Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 7:56 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 304 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2007 9:28 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Tämä saattaa nyt mennä hieman ohi aiheen, mutten parempakaan ketjua löytänyt. Eli ostin juuri Wiley-x CQC lasit. Ulkonäkö on mitä parhain ja sopii hyvin päähän. Pettymys kuitenkin tuli heti ensimmäisessä pelissä. Lasit menivät täyteen huuruun jo matkalla offarilta puskaan, eli ennen kuin olin edes hionnut lainkaan. Linsseissä lukee "anti fog lens" joka vaikuttaa lähinnä paskalta vitsiltä tässä kohtaa. Juostessa lasit eivät huurru sillä nenäaukko ottaa ilmaa sisään ja ilmanvaihto toimii sitä kautta jotenkuten, mutta heti kun pysähtyy lasit menevät huuruun. Yritin parantaa ilmanvaihtoa tekemällä aukkoja pehmusteisiin lasien yläreunaan ja vähäisemmässä määrässä alapuolelle, mutta ei siitäkään paljon apua ollut. Eipä ole ikinä vanhojen kunnon Bóllen X500:sten kanssa ollut. Antakaas nyt jotain vinkkejä miten lasit saa pysymään paremmin huurtumattomina, kun ei itsellä tieto ja taito riitä. Varmaankin jokin huurteenestoaine olisi tässä kohtaa ehdoton, mutta mikä? Ja ennen kaikkea mitä muuta? Vähän epäilen, että pelkkä ainekaan riittää huurtumista estämään. Laseja en siis voi enää palauttaakaan, kun niitä on muokattu. Kiitos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2007 9:41 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Huurteenestoainetta kehiin. Itse käytän jostain optikkoliikkeestä aikoinani ostamaa ainetta, koska se on pienessä pumppupullossa, joka kulkee kätevästi esim. taskussa mukana. Samantapaista ainetta saanee myös urheiluvälinekaupoista isommissa ja pienemmissä pakkauksissa. Toiset sanovat myös käsitiskiaineen auttavan (ja auttoi itselläni ainakin moottoripyöräkypärässä).

Omat kokemukseni ovat Bolle X800 laseista, joissa tuo ainakin auttaa paljon. Puhdistaa linssin huolellisesti ja hinkkaa siihen kohtalaisen kerroksen ainetta. Useiden tuntien kovassa käytössä aine kyllä liukenee pois vähän kerrallaan, koska vesihöyry tiivistyy linssin pintaan pisaroiksi. Uusinta käsittely auttaa, mikäli pelitilanne sellaisen sallii.

Ja kuten itsekin sanoit, liike auttaa. Pitää vaan pysyä liikkeessä. =D

Se, että jotkut lasimallit huurtuvat enemmän kuin toiset, on valitettava fakta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 11, 2007 10:28 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itse olen todennut muiden käyttäjien palautteesta, ettei Wiley-X:n lasit yksinkertaisesti ole käyttökelpoisia airsoftissa ja eipä oikein edes oikeassa rähinässä. Parasta on vain olla ostamatta niitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2007 7:17 am 
Poissa

Liittynyt: To Elo 10, 2006 10:55 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kerava
Joo, minulla ei ole mitään sankalaseja vastaan ja osa peliporukastammekin käyttää niitä. Mutta aina kun näemme peleissämme sankalasit testaamme ne pelin tehokkaimmalla aseella. Viime kerralla saimme kaverin kanssa yhdet epäturvalliset lasit kestämään 6laukausta m150 vesureilla. Pointtini on se, että muistakaa testata lasit moneen kertaan, sillä yleensä ne lasit eivät hajoa sillä ensimmäisellä laukauksella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2007 7:54 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Lokki kirjoitti:
Itse olen todennut muiden käyttäjien palautteesta, ettei Wiley-X:n lasit yksinkertaisesti ole käyttökelpoisia airsoftissa ja eipä oikein edes oikeassa rähinässä. Parasta on vain olla ostamatta niitä.


Näihän tuo yleensä tuppaa olemaan. Omasta kokemuksestani: WileyX SG-1 -> huurtuvat todella helpolla, eikä mikään toimenpide auttanut linsseihin. WileyX XL-1, jotka minulla nyt on, toimvat suurimman osan ajasta moitteettomasti. Todella kostealla kelillä menevät huuruu, muuten toimivat OK.

Ja kohta Terry voi tulla kertomaan, että olemme liikalihavia ja meidän pitäisi harrastaa bodausta ja mainostaa harrastus sarakkeen kohdalla seksisuhteita, jotta lasit eivät huurtuisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2007 4:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 7:23 pm
Viestit: 26
PCB:hen on tullut uusia northin sankalaseja joiden sangatkin kestävät kuulemma m150 virillä laukauksen lähietäisyydeltä.
North suojalasit (Smoke)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2007 5:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 8:01 pm
Viestit: 51
Paikkakunta: Vla
Lainaa:
Lasien sangat kestivät 150m/s ampuvan aseen laukauksen lähietäisyydeltä KOKONAAN katkeamatta.

