Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 3:33 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 158 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suojalasit+hampaat
ViestiLähetetty: To Helmi 06, 2003 7:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:40 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Espoo
Miten te, jotka käytätte pelkkiä laseja (esim. Bolle X-500) suojaatte hampaanne vai suojaatteko ollenkaan? Jos olette väsänneet kommandopipoon jonkin "suunsuojaimen" miten olette sen toteuttaneet ja miten on toiminut?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 06, 2003 7:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Toimivimman näköisen viritelmän johon olen törmännyt
on yksinkertainen metalliverkko ommeltuna suunkohdalle.

Jämäkkää reijällistä metallia....kenties verkko on huono ilmaisu.

Elikkä kyseinen pala ommeltu kommandohupun sisäpuolelle
ja viellä tämän päälle ommeltu kangaspala jottei metalli tuntuisi
epämielyttävältä.

Olen rankaissut tätä verkkoa Benellillä ja tuntui hyvin toimivan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 06, 2003 7:54 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
WDW:n mainitsema tapa lienee paras, sillä se mahdollistaa sekä hengittämisen että puhumisen. Jos ei käytä kommandopipoa, voi kehittää myös nauhoilla kiinnitettävän suusuojaimen. Paras materiaali on samanlainen ritilä kuin Sansein verkkomaskeissa. Rautakaupasta.

Hammassuojat eivät suojaa kuin ylähampaita ja usein vaikeuttavat puhumista. Ne eivät kuitenkaan tarvitse ulkoisia viritelmiä.

Itse en ole suojannut hampaita millään, ja niinhän siinä sitten kävi, että toinen etuhammas ammuttiin lohki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 12:18 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:33 pm
Viestit: 18
Paikkakunta: Varkaus
Vaan miksipä pitää juuri laseja, jos kuitenkin pitää niiden kanssa jotain "tyylikästä, moust täktikäl, itsevalmistettua metalliverkko härpäkettä? Paljon järkevämpää on ostaa samantien vaikkapa SG-5 maski, joka todellakin suojaa, sillä on vieläkin helpompi puhua ja hengittää, ja joka on vielä kaiken lisäksi yli puolet halvempi.
Parhaiten Bollé:n lasien kanssa menee kuitenkin ne hammassuojat, ja ei ne kovinkaan haittaa puhumistakaan, kunhan tottuu niihin ensin. Itselläni on Bollé:n X500-lasien kanssa muotoillut hammassuojat. Ja mitä alahampaisiin tulee, on ne muutenkin paljon paremmin "suojassa" kuulan osumilta, kuin ylähampaat, joka muuten pätee myös muissakin urheilulajeissa (mm. jääkiekko). Juuri tästä syystä hammassuojia ei olekaan tehty nimenomaan suojaamaan alahampaita.
Mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee. Suosittelen kuitenkin jotain pitämään siinä hampaiden suojana. Joskus minäkin pelasin pelkillä laseilla, mutta siinä vaiheessa, kun alkoi viritettyjä aseita tulla mukaan kuvioon, päätin hommata jonkinlaiset viritelmän. Viritetyllä asella kun saa VIELÄKIN herkemmin hampaat palasiksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 3:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Lainaa:
Paljon järkevämpää on ostaa samantien vaikkapa SG-5 maski... sillä on vieläkin helpompi puhua ja hengittää

Puhuminen varmasti hoituu yhtähyvin niin itse tehdyillä systeemeillä kuin SG5 maskillakin. Sen sijaan hengittäminen on välillä varsinaista tuskaa SG5:llä. Tietysti vaihtoehtona on tehdä varsin rumia reikiä maski täyteen, mutta siltikään hiilidioksidi ei häviä tarpeeksi tehokkaasti maskista. Tämän itse huomannut useasti kuumina kesäpäivinä kun on tullut juostua vähän enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Henk.koht käytän vain SG-5 maskia koska en kykene käsittämään
miksi maksaisin 5x enemmän jostain joka suojaa vain silmät.

SG-5 suojaa koko naaman. Tosin aina on olemassa vaara että
kuula pirstoutuu ritilänläpi.

