Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 1:22 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Modulaarinen kantojärjestelmä
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2005 6:24 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 6:20 am
Viestit: 5
Hei!

Itseäni on kiinnostanut jo tovin joku nykyaikainen modulaarinen kantolaite. Ajattelin tehdä tästä theardista sellaisen, johon jokainen voi pistää omia kuvia ja mielipiteitä omista modulaarisista kantojärjestelmistä. Myöskin pienimuotoisia arvosteluja voi kirjoitella :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2005 6:51 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Milteciltä, joka toimittaa myös Saksan armeijalle tetsareita, on tulossa uusi, laadulla tehty modulaarinen tappeluliivi. Kuuluu samaan konseptiin kuin firman uudemmat BW-tetsarin taskut - näihinhän on lisätty MOLLE-yhteensopivat kiinnikkeet. Kyseinen liivi on Web-Texin Combat Vest 2000-liivin muotoinen, eli peittää koko torson, ja on täynnä MOLLE-kiinnikkeitä, joihin taskuja saa sitten roimia sen verta mitä ja sinne mihin huvittaa. Koekappale tulee lähiaikoina, jolloin annan tarkempaa tietoa ja kuvia. Myöhemmin kesällä ilmestyy tämä härpäke firman tuotevalikoimaan.

Liivin pohjaväri on oliivinvihreä tai musta. BW-tetsarin taskuja saa tällä hetkellä Flecktarnina, mustana ja oliivinvihreänä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 10:15 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 6:20 am
Viestit: 5
Nostetaanpas tämäkin aihe nyt 'pinnalle', jos tämä on mennyt unholaan parissa päivässä.

Siis onko totta, että kenelläkään ei ole modulaarista kantolaitetta? Varsinkin kun katselee ulkomaalaisten foorumeitten kuvia varustekokonaisuuksista, huomaa että tämmönen kantolaite on jo tavalista nykypäivää. Ja nyt lähiaikoina tämä tuntuu olevan avan tavallista huvia myös meille suomalaisillekkin, varsinkin kun nykyään niitä saa ostettua suomestakin.

Jos jollakin on kokemusta SO Techin Callahanista, niin siitä varsinkin voi antaa tietoja. Ei olisi muuten varaa, mutta ensi kesänä pääsen kesätöihin liian moneksi viikoksi :)

Kertokaa mistä vain, joka liittyy jotenkin modulaarisuuteen. Taskuista, liiveistä, mukavuudesta, hyödyllisyydestä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 6:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Ulkomaiset foorumit on niitä ulkomaisia, joissakin maissa ne voivat olla suosittuja, täällä saatavuus on(vielä) hiukan hankalampaa/kalliimpaa joten siksi ehkä kovin moni ei niistä käytä.

Mutta mutta, itsellä on Tactical Tailorin 2-Piece MAV, Palaneessa Maassa sai tulikasteensa ja varsin mukava oli, heilumista ei esiintynyt, 12 lipasta ja runsaat eväät sai kulkemaan mukana ja nippusiteillä sai jo itseltä löytyviä taskuja kiinni tukevasti. kiinnikeosissa on myös taskut oletettavasti pehmustukselle mutta itse sitä en nähnyt tarpeelliseksi.
Oikein mukavat olivat ja käyttöä näkevät jatkossakin, jahka kesätyöt loppuu hankin varmasti TTn Tac-Vestit.

Tässä olen TTn MAV päällä Palaneessa Maassa(takaapäin tosin) liiveistä saa yllättävän hyvän näköiset lisäämällä muitakin kuin vain modulaarisia taskuja, tällä hetkellä itsellä on vain kaksi 3 lippaan M16 lipastaskua TT:ltä ja loput on otettu sieltä mistä saa. MAV myös soveltui Camelbackin kanssa erinoimaisesti, kunnolla kiristynyt se ei jäänyt roikkumaan taskujen päälle ja lisää pitoa rymyämiseen sai sitomalla säätönarujen ylimääräisen nauhan edestä kiinni. Kuvasta ei näy mutta itse olen n.185cm ja n.76kg ja liiveistä tosiaan meinasi takaata loppua säätövara kesken kun siinä täytyi vielä lipastaskuakin pitää, huomasin myös että liivien etumuksesta kannattaa jättää yhden lipastaskun verran tyhjää molemmille puolille helpottamaan kykkimistä, ryömimistä ja makaamista. Hihnoissa on myös takana muovipala joka varmistaa että hihnat menevät ristiin eivätkä helposti kääntyile selässä ympäri.
Itsellä on tulossa vielä TTltä Zipped ultility pouch ja large ultility pouch kunhan Operator saa täydennyksiä.


