Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:15 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 731 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 7:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
setämies kirjoitti:
Jeesuksen perse sentään, jos noin kiinnostaa, SOITTAKAA tai KIRJOITTAKAA sille Marskille. Tai hankkikaa elämä.

Seconded.

Tuska kirjoitti:
Muovisotilas pimittää tietoa tahallaan koska lekalauta on paskahomo kun se bannasi marskin, kaikki vihaa muovisotilasta, emme tee mitään kun airsoft tuhoutuu, jne. Teidän syy!

Kyllä minäkin miettisin kahdesti, viitsisinkö kirjoitella laudalle, josta saan bännit ilman perusteluja määrittämättömäksi ajaksi satunnaisista syistä. Tai siis määrittämättömästä syystä.

atlaz kirjoitti:
Tässä yhteydessä hän myös kertoi kilpailun kovuudesta alalla ja siitä kuinka joku/jotkut olivat tehneet mm. DDoS (eli verkkohyökkäyksiä) hänen yrityksensä verkkosivuja kohtaan (Marski käytti termiä "proxyattack", eli varmuutta oli kyseessä juuri DDoS hyökäys ei ole.).

Asiasta sen enempää tietämättä voin varmaan heittää, että Muovisotilaan sivut ovat joitakin kertaa olleet alhaalla, syytä en osaa toki sanoa. Proxyattack terminä voisi tietty tarkoittaa myös oman IP:n piilottamista jonkun proxyn avulla, ja pahantekoa anonyyminä? En tiedä.

Marski® kirjoitti:
Toivon myös, että mikäli jokin henkilö on toisen liikkeen palveluksessa hän pidättäytyy esittämästä omia ajatuksiaan koskien meidän toimintaa, koska tämä voidaan tulkita työnantajan ajatukseksi vaikka käyttääkin nimimerkkiä.


Wulf kirjoitti:
Insert comment here


jdoe kirjoitti:
EDIT: No, nytpä ainakin näkee, kenen pää-äänen kannattajaa en enää tilaa.

Jeps, jos minä olisin Acerilla töissä ja vittuilisin sinulle, et enää koskaan ostaisi Acerin läppäreitä, näytöistä nyt puhumattakaan (ottamatta kantaa siihen, kannattaisiko niitä muutenkaan ostaa)? Rehellisesti sanoen, eihän kukaan meistä ole täysin riippumaton. Minäkin olen sentään saanut Muovisotilaalta lahjuksiksi hienon respawn-paidan. Siksi en enää osta vaatteita Dressmanista. Selkee?

Eli siis, ihmisten leimaaminen työpaikan perusteella johonkin jengiin menee välillä jo liiallisuuksiin. Jotain rajaa hei.

jdoe kirjoitti:
Samaan syssyyn voin jatkaa, että tämä koko "pieni Muovisotilas(tm) vastaan paha ja iso pohjoisen yritys" -asetelma on suorastaan naurettava.

Noh, Muovisotilaan ja erään toisen alan toimijan välinen liikevaihdon ero on toki vain 2.5 -kertainen, eli ei liikuta edes hurjissa kertoimissa vielä. Mutta! Jos Muovisotilaan ja erään toisen alan toimijan välillä järjestettäisiin mutapainimatsi erimielisyyksien ratkaisemiseksi, olisi eräs toinen alan toimija etulyöntiasemassa, sillä heillä on henkilöstöä peräti yksitoista Muovisotilaan kahta vastaan.. :/
(Vuoden 2007 tieto, http://www.yritystele.fi/yritys-info.ph ... _id=817547. http://www.nordicnet.fi/yritykset/Skand ... -Oy/47912/)

Aiheen ehdottomasti hienoin kirjoittaja kirjoitti:
Ai että täällä on yksi totuus ja se on sun vai? ja uhkaus heti perään jos täältä kertoo joku oikean totuuden niin heti voidaan tulkita työnantajan ajatukseksi vaikka käyttääkin nimimerkkia...mies valehtelee niin että korvat heiluu ja uhkaus (kierosti sanottu mutta selkeä uhkaus) että jos joku erehtyy totuuden läväyttään niin heti rangaistaan meinaat...

- -

ei siihen tarvi kun yhden kysymyksen, joko on uhkailtu tai ei ole, kyllähän se tulee ilmi varmasti kuka on uhkaillu ja ketä, jos meinaat että valehdella voi miten vain - -


Länsimaisessa demokratiassa on se hienous, että kuka tahansa voi nimettömästi puhua paskaa kenestä tahansa niin paljon kuin haluaa joutumatta siitä edesvastuuseen. Vai miten se nyt oli?

Suurin osa tämänkin aiheen kirjoittajista on ainakin etäisesti tuttuja toisilleen, tai ainakin nimimerkin googlailun perusteella tunnistettavissa. kommandosta en löytänyt oikein muuta kuin Habbo-profiilin (http://www.habbo.fi/home/--kommando--), joten hän ilmeisesti haluaa pysyä nimettömänä. Hienoa, otetaan tämä huomioon hänen kirjoituksiensa painoarvoa arvioidessa..

jdoe kirjoitti:
Suojautumista olisi minun käsityksen mukaan voinut tehdä muillakin tavoin. Vaikkapa hakemalla yhdistysten ja muiden alan yrittäjien kautta jo ennakkoon julkilausumia, joilla estettäisiin PRH:ta rekisteröimästä jo kauan yleisesti käytössä olleita tavaramerkkejä KENELLEKKÄÄN. Mikä olisi myös todennäköisesti ollut myös halvempi vaihtoehto.

Kumman luulet olevan kiireiselle yrittäjälle helpompaa, täyttää muutama (noh, yhteensä muutama kymmenen..) kaavaketta joihin kirjoittaa tavaramerkki ja hakijan tiedot ja lähettää ne PRH:lle, vai alkaa hakea yhdistyksiltä ja yrittäjiltä vähän julkilausumia, että voitaisiin nimenomaan estää toisia yrityksiä vittuilemasta tavaramerkeillä?

Yhdistysten reagointinopeus erinäisissä asioissa on jo nähty, ja yritykset jotka kilpailevat keskenään eivät välttämättä aina lämpiä tällaisille yhteistyöehdotuksille kovin helposti. Paras tilanne olisi, että Muovisotilas ehdottaisi toiselle yritykselle julkilausumaa jotta voitaisiin estää tavaramerkkien rekisteröinti, toinen yritys kertoo miettivänsä asiaa ja hups, ennenkuin kukaan huomaakaan, on tämä toinen yritys rekisteröinyt itselleen kyseiset tavaramerkit.

