Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:56 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 10, 2007 4:29 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Sorry, sekoilin nyt jotain ihan omiani tuon kanssa. Eli toimiihan se noinkin.
Unohtakaa.

m4zi kirjoitti:
Itsekkin olen tuon piipunrakenteen liikkumisen huomannut. Ratkaisin siten, että porasin hoppikoneistoon about 0.5mm syvän reijän, mihin sitten kiinnitys ruuvi lukittuu. Muista sihdata tarkalleen oikea kohta poraukselle, muuten vituttaa jos meni 2mm vinoon. :wink:


Eli tarkoitatko sitä pientä ruuvia, joka pitää sisäpiippua, ja hoppikoneistoa paikallaan? Eli sille siis poraisi hoppiin pienen kolon, joka estäisi liikkumisen?

Edit: Huomasin juuri, ettei minulla taida olla vakiohoppi aseessani kiinni, olen käytettynä ostanut. Täytyypä selvitellä mikä hoppi on kysessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 10, 2007 12:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 12:31 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Kirkkonummi
Juuri se ruuvi, joka kiristää hoppikoneiston ja sisäpiipun paikoilleen.

Kannatta tosiaan olla tarkka sen kohdan kanssa, ettei sitten mee lopullisesti vituilleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 3:54 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Laitoin eilen Ca:n terässylinetrisetin 300% jousen kanssa paikalleen. Tiedän kyllä, että latauksesta tulee melko jäykkä noin raskaan jousen kanssa, mutta nyt tuntuu kyllä vähän liiankin raskaalta. Sylinteri täytyy lähes lyödä takaisin eteen, kun on lautausliikkeen suorittanut. Ja se on todella tiukka vetää taakse, siis ei pelkästään jäykkä, vaan se tuntuu jotenkin ahtaalta lukkorunkoon. Toisaalta taas kun ottaa liipasinkoneiston pois, ja koittaa työnnellä sylinteriä lukkorungossa edestakaisin, se luistaa melko hyvin, eikä tunnu ahtaalta. Täytynee nyt ainakin alkuun hioa lukkorunko täysin tasaiseksi sisäpuolelta, ja katsoa sen jälkeen, että missä mättää. Ajattelin myös, että jousenohjaimen pysäytin ottaisi sylinterin kattoon kiinni, ja aiheuttaisi ylimääräistä kitkaa, mutta olen jo nyt hionut sitä hieman, ja rasvaakin on niin perkeleesti, eli ei sittenkään ole varmaan siitä kiinni. Jos jollain on ollut vastaavaa, ja on ratkaisun keksinyt, kuulisin mielelläni, muussa tapauksessa täytynee hankkia vähän kevyempi jousi. Ongelma ei siis ole pelkästään jousen jäykkyydestä, sillä lihasmassaa pitäisi löytyä sen lataamiseen aivan riittävästi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 6:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Itsellä ei ole tietoa noista CA:n pulttilukkoisista, mutta lienee niihinkin eri halkaisijoilla varustettuja jousia ja niiden ohjaimia? Jos on, niin kannattaa tarkistaa, että ovatko jousenohjain ja jousi samaa halkaisijaa, jos eivät, niin saattaa ylimääräinen jäykkyys johtua tuosta. Omassa VSR-10:ssäni oli näin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 4:13 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Kyllä pitäisi olla oikeat halkaisijat, kun pakettina ostin tuon sylinterikokonaisuuden. Onkos noissa 300% jousessa ja 250% jousessa suurta eroa latauksen raskaudella? Alunperin piti hankkia 200% virit, mutta sainkin Nemesiksestä halvalla 300% tarkoitetun sylinteripaketin. Eli tuo 250% voisi olla jo ihan senkin takia ihan mukava vaihtoehto, että alunperin piti laittaa vielä kevyempää. No eivät nuo jouset onneksi mitään kamalan kalliita ole, että eiköhän se oma juttu kokeilemalla löydy. Ostaa sitten vaikka eri jäykkyyksiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 11, 2007 5:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Noniin, taisin löytää vian. Se on kaiketi se mitä alunperin ajattelinkin, eli jousenohjaimen pysäytin ottaa sylinterin sisäpuolella kattoon kiinni, kun liipasisinkoneiston kiristää kunnolla runkoon kiinni, kun koitin painaa liipaisinkoneistoa runkoon käsin ja samalla vetää sylinteriä taakse, liukuin paljon helpommin, eli toisin sanoen kun koneiston kiristää runkoon ruuveilla, menee jousenohjaimenpysäytin huomattavasti syvemmälle, ja täten ottaa kiinni sylinterin sisäpuolella. Ongelma pitäisi onneksi pystyä ratkaisemaan pienellä viilailulla, huh.