Viimeksi muokannut JF päivämäärä To Kesä 16, 2005 8:06 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2005 5:59 am 
Poissa

Liittynyt: La Touko 15, 2004 7:30 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Helsinki
Itselläni on BHI:n Strike Omega Vestit sekä niissä TT:n taskuja. Tyytyväinen olen ollut. Kaikki pysyy paikallaan todella jämäkästi kunhan liivit kiristää kunnolla. Voivat olla hieman kuumat lämpimillä keleillä, mutta tuleehan se muutenkin kuuma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2005 4:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Aoa kirjoitti:
Jos jollakin on kokemusta SO Techin Callahanista, niin siitä varsinkin voi antaa tietoja. Ei olisi muuten varaa, mutta ensi kesänä pääsen kesätöihin liian moneksi viikoksi :)

Kertokaa mistä vain, joka liittyy jotenkin modulaarisuuteen. Taskuista, liiveistä, mukavuudesta, hyödyllisyydestä...


High Speed Gear Inc. valmistaa Weesatch ja Wasatch -järjestelmiä, jotka muistuttavat paljon SO Techin tekelettä. Tosin hinta on halvempi.
Olen huomannut useiden modulaarisien järjestelmien kohdalla valtavia hintaeroja, vaikka valmistusmaa, materiaalit ja leikkaus olisivat samoja tai vastaavia. Kannattaa pitää silmät auki.
Vertailua voi tehdä vaikka täällä: http://www.optactical.com/mollevestsrigs.html

Siis uudet BW taskutkin käyvät järjestelmään? Hieno juttu! Olen jo hetken aikaa tuskaillut modulaarisien järjestelmien taskujen kalliutta.

2-piece MAVista ehdittiin jo selostamaan, mutta voisin silti lisätä joskus aikoinani yön pimeinä tunteina väsätyn arvostelun tyngän järjestelmästä. (Nyt tulee tuleville äikänmaikoille hieno harjoitusmaasto.)

Yleistä Tactical Tailorista ja MALICE:sta
Tactical Tailor on taktisen varustuksen saralla melko tuore valmistaja ja haluaisin arvostelun kautta hieman valottaa firman tuotoksia niille, joille jotka eivät ole niihin tutustuneet. Yrityksestä käytetään yleensä lyhennettä TT. Kannattaa olla varuillaan, että ei sotke Tactical Tailoria myöskin taktista varustetta valmistavaan yritykseen nimeltään Tasmanian Tiger, molemmista kun käytetään samaa TT-lyhennettä.
Lyhenne MAV tulee sanoista Modular Assault Vest. Kyseessä on siis modulaarinen kantojärjestelmä. Itse luokittelisin varusteen ns. chest rigiksi, tai tökerösti suomennettuna "rintarinkaksi". Niille, joille modulaarisuus ei ole terminä tuttu mainittakoon, että kyseessä on järjestelmä jonka tarkoitus on muuttua kulloisenkin käyttötarkoituksen mukaan järjestelmän taskuja ja niiden sijoitusta muuttamalla. Riittävällä taskumäärällä sama järjestelmä siis mukautuu niin tarkka-ampujan kaupunkitehtävään, haulikkoa käyttävälle taistelijalle kuin metsässä tapahtuvaan sissiretkeen.
Airsoftissa järjestelmän hohto lienee siinä, että kaiken ylimääräisen voi riisua pois tieltä. Tosin jokainen "tosipelaaja" laittaa MAVinsa täyteen taskuja, aivan kuten "real steel" sotilaatkin. Tietty asettaan jatkuvasti vaihtava, tai useamman aseen omistava saa aina muokattua järjestelmän kulloisellekin aseelle sopivaksi.
Tactical Tailorin repertuaarista löytyy taskuja pienestä kompassi/ensisidetaskusta valtavaan large utility pouchiin ja pistooliholstereihin. Lisäksi MAVin pintaa koristaviin lenkkeihin saa kiinni muidenkin modulaarisien järjestelmien taskuja. Tactical Tailorin oma järjestelmä taskujen kiinnittämiseen toimii muovisilla "MALICE"-klipseillä. (Liekö kirjainyhdistelmä lyhennelmä sanoista All-Purpose Lightweight Individual Carrying Equipment (ALICE), joiden eteen on lisätty M-kirjaimella alkava Modular tai Modern?) Materiaalina muovi saattaa kuulostaa pahalta. Mieleen saattaa pompata keskusteluja airsoft-aseiden muoviosien kyseenalaisesta kestävyydestä tai muusta inhottavasta. Tactical Tailor lupaa kuitenkin muoviltaan paljon. Käytetty materiaali ei katkea pakkasellakaan, se kestää suuria lämpötilaeroja eikä ruostu. MALICE-klipsit ovat yhteensopivia ainakin MOLLE ja SPEAR järjestelmien kanssa. Klipsit ovat vakuuttaneet ainakin minut. Oikein käytettynä ne kiinnittävät taskut tiukasti MAV:iin, ne tuntuvat luotettavilta ja ennen kaikkea ne pysyvät luotettavasti kiinni. Tosin tiukka kiinnitys vaatii ruuvimeisseliä tai muuta sopivan muotoista esinettä avaamiseen.

