Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 1:20 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 280 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Maalis 26, 2008 12:32 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Kalmaz kirjoitti:
Bw:n vesipullolle tarkoitetussa taskussa on toki vielä itseäni perin haittaava asia. Jos siinä taskussa on pullo, täynnä vettä, tai mitä mehukatteja iitä lipitättekään, se juostessa pomppii ikävästi kylkeä vasten, luoden eeeerittäin aran mustelman. PAkko myöntää, hyvät tetsarit ne on, suosittelen lämpimästi.

Onko sulla oikea pullo siellä sisällä ja siinä vettä? Meinaan, itselläni tuo ainakin oli sen verta kireä, ettei se paljoa päässyt heilumaan juuri vyön leveyden takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Maalis 26, 2008 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 11:17 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Pirkkala
Ei ole oikeaa pulloa, mutta kyllä se siellä ihan hyvin pysyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Maalis 26, 2008 11:07 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
No eipä ole ihme, jos se hakkaa ja heiluu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ti Huhti 01, 2008 7:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Ukkolihan kertoi, että oikein säädettynä valjaat on pirun hyvät( valjaat eivät ole oikein, jos ne on väärin). :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 6:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Ajattelin WGC:stä tilata kimppatilauksessa tuollaiset Pantac Light Wight PC modulaariset liivit hintaan 49€, joka on noinkin laadukkaan näköisistä liiveistä aikas vähän.
Joko ne tai Varustelekasta Brittiläisen Pattern58-tetsarit (Jaakonpoika ym. Varustelekan häiskät ovat tietystenkin Britti tetsareitten kanalla :D ).
Tavaraa pitäisi saada kantoon pariksi kesäpäiväksi, eli muutakin kuin lippaat ja vesi. Tetsarit olisivat tietysti ilmavammat ja ehkä (EHKÄ) kevyemmät, mutta Pantacin MOLLE liivit taas modulaariset ja ehkä makeemman näköiset. MOLLE liiveihinhän saa niin tuhottomasti taskuja, että huh huh. Stanag lippaitakin kantoon pitäisi saada.
Mitä mieltä olette te? Kumpi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Ehdottamasti Pat58.. se on ainakin kestävä ja mukaan sai lähes kaiken mitä ikinä tarvitseekaan. Se on oikeaa sotaa, eikä mitään leikkisotaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 6:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 6:40 pm
Viestit: 28
Ne kummat sopivat muihin kamoihisi paremmin. Tyyli ennen tarkoitusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 7:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 03, 2006 8:26 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Rovaniemi Rock City
Pantacin (ent. Phantom) tuotteet on todetu laadukkaiksi ja kestäviksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 7:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Vaikka en oiskaan Varustelekassa töissä, voisin sanoa että Pattern 58 on Oikea Tie. Tosiaan, kunnon tetsari, ei liian mukava eikä varmana mene paskaksi. Varsinkin Large Pack kasvattaa luonnetta älyttömän paljon. Ilman reppuakin tetsarissa kulkee tavarat hyvin mukana; takalaukkuihin menee yllättävän paljon tavaraa (MRE mahtuu yhteen juuri sopivasti), lipastaskut vetävät useimpien rynkkyjen lippaita kolme kappaletta kumpikin (jos lippaat ovat liian lyhyitä ja uppoavat taskuihin, voi pistää täytettä pohjalle) ja jos tarvitsee lisätilaa vaikkapa sadeviitalle tai NBC-puvulle, on Bum Roll ihan OK. Ainoa "kriittinen" osa mikä Varustelekan myymistä tetsareista puuttuu on kenttäpullo ja sen tasku. Tämän voi korvata oikeastaan millä vaan jenkkimallisella systeemillä. Voi laittaa vaikka kummallekin puolelle lipastaskun ja takalaukun väliin pullot.

Tietysti laitos ei ole niin "helppo" käyttää kuin nykyaikaiset mollet sun muut, mutta ajaa asiansa kantolaitteena ihan hyvin, ja vielä aika huokeaan hintaan. Ja, noh, makuasia, mutta näyttäähän se tosi mageelta ja sotaisalta. Olemme parin kaverin kanssa jopa vakavasti harkinneet ottavamme nämä Bergetiin, Ruotsin kolme päivää kestävään superpeliin. Tosin Large Pack korvataan tilavammalla repulla.