Edit: Vika oli kuin olikin tämä. Viilaaminen auttoi asiaa, ja varmistin vielä laittamalla prikat liipaisinkoneiston ja rungon väliin ruuveihin. Kyllä jo ajattelinkin, että kuinka hitossa voi olla pienemmilläkin pelaajilla voimaa virittää tuo jousi, jos itselläni riitä. ;) No löysähän se on loppujenlopuksi ladata, kunhan toimii oikein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2007 9:58 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Onnistuin tuhoamaan Latauskahvan ja sylinterin väliin tulevat jouset (pitkä juttu). Niistä ei ole ollutkaan koskaan kuin kaksi kolmesta ja laakereita samaan paikkaan yksi kolmesta. Mistä uudet vastaavat, kun en koko latauskahvaa tahtoisi lähteä uusimaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2007 10:27 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Minulla kävi kanssa sama homma, mutta eipä se niitä mihinkään oikeastaan tarvitsekkaan. Ilmankin toimii loistavasti, varsinkin jos kiristää ruuvin hyvin ja rasvaa kunnolla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 15, 2007 11:40 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
No hyvä sitten, pelästyin jo, että pitääkö ruveta ostamaan uutta latauskahvaa, vaikka vanhassa ei periaatteessa ole mitään vikaa. Se n.100€ on kuitenkin melko iso raha silloin kun pitäisi laittaa kuukauden sisään trk-piippu ja uusi hoppiyksikkö. Sitten toinen asia unohtui mainita. Eli onko siitä, että sylinterin kanta on vähän raollaan (eli ei tiiviisti sylinteriputkessa kiinni) jotain haittaa? Kiitän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 8:55 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Onkos muuten monikin muokannut noita Apsin lippaita sopimaan aseeseensa? Itse juuri sain kaksi kappaletta, ja toisen jo muokkasinkin lähes valmiiksi. Lipas on kuitenkin vielä siitä huono, että se täytyy saada menemään juuri oikeassa kulmassa, että menee sisään. Onko jollain tähän jotain kikkoja? Varmaankin täytyy lipaskuilua hieman hioa, ja katsoa sitten mitä tuleman pitää. Jos olette näitä muokanneet, voisitte antaa pikku vinkkejä, mitä kannattaa parhaan mahdollisen tuloksen saamiseksi muokata, ja miten.
Itse hioin lippaan takapäässä olevat kohoumat reunoista pois samalla tasolle, kuin muukin seinä, sekä hioin hoppiin asti menevää osaa hieman kapeammaksi, ja pyöreämmäksi kulmistaan. Eli toimii jo näinkin, mutta on välillä todella tiukka ottaa pois, ei meinaa ollenkaan irrota.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 9:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Minulla oli omassani aps-2 lipas, kun entinen omistaja oli ca:n lippaan hukannut. Viilata piti lipaskuilua hieman, mutta ei sen kummempia muutoksia vaatinut toimiakseen kunnolla. Itse lippaalle en tehnyt mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 12:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 12:31 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Kirkkonummi
Mä olen muokannut kaksi APS2 lipasta omaani. Ite olen toteuttanut siten, että lippaan reunoja olen hionut ohuemmiksi, jotta mahtuu lipaskuiluun ja olen lyhentänyt sen osan, joka menee aseen sisälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 2:18 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Jeps, hioin lipaskuilun, ja tein molemmat lippaat valmiiksi, nyt liikkuu sulvasti.
Mikäli joku haluaa toteuttaa tuon liipasinkoneiston kevennyksen, kirjoittelin artikkelin siitä, löytyy AST Feldjägersin sivuilta, jotka avustivat hommassa osien valmistuksen puolesta: http://www.feldjagers.com/artikkelit/m24.html Kiitos heille, tai lähinnä Semonoville.
Artikkeli on siis periaatteessa vain suomennettu versio tästä: http://www.just-move.com/m24/toripull2_e.htm , mutta omiakin lisäyksiä on ja kuvat ovat omiani.

Edit: linkki korjattu.