Itse järjestelmä
Kaksiosainen MAV kiinnittyy takaa isolla klipsillä ja edestä kahdella pienemmällä. Hartioiden ylitse menevät olkaimet, jotka kulkevat selässä ristiin. Säätöjä löytyy vain tarvittavat, korkeus ja leveys.
Säätövaraa MAV:sta löytyy ainakin isoimmille kavereille, mutta laihimmat käyttäjät joutuvat varmaan tekemään reissun suutarille, ennen kuin kantojärjestelmän saa sopivan tiukalle. Itse olen 174cm pitkä ja 73kg painava, rinnan ympäryksen ollessa jossain 95cm paikkeilla, ja MAV:n leveyssäätö on lähes minimissä. Tosin pidän järjestelmää suurin piirtein vatsan kohdalla, ja sieltä olen (toivottavasti) hieman rintaani kapeampi. Yksiosainen järjestelmä on luultavasti hieman pienempi, sillä edestä puuttuvat kaksiosaisesta löytyvät pikaklipsit.
Rakenteen positiivisia puolia ovat sen antama liikkumisen vapaus (tosin hyvät liivit ovat jo samassa sarjassa liikkuvuudessa) sekä minua suuresti ilahduttanut selän vapaa hengittäminen. Liiviin verrattuna MAV on kevyempi ja kesällä viileämpi ratkaisu. Talvella iloa tuottaa fakta, että järjestelmä peittää liiviä pienemmän osan lumipukua ja näin ollen lisää naamioarvoa. Tosin modulaariseen liiviin verrattuna taskujen kiinnityspaikkojen määrä on pienempi. Valjaisiin verrattuna MAV on helpompi säätää sellaiseksi, että se ei seilaa ympäriinsä maassa mönkiessä. Kantolaite voittaa valjaat myös monipuolisuudessaan sekä mukavuudessa.
PALS-lenkeillä vuorattujen paneelejen sisältä löytyvät karttataskut. Tosin ilman suutarilla käyntiä, tai omia patentteja, taskut ovat hyvin epäkäytännölliset. Kiinnitys tapahtuu pitkillä velcro-nauhoilla, jotka pitävät kamalaa mekkalaa metsässä. Lisäksi taskuja saa repiä usein kaksin käsin auki, joten systeemin ei voi ainakaan väittää toimivan kuin ajatus. Pienentämällä velcro-pätkien pituutta tai korvaamalla velcro tukevalla vetoketjulla taskut käyvät hyvin pienen ja litteän tavaran jemmaamiseen. Dumpiksi taskut ovat hieman turhan pienet, vaikka sijoitus olisi hyvässä kohdassa. Tosimies tiputtaakin tyhjät lippaat takin kaula-aukosta sisään, eikä käytä rahaa neitimäisiin dumppitaskuihin.
Modular Assault Vest on järjestelmä niille, jotka haluavat pitää selkänsä vapaana rinkkan, repun, juomajärjestelmän tai ajamisen takia. Itse olen havainnut SAT-liivin jälkeen MAV-järjestelmän oikein mukavaksi ja vapaaksi. Kun luulin liivin istuvan hyvin päälläni, niin ihmetyin vapaudesta, jonka käteni kokivat siirtyessäni hieman tavallista chest rigiä matalammalla roikkuvaan järjestelmään, jonka yläosa oli täysin vapaa. Värivaihtoehtoja MAV:in on tasan neljä: musta, oliivinvihreä, beige sekä woodland-kuvio.
Taskuista ei aina löydy kaikkia värivaihtoehtoja, mutta jokaista Tactical Tailorin taskua saa ainakin beigenä ja vihreänä. Lisäksi jokaisen taskun mukana toimitetaan MALICE-klipsit kiinnitystä varten. Tähän mennessä en ole päässyt hypistelemään kuin kolmelle 5.56mm NATO patruunaa käyttävän kiväärin lippaalle (lue, Coltit yms.) tarkoitettua taskua ja radiotaskua, mutta päivittelen tietoja uusia taskuja hankittuani. Tarkoitus olisi ainakin testata eri valmistajien taskujen sopivuutta MAV:in ja katsastaa Tactical Tailorin omien taskujen ominaisuuksia.
Kolmen lippaan tasku on hyvin tyypillinen lajinsa edustaja. Sisään mahtuu (nyt magpul kaverit tarkkana!) kolme coltin lipasta, myös magpulleilla varustettuna, tai kaksi AK:n lipasta. Kiinnitys toimii tarralla ja vain tarralla, joka voi tuottaa ongelmia tarran haukatessa loskaa tai mutaa. Onneksi lippaat eivät pääse tippumaan vaikka niiden lukumäärä olisi hieman harvempikin, sillä lipastaskussa on joustava kiristysnauha.
Pienelle radiolle tarkoitetun taskun voi säätää juuri omalle radiolleen sopivaksi, niin korkeus- kuin sivuttaissuunnassakin. Tasku on muotoiltu siten, että radion operoiminen on mahdollista radion ollessa taskussa. Kiinnityksenä toimii pieni klipsi, joka on kiinni kapealla narulla. Itse vaihdoin narun myöhemmin joustavaan versioon. Radiotaskun saa kiinnitettyä sekä lyhyellä MALICE-klipsillä kiinnityslenkkeihin, että sinällään MAV:n olkahihnaan.
Muita arvosteluja seurattuani olen saanut käsityksen, että large utility pouch nimellä kulkeva iso tarviketasku on todellakin valtava, sisään mahtuu monenlaista roipetta. Pienemmäksi varustetaskuksi kelpaa ainakin multi-purpose pouch, joka on jaettu pienempään ja isompaan taskuun. Useat käyttäjät ovat myös kehuneet SAW pouchia hyväksi yleistaskuksi (tarkoitettu 200:lle jenkkiläisen kevytkonekiväärin panokselle). Muita järjestelmään kiinnitettäviä komponentteja on muun muassa: Radiotaskun tavoin kiinnittyvä pieni kompassi/ensisidetasku, kahden AK-lippaan tasku, juomajärjestelmätasku, isomman radion tasku, pistooliholsteri ja haulikon ammuspaneeli. Vetoketjuja sisältävät taskut pitävät ikävää kilkettä maastossa, ellei metallisia vetimiä vaimenna jollain tapaa.
Jos juomajärjestelmän tahtoo kiinnittää Tactical Tailorin omalla taskulla selkään, on erikseen myytävä x-harness välttämätön varuste. Tämä osa siis lisää MAV:in kiinnityspaneelin selkään sekä pehmustetut hartiaremmit, joka voi olla oikein hyvä ratkaisu kannettaessa raskaampia kuormia, tavallisesti hartioiden yli menevät remmit kun ovat alle neljän sentin levyiset. X-harness myös lisää MAV:in evakuointilenkin, jonka arvo airsoftissa tosin jää aitojen solttujen matkimiseen.

