Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ti Touko 21, 2024 9:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 94 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 02, 2004 4:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 6:21 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Joensuu
DooM kirjoitti:
Toivottavasti vemppuihin alettaisi valmistaa hi-cappeja! :P

Älä Koskaan sano noin! Hicapit on perseestä,(oma ja aika monen muun mielipide) niillä ei aina pääse isompiin peleihin, ärsyttävä helinä, epärealistisuus ja rullaus. Ainoa hyvä puoli on, että niistä tulee kvkk-tunnelma, paitsi jos on jossain kurzissa 2500 hicappi. Ja eikös niissä academyn vempuissa oo hicap?

[Muokkaus] Älä sinä koskaan sano täällä kenelläkään, ettei tämä saisi esittää omaa mielipidettänsä. Muutenkin koko viestin sisältö armotonta paskaa. Jos on tarve kirjoittaa, kirjoita vaikka suomi24:n foorumeille! -hRotten


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 06, 2004 5:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 5:55 pm
Viestit: 45
Academyn M1 Thompson vempussa on 400bb hicap. Ei ainakaan kuulat lopu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 06, 2004 5:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2004 9:34 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Hyvinkää
spandau kirjoitti:
Academyn M1 Thompson vempussa on 400bb hicap. Ei ainakaan kuulat lopu.


Okei, minun mielestäni kys. Academyn aseessa ei muuta hyvää kait olekkaan... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 07, 2004 9:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2004 9:34 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Hyvinkää
No okei, oli väärässä.
Nyt alkoi Academyn Thompson hotsittamaan.
Ei sillä lippaan äänellä ole väliä, mutta se kiinnostaa tietää, että onko se sama tapaus kuin Academyn Ak?
Eli koneisto hajoaa ja ase halkeaa.
Toivottavasti koneisto ei hajoa ja ase halkea.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 07, 2004 10:42 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Lekan vemppukivääritestin voi lukea artikkeleista, aseita koetettiin neljä kuukautta. Mukana myös Thompson.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 12, 2005 8:04 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 153
Kuten on jo aiemminkin sanottu, kannattavin/halvin valinta on joku maruin hopillinen vemppu. Jos rahaa on hieman enemmän käyttää, niin ehdottomasti joku maruin haulikoista on järkevin valinta. Henkilökohtainen suositukseni on M3 Super 90, latausta ja tähtäystä helpottavan tukevan perän vuoksi. Aseen lataaminen on huomattavasti vaivattomampaa pumppukahvan avulla, toisin kuin kivääreiden hauraan ja pienen pikkukahvan kanssa(käsiin koskee). Vemppukiväärien tavoin koneisto on muovia, mutta huomattavasti jykevämpää tekoa. Myös kolme kuulaa on aina parempi kuin yksi, sekä kyseisellä aseella todistetusti pärjää hyvin sähköaseilla varustautuneille pelaajille(kokemusta on).

Loppujen lopuksi päätös on sinun, mutta toivottavasti tästä on apua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2005 1:29 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Itse olen lähdössä ESCOBAR-skenaarioon TM Scorpionilla, tähän asti ollut luotettava, mutta saa nähdä :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2005 7:45 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 4:50 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Rauma
-Patu- kirjoitti:
Itse olen lähdössä ESCOBAR-skenaarioon TM Scorpionilla, tähän asti ollut luotettava, mutta saa nähdä :wink:


Itse olin pelaamassa Bielaja Smejert 3:ssa ja yhdellä ryhmäläiselläni oli TM Scorpion. Hän toimi lääkintämiehenä ja hoiti hommansa hyvin. Ei ase tee pelaajaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 27, 2005 7:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 24, 2005 4:36 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Nivala
Minulla on ollut Maruin MPL ja olen testannut kaikia Maruin Vemppu konepistooleja. Itselläni MPL oli noin vuoden ja kesti hyvin. Myös SMG ja Scorpion vaikuttavat mielestäni hyvältä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2005 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 01, 2005 6:28 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Rauma City
NovaReon kirjoitti:
Vemppukivääreistä MPL olisi minun valintani, koska se on tyylikäs ja harvinainen (en kertaakaan ole peleissä tätä nähnyt). Ainoastaan tukin puute on haitta, mutta ei kovin suuri.


