Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 9:48 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tanaka Kar98K
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2003 3:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Olen lopen kyllästynyt nykyajan vekottimiin, joten päätin vihdoin hankkia jotain virkistävän klassista aserepertuaariini. Päädyin Tanakan Kar98K:iin, joita myös kaverini olivat hankkimassa. Yhdessä päätimme siirtyä WW2-aikakaudelle.
Haluaisin nyt tietää tästä aseesta omakohtaisia kokemuksia. Arvostelut olen lukenut huolella läpi. Erityisesti kuulan lähtönopeus Green Gasilla olisi kiintoisa tietää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2003 4:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Arnie'sin arvostelussa sanotaan, että lähtönopeus on 515 fps 0.29g kuulilla, joka on 157 m/s. Tehoa löytyy siis 3.57J eli 300%-viritysrajalla peleihin ei pääse aseella mukaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2003 4:25 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Itselläni on aseen vuoristojääkäriversio, eli G33/40. Ainoa käytännön ero on piipun pituudessa. Lähtönopeus HFC22:lla +15 celsius-asteen lämpötilassa 0,2g kuulalla vaivaiset 166m/s.

Minä en koskaan saanut aseen hoppia oikein toimimaan. Kerran sain 10 Maruzenin 0,3g kuulaa lainaksi, ja silloin lähti viivasuoraan kun hoppiruuvi oli kokonaan irti. Maruin ja Excelin 0,2 ja 0,25g sekä Toy Jetin 0,3g -kuulat ottivat liikaa hoppia riippumatta hoppiruuvin asennosta tai yleensäkään olemassaolosta.
Myöhemmin jumiutin useamman kuulan piippuun, ja niitä irroittaessa ilmeisesti piipun alkupään muoviset syöttöosat vaurioituivat ja aseen teho tippui alle vakiosähkön. Muita muoviosia aseesta ei sitten juuri löytynytkään.

Kertakaikkiaan helvetin hieno ase, mutta vaikea hop-up jäi vaivaamaan, ja nyt, kun ase on rikki, harmittaa. Lisäksi lukkoon en ole löytänyt sopivaa voiteluainetta ja ulkopiipun kiinnitys on todella huono.
Lipas kylmenee todella nopeasti ja +10 astetta on jo melkein liian kylmä aseelle. Tästä johtuen käyttökausi on valitettavan pieni - ei voi muuta kuin toivoa, että Hudsonin tuleva Kar98K olisi jousikäyttöinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2003 7:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Vaikuttavat pieniltä ongelmilta nuo edellä mainitut. Kiitoksia tiedoista. Kunhan joulun korvilla hommaan työtä Metso Paperilta niin rahapulmatkin on ratkaistu. Harmi vain että pitää sormet syyhyten odotella kesää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 27, 2003 7:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 12:45 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Hämeenlinna
Itsekin painiskelin tuon hoppiongelman kanssa, mutta ratkaisun ongelmaan toivat Straightin 0,36g kuulat, mutta niidenkin kanssa saa hoppiruuvi olla melko löysällä. 0,43g kuulilla lähtönopeus tuntui laskevan niin paljon, etten niitä kunnolla edes kokeillut.
Tanakan kar98k on kyllä ehdottomasti kaunein airsoft-ase mitä olen nähnyt. Aseen pelikelpoisuudesta en osaa sanoa vielä mitään, kun en ole sillä vielä pelaamaan päässyt.
Onko kellään muuten tietoa missä mahtaisi olla tähän aseeseen lippaita saatavilla? Kaikki honkkarilaiset putiikit olen käynyt läpi ja kaikilla ne on loppu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2003 3:14 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 14, 2003 9:47 am
Viestit: 22
Paikkakunta: Varkaus
Itse en ole huomannut yhtäkään edellämainituista ongelmista. Tarkkuus on todella hyvä 0.43 kuulilla ja kyllä ne lentää aivan tarpeeksi kovaa. Teki oikein kipeää siirtyä Kar:sta PDW:hen CQB:n ajaksi :wink: . Mun kirjoittaman arvostelun löytää: http://personal.inet.fi/musiikki/rastas ... kar98k.htm
Viime sunnuntaina pelissä ase toimi n. -2c:n lämpötilassa, joskin tehot olivat aika surkeat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2003 5:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Luin tuon arvostelun ja se sinetöi asian. Seuraava aseeni tulee takuulla olemaan Tanakan Kar98K. Vielä pitäisi hommata teeman mukainen puvustus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2003 7:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:17 pm
Viestit: 29
Onko tietoa siitä että valmistaako Tanaka tällä hetkellä KO asetta vai onko se keskittynyt vain M700 valmistamiseen? Ase kun on ollut loppuunmyyty useimmista kaupoista jo jonkin aikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 6:05 am 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 14, 2003 9:47 am
Viestit: 22
Paikkakunta: Varkaus
haukiz kirjoitti:
Onko tietoa siitä että valmistaako Tanaka tällä hetkellä KO asetta vai onko se keskittynyt vain M700 valmistamiseen? Ase kun on ollut loppuunmyyty useimmista kaupoista jo jonkin aikaa.

