Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 11:51 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 506 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 29, 2006 8:47 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 16, 2006 8:16 pm
Viestit: 8
Luovat tukevuuden tunnetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 29, 2006 9:26 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Nilkassahan sitä tukea enemmän tarvitaan kuin varpaissa :)

Jenkeissä olen nähnyt myytävän teräskärjellä varustettuja "viidakkokenkiä" ja onhan niillä ollut teräskärkiset kengät käytössä työkenkinä jne. työtehtävissä joissa varpaiden murskaantumisriski on suuri. Kentällä niitä tuskin on käytetty (painaa enemmän mitä normaalit maiharit)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 12:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Vaikka tämä ei välttämättä aiheeseen liity, niin kysyn silti tässä, ettei kokonaan uutta aihetta tarvitse laittaa, että onko kellään MA1 -maihareista kokemusta? Tilasin eilen Rangershopista moiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 12:56 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Miksi kysytään kokemuksia tuotteista, jotka on jo tilattu? Useimmiten kaiken kukkuraksi kysyjät eivät itse tule ketjuunsa kertomaan kokemuksiaan..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 2:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Jaakonpoika kirjoitti:
Miksi kysytään kokemuksia tuotteista, jotka on jo tilattu? Useimmiten kaiken kukkuraksi kysyjät eivät itse tule ketjuunsa kertomaan kokemuksiaan..


Miksipä ei tulisi? mikäli oikein ymmärsin mitä tarkoitit.
Mutta, hyvä pointti että miksi kysyä kun on jo tilattu. No, mikäs tässä, ootellessa mietiskelen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 2:39 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Tarkoitan sitä, että aika hassua kysyä mielipiteitä, kun kummiskin pääsee kohta muodostamaan omansa. Ja sitä, että aina ollaan hanakasti kysymässä, mutta sitten kun sitä tietoa saadaan itse, ei tullakaan kertomaan enää muille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 2:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Jaakonpoika kirjoitti:
Tarkoitan sitä, että aika hassua kysyä mielipiteitä, kun kummiskin pääsee kohta muodostamaan omansa. Ja sitä, että aina ollaan hanakasti kysymässä, mutta sitten kun sitä tietoa saadaan itse, ei tullakaan kertomaan enää muille.


Saatanpa olla erilainen tapaus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 6:16 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 05, 2003 9:12 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Helsinki
Lueskelin ketjua läpi ja mietteitä tuli;

Kengistä:
Ulkomailta ostamisessa (varsinkin Haixin) on omat ongelmansa. Vedenpitävyystakuu ja valmistusvirhetakuu. Suomesta hommattuna mukaan tulee myyjän allekirjoittamat takuulaput, joilla sitten parhaimmassa tapauksessa jopa kahden vuoden käytön jälkeen kengät otetaan maahantuojalle huostaan ja korjataan/korvataan.

Hoito:
Kuinka moni _hoitaa_ maihareitaan lankkaamalla?
Muistakaahan se, että ette hoida kenkiä paskan vertaa jos vain lankkaatte ne. Monesti kastuneet ja äkillisesti kuivuneet (lämpöpatteri tms.) vetää nahan pilalle. Helposti käy niin, että nahka kuivuu, rakoilee ja lopuksi repeää.
Kannattaa siis nähdä vaivaa ja parin euron rahamenekkiä hommaamalla minkkiöljyä tai nahkabalsamia. Näillä tököteillä kengän nahka herää henkiin ja käyttöikä kasvaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 2:25 pm
Viestit: 18
Rontam kirjoitti:
Lueskelin ketjua läpi ja mietteitä tuli;

Kengistä:
Ulkomailta ostamisessa (varsinkin Haixin) on omat ongelmansa. Vedenpitävyystakuu ja valmistusvirhetakuu. Suomesta hommattuna mukaan tulee myyjän allekirjoittamat takuulaput, joilla sitten parhaimmassa tapauksessa jopa kahden vuoden käytön jälkeen kengät otetaan maahantuojalle huostaan ja korjataan/korvataan.

