Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 2:52 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Neuvosto/Venäjä Kiinnostus
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:29 am
Viestit: 32
Tässä olen nyt huomannut että meitä Neuvosto/Venäjä varusteiden kerääjiä/käyttäjiä on varsin paljon.

Siispä kysyn: Mikä juuri sinua kiinnostaa näissä varusteissa? Laittakaa toki liitteenä omia varustekokonaisuuksianne jos huvittaa.

Itselläni syynä on ehkä se että Jenkkikamat alkavat olemaan jo liian yleisiä ja että Venäläiset sotilaat vaan ovat kovempia sotilaita kuin muut :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
No en tiedä sotilaitten kovuudesta mutta ainakin koulutus on kovempaa kun uutisten mukaan Venäjän armeijan koulutuksessa kuolee vuosittain aika monta jannua. :/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 2:49 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Heigen kirjoitti:
No en tiedä sotilaitten kovuudesta mutta ainakin koulutus on kovempaa kun uutisten mukaan Venäjän armeijan koulutuksessa kuolee vuosittain aika monta jannua. :/


Vähän aiheen ohi, mutten pitäisi rankkaa simputusta koulutuksena tai sen minään osana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 3:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 6:52 pm
Viestit: 80
Paikkakunta: Helsinki
Itse en ole muuta kuin Itäblokin varusteita käyttänyt pariin vuoteen, perusteluja onnistuin keksimään jokusen.

Ensinnäkin, kauneushan on katsojan silmissä. Itse vain satun pitämään Venäläisten varusteiden ulkonäöstä enemmän kuin muista, ja airsoftissahan ulkonäkö on yleensä yksi tärkeimmistä valintakriteereistä. Tähän liittyy myös venäläisten varusteiden huomattavan laaja valikoima, pelkästään nykyäänkin maasta löytyy toistakymmentä eri pukua ja kuviota, joita enemmän tai vähemmän näkyy esim. erikoisjoukkojen käytössä.

Toisena syynä on se jo mainittu eroavaisuus tällähetkellä vallitsevasta jenkkivarustemassasta. Tähän saumaan puolestaan iskevät hyvin nimenomaan neuvostoaikaiset varusteet, niiden ollessa astetta huonompia ja epämukavampia nykyisen modulaarisuuden ja taktisuuden hallitsemassa airsoft-maailmassa.

Tietysti, hintakaan ei ainakaan esteenä ole. Vaikkakin neuvostoliittolaisilla varusteilla alkaa nykyään olla jo keräilyarvoa, tarjoaa nykyvenäjä puolestaan laadultaan länsimaisen taktisuuden kanssa tasavertaisesti kilpailevaa varustetta edullisin hinnoin. Esimerkkinä tästä vaikka ne Suomessa yleiset Tarzan-liivit. Sadan euron tienoilla liikkuvilla hinnoillaan ne sijoittuvat samaan hintaluokkaan kiinassa valmistettujen kopioliivien kanssa, ollen kuitenkin uusia, aitoon sotilaskäyttöön valmistettuja varusteita.

Tietysti media, ja erityisesti elokuvat, vaikuttavat myös. Vaikkakin jenkkiarmeijan saadessa nykyään ylivoimaisesti eniten huomiota mediassa, löytyy myös Venäläisistä kertovia leffoja. Esimerkkeinä näistä voitaisiin mainita 9. Komppania, Spetsnaz 1&2 sekä Shtrafbat. Nämä vieläpä sijoittuvat kaikki eri aikakausiin, 9. Komppanian kertoessa Afganistanista, Shtrafbatin toisesta maailmansodasta ja Spetsnaz-leffojen puolestaan Tsetseniasta.

Tällaisen läjän perusteluita keksin omalle venäjäkiinnostukselleni. Mielipiteethän tietysti vaihtelevat ja jokaisella on omat perustelunsa kaikelle, tässä kuitenkin omat syyni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 3:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 12, 2005 5:00 pm
Viestit: 409
Paikkakunta: Espoo
Lähinnä noissa kiinnostaa se harvinaisuus, ihana ulkonäkö, ja kaiken lisäksi huomattava maastoarvo.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 3:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 5:52 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Kouvola
Venäläiskama on useimmille janttereille vain hyvää, toimivaa ja ennen kaikkea halpaa kamaa, joka on vielä tyylikästäkin. Tässä ei ole mitään vikaa, ja itsellänikin on nykyvenäläinen setti tehopelausta varten. Neuvostoliittolainen kama taas on käyttökelvotonta, epämukavaa, rumaa ja muistuttaa kommunismin pahuudesta.