Kantsii muistaa, että siihen molleliiviin pitää ostaa vielä kaikki taskut erikseen, joka todennäköisesti lisää hintaa aika perkeleesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 12:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Lähinnähän se homma on tossa että haluuko leikkiä vintage warrioria, modernia länsisotilasta vai jopa optimoida kamoja pelitehokkuuteen päin. Jos siis takaraivossa nakertaa ajatus että olis ihan vitun siistiä vedellä ympäri metsää 60-70 luvun kamoissa niin toki silloin Patt58 on ihan validi vaihtoehto. Muissa tapauksissa epäilen. Käytännössä noi valjasratkaisut ei ikinä istu yhtä hyvin ja vaivattomasti päällä kuin nää modernimmat chestrig/liiviratkaisut. Lisäksi yleisesti ottaen noiden vanhempien kantolaitteiden taskuratkaisut on jääny kehityksessä aika pahasti jälkeen moderneimmista jutuista. Mutta oikeestaan suurin ero mikä noissa on liittyy just tohon päällä istuvuuteen. Noita valjassettejä kun on äärimmäisen hankalaa säätää sellaisiksi että niihin kiinnitetyt tavarat pysyisivät täysin paikallaan kunnolla juostessa ja rymytessä. Toi vaan on yksinkertaisesti niiden ominaisuus. Toki kyllähän niillä saa kannettua tavaraa paikasta a) paikkaan b), mutta varsinaisessa tetsaamisessa kyllä arvostaa sitä että lipastaskut pysyvät just siinä mihin ne on kantojärjestelmässä kiinnitetty.

Lisäksi Camelbakien aikakaudella on mun mielestä vain yksinkertaisesti tyhmää kantaa kenttäpulloa muussa kuin fiilistelytarkoituksessa. Juomareppu jakaa painon huomattavasti paremmin ja sen käyttö on aika paljon mukavampaa kuin kenttäpullon. Vyölle kiinnitetty kenttäpullo kun aivan varmasti hölskyy ympäriinsä, joka on juostessa aivan hemmetin rasittavaa. Mutta tosiaan jos idea on näyttää vanhanaikaisesti coolilta niin toki sitten asia on eri.

Ite en myöskään ottaisi tollasta PC:tä ellei tarkotus olis imitoida jotain modernia länsi-troopperia. Airsoftissa kun ei juurikaan tarttee pysäytellä 7,62 mm täysvaippaluoteja. Tästä syystä SAPI-levyjen kantomahdollisuus jää vähän käyttämättä ja samalla urhataan alttarille sekä liivin keveys että hengittävyys. Esim toi Pantacin Recon Vest harness ajaa ihan hyvin asiansa ja siihen saa kiinnitettyä ihan tarpeeksi tavaraa, ja vyölle sekä reppuun voi heittää loput. (Mulla oli viime vuoden Bergetissä just ton tyyppinen liivi + reppu camelbakillä + mollevyö ja saman tyylinen setti lähtee tänäkin vuonna messiin.) Ongelmaksi tossa tosiaan nousee hinta. MOLLE järjestelmää kasatessa kun toi pohjaratkaisu on vasta alkusatsaus järjestelmään, jonka jälkeen sitä rahaa vasta alkaakin palamaan kun hankitaan tarvittavat taskut jne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 12:58 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
En nyt ees jaksa alottaa tähän mitään, mut sen vaan totean et hei, ei se ole niin vaikeaa jos viittii vähänki yrittää :P _ihan oikeasti_.

Ja joo, mä oon ihan tarpeeks sotinu niin valjas- kuin chestrig-shiteillä, enkä oo ikinä ymmärtäny sitä lässytystä, et valjasjutut on huonoja. Jos kyse on siitä, et on niin neitimäisen laiha, ettei saa vyötä kireälle ni lyö sit vaikka tyynyn väliin. Jos taas syyttää vaikeutta, ni pistää kyllä mietityttämään et millasilla hengenlahjoilla moisen sanoja on siunattu. Vöiden säätö kaikissa näkemissäni valjasjutuissa on ollu tosi simppeli ja helppo, samoin valjaiden säätö. Se taas, jos ei vaan tajua miten hyvin säädetyt valjaat on säädetty hyvin, on puhdasta kokemuksen puutetta (tai yrityksen) ja sillon on oikeesti aika turhaa sanoa et valjaat on huonot :P

Tai ehkä mä sit vaan oon tosi superior.

EDIT:
Rupesin sittenkin.