MPL on muuten kelpo ase mutta tähtäin on aivan totaallisen surkea (niissä mpl:ssä joita olen koittanut) Eikä tod. tee mieli tihrustaa sellaisen pienen reiän läpi kesken kuuman toiminnan. Scorpy on hyvä ja kompakti konepistooli mutta 0.20 grammaisilla on taipumus kaartaa vähän alas ja vasemmalle.

Itselläni on tulossa para aikaa tilaus pro-airsoftista nimittäin XM177. Ajattelin ensin ostaa M-16:n mutta katsoin toisen kerran sen stradegisia mittoja ja totesin että XM olisi parempi vaihtoehto kuin miltei metrinen m16.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2005 8:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 12:27 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk
MPL tähtäin on itse asiassa siedettävä kun irroittaa sen takatähtäimessä 2 ruuvilla kiinni olevan muoviliuskan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2005 9:36 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
MPL:n tähtäin on siedettävä jos katsoo siitä "hahlosta" joka on diopterireijän päällä. Tällöin tosin pitää tähdätä vähän alemmas.


Viimeksi muokannut Sepe päivämäärä Pe Loka 13, 2006 6:33 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2005 6:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 5:26 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Turku
Olen omistanut kaksi vemppukivääriä joista toinen on ollut G3A3 ja toinen on M16A1.

Jos joku sanoo että nämä aseet eivät kestä niin voi suksi minun puolesta hevonvittu*n.

G3A3:n historia:

Ase oli ostettu jostain päin ulkomaita mutta ihan Maruin tekele oli.
Se on lentänyt jonkun valopään toimesta 4. kerroksen ikkunasta ulos uimahallin katolle jossa osat viettivät aamuun asti. Aseesta meni kumma kyllä ainoastaan perä rikki joka hoidettiin teipillä.
Aseella pelailtiin puolivuotta jonka jälkeen kaverini onnistui kaatumaan aseen päälle ja ulkopiippu katkesi. Nooh... eipä se pahemmin mitään haitannut. Kun tähän aseeseen jo kyllästyin löin sisään jonkun jousen joka ensimmäiseksi kotoa löytyi. No raskashan se oli ladata mutta oli se sen arvoistakin... niin kauan kuin se kesti tuli tuo jousi aseen kyljestä ulos kolmen viikon jälkeen. (Omavika). Tuo asehan oli minulla melkeinpä vuoden ja hyvin se pelitti kunnes hajotin sen.

M16A1 historia:

Ase ostettiin proosta tammikuussa ja se on palvellut minua hyvin.


Ja jos joku sanoo että vemppukiväärit ovat hankalia käyttää niin kuka piippu sojossa siellä mettässä käski mennä? Sen piipun voi laskea maatakin kohti! Itse olen Recon puolella tiimissä eli tiedustelu tehtävissä kertaakaan ei ole ase tullut esteeksi minnekkään menemisessä.
Ja sanon että ihan pirun hyvä tygipyssykkä on.

BTW, ei kannata tuomita aseita offgame koetuksen mukaan, kannattaa aseella pelata roundi tai pari niin saa edes hieman tuntumaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2005 3:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 07, 2005 4:03 pm
Viestit: 37
Paikkakunta: Parola
Mun mielestä mp5a3 on paras valinta vemmpu kivääreistä. esim:

1. Halpa
2. Tarkka
3. Iso lipas
4. Metallinen liukutukki(kompakti koko)
5. Hyvät tähtäimet
6. Hieno(kauneus on katsojan silmissä) :wink:
7. Tukeva
8. mulla on semmonen :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2005 3:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Tarkka se ei ole, lipas ei ole sen kummemmin suuri, tukevaa nähnykkään ja ruma ku mikä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2005 4:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 25, 2004 5:12 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Joensuu
Olen pelannut TM Scorpion (omistan itse), TM MPL sekä TM MP5 A3-vempuilla (nämä kaksi taas tiimikavereiden aseita). Voisin tästä antaa plusmiinukset ja kommentit kaikista. Tehon ja tarkkuuden saralla kaikki ovat suunnilleen samaa tasoa.