Yleisesti ottaen MAV ottaa vastaan kaikki tarvittavat kilkkeet. Ja tietty kaikkea ylimääräistäkin roipetta. Suutarilla voi myöhemmin lisätä taakse toisen kiinnitysremmin, jotta varustus pysyy laihemmankin kaverin päällä. Samalla käynnillä voi teetättää karttataskuista oikeasti käyttökelpoiset ja hyvät. Isompia lasteja kannettaessa taas x-harnesin ostaminen voi tulla tarpeeseen.
MAV on verrattain halpa vastaaviin markkinoilla pyöriviin modulaarisiin järjestelmiin verrattuna. Suomessa Tactical Tailoria myy Operator K & K (http://www.operator.fi). Kaksiosainen MAV maksaa em. kaupassa 65€ ja x-harness 38€. Hieman edullisemmin saattaa saada ulkolaisesta kaupasta kimpassa tilattaessa. (4.2005) Halpa kantolaite MAV ei silti missään tapauksessa ole. Lisäksi on hankittava kasa erilaisia taskuja, ainakin jos haluaa näyttää "tyylikkäältä" ja "aidolta". Toisaalta MAV on ihan oikeiden sotilaiden käyttämä, eikä Hong Kongissa väkerretty kopio, materiaalit ovat laadukkaita ja suutarilla käynnin jälkeen MAV on oikein käyttökelpoinen, kevyt ja monipuolinen vaihtoehto kantojärjestelmäksi.

