Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ti Kesä 04, 2024 4:43 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Varusteet "muodin" mukaan?
ViestiLähetetty: To Maalis 16, 2006 8:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 03, 2005 12:31 pm
Viestit: 59
Kulkeeko softaajat mielestänne "muodin" perässä?

Jos nyt vaikka kuvitellaan tilanne, missä joku jenkki fiilistelijä on juuri hankkinut kunnon woodland setin, käyttänyt siihen lähemmäksi 1000 euroa rahaa, mutta kun USA:n armeija päättääkin sitten ottaa jonkun uuden kuvion käyttöönsä, tarvii koko vaatekkaappi uusia.

Entäpä onko tässä mahdollisessa "muodissa" sitten joku varma valinta, joka toimii aina, ja joka on aina "in"?

Kuten fiksuimmat osaavat ajatella, ei tähän tietenkään lasketa mukaan juuri aloittaneita tarjoustapuvuilla pelaavia henkilöitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 11:52 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 4:17 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sanaa "muoti" on pirun vaikea selittää. Sitä on niin monenlaista, myös airsoftissa. En usko, ettö kukaan hankkisi hervottoman kallista settiä ja vaihtaisi sen heti. Voihan vanhakin olla muodikasta, ihan muuallakin maailmassa kuin airsoftissa.

Airsoft on niin uusi ja tuntematon laji, jossa muoti on vielä vaikeampi määritellä kuin muualla maailmassa, jossa on kaikenmaailman Pariisin muotitapahtumia ym. hössötystä.

Wikipedia selittäää sanan "muoti" sellaisen, joka on sillä hetkellä yleistä. Itse olen softausta niin vähän harrastanut, etten tiedä miten softaajat pukeutuivat ja softasivat 90-luvulla, joten en hyvin osaa sanoa, mikä milloinkin on yleistä ja milloin ei.

Ihminen elää jossain porukassa, ja samaistuu siihen ajan myötä. Hän ostaa samanlaisen varusteen kuin joku toinenkin, ja pian kaikilla on se. Sitten se onkin jo "muodikasta". Eivät softaajat ehkä seuraa "muotia", mutta silti on olemassa sitä softaajienkin "muotia".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 12:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Kyllähän jenkkivermeet ovat aina olleet P0P pelikentillä omasta mielestäni ainakin sen aikaa mitä olen itse harrastanut tätä lajia.
Mutta mitä tulee aseisiin, niin olen itse ainakin nyt viime vuoden lopulla ja tämän vuoden alussa huomannut, että todella monella aktiivisoftaajalla on halu saada se Maruin uutukaine M14 AEG, sekä nyt kun STARi ja CA ovat alkaneet valmistaa tulitukia "lompakkoystävälliseen" hintaan on niitäkin alkanut esiintyä pelikentille suhteellisen kivasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 1:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä sanoisin että softaajilla on muotivillityksiä. Olikohan se viime vai toissavuonna kun oli OD-hössötys kovimmillaan? Enää se ei ole niinkään kova juttu. Tai sitten tämä oli vain "irkkijuttu".

Varusteleka toi Bundeswehrin "Suomeen" ja se yleistyi todella nopeasti halvan hintansa takia. Olihan noita jo ennen sitä, mutta PFOR4:ssä sen vasta näki, miten suosittua se oli. Itsekin ostin budjettivalintana ennemmin BW:n 60e puvun (silloinen "halpa"), kuin suositun Propperin BDU:n.

Kyllähän minä tietty sen lopulta jouduin ostamaan tiimipainostuksesta, mutta muotikysymyksestä ei voi muuta sanoa kuin että kyllä AS-muoteja on ollut ja tulee olemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 1:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 03, 2005 12:31 pm
Viestit: 59
abdul kirjoitti:
En usko, ettö kukaan hankkisi hervottoman kallista settiä ja vaihtaisi sen heti.


Myönnän, tuli ehkä hieman ääripää haettua tuohon viestiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 1:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:29 am
Viestit: 44
Ehkä vähän.

Ostin SAAVit ja nyt kaduttaa, aijon ostaa korsetin koska SAAV ei sovi hattiswatti soturille.

EDIT: Airsoft -muotia tarkoitin ;)


Viimeksi muokannut bukkake päivämäärä Ti Huhti 18, 2006 4:14 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 3:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
bukkake kirjoitti:
Ehkä vähän.

Ostin SAAVit ja nyt kaduttaa, aijon ostaa korsetin koska SAAV ei sovi hattiswatti soturille.