Samoin lähes kaikki sen lisäosat esim. lippaat ja kiikaritähtäimet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 8:34 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 4:48 pm
Viestit: 18
Aika tehokas pyssykkä :). Saa nähdä miten pääset skenuihin tuon kanssa.
Näin sivuhuomautuksena vain. Tämän takia minä en tuota pyssykkää hankkisi. (teho on muutenkin aika järkyttävä, muut ei tykkää lähikontakteista :wink: )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 12:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Lähikontaktiin minulla on uskollinen Dessuni. Myöskin tuolla voi jo käskeä jotakuta antautumaan, sen verran pelotearvoa sillä voi olla. Kiikari ei minua liiemmin kiinnosta, sillä se vain pilaa aseen elegantin ulkomuodon ja sen perusmosuritunnelman. Sen sijaan pistimen meinaan hankkia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Jeh
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 12:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 10:48 am
Viestit: 334
Paikkakunta: Oulu
Nimi: J-P Heikkinen
Tuota on tullut itsekkin kuolailtua mutta kun sitä ei perkules meinaa oikeen mistään saada eikä kyllä tiedä että onko tuota rahaakaan oikeastaan ihan nuin kalliiseen tykkiin. Taitaa olla "pakko" tyytyä siihen Marushinin versioon, jos sitäkään nyt mistään saa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 1:10 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Pakkoko sillä on HFC22:ta ampua. HFC134a antaa pikkasen alle 120m/s.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 2:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Niin, mutta ongelma on se, että GG on huomattavasti halvempaa ja täällä Jyväskylässä ainoa airsoft-kauppa (Fantasiapelit) myy vain sitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 30, 2003 4:18 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Pulttilukkokiväärillä pelatessa ei se kaasunkulutus ainakaan mulla ole kovin suurta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 05, 2004 6:28 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2004 9:34 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Hyvinkää
Paljonkos kyseinen pyssykkä maksaa? :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 05, 2004 7:38 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:01 pm
Viestit: 291
Paikkakunta: Helsinki, Puistola
Mitäpä jos katsoisit vaikkapa WGC:n nettisivuilta hinnan. Hieman oma aloitteisuutta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 05, 2004 10:28 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Mauserin valmistus on ollut tauolla jo yli puolitoista vuotta, joten tällä hetkellä viimeisten uusien kappaleiden hinnat ovat aika korkealla. Uncompanyssa pyydettiin vuoristojääkärikivääristä yli 500$, Endoshojissa 98K:sta jopa 700$.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 05, 2004 7:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 5:57 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Parola
On kyllä perkeleen hiano ase! Jos olis nämä 2. maailmansodan aseet ja pelit vähän yleisempiä niin olis kyllä pakko-ostos toi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Hmm...
ViestiLähetetty: Ti Elo 31, 2004 5:54 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 10:48 am
Viestit: 334
Paikkakunta: Oulu
Nimi: J-P Heikkinen
Tanaka Mauser Kar98K G-Version.
Tuommoiseen törmäsin WGC:n sivuilla. Nyt kiinnostaisi tietää että mitenkähän se eroaa tuosta tavallisesta 98k:sta.