Mitä tulee taskujen vaeltamiseen, niin ymmärrän toki jos dissataan nyt ALICE-systeemiä, siinä ne taskut saattaakin vähän vaeltaakin. Mut onneks niidenkin suhteen on jo ennen muinoin keksitty teippi & rautalanka ja OHO - enää ei taskut vaellakaan. Lisäksi vyön säätäminen oikean pituiseksi vähentää vaeltamista.

Muutenkin tuo taskujen vaeltelu-kommentti osoittaa lähinnä asiaan tutustumattomuutta ja ennakkoluuloa. Ihan jo pienikin tutustuminen erilaisiin valjasratkaisuihin ois osottanu sen, et taskujen vaelteluun on keksitty jo sellaiset 200 vuotta sitten tosi fiksujakin ratkaisuja jollonka taskut ei ihan aikusten oikeesti edes vaella.

Lisäksi mä en ole vielä nähny mitään oikeesti mullistavaa noissa MOLLE taskuissa yms. (ja joo, mulla on itelläkin niitä erilaisia), monet läpät sun muut toimii välillä jopa huonommin (apua, kuka oikeesti haluaa taskuun velcroa ja vammasen klipsin, kun molemmat voisi korvata tehokkaalla lift-the-dot ratkaisulla) ja mitä tulee lippaiden yms. kantoon niin eipä ole kyllä ollut yhtään sen kummemmin eroa esimerkiksi M56-lipastaskulla ja MOLLE-supertaskuilla lippaiden käytettävyydessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 1:11 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Grave saa valjastetsarin kuulostamaan niin huonolta, että ihmetyttää. Mulla on nyt viime aikoina ollu kaikenlaista päällä, ja juostessa tai rymytessäkään ei liivi/chestrigissä oo juuri muuta olennaista, kuin että lipastaskut nyt vaan on pirusti paremmassa paikassa. Oikein säädetyssä ja hyvässä tetsarissa ei airsodassa tarvittavat kamat nyt mitenkään hölsky yhtään sen enempää, ku liiveissäkään. Kenttäpullossa vesi kyl hölskyy, mutta ei nyt parin desin siirtyminen parin sentin alueella liikkeessä tunnu?

Jos haluaa tehopelauskamoja, niin nopee chestrig/perinteinen takuliivi ja gamelbag. Jos ei, niin mikä ny silmää miellyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 1:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 1:15 pm
Viestit: 555
Paikkakunta: Hell Bent for Baby Poop
Nimi: Stefan M.
Ihan oikeesti, ellei valjastetsareita saa säädettyä niin että istuu niin kannattaa kyllä etsiä sitä vikaa muualta kun tetsareista, esim. itsestään. Meinaan, nyt ollaan sellaset sata vuotta tapettu toisiamme ja vallattu toisten maita valjastetsareissa ja ihan hyvin se on mennyt, siis varmasti myös leikkisodassa toimivat! Kaikenmaailman rollemolle-modulaariset hässäkät ovat täysin yliarvostettuja. Hajottaa ainainen AIR SOFT valitus kun pitää vaikka mitä huijausta olla, moiset kamat ei vaan ole mageita ja Ääää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 1:51 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Ainakin LC2-tetsareissa lisätoppaus vyöhön lisää mukavuutta ja istuvuutta huomattavasti, koska pinta-alaa tulee lisää. Tämän takiahan liivimalliset kantolaitteet ovat yleensä mukavampia, koska paino jakautuu tasaisemmin vyötärölle ja olkapäille. On toki moderneissakin varusteissa huonoja ratkaisuja, kuten RACK-liivin kapeat olkaimet, jotka jumittavan hartiat painavan lastin kanssa. Tähänkin auttaa lisävarusteena ostettava olkatoppaukset. Joissakin valjaissa on tähänkin tehty ratkaisu, kuten israelilaisten A10 ja suomalaiset M85-tetsarit, joissa on vyötäröä vasten pinta-alaltaan suuret toppaukset.
Mitä tulee taskujen heilumiseen niin kysehän on kiinnityssysteemien koosta. ALICE-klipsuttimet ovat kohtalaisen lyhyet kun taas esim. MOLLE-taskuissa kenttäpullotasku kiinnittyy sen mittoihin nähden suuremmalta alalta. Tämä vähentää taskun heilumista painavan sisällön, kuten veden, kanssa. BW-tetsareissahan vyö on oleellisesti leveämpi ja kiinnityssysteemi pidempi.
Sanottakoon näin, että mukavuus on täysin kamasta kiinni. Jotku valjaat ovat kivoja ja jotkut ei. Ne vaan on helpompi ryssiä kuin liivit istuvuuden suhteen ja monissa valjastetsareissa vyötäröä vasten on kapea vyö, joka ei oikeasti ole mukava painavalla lastilla vaikka se olisi kuinka helvetin huolellisesti säädetty.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 2:03 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Sä oot vaan liian laiha selvästi ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 2:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Ehkä mä oon vaan tyhmä, osaamaton ja liian laiha, mutta en voi 8 vuoden aktiiviharrastusurani aikana väittää kertaakaan törmänneeni sellaiseen valjasratkaisuun joka heiluisi juostessa vähemmän kuin oikein säädetty vastaava moderni liivi/chestrig kantolaite. Ja loppupeleissä pelimukavuuden kannalta ainakin mun listalla on kärkipäässä nimenomaan se että kantolaite elää mahdollisimman vähän ja että se ei hiosta tarpeettomasti. Ja tota tuossa yritin aiemmassa viestissäni perustella.