Hoito:
Kuinka moni _hoitaa_ maihareitaan lankkaamalla?
Muistakaahan se, että ette hoida kenkiä paskan vertaa jos vain lankkaatte ne. Monesti kastuneet ja äkillisesti kuivuneet (lämpöpatteri tms.) vetää nahan pilalle. Helposti käy niin, että nahka kuivuu, rakoilee ja lopuksi repeää.
Kannattaa siis nähdä vaivaa ja parin euron rahamenekkiä hommaamalla minkkiöljyä tai nahkabalsamia. Näillä tököteillä kengän nahka herää henkiin ja käyttöikä kasvaa.


Olen kanssasi 100% samaa mieltä. Viime maihareita mitkä minulle oli niitä haukuttiin aivan helvetisti ja huudeltiin kuinka paskoja ovat. Minulle ne maiharit olivat 3 vuotta erinomaisessa kunnossa hajomatta sillä hoidin niitä nahan hoitoaineella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 7:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
Minäpäs veten nahkamaiharien pintaan Horsepoweria joka on tarkoitettu hevosten nahkaisillevaljaille, sisältää mm. ampiaisvahaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2006 8:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 05, 2003 9:12 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Helsinki
Mikaro, satulasaippua on myöskin mitä parhain saippua nahkakengän pesuun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 4:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Lainaa:
Kannattaa siis nähdä vaivaa ja parin euron rahamenekkiä hommaamalla minkkiöljyä tai nahkabalsamia. Näillä tököteillä kengän nahka herää henkiin ja käyttöikä kasvaa.


Eivätkö nämä myös kulje yleisellä nimellä saapasrasva? Vai onko saapasrasva jotain eri tavaraa?

Itse olen silloin tällöin rasvannut saappaani, useammin olen ne vain lankannut. Nahka on vielä parin vuoden käytön jälkeen todellä hyvässä kunnossa, samaa ei voi sanoa samanmallisista saappaista tiimissämme, joita ei kahden vuoden aikana ole huollettu kertaakaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 4:49 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
Rontam, niin on, niin on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 18, 2006 2:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 9:53 am
Viestit: 14
No minkälaiset ovat sitten nuo viidakkomaiharit, kestävätkö hyvin, onko hyvä pito pohjassa ja tukeeko hyvin nilkkaa? Itselläni on nyt Gore-texilliset vaelluskengät, jotka ovat kuitenkin hieman liian lämpimät nyt keväällä, joten olisin ostamassa niitä viidakkomaihareita kesäkengiksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 18, 2006 5:06 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Riippu tietysti käyttötavasta ja määrästä. Itsellä on kesänyt erittäin hyvin ja ne ovat saaneet runtua. Yhdistä hajonneista olen kuullut, mutta se nyt ei vielä mitään sano. Eri hyvät kesäjalkineet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 23, 2006 4:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Junkkeli kirjoitti:
Jaakonpoika kirjoitti:
Tarkoitan sitä, että aika hassua kysyä mielipiteitä, kun kummiskin pääsee kohta muodostamaan omansa. Ja sitä, että aina ollaan hanakasti kysymässä, mutta sitten kun sitä tietoa saadaan itse, ei tullakaan kertomaan enää muille.


Saatanpa olla erilainen tapaus.


MA1 Boots

Noniin, kengät sekä muut vaatteet tulivat eilen, ja nyt kun olen niitä totutellut ja käyttänyt, niin luulen osaavani arvostella kengät.

Aloitan heti mukavuudesta, kengät ovat mielestäni jalassa erittäin mukavat, sisusta ei ole pehmustettu jalkaterän ja -pohjan kohdalta mitenkään erityisesti, mutta siitä huolimatta ne tuntuvat jaloissa hyviltä. Sidontasysteemi kengissä on vankka ja kengän varret sopivan pituiset. Kengät eivät ole päällystetty kokonaan nahalla, vaan nilkan kohdassa on kangasta, joka on mielestäni hyvä asia, sillä jalalla on nyt parempi liikemahdollisuus ja se hengittää enemmän.
Kengät ovat sisätiloissa ja sillä perusteella talvella hitusen liukkaat, siksi suosittelen näiden käyttöä kesäisin, mutta tähän en voi sanoa varmuutta, sillä kokemusta talvikäytöstä minulla ei ole.
Nämä ovat suhteellisen lämpimät, sillä varressa on pehmeää kangasta jottei nahka paina ihoa.
Kengänpohja ja -pääty ovat kovaa kumia, joka mahdollistaa kovankin käytön.
Kenkien sivuilla on pienet taskut, joihin on luultavasti tarkoitus laittaa tulitikkuja, mutta siitä en tiedä, niihin voi kyllä laittaa mitä pientä vaan.
Näissä ei ole vetoketjua avittamassa kenkien ottamista jaloista pois, mutta läppä kuitenkin aukeaa tarpeeksi ja nauhat eivät ole varren kohdalla tiukasti kiinni.

