Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 7:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 731 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 8:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 3:22 pm
Viestit: 21
Tää on ollu niin mielenkiintosta luettavaa, että koeviikko menee aivan varmasti päin helvettiä. Itse kyllä tuomitsen mikäli joku firma ahdistelee MS G&G kuulien myyntiä, mutta Marski ei ole vielä paljastanut kuka on kyseessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 8:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 27, 2008 7:54 am
Viestit: 127
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa, Suomen Alabama
Voidaan vielä ajatella, että tämä firma X maksaa samalla mitalla, kerta Muovisotilas on kovistellut muille firmoille Suomessa omaa toimintaansa. Eli syy-seuraussuhde on selvä: "sitä saa mitä tilaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 8:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 5:32 pm
Viestit: 32
Nimi: Nasty
Jep jep nyt kysyn vielä kerran miksi ette puutu siihen että pro-airsoft hallinoi cybergunin kautta myös yksinoikeuksia suomessa miten helvetissä se ei ole paha asia. Ymmärtäisin tälläisen paskamyllyn jos joskus näkis topikkeja muista liikkeistä?
Itse taasen en suostu enää pro-airsoftiin astumaan koska sieltä ei yksinkertasesti saa palvelua.Kokonaisia aseita kyllä saa mutta jos pitää varaosia saadaa niin vastaukseksi saa ei oota.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 8:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 5:32 pm
Viestit: 32
Nimi: Nasty
JEES taas kerran totta vitussa se ms on se paha teillä ei tunnu olevan muuta linjaa täällä kuin ms on automaattisesti paha ja koittaa ajaa muut firmat pois suomesta.
Ei millään pahalla mutta ulkopuolisen silmistä näyttää että täällä jotkut on ottanut
elämäntehtäväksi mollata ms.
Nyt jos ms ei enää saa myydä G&G kuulia tämä siis ohitetaan olan kohautuksella että sitä saa mitä tilaa. tuolla aikasemmilla sivuilla vaahdotaan siitä että suomessa pitää olla monta eri lähdettä as krääsälle mutta JOS MS ei voi näitä myydä niin se onkin vaan voi voi.
Mitäköhän vittu tästä pitää ajatella? jotenki vaan hiipii mieleen että jollain on kyllä vahvat tarkotusperät täällä foorumeill.

M. Anthopoulos kirjoitti:
Voidaan vielä ajatella, että tämä firma X maksaa samalla mitalla, kerta Muovisotilas on kovistellut muille firmoille Suomessa omaa toimintaansa. Eli syy-seuraussuhde on selvä: "sitä saa mitä tilaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 8:53 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 27, 2008 7:54 am
Viestit: 127
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa, Suomen Alabama
Nasty, kyllä me tiedetään kenen hommissa, olet joten voit lopettaa tuon turhan jauhannan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 5:32 pm
Viestit: 32
Nimi: Nasty
Tottakai sä tiedät että oon ms hommissa.(itse en tätä tiedä)
Eihän kukaan voi olla muovisotilaan kannalla sehän on pakko olla paha kun sitä on niin kauan jauhettu. Edelleen palkkakuitissa lukee työnantaja joku aivan muu kuin ms taikka mikään firma jolla on mitään tekemistä muovisotilaan kanssa.
Vastaargumenttina voin siis sanoa että olisi kiva tietää kenen hommissa sinä olet ja saatko itse jotain hyötyä ms mustamaalaamisesti?
Tämä kommenti ainakin aiheuttaa totaalirepeemisen kun tiedät että olen ms hommissa voi perkele jätän kyllä kaikki sun kommentit huomioimatta jos kerran sun tieto on tota tasoa.

M. Anthopoulos kirjoitti:
Nasty, kyllä me tiedetään kenen hommissa, olet joten voit lopettaa tuon turhan jauhannan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 2:44 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Samu H.
Luetko sä Nasty ollenkaan omia viestejäs läpi ennenku lähetät ne (kirjptusvireiden lisäks niinku sisältöä)? Sä oot enemmän äänessä siitä kuinka Muovisotilasta muka mustamaalataan kuin noi muut jotka yrittää jotenki ees keskustella asiasta. Täähän on ihanku Suomen oikeuslaitos ja mediapaskat, pakko löytää syyllinen vaikka sellaista ei olis oikeesti olemassakaan. Sä omalla käytökselläs vaan provoot ihmisiä jatkamaan, mut mistäs mä tiedän vaik se olis sun tarkotuskin.

