Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Touko 02, 2024 8:50 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: AUGin modausta
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2004 1:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 10, 2004 1:48 pm
Viestit: 28
Paikkakunta: Kuopio
Tässä olisin itse kiinnostunut tekemään AUGiini pienen modauksen joka koskee ulkopiippua. Itse ymmärtänyt mitenkä kyseinen projekti on tehty, joten kysyisin apua teiltä viisammilta, kuvan näätte osoitteessa:

http://perso.wanadoo.fr/sat.airsoft/ima ... p/jp7%20(2).jpg

Auttakaa jos keksitte mitenkä tuollainen tehdä. Kiitokset jo etukäteen :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2004 1:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 12:42 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Vantaa, Korso
Tuon voisi tehdä joko niin, että ottaisi vanhan ulkopiipun irti ja rakentaisi sitten uuden, taikka niin että rakentaisi vanhan piipun päälle.

Itse rakentaisin vanhan piipun päälle niin, että ottaisin liekinvaimentimen pois ja työntäisin vain jollain eristeellä täytetyn muoviputken siihen päälle. Metallistakin tuon voisi tehdä, mutta en usko että riittävän ohut (-> riittävän kevyt) metalliputki tuossa kestäisi. Tietysti jos sinne sisään saa jotain tukirakenteita tehtyä, niin sitten voisi kestää.. Se vaan saattaa kotikonstein olla hieman hankalaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2004 1:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 10, 2004 1:48 pm
Viestit: 28
Paikkakunta: Kuopio
No eipä pahemmin ole muuta vaihtoehtoa, kuin kotikonstein. Entäs ottaako tuo ase äänenvaimentimen piippuun jos otan liekinvaimentimen irti ja ostaisin tuon AST-Omega äänenvaimentimen, kevyimmän, koska tulee helposti etupainoinen ja sen sitten maalaisin / speirraisin. Keksittekö parempaa vaihtoehtoa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 26, 2004 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
ns. Shadow AUG pakettihan on erittäin lähellä tuota. Hintaakin tosin löytyy...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2004 11:40 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 12:42 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Vantaa, Korso
Sopivilla kierteillä varustettu äänenvaimennin menee suoraan liekinvaimentimen tilalle, mutta lopputulos ei tuota kuvaa vastaa. Itse olen suunnitellut sellaista, että vanha ulkopiippu menisi putken sisälle, putken toisessa päässä olisi joku kiinnitys, ja liekinvaimentimen päässä putki tulisi vaimentimen kierteille kiinni. Tällä saisi varsin tukevan systeemin, mutta en ole vielä keksinyt toiselle päälle kunnon kiinnityskeinoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 01, 2004 7:40 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Olen vaihtamassa asettani Steyr AUGiin ja syntyi ajatus carbiini pituisesta AUGista. En nyt kaipaa kommentteja esteettisyydestä, omasta mielestäni AUG 15-16 tuuman piipulla on upea. Ohjeistusta kyllä.
En weksin sivuilta löytänyt "carbine barrel kittiä" joka olisi heti sopivan mittainen, ainoastaan guarderin koko piipun tappavan lyhennysosan. Siispä miten piippua voisi lyhentää? Karusti alkuperäistä piippua raiskaamaan? Vai löytyykö jostain valmiita lyhennysosia?
Mikäli olen oikein käsittänyt niin piippu kiinnittyy samalla tavoin kuin kurzin.

http://www.steyr-aug.com/whiteaug.jpg


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 01, 2004 11:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
SpA: Eipä tule muuta mieleen kuin pistää alkuperäinen piippu kylmästi poikki ja tehdä uudet kierteet. Ja toisena vaihtoehtona sitten teettää asiansa osaavalla ammattilaisella AUGin ulkopiippu, mutta sopivan lyhyenä. Aikoinaan kun minulla ol AUG suunnittelin tuollaista "carbine" modausta, mutta se jäi laiskuuttani toteuttamatta. Ainakaan silloin ei ollut tarjolla valmiita custom-palikoita tuohon.

Alkuperäiseen viestiin: Rakenna eräänlainen äänenvaimennin (ohut alumiiniputki lienee paras), joka kiinnittyy liekinvaimentimen kierteisiin, mutta "takaperin" eli putki kulkee piipun myötäiesti eikä poispäin siitä. Sitten rungon ja alkuperäisen piipun liitoskohtaan pitää rakentaa jonkinlainen kiinnitysmekanismi, joka tukevoittaa uutta upeaa ulkopiippuasi. Ja siinä. Helppoa (?), nopeaa (?) ja halpaa (?). =D

Idea oli siis vapaasti muokattu Colttiin samoin istuvasta vaimentimesta, jollainen löytyy mm. tuolta:
http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.ph ... 9185818a37


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 03, 2004 10:12 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Tunnen kyllä kaverin, jolta löytyy varmasti taitoa uusien kierteiden tekemiseen. Pitää kysäistä onko hänen koulullaan oikeita välineitä operaatiota varten.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com