Mutta tosiaan jos panostaa enemmän siihen siistiltä näyttämiseen niin sitten mennään tosiaan sen mukaan mikä näyttää omasta mielestä makeelta. Se että onko siinä tapauksessa omat preferenssit 40-, 70- vai 2000-luvuilta, sotilas, terroristi tai vaikka kilpapaintti piireistä on taasen sitten henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni.

Ja tosiaan sitten jos puhutaan pelitehokkaista seteistä niin sillon mun mielestä pitää puhua tavaroiden ominaisuuksista eikä niiden luomasta imagosta/lookista. Ja tällä saralla myös taisteluvarusteet ovat kehittyneet viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Aika harvassa tuntuvat nykyisin olevan ne armeijat jotka ottavat käyttöön uutena järjestelmänä valjassetin, eivätkä liivi/PC tyylisiä settejä. Ja näitä hommia soveltamalla sitten voi rakentaa myös airsoftiin varustesettejä jotka on optimoitu siihen että kentällä pärjää mahdollisimman hyvin.

Ja kuten tuosta tekstistäni voi päätellä niin oon Valtterin kanssa ihan samaa mieltä siitä että jos haluu rakentaa omasta mielestään siistin näköisen setin niin sitten miettii siinä omassa mielessään että mitä kamaa haluu siellä kentällä kantaa. Jos taas rupeaa kattelemaan niitä tehokkuusaspekteja niin sitten miettii oikeesti niitä ja keskustelee niistä.

Roska: PALS:n hyvä puoli on se että pohja ja tasku luovat yhteen liitettynä varsin taipumattoman pinnan koko taskun pituudelta. Vastaavasti kun koko pohjaratkaisu on yhtä pintaa stabiloi se koko kantolaitetta varsin kivasti. Itse ainakin näen vyö-valjas ratkaisujen ongelmaksi sen että tasku on vain yhdestä paikkaa kiinni vyössä joka vielä näissä vanhemmissa ratkaisuissa on harvoin kovin kiertojäykkä. Tällöin lipastasku pääsee kehon ylös-alas aikaisen liikkeen (juoksu) hölskymään. Tätä vielä pahentaa se että jos käytetään isompia taskuja jotka ovat valmistettuja suhteessa löysistä kankaista ne pääsevät juostessa elämään vielä reippaammin. Ja kun koko setti elää enemmän tai vähemmän niin toi tekee juoksemisesta huomattavasti epämielyttävämpää kuin se että koko setti on vedettynä kiinni kropassa kunnolla olevaan pintaan.

Lift the dot on kyllä kieltämättä varsin nopea avata, mutta muuta kovin hyvää en siinä sitten oikein keksikkään. Lähinnä ton takaisin kiinni laittaminen ei ainakaan multa onnistu yhtä näppärästi kuin velcro-läpän kiinni tiputtaminen ja velcrotaskun avaaminen ei ainakaan mulle oo mitenkään ylitsepääsemätöntä. Lähinnä noissa moderneissa taskuissa on lisäksi se että niissä on nää sisäänrakennetut kuminauhat jotka vetää lippaan kiinni paikalleen siten että se ei pääse puolestaan hölskymään puolityhjässä lipastaskussa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 2:37 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Nyt kyllä täytyy myöntää, etten ymmärrä miten valjaat hiostaa. Siis mitä hittoa oikeasti, niistähän näkyy alta paljasta pintaa enemmän ko yhestäkään chestrigistä tai muusta superjutusta :P