(EDIT. Ei se niin lyhyt tainnu olla :S)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2005 11:23 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 6:20 am
Viestit: 5
SpA kirjoitti:
High Speed Gear Inc. valmistaa Weesatch ja Wasatch -järjestelmiä, jotka muistuttavat paljon SO Techin tekelettä. Tosin hinta on halvempi.
Olen huomannut useiden modulaarisien järjestelmien kohdalla valtavia hintaeroja, vaikka valmistusmaa, materiaalit ja leikkaus olisivat samoja tai vastaavia. Kannattaa pitää silmät auki.
Vertailua voi tehdä vaikka täällä: http://www.optactical.com/mollevestsrigs.html


Kiitos infostasi! Itse olin jo alunperin tiedostanut kyseisen sivun, mutta noita High Speed Gear Inc.:n tuotteita en ole oikein pannut 'merkille', koska ne ovat minun makuuni vähän liian massiivisia. (Johtuneen _isoista_ integroiduista taskuista)

Taitaapi jäädä Callahan ostamatta, koska en ole varma, että haluanko tuhlata niin paljoa pelkään liiviosaan, joten SO Techin Hellcat ja Tomcat -mallit ovat olleet nykyään mielessä.

Itse olen etsimässä semmosta kantolaitetta, joka hengittää (eli käytännössä chestrig) ja joka pysyy mukana kovassakin menossa. Itselläni jääpi tämä modulaarinen chestrig vs. taktinen liivi taistelu omaan mieleen - mietin, että mitä haluan kantolaitteelta.

Ps. Anteeksi tämä turhanpäiväinen offtopic, jatketaanpas samaa rataa, niin hyvää tulee 8)

Ja jos moderaattori katsoo parhaakseen poistavansa tämän viestin, en pahastu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2005 11:30 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Vielä haluaisin muistuttaa, että SO Techin kamppeet ovat sieltä kalleimmasta päästä. Vaikka Hellcatit ja Tomcatit sisältävätkin jo itsessään lipastaskuja, niin tavallinen Seppo Softaaja pääsee halvemmalla esimerkiksi Patriot Performancen rigillä ja erillisillä lipastaskuilla.
Vielä jos kasaa lippailla täytetyn SO Techin rigin päälle muita taskuja, niin käyttäjä alkaa näyttää vatsan alueelta aika huvittavan turpealta, tietty sama juttuhan tulee vastaan High Speed Gear Inc:n "plate carriereilla".
Omaa silmääni ovat mielyttäneet erilaiset RACK-kopiot, jotka tarjoavat runsaan määrän PALS-kiinnikkeitä taskuille ja ovat silti hengittäviä.


Viimeksi muokannut SpA päivämäärä Pe Kesä 17, 2005 12:09 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2005 11:36 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 6:20 am
Viestit: 5
Noni, nyt löyty oiva vaihtoehto kantolaitteen pohjalle. Ainakin tämä iskee oman silmääni enemmän, kun tämä on "korkeaprofiilisempi", mitä TT:n MAV:t.

Pidetään mielessä, kuka nyt haluaisi sikaa säkissä ostaa.

Mutta tosin, rahatilanne ja mielipiteet voivat muuttua vuoden päästä. :wink:

Edit. Siis toi Patriotin tekele.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2005 1:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 6:39 pm
Viestit: 324
Paikkakunta: Vaasa
Täältä löytyisi kopioita SO Techin kantojärjestelmistä, ja realismifriikki saa vielä vaikka replika-kevlarit mukaan. Suosittelen liikettä, hyvää asiakaspalvelua oli kun tilasin J-TECH M7-liivit.
Se joka kiinnostuu tuosta kyseisestä J-TECH-liivistä saa kysellä minulta, ja sopiihan se tähän juttuun kun kyseessä on modulaarinen kantolaite, tosin perinteisen blackhawk-korsetin tapainen.
Liiveihin saa myös Molle-paneelit jolloin modulaarisuus moninkertaistuu.
Sanottakoon vielä että liivit ovat erittäin laadukkaat, niskassa oleva pelastuslenkkikin kestää työnsä. J-TECH on nykyään JUST:in omistuksessa oleva firma joka on tehnyt v.1986 lähtien varusteita poliiseille ja erikoisjoukoille. Olen huomannut eräillä etelä-korealaisilla lentokenttäpoliiseilla näitä liivejä, mitä nyt kuvista voi aika hyvin päätellä.

EDIT: Liivejä saa täältäkin, tuolta saa myös J-TECH:in M7-liiviä ja paneelia jota On Patrol:sta ei saa (yleistasku). Bonuksena KHS:n liivit muissakin väreissä kuin Flecktarnissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 11:54 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 12:48 am
Viestit: 88
Paikkakunta: Rovaniemi
Olen etsimässä MOLLE-yhteensopivaa chestrigiä, huomaa siis ei MAV/RACK-kloonia. Vaatimukset eivät ole kovin ihmeelliset, mutta kuitenkin.
Ensimmäinen ja tärkein: Chestrigin sisällä pitäisi olla pieni tasku jonne saa avaimet talteen.

