Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:40 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 8:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 10:48 am
Viestit: 102
Paikkakunta: leppävesi
Jos kielteinen päätös tulee niin kannattaa aina pyytää selvitystä kirjallisena ja valittaa asiasta jos syy ei ole hyvä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2006 10:53 am 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 16, 2005 10:01 am
Viestit: 155
Beyer kirjoitti:
.22 lupien hankkiminen ei ole helppoa 15v nassikalta, saatika sitten MP5.

:twisted:.Keep on dreaming boys. :twisted:


Mjaa... Kyllä minä sain 15-vuotiaana metsästyskortin kanssa rinnakkaisluvan .308 hirvikivääriin. 16-vuotiaana ostin sitten jo oman .308 kaliiperisen kiväärin. 15-vuotiaana tuli myös (eka oma lupa) lupa 5.7 lintukiväärille...

Notta ei se mitenkään vaikeata ollut kun käyttää metsästystä verukkeena ja myös harrastaa sitä lupien kera.

Mutta MP5 on taas se jolla ei paljon mettästystä harrasteta ja rata-ammuntaan kun taas kelpaa vaikka .22 pienoiskivääri.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2006 2:44 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
Ramsey kirjoitti:
Mutta MP5 on taas se jolla ei paljon mettästystä harrasteta ja rata-ammuntaan kun taas kelpaa vaikka .22 pienoiskivääri.


MP5 on itseasiassa ihan hyvä metsästysase, tarkka, pienirekyylinen ja kevyt. Kaliiberi riittää mainiosti esimerkiksi ketun haaskametsästykseen varsinkin seudulla, jossa lähiasutuksen takia halutaan kaareva lentorata ammukselle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2006 7:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 16, 2005 10:01 am
Viestit: 155
Itse en paljon kettua kyttäile niin se on minulle se ja sama. Mettäkanalinnut on pääasiallisena kohteena ollut. Peurat ja hirvet sitten sillon tällön.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 26, 2006 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
Ramsey kirjoitti:
Itse en paljon kettua kyttäile niin se on minulle se ja sama. Mettäkanalinnut on pääasiallisena kohteena ollut. Peurat ja hirvet sitten sillon tällön.


Kaikille aseille ei ole samaa käyttötarkoitus, miksi ketään kiinnostaisi sinun - toisen tyyppisen metsästäjän - asevalinta? Pitäisikö minun julistaa tuollaiset .308 winchesterit nallipyssyiksi, joihin ei pitäisi saada lupia, koska itse metsästän vain elefantteja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 06, 2007 1:12 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 13, 2007 9:17 am
Viestit: 42
Paikkakunta: Huitsin Nevada
Eli siis: MP5:een tarvitaan niin vitun hyvät perustelut, että vaikeaksi menee. Ja sillä nyt ei vaan tee oikeasti mitään. Sillä ei voi metsästää ja mutulla voisi sanoa, että harva rata-ammunta seura diggaa ideasta Mp5.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2007 11:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 2:00 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: About Etelä-Suomi
On niitä muitakin lajeja. Miten olisi vaik noi toiminta-ammuntalajit? Käsittääkseni tälläkin laudalla on kyseisten lajien harrastajia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 07, 2007 12:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
SRA:ssa MP5 olisi mitä mainioin ase. Pieni rekyyli, tarkka ja ase on kompaktin kokoinen. Harvemmin noita tosin käytössä on näkynyt, lieko sitten hinta vai siitä, että lupia on hankala saada, en tiedä. Aika paljon näkyy noita coltteja joista on modattu 9mm versioita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2007 6:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 01, 2006 8:30 pm
Viestit: 86
MP5 luetaan hupsun aselain mukaan MUUase(lehmäpyssy)-luokkaan joihin saa lupia vain harvoilla siunatuilla paikkakunnilla ja sielläkin pitää olla vuosien keräilijätausta automaattitykkeistä, rakettijärjestelmistä ja ballistisista ohjuksista että luvat tulee ja silloinkin määräaikaisena. Ne kun on niin hirvittävän vaarallisia pyssyjä ne pistoolia monta kertaa isommat samaa paukkua ampuvat mutta kivääriä 10x tehottomammat koopeet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2007 8:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 2:00 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: About Etelä-Suomi
Viranomaisilla on varmaan sellainen hassu käsitys, että lyhyestä piipustä lähtenyt luoti on vaarallisempi kuin pitkästä lähtenyt :roll:. Ilmeisesti aseen koko määritteleen sen vaarallisuuden. 7,62X39mm ressukivääriin on kohtuu helppoa saada lupa, mutta 9X19mm konepistooliin( :shock: ) se on "hieman" hankalampaa. Aseen ulkonäkö on myös aika merkittävässä osassa lupien kannalta. Kohta on täällä Pohjolassakin ressukivääreissä peukaloreikätukit ja kymmenen paukun lippaat..