Minun kantani on kuitenkin toinen, sillä minulle jokainen neuvostoliittolainen varusesine on kuin pyhäinjäännös, pala itseäni suurempaa kokonaisuutta ja muisto menneisyydestä. Minulle on sanoinkuvaamattoman hieno tunne vetää ylleni 1970-luvun neuvostoliittolainen kenttäpuku punatähtikokardineen ja vyönsoljen sirppi ja vasara loistaen. Tähän vaikuttaa väistämättä myös se asia, että olen itse syntynyt Neuvostoliitossa ja monet sukulaisistani asuvat siellä.

Myös marxistis/leninistinen ideologia kiinnostaa minua ja historiantutkimus on aktiivisin harrastukseni airsoftin ja yleisen lusmuilun ohessa. Neuvostoliittolainen varustus on minulle pala historiaa, sirpale maailman ensimmäisestä sosialistisesta valtiosta.

Mitä käytännöllisyyteen tulee, ovat minusta neuvostoliittolaiset varusteet samaa luokkaa muun Suuresta ja mahtavasta kotoisin olevan kaman kanssa: yksinkertaista ja toimivaa.

On hyvin vaikea selittää neuvostokamojen viehätystä, ja makuasioistahan niissäkin on kyse.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 3:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Tunnelma, itse en jaksa syttyä mistään yber-taktisista ACU-puvuista ja supermodulaarisista korseteista. Jotenkin siitä tulee hyvä olo kun tetsaa paskassa huonoissa (taino, esim. ChiCom Chestrigit on itseasiassa aika kätsyt) varusteissa.

Muutenkin tykkään yksinkertaisuudessaan käytännöllisistä (taino, jokainen voi tietty itse miettiä kuinka tehopelauksellista on kantaa kypärää ja kaasunaamaria mukana pelissä vaikka ei niitä käytä) varusteista, vyö-valjastetsarit vaan on mukavampia (varsinkin kesäkuumalla, 25+ asteen helteessä on hauska katsella vahingoniloisena kun hattiswattimiset kärsivät mustissa korseteissaan ja puvuissaan) kuin liivit, ainakin omasta mielestäni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 4:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Itselläni ei ihan älyttömästi neukkukamaa ole (tosin tarpeeksi uskottavan ja huonon neuvostosotilaan näyttelemiseen esim. kuulapyssypeleissä, itäsaksalainen varustus onkin sitten eri asia, sitä roinaa löytyy jo liikaakin :D), enkä sitä varsinaisesti keräile, mutta pistetään nyt oma lusikka soppaan silti.

Neukkukamassa viehättää sen yleensä sopivan rujo ulkonäkö, yksinkertaisuus, tarkoituksenmukaisuus, useimmiten vahvat materiaalit ja kulutuskestävyys. Ei hajoa varusmieskäytössä ja korjaaminen tarvittaessa helppoa! Itäblokin varustus yleensäkin on kyllä kiinnostanut WW2-kaman ohella. Sen ulkonäössä on vain jotain selittämätöntä viehätystä ja karuutta, aivan kuten vanhahkoissa aseissakin (WW1->70's). :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 4:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Jotkut tykkää vaan militariahengestä. Toiset taas, no öhh...

Nyt on alkanut tulemaan myös paljon elokuvia itä-blokista joka tietysti vaikuttaa, ja vähän muualtakin kuin amerikasta.