Mitä tulee koko tehokkuusaspektiin, oot selvästi ominu tehokkaasti koko tehopelaus-vitsin mantran: ollaan vähän parempii ku muut, vaikkei oikeesti oltaiskaan. Mulla esimerkiksi ei ole ollut mitään ongelmia olla tehokas myös vanhemmilla tetsaimilla eikä ne ole yhtään hidastanut mun toimintaani missään leikeissä ikinä sen enempää kuin MOLLE-supervarusteissa pelatessani. Korkeintaan dumppi on helpottanut hommaa, mutta valjashommissa moisen olen korvannu pudottamalla lippaat vaan rehellisesti maahan taikka reisitaskuun.

Sun näkemykses on vissiin et mitä uudempi, sitä tehokkaampi (as in parempi), mut musta nyt tuntuu et tässä on puhtaasti vaan kyse sun henkilökohtaisista haluista ja mieltymyksistä paljon enemmän kuin mistään _oikeasta_ tehokkuudesta saatikka paremmuudesta.

Ihan esimerkkinä tosiaan se, että valjaissakaan taskut ei mitenkään hypi ylös ja alas oikein säädettyinä, eikä ne mitenkään muutenkaan taivu sen kummemmin. Monet vanhemmat lipastaskut ovat myös taustaltaan ja usein myös sivuiltaan jäykkiä/jäykähköjä (brittitaskut, jenkkitaskut, israelitaskut näin äkkiseltään), joten en mä nyt näkisi et ne mitenkään "elää" sen kummemmin. Tämän lisäksi on olemassa myös muita valjasratkaisuja, kuin nämä 50's 60's valjassysteemit - monet niistä ihan yhtä tehokkaita kuin sun chestrigis yms.

Myös tässä se, että mulla ei ole mitään ongelmia ollut myöskään lift-the-dotin kanssa. Sitäkään ei ole pakko sulkea, jos on hirveä kiire, mut jos pitää, se napsahtaa ihan yhtä nopeasti ku velcrokin kiinni. Velcro sen sijaan pitää raivostuttavaa ääntä ja siihen tarttuu kaikenmaailman paskaa väliin, mikä on mun mielestä tosi kurjaa. Joku voi siitä tykätä, toiset pitää etäisyyttä vissiin kaikkeen maastoon, et se ei haittaa.

Muutenkin - kuten aikaisemmin totesin - tässä on vissiin nyt sit vaan kyseessä tämä tehopelaamis-mantran mukana tuoma ylemmyyden tunne. Minä olen oikeassa, sillä olen tehopelaaja. Minun näkemykseni on vähän parempi ja oikeampi, koska oon sitä mieltä, et oon niinku tehopelaaja. Et jos nyt vähän hillittäisiin sitä tehotehoa, niin valjaista kuin chestrigeistä saa ihan just niin tehokkaat tai tehottomat kuin käyttäjä haluaa.

EDIT: Loppukevennys: Ainiin, mulla on tosi kurjia MOLLE-taskuja, jotka on niin halvatun löysiä, et niihin on kurja koittaa saada lippaita takasin. Luulen, et dump-pouchi keksittiin ihan vaan sen takia, ettei lippaita saanu taskuun takasin ni johonkihan ne piti laittaa. Täten siis MOLLE-taskut on tosi huonoja (tadaa!).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 2:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Ehkä meidän kannattaa lopettaa tää väittely, kun se ei yhtään mihinkään johda. Mä en jaksa uskoa että sä tuut ikinä allekirjoittamaan yhtään tähän asiaan liittyvää mun mielipidettä ja mä mä en myöskään jaksa uskoa noita sun pointteja. Voidaan sitten vaikka joskus korpilammella heilutella toistemme tetsareita ja kattoa että mikä päällä on hauskempaa juosta se varttimaili metsäjuoksua.

Ja toi tehopelaaja kettuilu taasen on yhtä tyhmää kuin että mä rupeisin nillittään että oot väärässä koska diggaat vanhoista kamoista (johon en aio alentua).

Ps. se hiostavuuspointti viittasi ekan viestini PC-järjestelmiin, ei valjaisiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 2:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Paitsi et - mä en väitä et oon parempi siksi, et käytän välillä vanhoja kamppeita (ja jopa tykkään niistä *gasp*).