Mikä helvetin hinku niillä on keksiä aina vaan älyttömämpiä rajoitteita?!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2007 9:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Pienempipiippuisessa on se tekijä että sen saa piilotettua paljon helpommin kuin pidemmän kiväärin, helpommin se MP5 sujahtaa sinne takin alle kuin täysmittanen M16. Tällä tod. näk. yritetään ehkäistä sitä etteivät rikolliset saisi kompakteja aseita jotka kykenee sarjatuleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 28, 2007 9:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
B&T mp5, jota suomeenkin myydään, ei kykene sarjatuleen millään ilveellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 1:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 2:00 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: About Etelä-Suomi
Kyllä se rynkkykin ihmeesti lyhenee jos nappaa perän pois :wink:. Piipunpituuden rajoittaminen on kyllä hyvin outo, sillä sama homma olisi hoitunut rajoittamalla pelkästään aseen kokonaispituutta. Nykyisessä aselaissa on piipun- ja kokonaispituuden minimirajoitus käytössä. Jännää siinä on se, että .17HMR kaliberin kaksimetrinen kivääri jossa on 399mm piippu, on sen mukaan muuase :lol:.

Sgt.Wulf, lähes kaikista aseista saa sarjapelejä akkuporakoneella ja epäkeskolla pyörällä. Tämän ratkaisun käytännöllisyys kylläkin hipoo jo nollaa, mutta on se silti "sarjatuli". Onhan niitä parempiakin ratkaisuja, mutta silloin tarvitaan jo taitavaa, huonon moraalin omaavaa aseseppää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Itsehän annoit vastauksen viestissäsi.
Lainaa:
Kyllä se rynkkykin ihmeesti lyhenee jos nappaa perän pois


Hankalampihan se on rikolliselle piippu sahata kelvollisesti kahtia kuin perä irroittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 2:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Itse olen koko ikäni harrastanut ammuntaa, eikä se pituuden rajoitus minun mielestäni mikään outo juttu ole. Johonkin se raja on vedettävä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 2:00 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: About Etelä-Suomi
Tuulos kirjoitti:
Hankalampihan se on rikolliselle piippu sahata kelvollisesti kahtia kuin perä irroittaa.


Hitto! En olekkaan ikinä ajatellut sitä noin. Kumminkin se nyt vaan on niin, että se rosvohan saa pyssyn pätkittyä kumminkin, hakee vain K-raudasta rautasahan.

Tietenkin sen rajan on jossain oltava, vaikkakin se rajanveto on valitettavasti usein epäreilua joitakin kohtaan. Välillä vaan tuntuu siltä, että aseharrastajia kohtaan ollaan aina hieman muita epäreilumpia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 5:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Ei olla, Autoharrastajia kohtaan ollaan vielä epäreilumpia.. Ja ei lapset, nyt ei puhuta niistä ostoskärryspoilerilla varustetuista wokkipannuista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 6:40 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Jätkä on ruvennu harrastaa autoja? Rupeaisit mieluummin keräämään natsikamaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 8:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Mä oon harrastanu Autoja jo silloin kun puolet tän laudan väestä maalas omalla paskallaan seiniä ;)

Ehkä mä siirryn NATSIkamaan seuraavaks, ken tietää. Muttei kerro.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com