Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 9:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kannattaako ostaa jousitoiminen rynnäkkökivääri?
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 1:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 1:51 pm
Viestit: 14
Olen tässä miettinyt vähän aikaa, että kannattaako ostaa eka aseeksi esim. jousitoiminen XM177E2 tai M16A1?
Olen aloittelija enkä haluaisi mitään jousitoimista pistoolia kun lentävät huonosti ja lyhyen matkan päähän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 1:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
Tuota, pistooli on tietysti kompaktimpi, mutta on kiväärissäkin puolensa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 1:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 9:27 pm
Viestit: 161
Paikkakunta: Tornio
Ei mitään järkeä ostaa vemppukivääriä. Ostat ennemmin Maruin G17 ja vuolet puusta rynkyn, niin tulee parempi mieli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 1:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 6:39 pm
Viestit: 324
Paikkakunta: Vaasa
Lekan vemppukivääriarvostelussa on tehty tästä asiasta yhteenveto. Tee oma päätelmäsi.


Viimeksi muokannut JT päivämäärä Su Tammi 01, 2006 1:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 1:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 30, 2005 10:37 am
Viestit: 106
Paikkakunta: Elimäki
Osta jos haluat, mutta ei se vemppurynkyn kantama ole kuin muutamaa metriä pidempi kuin pistoolissa. Vemppurynkyt on ylihinnoiteltu laatuunsa nähden minun mielestäni. Jos et pistoolia halua, suosittelen Maruin Scorpion Vz61 ja MP5 vemppuja. Kuten jo mainitsin, osta vemppurynkky jos välttämättä haluat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 9:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 11:27 am
Viestit: 123
Paikkakunta: Kirkkonummi
Eivät ole mielestäni kannattavia ostoksia, ellei saa jostain halvalla. Kannattaa säästää rahat siihen 200€ pintaan jolla saa vaikka VSR:n, G18c AEPin, tai vaikka kurzin, jotka ovat paljon kannattavampia.

Mutta isommista vempuista käyttökelpoisia ovat juusi nuo Maruin konepistoolit, etenkin MP5 A3. MP5 A3 on todella kestävä, ja siksi käytettynäkin melko varma. Teho ja tarkkuus ovat hyviä perus vemppupistooleihin verrattuna, eikä peleissä sähkötkään ole liian ylivoimaisia. Ylihinnoiteltuja kyllä nämäkin (paitsi ehkä Vz61 Scorpion, jota en tosin ole kokeillut). En maksaisi uudestakaan yli 70€.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 05, 2005 9:48 am
Viestit: 55
Paikkakunta: Varkaus
Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kannattaa ostaa aluksi jonkinsortin vemppu, vaikka halpahallista. SIllä kun aikansa pelailee oppii liikkumaan hyvin, jos ostaa heti alkuun sähkön, käy helposti niin, että sitä kyykkii lähimmän kiven takana ja porskuttaa sarjaa sokkona maastoon. Tämä on nähty ja todettu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 12:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 11:27 am
Viestit: 123
Paikkakunta: Kirkkonummi
pekezu- kirjoitti:
Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kannattaa ostaa aluksi jonkinsortin vemppu, vaikka halpahallista. SIllä kun aikansa pelailee oppii liikkumaan hyvin, jos ostaa heti alkuun sähkön, käy helposti niin, että sitä kyykkii lähimmän kiven takana ja porskuttaa sarjaa sokkona maastoon. Tämä on nähty ja todettu.


Vemppupistoolista yleensä kaikki lähtee, tai lainakamalla. Itse aloitin hernepyssyllä (floppari, lutku). Muuten saattaa olla totta, mutta on yksilöllistä ja riippuu peliseurasta. Jos peliseura on kokeneempaa ja paljon paremmin aseistettu kuin itse, oma merkitys peleissä on niin mitätön, tai sitä pidetään mitättömänä, ettei siinä ole oikeen itua. Nopeammin pääsee vauhtiin, jos hakkii heti kunnon kamat. Jos on taas itse se merkittävin mättöihin vaikuttaja, siinä voi laiskistua ja käydä juuri näin. Yleensä tämä synnyttää varustelukierteen, niin muutkin hankkivat paremmat kamat.