"9. Komppania" on mestariteos joka pitäisi palkita sadalla oscarilla! Että osaakin olla niin hyvällä tunnelmalla varustettu elokuva! Antaisin 10 pistettä. Hyvät näyttelijät, hyvä kuvaus, erinomainen ohjaus, kuvausympäristö ja kaikki on osattu kuvata elävästi, no äänipuoli onkin sitten venäläisissä elokuvissa yleensä se heikoin lenkki, paikoin kuitenkin hyvää ja siinä se tunnelma juuri onkin. Yhdellä lauseella voisi kuvata: "Neuvostoliiton Vietnam". Noita muita voisi myös hankkia, ainakin jotenkuten kommari-ajan saksan armeijasta humoristisesti kertova NVA.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 4:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
NVA on aika magee elokuva, tosin näin sen humalassa ja ilman tekstitystä. Vaikka saksaa puhunkin/ymmärränkin jonninverran, ei katsomisesta silti tullut oikeen mitään. Joskus toiste uudestaan. :)

Jos DDR:n armeija kiinnostaa, kannattaa elokuva ehkä katsoa. En sitten tiedä onko se muuten niin hyvä ja hauska. Itse pystyn repimään hauskuutta jo pelkästä Itä-Saksasta. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Punakettu kirjoitti:
Yhdellä lauseella voisi kuvata: "Neuvostoliiton Vietnam".


Täytyy kyllä todeta että kun 9. komppaniaa kävin leffoissa kattomassa ni eka mielikuva mikä tuli mieleen oli juurikin " Neuvostoliittolainen vietnam-elokuva" niin tuntui kun olisi katsonut Platoonia tai Full Metal Jacketia. Hyvä elokuva, ei siinä mitään. Alussa huvittuneisuutta aiheutti myös se, ettei ymmärtänyt alkuteksteistä yhtään mitään, saatika puheesta. Outo tunne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 6:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 12, 2005 5:00 pm
Viestit: 409
Paikkakunta: Espoo
Noh, jotkut ne ei vaan osaa :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 7:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Jenkkimisejä näkee liikaa ja jokapaikassa. Minua alkoi OMON-tyyli kiinnostamaan, jotenkin munakkaamman oloinen imitoitava kuin NATO-siat ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 02, 2006 8:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Elukka kirjoitti:
Vähän aiheen ohi, mutten pitäisi rankkaa simputusta koulutuksena tai sen minään osana.


Kyllähän se sielua varmasti kasvattaa. Nietzche sen parhaiten sanoi, "Se mikä ei tapa, vahvistaa".

Ja Venäjällä muutenkin meno on vähän rempseämpää, poliitikot ja poliisipäälliköt tuskin niin paljon median mesoamisesta välittävät kuin jenkkilässä. Katsotaan vaikka sitä teatteripanttivankiepisoodia; OMON kaasuttaa hermokaasulla koko teatterin ja pelastaa ne jotka jäi henkiin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 7:36 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Itse voisin tähän väliin heittää oman mielipiteeni:

Vaikka ei sitä pystyisi ääneen myöntämäänkään, niin varmasti ase on yksi syy miksi kasataan venäläiset/neuvostoliittolaiset kamat. Ensin Verkkari-Ville lukee muutaman arvostelun, jossa haukutaan Coltit ja MP5:set maan rakoon, "hui, ihan kauheeta, ei tollasta!". Siiten luetaan joka paikasta arvostelut AK:sta, jossa ei tietenkään ole mitään vikaa, vaan se on maailman paras ase.

Oma asehan on tietysti paras kaikista, ja tekosyynä voidaan hankkia sitten hieman itäisiin maihin viittaavat varusteet päälle.

OT: Itselläni on ylimääräinen KZS puku, vaikka olen jenkkifiilistelijä. Ei siksi, että pidän kyseisestä puvusta, vaan siksi että sen halvalla sain ja tulevaisuudessa tulen kalliimmalla myymään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 8:19 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Tuo kyseinen yhtälö voidaan kylläkin aivan hyvin kääntää päälaelleen ja perustella sillä jenkkivehkeiden suosiota. Hieman hassahtaneen oloista tällainen pukukuppikuntien välinen kinailu, näin neutraalista näkökulmasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 1:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Kuten jo aseista mainitsinkin, nuoret pelaajat hankkivat mieluummin ensiaseeksi AK:n mieluummin kuin Coltin. AK kun nyt vaan sattuu olemaan suoraan paketista erittäin kestävä, tehokas ja edelleenkin Maruin parhaimmasta päästä oleva ase. En väitä, että Coltit eivät olisi, nuoret henkilöt kun pelkäävät vieläkin sitä kauheaa piipun heilumista ja hopin vaeltelua aseen katkeamiseen asti.