Jos tämä toteutunut episodi jostain kertoo, niin siitä että Muovisotilas haluaa tällä kertaa ehtiä turvaamaan selustansa ennen kuin mitään sattuu. Ja toki siitä, että PRH:n virkailijat eivät välttämättä ole tehtäviensä tasalla (minkä itse olen saanut kokea jo aiemminkin... :? )

Noh, olkoon. Älkää antako minun häiritä salaliittoteoriointianne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 8:25 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Lainaa:
Jeps, jos minä olisin Acerilla töissä ja vittuilisin sinulle, et enää koskaan ostaisi Acerin läppäreitä, näytöistä nyt puhumattakaan (ottamatta kantaa siihen, kannattaisiko niitä muutenkaan ostaa)? Rehellisesti sanoen, eihän kukaan meistä ole täysin riippumaton. Minäkin olen sentään saanut Muovisotilaalta lahjuksiksi hienon respawn-paidan. Siksi en enää osta vaatteita Dressmanista. Selkee?


Kyllä, se voi olla moraalisesti arveluttavaa, MUTTA katsos, tässä maassa ei ole pakko ostaa montaa asiaa. Jokainen ihminen voi jättää ostamatta erilaisia asioita ihan omista syistään. Minä en esimerkiksi osta Nesteeltä biodieseliä, koska se kuluttaa tuotantomaata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 8:28 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Sgt.Wulf kirjoitti:
Lainaa:
Jeps, jos minä olisin Acerilla töissä ja vittuilisin sinulle, et enää koskaan ostaisi Acerin läppäreitä, näytöistä nyt puhumattakaan (ottamatta kantaa siihen, kannattaisiko niitä muutenkaan ostaa)? Rehellisesti sanoen, eihän kukaan meistä ole täysin riippumaton. Minäkin olen sentään saanut Muovisotilaalta lahjuksiksi hienon respawn-paidan. Siksi en enää osta vaatteita Dressmanista. Selkee?


Kyllä, se voi olla moraalisesti arveluttavaa, MUTTA katsos, tässä maassa ei ole pakko ostaa montaa asiaa. Jokainen ihminen voi jättää ostamatta erilaisia asioita ihan omista syistään. Minä en esimerkiksi osta Nesteeltä biodieseliä, koska se kuluttaa tuotantomaata.


Nojooh, jokaisella on vapaus ostaa dieselinsä mistä haluaa, ja mitä laatua haluaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 1:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 2:44 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Samu H.
Hox!

Tuotemerkkien rekisteröinnin pohjimmaisena syynä on eräiden Eurooppalaisten isojen airsoftpuljujen uhkailu. Tämä ei tule kohdistamaan mitään paineita airsoft-harrastajia kohtaan Suomessa.

Huomattavasti tätä isompi ongelma tulee olemaan uusi aselakiehdotus yms. Jokainen päättää mitä ostaa ja mistä, mutta jonkun liikkeen boikotoiminen huhupuheiden perusteella on aika lapsellista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 1:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
kuttr kirjoitti:
Tuotemerkkien rekisteröinnin pohjimmaisena syynä on eräiden Eurooppalaisten isojen airsoftpuljujen uhkailu. Tämä ei tule kohdistamaan mitään paineita airsoft-harrastajia kohtaan Suomessa.


Mikäli tämä on (myös muovisotilaan) virallinen kanta olen helvetin tyytyväinen että tämä asia on selvitetty ja kaikki saivat prinsessansa ja puoli valtakuntaa jne. Rauha on taas maassa ja kaikki tyytyväisiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 4:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
kuttr kirjoitti:
Hox!

Tuotemerkkien rekisteröinnin pohjimmaisena syynä on eräiden Eurooppalaisten isojen airsoftpuljujen uhkailu. Tämä ei tule kohdistamaan mitään paineita airsoft-harrastajia kohtaan Suomessa.

Huomattavasti tätä isompi ongelma tulee olemaan uusi aselakiehdotus yms. Jokainen päättää mitä ostaa ja mistä, mutta jonkun liikkeen boikotoiminen huhupuheiden perusteella on aika lapsellista.


- Hei Lasse, onko sinulla kakka housussa?
- Saattaa olla, mutta katsoppas miten hienot sukat ostin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 5:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Täytyy kyllä sanoa että jdoe on vetänyt keskustelun älykkyydessä aivan uudelle tasolle. Ei sillä, en myöskään arvosta sitä, että Muovisotilas ei voi käydä kirjoittamassa asian todellista perää, jos kerran mitään salattavaa ei ole. Mutta kyllä toi jdoen nippailu on jo luokatonta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 5:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 8:03 pm
Viestit: 104
Ihan henkilökohtaisena mielipiteenäni kannustaisin ihmisiä ottamaan asiallisesti yhteyttä ko. yritykseen ja kertomaan huolensa. Gravewindin ehdotus on mielestäni pirun hyvä ja selvästi laittomien tavaramerkkien tapauksessa oikeastaan ainoa helppo ja oikea ratkaisu. Muovisotilasta kannattaisi minusta kannustaa päätymään tähän ratkaisuun, jolloin tämäkin kalabaliikki saataisiin ratkaistua ilman lisävahinkoja ja kaikki alan toimijat voisivat jatkaa rauhassa bisneksiään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 6:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Windi^ kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että jdoe on vetänyt keskustelun älykkyydessä aivan uudelle tasolle. Ei sillä, en myöskään arvosta sitä, että Muovisotilas ei voi käydä kirjoittamassa asian todellista perää, jos kerran mitään salattavaa ei ole. Mutta kyllä toi jdoen nippailu on jo luokatonta.


Ai, minä kun luulin että Leka-foorumilla myös omituinen huumori on sallittua..?

EDIT: Piti vielä lisätä, että komppaan kyllä ehdottomasti myös Gravewindin esilletuomaa ehdotusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 10, 2009 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Koskila kirjoitti:
Eli siis, ihmisten leimaaminen työpaikan perusteella johonkin jengiin menee välillä jo liiallisuuksiin. Jotain rajaa hei.


Jos nyt tarkkoja ollaan, meni väärin päin. Eli työpaikan leimaaminen ihmisen perusteella. Saattaa mennä liiallisuuksiin, mutta kuten jo selitin, olen melkoisen pettynyt ko. tilanteeseen. Siksi toisekseen, jonkin yhteisön leimaaminen sen johtohenkilön perusteella ei ole mitenkään epätavallista. Ja yleensä niin tehdään juurikin tunnesyistä, eikä järkipohjalta.


Koskila kirjoitti:
Kumman luulet olevan kiireiselle yrittäjälle helpompaa, täyttää muutama (noh, yhteensä muutama kymmenen..) kaavaketta joihin kirjoittaa tavaramerkki ja hakijan tiedot ja lähettää ne PRH:lle, vai alkaa hakea yhdistyksiltä ja yrittäjiltä vähän julkilausumia, että voitaisiin nimenomaan estää toisia yrityksiä vittuilemasta tavaramerkeillä?


Helpompaa on ehkä hakea muutamia tavaramerkkejä nettilomakkeella ja maksaa maksut, mutta reilusti toistasataa merkkihakua tekee tuon teorian jo hiukan ontuvaksi. Toinen asia on se, että KUKAAN yrittäjä ei laita tällaiseen operaatioon rahaa 20000 euroa odottamatta siitä jotain taloudellista hyötyä. Joko välitöntä tai välillistä. Vaikka liikevaihtoa olisi kymmeniä miljoonia. Poikkeuksena sääntöön edelleen, Sonera, ja ehkä Nova Group. Mutta idiotismihan on poikkeus sääntöön lähes aina, kun puhutaan loogisesta toiminnasta. En ole täydellinen, syyllistyn siihen joskus itsekkin.