Lipastaskuja pitäisi saada kulkemaan 3-4 ja kyljellä pitäisi olla tilaa dump pouchille. Lisäksi Maruin BB-loaderille tulee pistoolilipastasku. Olen katsellut Specter Gearin M-1 Mk-3 Modular Chest Carrieria
http://www.spectergear.com/mk3_chest_rig.htm ja BDS Tacticalin Modular Chest Rigiä. http://www.bdstacticalgear.com/pd_modular.cfm, mutta toki muitakn vaihtoehtoja saa tarjota.

Tällä hetkellä askarruttaa se, että onko tuossa Specter Gearin Modular Chest Carrierissa mitään karttataskua tai vastaavaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
BlackHawkin valmistama "Strike Commando Recon Vest" täyttäisi kaikki nuo sinun vaatimukset. Omasta mielestä erittäin toimiva alusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 4:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
Olisiko järkevää hankkia Strike-Systemsin modulaariset liivit? Meinaan, BH:n ei modulaarisista liiveistä maksaa enemmän, mutta ainakin sillä hinnalla saa jotain. Mutta miten on tämän laita? Kyllähän tämäkin tulisi maksamaan, mutta eikö se modulaarisuus ole sen arvoinen?

Bergmanin mainitsemista liiveistä en löytänyt mitään, vaikka kiinnostusta olisi. Osaisiko kukaan linkittää tuotteeseen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 4:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
J-T, riippuu paljon mikä on kantotarpeesi. Itsellä on Lekasta tilattu Web Texin Tactical Vest-liivi (ei siis modulaarinen) ja se menee niin viikonloppupeleissä kuin skenaarioissakin. Eli millaiseen tarpeeseen liiviä haet, paljonko lippaita yms.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 5:07 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
http://www.optactical.com/stcoreve.html
Tuolta tilasin omani + läjän taskuja.

Kyseiset liivit päälläni (ei mikään kummoinen kuva, mutta jossain määrin selventävä):
http://www.astvoima.net/other/bergman.jpg


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 6:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
Kyllä minulle taitaa tuo modulaarisuus olla ehtona, kumminkin tulee taas jotain hankittua. Nuo Bergmanin mainitsemat liivit löysin myös D-Gearista, joten voipi olla että tilaukseen menevät, taskut mukaan, luonnollisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2005 11:37 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Itse omistan Guarderin Modular Tactical vestit jotka ovat väritykseltään mustat. Huono puoli noissa on, että niissä on vain kaksi lipaspaikkaa, mistä siis saisi ostettua mustia lisälipastaskuja isojen taskujen tilalle? Itse olen yrittänyt löytää erillaisista suomalaisista kaupoista taskuja mutta huonoin tuloksin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 05, 2005 12:24 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 12:48 am
Viestit: 88
Paikkakunta: Rovaniemi
Kokeile ostaa käytettynä tai kysele Fairsoftilta jos he voisivat tehdä erikoistilauksen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2005 10:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 10:46 pm
Viestit: 187
Paikkakunta: Paha Paikka
Olisiko kenelläkään tietoa, menisikö Guarderin Seal 2000-liiveihin muita kuin M16:sta ja MP5:sen lippaita? Mielenkiintoa olisi eritoten M14 lippaisiin, että mahtuisivatko ne taskuihin. Niin, ja jos omakohtaisia kokemuksia olisi liivistä yleensä, niin nekin kelpaisivat.

Kiitokset etukäteen vastauksille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2005 1:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Arvostelu kyseisistä liiveistä juoksuhaudassa.

Lainaa:
M16:n lipastaskut vetävät sisäänsä yhden lippaan kukin, eivätkä niihin mahdu muut kuin M16:n ja MP5:n lippaat. Taskut suljetaan Fastex-lukoilla ja niitä voi säätää pituussuunnassa tarranauhalla.

Tuosta voi jo päätellä että eivät mene, ne kun ovat M16 lippaita leveämpiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2005 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Olen tässä modulaarista tappeluliiviä katsellut. Tarkoituksena olisi hommata lompakolle sopiva, oliivinvihreä liivi. Tuollaista ajattelin Just:n chestrigin vastakohdaksi (yksinkertaisuuden huippu), kun taas liiveissä olisi tarkoitus kuskata paljon kamaa. Eli ainakin 3+3 kalashnikovin lipasta, lataustarpeet, juomapussi sekä pistooli.

Näistä kahdesta vaihtoehdosta jos joku voisi kertoa.. (Valmistaja, omia kokemuksia jne.)

1. http://personal.inet.fi/yritys/vm-arms/ ... ottet.html (Modular-liivi, numero 412.)


2. http://kauppa.varusteleka.fi/tuotteet/i ... -vstmdlrod

Varustelekan liivi vaikuttaisi omasta mielestä paremmalta mukana tulevien taskujen vuoksi.