Henkilökohtaisesti en ole edes huomannut suurta haittaa
hämärässä mutta hengittäminen on välillä todellista tuskaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
Kuten joku jo totesikin, miksei niitä maskeja voi käyttää? Ymmärrän toki, että pelkät lasit ovat paljon mukavammat, mutta ovatko ne kuitenkaan niin paljoa mukavammat, että ottaa riskin, että vaikkapa juuri sellainen hammas lohkeaa. Eikä se kuula vaikkapa nenässäkään mikään kovin kiva ole.

Itse käytän JT:n Spectra Thermalia, joka on toiminut vallan mainiosti, eikä kummemmin vaikeuta tähtäämistäkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 5:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:26 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Kurikka
Itse en ota kanta, kumpi on parempi vaihtoehto: maski vai lasit mutta yksi hyvä syy lasien käyttöön on se, että monissa aseissa tähtäimet ovat niin alhaalla, että maskin alaosa tulee tielle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:40 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Espoo
Itsellänikin on SG-5-maski, mutta en pidä siitä sen ilmavaihdon ja näkökentän pienuuden takia lisäksi hämärällä ei tahdo nähdä juuri mitään (ei minulla ei ole huono näkö =).

Lasit kiinnostaa minua koska ne ovat mukavammat, kirkkaammat ja omaavat huomattavasti laajemman näkökentän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:37 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:35 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Turku
Faktaahan on että tyhmät pelaa niin kauan kunnes jollekin sattuu jotakin. Sitten ruvetaan tekemään jotakin. Siispä suurkiitos tämänkin topicin aloittajalle. Sait ainakin minut ajattelemaan suhtautumistani uudestaan.

SG-5 on juuri koko naaman suojaimena hyvä. Mutta onhan pelkkien lasien käyttö huomattavasti mukavampaa...?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 6:56 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 12:43 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Espoo
Mukavampaa tai ei, Airsoft on tyyliharrastus. Realistisuutta tavoitellaan, eikä erikoisjoukot / armeijat käytä mitään hemmetin SG-5:sia.

Miksi käytätte taktisia liivejä, jos mukavuus menee tyylin edelle? Ne teidän kolme lipastanne kulkevat varmasti mukana myös housujen tai takin taskussa.

"tää on vaan IMO"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 7:21 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Peli on sen mukavampaa mitä vähemmän tarvitsee keskittyä varusteisiin. Jos on vaikeaa tähdätä, sitä joko turhautuu ja pelin ilo katoaa, tai tähtää vähemmän --> pärjää huonommin --> vaikka laji ei olekaan kilpaurheilua, ei ole kivaa jos aina menee huonosti. Sama koskee hengitys- ja huurustumisongelmia.

SG-5:stä vaihdoin pois pirstoutumisvaaran takia, ja Spectrasta tähtäysvaikeuksien. X500T ei kyllä sitten kovin paljoa Spectraa pienemmäksi osoittautunut..

Joka tapauksessa, SG-5 lienee ainoa maski jonka kanssa on mukava tähdätä. Jos ei tykkää käyttää ritilämaskia, on melkein pakko käyttää pelkkiä laseja.

SG-5:n hengitysvaikeuksia voi parantaa sillä ritilällä - valmiin maskin kehikkoa käyttäen ei ole vaikeaa korvata suuriakin alueita ritilällä, ja jos huolella tekee saa lopputulokesta siistin.

Ja taisteluliivit mahdollistavat erittäin nopeat lippaanvaihdot, eikä niiden kanssa tarvitse pelätä putoamisia vaikka mikä olisi. Mukavuustekijä nekin, ainakin useille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 8:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:40 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Espoo
Blackburn kirjoitti:
Mukavampaa tai ei, Airsoft on tyyliharrastus. Realistisuutta tavoitellaan, eikä erikoisjoukot / armeijat käytä mitään hemmetin SG-5:sia.




Jos ajatellaan, että airsoft on tyyliharrastus niin eihän silloin käytettäisi minkäänlaisia suojuksia suojaamaan hampaita. Väitämpä lisäksi. että sinunkaan mielestä ei ole kiva mennä hammaslääkärin vastaanotolle hampaanpalanen kädessä.