Scorpion

+ Hieno (makuasia)
+ Taittotukki
+ Kätevän kokoinen
+ Halvin näistä kolmesta
+ Kokoonsa nähden todella tehokas ja tarkka

- Lippaat vain 28bb, ja ne ovat hieman epäkäytännölliset kaksirivisyyden takia
- Taittotukista ei ratkaisevaa hyötyä


Skorppariin olen ollut todella tyytyväinen, ja mielestäni se on paras näistä kolmesta kokeilemastani. Aseessa on myös "sarjatuli"-ominaisuus, jota ei muista vemppukonepistooleista löydy. Se tarkoittaa sitä, että voit pitää liipasinta pohjassa ja vaan veivata kahvaa ja kuulaa tulee sitä mukaa aina kun viet kahvan eteen.

Jotkut valittavat siitä, että latauskahva katkeaa. Se todellakin katkeaa, jos sitä ei ruuvaa kunnolla kiinni. Jos sen jättää puolitiehen niin että se on vain osittain ruuvattu, se katkeaa kyllä varmasti. Eli laittakaa se ihan tiukasti pohjaan asti, niin katkeamiselta vältytään.

Aseessa on kiinteä hoppi 0.25g kuulille. Minulla hoppi vähän yliohjasi ensimmäisissä peleissä, mitä lie alkukankeutta. Nyt moista ei enää ilmaannu. Aseen tähtäimissä on kaksi hahlokokoa, korkeamman olen havainnut tarkemmaksi.
Kahvassa oleva puuimitaatio on ihan mukiinmenevä.


MPL


+ Munakas latausääni
+ Päheä ulkonäkö
+ Jämäkkä
+ Tarkka, kun tähtäimiin tottuu

- Epäluotettavat lippaat, paljon syöttöhäiriöitä
- Surkeat tähtäimet
- Ei tukkia

Tiimikaverini ase, jolla olen muutaman erää pelannut. Hieno ase, jämäkkä ja isokokoinen. Aseessa on pitkät ja isokapasiteettiset lippaat, taisi olla yli 40bb. Tämänkin aseen lippaat ovat kaksirivisiä, eli kun yksi rivi (puolet kapasiteetista) on tyhjä, pitää painaa lippaan pohjassa olevaa nappia tai ase ei sylje kuulia. Lippaat ovatkin aseen heikko kohta, jos niitä täytenä yritti laittaa aseeseen kiinni niin varomaton lataaja pruiskauttaa suuren osan kuulista veks, ja lipas täytyy tunkea erittäin varovasti sisään. Lippaissa esiintyi myös paljon syöttöhäiriöitä, ja minut passitettiin monesti offarille lippaan tehnessä tenät taistelutilanteessa.

Tähtäimet ovat huonot, takana oleva diopteri on suorastaan laittoman pieni, ja vaatii todella tarkkaa sihtailua että saa tähtäimet kunnolla kohdistettua maaliin. Tämä on todella suuri miinus taistelussa, jolloin ei aina ole aikaa tarkkaan sihtailuun. Mutta, kun kerran olet kohteen hollille saanut, osuma on lähes varma, sen verran tarkka ase on.

Aseessa tulee mukana kantohihna, mikä on hyvä juttu.


