Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 3:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 167 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuulat tarkkuuskiväärien kanssa
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Pistetäänpä tälläinen ketju pystyyn, kun ei vielä kunollista tätä aihetta käsittelevää löydy. Ketjun idea on siis keskustella tarkkuuskiväärien kanssa käytettävistä raskaista kuulista, kuten 0,43 ja 0,36. Käyttökokemuksia eri valmistajien eri painoisista kuulista ja ylipäänsä sen parhaan kuulan tietyllä viritasolla etsimistä olisi siis tarkoitus keräillä yhteen tänne.
Kun kirjoitatte käyttämistänne kuulista, olisi mukana hyvä olla plussat ja miinukset, kuten esimerkiksi vaikkapa hyvänä puolena tasainen laatu, ei valuvirheitä ja huonona puolena piipun likaantuminen. Vuoro on teidän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 7:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 4:21 pm
Viestit: 165
Paikkakunta: Hämeenlinna
Itselläni on ensimmäistä kertaa kokeilussa maruin 0,30g kuulat, hyviltä vaikuttavat. Jatkavat tasaista linjaa muiden maruin kuulien kanssa ja hyvin ovat toimineet. Yhtään valuvirheitä tai muutakaan moitittavaa en ole löytänyt näistä kuulista, suosittelen kyllä. Aika kalliitahan nuo sinänsä ovat, proairsoftista 14€, "team hinta" 12€ 500 kpl.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 04, 2007 9:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Tällä hetkellä joudun käyttämään kiväärissä (PystykorvAPS2 SV, säädettävä hoppi ei skulaa kunnolla) vaihtoehtojen puutteessa Straightin .36g palloja. Näitä saa valkoisina ja inhottavina harmaina.

Plussaa:
- Kohtuu hyvä saatavuus etenkin ulkomailta.
- Ainakin suurin osa lentää suoraan.

Paskaa:
- Graffitikuulat jättävät paskaa hoppiin/piippuun. Ei tosin mikään kovin vakava juttu.
- Pieni osa kuulista lentää päin helevettiä, eli käytännössä kaartavat oikealle/vasemmalle (testattu useammalla aseella). Kiväärillä pelatessa haluaa osua joka laukauksella, siksipä tämä on aika vittumaista.
- Hinta on varsinkin Suomessa aika tyyris, mutta eipä näitä paljoa kulukaan, olettaen että pelaa pulttilukkokiväärillä.
- Eivät maadu. Saattaa aiheuttaa onkelmia joissain peleissä.

Siinäpä se. Saman valmistajan .43g kuulat käyttäytyivät muistaakseni samalla tavalla, korjatkoot joku jos olen väärässä. Ahhh kun joku kunnon valmistaja, kuten Marui tai Maruzen, tekisi painavia kuulia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 7:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Kyllähän ne 0,43g kuulat samanlailla käyttäytyvät, typessä harva se kuula lensi päin mäntyä. Nyt seuraavan trk kivääri projektissa aion käyttää 1ST Targetin 0,35g kuulia, koska 0,2g ja 0,25g kuulat olivat vähintäänkin tarpeeksi hyvin valmistettuja. Myös LH:n 0,3g kuulista on hyvää palautetta, toimivat ihan kiitettävästi vesurissa. Hyvää niissä oli halpa hinta ja pakkauksen suuri koko(1kg), eikä näin pikaisesti muistellen tullut vastaan mitään Straightin tapaisia ongelmia. Kuulat lensi aina sinne minne piti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 7:58 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 3:32 pm
Viestit: 10
Suosittelen ostamaan uusimman Softaajan. Siinä on asiaa kuulista - sekä raskaista- että peruskuulista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 8:00 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Noi 1ST target vaikuttavat aikas mielenkiintoiselta tuttavuudelta. Jos todellakin ovat tasaista laatua, noita voisikin seuraavaksi pussillisen hankkia. Toisaalta ovatkohan nuo vähän liian kevyitä 3J vireille?
Uusin softaaja jo löytyy, luonnollisesti.
Ärsyttää, kun aseesta löytyy aivan helvetin laadukas hoppi ja piipukin on hyvä, joten aseessa olisi potentiaalia erittäin tarkkaan ammuntaa, kunnon kuulia ei vain oikein löydy tarpeeksi raskaana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 8:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Ammu 6 mm kuulalaakereita. ne painaa yleensä n. 0.88 grammaa. kaverin kanssa kun viritetiin sen tanaka (tai se viritti ja mä katoin) vähän liian tehokkaaksi niin piti löytää tarpeeks painava kuula niin sattumalta pyörää korjatessa löyty sopiva 6 mm kuulalaakeri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 8:12 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Tota noin. En helvetissä. Joku järki tähänkin hommaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 8:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
softapyssyilia kirjoitti:
Ammu 6 mm kuulalaakereita.