Tarkennus siis edelliseen viestiini:

Ensin hankitaan ase, joka on omasta mielestä kaikkein paras ja hankitaan sitten siihen sopivat varusteet.

Toinen vaihtoehto on, että hankkii arvostelujen perusteella parhaan aseen(arvosteluthan nyt sattuu pitämään suurin piirtein paikkansa yleensä), jolloin hyvin usein päädytään AK-sarjalaiseen, kun niitäkin saa nykyään jo inhimilliseen hintaan.

Juttua pukkaisi vielä, mutta en nyt hetkelleen osaa siirtää päästäni ajatuksia ruudulle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 2:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Tuolla logiikalla voidaan odottaa jenkkivarusteiden (nuorempien ja köyhempien pelaajien ollessa kyseessä suurinpiirtein Teesarin/Miltekin WL-BDU, PASGT-kopio/M1/Boonie ja LC-2/LBV-E) suosion kasvua piakkoin, CA:n uudet koltit kun ovat todella hyviä eivätkä maksa uutena paljoa enempää kuin Maruin Kalashnikovit, lisäksi niitä alkaa näkyä aika paljjon pelikentillä. Vaan jos VFC:n pyssyjen hinta laskisi CA:n tasolle (mielestäni hinta-laatusuhde on aika lailla kohdallaan tosin niissä 500e:n kalashnikoveissakin) niin johan alkaisi näkyä venäjävarustetta niin että silmään sattuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 26, 2006 8:14 pm
Viestit: 32
Tuntuu että tässä jää ihan sanattomaksi, varsinkin Penan ja Lancerin postausten jäljiltä. :P

Tosiaan, täysin samat asiat kiinnostaa: kamppeet ovat perhanan tyylikkäitä ja monissa tuotteissa käyttöepämukavuus takaa kärsimystä ja "huonoja" pelihetkiä, joka on aivan loistavan asia! Neukku- ja venakkokaman yksi hyvä puoli on myös suuri monipuolisuus, kun pystyy käyttämään melkein mitä vaan varusteita sekaisin (no ei nyt ihan kaikkia mutta suurinpiirtein) ja varusteitahan on aivan järjettömän paljon!

Myös asenteessa jokin kenties kiehtoo; se välinpitämättömyys ja pointti, että vihollisten ampuminen on tärkeintä eikä muulla ole väliä.

Ja varsinkin neuvostoliittolainen roipe iskee nykyisellä lähestulkoon harvinaisuudellaan ja poliittiselta kannalta kiinnostaa myös. Osuu myös sopivasti tämän kaiken taktisen liian hyvän jenkkiroskan ja muun muotipelleilyn keskelle paremmin kuin hyvin, kuten Lancer jo sanoikin.

Mun on myös jotenkin vaikea kuvitella itseäni fiilistelemään ja kärsimyspelaamaan esmes. jossain BW-kamppeissa tai vastaavaa, ryssäkaman kanssa se tulee jotenkin luonnostaan.

Ja OT:na, Spooky muuten, myy se siun KZS mulle. :P Pistä privaa jos kiinnostaa myyvä.

(Ja joo, tais jäädä vähän lyhyeks tää postaus, mutta kun suurin osa niistä tärkeimmistä asioista on jo sanottu, joten jäin vähän hissukaksi.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 5:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Hienoa, uusia termejä! "Kärsimyspelaus" 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 8:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Ja mikähän siinä on että angstien piti tähänkin threadiin änkeä ja koittaa aloittaa jonkinlaista varusteiden välistä sotaa...

Kuka tykkää mistäkin ja pukeutuu sen mukaisesti.