MP5 A3

+ Liukutukki

- Todella muovisen näköinen, natisee ja nitisee
- Kokeilemassani yksilössä oli hoppi paskana suoraan laatikosta
- Vieterimäinen ampumaääni
- Tukin kesto arveluttaa


Tämä ase jätti pahan maun suuhun, kun vertaa siihen miten paljon hyvää olen kuullut. Liekkö sitten kaverilleni sattunut maanantaikappale, hoppi on paskana ja kantomatka heikko. En menisi tätä kenellekkään suosittelemaan. En nyt ala enempää kirjoittelemaan, sillä en ole aseella pelannut kuin erän tai pari ja en viitsisi jauhaa silkkaa paskaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2005 5:17 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 07, 2005 12:27 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Riihimäki City
Avasin kerran MPL:n lippaan, kun ei toiminut jousen takia. Avasin sen ja sain jousen kuntoon (jousi oli vääntynyt).Ainoa ongelma oli että miten saan kyseisen lippaan kasaan. Onko kellään ollut samaa virhettä MPL:n lippaassa?
Tai osaako joku kertoa miten saa MPL:n lippaan helpopsti kiinni.
Tietoja tarvitsisin. Ilman lipasta aseella on vaikea ampua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2005 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 29, 2005 3:44 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Taipalsaari
Minulla on Mp5a3. Kuulia on mennyt lähemmäs parisen tuhatta, eikä aseessa ole ollut yhtään mitään vikaa. Aseen tehot ovat myös todella hyvät. Kaverillani on Scorpion Vz61. Ensin hän tähtäili huvikseen puihin Scorpionillaan ja kysyi sitten, saisiko kokeilla asettani. Kokeili ja meni vielä vähän kauemmas kokeilemaan. Kun hän 5 minuutin päästä tuli takaisin, ensimmäinen kommentti oli:"Tälläinen on pakko saada" kasvoillaan ilme: :shock: Hänen Scorpionistaan on hajonnut latauskahva, tukki ja tähtäin. Myös luisti kettuilee välillä. [/b]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2005 4:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 4:49 pm
Viestit: 7
Miten on, onko tuollainen vuoden käytetty mp5 a3 vielä ostamisen arvoinen peli kun sellainen voisi irrota tuollaisella 65-75e hintaan? Miten jousi ja muut osat kestää? Naarmuja kuulemma on vähän mutta ei pitäisi menoa haitata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2005 7:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Hmm.. Vuoden vanha vemppukonepistooli ja 75 euroa pyytää, aika kova hinta, itse en ostaisi tuolla hinnalla. Omani myin pois 45 eurolla ja ase oli vuoden vanha, hyvä kun sain siitä edes rahaa :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2005 7:04 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
No itselläni on vuoden vanha scorppari myynnissä, ja pyydän siitä 80€ koska; Se on aivan huippukunnossa, ja riinä tulee varalipas mukaan.

Ei vuodenvanha ole mikään ikäloppu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2005 7:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Itse en ostaisi, koska: Uuden aseen saa 75 eurolla, varalippaan 14,50 eurolla. Alennusta sinulla on huimat 11,50 euroa, ostakoot ken tykkää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 01, 2005 7:15 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
[piilomainos]
Näin on. Omaa vemppukolttiani myyn pois pyöreään 100e hintaan, huippukunnossa. Kolme lipasta ja kaikki manuskat yms. mukana. Siinä on jo ihan kivasti alennusta uuteen nähden, kun pyssy ProAirsoftissa oli muistaakseni ~160e.
[/piilomainos]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 01, 2005 7:37 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Vempuissa on muoviset, kuluvat sisuskalut. Kiväärit tuntuvat lisäksi yleisesti ottaen olevan pistooleja heikompia. Vähän käytetty ja hyvin pidetty ase on hyvä ostos käytettynäkin, mutta kuka sen käytön määrää mittaa avaamatta asetta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 01, 2005 3:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Reflect kirjoitti:
Itse en ostaisi, koska: Uuden aseen saa 75 eurolla, varalippaan 14,50 eurolla. Alennusta sinulla on huimat 11,50 euroa, ostakoot ken tykkää.


