Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:58 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: To Heinä 16, 2009 8:17 am 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 10:45 am
Viestit: 62
Paikkakunta: Kotka
Hei!

En löytänyt haulla haluamaani, joten päätin tehdä uuden aiheen. Ostin 15€:lla hyväkuntoisen King Armssin punaviher(piste)tähtäimen ja tähtäin toimii moitteettomasti. En ole ehtinyt vielä olla pelissä tähtäimen kanssa ja on käynyt vhieman mietityttämään kuulien osumat (tähtäimessä ei satu olemaan linssinsuojia). Voiko jostakin ostaa näitä läpinäkyviä linssinsuojia vai pitääkö itse rakentaa? Jos rakennan itse, niin mistä linssisuojuksen voisi tehdä?

mmm.. koko taisi olla 36mm

E: Tähtäimen aseen piipun puolimmaisella puolella on jengat. Mitähän siihenkin olisi tarkoitus pistää? (jengat ovat "putken" sisällä linssiin asti)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: To Heinä 16, 2009 8:27 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 9:08 am
Viestit: 372
Paikkakunta: Keuruu
Linssisuojan voi väkertää itse vaikka pleksistä. Kiinnitykseen voi käyttää liimaa taikka teippiä tai ihan mitä vain. Pelkällä kitkallakin se pysyy siinä. Suomen kaupoista olen löytänyt vain EoTech tähtäimiin sopivia linssisuojia.

Kaupasta ostettaessa tähtäimen mukana tuli sellainen "pidennysosa", joku kiinnittyy niihin kierteisiin. Kuten tässä kuvassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: To Heinä 16, 2009 10:07 am 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 10:45 am
Viestit: 62
Paikkakunta: Kotka
Jontura kirjoitti:
Linssisuojan voi väkertää itse vaikka pleksistä. Kiinnitykseen voi käyttää liimaa taikka teippiä tai ihan mitä vain. Pelkällä kitkallakin se pysyy siinä. Suomen kaupoista olen löytänyt vain EoTech tähtäimiin sopivia linssisuojia.


Kiitos vastauksesta. Vielä sen verran, että kannattaako ostaa tuo pidennysosa ja pistää siihen se pleksin palanen? Meinaan vaan, että mahtaa olla hankalaa saada enään alkuperäisestä putkesta palanen ulos.

E: Nohniin, teipillä pistin kiinni. Enään ei tarvi neuvoa. Kiitos! :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: Ti Marras 03, 2009 1:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Jos pleksistä itse väsäilet, niin pikaliimaa/kuumaliimaa tiraus väliin. Ei niin paljoa ettet saa tarvittaessa enää sitä pois (esim. jos suojaan tulee särö), vaan lähinnä sen verran ettei tipahda pikku kolhaisusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 3:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 07, 2011 6:52 pm
Viestit: 65
Anteeksi nosto, en löytänyt parempaa aihetta.
Kumpaa suosittelette punapisteen suojaksi. Killflashia vai jotain pleksiä? Killflash on siis tämmöinen: http://i.imgur.com/hNsjI.jpg
Tummentaako liikaa jos esim metsässä pelaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 5:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 9:09 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: lappeen Ranta
2+1 killflashia omistavana voisin suositella sellaista, jos tähtäimeesi vaan kiinni saa. Hämärtää pikkusen, muttei ratkaisevasti. En ole kohdannut ongelmia.

Killflashin huono puoli on siinä, että voipi sijaiskärsijänä mennä rikki osumasta. ACOG:n killflashiin pamahti kerran kuula, joka jäi kennoon kiinni. Sain vielä taiteltua osumakohdan ennallee, kun materiaali on aika ohkasta ja taipuisaa (="herkkää"). Hyvänä puolena noilla on se, että tekevät suojaamisen lisäksi sitä minkä nimikin antaa ymmärtää. Killflash on myös ulkonäöllisesti fiksumpi.

Eotechien yms kanssa pleksi on melkeinpä sitten ainut keino suojata tähtäin. Keväällä särkyi oma replika, kun tarkkari X ampui ns. headshotin =(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 7:01 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 07, 2011 6:52 pm
Viestit: 65
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ihan mielenkiinnosta vielä kysyn, että miten tämä killflash kiinnittyy tähtäimeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Punapisteen linssisuojat
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 8:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 9:09 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: lappeen Ranta
Aimpointeihin ja replikoihin noita ainakin myydään, joissa tuo kiinnittyy etulinssin tuubissa valmiiksi olevaan kierteeseen.

ACOGeissa kiinnittyy tähtämen "jalan" ja killflashissa olevan kiinnityskoukun ympäri tulevan kuminauhan avulla, joka painaa killflashin paikalleen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com