä? Ovatko jotkin osista huonoja? Jos vaihtoehdoista puuttuu jotain niin, että esim. vaihtoehdon 3 osat asentamalla aseeni hajoaa taatusti (joku tärkeä osa puuttuu), voitteko kertoa sen?



Tässä vielä osat, joita olin katsellut:

-Systeman 141mm tarkkuuspiippu: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ProductDetail?prodID=8593

-Madbullin 229mm tarkkuuspiippu: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ProductDetail?prodID=19871

-HurricanE M100-setti: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ProductDetail?prodID=18399

-Sylinteri pidemmälle piipulle: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ProductDetail?prodID=8401

-Äänenvaimennin: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/ProductDetail?prodID=23895


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2009 7:21 am 
AK Betan osista suutin ei käy PDW:hen. Kurzin ja PDW:n piippu on niin lyhyt, että ase ei M100-tason jousella ammu kuin n. 90m/s. Se minkä virityksen valitset on pitkälti makuasia, mutta itse en lähtisi pidempää piipua laittamaan. M100 kasattuna PDW:lle sopivista osista + vakion pituinen trk.piippu olisi oma valintani ja kaveriksi vielä Intellectin 9,6V akku tai LiPo-akku.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2009 12:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 15, 2009 12:36 pm
Viestit: 3
Eikös pidempi piippu parantaisi sekä lähtönopeutta että tarkkuutta? 229mm trk. piipulla varmaankin pääsisi helposti yli 90 m/s ja saisi taremman aseen. Pidempää piippua käytettäessä voisi tuosta betan M100 setistä käyttää myös sylinteriä hyödyksi. M100 setin kokoaminen erillisistä osista varmaankin kävisi myös kalliimmaksi. Jos se olisi kuitenkin olennaisella tavalla parempi ratkaisu, mitä osia suosittelisitte?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 9:23 am 
Toki saat pidemmällä piipulla suuremman hyödyn uudesta virityksestäsi, mutta omasta mielestäni PDW:n suurin vahvuus on juuri sen pieni koko. Vaimennin lisää aseen pituutta olennaisesti ja huonontaa käsiteltävyyttä, mutta ei se tietysti sinua estä pitämästä vaimentimella varustetulla aseella pelaamisesta? Mielipidekysymys.

Yksittäisistä osista voi varauksetta suositella oikeastaan minkä valmistajan osia tahansa pl. Element, jonka osissa on ollut useasti mittavirheitä, jotka tulee huomioida asennuksessa. Lisää tästäkin löytyy M100-viritystä koskevasta ketjusta.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 2:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Itse en sulkisi Elementtiä suinkaan pois. Hinta / laatu-suhteeltaan ovat melko voittamattomia ja nykyään laadunvalvontakin on parantunut huomattavasti. Ainoa ongelma johon tuntuu törmäävän on männänpään O-renkaissa esiintyvään valu-jälkeen. Tämäkin tosin kuluu käytössä pois ja usein maruin O-rengas on ratkaissut ongelman suoraan.

Pienellä etsinnällä en löytänyt mitään noista mittavirheistä(tai sitten ei osunut silmään), itse olen käyttänyt nyt Elementin osia jo pitkään ja moisiin en ole törmännyt. Ensimmäisissä osissa oli havaittavissa vähän halvahko sarjatuotanto ilman suurempaa paneutumista aiheeseen, mutta nämä uudemmat osat alkavat olemaan jo aika hyvää kamaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 6:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 6:04 pm
Viestit: 264
Paikkakunta: Oulu
Muista osista ei ole kokemusta, mutta elementin jousenohjain lensi roskiin kun totesin sen olevan päädystään niin leveä, ettei rataslaatikko mahtunut kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Su Huhti 19, 2009 7:41 pm 
Itse olen mm. kolmesta sarjasta Elementin rattaita joutunut hiomaan akselin hitsauspurseita pois, että rattaat sai kunnolla shimmitettyä. Tarkkuutta vaativa, mutta suht' helppo homma, jota en kuitenkaan toivoisi joutuvani ratassetille tekemään.

Jousenohjaimien päätyjä olen itsekin joutunut hiomaan pienemmiksi, mutta myös Guarderin osista. Tässä ei kyse ole niinkään mittavirheestä jousenohjaimessa vaan lähinnä rataslaatikon valussa.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Ma Huhti 20, 2009 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Tarkoittanet noilla "hitsauspurseilla" niitä metallisia "putkiloita" akselin juuressa? "Lukkopihdeillä kiinni ja nykäse" irroitti muutamasta rattaasta tuon ja pienellä kokeilulla näytti melko tiukalta korkeiden metalli-laakereiden kanssa eräässä mechassa. Liian iso ongelmaksi asti ei ole vielä ollut, usein päinvastoin, shimmejä on saanut kylvää oikeen kunnolla...
Näköjään vielä vähän vaihtolua noissa osissa. Olikos noi minkä ikäiset nuo osat ja mistä "setistä"? Omani oli 200% ja normaali-mallin FTK:sta peräisin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Ti Huhti 21, 2009 5:41 am 
Ei vaan kyseessä oli ihan oikeat hitsauspurseet. Rattaat olivat 300% erillään myytävistä seteistä ja ainakin näissä akselit näytti olevan kiinnitetty rattaan runkoon hyvin pienellä hitsillä, jota ei kuitenkaan oltu viitsitty viimeistellä. Muistaakseni Elementin AK:n FTK:ssa ei kyseistä ongelmaa ollut.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Ti Huhti 21, 2009 7:49 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 04, 2008 8:36 am
Viestit: 7
EDIT: Sori väärä aihe...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: Ke Huhti 22, 2009 9:29 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Itse sain M170 jousen pyörimään melko mukavasti jo 200% rattailla joten 300% setistä ei ole kokemusta. Muistelisin noiden erillisten settien olevan juuri sitä vanhinta tuotantoa kun taas "FTK:t" ovat tätä uusinta. Tuohon hintaan en oletakkaan täydellisyyttä, ikäviä vikoja silti, mutta luulisi jokaisen aseita vähänkin viritelleen jo moisista selviävän... Noh, aina oppii uutta.

Kokeeksi asentelin omaan PDW:heni juuri elementin setin. Voisin sanoa sen toimivan vallan loistavasti... Tosin maruin osia ei aseessa ole kuin vähemmistössä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Millainen viritys PDW:hen?
ViestiLähetetty: La Huhti 25, 2009 3:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
PDWhen kantsii mechan ja sisäpiipun parannuksen jälkeen tehdä parempi akku.
Se tukkimodaus on erittäin hyvä. Mutta, myös uusi Li-Po akku, joka menee nyt suoraan orkkis paikkaan on kokeiltava.

Mosfetti ja aktiivijarru must. Arniesin sivuilta nimim Infected tekee ehkä parasta jälkeä, jos ei omassa kätösessä kolvi pysy.
Kaipa Suomestakin löytyy fettien rakentjia myyjiksi asti. JHn kauppapaikalla jokunen myynnissä.

Oma setti:

229mm trp piippa
Sillisalaatti viri hörö osaa mecha täynnä M100 tasoisesti
Aktiivijarru mosfetti ja samalla paksummat silikoni johdotukset
Joku kiinaihme torque motti
12V kustomi tukin sisään viritys akku Ni-Mh kennoista vielä. Li-Po tulossa.

ROFfi hauska ja liipaisinviive olematon ja hintakaan ei ollut paljoa, kun haali osia pelikavereilta ja netistä.

Suosittelen

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com