Ei ne hattiswatitkaan käytä enää sitä Eaglen lanseeraamaa korsettiliiviä. Taidat olla 80-luvulla ja vähän out! :D http://www.militarymorons.com/ auttaa uusimmassa muodissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 8:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:39 pm
Viestit: 248
Paikkakunta: haukipudas
En tiedä muualta, mutta tääläpäin näyttää olevan BW villitys.
Aika monella aktiivi harrastajalla täällä on BW.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 17, 2006 9:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 16, 2005 10:01 am
Viestit: 155
Itselläni on flecktarn asu, lakki ja kypäränpäällinen. Mutta poikkesin siinä että ostin liiveiksi Tarzanin M25B:t. Ai miksikö? No siksi kun niitä ollaan hyvinkin aktiiviin kehuttu (siis Splavin vai mikä olikaan liivejä) ja itse tykkäsin niistä jo eka kertaa kun ne päälleni vedin. Taskuihin menee AK:n-UZI:n lippaat.

Mutta entäpäs DPM:t? Lienevät toiseksi halvimmat varusteet tällä hetkellä. Itse en kalliita jenkkivermeitä osta koska ne vain eivät ole minun makuuni. Mutta erittäin moni woodland asua päällään pitää ja siihen lähes kaikki jenkkien käyttämä hilavitkutin päälle. Eikä sitä voi niinkään muodiksi sanoa koska toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2006 3:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 10:42 am
Viestit: 137
Paikkakunta: Helsinki
Mitä itse olen varusteista huomannut, niin aavikkocamot ovat "muodissa" ainakin Paloheinässä. Pakkohan sen on joku muotivillitys olla, koska siellä kuitenkin parhaimmillaan on ollut 8 aavikkopukuista henkilöä normaalissa viikonloppupelissä. Tuskin kukaan aavikkocamoa osta naamioarvonsa (tai sen puutteen) takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2006 3:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 6:17 am
Viestit: 55
No kaikki erikoinen tuntuu olevan aina muodissa. Paitsi sveitsiläinen...
Kuuban vallankumous kamat niin jo on hienoa vain kävellä. Jos siis tykkää..

BW on ainakin nuoremman pelaajakunnan arvossa, tietenkin vanhempienkin.
Tiimiläisellä oli venäläinen Flora, ja vieraskirjaan tuli viesti, että "Sillä ja Sillä on huono halpis puku, osta joku hyvä, kuten BW!"

Ja jos esimerkiksi Suomen koko aseväki alkaa käyttämään M/05 pukua, en minä omaa M/91 pukuani mihinkään vaihda. Rahaahan kuluu varusteisiin juuri siksi, että kompromissit eivät kelpaa, ja jos päätän pukeutua tsekkiläiseksi, minun täytyy tilata pakki, hammasharja ja maiharitkin sieltä. Jos tajusit mitä tarkoitan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2006 4:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 29, 2004 6:33 pm
Viestit: 93
Paikkakunta: Nivala/Kajaani
Kyllä softauksessa on selviä muotitrendejä ollut sinä aikana, kun itse olen tätä touhua seuraillut ja harrastanut, eli viimmeiset 6 vuotta on tarkstelun alla. Alkuaikoinani, selvä trendi oli woodland+mustaa taktista nailonia, sen jälkeen tuli aikalailla OD villitys. OD:n jälkeen tuli vietnam ja ja jenkit yleensäkkin, nyt on trendi mennyt noihin aavikkokamoihin.

Muotia ohjaa selvästi useampi tekiä, joista pienin ei suinkaan ole ajankohtaiset asiat. Eli aavikkotrendi johtuu juurikin Irakin ja afganistanin tapahtumista. Toinen muotia ohjaava tekiä on elokuvat, toisin sanoen hollywood. Kolmas tekiä on pelinjärjestäjät, jotka saavat inspiraationsa juurikin elokuvista ja todellisuudesta. Heidän valinnoistaan ja päätöksistään riippuu käytännössä se, mitä pelaajat ostavat varustekauppoista. Varustekaupiohin tultaessa meillä on jo neljäs tekiä mikä mikä vaikuttaa muotiin. Varustekaupat vaikuttavat tarjonnaltaan siihen mitä pelaajat voivat ostaa ja siihen mitä pelinjärjestäjät voivat kohtuuden rajoissa vaatia pelaajilta varusteiksi. Tästä voinkin ilokseni todeta, että Suomen varustetarjonta on kasvanut valtavasti sinä aikana kun olen tätä hommaa harrastanut.

Nämä ovat siis minun huomioitani softausmuodista viimmeisen kuudenvuoden aikana. Tokihan sinne mahtuu paljon muutakin, mutta nuo ovat jääneet minun muistiini päällimmäisiksi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com