Kyllä minä ainakin haluan säilyttää ehjät hampaat!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 8:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Lainaa:
Miksi käytätte taktisia liivejä, jos mukavuus menee tyylin edelle? Ne teidän kolme lipastanne kulkevat varmasti mukana myös housujen tai takin taskussa.

On ne lippaat mukavammat niissä liiveissä, kuin housun taskuissa. Housun taskuissa ne tuppaa painamaan reisiin, nivusiin, yms. jos vähänkin ryömii. Ja tottakai tämä tavanomainen lippaiden tippuminen. Itse ainakin koitan lippaille saada muun paikan kuin housun taskut - vaikka sitten liiveihin (nämähän eivät aina ole korsetit, vaikka jotkut näin luulevat).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 8:57 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Onko kukaan kyhännyt semmoista että olisi bolle silmien suojana ja sg-5:den alaosa suun, poskien ja nenän suojana?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 8:59 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Blackburn kirjoitti:
Mukavampaa tai ei, Airsoft on tyyliharrastus. Realistisuutta tavoitellaan, eikä erikoisjoukot / armeijat käytä mitään hemmetin SG-5:sia.


Empä kyllä varsinaisesti kovinmontaa sissiä ole nähnyt painavan
tuolla (Missä sitten lieneekään :P ) bollet x500:t päässä.
Ja Erikoisjoukothan ei meitä kiinnosta 8)

Veikkaanpa kyllä että pitää vaihtaa johonkin laseihin mutta mitä
olen mokomia testailut niin pakko se on sanoa että aika harvat
ovat olleet edes siedettäviä. Ja hyvät sitten maksavatkin puoli
omaisuutta (Ja tähän taas: Mikään hinta maailmassa ei ole silmiä
arvokkaampaa.)

Muokkaus: Korjasin epätoimivan quoten ;) -Roska


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 07, 2003 10:58 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Urg kirjoitti:
Onko kukaan kyhännyt semmoista että olisi bolle silmien suojana ja sg-5:den alaosa suun, poskien ja nenän suojana?

Kuulostaa aika karmealta idealta... hrr, ei kiinnostaisi kokeilla.

Lainaa:
Realistisuutta tavoitellaan, eikä erikoisjoukot / armeijat käytä mitään hemmetin SG-5:sia.

Niinpä niin, elikkä noin 90% harrastajista saisi painua ojaan, koska heillä on epärealistisia varusteita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 7:51 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:30 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Kerava
Jaakonpoika kirjoitti:

Itse en ole suojannut hampaita millään, ja niinhän siinä sitten kävi, että toinen etuhammas ammuttiin lohki.


Kohtalotoveri :)
Itselläni hammas meni poikki nyyppäaikoina TM vemppu Uzista (kii-itt-oos FaSec :D ), mutta nyt käytän Sansein SG vitosta. Hommaan joskus Bollet tai vastaavat ja kommandopipon sisälle joku viritelmä tulee olemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 6:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 6:39 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: Kerava
Enpä näistä tiedä. SG-5 on mennyt tähän asti ihan hyvin, mutta kyllä se näköä hämärtää. Hengityskin on hankalaa pitempien juoksureissujen jälkeen.
Varmaan JTn Spectra Thermaalia tulevaisuudessa tulen katsomaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 9:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2003 8:48 pm
Viestit: 12
Paikkakunta: Turku
Onko kenelläkään koskaan pirstoutunut SG-5: seen kuulaa tai oletteko nähneet sellaista ritilämaskin kohdalla. En ole vielä itse ainakaan kokenut sellaista , jotain mutaroiskeita voi kuulan mukana tulla jos se tulee kimmokkeena mutta siinä kaikki..

kertokaa jos joku teistä on havainnut pirstoutumis-ilmiön ..alkoi itseäkin juuri tämä asia mietityttämään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 11:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Cavetroll kirjoitti:

kertokaa jos joku teistä on havainnut pirstoutumis-ilmiön ..alkoi itseäkin juuri tämä asia mietityttämään.


