Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:33 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: COBRA MT-500 ja headset
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2003 2:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Eli ko. puhelin on aika hyödytön ilman headsettiä. Olen suunnitellut halvan headsetin ostoa, sellainen löytyi ja se sopisi puhelimeeni jos siinä olisi 3,5mm pistoke. Selasin ohjekirjan ja muutamat nettisivut mutten saanut tietoa opistokkeen koosta. Onko teillä tietoa pistokkeen koosta, onko se samanlainen, kuin muissa cobrissa, entä onko headset ehdotuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2003 4:21 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Katselin kaverin MT500:sta ja muistaakseni kokeilin PMR110:n headsettiä siihen onnistuneesti. En mene vannomaan, mutta johan on ihme ja kumma jos firma liittimien kokoa vaihtaisi kun puhelimesta ei vaihtunut periaatteessa kuin kuoret.

Mun käsittääkseni suurimmassa osassa PMR-radiopuhelimista on 3,5mm liitin kuulokkeelle ja 2,5mm liitin mikrofonille. Näin ainakin Cobran PMR110:ssa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2003 5:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Se selittäisikin miksi oli eriäviä tietoja tuosta pistokkeen koosta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2003 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:52 pm
Viestit: 82
Paikkakunta: Kausala
Jaakonpoika kirjoitti:
Katselin kaverin MT500:sta ja muistaakseni kokeilin PMR110:n headsettiä siihen onnistuneesti. En mene vannomaan, mutta johan on ihme ja kumma jos firma liittimien kokoa vaihtaisi kun puhelimesta ei vaihtunut periaatteessa kuin kuoret.

Mun käsittääkseni suurimmassa osassa PMR-radiopuhelimista on 3,5mm liitin kuulokkeelle ja 2,5mm liitin mikrofonille. Näin ainakin Cobran PMR110:ssa


Vahvistanpahan vain tuon tiedon. Kyseinen värkki lepäilee hyllyn päällä ja pikaisella vilkaisulla, kyl..kyl...kyllä!! Niinhän siinä on kuulokkeelle 3,5mm ja mikille 2,5mm liitin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2003 3:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Hamradio.fi:stä saa noihin Cobriin menevää kuuloke + mikrofooni yhdistelmää hintaan 25€.

[Muokkaus] Siistitty. -Luostari


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2003 7:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Hamradion sivu on hieman sekava... Onko tuo mainitsemasi headset sellainen nappikuuloke laitos? Mieluiten ottaisin sellaisen joka tulisi kunnon sangalla päähän kiinni. Pysyisi paremmin mukana toiminassa, olisi hienompi ja mukavempi kuin nappit korvissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2003 3:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
Ehkä hiukan off-topic, mutta kysäisempä silti. Eli olen luultavasti hankkimassa käytettynä Cobran FRS220-mallia ( http://www.cobra.com/index.php?page=sho ... d=282&id=1 ) ja siihen sopivaa mikkiä. Mutta rupesin miettimään, että onko siinä kahta plugia. Jos minulla on siihen sopiva mikki ja cd-soittimesta otettu nappikuuloke, voinko käyttää niitä molempia samanaikaisesti siinä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 08, 2003 10:02 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Edwin: Käsittääkseni voit hyvin tehdä kuten suunnittelit. Ainakin itse olen toisinaan käyttänyt laina-Cobrassa pelkkää kannettavan CD-soittimen nappikuuloketta (tämä silloin kun koko HF-systeemi on jäänyt kotiin) ja vallan hyvin on toiminut. =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 09, 2003 7:22 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Aivan hyvin voi olla kaksi täysin erilaista laitetta. Cobran paskan HF-laitteen hajottua tein tietokoneen headsetistä uuden ja siinähän laitteet ovat erillisiä, vaikkakin piuhat liimalla kiinni toisissaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 09, 2003 8:14 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
No hyvä. Vielä jatkan off-topicia ja kysyn, että onko se Cobra FRS220 hyvä radiopuhelin? Kestääkö vettä, iskuja, mitä muuta pitäisi kestää?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com