Koskila kirjoitti:
Yhdistysten reagointinopeus erinäisissä asioissa on jo nähty, ja yritykset jotka kilpailevat keskenään eivät välttämättä aina lämpiä tällaisille yhteistyöehdotuksille kovin helposti. Paras tilanne olisi, että Muovisotilas ehdottaisi toiselle yritykselle julkilausumaa jotta voitaisiin estää tavaramerkkien rekisteröinti, toinen yritys kertoo miettivänsä asiaa ja hups, ennenkuin kukaan huomaakaan, on tämä toinen yritys rekisteröinyt itselleen kyseiset tavaramerkit.


Yhdistysten reagointinopeus riippuu aina hiukan niiden motivaatiosta toimia, koska yhdistykset toimivat vapaaehtoisperiaatteella, toimihenkilöidensä motivaation ja ajankäytön priorisoinnin kautta. Yritysten osalta voin sanoa, että yhteistyö toimii varmasti paremmin, ja on myös kiinnostavampaa silloin, kun se tehdään rehellisesti ja aidosti. Ja silloin kun tuosta yhteistyöstä on jo ennestään positiivisia kokemuksia. Sama itseasiassa pätee myös yhdistyksiin.

Yritysten väliseen kamppailuun ja myyräntöihin (tai niiden mahdollisuuteen) en ota sinällään kantaa, koska minulla ei ole niistä tarpeeksi tietoa. Ainoastaan omat havainnot "rivien välistä", ja niiden

Koskila kirjoitti:
Jos tämä toteutunut episodi jostain kertoo, niin siitä että Muovisotilas haluaa tällä kertaa ehtiä turvaamaan selustansa ennen kuin mitään sattuu. Ja toki siitä, että PRH:n virkailijat eivät välttämättä ole tehtäviensä tasalla (minkä itse olen saanut kokea jo aiemminkin... :? )

Noh, olkoon. Älkää antako minun häiritä salaliittoteoriointianne.


Totta, PRH on tehnyt todellakin huonoa työtä. Tai ainakin osittain, kuten olen viime päivinä antanut itselleni kertoa.

Salaliittoteorioita en sinänsä harrasta. Ainakaan silloin, kun ne eivät tukeudu varmoihin faktoihin. So you can count me out on that.

EDIT: Näemmä editointivaiheessa kadonnut osa tekstistä. Pahoittelen, mutta en enää muista, mitä tuohon kohtaan olin ajatellut.


Viimeksi muokannut jdoe päivämäärä Su Syys 13, 2009 9:15 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Su Syys 13, 2009 9:34 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Juttelin taas Marskin kanssa puhelimessa perjaintana. Hän otti yhteyttä, kysyäkseen mistä olin löytänyt tämän kyseisen PRH:n linkin. Kerroin sen tulleen esille #airsoftilla quakenetissä, mutta että varmaa tietoa siitä kuka sen sinne alun perin laittoi ei ole. Se on jännä juttu että miten niin asialliselta (puhelimessa) kuulostava mies voi kilahtaa täysin täällä foorumilla ja oikeastaan vain pahentaa asioita kirjoittamalla tänne, kun ei pallo tunnu pysyvän käsissä.

Marski vahvisti trademarkeista sen verran, ettei niillä trademarkeilla, jotka ovat yleisessä käytössä ole tarkoitus ketään painostaa, MUTTA sellaisien sanojen käyttö, jotka Muovisotilas on itse kehittänyt ja lanseerannut, estetään. Tämmöisistä sanoista Marski mm. mainitsi sanan Warrior, jonka hänen mukaansa Muovisotilas oli lanseerannut, mutta sittemmin muut yritykset olivat sen ottaneet käyttöön. Tämä on sinäänsä täysin ymmärrettävää, jos sana on tosiaan heidän kehittämänsä ja lanseeraamansa.

Muitten sanojen osalta hän sanoi että ne ovat vain turvattu niinn ettei ulkomaalaiset firmat voi niitä rekisteröidä ja sen avulla painostaa kotimaisia yrityksiä. Hän pyysikin muita alan yrityksiä tekemään vastalauseita sanoista, jotta ne eivät mene läpi. Näin sanat olisivat kerran jo käsitelty ja niitä ei sen jälkeen voisi KUKAAN rekisteröidä. Ei niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkaan yritykset. Ilmeisesti vastalauseen tekeminen on ilmaista PRH:n kautta, mutta olen myös kuullut että se maksaisi jotain. Kuitenkin järkevää muilta yrityksiltä olisi tehdä vastalause, niin että sanat käsiteltäisi ja hylättäisi ja näin turvattaisi tulevaisuuden kannalta.

Kehotin Marskia tekemään virallisen lausunnon asiasta, mielellään heidän omille sivuille. Kehotin myös PR-henkilön palkkaamista ellei omat rahkeet tekstin kirjoittamiseen riitä, mutta tähän Marski oli sitä mieltä, että tuskin sellaista PR-henkilöä löytyisi joka tästä paskamyrskystä selviäisi :)

Nyt kun olen jutellut Marskin kanssa muutaman kerran puhelmiessa ja hän on myös valoittanut asioita, jotka eivät olleet selviä kaukaa katsoessa, alkaa ainakin oma luottamukseni kyseistä yritystä kohtaan taas nousta enkä oikein tahdo ymmärtää mistä negatiivinen asenne kyseistä yritystä vastaan on noussut. Tietoihini ei ainakaan ole tullut tapauksia, jossa asiakkaalta olisi riistetty rahat tai häntä olisi kohdeltu epäoikeudenmukaisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Su Syys 13, 2009 9:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
On kaikkien meidän etu sekä kuluttajina, että harrastajina, että Suomessa on tarjolla useita kauppiaita. Terve ja rehti kilpailu edistää meidän etujamme monella tavoin. On myös erittäin hienoa, että meille on tarjolla laaja valikoima erilaisia tuotteita ja palveluita. Näistä asioista meidän tulisi olla erittäin tyytyväisiä.

Jos ja kun asiat tästä selviävät, uskon ja toivon, että voimme jatkaa suomalaisten airsoft-kauppioiden tukemista ostamalla heidän tuotteita ja palveluitaan. Kuluttajina, teemme valinnan kauppiaiden suhteen omista lähtökohdistamme. Kullekkin ovat erilaiset asiat tärkeitä, enkä pidä henkilökohtaisesti mitään syytä vääränä tai typeränä. Meillä on oikeus ja tietyllä tapaa myös velvollisuus pistää kauppiaat haasteen eteen kilpailuttamalla. Tietyllä tapaa tunnen aina pahaa mieltä, kun ota osaa näihin keskusteluihin. Ne helposti leviävät ja pahenevat, eivätkä enää palvele "rehdissä mielessä" kilpailutilannetta.