En ole kuulan pistoutumista maskin läpinähnyt mutta kuulan pirstoutumisen kylläkin.

Kuula laukaistiin pienitehoisella (Vemppu. 0.25g BB) maahan ja kuulasta mureni n.50% hyvin tehokkaasti.

Siinävaiheessa pisti kyllä vähän mietityttämään.

Edelleen vain kuitenkin on SG-5 päässä 8) .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 5:38 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Tiimitoverille on tullut pientä moskaa maskin läpi naamaan kuulan pirstoutuessa.

Hyvälaatuisia kuulia käytettäessä pirstoutumista harvemmin tapahtuu, mutta esimerkiksi Power Bees osaavat sen aika hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 5:49 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Kyllä niistä aina taitaa ihan pikkuisen jotain lähteä, mutta eipä siitä kyllä mitään haittaa ole. Toinen on sitten se, että jos kuula silmän kohdalle osuu. Liekö sitten ilmavirta tai jokin, joka pikkuisen tuntuu oudommalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 11:44 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:03 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Nurmijärvi, Klaukkala
Itse olen ratkaissut tuon ongelman hammassuojilla :D . Pelaan siis Bollen laseilla ja hammas-suojilla.


Viimeksi muokannut Miggo päivämäärä Ke Syys 17, 2003 5:40 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 1:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Itselleni on tulossa myös yksireikäisen kommandopipon sisäpuolelle ommeltu metalliritilä, ja sen päälle ommeltu vielä jotain kangasta metallin tunnun peittämiseksi. Kun tätä tarkemmin miettii se on ainakin omasta mielestäni mukavin ja hampaita parhaiten suojaava vaihtoehto pelkillä laseilla pelaaville.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2003 11:39 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mun mielest ainaki SG-5 toimii loppujen lopuks parhaiten. Siin on omast mielest ainoot huonot puolet et se ei suojaa korvia ollenkaan. Tuntuu nii pirkuleen kivalta ku jäässä olevaan korvaan paukahtaa m-130:stä, ja hengityshuuru tiivistyy vedeks, ja sen kaa on välil ikävä hengittää.. Ja se hämärtää pikkasen.
Kuulien pirstoutuminen on aika harvinaista. Vaik siin oli muutama huono puoli, ni on se silti ehkäpä toimivin maski. Ja siinä oli oma mielipiteeni..`

[Muokkaus] Rankasti siistitty -Jaakonpoika


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 16, 2003 3:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:50 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Savonlinna
Miksi suotta laitella metallia kommandopipoon, kun ongelman voi ratkaista tyylillä: Kemiran "Nasse" päähän vain. Korvathan siinä jäävät esille, mutta se on pientä verrattuna tyyliin mikä nassen mukana tulee :) Saattaapi lähitilanteissa naskeilta mennä lusikalliset pöksyyn kun kulman takaa ilmestyykin pelottava iso setä kaasunaamari päässä :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 17, 2003 3:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
assaultti kirjoitti:
Kuulien pirstoutuminen on aika harvinaista. Vaik siin oli muutama huono puoli, ni on se silti ehkäpä toimivin maski. Ja siinä oli oma mielipiteeni..`



Allekirjoitan maskin toimivuuden sinäällään mutta olen varma että kiroan itseäni sen kerran jälkeen kun kuula tosiaan pirstoutuu siitä läpi.

Olen vaihtamassa kyllä laseihin jahka vain saan kylliksi rahaa ostaa kunnon lasit.

On aika vastuuntunnotonta itseääkohtaan ajatella että tuskis se läpi tulee.


Kaasunaamari olisi tyly mutta moisen kanssa on äärimmäisen tuskallista hengittää ja muutenkaan ei ole se mukavin laitos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 18, 2003 3:14 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 12:40 pm
Viestit: 24
Paikkakunta: Lapinlahti
SG vitosen läpi ei tahdo nähdä mitään vähänkään hämärässä.
Pelailemme sakeassa havumetsässä, jossa valoa on suhteellisen vähän päivälläkin.