Eli kestää sen kerran huoletta, mutta jos useampaa kertaa ampuu samaan kohtaan, menee poikki kokonaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2007 6:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 5:30 pm
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Itse saan Northin (keltaisella linssillä) laseja työnantajan puolesta joita olen käyttänyt töissä jonkin aikaa. Listaan hyvät ja huonot puolet laseista.

Hyvät:
+ Pysyvät päässä hyvin.
+ Sangat sellaiset joihin voi helposti laittaa hihnan.
+ Huurtumattomat
+ Sangat kestää taivutusta ja päälle astumista hyvin.

Huonot:
- Huurtumattomuus ilmeisesti katoaa heti sen jälkeen kun lasit naarmuuntuu.
- Töissä lasit naarmuuntu yllättävän helposti (metallisiruja ja kipinöitä).

Lasithan on tehty täysin muuhun kuin airsoftaukseen, ainakin mitä pakkauksen kylestä voi päätellä. Veikkaan myös että PCB-airsoft on laittanut reilusti lisähintaa noille laseille tai sitten minun työnantaja on ihan vitun rikas.


Viimeksi muokannut Pitkänen päivämäärä To Syys 06, 2007 4:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2007 7:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 8:01 pm
Viestit: 51
Paikkakunta: Vla
Enpä usko, että työnantajasi haluaisi, että sinun silmäsi menisivät toimintakunnottomaksi. Eikä tuo 25e ole paha hinta työsuojalaseiksi, jos kestävät sen 3kk.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2007 7:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 5:30 pm
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
.22lr kirjoitti:
Enpä usko, että työnantajasi haluaisi, että sinun silmäsi menisivät toimintakunnottomaksi. Eikä tuo 25e ole paha hinta työsuojalaseiksi, jos kestävät sen 3kk.



Joo, mutta tämä jakelee niitä puol ilmaseksi. Sen takia ihmettelenkin että ei voi ostaa edes 15e laseja saati 25e/kpl hintaan noita laseja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 21, 2007 7:46 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 7:23 pm
Viestit: 26
Kertokaas sitten parhaat sankalasit softikäyttöön.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 21, 2007 8:02 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Vähän pahan heitit. "Parhaus" riippuu niin paljon esimerkiksi käyttäjän pään muodoista, että parhaita laseja ei ole yleisesti ottaen, päät ovat yksilöitä, joihin pitää vain etsiä sopivimmat lasit. Tietysti kestävyyden ja muiden ominaisuuksien saralla voidaan niin sanotut parhaat lasit ehkäpä määrittää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 21, 2007 11:12 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 7:23 pm
Viestit: 26
Parhaimmat sankalasit määriteltynä kestävyyden, huurtumattomuuden ja muiden ominaisuuksien mukaan.


Viimeksi muokannut cheetah päivämäärä To Kesä 21, 2007 11:22 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 21, 2007 11:17 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Sekin riippuu niin paljon käyttäjästä. Nyt, kun mulla on kunto parempi, voin taas käyttää Bollén X800T-mallia ilman huurtumisongelmia. Aikaisemmin se huurtui liian äkkiä. Bolle X500T ei huurtunut, mutta isompikokoisena aiheutti hankaluuksia päähineiden kanssa, varsinkin jos piti pelleillä jonkin esikuvan mukaisissa varusteissa. Jos pitäs yksi ainoa maski olla, olis se ritilämaski - joko Sansein perusmalli, tai sitten ritilät istutettuna johonkin siidempään kuoreen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 3:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Tässä mietin jotain mukavaa matalaprofiilista suojalasivaihtoehtoa ja vahvana kandidaattina ovat Bollé Viper-ampujanlasit. Näitä saa Varustelekasta hintaan 15e, mikä pistää miettimään ovatko sittenkään riittävän kestävät linssiltään suojaamaan? Sankoja en tule näillä käyttämään, vaan tuota hihnakiinnitystä, siksi että eivät meinaa aurinkolasitkaan päässä pysyä. Entä mitenkä mahtaa tuo hihnankiinnitys kestää osumat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Antaa palaa vain...:
Kuva
Mä en noihin laseihin koske enää ton testin jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Piipunsuulta vai 10 metristä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
about metristä. Mitä väliä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
No ainakin minä tekisin jo rikosilmoituksen siitä jannusta joka metristä ampuu päähän 3J pyssyllä. Kesti lasit tai ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 11:45 am
Viestit: 21
Taitas käydä toisin päin, ampunut jannu tekisi minusta rikosilmoituksen päällekarkauksesta.