Varmaan erinomaisen päteviä? Ammuitte niitä, joo, mutta kokeilitteko miten lentää, tai että miten osuu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 8:28 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Itse asiassa ne toimivat todella hyvin kun vain vänän silikoonasi. N. 75 metrin (kaverin isän pellon) päähän osui vielä a4 kokoiseen paperi arkiin. Ja siis aseesta lähti n. 3.5 joulea eli vähän liikaa verraten normaaleihin virirajoille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 10:58 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 22, 2006 1:36 pm
Viestit: 90
Paikkakunta: Saastamala
...Mutta ette sittten tehneet käytännön testiä ja kokeilleet paljonko napsahtaa, vaikka 50 metrin päästä selkään ammuttaessa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 11:19 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Kyllä tuli sekin tehtyä, eli ammuttiin n. 60 metrin päästä vuoron perään toisiamme. Ja tuntui siltä suunnileen siltä kun (maruin) vakio-sähköllä ammuttaisiin n. 7 metrin päästä eli kyllä osuman huomasi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 11:23 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 02, 2005 3:38 pm
Viestit: 196
Niin entäs sitten kun ammutte 20m päästä? Menee vaatteiden lävitse ja ihoon. Ei hyvä. Jos nyt pidetään ihan omat kokeilut ja normi kuulat erossa, ja palattaan muovikuuliin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 11:27 am 
Poissa

Liittynyt: To Syys 07, 2006 2:17 pm
Viestit: 183
Paikkakunta: Turku
Paljonkohan tommosessa laakerinkuulassa on kineettistä energiaa vaikka jollain Tanakan kiväärillä ammuttaessa... :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 11:44 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 1:45 pm
Viestit: 34
Jos omistaa kronon ja tiedetään tarkka paino, nii sit ei ole sen määrittämisessä ongelmaa, mutta ilman noita tietoja ei kannata edes arvailla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 11:45 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Koitetaanpa palata takaisin aiheeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 12:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Ihan hyvä idea :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 1:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 8:53 am
Viestit: 169
Tilasin kaksi pussillista Kawi-airsoftista nuita 1st- targetin 0.35 kuulia. Laatu on PALJON parempi kuin Straightissa, ja yksi 1000 bb pussi maksoi 12e!
Ainakin kiinteähoppisella APS 2 SV aseella jossa on 200% virit, kuulat toimivat täydellisesti. Kuulissa on hyvä pinnoitus ja ottavat hyvin hoppiin. Halvasta hinnasta huolimatta näissä ei ole minkäänlaisia valuvirheitä. Tai ainkaan niitä ei ole sattunut minun kohdalleni, kun pusseja tutkiskelin. Suosittelen!

http://www.kawi-airsoft.com/ Sieltä lisätietoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2007 6:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 04, 2005 6:43 pm
Viestit: 50
Straight 0,43g.
+Parempi tarkkuus ja kantama LH:n vastaaviin verattuna. Vaikka eivät nämäkään kovin hyviä ole.
-Likaavat piippua
-Kalliita


LH 0,43g.
+Halpoja
-Ainakin minun pysyllä kantama huono, samoin tarkkuus.
-Kaikki eivät ole lähellekkään pyöreitä ja kuulissa on kuoppia.

Valitsisin noista Straightin, kyllä maksan vähän enemmän, että pyssyllä edes johonkin osuu. Totean kyllä samaa, että kumpa Marui, Maruzen tai ihan mikä vaan hyviä kuulia valmistava alkaisi tehdä 0,43 grammaisia.

EDIT: Jep, LH:n kuulia ovat ne oranssit.