Kuten totesin, mulla on myös modernia kamaa ja oon käyttäny niitäkin varmasti ihan yhtä paljon kuin vanhempaakin, siksi mä en jaksa tuota tehopelaajien sepustusta omasta paremmuudestaan. Ota se sitten kettuiluna, jos siltä tuntuu, mut mun mielestä se on ihan yhtä huono argumentti kamppeiden paremmuudelle ku se, et vanhempi ois parempaa (mitä en väittäny, hähää!).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Mitäs jos jätetään ne olkiukkojen rakentelut pois ja puhutaan varusteista eikä niitä käyttävistä henkilöistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 3:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Heti, kun valjaistakin voidaan puhua neutraalisti eikä automaattisesti "huonoihin" historiasetteihin pakollisesti kuuluvana osana, joita käyttää vaan huonoista historia kamoista puhuvat ihmiset ja et valjaat olisi automaattisesti huonoja, ja että se on ainoa totuus jne. jne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 3:42 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Ei se ihan noin mene. Omat näkemykset asiasta voi tuoda esille fiksusti ilman, että tarvitsee ruveta räyhäämään ja laittaa sanoja toisten suuhun vaikka kuinka vituttaisi. Kannattaa muuten lukea keskustelupalstan säännöistä kohta 3.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 4:13 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
En mä laita suuhun sanoja, mua loukkaa se, että mut alistetaan tehottomaksi pelaajaksi ihan vaan siksi, et satun käyttämään valjaita (vaikka käytän myös muitakin usein, en vaan sulje pois asennoitumisellani muitakin vaihtoehtoja). Se, että joku toinen asennoituu mua ylemmäksi ihan vaan siksi, että käyttää mielestään tehokkaampia kamppeita kuin minä on musta vaan niin häiritsevää, et kyl mä saan siitä öristä. Lyön vaikka vetoa näet että olen valjaideni kanssa tasan yhtä tehokas kuin chestrigin kanssa.

Lisäksi mä tiedän, et täälläkin on monta muuta jotka on samaa mieltä kuin mä. Ne vaan ei sano mitään, koska ne ei halua olla kusipäitä. Mä voin olla muiden puolesta se kusipää joka sanoo sen.

Sanoivat muuten myös paljon pahempia asioita kuin minä, mä en sentään vihaa toista ihan vaan sen takia et se tykkää toisenlaisista kamppeista.

EDIT: Hyvänä vertailuna kävis vaikka Linuxit - toiset ajattelee että ne on kuumint hottii, kun niillon linuxit eikä windowsit ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 5:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
No tässä tuli kahden eri kantohärpätinlajin edustajien mielipiteet harvinaisen selviksi. Hyvä näin. Katsotaan, katsotaan, mikä kantolaite tilaukseen lähtee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 5:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Hop! Mulla on molempia liivijuttuja, en ole vain toisen "lajin" edustaja. En pidä lajittelusta, molemmissa hyvät puolensa ja huononsa, ihan omat halut ja tarpeet siihen vaikuttaa kummat tuntuu kivalta mihinkin hommaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 5:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Modernit romppeet ovat kyllä yleensä käytännöllisyydeltään paremmat (etenkin lipastaskut), kuin monet vanhemmat järjestelmät. Toisaalta, en näe mitään varsinaista vikaa esim. jenkkien M67-lipastaskuissakaan. Näihin mahtuu särmästi 4 kpl 20 ammuksen lipasta per tasku ja klipsi on LC-järjestelmää käyttäneille tuttua kamaa, eli musta muovinen kaksipiikkinen systeemi. Ei se vanhempi kama aina nyt NIIN paljon huonompaa ole, etteikö sitä voisi käyttää aivan yhtä tehokkaasti kuin uuttakin. Hell, joskus se on jopa parempaa. Kai se on tosiaan kiinni siitä miten tykkää airsodata.

Venäjällähän on nykyään jossain uudemmissa tetsareissa käytetty velcron kanssa ensimmäisestä maailmansodasta tuttuja Lift The Dot -neppareita, joka on aika fiksu veto: kun velcro menee käyttökelvottomaksi, on mahis vielä käyttää yhtä maailman parhaista nepparisysteemeistä, joka sinälläänkin riittäis oikein hyvin ainakin mulle. Kyseisestä nepparista tulikin mieleen, että ensimmäisessä maailmansodassa, toisessa maailmansodassa, Korean sodassa ja vielä Vietnamin sodassakin käytetty BAR-vyö (Browning Automatic Rifle) on aivan käsittämättömän hyvä "kevyeksi" tetsariksi: http://www.omahas.com/catalog/images/products/BEL29lg.jpg. Koukkuna kuitenkin aseen on oltava sellainen, joka pelaa lyhemmillä lippailla (M14, G3, FAL, M16 20 ptr lippailla). Laitos imee sisäänsä 12 lipasta, on helposti säädettävissä, mukava päällä ja on yhteensopiva kaikkien jenkkiläisten tetsarivaljaiden kanssa aina ensimmäisestä maailmansodasta LC-järjestelmään asti. Tässä on oiva esimerkki oikeasti vanhasta kamasta, jonka kanssa pystyy ryynäämään tosi hyvin nykyäänkin.