Me tuemme kauppiaita myös antamalla heille palautetta toiminnasta. Paras palaute on rakentava ja asiallinen, sellainen ruokkii lukevassa päässä halua parantaa omaa toimintaa, ja usein hyvä, vaikka sitten kriittinen ja tavallaan negatiivinenkin palaute, tuo myös asiakaspalvelijalle hyvän mielen. Ei saa unohtaa myöskään kehuja, silloin kun toiminta on hyvää. Kanssakäyminen asiakkaiden kanssa kannustaa myös yrittäjiä ja työntekijöitä, ei pelkkä raha ja voitto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Syys 14, 2009 6:55 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 12:49 pm
Viestit: 63
Paikkakunta: Helsinki
Näihin sanoihin ja näihin tunnelmiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Syys 15, 2009 6:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13 pm
Viestit: 39
Paikkakunta: Oulu
Lainaa:
Marski vahvisti trademarkeista sen verran, ettei niillä trademarkeilla, jotka ovat yleisessä käytössä ole tarkoitus ketään painostaa, MUTTA sellaisien sanojen käyttö, jotka Muovisotilas on itse kehittänyt ja lanseerannut, estetään. Tämmöisistä sanoista Marski mm. mainitsi sanan Warrior, jonka hänen mukaansa Muovisotilas oli lanseerannut, mutta sittemmin muut yritykset olivat sen ottaneet käyttöön.

Tämä Warrior joka vilahti esimerkkinä tuossa aikaisemmin, on kyllä mielenkiintoinen esimerkki ottaa ja käyttää. Ensimmäinen Well:in valmistama Maruzen Type96 kopio kävi kädessäni kevään tuulina 2007. Pian tämän jälkeen se rantautui myymälöihin Suomessakin. Well:in valmistaman aseen laatikko on juuri tätä kyseistä asiaa koskien todella mielenkiintoinen. Siinä kun lukee isolla "Warrior I". Eli onko tämä "muovisotilaan lanseeraama" taas sama asia kuin G36C ja M4a1... Eli täysin vaivaa näkemättä, ja muiden idean viemällä otettu käyttöön. Jos nyt pienen pieni erehdyksen vara jätetään, kun asiasta on käyty puhelinkeskustelu, ja kyllä joo sitä on vaikea kääntää myöhemmin foorumille sopivaan muotoon jne. Niin onko tämä nyt niitä asioita mistä meinataan alkaa motkottamaan muille samaa tuotetta myyville firmoille? Entä jos ase ei olekkaan Well:in valmistama? Voidaanko silti tulkita että ase kuuluu saman tuotemerkin rekisteröinnin piiriin? Omasta mielestäni ei todellakaan.

Tuo nyt on pieni yksityiskohta joka jäi nyt nipistämään alitajuntaan, enkä meinaa päästä siitä yli. Täällä on ollu monta kohtaa ja kirjotusta jotka on jääny mieleen ainakin mulla. Seikka että rahaa palaa tuommosessa lystissä, ja itse tiedän sen verran raha-asioista, että yritysmaailmassa raha menee aina rahan luokse, tai siihen ainakin pyritään jokaisella sijoituksella minkä yritys tekee. Vielä en ole niin rikasta henkilöä tavannut joka tekisi rahaa vain huvin vuoksi. Taustalla on aina motiivi, menestyä ja onnistua liiketoiminnassaan. Kaikki on tässä viimesen sivun aikana tuntunut ylistävän sitä valinnan vapautta, että onpa hienoa se kun saa Suomessakin ostaa harrastusvälineensä mistä itse milloinkin haluaa. Ei tarvi olla kovinkaan valistunut kuluttaja, että viitsii ottaa parhaat tarjoukset selville ja tehdä ostopäätöksensä sen mukaan. Mutta eikö tuo tuotemerkkien rekisteröinti (noin laajana rintamana) sodi nimenomaan tätä ajatusta vastaan, että samoja tuotteita voisi ostaa mistään muualta?

Tässäpä hieman Orvelli-tyylistä iltasatua ja pohdintaa; kevyttä viihdykettä, siihen asti kunnes se toteutuu. Eli minun puolesta vain ja ainoastaan ns. "kauhutarina leirinuotiolla".
1984 - Yritys-X rekisteröi tuotemerkikseen sanoja joita saman alan yritykset käyttävät päivittäin, ja jotka mielletään yleisiksi termeiksi puhuttaessa tietystä harrastuksesta ja ajanvietteestä. Yritys-X tekee sen kaikessa hiljaisuudessa, mitään kommentoimatta ja mitään myöntämättä. Rekisteröityjä tuotemerkkejä kertyy, ja niitä hyväksytään sokeasti virastojen taholta. Yritys-X aloittaa pienemmistä alalla toimivista liikkeistä, ja huomauttaa heitä sanojen käytöstä. Tuotteiden nimiä muutetaan. Yritys-X rekisteröi pienemmän liikkeen nimen ja mahdollisuuden käyttää tätä nimeä nettiosoitteena ja yritysrekisterissä. Kaava todetaan toimivaksi ja tuomioistuimessa pitäväksi. X siirtyy kilpailevien yritysten puoleen, ja huomauttaa sanojen käytöstä, ilman mahdollisuutta sovitella tai muuttaa niiden käyttöä. Yritys-X vaatii korvauksia, joihin muut joutuvat joko taipumaan, tai käräjöimään asiansa loppuun, ja kuluttaen näin resurssejaan pyörittää normaalia liiketoimintaa. Vääjäämätön lopputulos toteutuu, kun Yritys-X on pian ainut termejä käyttävä yritys, joka pystyy käräjöinnin jälkeen jatkamaan normaalia liiketoimintaansa, johtuen sen valtavasta ja vakavaraisesta tytäryhtiöstä, jonka haaraksi Yritys-X on perustettu. Liiketoiminta kukoistaa. Monopoli harrastuksen ja ajanvietteen parissa varmistetaan yhteistyöllä kuluttajien lähipiirissä toimivien RY-tasoisten yhteisöjen vaitonaisella yhteistyöllä, ja heitä kannattavalla tukemisella. Hiljalleen harrastevälineiden hinnat alkavat keskiarvossa nousta. Uudet harrastevälineiden mallit ja valmistajat korvaavat aina edellisen mutta rekisteröity tuotemerkki pysyy aina samana, eliminoiden näin kilpailun muiden yritysten taholta, jotka eivät ole vielä toipuneet käräjöinnin aiheuttamista veloista ja tappioista.