Minä valitsin pitkän harkinnan jälkeen TM AK:n aseekseni, koska olen kiinnostunut pelaamisesta sillä "suoraan laatikosta toimivalla aseella" ja minulla on vapaa-ajalleni muutakin käyttöä kuin pohtia miksei se soltti toimi ja mistä sitä pitäisi viilata. Lisäksi Coltit IMHO ovat aika sieluttomia teknoblingbling aseita verrattuna klassiseen jokapaikantyökaluun :) Mutta hei, edelleen "mun mielipide, ei tarvi tulla aukoon" ;)

En olisi häpeillyt kantaa AK:ta multicamonkaan kanssa, jos vähääkään sellainen varustus olisi viehättänyt. Mutta huomattavasti enemmän hurahdin parin päivän googlettelun jälkeen OMONeihin - paljon enemmän tosielämän särmää kuin siloposki NATOmiseillä.

Peliä ja leikkiähän tämä vain on, mutta niin on varustauduttava kuin hyvältä tuntuu. Eikä minusta ole paha asia hieman ropetella ja leikkiä pelissä astetta kovempaa erikoisjätkää kuin tosielämässä onkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 03, 2006 8:22 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Lainaa:
Lisäksi Coltit IMHO ovat aika sieluttomia teknoblingbling aseita verrattuna klassiseen jokapaikantyökaluun Mutta hei, edelleen "mun mielipide, ei tarvi tulla aukoon.


Kuten sanoin, oma ase on aina paras.

Teknoblingbling? M16A1 VN? Miten vaan :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 4:59 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Niin, tai 1911. :D Ei vaan, minuun ei oikein Varsovan liitto uppoa, varusteet ovat epämukavia ja "muodittomia". Ei siinä mitään, tämä on mun mielipide, ja varmasti joku jaksaa innostua. Hyvä että näin, koska muuten kentällä näkyisi pelkästään sitä digitaalia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 5:29 am 
Poissa

Liittynyt: La Elo 26, 2006 8:14 pm
Viestit: 32
Leksas kirjoitti:
Ei vaan, minuun ei oikein Varsovan liitto uppoa, varusteet ovat epämukavia ja "muodittomia".


Tästä syystähän se meihin NL-friikkeihin sun muihin uppoaa hyvinkin yhtenä isona syynä muitten joukossa. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 5:48 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
...ja pikseleistä sen verran, että venäläisillä oli oli pikselikuvioita käytössä ainakin 30 vuotta ennen kuin jenkit sitä keksivät kokeilla. KLMK pääsi käyttöön 1969, jenkkien eka pikselikuvio taisi olla MARPAT joka tuli käyttöön 2002. Tai jos se persianlahden yökuvio lasketaan pikselikuvioksi, niin venäläiset olivat vain 20 vuotta edellä :D

Tietty kyseessä on yksinkertaisia läikkäkuvioita, mutta itse olen usein päässyt toteamaan että KLMK on oikeasti todella tehokas varsinkin lehtimetsään.

Tiedot kuvioista ovat peräisin sivulta http://www.kamouflage.net/

EDIT: Digikuvio->Pikselikuvio, kiitos korjauksesta.


Viimeksi muokannut Sepe päivämäärä To Loka 05, 2006 8:09 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 7:23 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Itseasiassa Venäläiset ovat digikuvioissa 60 vuotta edellä.

TTsMKK: http://www.kamouflage.net/camouflage/en_00070.php


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 8:27 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 6:47 am
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Itse oon aina pitänyt venäläisistä tamineista.
Se saattaa johtua osittain siitäkin, että mua kiinnostaa venäjän kulttuuri.

Neuvosto-ajan varusteet ovat mielestäni hienoja, mutta nyt uppoaa niin paljon rahaa nyky-venäläiseen varustukseen,
että pitää harkita niitä vasta vuoden päästä. :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 12:37 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Aiemmin mainitsin tuosta KZS puvusta. Teillä NL/Venäjä-faneilla lienee enemmän tietoa tuosta puvusta kuin minulla, itse en ole löytänyt juurikaan mitään infoa tuosta. Voisiko joku valottaa esim. ko. puvun historiaa? Samoin mitä kantolaitteita tuollaisen kanssa käytettiin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 12:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Spooky kirjoitti:
Teknoblingbling? M16A1 VN? Miten vaan :wink:


Kertaakaan en ole vielä sellaista nähnyt "in action" - no okei, pelikokemusta on vasta kuluneelta kesältä.