Ota huomiaan että sillä saa kuulia, 1600kpl, ja ne on maruin kuulia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2005 11:26 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 09, 2005 11:23 am
Viestit: 4
Itselläni on ollut Tuo Academyn Xm "loistoase" tehokas,tarkka ja mukavan iso lipas. Kyllä se kesti yli puolitoista vuotta ennenkuin sisuskalut hajos.
Mutta on tuo MPL:kin hyvä veljelläni oli tuo kyseinen "ase" se hyvä ja sopivan
tehokas se on kestänyt jo yli 2vuotta ja toimii vieläkin :P :) :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2005 3:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Kysyisin, että onko jollain jo kokemuksia tuosta Academyn DPMS Kittykatista? Pikkuveljeni osti kyseisen aseen eilen, ja nyt hajonnut kaksi kertaa jo.
Ensimmäinen vika oli Hicapissa, ei siis varsinaisesti aseessa. Ilmeisesti oli alkuperäisvika. Pitkänkään rullauksen jälkeen ase ei syöttänyt kuulia.
Toinen vika ilmeni tänään (tänään saimme myös uuden lippaan, on 300bb Hicap), kun itse ammuin aseella. Vaihtelin siinä tulenvalitsinta, niin joku jousi tuli ulos siitä tulenvalitismen alta, ja nyt tulenvalitsin ei lukita enään kunnolla mihinkään kohtaan. Huomenna palautamme aseen.

En nyt kerro mistä ase on ostettu koska sillä ei ole merkitystä. Ajattelin, että onko jollain muita kokemuksia? Maanantaikappale tämä ase, jonka pikkuveljeni osti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 7:58 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 4:19 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Espoo, Soukka
Kuulopuheiden mukaan kaikki Academyn aseet ovat ala-arvoisia. Eräs kaveri sanoi että hänen tutullaan oli Academyn XM177E2, joka oli toiminut paremmin kuin Maruin vastaava. Kun puhutaan että sillä ja sillä valmistajalla on paljon maanantaikappaleita, voi sanoa että Academyllä on vähän ei-maanantaikappaleita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2005 12:17 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 8:24 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kerava
TM XM-177 on ainakin takuuvarma hankinta, jos vemppukiväärin vaan haluaa. Siinä on todennäköisesti pisin kantomatka vempuista G3a3:n ohella, ja tarkkuutta siitä löytyy. Se on myös tukeva eikä siitä vikojakaan ilmentynyt. Omani nojasi kerran kesken pelin puupinoon ja tiimikaveri sitten juoksi kirjaimellisesti sen yli potkaisten sen kiviselle kalliolle, tuloksen vaan naarmut tukissa. Kaverilla myös on ko. ase. Frendin ase oli ja on oikea kultakappale, kun se napsi sillä kenet vaan.
Reflection Airsoftin sivuilla on XM:stä ja MP5a3:sta pienet arvostelut, joista omasta mielestäni jälkimmäinen aika alakanttiin totuudesta vielä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2005 5:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 21, 2005 5:25 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Jyväskylä
Tykinruoka kirjoitti:
Henkilökohtainen suositukseni on M3 Super 90, latausta ja tähtäystä helpottavan tukevan perän vuoksi. Aseen lataaminen on huomattavasti vaivattomampaa pumppukahvan avulla, toisin kuin kivääreiden hauraan ja pienen pikkukahvan kanssa(käsiin koskee).