Viimeksi muokannut Mahahalkoja päivämäärä Ti Huhti 17, 2007 5:24 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 3:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Linkin korjaus : http://www.feldjagers.com/artikkelit/m24.html Tuolla pääsee artikkeliin. Linkki muuttui uusien sivujen myötä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 4:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 7:34 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Haapavesi
Onko tuolla nyt todella vaikutusta esim. 300%-jousen kanssa laukaisun keveyteen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 5:23 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
En ole itse koittanut muokkaamattomalla liipasinkoneistolla 300% jousta, mutta suht kevyeltä liipaisu itselläni tuntuu. En siis tiedä paljonko on eroa, mutta jo järki sanoo, että jonkin verran merkitystä on. Kokeile jos tykkäät, ei siinä paljon mitään häviä ja olet todennäköisesti tyytyväinen. Itse ainakin olin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 23, 2007 3:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Pistin tilaukseen PDI:n hoppiyksikön ja TN piipun, sitten luulisi jo olevan melkoinen vehje, kun ne saa kiinni. Vielä tarvitsee ratkaista ylärungon liikkumisongelma, joka osoittautui ensimmäisellä pelikerralla ongelmaksi. Lipasta ei saa ollenkaan irti ennen kuin pikkaisen naputtelee piippurakennetta taaksepäin. Voin kertoa, ettei ole paskamaisissa nopeissa tilanteissa makuuasennossa vihollisen tulen alla mikään aivan helppo juttu. Tarkkuus oli vakiohopilla ja piipulla aivan säälittävää. No se on jo hoidossa...

Jes. Nyt löytyi helppo ratkaisu piippurakenteen liikkumiseen. Eli, tukissa olevat ruuvin reiät on tehty aivan liian suuriksi. Ne täytyy siis saada pienemmiksi, jotta ruuvin liike vähentyisi. Korjasin itse asian laittamalla molempiin reikiin sopivan pituisiksi leikatut muoviset holkit, jotka tein ruuvejen seinätulpista vähän leikkelemällä. Jos ei nimitys ole tuttu, tässä valaiseva linkki: http://www.wurth.fi/site/media/pictures ... PE1024.jpg
Kyseisiä tarvikkeita löytyy takuuvarmasti jokaisesta rautakaupasta. Kokeilemalla löytyy sopiva. Itse en tarkkaa mittaa tiedä, kun sattui löytymään kotoa valmiiksi juuri sopiva tukin reikiin. Toivottavasti on muillekin apua.


Viimeksi muokannut Mahahalkoja päivämäärä Pe Touko 04, 2007 8:56 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 9:04 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Tilasin tarkkuuspiipun, pituutta 534mm ja 515mm pitäisi olla. Suuren osan ulostulvasta saa peitettyä ulkopiipun suutulpalla, mutta siltikin tulee noin 4-5mm pihalle ja itseäni tämä hieman häiritsee.
Dremeliä ei löydy, mutta olisi kiva saada piipusta tuon verran pois. Kuulemma rautasahalla ei saa katkaista, koska putki menee vähän lyttyyn ja no, jokainen varmaan ymmärtää, ettei sen jälkeen piippu toimi. Kotoa ei siis löydy katkaisuun sopivia välineitä.
Ajattelin, että voisi periaatteessa hankkia tuohon liekinvaimentimen, mutta sitten täytyisi ostaa myös adapteri ja se tulisi melko kalliiksi. Jos jollain on vinkkejä tai muita ideoita, kuin jo mainitsemi olisi mukava kuulla. Miten itse ratkaisit mahdollisesti saman ongelman?
Rahaa olisi Dremelin hankkimiseen vasta joskus loppukesästä, mutta olisi kiva saada pyssy kuntoon jo paljon aiemmin.

Edit:
Hopin asennuksen kanssa tuli outo juttu eteen. Eli kyseessä on siis PDI:n hoppi M24:selle. Mukana tulee sellainen alaspäin kapeneva jousi. Ohjeissa aika selkeästi näytetään, että mihin sen pitäisi tulla, mutta ei se siinä kyllä mitenkään pysy, enkä oikein ymmärrä, että onko tällä muka jotain vaikutusta johonkin? Olisiko homma niin, että se jousi kuuluu laittaa vain asentaessa PDI:n eikä CA:n tekeleeseen?