Kirjoitukseni ei ole flametus eikä se ole trollaus. Edellä mainittujen tarkoitukseksi katsoisin normaalin foorumikäytön häiriön aiheuttaminen tai henkilökohtaisesti jonkun loukkaaminen. Tarkoitukseni ei ole kumpikaan näistä. Viestistäni esitetyt kysymykset ja mietelauseet ovat retorisia, ja tarkoitettu herättämään vain lukian sisäistä monologia. Nöyrästi kiitän huomiosta ja kiinostuksesta tekstin lukemiselle. Keskustelu on ollut kirjava, ja vähintäänkin mielenkiintoinen. Toivon vilpittömästi että Muovisotilas saa tämän tuotemerkki-hässäkän toimimaan tarkoittamallaan tavalla, josta hyötyisi laajasti koko harrastaja- ja kuluttajakunta, samoin kuin airsoft-harrastuksen parissa päivittäin työkseen toimivat yritykset ja yrittäjät. PR arvoa tämä asia on nyt ainakin kerännyt, ja odotankin jo innolla sen lopputulosten "julkaisua".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 11:24 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Zero_G kirjoitti:
- - johtuen sen valtavasta ja vakavaraisesta tytäryhtiöstä, jonka haaraksi Yritys-X on perustettu. Liiketoiminta kukoistaa. Monopoli harrastuksen ja ajanvietteen parissa varmistetaan yhteistyöllä kuluttajien lähipiirissä toimivien RY-tasoisten yhteisöjen vaitonaisella yhteistyöllä, ja heitä kannattavalla tukemisella. Hiljalleen harrastevälineiden hinnat alkavat keskiarvossa nousta. Uudet harrastevälineiden mallit ja valmistajat korvaavat aina edellisen mutta rekisteröity tuotemerkki pysyy aina samana, eliminoiden näin kilpailun muiden yritysten taholta, jotka eivät ole vielä toipuneet käräjöinnin aiheuttamista veloista ja tappioista.

Kysymys.
Olisiko Muovisotilaalla, jonka "tytäryhtiö" (tarkoittanet esimerkiksi termiä "emoyhtiö"?) on verraten pieni Skandinavian yhtyneet metallintuojat, varaa käräjöidä vuosia työntekijämäärällä 5-6 -kertaisesti (liikevaihdolla "vain" 3-kertaa isomman) kansainvälisen yhtiön kanssa? Vallankin, kun osa noista jutuista tuskin kestäisi käräjöintiä.

Kysymys.
Mikä firma on myynyt halpoja pyssyjä toimintansa alusta alkaen, ja mikä, tällainen liikevaihdolla mitaten 3-kertaisesti suurempi firma ei? Ja nyt en tarkoita milgearia, vaikka sekin on halpoja pyssyjä myynyt :D

Lainaa:
Yritys-X rekisteröi pienemmän liikkeen nimen ja mahdollisuuden käyttää tätä nimeä nettiosoitteena ja yritysrekisterissä.


Kysymys.
Minkä pienemmän liikkeen nimen Yritys-X on rekisteröinyt? Esimerkiksi jatimatik voi viitata ihan yhtä hyvin [url="http://fi.wikipedia.org/wiki/Jatimatic"]Jamatic[/url]-nimeen kuin Jamatikkiin.

Lisäksi toki oman firman nimen (tai tavaramerkin) suojaamatta jättäminen on MYÖS omaa typeryyttä. Toki sen kaappaaminen olisi törkeätä.

Psst!
Muutkin ovat varailleet joitain tavaramerkkejä, joskin vasta hiljattain..
http://tavaramerkki.prh.fi/ice-bin/oiic ... nnus=97611

Totta kai on taas kiva aloittaa vääntö tästäkin. Jatketaan vain minun puolestani. Fiksummat on jo lopettaneet.

Loppuu vielä edellistä kirjoittajaa mukaillen, notta kaikki viittaukset henkilöihin ovat kuvitteellisia eivätkä liity mitenkään mihinkään, ja kaikki kysymykset ovat retorisia ja henkilöt regressiivisia, ja prosessinhallinnasta kokonaisarkkitehtuureihin infrastruktuurin kautta. Vastuunvapautuslauseke. Saatana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 1:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
Koskila kirjoitti:
Kysymys.
Olisiko Muovisotilaalla, jonka "tytäryhtiö" (tarkoittanet esimerkiksi termiä "emoyhtiö"?) on verraten pieni Skandinavian yhtyneet metallintuojat, varaa käräjöidä vuosia työntekijämäärällä 5-6 -kertaisesti (liikevaihdolla "vain" 3-kertaa isomman) kansainvälisen yhtiön kanssa? Vallankin, kun osa noista jutuista tuskin kestäisi käräjöintiä.


Jos on varaa tavaramerkeillä pelleillä tässä mittakaavassa, kuka tietää? Luulen, että on. Aika näyttää.

Koskila kirjoitti:
Kysymys.
Mikä firma on myynyt halpoja pyssyjä toimintansa alusta alkaen, ja mikä, tällainen liikevaihdolla mitaten 3-kertaisesti suurempi firma ei? Ja nyt en tarkoita milgearia, vaikka sekin on halpoja pyssyjä myynyt


Tarkoitat varmaankin Muovipäitä, mutta miten se liittyy tavaramerkkeihin?

Koskila kirjoitti:
Kysymys.
Minkä pienemmän liikkeen nimen Yritys-X on rekisteröinyt? Esimerkiksi jatimatik voi viitata ihan yhtä hyvin [url="http://fi.wikipedia.org/wiki/Jatimatic"]Jamatic[/url]-nimeen kuin Jamatikkiin.

Lisäksi toki oman firman nimen (tai tavaramerkin) suojaamatta jättäminen on MYÖS omaa typeryyttä. Toki sen kaappaaminen olisi törkeätä.


Yrityksen nimeä ei voi varata tavaramerkiksi muut kuin yritys itse. Mutta tässä tapauksessa Muovihenkilöt ovat varanneet nimen jatimatik. Kerro, mikäli et huomaa mitään outoa tässä.

Onko Muovisotilaan toiminta tavaramerkkien kanssa mielestäsi asianmukaista? Minkä tuotteen he ovat suojaamistaan merkeistä kehittäneet itse? Mitä he valmistavat niistä itse? EI YHTÄÄN MITÄÄN!! He tuovat niitä maahan ja jälleenmyyvät niitä. Tämä ei oikeuta tavaramerkkisuojauksiin. Moraalitonta toimintaa, joka aivan varmasti tulee haittaamaan harrastustamme. Näin siis mikäli kukaan ei tee mitään asialle tai Muovisotilas ei julkaise tiedonantoa, jossa se antaa luvan Suomessa toimiville yhteisöille ja yrityksille luvan tavaramerkkien käyttöön ilman vaateita.

Koskila kirjoitti:
Psst!
Muutkin ovat varailleet joitain tavaramerkkejä, joskin vasta hiljattain..
http://tavaramerkki.prh.fi/ice-bin/oiic ... nnus=97611


Psst! Jamatikin sivuilta poistuu Muovipäiden suojaamia merkkejä. Heti tämän jälkeen Jamatik varaa liudan tavaramerkkejä jatkaakseen toimintaansa. Voiko tapahtumaketju olla tämä selvempi? Mitähän tässä nyt voisi olla tapahtunut?