Viimeksi muokannut NOL päivämäärä Su Touko 06, 2007 7:43 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 4:47 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Osaisiko joku kertoa, että mikä valmistaja tekee 0,43g kuulaa oranssina? Sain minigrip pussillisen kaupanpäälle kiikaria ja bipodeja ostaessa, enkä saa mitenkään päähäni, että mitä olivat. Muistaakseni myyjä mainitsi, mutta on jo kerennyt unohtumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 7:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Eikös ne ole juuri niitä LH:n kuulia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 12:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 2:44 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Leppävirta/Kuopio
darkus kirjoitti:
Tilasin kaksi pussillista Kawi-airsoftista nuita 1st- targetin 0.35 kuulia. Laatu on PALJON parempi kuin Straightissa, ja yksi 1000 bb pussi maksoi 12e!
Ainakin kiinteähoppisella APS 2 SV aseella jossa on 200% virit, kuulat toimivat täydellisesti. Kuulissa on hyvä pinnoitus ja ottavat hyvin hoppiin. Halvasta hinnasta huolimatta näissä ei ole minkäänlaisia valuvirheitä. Tai ainkaan niitä ei ole sattunut minun kohdalleni, kun pusseja tutkiskelin. Suosittelen!

http://www.kawi-airsoft.com/ Sieltä lisätietoja.

Darkus, oletko kokeillut SV:ssäsi SIISin 0,33g kuulia? Jos olet niin osaatko sanoa kummatko ovat tarkempia? Omistan itsekkin nääs APS SV:n 200% virityksillä ja ammuskelen toistaiseksi ainakin SIISin 0,33g.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 1:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Straightia näyttäisi olevan 0.43g:ssa kahta eri sarjaa, "grafiittipäällysteinen" ja hieman kirkkaampi versio, joka on pinnaltaan huomattavasti kestävämpi, eikä sotke hoppia ja piippua samalla tavalla. Lisäksi näiden jälkimmäisten kanssa ei ole ollut samalla tavalla ongelmia tarkkuuden suhteen ammuttaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 2:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:21 am
Viestit: 10
Paikkakunta: Tampere
Onko kellään kokemuksia Digiconin valmistamista .36 tai .43 kuulista? Huomasin näitä olevan kaupan ainakin "kuusmillisessä". Eivät ainakaan ole pahan hintaisia. Vielä linkki kuusmillisen kuulaosioon http://www.6mm.fi/cat/product_catalog.php?c=5


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2007 2:10 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Digicon ja Straight ovat sama asia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2007 6:52 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 26, 2003 9:08 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Helsinki
Ehdoton kuulien kuningas on Maruzenin Super Grand Master. Käytän sitä 200% jousella viritetyssä PSG-pohjaisessa kiväärissä, 2J lähtöenergia alkaa olla maksimi näinkin kevyelle kuulalle (kalibroidulla ruutivaa'alla mitattuna 10 kuulan keskiarvo 0,28g). Lähtönopeuden vaihtelu on alle 1m/s, kuulan ulkonäkö ja tarkkuus ammuttaessa todella hyvä. Hinta on suolainen, mutta laadukkaista tarkkuuskiväärin kuulista maksan sen ilomielin.

Straightin 0,43g kuulat ovat toistaiseksi ainoa varteenotettava vaihtoehto 300% jousen kanssa käytettäväksi, valitettavasti. Näitä olen ampunut muutaman tuhatta kappaletta. Ihan jees, mutta kokeiltuani SGM:ta ymmärsin että parempaakin tarkkuutta voisi toivoa. 300% kivääreissä kevyemmillä kuulilla menettää kuitenkin kantamaa ja käytännön tarkkuutta.

Maruin 0,3g kuulasta olen kuullut vain positiivista, en ole itse kokeillut.

SIIS ja LH ovat mielikuvieni mukaan halpaa kuraa, en ole edes harkinnut kokeilemista.

1st Targetin 0,2g biokuulat ovat luotettavien kuulopuheiden mukaan huonoimpia nähtyjä kuulia aikoihin. Odotan käyttökokemuksia raskaammista luontoonhajoamattomista kuulista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2007 7:00 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Ulkomaillahan noita SGM:iä pidetään itsestäänselvyytenä tarkka-ammuntakäytössä vaikka käytössä olisi jopa paineilmatoiminen ase.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2007 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 2:44 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Leppävirta/Kuopio
gua_rana kirjoitti:
SIIS ja LH ovat mielikuvieni mukaan halpaa kuraa, en ole edes harkinnut kokeilemista.