Tälläinen hoppi on siis kyseessä: http://redwolfairsoft.com/redwolf/airso ... odID=18368
(PDI HOP-UP Chamber for Classic Army / PDI M24)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 11:51 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Olisi tarvetta saada pari barrel spaceria M24:seen. Olisiko jollakulla tietoa, että mitkä ovat sopivia? Ainoa mikä noissa varmaan vaikuttaa on ulkopiipun sisähalkaisija.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 12:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 7:34 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Haapavesi
Jeesusteippi ja sanomalehti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 12:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Ei. Tarttee ihan kunnon osat, kun piippu on aavistuksen verran vino. Enkä muutenkaan tyydy aseen virittelyssä kompromisseihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 1:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Nämä eivät ole kompromisseja, vaan ihan oikeasti kaikista toimivammat ratkaisut.
Näitä sinä pystyt muokkaamaan ja hiomaan tarvittaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 3:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Jep. No eipä se ollutkaan vinossa, vaan taisi olla silmissäni vika. Ei olekaan tarvetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 5:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 01, 2006 3:18 pm
Viestit: 29
Mahahalkoja, Sen jousen päälle pitää laittaa ohuehko pala teippiä, kuten siinä hopin manuaalissakin pitäisi näkyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2007 3:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Paljon kiitoksia, niin vähän ajattelinkin, kun tänään vähän tarkemmin mietin. Pitääpä laittaa. Kiitos sinulle.

Edit: Laitoin teipin paikalleen ja suíltä osin pelittää hyvin. Liipasinkoneiston kiinnitys reiän kierre hajosi. Täytyy kaverilla teettää uusi. Loputtomiinhan uusia kierteitä ei kuitenkaan voi tehdä, joten jossain kohtaa tulee vastaan, että runko pitää uusia. Sitten tulekin ongelma vastaan. Aseeseenhan ei saa uutta runkoa (kunnollista, ei vakiota), kuin hankkimalla PDI:n helvetin kalliin rungon, joka sitten taas jo sisältääkin kaikki koneiston osat, joten se ei oikeastaan ole edes vaihtoehto, koska olen juuri kaikki osat liipasinkoneistoa lukuunottamatta vaihtanut viriosiin.
Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jääkin, että rungon muokkaa jonkin muun aseen rungosta, tai teettää uuden jollakin metallipajalla. Jälkimmäinen olisi huomattavasta parempi, ei välttämättä tosin halvempi vaihtoehto. Silloin saisi rahoilleen oikeasti vastinetta, ja lkomuotokin olisi sellainen, kuin kuuluukin. Onko joku teettänyt uutta runkoa aseeseen jostakin kunnon metallista ja paljonko sellainen tulisi arviolta kustantamaan? Tarkimman arvionhan saisi suoraan pajalta tiedustelemalla, mutta kyselen nyt ensi täällä, että saan jonkinlaisen kuvan, ennen kuin rupean tosissani tätä vaihtoehtoa ajattelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2007 9:33 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Saisikohan mistään metallisia lippaita M24:seen? ei oikein ole luottoa enää noihin muovisiin sen viilailun jälkeen, mitä ne ovat käyneet läpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2007 10:00 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Käsittääkseni myös sun projectin lippaat sopivat tuohon, kun sun projectin m40:neen käy aps-2 lipas, joka taasen käy m24. Ne ovat metallisia, mutta aika pieniä kapasiteeltiltaan. Parhain yhdistelma olisi aps-2 lippaan sisuskalut sun projectin lippaan kuorilla. Tiedä sitten mistä sun projectin lippaita löytäisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2007 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
No hyvä. Pcb noita on ainakin joskus myynyt, joten eiköhän heiltä hankkiminen onnistu, on vaan perkeleen kalliita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2007 8:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 12:31 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan näin vinkkinä ainakaan omaan ver. 2 M24 :ään ei sovi suoraan APS2 lippaat. :wink: Tiedä sitten sun aseesta. Mulla ittellä ne on liian "paksuja" ja "syöttöputket" on liian pitkiä. Kyllä ne kiinni saa, kunhan hioo ohkasemmaksi ja "syöttöputkea" lyhentää, mutta aivan helppoa tämä ei ole.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 03, 2007 10:23 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 3:14 pm
Viestit: 64
Paikkakunta: JKL
Minun ei ainakaan tarvinnut kuin hioa hieman, koska lippaat olivat liian leveitä. Tai kyllä ne sinne menivät, mutta eivät tuleet kunnolla pois. Syöttöputki oli juuri sopiva.