Viimeksi muokannut Boltsi päivämäärä La Touko 03, 2008 4:33 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Cammeri, lasit testattu ihan hopinsäätöpaikalla... Mun kokonen ruho joutuu jo tulilinjalle ennen kuin pääsen edes kymmenen metrin päähän vihollisesta. :) Vaihdoin Viperit ESSin Naroihin, jotka ainakin tuntuivat kestävän koelaukaukset moitteetta eivätkä edes huurru niin pahasti päässäni kuin Viperit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Pointti olikin se että onko se loppupeleissä mielekästä tehdä johtopäätöksiä testien tuloksista jotka on ammuttu 3J aseella ~metristä. Sellaista ei pitäisi päästä pelikentällä missään olosuhteissa tapahtumaan (ja jos pelialue on sellainen että ampumaetäisyydet putoavat helposti 10 metriin tai alle niin on syytä harkita virirajoja uudelleen).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 6:05 pm
Viestit: 14
Loppupeleissä on ERITTÄIN miehekästä ampua lasit paskaksi omien silmiesi terveyden kannalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 4:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Kaikkihan on miehekästä missä saadaan jotain paskaksi, siksi niitä käsikranaatti pesukoneeseen videoita on juutuubi väärällään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 5:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Itse olen sillä linjalla, että lasien tulisi kestää se 3J ilman ongelmia, koska olen törmännyt tuollaisiin, että ammutaan parista metristä tuollaisilla 3J pyssyillä tilanteisiin. Sehän on herrasmiessääntöjen vastaista, mutta sitä sattuu, koska se on mahdotonta tehdä käytännössä raja jonka alle ei saa ampua. Koska toiselle kymmenen metriä on se 5 metriä ja jollekkin toiselle se on 20 metriä. Itse ainakin lähden siitä, että lasien tulee kestää sen pelipäivän tehokkain pyssy etäisyydeltä kuin etäisyydeltä ja tämä meillä on Kuopiossa aivan yleinen linjaus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 6:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
Samoilla linjoilla olen itsekin, koska itse olen moisen tilanteen aiheuttanut (ja tietenkin pyysin anteeksi myöhemmin henkilöltä, jota liian läheltä ammuin). Ei sitä backupia aina tule kaivettua esille vaikka moinen olisi, vaan ammutaan sillä, mikä kourassa ladattuna on yllättävässä tilanteessa. Taitavat täten jäädä Viperit hyllyyn ja pohtimaan muita vaihtoehtoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 6:48 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 6:04 pm
Viestit: 264
Paikkakunta: Oulu
Jos ei pysty yllättävissä tilanteissa pitämään sormea pois liipaisimelta, ei sovi käytellä isotehoista pyssyä. Mitä laseihin tulee, mielestäni niiden suojaavuudessa tulisi olla sen verran pelivaraa etteivät hajoa vähän lähempääkin tai useamman kerran osuttaessa. Harvapa suojalasejaan kuitenkaan nakkaa pois kun niihin on osuma tullut. En vakuuttuisi siitä, että linssi kestää juuri ja juuri yhden "sallitulta etäisyydeltä" ammutun kuulan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 6:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Lisäksi ainakin mun mielestä airsoftissa käytettävillä suojaimilla tulisi olla ihan selkeä ylikestävyys tilanteessa kuin tilanteessa. Siis että suojaimien tulisi kestää lähemmäs 5 joulea point blankistä ihan vaan turvallisuuden takaamiseksi. Vahinkoja kumminkin aina sattuu, ja niihin pitää varautua. Ja juuri tän seikan takia oon hieman huolestunu tästä trendistä että silmien suojaksi vedetään kokoajan vähemmän ja vähemmän tavaraa. Varsinkin jossain viikonloppupeleissä joissa tarkoituksena on kärjistettynä ampua ja ottaa osumaa aivan koko ajan ovat minimaaliset silmäsuojaimet aika väärä valinta. Toki on mullakin kaapissa sankalasit, mutta kun noi eksyy pelikäytössä päähän niin kyseessä on yleensä silloin vähintään päivän pituinen skenaario jossa laseja ei oteta pois päästä kertaakaan. Viikonloppupelissä taas heitetään naamalle kunnolliset gogglet, jotka a) eivät huurru b) suojaavat silmät huomattavasti paremmin kuin mitkään sankalasit ja c) suojaavat myös silmien välittömän läheisyyden mahdollisesti kipeiltä osumilta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 12:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Onneksi aikuisilla on valinnanvapaus (tietyissä turvallisuusrajoissa). Itselläni noiden perinteisten suojalaisen(goggles) käyttö on ollut aika tuskaista silmälasien vuoksi. (Ei, en voi toisen simäni vuoksi käyttää piilolinssejä.) Aivan sama, mitkä mallit olivat kokeilussa, näkyvyys katosi jokseenkin vikkelästi huurtumisen vuoksi useimmissa olosuhteissa. Sankalasit ovat auttaneet tässä asiassa huomattavasti.
Ja noista vahingoista: Suurin osa näkemistäni vaarallisemmanoloisista tilanteista on tapahtunut offarilla, näitä "oho, siinä ei ollukkaa varmistinta päällä" tai "ai, siel oliki kuula piipussa"-tyyppisiä.
Mikäli joku onnistuu pelissä ampumaan minua suojalaseihin pelitilanteessa 3J aseella point blankista (eikä näkö poistu), takaan, että teen kaikkeni, ettei tuo pelaaja hetkeen pelaa tuolla aseellaan, ennen kuin oppii käsittelemään sitä turvallisesti.
Vahinko on vahinko, mutta tuollaisia turvallisuusriskejä ei pitäisi näkyä kentillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 3:42 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Käytän yhä vipereitä. Hähää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Ti Touko 13, 2008 3:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Entäs kokemuksia Guarderin C3 Polycabonate -laseista http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/produ ... php?p=1858 ? Haulla en löytänyt laseista mitään joten päätinpä kysästä, kun uudet lasit olisi ostoslistalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Ti Touko 13, 2008 4:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Abe kirjoitti:
Entäs kokemuksia Guarderin C3 Polycabonate -laseista http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/produ ... php?p=1858 ? Haulla en löytänyt laseista mitään joten päätinpä kysästä, kun uudet lasit olisi ostoslistalla.