Jos alottaa jollain isommalla vempulla (rynkky, kp), on sähköä hankkiessa enemmän aseen käsittelytaitoa. Toisaalta pistoolin käsittely on myös hyvä osata, eikä tällä ei muutenkaan ole suurta merkitystä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 03, 2006 3:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Itse olen konservatiivisella kannalla, että ensin ostetaan se vemppu ja opetellaan pelaamaan. Lisäksi vemppupeliporukassa ei "kilpavarustelukierrettä" kyllä kovin helposti synny. Meidän ammoisessa sakissamme oli aluksi 12 pelaajaa ja kolmen saatua sähköt muut lopettivat lajin kokonaan. Vemppupistoolilla opitaan mielestäni varsin tärkeitä taitoja, eikä heti alussa päästä istumaan paikallaan ja ampumaan sarjaa. Vempulla pelatessa oppii liikkumaan huomaamattomasti, kärsivällisyyttä ja muutenkin käyttämään päätään enemmän kuin asettaan. Voin kertoa, että näistä taidoista on valtava hyöty raskaampaan sarjaan siirryttäessä ja nykyään yllättävän monelta pelaajalta ne puuttuvat tai ovat varsin huonosti hallussa. Tässä en nyt aio naskitella ketään, olen usein huomannut että "naskit" voivat yllättää pelitaidoillaan ja vastaavasti jotkin valtavan kalliit varusteet omistavat harrastajat eivät taidoillaan juuri häikäise.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: eli!
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 5:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 1:51 pm
Viestit: 14
Eli nyt aihe on sellainen, että kaverit ostaa tälläsii aseita: Kaasutoiminen Type-U uzi, joku sähkötoiminen MP5 malli (en nyt muista nimee), VSR 10 pro sniper, Jousitoiminen MP5 A1 ja sitten vielä Jousitoiminen M16 A1.
Eli minkä aseen ostan? Ostaisin mielelläni jousitoimisen käsi-aseen, (muutin mieleni, kiitos siitä meinasin varmaan tehdä ison virheen!) mutta pärjäisinkö sellaisella? Ostaisin Kaasu aseen, mutta silloin tarvisi ostaa kaasua ja siihen menisi paljon rahaa! Ja ostaisin sähkön, mutta ne maksavat liikaa!

Help me! En tiiä minkä ostan? Yli 200€ ei sais mennä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 6:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 4:17 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Nurmijärvi
SÄhkötoiminen pistooli voisi olla päheä ratkaisu. Koko paketti 200€ sisältäen aseen, 2 akkua, laturin, peruslippaan ja 100bb lippaan.
Ja jos rahaa ei halua niin paljon pistää, niin ihan hyvin pärjää pelkällä jousitoimisella pistoolilla. Kaasutoimisiakin pistooleita saa malko halvalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: eli!
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 6:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
---kai--- kirjoitti:
Help me! En tiiä minkä ostan? Yli 200€ ei sais mennä!