Nyt voidaan jo sanoa, että Muovisotilaan puolelta ei ole enää OUDON hiljaista. Nyt jo vähän hitaammatkin tajuaa, mistä tässä on oikeasti kyse.

Näkeepä tästäkin ketjusta, ketkä ovat kenenkin talutusnuorassa...että näihin tunnelmiin. Tättärää. Kansallishymni tähän väliin.

Ai niin, piiloudun nimimerkin taakse, koska en halua erästä henkilöä kimppuuni/puhelimeeni puhumaan paskaa/soittamaan äidilleni/whatever. Kyseinen henkilö on kuulemani mukaan painostanut airsoft-harrastajia jotka ovat kertoneet oman mielipiteensä tästä vääryydestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 1:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
FrankPappa kirjoitti:
Mitä he valmistavat niistä itse? EI YHTÄÄN MITÄÄN!! He tuovat niitä maahan ja jälleenmyyvät niitä. Tämä ei oikeuta tavaramerkkisuojauksiin.


Itseasiassa minä voin ostaa kiinassa valmistettuja no-name pc-komponentteja, tuodan ne suomeen ja rebrandata ne vaikka nimellä "atlaz". Voin ihan hyvin trademarkata sanan atlaz ja näin ollen estää ketään muuta myymästä atlaz-muistia, vaikka en itse ole tuotetta kehittänyt. En tosin usko voivani ostaa Intelin prosessoreja, rebrandata niitä ja myydä niitä Atlaz C2D prossuina. a) Kukaan ei ostaisi niitä b) Intel saattais suuttua ja tappaa mut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 1:59 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 07, 2005 5:48 am
Viestit: 461
Onneksi en anna puhelinnumeroani internetin hämärille laudoille ja kaupoille em. pilasoittojen takia. Suosittelen ottamaan mallia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 2:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
atlaz kirjoitti:
FrankPappa kirjoitti:
Mitä he valmistavat niistä itse? EI YHTÄÄN MITÄÄN!! He tuovat niitä maahan ja jälleenmyyvät niitä. Tämä ei oikeuta tavaramerkkisuojauksiin.


Itseasiassa minä voin ostaa kiinassa valmistettuja no-name pc-komponentteja, tuodan ne suomeen ja rebrandata ne vaikka nimellä "atlaz". Voin ihan hyvin trademarkata sanan atlaz ja näin ollen estää ketään muuta myymästä atlaz-muistia, vaikka en itse ole tuotetta kehittänyt. En tosin usko voivani ostaa Intelin prosessoreja, rebrandata niitä ja myydä niitä Atlaz C2D prossuina. a) Kukaan ei ostaisi niitä b) Intel saattais suuttua ja tappaa mut.


Aivan totta. Minähän voin tarkastella mitä tahansa tuotteita joita suomalaiset yritykset myyvät. Jos ne on valmistettu Kiinassa tai Ruandan takametsissä, voin suojata ne FrankPappa Tm firman alle ja väittää niitä omikseni. Näinhän se homma tosiaankin toimii. Kiitos vaan vinkistä. Pahvi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 2:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
FrankPappa kirjoitti:
Aivan totta. Minähän voin tarkastella mitä tahansa tuotteita joita suomalaiset yritykset myyvät. Jos ne on valmistettu Kiinassa tai Ruandan takametsissä, voin suojata ne FrankPappa Tm firman alle ja väittää niitä omikseni. Näinhän se homma tosiaankin toimii. Kiitos vaan vinkistä. Pahvi.


En nyt osaa sanoa kuinka paljon (tai teksteisäsi päättellen kuinka vähän) tiedät ns. oikeasta maailmasta, mutta ainakin tietokonekomponenttejä valmistetaan ns. no-name periaatteella. Tällöin voit ostaa ns. no-name tuotteen, uudelleenbrändätä sen ja myydä sen eteenpäin omalla nimelläsi. Muunmuassa ASUS toimittaa Fujitsu-Siemensille emolevyjä joista on stripattu kaikki mallinimet ja tehty sitäsuntätä ja Fujitsu-Siemens myy näitä kompontentteja ihan ominaan.

Toisena esimerkkinä: DNA ja muut teleoperaattorit myyvät esimeriksi Huawein ja muiden valmistajien HSDPA usb-tikkuja mokkuloina ja nettitikkuina sun muina. Tehokkaasti tikuista poistetaan valmistajan nimi ja korvataan omilla logoilla. Yksi operaattori jopa koitti suojata sanan mokkula trademarkkaamalla sen, tosin epäonnistuen vain siksi että se katsottiin "vakiintuneeksi sanaksi".

Joten tervetuloa maailmaan, pahvi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 2:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
atlaz kirjoitti:
FrankPappa kirjoitti:
Aivan totta. Minähän voin tarkastella mitä tahansa tuotteita joita suomalaiset yritykset myyvät. Jos ne on valmistettu Kiinassa tai Ruandan takametsissä, voin suojata ne FrankPappa Tm firman alle ja väittää niitä omikseni. Näinhän se homma tosiaankin toimii. Kiitos vaan vinkistä. Pahvi.


En nyt osaa sanoa kuinka paljon (tai teksteisäsi päättellen kuinka vähän) tiedät ns. oikeasta maailmasta, mutta ainakin tietokonekomponenttejä valmistetaan ns. no-name periaatteella. Tällöin voit ostaa ns. no-name tuotteen, uudelleenbrändätä sen ja myydä sen eteenpäin omalla nimelläsi. Muunmuassa ASUS toimittaa Fujitsu-Siemensille emolevyjä joista on stripattu kaikki mallinimet ja tehty sitäsuntätä ja Fujitsu-Siemens myy näitä kompontentteja ihan ominaan.

Toisena esimerkkinä: DNA ja muut teleoperaattorit myyvät esimeriksi Huawein ja muiden valmistajien HSDPA usb-tikkuja mokkuloina ja nettitikkuina sun muina. Tehokkaasti tikuista poistetaan valmistajan nimi ja korvataan omilla logoilla. Yksi operaattori jopa koitti suojata sanan mokkula trademarkkaamalla sen, tosin epäonnistuen vain siksi että se katsottiin "vakiintuneeksi sanaksi".

Joten tervetuloa maailmaan, pahvi.


Ovatko nuo Jing-gonggit ja kalashhit mielestäsi no-name periaatteella valmistettuja tuotteita? Jos Muovitöötti toimisi sinun kertomallasi tavalla, he varmaankin varaisivat jonkun tavaramerkin, jota ei ole ennestään markkinoilla. Nythän niin ei ole asian laita. PAHVI!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 2:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
FrankPappa kirjoitti:
Ovatko nuo Jing-gonggit ja kalashhit mielestäsi no-name periaatteella valmistettuja tuotteita? Jos Muovitöötti toimisi sinun kertomallasi tavalla, he varmaankin varaisivat jonkun tavaramerkin, jota ei ole ennestään markkinoilla. Nythän niin ei ole asian laita. PAHVI!