Kaveri osti mokomat, ja kehui maasta taivaisiin. Ainakin hänen päähänsä sopivat tosi hyvin, rakoja ei jäänyt eikä huurustuminenkaan haitannut.

Nämä nyt siis vain kaverin kokemuksia, itse en voi mitään sanoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 4:28 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Noi C3:t on toiminu hyvin. Sanka kyllä katkeaa suorasta kuulan osumasta sankaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 7:17 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
...riippuen kuulan energiasta osumahetkellä, omistani ei ole vielä poikinut mokoma osa muutamista osumista huolimatta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 9:40 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Juu, totta tuo. Sanotaan näin, että huonommalla tuurilla laaki ja vainaa ne lasit. Itselläni ovat myös kestäneet osumia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2008 11:14 am 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 11:12 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Tku
Taaskin Guarderin C4:set vaikutti muuten hyvältä, mutta vähänkin kun on ilmankosteutta liikaa niin joka pysähdyksellä huurtuu ihan tukkoon. Käyttömukavuus aurinkolasimallina(remmillä tai ilman, mutta siis ilman mukana tulevia muovipehmikkeitä) on aika penaalista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2008 3:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Mulla C4:set ei huurru kokonaan sitten millään, jos juokset ja pysähdyt niin vähän tulee linssien yläkulmaan pientä huurtumista, joka ei kyllä haittaa yhtään. Ihan umpeen huurtumaan niitä en ole saanu ja olen kyllä tosi kova hikoilemaan. Nenään ne painaa kyllä vähän ikävästi, mutta pysyvät päässä menossakun menossa. Mun mielestä ihan täys 10 lasit, kun X800:ki vetää jo offarilla umpeen asti huuruun. Riippuu ilmeisesti vähän päänmuodoista, kuun asennosta jne. toimiiko hyvin vai ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2008 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Windi^ kirjoitti:
Noi C3:t on toiminu hyvin. Sanka kyllä katkeaa suorasta kuulan osumasta sankaan.


Reippaan erkkarikerroksen (2-3mm) luulisi pehmentävän iskua ja sitä olisi hyvä kiepauttaa varsinkin saranoiden ympärille... Taidan tilata sitten nuo lasit jos ei nyt parempia ja hienompia laseja löytyne samaan hintaan...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Pe Touko 16, 2008 12:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 12:48 pm
Viestit: 38
Onkos näissä C4 parennelluissa laseissa tätä heikko-sanka ongelmaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Pe Touko 16, 2008 1:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 03, 2006 8:26 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Rovaniemi Rock City
Mun mielestä sankalasien pitää kestää kaikki osumat ja vähän enemmänkin ilman mitään teippailuja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Su Touko 18, 2008 7:56 am 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 4:11 pm
Viestit: 36
Lasketaanko noi C4:set sankalaseiks yleensä peleissä? Niihin kuitenkin saa ton hihnan ja jokin pehmustekkin näyttäis olevan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sankalasit ja niiden vaarallisuus(?)
ViestiLähetetty: Su Touko 18, 2008 9:00 am 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 03, 2006 8:26 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Rovaniemi Rock City
Kyllä, koska niissä on sangat.

Mut eri asia on, että voiko pelinjärjestäjien kanssa sopia noiden lasien käytöstä alaikäisellä, kyllä nuo mun mielestä näyttää aika turvallisilta, jos käytetään tuota hihnaa jne.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 304 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com