Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ti Touko 21, 2024 12:31 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitähän seuraavaksi?
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 3:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tulossa olisi m4, johon tulee kertaheitolla tämmöiset lisähommelit:

-Itse ase (full metal tactical m4 classic army)
-TM:n kranaatinlaukaisija
-Tarkkuuspiippu
-Punapiste
-Sniper kumikahva, joka tulee ulkonäön vuoksi
-Socom Silencer
-Metallinen hoppirunko
-Vahvistettu boksi, m130:stä varten
-1000bb:n rumpulipas

Mikä on TEIDÄN mielestä ylimääräistä ja mitä ottaisitte vielä lisää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 3:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 18, 2003 4:56 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: lappeenranta
Luultavasti teet tulituki asetta joten vaihtaisin rumpulippaan sähkökäyttöiseen automaattisesti kuulia syöttävään lippaaseen :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Heh. Ehkä, mutta tuo on tyyris ostos, mutta olis siinä kuule pyssy! :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 5:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Vaihtaisin tuon rumpulippaan G&P:n 130BB:n reguihin. Sillä tuo rumpulipas edustaa jotain niin old-school meininkiä, ettei sitä tuollaiseen steroideilla pumpattuun aseen mielellään lattaisi. Sitäpaitsi tuo rumpulipas "saattaa" vaikeuttaa M203:n laukaisemista.

Jos olisin itse ostamassa kyseista kokoonpanoa niin jättäisin tuon M203:n, xnaiper pistoolikahvan ja rumpulippaan pois, ottaisin niiden sijasta RIS kädensuojan ja tosiaan niitä G&P:n reguja.

M130 virit voivat myös aiheuttaa sen, ettet pääse aseellasi pelaamaan moneenkaan skenaario peliin, sillä yleensä se raja on automaattiaseille M120.

Tuohon listaan lisäisin vielä vaikkapa 10.8v. akun, tai edes jonkin akun. ;)


Viimeksi muokannut Bergman päivämäärä Ti Huhti 22, 2003 7:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2003 6:43 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Tampere
Tm:n ranaatinheitin on maailman eniten turha vehje, jos ei rahasta ole kiinni niin hanki siihen kunnon lossutin, eli SP:n vastaava.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 7:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
IMO.

Vaikuttaa vähän ristiriitaiselta toi sun listasi.

M120 virit (koska luultavimmin se tulee maksimiviritykseksi yleisesti, tietyissä isoissa peleissä se on jo käytössä)

Tulitukiaseessa (johon tuo rumpulipas viittaa) et tarvitse M203 kranaatinheitintä ja muutenkin TM:n M203 on turha kapine. Sen voisi korvata bipodeilla

Kai sulle tulee sen PP:n alle kisko jos pistät sen weaveriin kiinni? Koska muuten etutähtäin tulee tielle ja tähtäyspiste laskee liian alas.

Noista 130bb:n reguista, mitä järkeä? Tietysti jos ei ole väliä käyttääkö "hikkeleitä" niin sitten ne on ihan ok, mutta IMO kuulien säännöstelyssä on enemmän sitä jotain. Vielä kun miettii että oikeasti lippaisiin menee 30 patruunaa.

9,6V v-type akku menee TM:n M4A1:n etukahvaan jotenka luulisi sen käyvän myös CA:n vastaavaan.

Sniper-kahva on makuasia, itse en ottaisi (mutta minä olenkin nirso ja kronkeli ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 8:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Listasi oli - kuten jo todettu - hieman ristiriitainen.

TM:n M203 on turha laite, ellet meinannut sitten käyttää sitä esim. lähitaisteluissa, joissa M130 saattaa olla hieman liian kova viritys tai ellet hanki sitä vain ulkoisena tyyliseikkana. Se on myös ristiriidassa 1000bb:n lippaan luoman tukiase vaikutelman kanssa. Jätä esim. rumpulipas pois ja osta SP:n M203 muutamalla 165bb karnaatilla. =)

Sniper-kumikahvaa pidän - ainakin itse - täysin turhana tuon tyyppisessä aseessa. Vakio kahvallakin tuntuma on aikalailla hyvä (Coltissa tuntuma voi olla "hyvä", mutta ergonomiasta ei aleta Colteissa puhua... Jätetään se AUGeihin).