Liivin kaveriksi ajattelin ostaa LC-3 -vyön, modulaarisen MOLLE-reisipaneelin sekä Viperin kahden lippaan taskun. (Reisipaneeli on hyvä kun se pistoolireisikotelon kanssa käy kevyeksi varustukseksi.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2005 7:01 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Molemmat ovat Miltecin liivejä. Mulla on myös noita VM-armsin kauppaamia liivejä varastossa, mutten ole pistänyt listoille.

Ilman taskuja oleva liivi on jämäkämpi ja omaa enemmän tilaa ja säätöominaisuuksia. Toinen liivi on toisaalta halvennettu ja toisaalta paranneltu malli - merkittävin etu on povitaskujen vetoketjujen sijoittaminen liivin ulkopuolelle, jolloin niitä voi käyttää riisumatta. Tämä tekee erityisesti vasemman povitaskun pistoolikotelosta pirusti fiksumman käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2005 7:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 6:38 pm
Viestit: 6
Millekkäs lippaille tuon taskullisen liivin lipastaskut ovat suunniteltu? Colttien lippaat varmaan menevät hyvin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2005 7:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:46 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Jyväskylä
Saatko Jaakonpoika hommattua mustana myytäväksi asti tuota liiviä?
http://kauppa.varusteleka.fi/tuotteet/index.php?nayta=mt-vstmdlrod


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2005 7:47 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Taskut ovat yleistaskuja, niihin menee kaikki lippaat P90-lippaita lukuunottamatta.

Saan mustia hankittua, pitää ottaa mukaan tässä viikonloppuna.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2005 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 6:39 pm
Viestit: 324
Paikkakunta: Vaasa
Liivin selkäpuolesta olisi hyvä saada kuvia. Onko tuossa valmiiksi Camelbak-tyyppiselle juomapussille taskua selkäpuolella vai pitääkö sitä varten hankkia oma tasku?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2005 2:27 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 27, 2003 12:41 am
Viestit: 180
Paikkakunta: Åbo
Hiukka ohi aiheen mutta kerrotaan nyt kuitenkin.

Camelbak Stormissa (se pelkkä pussukka) on D-rinkulat jolla sen saa kyllä kiinnitettyä minkä tahansa kantolaitteen selkään ellei suoranaista pussia löydy joten välttämättä mitään erillistä pussia sille ei tarvitse.

T: Lauri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2005 6:18 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kummassakaan liivissä ei ole erikseen paikkaa juomapussille, mutta kuten Lauri sanoi, on olevassa vehkeitä joissa on kiinnikkeet valmiina, ja kummassakin liivissä vastakappaleita löytyy riittävästi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 10, 2005 1:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Tai sitten voi säätää jotain itse.

Kiitos tiedoista, uskoisin että jossain vaiheessa tehdään noista taskullisista liiveistä kaupat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2005 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Onko kellään kokemuksia näistä Miltecin liiveistä? http://kauppa.varusteleka.fi/tuotteet/i ... -vstmdlrod

Mistä materiaalista nämä ovat valmistettua ja mitenkä hyvin ne kestävät kulutusta ja käyttöä? Mieluiten sellaisten ihmisten vastauksia jotka myös ovat ryömineetkin näiden kanssa eivätkä vain seisoskelleet ja kyykkineet. Se kun ei tunnetusti kuluta liivejä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 1:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 2:26 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Reikä
Tikker kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia näistä Miltecin liiveistä? http://kauppa.varusteleka.fi/tuotteet/i ... -vstmdlrod

Mistä materiaalista nämä ovat valmistettua ja mitenkä hyvin ne kestävät kulutusta ja käyttöä? Mieluiten sellaisten ihmisten vastauksia jotka myös ovat ryömineetkin näiden kanssa eivätkä vain seisoskelleet ja kyykkineet. Se kun ei tunnetusti kuluta liivejä.

Liivipohjaa on kehuttu hyväksi, taskuja huonoksi. Softaajassa (olikohan numero 2/2006, emt) oli juttua.
Itselläni olisi hakusessa hyvin säädettävä modulaarinen liivi, hintaa miel. ~100€. Taskut on jo valittu, ne ovat 3 kpl Phantom kahden M16/M4-lippaan tasku, 1kpl Phantom Dump Pouch ja 1 kpl Phantom Medic Pouch. Jos en saa Proud Recon Plate Carrierista tietoja, niin päädyn luultavasti RACKiin.