Eräässä lauantaipelissä tapahtui seuraavaa:
Vastapuoli oli linnoittautunut puista kyhätyn suojan taakse. Päätimme tiimin kanssa tehdä rynnäkön kohti vihollisen asemia. Siinä sitten lähdin hullun lailla juoksemaan vihollista kohti, ase laulaen, kunnes aloin ihmettelemään missäs muut poijat ovat. Vilkaisin nopeasti taakseni ja näin kuinka muut porukasta tähyilivät ympärilleen, ja kuulin jonkun sanovan: "Missä vitussa se potero on?!" Siinä olin sitten itsekseen, vihollisen edessä, lipas tyhjänä :o
Tämän jälkeen ostimme tiimitoverin kanssa JT Spcetra thermal maskit.


Viimeksi muokannut Razer päivämäärä To Helmi 27, 2003 5:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 20, 2003 3:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 4:47 pm
Viestit: 12
Paikkakunta: Muhos
Hmm... Itse käytän tällä hetkellä laseja+paksua kommandopipoa.
Tuli tässä näitä lasi+hammassuojat juttuja lueskellessa mieleen eräs ikävä tapaus joka sattui halppiswemppuaikoina:
Olin tiimini ryhmänjohtaja, ja hiivimme aseet valmiina pusikon turvin 5-7m päähän vihuista. Nousin ylös ase kädessä ja rupesin huutamaan "Hyökätkää!" kun lähimmäinen vihu kääntyi ja ampui kuulan suoraan suuhuni :evil: . Ai että sattui! Tuli vain tästä mieleen, että lasit+hammassuojat eivät suojaa tuollaiselta. Siksi en hammassuojia osta, vaan kiitos-tämän-ketjun laitan kommandopipooni sitä ritilää suun kohdalle. Sansein maskit eivät ole edes 80% turvallisia, ja JT ei sovi tyyliin ei sitten millään kokonsa ja motoristi-lookinsa takia, joten omasta mielestäni maskit voi unohtaa. Ja olenpa ottanut osuman nenäänikin ennen tuon kommandopipon käyttöönottoa ja voin sanoa, että paksu kommandopipo suojaa ihan tarpeeksi nenää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 20, 2003 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2003 6:43 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Tampere
CaptainPP kirjoitti:
Sansei maskit eivät ole edes 80%


Hmm, ties kuinka monta vuotta olen pelannut sansein maski nassulla, melkein kaikilla porukastani on sansein maski, ja vain yhden ainoan kerran olen nähnyt miten kuula menee maskin läpi. Siinäkin tilanteessa ammus osui ensin betoniseinään josta maskiin. Mitään muuta ei tuosta sattunut kuin että kaverin silmiä kutitti. Tarina kuulien pirstoutumisesta on suuresti liioilteltu. Yhtälailla voi huomenna kaatua ja lävistää itsensä puun kantoon. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2003 5:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 05, 2003 9:12 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Helsinki
Aikoinaan trivogalla minua ammuttiin pelissä kun nojasin seinään.
Pidin päässäni JT:n spectra-maskia.

Kuitenkin kuulia lenteli, osa niistä osui suoraan maskiin, osa seinään ja pieni määrä seinästä suoraan korvaan.
Meni hetkellisesti kuulo, sen jälkeen rupesi korvissa soimaan ja sattui aivan perkuleesti.

Ja samoina aikoina 'peetu' sai sarjasta jotenkin oudosti spectran sisään, kuula siitä nenään ja sitten pelin jälkeen hän sylki kuulaa ulos.

Ainakin CQB:tä minä aion nyt ja jatkossakin pelata kokomaskilla.