Minä ja pari muukin tuttava, joka pelaa viritetyllä kiväärillä on todennut nuo SIISin kuulat ihan hyviksi, huomattavasti tarkempia ne minulla ainakin on kuin Straightin valkeat 0,36g kuulat. Olen ampunut nyt niitä ~1400kpl eikä yksikään ole jumiutunut. Noin 100 kuulaa ammuin Prometheuksen 6,03mm piipulla ja loput Maruzenin Type 96:sen ja SV:n vakiopiipuilla. Myöskään yhden yhtä epämuodostunutta tai huonosti hiottua kuulaa en ole minä ainakaan löytänyt. LH:n kuulista minä en sitten tiedä mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2007 7:04 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 9:26 am
Viestit: 11
Olen kerran kaverilta kokeillut kawissa myytäviä 0,87g kuulia omassa 330% vsr-10 kiväärissäni.
Laatu oli oikeinhyvä mutta, kun ne kuulat on niin painavia ei hopin säätövara ei riitä mihinkään. Joten jostain tulisi saada kovempi hoppi jotta kuulia voisi kunnolla käyttää.
Ajattelin myös että vahvempi jousi 380% voisi auttaa asiaa mutta en halua sentään alkaa verta vuodattamaan pelikentillä.

Käytän itse näitä 0.43g kuulia digicon entinen straight ja ne ovat aika surkeita. Mutta kun ei muilta valmistajilta kuulu painavia kuulia niin niihin on tyydyttävä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 10, 2007 11:49 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 8:53 am
Viestit: 169
Riki21 kirjoitti:
darkus kirjoitti:
Tilasin kaksi pussillista Kawi-airsoftista nuita 1st- targetin 0.35 kuulia. Laatu on PALJON parempi kuin Straightissa, ja yksi 1000 bb pussi maksoi 12e!
Ainakin kiinteähoppisella APS 2 SV aseella jossa on 200% virit, kuulat toimivat täydellisesti. Kuulissa on hyvä pinnoitus ja ottavat hyvin hoppiin. Halvasta hinnasta huolimatta näissä ei ole minkäänlaisia valuvirheitä. Tai ainkaan niitä ei ole sattunut minun kohdalleni, kun pusseja tutkiskelin. Suosittelen!

http://www.kawi-airsoft.com/ Sieltä lisätietoja.

Darkus, oletko kokeillut SV:ssäsi SIISin 0,33g kuulia? Jos olet niin osaatko sanoa kummatko ovat tarkempia? Omistan itsekkin nääs APS SV:n 200% virityksillä ja ammuskelen toistaiseksi ainakin SIISin 0,33g.


Olen kokeillut. Mutta omassa aseessani ne ottivat hoppiin hieman liikaa. Eli mielestäni nämä ovat parempia. Laitan pian aseeseeni vähän paremman 200% jousen (omani on 130m/s, laitan M145m/s jousen) ja toivottavasti nämä toimivat hyvin silläkin jousella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 10, 2007 1:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 2:44 pm
Viestit: 25
Paikkakunta: Leppävirta/Kuopio
Mutta sinkoilevatko nuo 1st-targetit ikinä minne sattuu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 10, 2007 7:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 10, 2007 7:11 pm
Viestit: 34
Itsellänikin on aps-2sv @ 200% vaki-hopilla ja oon kokeillut noita 1st targetin 0.35 kuulia. Mulla ilmeisesti on tehot vielä jousessa tallessa, koska nuo kuulat lähtevät aivan hivenen ylös (n.1m, jonka jälkeen alkaa laskea). Nuo kuitenkin toimii muuten vallan mainiosti ainakin kun vertailukohteena straightin kuulat, jotka jo tässäkin ketjussa on saanut haukkuja.
Testijakson aikana en havainnut ainakaan kovin huomattavaa karkailua ja kasat pysyivät hyvinä. Suosittelen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 11, 2007 5:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 8:53 am
Viestit: 169
Mulla on sinkoillut, mutta vain hyvin vähän. Mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä että laitaoin pari viikkoa vitten vähän liikaa silikoonia hoppiin ja se ei ole vieläkään sopivan kuiva. :?
Muuten on kyllä kuulat lentäneet sinne minne pitääkin. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2007 10:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 12:19 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Pieksämäki
Milläs kuulilla ihmiset pelaatte tanakan kiväärien kanssa. Itse olen ainakin todennut kaikki straigthin grafittipinnotteiset kuulat käyttökelvottomaksi omassa m700:ssa. Kahta samalla lentoradalla lähtevää laukausta ei vaan yksinkertaisesti voinut saada aikaan. Aseessani on tarkkuuspiippu ja se käyttää hiilidioksidia.

Viimepelissä bongasin 0.28 kuulat jopa pelikelpoisiksi. Oletan että 0.30 kuulat olisivat vielä niitäkin parempia. Aikaisemmin olen kokeillut noita begadin 0.87 teräskuulia. Hoppia niihin en kunnolla saanut mutta hemmetin tarkasti niillä pystyi ampumaan, johtuen erittäin loivasta roikusta kuulan lentoradassa.