Roska:
Eivät ne ALICE-taskutkaan pahemmin seilaa, jos ovat asianmukaiseen vyöhön kiinnitettynä. Jos klipsit ovat liian löysät, niitä voi pihdeillä koittaa vähän painaa kireemmiks. Löysimmillään niitä kyllä saattaa kädellä saada liikuteltua vähän, mutta käytännössä tämä ei haittaa. Tai ainakaan ite en ole huomannut että ois rähistessä seilannut yhtään mihinkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Ukkoli kirjoitti:
Eivät ne ALICE-taskutkaan pahemmin seilaa, jos ovat asianmukaiseen vyöhön kiinnitettynä. Jos klipsit ovat liian löysät, niitä voi pihdeillä koittaa vähän painaa kireemmiks. Löysimmillään niitä kyllä saattaa kädellä saada liikuteltua vähän, mutta käytännössä tämä ei haittaa. Tai ainakaan ite en ole huomannut että ois rähistessä seilannut yhtään mihinkään.

Joo, ei ne aina vaellakaan, mutta just ne klipsit (varsinki noi pehmeämmät kopiot) välillä löystyy ja valumista saattaa ilmetä herkemmin kuin jollain muilla systeemeillä. Noi klipsit nyt kuitenkin oli ensimmäinen esimerkki joka vaeltavista taskuista tuli mieleen, en toki meinannut että ne aina vaeltaa :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 6:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Mjoo, vertaa esim. DDR-tetsariin, jossa edes valjaat eivät pysy järkevästi kiinni ilman huijaamista. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Roska kirjoitti:
Hop! Mulla on molempia liivijuttuja, en ole vain toisen "lajin" edustaja. En pidä lajittelusta, molemmissa hyvät puolensa ja huononsa, ihan omat halut ja tarpeet siihen vaikuttaa kummat tuntuu kivalta mihinkin hommaan.


Sekin tuli jo selväksi kyllä, mutta tiedät varmaankin mitä tarkoitin. Aika hanakasti tetsari systeemiä puolustit, mutta kyllä, kyllä, tiedän, että yritit sanoa ettei ne modernia huonommat ole. Asia pihvi. :D

Ukkoli kirjoitti:
Eivät ne ALICE-taskutkaan pahemmin seilaa, jos ovat asianmukaiseen vyöhön kiinnitettynä. Jos klipsit ovat liian löysät, niitä voi pihdeillä koittaa vähän painaa kireemmiks. Löysimmillään niitä kyllä saattaa kädellä saada liikuteltua vähän, mutta käytännössä tämä ei haittaa. Tai ainakaan ite en ole huomannut että ois rähistessä seilannut yhtään mihinkään.


Näin on. Itse käytän välillä SA TST vyötä LC-2 taskujen kanssa. Niin paksua nahkavyötä käytettäessä lupaan etteivät yhdetkään LC-2 taskut heilu, se verran tiukkaa klipsin vyöhön mahtuminenkin tekee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Ukkoli kirjoitti:
Mjoo, vertaa esim. DDR-tetsariin, jossa edes valjaat eivät pysy järkevästi kiinni ilman huijaamista. :D

Aaaa, olinkin unohtanut ne kokonaan :D
No, DDR nyt muutenkin osas huonontaa monia asioita, et... :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 6:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 10:06 am
Viestit: 101
Paikkakunta: Päijät-Häme
Itse olen aina ollut valjasratkaisun vankkumaton kannattaja. Nyt on rakenteluvaiheessa tetsari, jolla yritän yhdistellä hyviä puolia molemmista - valjaat PALS-lenkein vuoratun vyön kanssa. Näin saan modernit molletaskut kiinni mielestäni, varsinkin kesäisen lämpökuorman suhteen, miellyttävään vaihtoehtoon. Toistaiseksi käytössä on sekä alice-, että molletaskuja yhdistelevä lc-3 vyö h-valjaineen, enkä ole osannut mitään modernimpaa kaivata.
Ensimmäinen chestrigi tuli myös hankittua, mutta sen kokeilu saa odottaa aikaa parempaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 9:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:22 pm
Viestit: 131
Mä olen homo tehopelaaja ja aina oikeassa. Roska on väärässä koska satun olemaan sitä mieltä. Grave taas on muutenvaan tyhmä koska taivaalla on nyt pilviä.