Kaikenkaikkiaan nämä kengät ovat käyttökelpoisia kovassa menossa ja tukevat jalkaa hyvin, numeroasteikolla yhdestä kymmeneen, yhden ollessa huonoin, annan 8.

Tässä minun mielipiteeni
Juho


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 23, 2006 8:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Sait tosiaan kengät vasta eilen? Eiväthän ne ole vielä edes muotoutuneet jalkoihisi.

Mietitään uusiksi sitten kun ne on ollut käytössä vähintään 6 kuukautta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 23, 2006 9:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 23, 2004 3:07 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Salo
Onko väärin puhua ensivaikutelmasta kenkiin? Jos kengät tuntuvat aluksikin jo mukavilta jalassa, eiköhän ne tunnu silloin puolen vuoden päästäkin. Ainoa mieleeni tuleva asia, mikä saattaa myöhemmin käyttömukavuutta haitata, on kenkien hajoaminen, tai materiaalin ei-toivottu reagointi veden kanssa, kuten nahan kovettuminen yms. mutta niistä tässä ei edes puhttu, koska siitä ei kirjoittaja vielä mitään tiedä. Summa summarum: Kirjottaja käsittääkseni on todellakin arvioinut ensivaikutelmaa, joten en ymmärrä miksi ensivaikutelman arvioimisesta tarvitsee avautua. Eri asia toki taas olisi, jos kirjoittaja olisi heittänyt faktana asioita joista hänellä ei ole hajuakaan.

Ja sitten asiasta toiseen. Kenkien liukuminen sisällä ei välttämättä kerro kenkien talvikelpoisuudesta mitään. Itse olen käyttäny lähes yhdeksän kuukautta HAIX Airpower Pro maihinnousujalkineita ja ne liukastelevat toisinaan sisätiloissa ja märillä pinnoilla, mutta kuluneena talvena liukastelin ehkä yhteensä n. viisi kertaa, joista kolme marras-huhtikuussa talven sulaessa kevääksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2006 5:09 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Lainaa:
Ainoa mieleeni tuleva asia, mikä saattaa myöhemmin käyttömukavuutta haitata, on kenkien hajoaminen, tai materiaalin ei-toivottu reagointi veden kanssa, kuten nahan kovettuminen yms.


Lainaa:
Kaikenkaikkiaan nämä kengät ovat käyttökelpoisia kovassa menossa


Kenkien todellisesta käyttömukavuudestakin saattaa tulla eriävää mielipidettä kun tulee muutakin käyttöä kuin sisällä kenkien jalkaan sovittelua. Johtopäätöksiä voi vedellä materiaaleista ym. miten sattuu, mutta eiköhän kenkien kelpoisuus kovaan menoon kannataisi kokeilla siinä itsessään, kovassa menossa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2006 5:21 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Terosu kirjoitti:
Lainaa:
Ainoa mieleeni tuleva asia, mikä saattaa myöhemmin käyttömukavuutta haitata, on kenkien hajoaminen, tai materiaalin ei-toivottu reagointi veden kanssa, kuten nahan kovettuminen yms.


Lainaa:
Kaikenkaikkiaan nämä kengät ovat käyttökelpoisia kovassa menossa


Kenkien todellisesta käyttömukavuudestakin saattaa tulla eriävää mielipidettä kun tulee muutakin käyttöä kuin sisällä kenkien jalkaan sovittelua. Johtopäätöksiä voi vedellä materiaaleista ym. miten sattuu, mutta eiköhän kenkien kelpoisuus kovaan menoon kannataisi kokeilla siinä itsessään, kovassa menossa?


Olen koittanut kenkiä kovassa menossa, juoksemalla vaikeakuluisissa paikoissa. Olette oikeassa etten ole ottanut tietoa materiaaleista, mutta pyrin enimmäkseen kenkien mukavuuteen ja käyttökelpoisuuteen työntyä.

Otan neuvonne huomioon ja pyrin myöhemmin ottamaan selvää materiaaleista, kiitos.