Ja vieläpä, onko straigthilta tullut markkinoille "uusia" pinnoittamattomia .36 sekä .43 kuulia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 6:54 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Kyllä on, tosin markkinoilta löytyy edelleen molempia versioita, joten kannattaa kysyä ostovaiheessa, kumpia on tyrkyllä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 7:43 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 10, 2007 7:11 pm
Viestit: 34
Niin ja vielä tarkennukseksi valkoiset straightit on pinnoittamattomia. On myös harmaita, missä on vähemmän sitä moskaa pinnassa, mutta kuitenkin huomattava määrä vrt. valkoisiin. Kokeilun arvoinen merkki on jo tuo aiemmin mainitsemani 1st target 0.35 kuula. Toiminut erittäin hyvin minulla, tosin tanakassa en ole sitä kerennyt koittaa.
Mulla oli joskus aikoinaan myös tuo tanakan m700. En kokeillut kun noita Straightin harmaita kuulia, joten sen saralla en vinkkiä osaa antaa. Mutta kannattaa kokeilla pestä ja "kiillottaa" ne kuulat jollain pyyhkeellä, niin enin moska lähtee pois. Tuo vaan pitäisi tehdä tarpeeksi hyvin, ettei kuulista tule täysin epämuodostuneita. :)
Niin ja kaikille KJWn ja Tanakan kaasukiväärien omistajille. Lähdöt ja tarkkuus tasoittuu, kun puunaa piipun, hopin ja kaasukoneiston täysin kuivaksi öljystä. Etenkin KJW:llä on paljon öljyä joka paikassa, joten alkuun ei kannata haaveillakkaan tarkkuudesta, ennenku on puhdistanut kaiken. Ja koneistoa saa hinkuttaa jonkun aikaa, ennenkuin se on täysin puhdas.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 7:58 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Aika paljon muutakin pitää tehdä, että lähdöistä saa oikeasti tasaisia. Muutaman olen rakentanut, sekä Tanakaa että KJ:ta. Koska kyseessä on kaasuase, on tiiviys aivan ensiarvoisen tärkeää. Lisäksi piiput ovat oikeasti väljiä.
Tuosta kuulien "pesusta", osa kuulan painosta on sidoksissa tuohon pinnoitteesen, joka kieltämättä on hirvittävän arka kolhuille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 10:26 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 10, 2007 7:11 pm
Viestit: 34
Joo totta. Ei noista kaasukivääreistä tahdo saada tarkkoja oikein millään. Mutta meinasin että suoraan paketista nostettuna aseesta saa edes vähän paremmin toimivan putsaamalla ylimääräisen rasvan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 11:30 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Kyllä niistä tarkkoja saa, kaverini kanssa rakennettu Tanaka m24 ampuu ihan kivasti alle 150mm kasaa 60:n metriin. Pitää vain tietää, mitä on tekemässä. Erot jousi- ja sähköaseisiin ovat suhteellisen suuret.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 1:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 12:19 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Pieksämäki
kerroppa setämies minkälaista viripalikkaa ja muutostyötä olette tuohon m24:n lisänneet?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 3:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Nyt on kuule ihan väärä aihe siitä puhumiseen. Ja jottei tämä viesti aivan aiheen ohi mene niin sanottakoon että pientä kokemusta G&P:n 0,28g kuulista on tullut ja ihan hyviltä vaikuttavat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2007 3:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Jahas... Trk-piippu, G&G:n punainen kumisarja, hopin paininosien vaihto ei-jouselliseksi, G&G:n Power Pack Tanakan m700/m24-sarjalle, muoviliuskoja lipaskuilun ja tukin väliin pitämään lippaan paremmin paikoillaan lipaskuilua "kaventamalla", kaikkien vuotoalttiiden hopin ja piipun alueella olevien kohtien tiivistäminen. Lisäksi tunteja ja tunteja hienosäätöä tiivistysten suhteen.
Paha selostaa tarkemmin näyttämättä miten asia tapahtuu.

Näillä muutoksilla 0.43g kuulat ovat erittäin sopivia, tietysti riippuen kuulien valmistussarjasta. 0.36g lähtee iloiseen nousuun silloinkin, kun ase on säädetty sinne n.3j tehoille. 0.3g karkaa taivaalle noin 30m piipun suusta. Nuo raskaammat ovat siis Straightin kuulia.

Ja jos sitten takaisin aiheeseen...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 167 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com