Viimeksi muokannut Lade päivämäärä Ma Elo 13, 2007 11:30 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2007 10:30 am 
Poissa

Liittynyt: La Elo 11, 2007 10:23 am
Viestit: 49
Mitähän eroa mahtaa olla sähköaseen ja tarkkuuskiväärin tarkkuuspiipulla? Olen hommaamassa omaan M24 PDI hoppikammiota ja tällä hetkellä minulla on vakiohoppi. Aseessa on kiinni Madbullin tarkkuuspiippu. Sopiiko siis tuo minun tarkkuuspiippuni tuohon PDI hoppiin? Olen kuullut, että PDI hopin kanssa pitää olla sähköaseen tarkkuuspiippu. Mitähän hoppikumia suosittelette M24?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2007 11:33 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Kyllä pitäisi sopia. Minulla ainakin meni m24:sen vakio hoppiin normaali sähkön trk piippu, joten sinullakin on varmasti siellä sellainen. Hoppikumiksi voisi olla kokeilun arvoinen normi systeman kumi, tai madbullin shark.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 11, 2007 11:40 am 
Poissa

Liittynyt: La Elo 11, 2007 10:23 am
Viestit: 49
Hyvä ettei tarvitse uutta tarkkuuspiippua ostaa. Tietääkö kukaan myydäänkö missään enää PDI hoppikammiota ja PDI Sylinteriä? Missään suomalaisessa airsoft liikkeessä niitä ei ole. Kaikista ulkomaalaisista airsoft liikkeistä ne ovat loppu. Onko valmistus lopetettu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2007 4:32 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 1:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: ylöjärvi
X-fireltä löytyypi nuo PDI:n sylinterit ja hoppikammiot. No ei kyl mikään ihme ookkaan, että löytyy kun on PDI:n tehdas kyseessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 24, 2007 6:22 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 11, 2007 10:23 am
Viestit: 49
Mikähän mahtaa olla omassa M24 vikana, kun ase ei jää vireeseen? Kun sylinterin pystyy vetämään taakse aivan normaalisti, mutta takaisin eteen se ei mene, kuin kovasti painamalla ja samalla se pamahtaa takaisin omaan asentoonsa. Ase ei siis virity.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 25, 2007 5:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 08, 2007 3:57 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Salo
Voi olla sama vika kuin omassa vesurissa. Seari/virikynsi kulunut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2007 1:27 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 11, 2007 10:23 am
Viestit: 49
Vika taitaa olla männässä, koska sen reunat ovat kuluneet todella pahasti. Pitänee hankkia uusi mäntä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Classic Army M24
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2008 8:29 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 6:39 pm
Viestit: 324
Paikkakunta: Vaasa
Ajattelin tilata aseeseeni pidemmän sisäpiipun (595mm tai 650mm) ja mieleeni tuli riittääkö tilavuus aseen sylinterissä vai loppuuko ilmanpaine ennen piipun päätä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Classic Army M24
ViestiLähetetty: Pe Touko 23, 2008 10:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 23, 2008 10:24 pm
Viestit: 1
Minkaslainen adapteri tahan pyssyyn nyt tarkalleen pitaa kierittaa, etta saa aanenvaimentimen paikalleen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Classic Army M24
ViestiLähetetty: La Touko 24, 2008 11:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 12:31 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan normaali APS-2 adapteri. Ittellä ainakin on sellasella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: To Loka 29, 2009 2:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 5:03 pm
Viestit: 4
JF kirjoitti:
Military ja Sivilian versiolla on erona vain uurrettu ulkopiippu, ei muuta.


Onko asia todella näin? AST Rajan artikkelista kun sain hieman toisen käsityksen...
Toinen hieman epäselvä asia: tarkoitetaanko "ver. 1" Military versionia ja "ver. 2" Siviili versiota?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: To Loka 29, 2009 3:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 5:37 am
Viestit: 95
Paikkakunta: Forssa
Zambo kirjoitti:
JF kirjoitti:
Military ja Sivilian versiolla on erona vain uurrettu ulkopiippu, ei muuta.


Onko asia todella näin? AST Rajan artikkelista kun sain hieman toisen käsityksen...
Toinen hieman epäselvä asia: tarkoitetaanko "ver. 1" Military versionia ja "ver. 2" Siviili versiota?


Wot, joku lukee vielkin meidän artikkeleita =) Ota huomioon että kyseinen artikkeli on tosiaan kirjoitettu vuonna 2002. Nykyäänhän aseesta ei ole saatavilla kuin Classic armyn 2 eri mallia (uurretulla ulkopiipulla ja tavallisella) sekä PDI:n hifimalli.

Minun ja kaverini (kaverilla tuo "fluted barrel" versio") ei ole ainakaan ollut tähän mennessä yhtään huomattavaa eroa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com