Lisäys: Babelfishillä ja googlella sain sen verran lisätietoa että tuossa G-versiossa on vissiin lippaissa säädettävä venttiili jolla voi vaikuttaa aseen tehoihin. Päätäni en pantiksi pistä koska Babelfish ei ole erehtymätön ja teksti olikin tästä syystä aika kankeaa luettavaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 31, 2004 7:26 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
G-versiossa lukon suuttimeen voi ruuvata tehoja alentavan ruuvin. Lisäksi tukki on käsitelty tummemmaksi. Kaikki uudet (siis käytännössä kaikki nykyään myynnissä olevat) Mauserit ovat G-versioita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 04, 2004 9:27 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 04, 2004 9:25 pm
Viestit: 1
Kar98k:n varaosatilanne on aika heikko. Itsekin halajan asetta mutta varaosien puute saa vähän miettimään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 05, 2004 2:37 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 16, 2004 1:52 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Launonen
NovaReon kirjoitti:
Lähikontaktiin minulla on uskollinen Dessuni. Myöskin tuolla voi jo käskeä jotakuta antautumaan, sen verran pelotearvoa sillä voi olla. Kiikari ei minua liiemmin kiinnosta, sillä se vain pilaa aseen elegantin ulkomuodon ja sen perusmosuritunnelman. Sen sijaan pistimen meinaan hankkia.


Tuohon sanon kyllä sen, että Deagle ei ole välttämättä se paras vaihtoehto. Harmittaa, jos muuten on hienot WWII kamppeet, mutta backuppina Deagle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 11, 2005 6:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 3:35 pm
Viestit: 27
Itselläni oli kar98k, tosi mahtava ase. Kronottamaan en päässyt, mutta kyllä tehoja piisasi.
Itselläni 0,43g kuulat lensivät hyvin, hopin säädössä ei ollut mitään vikaa.
Ainoa "vika" oli että etutähtäin on huonosti ulkopiipussa kiinni, eli pieni kolahdus ja se alkaa liikkumaan.
Ase oli tosi hieno, pelasin itse sillä jopa -10 asteessa, GG pullo lämpimässä ja lipas taskussa.
Eli minun mielestäni tosi kannattava ostos, suosittelen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 11, 2005 7:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 11, 2005 7:46 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Joensuu
Itse ostin tuon asian omaisen kaunokaisen tasan 6 tuntia enen tämän viestin kirjoittamista.

Ja varsinainen asia olisi seuraava:

Kiinnostaisi sellainen seikka tuosta tehon säätöruuista, että mihin kohtaan se pitää laittaa. Asiaan en ole ehtinyt aikaisemmin tutkailla/tiedustella kun tuli ostettua tuo ase hetken mielijohteesta ja kun vielä tutulta kelpo hintaan sai.
Ja miten tuota tehoa saa sillä säädettyä. Nopean tutkinan jälkeen sitä pitä ilmeisesti jotenkin pyörittää ja teho säätyy.

Ja sitten vielä loppuun mainittakoon. Tanakan kar98 on kaunein airsoft ase mitä olen koskaan nähnyt.

EDIT:
Tuli vielä seuraava kysymys mieleeni.
Miten paljon kar98 käyttää yhdellä laukauksella kaasua verrattuna esim tm blowback kaasu pistooleihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 22, 2006 4:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Onko kertoa kokemuksia miten, ja kuinka kylmässä vehje toimii American eaglen talvikaasulla, tai missä pisteessä ase lakkaa olemasta mitenkään pelikelpoinen? AE Purkissa ilmoitetaan että käyttöä aseilla vain +4, tai lämpimämmässä celsius-asteessa.

Nyt WGC:ssä näkyisi noita normaaliversioita olevan, mutta G-versio myyty loppuun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 3:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 27, 2006 3:24 pm
Viestit: 4
Onko kyseisessä aseessa sama hoppi kuin muissa Tanakan kaasu kivääreissä eli jos tohon hankkisi sen G&G hoppi kumin tilanne parantuisi.
Entä mitä tarkkuuspiippuja tohon menisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 5:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Samat kumisarjat käyvät, ja aseelle on tehty ihan omaa trk-piippua.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com