Eli ehdotelkaa, pitäisi olla hyvät säätömahdollisuudet, ja tuo ~100€ hinta. Ei CIRASeja, eikä MODeja, paitsi jos kakkosia saa OD:nä. Eli haluaisin tietoa Phantom Plate Carrierista ja Proud Recon Plate Carrierista. Google ei auttanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 5:04 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Mitä olen Proudin tuotteita räplännyt, niin ne ovat täyttä paskaa. Yhdestä liivistä oli jo purkautunut PALS-lenkkien ompeleita irti ennen kuin sitä oli edes käytetty. Jos löytyy luottokortti tai konstit tilata ulkomailta, niin hyvä ja halpa on esim. SDS Improved RACK.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 5:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 2:26 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Reikä
Juu, noita ei löydy, joten luultavasti päädyn siihen RACKiin, jos niitä Varustelekaan nyt tulee myyntiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 5:56 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Tavara kuulemma lähti liikkeelle tänään. Jos just täsmälleen tietty esikuva ei ole tärkeä, en oikein näe tarvetta hankkia mitään RACKia kummempaa, ellei sitten halvemmalla saa. Ko. liivi toimii kuitenkin erinomaisesti, ja kun airsodassa se näkee vain tavallista kevyempää tetsausta turvallisessa ympäristössä ja paljon tarkoitettua kevyemmällä lastilla, en kykene näkemään hienommista liiveistä saavutettua hyötyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 6:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Muuta kuin statusarvon? :D
Tosiaan, Korhonen totesikin softaajassa että airsoftaaja ei "tarvitse" helkkarin kestäviä liivejä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 6:33 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Ja tässä tapauksessahan en tarkoittanut, että Tru-Specin RACKeista olisi kestosta puutetta, kunnon kamaahan ne ovat. Moni uudempi ja kalliimpi liivijärjestelmä tuo erilaisia ergonomisia etuja painavaa ja monimuotoista taisteluvarustusta kannettaessa.

RACK on nimenomaan erinomainen airsotaan siksi, että se on suunniteltu toimimaan myös ilman suojaliivia, suurin osa nykyajan super-liiveistähän on tehty tosipoikien käyttöön, ja suunnittelussa on oletettu, että alla on suojaliivi, tai sitten joidenkin tapauksessa itse liivi pitää samalla sisällään myös suojamateriaalit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 8:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 07, 2006 7:21 pm
Viestit: 22
Sopiikohan toi rack miten ~190cm pitkille. Minua olisi kiinnostanut Guarderin interceptorit, mutta ilman pituussäätöä ne näyttäysivät jäävän auttamatta liian pieneksi. Myöskin kiikarissa ollut RAV ja fsbe, mutte mites näissä on tuon pituuden laita? Tai löytyiskö muita ehdotuksia, jotka sopisivat vähän pitemmille (mielellään kohtuu autenttisia jenkkiarmeijan käyttämien kanssa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 06, 2006 10:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Itse olen henkilökohtaisesti omistanut GP:n FSBE:t kokoa XL ja Guarderin WL Rackit. Pituutta minultakin löytyy sen 189cm verran eikä ainakaan pelatessa RACK saati FSBE haitanneet mitenkään liikkumista.
RACKien säätö on erittäin hyvä ja olen nähnyt 170cm-190cm kantavan sitä kantolaitetta ongelmitta pelissä.
FSBE:ssä taas pitkittäissäädöt ovat todella paljon huonommat, mutta ainakaan minulla ei ollut ongelmia niidenkään kanssa. Tällä hetkellä on omistuksessa Milspexin Cirassit, jotka tuntuvat myöskin menevän oikein mukavasti tämän kokoiselle ihmiselle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2006 6:40 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
RACK on tosiaan taskulevyn lisäksi pelkkää hihnaa, eli sopii tsabaut minkäkokoiselle vain.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2006 1:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 2:06 pm
Viestit: 78
Paikkakunta: Kirkkonummi
Ovatkos nämä Weesatch ja Wasatch -järjestelmät suunniteltu käytettäväksi jonkun luotiliivin kanssa? Esim: interseptoreiden?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2006 4:20 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Lainaus HSGI:n kotisivuilta: "The Wasatch was designed to be worn over other soft body armor ." Kannattaa myös muistaa, että kyseiset kantolaitteet on tehty lähinnä siihen, että potkitaan viattomien siviilien ovia sisään ja otetaan talo haltuun. Metsässä möyryämiseen ne eivät sovi, koska lipastaskut kauhovat mullat, risut ja oravat mukaansa. Näin on kertonut ihan HSGI:n henkilökunnan jäsen amerikkalaisella airsoft-keskustelupalstalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2006 6:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 2:06 pm
Viestit: 78
Paikkakunta: Kirkkonummi
Kiitos Lokki, tuota en ollut ottanut huomioon. :?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com