Sitten tulee eteen viritys... CA:n M4:t ovat ampuneet vakiona jo hieman päälle 110m/s, joten M120 virityksen hyödellisyys/tarpeellisuus on vähintäänkin kyseenalaista. Samoin kuin M130 virityksen hyödyllisyys, sillä - kuten jo todettu - ovat viritysrajat usein M120-linjalla. Myös vahvistetun mechan tarpeellisuus on kyseenalainen. Mechat ovat toki aina tuuripeliä, mutta esim. kaverillani on TM:n vakio version 2 mechabox kestänyt 130m/s-settiä (PDI 170%-jousi + Systema M130 FTK) jo lähes 10000bb:tä. Suurin ongelma virittäessä ovat CA:n sisuskalut (tästä ei tietenkään tarvitse välittää jos laittaa samantien FTK:n). Kaikissa tietämissäni CA:n M4:ssä on mechan sisältä hajonnut jotakin (useimmiten mäntä ja osa rattaista) jo niiden vakio "M110" tapaisella vakiojousella.

Punapiste vaatii kaverikseen kiskoa - kuten on jo todettu. Lisäksi realismi-friikki ei laittaisi M4:äänsä 45cal. aseelle suunniteltua vaimenninta...

Loppuen lopuksi herää kysymys...Mitä jos vaan ostaisi tulevan Systeman SR-16:sta? Ei se olisi tuota settiä kovin paljon kalliimpi ja odotellessa ehtii kerätä vielä lisää rahaa. =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2003 8:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 01, 2003 7:05 pm
Viestit: 66
Paikkakunta: Konnevesi/ Mikkeli-Karkialampi;)
Nyt jäi vähän auki onko tuleva aseesi CA:n M4A1 vai M4T Tactical? Jos aseesi on M4A1 voi akku tilan kanssa tulla ongelmia jos siihen vielä virittää M120 virit koska M203 supistaa akku tilaa aika paljon(lisää M203 ongelmia alempana tekstiä), M4T:sa ei akun kanssa tule ongelmia kiitos kiinteänperän. Toinen ongelma M203 on se, että oman muistikuvani mukaan Maruin M203 ei kävisi yhteen yksiosaisten ulkopiippujen kanssa jonka myös kaikki CA:n M16-sarjalaiset sisältävät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2003 12:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
No, 130BB:n lippaat ovat mielestäni makuasia, eli ei niistä sen enempää.

Lähinnä tuli tuosta hop-up yksiköstä mieleen yksi "ongelma". Jos olet hankkimassa systeman metallista hoppia, tiedät varmaan että joudut leikkaamaan aika paljon metallia pois tuosta receiverin alaosasta!? Itse asensin systeman hopin maruin muovikuoreen, joka on samanlainen kuin classic armyn vastaava. Dremeliä ja viilaa sai käyttää aika huolella, että jäljestä sai hyvän näköistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2003 1:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuota en kyllä tiennyt. Ai että toi hoppirunko ei mene kiinni tuohon aseeseen? Eikä TM:n kranaatinlaukaisija? Kyllä toi Sun Projectin olis parempi, mutta kun ne itse kranaatit maksaa puolet itse laukaisijan hinnasta. Rumpulipas on jo pyyhitty pois ostoslistalta. 120 jousi mulla on jo tota viriä varten, ku oon kuullu että siitä tulee aika varmasti se yleinen raja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2003 1:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Huomasin tuolla WGC:ssä Hurricanen metalli rungon m4:n, jossa tulee mukana hoppirunko. Mitä luulette, että meneekö ne Maruin m4:n?
:?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2003 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Hurricanen metallirunko käy TM:n armalite-sarjan kanssa (koska sillehän se on tehty).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 23, 2003 4:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuomas: Aikomukseni oli ostaa tuo m4 tactical, mutta kun jos siihen ei käy tuo hoppirunkokaan ,ni ostan varmaan maruin m4:n.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2003 7:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Oletteko koskaan kuullut:

Eräs tyyppi kyllästyy ladattavaan kranaatinheittimeen, teetättää sopivat kiinnikkeet kustomoidulle ja viritetylle kurzille ja laittaa sen M4:n etutukin alle ja siinä kiinni maruin osista väsätty 500bb:n lipas(sellanen tuplalipas, missä kuulii täynnä ja syöttö vasemmanpuoleisesta lippaasta.) ja senkaa tulitukiaseeks.