En mielestäni spesifioinut sen tarkemmin mistä tavaramerkistä oli kyse, enkä edes tarttunut koko muovisotilas kysymykseen. Kommentoin vain kohtaa jonka olin lisännyt myös quoteen. Kerrataan se vielä, kun olet näemmä hieman hidas.

FrankPappa kirjoitti:
Mitä he valmistavat niistä itse? EI YHTÄÄN MITÄÄN!! He tuovat niitä maahan ja jälleenmyyvät niitä. Tämä ei oikeuta tavaramerkkisuojauksiin.


Huomaa lihavoitu kohta, ja lue viestini uudestaan. Huomaat ehkä, että viestini koskevat tuota asiaa, eikä sitä onko muovisotilas toiminut oikein vai väärin rekisteröidessään tavaramerkkejä kuten Jing Gong, Kalash jne. Mene takaisin JonneWebbiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 2:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
atlaz kirjoitti:
En mielestäni spesifioinut sen tarkemmin mistä tavaramerkistä oli kyse, enkä edes tarttunut koko muovisotilas kysymykseen. Kommentoin vain kohtaa jonka olin lisännyt myös quoteen. Kerrataan se vielä, kun olet näemmä hieman hidas.


Älä irroita asioita yhteyksistään, jos et voi niitä käsitellä sellaisina kun ne ovat. Äläkä päättele keskustelukumppanistasi liian nopeasti asioita.

atlaz kirjoitti:
Huomaa lihavoitu kohta, ja lue viestini uudestaan. Huomaat ehkä, että viestini koskevat tuota asiaa, eikä sitä onko muovisotilas toiminut oikein vai väärin rekisteröidessään tavaramerkkejä kuten Jing Gong, Kalash jne. Mene takaisin JonneWebbiin.


Saivartelua, joka ei johda mihinkään. Ole hiljaa jos sinulla ei ole muuta sanottavaa. Meidän väittelyllämme ei ole itse asian kanssa mitään tekemistä, joten älä yritä viedä keskustelua pois sen oikeasta tarkoituksesta.

Peräänkuulutan järkeviä kommentteja asiaan, jos jollain niitä on. Lisäksi haluaisin Muovisotilaan virallista kantaa asiaan, kuten varmaan monet muutkin tekevät.

atlaz, mieti ennen kuin painat sitä lähetä-nappia. Lue vaikka viestisi läpi muutamaan kertaan. Tällainen turha pureskelu aiheuttaa ihan jonninjoutavaa paskanjauhantaa muuten. OK, voin myöntää että olen hidas ja tietämätön, niin sinun ei tarvitse enää sillä elvistellä. Voitit. Kumarran voittajalleni.

Jatketaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
FrankPappa kirjoitti:
...Äläkä päättele keskustelukumppanistasi liian nopeasti asioita....

...joten älä yritä viedä keskustelua pois sen oikeasta tarkoituksesta....

Jatketaan.


Itseppä aloitit, kutsumalla minua pahviksi :(

Vähän vaikea olla päättelemättä mitään, kun kirjoitat salanimen alta. Miksi tahtoisin viedä keskustelun pois sen oikeasta tarkoituksesta? Minähän tämän kissa nostin pöydälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 3:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
Pahoitteluni siitä.

Piiloudun (sinänsä huonon) nimimerkin taakse syistä, jotka jo mainitsin.

Mutta: Herra Marski, voisitko jo valottaa meitä epätietoisia tästä asiasta? Karkaa mopedi metsään muuten koko konkkaronkalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 4:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 05, 2003 9:12 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Helsinki
Seo karannu jo. Vittu et se vipeltää kaukana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
Rontam kirjoitti:
Seo karannu jo. Vittu et se vipeltää kaukana.


Aivan. Mopedista nyt puhumattakaan. :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 7:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 29, 2007 5:04 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Aleksi S.
Pässinpää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 8:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 12:44 pm
Viestit: 7
painkiller kirjoitti:
Pässinpää.


Mulliturpa. Turjake. Nenäapinan kuvatus.

Pyysin muistaakseni järkeviä kommentteja, olisiko sellaisia tarjolla?

Marski Tm?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2009 10:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
FrankPappa kirjoitti:
Koskila kirjoitti:
Kysymys.
Olisiko Muovisotilaalla, jonka "tytäryhtiö" (tarkoittanet esimerkiksi termiä "emoyhtiö"?) on verraten pieni Skandinavian yhtyneet metallintuojat, varaa käräjöidä vuosia työntekijämäärällä 5-6 -kertaisesti (liikevaihdolla "vain" 3-kertaa isomman) kansainvälisen yhtiön kanssa? Vallankin, kun osa noista jutuista tuskin kestäisi käräjöintiä.


Jos on varaa tavaramerkeillä pelleillä tässä mittakaavassa, kuka tietää? Luulen, että on. Aika näyttää.

Ahaa, Suomen airsoft-skene/-markkinat eivät mielestäsi ole tarpeeksi suuria tavaramerkkisotaan? :D Mikäli Marskin ilmoittama syy tavaramerkkien varaamiseen pitää paikkansa (lue atlazin viesti aiemmin), joku aloitti tavaramerkkisodan ja Muovisotilan suojaa nyt selustansa.
Anonyymi internet-taistelija kirjoitti:
Koskila kirjoitti:
Kysymys.
Mikä firma on myynyt halpoja pyssyjä toimintansa alusta alkaen, ja mikä, tällainen liikevaihdolla mitaten 3-kertaisesti suurempi firma ei? Ja nyt en tarkoita milgearia, vaikka sekin on halpoja pyssyjä myynyt


Tarkoitat varmaankin Muovipäitä, mutta miten se liittyy tavaramerkkeihin?

Lue uudelleen alkuperäinen viesti ja lainaus, johon tällä kysymyksellä viittasin. Kysymykseni oli vastaus muistaakseni zeron viestiin.

Tuntematon sotamies kirjoitti:

Psst! Jamatikin sivuilta poistuu Muovipäiden suojaamia merkkejä. Heti tämän jälkeen Jamatik varaa liudan tavaramerkkejä jatkaakseen toimintaansa. Voiko tapahtumaketju olla tämä selvempi? Mitähän tässä nyt voisi olla tapahtunut?

Sitä että Muovisotilas ei ole ainut joka varmistaa selustansa? ;) Toki myös sitä, että vahinko laitetaan kiertoon, mikä ei ole hyvä.

Frankpappa kirjoitti:
Ai niin, piiloudun nimimerkin taakse, koska en halua erästä henkilöä kimppuuni/puhelimeeni puhumaan paskaa/soittamaan äidilleni/whatever. Kyseinen henkilö on kuulemani mukaan painostanut airsoft-harrastajia jotka ovat kertoneet oman mielipiteensä tästä vääryydestä.