Ikävä kyllä, alle 170-senttisille tulee ongelmia aseen latauksessa (ts. vireeseen laitossa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 11:11 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 07, 2006 6:11 am
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo, Leppävaara.
Olen hankkimassa Marui MP5 A3 tai MPL vemppua. Voisiko joku kertoa minulle plussia ja miinuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 11:52 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
Noitten välillä lähinnä ulkonäkö kysymys, ota vaikka MPL. Siinä on enemmän metallia ja sitä ei ihan joka jannulta löydy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 1:05 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 07, 2006 6:11 am
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo, Leppävaara.
Ovatko molemmat siis saman tehoisia jne.. (siis MP5 ja MPL?)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 1:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 2:59 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Haapavesi
Suurinpiirtein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 1:23 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 07, 2006 6:11 am
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo, Leppävaara.
Onko kokemuksia tosta MPL:stä. Haittaako se tähtäystä ettei ole tukkia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 5:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:26 pm
Viestit: 47
Paikkakunta: Helsinki
Kerwin kirjoitti:
Onko kokemuksia tosta MPL:stä. Haittaako se tähtäystä ettei ole tukkia?


Eipä juuri, pyssy on niin kevyt, että sen jaksaa pienempikin kaveri pitää silmän korkeudella. Tähtäin ei muutenkaan ammu ihan sinne minne näyttää, vaan pyssyyn pitää saada oma tuntuma ainakin minulla. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 5:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 07, 2006 6:11 am
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo, Leppävaara.
Dect tarkoitatko, että kuula lentää minne sattuun? Vai onko tähtäin jotenkin vino? :lol: Onko mahdollista, että MP5 oisi tarkempi tai sen tähtäin oisi parempi?

P.S. Omistan Q-vision ritilämaskin. Onko MPviitosella hankala tähdätä tukin kanssa kyseinen maski päässä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 7:26 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
Tähtäys on mahdotonta ellet karsi sitä maskia pelkiksi laseiksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 12, 2006 7:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:26 pm
Viestit: 47
Paikkakunta: Helsinki
Tarkoitan yksinkertaisesti että pyssy ei ammu tarkalleen mihin tähtäin näyttää, mutta ei se kuula nyt mitenkään liian vinoon lennä. Kyllä sillä osuu jos on osuakseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2006 7:01 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 07, 2006 6:11 am
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo, Leppävaara.
Tuo MPL alkaa kiinnostamaan enemmän ainakin vertailuni perusteella. Mielestäni se on hieno verrattuna MPviitoseen ja kätevämmän kokoinen. Olen
joskus ampunut kaverini MP5:sella. Minusta se tuntui jotenkin hankalalta ja isolta, kuten taas MPL vaikuttaa pieneltä ja kompaktilta valinnalta (en ole testannut MPL:llää) Voisiko joku luetella plussia ja miinuksia MPL:llästä, jos vain kerkiää.
Kiitos! :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2006 8:55 am 
Poissa

Liittynyt: To Syys 07, 2006 2:17 pm
Viestit: 183
Paikkakunta: Turku
+Tarkka
+Kevyt
+Kevyt ladata
+Käsiteltävyys
+Hiljainen
+Halpa


-Kevyt
-Lippaat kehnohkoja
-Muovinen
-Tähtäimet
-Ei tukkia
-Heikko (tetsatessa lipas ja lipaskuilu ottaa helposti hittiä)

Edit: Nämä siis koskevat nimenomaan sitä yksilöä josta itse puhun, mitään "SPROJOINGS!" ääniä ei oma MPL päästele, tiedä sitten mistä moinen ääni joillekin on tullut.


Viimeksi muokannut TurboR päivämäärä Pe Loka 13, 2006 12:59 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2006 12:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 11:42 am
Viestit: 244
mp5 on mitoiltaan mielestäni pienempi, ja mpl:län lippaat ovat isoja ja hankalia. Tukin puutte haittaa tähtäystä. Muovia ovat molemmat, eivät ole kovin tarkkoja, SPROONG ääni ei ole hiljainen. Ainoa mikä nässä on hyvää niin käsiteltävyys ja tuntuma vrt vemppupistoolin. Ihan vaan sanon että ota mp5, tuurista on kiinni kestääkö vai ei. Vielä kerron ettei kumpikaan näistä ole kivääri. Vaan nimensä mukaisesti konepistooli. maschinepistole.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 94 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com