Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:21 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 4:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Sinänsä omituista, että jenkit pitävät vieläkin kiinni tuosta virkkeestä. Mutta kai lähinnä vain meikäläisestä näkökulmasta, sikäläiset näkevät asian tunnetusti toisella tavalla.

Lisäksi kyseinen lainaus lienee perustuslaista, ellen väärin muista? Mooseksen kivitaulujakin on melkein helpompi muuttaa kuin Yhdysvaltain perustuslakia ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
jdoe kirjoitti:
Sinänsä omituista, että jenkit pitävät vieläkin kiinni tuosta virkkeestä. Mutta kai lähinnä vain meikäläisestä näkökulmasta, sikäläiset näkevät asian tunnetusti toisella tavalla.

Lisäksi kyseinen lainaus lienee perustuslaista, ellen väärin muista? Mooseksen kivitaulujakin on melkein helpompi muuttaa kuin Yhdysvaltain perustuslakia ;)


Olisiko kenties parempi, että perustuslakeja voisi muuttaa sen mukaan, miten omaa uraansa kansainvälisempään suuntaan hakeva pyrkyri haluaa kuten EU:n suhteen? Ennen kaikkea kyseessä on valistuksellisuudesta ja liberalismista, arvoista. Kuten aiemminkin on tullut todettua, vapaa aseenkanto-oikeus estää kansanmurhia ja totalitärisen diktatuurin syntyä. Lisää aiheesta voit googlettaa tai selata jopa tältä laudalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 7:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Terry kirjoitti:
Mihin perustat väitteesi, että rynnäkkökiväärit tai konepistoolit olisivat jotenkin laittomia? Mihin perustat väitteesi, että Yhdysvalloissa on laittomia aseita? Muuttuuko ase laittomaksi jos sitä ei rekisteröidä? Missä osavaltioissa näin? Poliisisarjoihinko? Ja missä väitetään, että kyseessä täytyy olla mies (""A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."?


Kuten ovelana kettuna varmasti olet huomannu, en väitä mitään niistä, että juuri konepistoolit ja rynnäkkökiväärit olisivat laittomia. Vaikka suomessa ampumalupaa on vaikea saada sarjatuliaseelle.
Enkä että sen tarvitisisi olla juuri mies, ennen se oli näin. (lue: kauan sitten) Kuten suluissa oli, "alunperin".

EDIT: Aseesta tekee laittoman se, että sen kuljetukseen, myyntiin, tai lupiin liittyy jotain laitonta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 28, 2006 3:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Terry kirjoitti:
Olisiko kenties parempi, että perustuslakeja voisi muuttaa sen mukaan, miten omaa uraansa kansainvälisempään suuntaan hakeva pyrkyri haluaa kuten EU:n suhteen? Ennen kaikkea kyseessä on valistuksellisuudesta ja liberalismista, arvoista. Kuten aiemminkin on tullut todettua, vapaa aseenkanto-oikeus estää kansanmurhia ja totalitärisen diktatuurin syntyä. Lisää aiheesta voit googlettaa tai selata jopa tältä laudalta.


Haetko vähättelevällä asenteellasi riitaa? Et tule sitä saamaan, koska en voi puolustaa väitteitä joita en ole tehnyt.

Minun ei tarvi googlettaa, minulla on kirjoja, joita jopa luen :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 11:15 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 1:40 pm
Viestit: 3
Miten poliisiasemalla pitää muuten sitten todistaa henkilöllisyys lupia hankkiessa? riittääkö kela-kortti, muita kun ei ole (olen vasta 16-vuotias). Suunnitelmissa ois pienoiskiväärin hankkiminen ensi kesänä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Virallinen henkilöllisyystodistus, eli kuvallinen semmoinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 9:01 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
jdoe kirjoitti:
Minun ei tarvi googlettaa, minulla on kirjoja, joita jopa luen :roll:


Kerro lisää näistä "kirjoista".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2006 2:59 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Mies joka tuomitsee Wikipedian, epäilee kirjoja mutta itse hankkii lähteensä googella ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2006 8:05 am 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
Roska kirjoitti:
Mies joka tuomitsee Wikipedian, epäilee kirjoja mutta itse hankkii lähteensä googella ;)


Et ole koskaan kuullut, että Google tarjoaa hakukonetta, joka hakee tieteellisiä artikkeleita? http://scholar.google.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2006 9:28 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Itse en ainakaan, mutta tästä Googlesta olen kuullut: http://www.google.com/intl/xx-hacker/ Eiköhän sitä nyt tule Googleakin käytettyä eri malliin kun tuon kerroit meille.

Kannattaa todellakin katsoa Googlen kielivalinnat, siellä on ihan hauskojakin vaihtoehtoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2006 10:41 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Terry kirjoitti:
Kerro lisää näistä "kirjoista".


Sellasia missä on paljo kuvia ja mukavia tehtäviä aina välillä 8) :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2006 10:44 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Joo, on mullaki korkkareita :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 14, 2006 7:52 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:45 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Rovaniemi Ase: Guarder Type-56
risto90 kirjoitti:
Miten poliisiasemalla pitää muuten sitten todistaa henkilöllisyys lupia hankkiessa? riittääkö kela-kortti, muita kun ei ole (olen vasta 16-vuotias). Suunnitelmissa ois pienoiskiväärin hankkiminen ensi kesänä.


leksas kirjoitti:
Virallinen henkilöllisyystodistus, eli kuvallinen semmoinen.


Mulla ei ole kuvallista henkilöllisyystodistusta, joten isäni todisti henkilöllisyyteni ja näytti ajokorttiaan. Nyt on luvat 12/76 Haulikkoon, pienoiskivääriin ja .222Rem (5,7x43mm) kivääriin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 29, 2006 10:33 am 
Poissa

Liittynyt: To Syys 07, 2006 2:17 pm
Viestit: 183
Paikkakunta: Turku
Millainen paperisota syntyy jos isäni siirtäisi omalta isältään pienoiskiväärin omiin nimiinsä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com