Joten, tästä voi vetää pieniä johtopäätöksiä myös JT:n maskien suhteen.
Uskokaa, kokemus puhuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2003 6:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 21, 2003 4:07 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Rajamäki
Tottahan se on. Kokemus puhuu.
Itse pelaan Sansein maskilla, eikä siinä ole ollut mitään valittamista. JT:llä pelaaminen on hullua, jos on kesäinen ulkopeli kyseessä. Maski hiostaa turhan paljon, eikä sillä pysty tähtäämään tarpeeksi hyvin. (Siis mm. Steyr Aug!). Kuten aikaisemmin tuolla mainittiin, että SG-5:n läpi on vaikea hengittää. Se on totta. Sen takia minä pelaan ilman naskin alaosaa. Vaikka tätä on jatkunut yli vuoden, niin se ei ole haitannut yhtään. Kaverilla on JT ja sen kanssa ei ole sattunut mitään ongelmia. Siis sellaisia joissa kuulaa on tullut maskin sisään. Ainoa ongelma oli, että kaveri unohti pitävänsä maskia ja räkäisi maskinsa sisään. SG-5 toimii ihan hyvin ja on riittävän turvallinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2003 7:18 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
Rontam kirjoitti:
Aikoinaan trivogalla minua ammuttiin pelissä kun nojasin seinään.
Pidin päässäni JT:n spectra-maskia.

Kuitenkin kuulia lenteli, osa niistä osui suoraan maskiin, osa seinään ja pieni määrä seinästä suoraan korvaan.
Meni hetkellisesti kuulo, sen jälkeen rupesi korvissa soimaan ja sattui aivan perkuleesti.

Ja samoina aikoina 'peetu' sai sarjasta jotenkin oudosti spectran sisään, kuula siitä nenään ja sitten pelin jälkeen hän sylki kuulaa ulos.

Ainakin CQB:tä minä aion nyt ja jatkossakin pelata kokomaskilla.

Joten, tästä voi vetää pieniä johtopäätöksiä myös JT:n maskien suhteen.
Uskokaa, kokemus puhuu.


Hetkinen, siis kyseessä oli tällainen (prkl, miksei täällä ole HTML sallittua :)) maski? Miten tuolta pääsi kuula nenään? Mitenkäs tällainen pääsi tapahtumaan? Tuliko kovaa, vai jotenkin "vierien?"

Entäs tuo korvaan mennyt kuula, oliko päässäsi siis maski, ilman niitä korvia suojaavia läppiä, vai miten kuula pääsi korvaan?

Iiks! Nyt rupesi pelottamaan, mitä sanoo vanhemmille, jos kuula napsahtaa esim. korvaan ja he huomaavat, että korvassa on jokin isohko mustelma :/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2003 7:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
Pystyykö niillä hammassuojilla puhumaan edes jotenkuten ymmärrettävästi, vai pitääkö ne sujauttaa ovelasi suupieleen kun haluaa toverin kanssa hoastella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 21, 2003 8:31 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
JT:n spectra on naamasuojaltaan takaa ja alhaalta ehkä sentin, ehkä enemmänkin irti naamasta. Ssuoraan takaa tuleva kuula voi huonolla säkällä mennä naaman ja maskin välistä sisään ja kimpoilla siellä. Korvasuojillakin lienee mahdollista takaapäin ammuttaessa osua sisään.

Silmäsuojain taas koskettaa ihoa joka puolelta, eikä siitä pääse kuula millään.

Spectra on kuitenkin BLOK-kypärän jälkeen suojaavimpia vaihtoehtoja. Välys kasvo- ja korvasuojissa on puhtaasti mukavuustekijä.


Hammassuojia on monenlaisia, osa valittaa kun ei pysty kuin mölisemään, osa taas ei ole huomannut mitään ongelmia. Pitäisi tutustua tarkemmin, mutta paikallisten urheiluliikkeiden myyjät eivät ole tähän mennessä osanneet myydä mulle sopivaa tuotetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Hammassuojat
ViestiLähetetty: La Helmi 22, 2003 4:28 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itse ostin omat hammassuojani Tikkurilan Anttilasta 3€:lla. Aluksi ihmettelin niiden epämukavuutta, mutta sain selville, että ne pitää muotoilla. Tämä onnistuu keittämällä vettä ja upottamalla suojat veteen noin 10 sekunniksi. Sitten ravistellaan kuuma vesi pois ja purraan mahdollisimman kovaa. Tämä toistetaan monta kertaa, kunnes pystyt puhumaan suojien kanssa täydellisesti. Tällöin tuntuu siltä kuin suojat tarttuisivat imukupinkaltaisesti kitalakeen.