Kannattanee ostaa käytettynä sähkötoiminen Maruin konepistooli tai rynnäkkökivääri, jos tuon verran aiot sijoittaa rahaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 8:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 24, 2005 4:36 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Nivala
Minusta tämä Maruin sähköpistooli on loistava vaihtoehto aloittelialle ja käy vara-aseenakin kun isompaa asetta joskus ostaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 12:16 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 7:05 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa ostaa mielummin Kaasuase tai Maruin sähköpistooli jos ei vemmpupistoolia halua. "isot" vamput ei ole hyviä ostoksia ensimmäiseksi aseeksi koska ne jää nurkkiin pyörimään "paremman" aseen oston jälkeen eikä niistä ole mitään hyötyä pelikentällä 2. aseeksi ison kokonsa takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 10:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 3:35 pm
Viestit: 27
Toistellaan nyt mitä muut sanovat, kannattaa ostaa sellainen ase josta on hyötyä jatkossa. Jos ostat sen rynkyn ensimmäiseksi aseeksi, ja innostut enemmän, sitten ostat sähkön. Mitä hyötyä siitä rynkystä on? Kukaan ei sellaista selässään kantamaan. Joten järkevintä olisi vemppupistooli, vaikka KWC (maksaa muistaakseni 25e?), tai jos epäilee ettei pärjää, sitten ostat tuon sähköglockin. Pistooli on ihan kätevä jatkossakin vara-aseena, toisin kuin rynkky.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kiitos!
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2006 3:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 1:51 pm
Viestit: 14
Kiitos neuvoista! Aion ostaa sähkötoimisen M93R pistoolin tai sitten clock 18c!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2006 1:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 5:26 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Turku
Itse ostin ensimmäiseksi aseekseni M16A1:n enkä ole sitä päätöstä katunut.
Ja kun joku mainitsi, että kivääri jää sitten nurkkiin pyörimään niin siitäkin ongelmasta päästään kun käyttää omia tai kaverin kaupparatsun taitoja ja myy aseen pois. En ala kertomaan miten kuuluu myydä tms., mutta ottakaa itselleen sopivasta hinnasta (esim. 100euroa) pois 25-30% (esimerkissä 25-30euroa) niin hinta on ostajalle sopiva.

Vemppukiväärihän ei kanna kuin hieman pidemmälle mitä pistooli, mutta kiväärin kanssa voi enemmän poustailla ja kentälläkin on turvallisempi olo mitä pistoolin kanssa voisi olla.
On myös totta, että täys pitkä rynkky ei kulje oikeastaan millään ilveellä hyötysuhteeltaan backuppina (backup = BU), mutta luohan se fiilistä.
Pistooli siis kulkee seuraavan aseen BU:na vallan kätevästi.

Nyt tosin on tulleet markkinoille sähköpistoolit ovat kannattavempia ostaa kuin vemppukiväärit. Kantohihna+varalipas+M16A1 on saman hintainen paketti mitä G18c+vara-akku+higu maksaa eli noin 200e.

Kuten mainitsin niin en kadu ollenkaan sitä, että ostin vemppukiväärin, mutta en myöskään ole kovinkaan ylpeä siitä, että itselläni ei juurikaan tällä hetkellä ole vara-asetta.

Moderaattori-setien kommentteja varten:

-SupaHessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2006 9:05 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:26 pm
Viestit: 47
Paikkakunta: Helsinki
Olen nyt puoli vuotta pelannut XM177e2:lla ja hyvin on toiminut ja nyt suunnittelen sähköpyssyn ostoa. Onhan se rk ihan eri asia ku pistooli noin kokoonkin nähden. Mutta samaa mieltä olen että hirveitä ei kannata vempusta maksaa, teho on kuitenkin sen verran huono.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannattaako ostaa jousitoiminen rynnäkkökivääri?
ViestiLähetetty: Pe Huhti 28, 2006 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 27, 2006 6:26 pm
Viestit: 22
---kai--- kirjoitti:
Olen tässä miettinyt vähän aikaa, että kannattaako ostaa eka aseeksi esim. jousitoiminen XM177E2 tai M16A1?
Olen aloittelija enkä haluaisi mitään jousitoimista pistoolia kun lentävät huonosti ja lyhyen matkan päähän.


Ei älä osta tuommoista. Ne maksavat paljon ja kun yrität niitä myydä niin kukaan ei osta. :( omia kokemuksia on. Kannattaa osta Vz.61 scorppion joka on kätevän pieni sekä tarkka ja melkein puolet halvempi kuin xm177e2. Honkkarisa scorppion on 79 e tai 69e en muista kumpi :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com