Valjastetsari on oikein säädettynä oikein kiva. Siitä ei mitään kysymystä. Mutta toistaseksi ei ole tullut vastaan tetsaria jonka taskut ei heiluisi kun ne on kuormattu puolilleen tai täyteen. En siis tarkoita sitä että taskut lentelisi päättömästi ympäriinsä pitkin vyötä ja valjaita, vaan yksinkertaisesti heiluu paikallaan.

Modernimmat ratkaisut hakkaa mielestäni valjaat lähinnä suuremman pinta-alan takia. Liiveihin nyt vaan saa enemmän kamaa kiinni niin ettei mikään ole vielä tiellä. Jos liivit hiostaa, ette osaa pukeutua, tai ette osaa ostaa liivejä. MOLLE/PALS kiinnitteiset taskut tuppaa vaan olemaan fiksumpia ja pysymään tukevammin paikallaan kun vanhemmat tetsarien taskut. Hitsin hitsi, nyt varmaan joku flamettaa mut.

Paras mahdollinen ratkaisu on mielestäni kuitenkin kiinteätaskulliset liivit, mikäli sattuu sopivat löytämään. Valitettavasti vaan kukaan ei valmista esim minulle sopivia liivejä suoraan sellaisenaan joten joudun turvautumaan niihin hirvittävän pelottaviin elitistipellejen MOLLE laitteisiin.

Lopuksi haluaisin vielä kehottamaan kaikkia viestin lukijoita tukehtumaan suunnattomaan egooni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 1:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Siis tuleeko tuossa Pantacin Light Wight PC liivissä suojalevyt mukana?
Ei vittu, jos tulee...jos tulee saahan ne irti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 2:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 10:22 pm
Viestit: 131
Eipä taida tulla. Ja kyllä saa irti. Levyt menee noissa carriereissa niille tehtyihin taskuihin liivin sisäpuolella


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 4:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Ok. Eli ei ihan tyhmä ostos olisi vkl-mättöön ja tarvittaessa taskuja lisäämällä myös pidempiin peleihin? Ko. liivissähän on se etu, että ainakin lipastaskut ja joitakin muitakin taskuja on jo valmiina.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Touko 07, 2008 4:35 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Plate carrierit ilman jonkinlaisia levyjä ovat huonoja päällä. Ne eivät pysy muodossaan ilman levyjä, roikkuvat kuin säkki päällä taskujen painon ansiosta. Itse tekaisin plate carrieriin retkipatjasta sopivan paksuisen ja kokoisen "SAPI" levykopion.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 11, 2008 9:45 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:26 pm
Viestit: 166
Pat-58 sitten hommasin. Kuumina kesäpäivinä niiden avoinaisuuden hyödyn huomaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Su Touko 11, 2008 9:45 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 7:25 pm
Viestit: 67
Paikkakunta: Kuopio
Mitäs mieltä olette UTG Tactical Vestistä, jos olette tälläiseen joskus törmännyt?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 6:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 02, 2006 3:31 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: Karkkila
http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&id=1787
saako tuon taskuihin thompsonin lippaan sisään niin että saa läpän kiinni vai pitääkö tehdä jokin oma patentti läpän kiinni saamiseks tai lippaan taskuun mahduttamiseksii? :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 6:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Ei mee thompsonin lipas tonne. Kuka edes käyttää taktista liiviä ja thompsonia??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 6:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 02, 2006 3:31 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: Karkkila
Jagoda kirjoitti:
Ei mee thompsonin lipas tonne. Kuka edes käyttää taktista liiviä ja thompsonia??

Lähinnä olisi tarkoitus saada liivi jonka kanssa voisi käyttää m15a4 ja toista asettani eli thompsonia. :) Kun en kahtia kantolaitteita viitsisi hankkia...
No olisiko jollai halpaa liiviä jota suositella tähän tarpeeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kantolaite
ViestiLähetetty: Ke Touko 14, 2008 6:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Höpöhöpö! Liivejä pitää olla toistakymmentä!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 280 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com