Valtaosa kuitenkin taitaa olla M4 -osastoa, joka kyllä täyttää teknoblingbling-vaatimukset ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 04, 2006 2:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 6:52 pm
Viestit: 80
Paikkakunta: Helsinki
Tarkkaa julkaisuajankohtaa KZS:lle en tiedä, käytöstä kuitenkin sen verran, että Afganistanin sodassahan tuota käytettin melko paljon. Koko pukua ei aina käytetty, vaan aika-ajoin näkyi käytössä pelkkää takkia ja normaalin kenttäpuvun housuja. Puku kun sattuu olemaan valmistettu astetta verkkomaisemmasta materiaalista, voi takkia hyvin käyttää pelkän aluspaidan kanssa, mutta kzs-housujen alle puolestaan tarvitsisi laittaa kenttäpuvun housut jokatapauksessa, eikä kolmenkymmenen asteen helteellä kahdet housut päällekkäin ole mukavimpia mahdollisia ajatuksia.

Nykypäivänä pukua ei enää niin mittavasti käytössä näe, ajoittain koulutuskuvissa, mutta taistelussa harvoin. Tästä syystä puvun kanssa sopivimpia kantolaitteita ovat kaikki Afganistanissa käytetyt, esimerkkeinä vaikkapa RD-54, chicom chestrig, Afgan chestrigit tai pelkkä nahkavyö, näistä tarkempaa juttua löytyy tämän samaisen keskustelulaudan Afganistan-varusteita käsittelevästä ketjusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 7:33 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 6:47 am
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Tää on ehkäpä hiukan topicin ohi, mutta kysyn silti.
Eli tietääkö kukaan, että mistä saisi tuommosen topatun flora-takin?
Ainoa paikka josta löysin on Ruswave.com, mutta siellä ei oo riittävän isoja kokoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 7:40 am 
Poissa

Liittynyt: La Elo 26, 2006 8:14 pm
Viestit: 32
Milprosta löytyy flora-toppapukua, hintaa 120e muistaakseni (:E). Sivuilla ei ole, mutta paikan päältä löytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 8:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 6:47 am
Viestit: 10
Paikkakunta: Helsinki
Tarkastelin hiukan tuota Rusmilitary.com:in sivuja ja löysin sopivan takin VSR- ja Flora-kuviolla. Ainoa ongelma on vaan tuo hinta(n. 127e!).
Pitää ilmeisesti alkaa säästämään :lol: .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 5:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 11:37 am
Viestit: 98
Paikkakunta: Espoo
Lancer kirjoitti:
ja muistuttaa kommunismin pahuudesta.


Repesin lujaa. :lol:

Itse yritän keräillä Ryssä kamaa niiden hinta-laatusuhteen alhaisuuden vuoksi. Toinen hyvä syy on "grunttifiilis". Ylimegakoulutetut wannabe-SWAT:it eivät iske.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 6:20 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Sepe kirjoitti:
...ja digitaalista sen verran, että venäläisillä oli oli digikuvioa käytössä ainakin 30 vuotta ennen kuin jenkit sitä keksivät kokeilla. KLMK pääsi käyttöön 1969, jenkkien eka pikselikuvio taisi olla MARPAT joka tuli käyttöön 2002. Tai jos se persianlahden yökuvio lasketaan digikuvioksi, niin venäläiset olivat vain 20 vuotta edellä - -


Sen verran määritelmistä - täysin off topic - että ainakin itse olen tottunut digitaalinen sanan viittaavan maastokuviossa myös suunnittelutapaan. Voi olla, että olen väärässä ja venäläiset generoivat maastokuvionsa tietokoneella jo joskus 70-luvulla, mutta jotenkin tuntuisi oudolta?

Olen siis tottunut siihen, että digitaalinen maastokuvio on suunniteltu tietokonevoimin esim. ottamalla todennäköisimmistä taistelumaastoista erilaisia kuvia erilaisissa olosuhteissa ja tietokonealgoritmein sitten luomalla kuvista mahdollisimman hyvin niihin kaikkiin sopiva maastokuvio. Usein kuvio muistuttaa lisäksi pikselikuviota ja sitä voisi senkin puoleen kutsua digitaaliseksi...