Muistit kai myös surffailla jonkun anonyymin proxyn takaa ja/tai julkisessa verkossa olevalla koneella? Sitähän ei tiedä jos vaikka Muovisotilaan palkkaamat Algerialaiset kräkkerit murtautuu Lekan phpbb-laudalle ja varastaa lokitiedot ja sieltä sun IP:n. Voi voi, kohta on kostaja oven takana. Ja juttu viuhuu taas uskomattomissa sfääreissä.

Kaikella rakkaudella: pahvi.

Anonyymi aliupseeri kirjoitti:
- - Lisäksi haluaisin Muovisotilaan virallista kantaa asiaan, kuten varmaan monet muutkin tekevät.

Marski kirjoitti:
'Let's do it to them before they do it to us' from Hill Street Blues"

Vältsiin tuon parempaa ei saada. atlazin ja Marskin puhelinkeskustelu kantsii lukea edelliseltä sivulta, vaikka se pitkä onkin. Tsemppiä.

Toki sitten on vielä se ihan oikea mahdollisuus, jonka AIKA MONI MUU MEISTÄ ON JO TEHNYT JA OSA REFEROINUT MYÖS FOORUMEILLE ELI
setämies kirjoitti:
Jeesuksen perse sentään, jos noin kiinnostaa, SOITTAKAA tai KIRJOITTAKAA sille Marskille. Tai hankkikaa elämä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2009 12:33 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 01, 2003 1:45 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Turku
Offtopic: Allekirjoittanut poistuu hakemaan lisää popcornia..:lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2009 1:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
En näe järkeä siinäkään, että jokainen soittelee erikseen, kun asian voi hoitaa forumilla julkisesti. Kuitenkin Muovisotilas on muuten kovin innokas tiedottamaan asioista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2009 1:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 14, 2009 5:31 pm
Viestit: 3
Täysin paska pulju, kun jopa yrittää harrastajakuntaa uhitella (kts. PPAn foorumi)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2009 1:27 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
[Lähde?]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2009 1:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Joo joo, voi olla, että asian voisi hoitaa julkisesti foorumillakin, mutta MIKÄÄN ei velvoita siihen. Kukin tekee omat valintansa.

Hyvää viihdettä tästäkin on saatu. Jatkakaa vaan, lisää popcornia...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2009 2:22 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Eikä poliitikoitakaan julkistamaan mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Syys 24, 2009 9:27 pm 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 11, 2008 6:07 pm
Viestit: 47
Muovisotilaan sivuilta (kliks, alin kappale) bongasin tämän;

Lainaa:
Muovisotilas on rekisteröinyt usean tavaramerkin suojakseen oman toimintansa, rekisteröidyt tavaramerkit löytyvät Patentti- ja Rekisterihallituksen sivuilta. Meille rekisteröityjä tavaramerkkejä saavat yksityiset sekä yhdistykset sekä lehdistö vapaasti käyttää, mikäli yritys haluaa ottaa käyttöönsä jonkun meidän käyttämän tavaramerkin tulee yritys ottaa meihin yhteyttä jotta voimme selvittää mihin tarkoitukseen ja miten tavaramerkkiä on tarkoitus käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Pe Syys 25, 2009 7:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 8:54 am
Viestit: 8
Paikkakunta: Tampere
Weflect kirjoitti:
Muovisotilaan sivuilta (kliks, alin kappale) bongasin tämän;

Lainaa:
Muovisotilas on rekisteröinyt usean tavaramerkin suojakseen oman toimintansa, rekisteröidyt tavaramerkit löytyvät Patentti- ja Rekisterihallituksen sivuilta. Meille rekisteröityjä tavaramerkkejä saavat yksityiset sekä yhdistykset sekä lehdistö vapaasti käyttää, mikäli yritys haluaa ottaa käyttöönsä jonkun meidän käyttämän tavaramerkin tulee yritys ottaa meihin yhteyttä jotta voimme selvittää mihin tarkoitukseen ja miten tavaramerkkiä on tarkoitus käyttää.


Mikäli ajatuksena on ajaa harrastajakunnan parasta, niin eikö vapaa kilpailu ole jo moneen kertaan tuotantotalouden peruskurssilla opetettu asia? Taitaa jäädä harrastajilla murot syömättä, ja ureat kaadettua kusijan suuhun..?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2009 2:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 3:41 pm
Viestit: 75
-


Viimeksi muokannut Marski päivämäärä Ma Marras 28, 2011 7:25 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2009 7:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Tästäkin saatiin sitten rähinä aikaan... Onneksi kohta julistetaan joulurauha ;)

Kiitoksia ja hyvää joulua myös sinne Muovisotilaalle päin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: To Helmi 04, 2010 5:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 3:41 pm
Viestit: 75
.


Viimeksi muokannut Marski päivämäärä Ma Marras 28, 2011 7:25 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2010 7:23 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Vähän aiheen ohi menee, mutta menköön.

Ei pidä tuudittautua siihen, että järki voittaisi. Typeryys on voittanut mm. seuraavissa maissa:

-Saksa. Sarjatuli sallittu vain alle 0,5 joulen tehotasolla. Tämän ylittävät on rekisteröitävä ja hyväksytettävä mallikohtaisesti, mikä maksaa ns. helvetisti ja aseiden rakentelijat ovat äkkiä harmaalla alueella mahdollisesti jo varaosia vaihtaessaan.
-Hollanti. Airsoft-aseet ovat täällä verboten. Jopa Hollannin kautta muualle matkalla olleita lähetyksiä on tuhottu.
-Australia. Airsoft-aseet luokitellaan ampuma-aseiksi, joille pitää osoittaa käyttötarkoitus ja hakea lupaa kuin oikealle. Viranomaiset eivät sitten tunnustakaan airsoft-harrastusta hyväksyttäväksi tarkoitukseksi, ja aseissa pitäisi olla yksilölliset sarjanumerot ja tietysti sarjatuli on kielletty.
-Iso-Britannia. Kaikkihan tämän VCR-lain tuntevat, eli aseen pitää olla maalattu yli puoliksi jollain kirkkaalla värillä, tai sen maahantuonti, valmistus ja myynti on kiellettyä. Airsoftaajilla on oikeusjutulta suojaava poikkeus, mutta sen voivat virkamiehet koska tahansa napata pois hallinnollisena toimenpiteenä ilman lakimuutosta.
-Yhdysvallat. Kuulapyssyjen ja muiden replikoiden kärki pitää maalata oranssiksi tai punaiseksi. Tämähän tunnetusti on positiivisilta vaikutuksiltaan täydellisen turha laki, koska ainoat sen noudattajat ovat lainkuuliaisia eli kunnollisia harrastajia.

Muitakin esimerkkejä on, mutta nämä olivat sentään ns. sivistyneitä länsimaita. "Viisaampi antaa periksi" on sanonta, jonka vuoksi monet asiat maailmassa ovat pielessä. Viisaamman antaessa periksi mennään typeryksen mielen mukaan. Jokainen voikin miettiä, miten siistiä se on, kun asioista päättää kovaääninen ja itsepäinen räyhääjä, joka ei tiedä asioista yleensä ottaen mitään.

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 731 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com