Mitäs sanoisitte?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 07, 2003 10:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 07, 2003 4:18 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Riihimäki
SturmGewehrMaster:

Sanoisin: "_EI NÄIN_"

Koko idea kuulostaa mielestäni erittäin järkyttävältä :o


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2003 7:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Miksi, minun mielestä se olisi hyvä ja toimiva (tarkoitin vireillä Maruin, en omatehtyjä)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2003 1:20 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kuulostaa todella hölmöltä. Aseen käsittely vaikeutuu helvetisti, hyötyä ei ole ja näyttää tyhmältä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2003 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Hmm, joku juuri sanoi, että panostaisi aseen kestävyyteen ennemmin kuin ulkonäköön ja tehoon.

Saattaisi tuo idea toimia.


HUOM! Jokaisella on omat mielipiteensä, minun mielestäni se olisi toimiva lyhyillä tuplalippailla ja vireillä, teidän mielipiteenne on että se olisi ihan huono ja hölmön näköinen, uskotaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2003 4:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
SturmGewehrMaster kirjoitti:
Oletteko koskaan kuullut:

Eräs tyyppi kyllästyy ladattavaan kranaatinheittimeen, teetättää sopivat kiinnikkeet kustomoidulle ja viritetylle kurzille ja laittaa sen M4:n etutukin alle ja siinä kiinni maruin osista väsätty 500bb:n lipas(sellanen tuplalipas, missä kuulii täynnä ja syöttö vasemmanpuoleisesta lippaasta.) ja senkaa tulitukiaseeks.

Mitäs sanoisitte?


Mä luulen että tällä virityksellä ja M4:llä jossa on tuplalippaat ja virit ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2003 6:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Niin minäkin, eiköhän anneta tämän M4AKurz:in olla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 12, 2003 5:07 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:54 pm
Viestit: 21
Cammer kirjoitti:
Tulitukiaseessa (johon tuo rumpulipas viittaa) et tarvitse M203 kranaatinheitintä ja muutenkin TM:n M203 on turha kapine. Sen voisi korvata bipodeilla

Kai sulle tulee sen PP:n alle kisko jos pistät sen weaveriin kiinni? Koska muuten etutähtäin tulee tielle ja tähtäyspiste laskee liian alas.

Noista 130bb:n reguista, mitä järkeä? Tietysti jos ei ole väliä käyttääkö "hikkeleitä" niin sitten ne on ihan ok, mutta IMO kuulien säännöstelyssä on enemmän sitä jotain. Vielä kun miettii että oikeasti lippaisiin menee 30 patruunaa.

Sniper-kahva on makuasia, itse en ottaisi (mutta minä olenkin nirso ja kronkeli ;)


Mielestäni carbiinista ei pitäisi edes yrittää rakennella tulitukiasetta, myönnän että mm. TOPin valmistamat maksavat jo yksinään monta rahaa ja niihin pitäisi vielä sisäosiakin vaihtaa, että siitä kunnollsen pelin saisi. Toki onhan näitä poikkeuksia, joissa näistä viritelmistä on saatu hienoja, mutta nämäkin ovat ison rahan takana. Toinen mielipiteeni kk:isiin liittyen on, että näihin ei laiteta minkäänlaisia vaimentimia ja optiikkaa yms., tämä vie näistä sen ihanan munakkuuden, joka niistä paistaa.

Olen samaa mieltä että nuo 130bb:n regut eivät pääse maruin 68:n edelle, mutta tämä on vain mielipide ja myönnän etten ole koskaan (tietääkseni) nähnytkään näitä GP:n lippaita :). Real Steeleihin verrattaessa kannattaa kuitenkin muistaa että näiden kantama, tarkkuus ja teho (luonnollisesti) ovat jo todella kaukana airsoft-replikoiden tarjoamista vastineista.

TM m203:sta on haukuttu täällä jo sen verran etten itse enää vaivaudu, mutta samaa mieltä olen. Sniper kahvat ovat kyllä jotain mitä ei colt-variantteihin saa laittaa. Jos minä tuota pakettia kasaisin, niin jättäisin lähes kaiken mainitun pois ja laittelisin vaikka TM:n m4a1:n, hurricanen metalleja, ehkä kevyttä viritystä, systeman robia etc. Ja jos välttämättä rumpulippaan haluat niin C-mag sen olla pitää \o/.

Huhuh tulipas aika mielipide-täytteinen vastaus.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com