Ja sitten aiheeseen: En ymmärrä lainkaan tätä "pitää olla paskat kamat ja paska fiilis" - pelimentaliteettiä... Ehkä se johtuu siitä, että sitä oli intissä tarpeeksi tai jostain, mutten käsitä sitä. Toisaalta, itse pelailenkin 50-luvun lopun ruotsalaisessa palveluspuvussa ja modernissa modulaarisessa kantolaitteessa. KZS-puku on kyllä pohdinnan alla, ihan vain siksi, että tykkään kuviosta ja kun itävarustus näyttäisi olevan nouseva trendi lienee luvassa lisää itä-henkisiä pelejäkin.

EDIT: Typot pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 6:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Uskoisin että digillä viitataan kyllä pikselikuviointiin - ja kyllä ne pikselit oli 70-luvulla keksitty jo itänaapurissakin :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 6:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 26, 2006 8:14 pm
Viestit: 32
Elukka kirjoitti:
Ja sitten aiheeseen: En ymmärrä lainkaan tätä "pitää olla paskat kamat ja paska fiilis" - pelimentaliteettiä... Ehkä se johtuu siitä, että sitä oli intissä tarpeeksi tai jostain, mutten käsitä sitä.


Ei sitä voikaan käsittää jos siihen ei itse ole päässyt sisälle ja kokemaan sitä toverillista uljautta ja huonoutta joka valuu läpi ruumiin ja sielun...

:D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2006 7:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Ensimmäiset pikselöidyt kuviot tulivat itse asiassa jo 1940-luvulla Neuvostoliitossa. Digitaalikuvio tarkoittaa sitä, että se on generoitu tietokoneella matemaattisten funktioiden avulla, joten jos nyt halutaan välttämättä tietää kuka oli eka, niin vastaus on Kanada. Ensimmäinen CADPAT ei ollut edes pikselöitynyt vaan kuviot olivat pyöreämpiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2006 7:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:29 am
Viestit: 32
Adafamon kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Ja sitten aiheeseen: En ymmärrä lainkaan tätä "pitää olla paskat kamat ja paska fiilis" - pelimentaliteettiä... Ehkä se johtuu siitä, että sitä oli intissä tarpeeksi tai jostain, mutten käsitä sitä.


Ei sitä voikaan käsittää jos siihen ei itse ole päässyt sisälle ja kokemaan sitä toverillista uljautta ja huonoutta joka valuu läpi ruumiin ja sielun...

:D



Repesin :D

Ei ne Venäjä/Neuvosto kamat ole paskoja vaan yksinkertaisia, kauniita ja tehty kestämään käyttöä :D

Tein btw juuri äsken löydön :P Ostin hintaan 5 eurolla KZS "light" housut, tämä ilmeisesti se hiekahtavampi kuvio, eli kellertävä tausta ja vaaleat läikät :P


Viimeksi muokannut Spetsnaz päivämäärä Pe Loka 06, 2006 11:35 am, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2006 8:25 am 
Poissa

Liittynyt: La Elo 26, 2006 8:14 pm
Viestit: 32
Spetsnaz kirjoitti:
Tein btw juuri äsken löydön :P Ostin hintaan 5e KZS "light" housut, tämä ilmeisesti se hiekahtavampi kuvio, eli kellertävä tausta ja vaaleat läikät :P


Hei, pirun magee löytö! Mistä? Aavikko-KZS:hän alkaa olemaan vissiin jo aika harvinaisuus nykypäivänä. :o


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2006 11:04 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 2:44 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Lahti
Swat-teamista löytyy housuja. Siis Aavikko KZS-Housuja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2006 11:33 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:29 am
Viestit: 32
Peltsi vaan kun taisivat olla viimeiset :P kaivoin niistä vitriinin viereisistä laatikoista ihan vahingossa :D

Edit edit: eivät tainneet ollakkaan.


Viimeksi muokannut Spetsnaz päivämäärä Pe Loka 06, 2006 11:37 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com