Tän asian kelaaminen kokonaisuutena on aika absurdia viihdettä, eikai siin. Toivottavasti on ollu hauskaa leikkiessä, puolin ja toisin. Jälleen kerran usko ihmiskuntaan murenee ja fiilikset alkaa olla tätä tasoa:

http://www.youtube.com/watch?v=35TbGjt-weA


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Xavier1555 kirjoitti:
http://imageshack.us/photo/my-images/833/muovisotilasriistokirje.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... kirje.jpg/

Mun mielestä (oikeissa) tavaramerkeissä ja niiden suojelussa ei ole mitään vikaa.

Mut tää näyttää siltä, että on sanottu yhtä ja tehty toista, mikäli nuo ovat aitoa kamaa. Koska jotenkin muistelen lukeneeni, että nuita tavaramerkkejä ei pitänyt käyttää toisten suomalaisten putiikkien ahdisteluun.

Eikujoo tietenkin se on vastaveto jostain. Koska jotain pahaa joku muu on tehny, arvailen ilman tietoa. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 28, 2011 5:53 pm
Viestit: 2
Nimi: Ahosola
Mikäli perustan Lähikaupan, vittuilen tukkurille piimän hinnasta ja aion lätkäistä purkin kylkeen leiman, "wittin kurri" asiaa sen kummemmin tukkurilta kysymättä, saattaa se vaikeuttaa maitotuotteiden saantia tukusta..
Mikäli vielä koitan estää naapurikaupan Tarmoa(tm), hankkimasta hyllyynsä viiliä ja kevytleviä, koska trademarkkasin kaikki lehmästä ulos tursuavat tuotteet, voin vain olettaa että tuulikaapin oveen ilmestyvä teksti "kakkapää" on välillisesti itseaiheuttamani, eikä itkuni kylällä, menettämäni piimä diilin perään, herätä kyläläisissä aivan uskomattomia empatioita..
Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen tilanteeseen jossa voin verrata sekä Siwan ja K-kaupan maidon hintoja ja valita niistä mieleiseni.. .. ps. sekä siwasta että k-kaupasta saa valion maitoa vaikka kyseiset liikkeet ovat "kilpailijoita", kuitenkaan valio ei tietääkseni omista siwaa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:37 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 27, 2008 7:54 am
Viestit: 127
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa, Suomen Alabama
Tämä on omistetty Nastylle:

Uskon, että tarkoituksesi on provosoida keskustelua keskittymään epäolennaiseen. Selvennän sinulle muutaman asia minusta ja, jos et niitä usko/ymmärrä/opi, niin se on sinun ongelmasi.

1. Olen yksityishenkilö. Otin yhteyttä Suomalaisiin alan kauppoihin selvitelläkseni tätä keskustelua, joka on vellonut jo pitkään. Sain vastauksia kahdelta firmalta ja toiselta mm. dokumentteja aiheeseen liittyen (Muovisotilas kiristää)

2. En ole minkään airsoftyrityksen listoilla töissä. Olen tehnyt tällaista työtä, koska minusta (kuten monesta muustakin) on väärin se tapa, miten Muovisotilas toimii. Se tulee näkymään kuluttajassa myöhemmin.

3. En ole hyökkäillyt Muovisotilasta vastaan, vaan olen alunalkaen etsinyt vastauksia kysymyksiin. En niitä ole saanut Marskilta, joten päätin selvittää ne toista kautta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 5:32 pm
Viestit: 32
Nimi: Nasty
Kukas sulle kerto että oon ms palkkalistoilla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 7:39 am
Viestit: 28
Nasty: Viestiketjussa ei käsitellä oikeastaan missään kohtaa Muovisotilaan tai minkään muunkaan kaupan palvelua. Palvelu voi olla erinomaista, mutta keskustelun pointti on jotain ihan muuta kuin asiakasystävällisyys tms. Toimintavat eivät muutu positiivisiksi, pelkästään hyvän palvelun takia. Ja sama toisinpäin; pelkkä huono palvelu ei tee liikkeen toiminnasta kyseenalaista.