Juho


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2006 5:29 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Meinasin lähinnä, että sinähän kirjoittelit kengän materiaaleista ja rakenteista, ja vaikutti että vedit niistä johtopäätöksen kenkien sopivuuteen kovassa menossa.

Kaikenlaisia yllätyksiä voi ilmetä näiden tavaroiden kanssa, joten ihan seuraavana päivänä postista noutamisen jälkeen ei kannata kirjoitella arvosteluja, vaikka ensivaikutelma olisikin hyvä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2006 11:30 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Terosu kirjoitti:
Meinasin lähinnä, että sinähän kirjoittelit kengän materiaaleista ja rakenteista, ja vaikutti että vedit niistä johtopäätöksen kenkien sopivuuteen kovassa menossa.

Kaikenlaisia yllätyksiä voi ilmetä näiden tavaroiden kanssa, joten ihan seuraavana päivänä postista noutamisen jälkeen ei kannata kirjoitella arvosteluja, vaikka ensivaikutelma olisikin hyvä.


Niin, onhan tuo totta. Saatanpa muokata alkuperäistä viestiäni pitemmän käytön jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2006 1:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 23, 2004 3:07 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Salo
Terosu kirjoitti:

Kenkien todellisesta käyttömukavuudestakin saattaa tulla eriävää mielipidettä kun tulee muutakin käyttöä kuin sisällä kenkien jalkaan sovittelua.


Hyvä pointti, pakko myöntää. Tuon pienen näkökulman ehdinkin eilen unohtaa. Ja tottahan tuo on, että kengistä kattavamman kuvan saa pidemmän ja aktiivisemman käytön jälkeen, mutta en silti näe mitään väärää ensivaikutelmasta puhumisessakaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 4:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 1:11 pm
Viestit: 16
VOisitteko kerto minulle hieman Jungle bootseista ja Para maihareista teräskärjellä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 5:53 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 9:27 am
Viestit: 171
Entäs ranskalaisten tarjousmaiharit? Näitä ei ole paljon näkynyt, eli onko muilla kokemuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 27, 2003 12:41 am
Viestit: 180
Paikkakunta: Åbo
näin monoja näkemättä kuulostaa aika hurjalta, siis yhdistelmä ranska + tarjous :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2006 7:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Oman kuuleman mukaan ne ovat ehkäpä "huonoimmat maiharit maailmassa". Mene ja tiedä sitten kun ei tahdo itse kokeilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 18, 2006 6:05 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 9:27 am
Viestit: 171
No en sitten taida tuhlata rahoja. Kyllä se 15 rahaa on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2006 12:17 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
Hitto, 15e ja maiharit. Ei niitä nyt ihan ilmaiseksikaan anneta, musta tämä on jo halpa.

Sehän riippuu ihan miehestä, onko sitä pokeria pitää 15e:n Ranskalaisia maihareita. Kunto ei varmaan loistava ole, mutta ei auta mutista. Hinnasta on jotenkin turha valittaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2006 12:44 am 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
Eräs entinen suomalainen legioonalainen antoi maihareille arvosanan 6½. Varmasti ajavat ihan asiansa, jos ei tule paljoa käytettyä maihareita, se on kuitenkin 20 kertaa vähemmän rahaa kuin laadukkaista maihareista joutuu maksamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 25, 2006 10:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 8:01 pm
Viestit: 51
Paikkakunta: Vla
Onko kellään kokemusta varustelekan myymistä popoista nimeltä: Taktiset maiharit, nahka/Cordura, mustat. Valmistaja on Mil-Tech. Itselläni maihareiden osto edessä, ja nuo kävivät mielessä. Toinen vaihtoehto olisi LJK-hyppykengät. Lähinnä tarvitsisin noista Mil-Techin popoista kokemuksia, koska en mitään sekundakamaa haluaisi ostaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 26, 2006 1:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 7:34 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Haapavesi
Itselläni nuo ovat, ja olen niitä (vasta) yhden pelin pitänyt. Tähän mennessä voi sanoa että: Ovat tukevat, eivät hiosta ja pikanauhoitus on tosi kätevä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 22, 2006 7:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 7:05 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Hämeenlinna
En jaksanut ihan koko ketjua lukea, mutta minulla olisi muutama kysymys näistä para-maihareista.