Jos jollakin on muita konsteja tai välivaiheita suojien muotoiluun, niin kuulisin ne mielenkiinnolla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 23, 2003 10:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 23, 2003 8:59 am
Viestit: 71
Paikkakunta: Suomi
Taas aika pitkään threadiin mukaan...

Verkkomaskit. Vaikka olisivatkin miten halpoja ja käytännöllisiä ja yleisesti levinneitä, niin jos on edes 0,0001% mahdollisuus että kuula voi ritilään osuessaan pirstoutua, niin ne ovat myös vaarallisia. Haluaako joku olla niin tyhmä ja välinpitämätön ettei tajua, että jokaisen kuulan kohti lentäessä on mahdollisuus sokeutua? Tämä on täysin riittävä syy olla käyttämättä ritilämaskeja. Sitten bonusta on se, että sellainen päässä näyttää transformerille.

Bolleja käyttävät oikeasti swatit ja erikoisjoukot, mm. Utissa on käytössä ainakin defendereitä ja X500sia. Suojalaseja käyttävät myös tavallisemmat joukot esimerkiksi aavikolla ja ajoneuvoja komennetteassa. Enpä muista mitä merkkiä Säkylässä jakoivat mutta taisi olla joku Bollen malli sekin.

Tämähän on myös tyyliharrastus. Sitä ei kai kukaan kiistä että varusteisiin panostetaan tehokkuuden jälkeenkin ja ohikin joskus. Uskomattomalla tuurilla parhaat silmäsuojaimet ovat myös tyylikkäimmät. Järkisyillä perusteltuna niiden ostamiselle ei ole oikein mitään vastaväitettä. Hinta? Turvalliset suojalasit tulisi ostaa ennen asetta. Jos on varaa edes kaasupistooliin on varaa Bollen laseihin tai vastaavan hintaluokan silmänsuojaimiin.

Sitten suun suojaamisesta. Itse käytän luonnon omia suojaimia, huulia. Nämä riittävät vallan hyvin ulkona. Olen saanut noin viiden metrin päästä osuman suuhun M120 viritetystä SG-1:sestä. Hammasvaurioista ei ollut tietoakaan kun kuula pysähtyi huuliin. Sisätilat ovatkin asia erikseen. Siellä pidän aseen tähtäystä koko ajan paikallaan, jolloin suu on aseen tai käden takana suojassa. En tarkoita että suusuojaimet olisivat turhia, mutta itse en kokemuksenkaan perusteella näe niiden olevan välttämättömiä.

-Anssi Leskinen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2003 8:45 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 8:32 am
Viestit: 26
Ostin jt:n vader maskin ja yllätyin siitä kuinka paljon se haittaa tähtäämistä. Onko toi Spectra-maski yhtä iso?

http://www.nemesis-airsoft.fi/kauppa/?cmd=tuote&id=796

Mul on m4 ja siinä punapiste mikä vähä helpottaa, mutta pettymys oli kova kun maskia testailin kotona. :( Toivottavasti siihen tottuu... Naamani haluan suojata.

[Muokkaus]Isot kirjaimet lisätty, siistitty -Jaakonpoika


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2003 10:52 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Kyllä ne vissiin on yhtäisoja kummatkin. Ei niiden kanssa ainakaan tähtäämisestä kannata unelmoida. Se tosin on varsin yleinen tieto. Siksi kannattaa harkita jotain muita kuinoja. Ei naamassa juuri muuta suojaamista ole kuin silmät ja hampaat. Niitä kannattaa varjelle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2003 1:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 8:32 am
Viestit: 26
Prkl että pistää oikeen vihaksi. :evil:

Kai se on yritettävä myydä pois ja ostaa bollet ja hammassuojat.

-Välimerkit ja isot alkukirjaimet! Rontam-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 08, 2003 6:13 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 6:11 am
Viestit: 1
Blackburn kirjoitti:
Miksi käytätte taktisia liivejä, jos mukavuus menee tyylin edelle? Ne teidän kolme lipastanne kulkevat varmasti mukana myös housujen tai takin taskussa.


No miksei niitä voi kantaa cittarin muovikassissa samantien?

No siksi että liivistä ne saa helpommalla :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 158 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com