Edit: Viestiä jatkettu.


Viimeksi muokannut zakkez päivämäärä Ma Marras 28, 2011 11:17 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 19, 2004 9:09 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: lappeen Ranta
Asia, jota olen suuresti ihmetellyt koko tämän äärimmäisen mielenkiintoisen keskusteluaiheen ajan, on se, miten jotkut pystyvät suhtautumaan tähän niin puhtaan tunnepitoisesti ja kulkevat ns. laput silmillä kuin ravihevoset ikään. Ei tässä sentään uskonnosta ole kyse.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 9:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Sama on nähty Mikion viritysten ja Nemesiksen kohdalla. Kun asiakaskunta on nuorta, asenteet puolesta ja vastaan ovat kiivaat. Joskus yläasteella oli vielä aika tärkeetä, ettei kukaan luullu kuuntelevan jotain väärää bändiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 10:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 5:48 pm
Viestit: 15
Nimi: Ville Laakso
Hoh hoh. Tää on kuin kasa pikkulapsia kiukuttelisi kun suklaa on loppu tai jotain muuta. Tosi lapsellista touhua kaikilta. Ihan tosissaan, eikö tän paskan jauhamisen voisi jo lopettaa? Hankkikaa elämä tai menkää töihin... Tai takaisin lastentarhaan kasvamaan aikuisiksi. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2011 11:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Navane kirjoitti:
Hoh hoh. Tää on kuin kasa pikkulapsia kiukuttelisi kun suklaa on loppu tai jotain muuta. Tosi lapsellista touhua kaikilta. Ihan tosissaan, eikö tän paskan jauhamisen voisi jo lopettaa? Hankkikaa elämä tai menkää töihin... Tai takaisin lastentarhaan kasvamaan aikuisiksi. :P

Alotit tosi vahvasti ketjussa, mut vähän menee mettään. Ei kannata huudella niin kovasti sielläkään päässä, kun ei kuitenkaan suju sen mukaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 1:09 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 5:48 pm
Viestit: 15
Nimi: Ville Laakso
Sä oot kyllä edelleen paskanpuhumisen ja riidanhaastamisen yks parhaita yksilöitä, mitä Suomella on tarjota vaikka Japania myöten. Sä osaat kyllä räksyttää Valtterin käskyjen mukaan, mutta mitä sä ihan oikeesti olet saanut aikaiseksi elämässäs?

Paitsi paskan Roska-maineen? Tavaramerkkikiista jatkunee varmaan maailman loppuun asti, siitä ei varmaan koskaan tule yksimielisyyttä. Sun lapselliset kommentit tuskin edesauttavat rakentavaa keskustelua, toki voit aina piiloutua LEKA:n omistajan selän taakse jos sua joku arvostelee (voi äidin pikku Roskaa...). Muuhun et kykene ja sen tiedät ittekin.

Muovisotilasta sun on kiva ja pakkokin mollata kun olet yks LEKA:n agitaattori. Vaikket asioista mitään ymmärtäisikään. Tavaramerkkiasia nyt vaan ei ole ihan yksinkertainen asia, mitä yksi "roskan" kaikkitietävä viisaus vois ihmiskunnalle valottaa. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 5:48 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Mua harmittaa suuresti, että mua vedetään tähän tähän mukaan ja että sä, Navane, haukut mua mun foorumilla ihan miten huvittaa, liittymättä aiheeseen mitenkään.