Näyttävät olevan sopivan hintaiset. Ovatko ne laadukkaat ? Ja lukemani mukaan noissa on vuori. Ovatko ne liian hiostavat kesäpeleihin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 22, 2006 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
Paroissa (hehee :D) ei ole kyllä mitään vuorta ja omani ovat aika seulat märillä keleillä, muuten ihan kelpo tekeleet. Pelasin niillä tämän kesän vaikka vähän kuumat olivatkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 23, 2006 5:53 am 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Kokemuksien mukaan jos menet vähänkin lähelle vettä (talvella tämä on varmasti), niin maihari imee kaiken veden itseensä eikä kuivu mitenkään muuten kuin patterilla/saunassa jolloin nahka pikkuhiljaa alkaa menemään huonoksi, myös käytössä teräskärki alkaa kulumisen takia erittäin ikävästi hinkkaamaan jalkaa.

Kuivaan käyttöön, CQB-matseihin ja sensellaisiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: O_o
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 5:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 2:11 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Espoo eli Friisilä
Pakko kysyä: ovatko täältä lekaasta saatavat 20€ (!!) maksavat Ranskalaiset kangasmaiharit ollenkaan käyttökelpoiset :D . Ja sitten, (asiaan) mitä maihareita suosittelisitte pienellä budjetilla,n. 0€-70€ ? Kiitti jo etukäteen vastauksista !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 5:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itse suosittelen säästämään vielä pari kymppiä lisää ja osta Hantauruksesta Magnum Stormit tai Elite 900 -varsikengät. Sympatex-kalvo pitää jalat kuivana, vaikka seisoisi varsia myöten vedessä ja Magnumit ovat hyvät jalassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 6:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Teenpä omista bootseista nyt pienen arvostelun

Paramaiharit

Viime jouluna (eli melkeen vuosi ollut käytössä) saadut paramaiharini ovat kokeneet lyhyestä eliniästään huolimatta paljon. Mukavuudeltaan ne ovat kuin monet perusmaiharit: Mukavat, suojaa antavat, tukevat, ja muutenkin jämäkät. Teräskärjet antavat sitä todellista turvantunnetta, kun metsässä juoksee, monesti on ollut jalat vaarassa mutta teräskärjet ovat tavalla tai toisella pelastaneet. Pohjat pitävät hyvin monilla eri pinnoilla, märillä että kuivilla.
Kenkiä olen joka pelin jälkeen vedellä huolellisesti puhdistaen. Sitten kuivannut paperilla ja antanut lopun kuivua itse. 3 kertaa olen tämän vajaan vuoden kuluessa lankannut. Kengät ovat olleet hyvät kaverit niin käsellä kuin talvella, sisällä kuin ulkona. Tottakai teräskärkisillä ei pääse niin ketterästi kuin esim. Junglebootseilla jotka ovat lähes puolet kevyemmät.
Mutta itseäni se ei haittaa. "Jyräten yli" kuten sanotaan. Itseäni nämä ovat miellyttäneet todella paljon.

Ohessa vielä kuva. Kengät ovat juuri lankattu 4 päivää sitten.

Yleiskuva:
Kuva

Sitten vielä lähikuva, hahmottaa paremmin missä kunnossa nahka on:
Kuva

Pahoittelen kuvien huonoa laatua/pimeyttä/kokoa. Vähän huono kamera, sekin pitäisi uusi hankkia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Lankkia kannattaa heittää useamminkin, varsinkin jos oikein hinkkaat kenkiä paperilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2006 12:57 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 9:27 am
Viestit: 171
Olen kuullut vähän huhua, notta nuo camps modell 2000 maiharit kestäisivät hyvin vettä, mutta pohjakuvio on huono talvella. Onko kellään kokemuksia näistä?. Eräässä toisessa ketjussa sanottiin, että samalla hintaluokalla saa paljon parempia kenkiä. Onko näin, sillä nuo maksavat v-m armsissa sen 30e? vai mitä muuten suosittelisitte.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2006 3:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Tässä ketjussa on jo haukutta BW:n 2000-mallin varsikengät pystyyn pariin otteeseen. Henkilökohtaisesti suosittelen välttämään kyseisiä tuotoksia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2006 2:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 2:11 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Espoo eli Friisilä
Siis ovatko nuo BW-varsikengät, jotka ovat 30€ vm-armsissa, samat kuin BW-2000 kengät? :?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 506 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com