Mä en usuta ketään kirjottamaan tähän ketjuun yhtään mitään, enkä muutenkaan tee oikeastaan mitään, mikä liittyisi Muovisotilaaseen. Mä oon kirjottanut pari viestiä tänne, mä oon suuttunut kun mua vastaan on tehty tavaramerkkihyökkäys, kaadoin sen tavaramerkin ja vittuuspäissäni pistin Varustelekan facebook-sivulle, että tämmönen tavaramerkki meitä vastaan yritettiin tehdä, muttei mennyt läpi. Olen myös avautunut lähipiirissä siitä, kuinka paljon mua on harmittanut tehdä tää, koska hommassa oli iso työ, eikä siitä ollut mikään kohta hauskaa tehdä. Mä olin silloin ihan satavarma, että Muovisotilas aikoo merkit saatuaan käyttää niitä meitä vastaan, ja kun nyt tuli ilmi, että niinpä niitä kiinalaisten tehtaidenkin nimiä saman tien käytettiin kilpailun rajoittamisesti, mun olettamukseni oli ihan hyvä.

Se, miks en antanut Muovisotilaan pitää merkkejä ja neuvotellut niistä, tuli sanottua jo aikaisemmin: jo olemassaolevia tuotteiden nimiä ei saa reksiteröidä tavaramerkeiksi, ja jos PRH:n tutkinta näissä asioissa on niin huonoa, että se päästää semmosta läpi, ei se vielä tee siitä millään tapaa oikeutettua. Mun mielestä noi nimet kuuluvat kaikille.

Navanen, Nastyn ja muiden sekä erityisesti Marskin kantsii nyt hetken rauhottua. Ei ole olemassa mitään salaliittoa. Marskilla tuntuu olevan sellainen mielikuva, että Pro Hobby, Milgear ja Varusteleka olisivat kaikki jotenkin yhdessä klikissä Muovisotilasta vastaan. Näin ei ole. Mun tietääkseni kukaan näistä firmoista ei tee mitään aktiivisia toimia Muovisotilasta vastaan, mutten voi sanoa varmaksi, kun mä en yhtään tiedä mitä Pro Hobbyssä tai Milgearissa tapahtuu. Mä oletan, että koska Marski on monesti ehdottanut jonkinnäköistä yhteistyötä, hän olettaa, että mä teen jo sellaista noiden muiden kanssa. En tee. Me tehdään kyllä kauppaa keskenämme - Varusteleka ostaa kuulia ja kaasua Pro Hobbyltä sekä hanskoja Milgearilta, Milgear ja Pro Hobby tekstiilejä Varustelekasta. Tää tapahtuu itseasiassa täsmälleen niinkuin kuluttajapuolella - kukin lähettää sähköisesti tilauksen, se pakataan ja lähetetään eteenpäin. Jos tämä on yhteistyötä, niin jokainen kuluttaja-asiakas, joka ikinä on ostanut Varustelekasta yhtään mitään, on meidän kanssa yhteistyössä. Mä oon muuten toimittanut noi ostamisen ehdot (lähinnä siis tukkualennuksen) myös Marskille, mutten ole ikinä kuullut sieltä tilattavan mitään.

Tää keskustelu ei ole virinnyt siitä, että joku Muovisotilaan vastainen liittouma olisi päättänyt aloittaa mustamaalaamisen, vaan siitä, että Muovisotilaan tekemiä tempauksia on alettu yksityishenkilöiden toimesta ihmetellä täällä. Viimeisin myrsky on Marskin itsensä aloittama - ketjuhan oli hiljaa tosi pitkää kunnes Marski aloitti taas puhumaan tavaramerkeistä.

Ihminen voi olla duunissa jossain ja puhua silti yksityishenkilönä. Joo, täällä on kyllä sanottu toisin, mutta ei se sanomalla muutu.

Sit vielä lopuksi: Varusteleka ei muuten kilpaile Muovisotilaan kanssa. Me ei myydä samaa kamaa. Tästä syystä mulla ei ole mitään intoa tehdä Muovisotilaan eteen yhtään mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 8:30 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Navane kirjoitti:
Sä oot kyllä edelleen paskanpuhumisen ja riidanhaastamisen yks parhaita yksilöitä, mitä Suomella on tarjota vaikka Japania myöten. Sä osaat kyllä räksyttää Valtterin käskyjen mukaan, mutta mitä sä ihan oikeesti olet saanut aikaiseksi elämässäs?

Räksytätkö itse käskyjen mukaan, joten oletat muidenkin tekevän samaa? En minä tarvitse käskyjä keneltäkään, tämä on ihan vapaa forumi jossa voi ihan vapaasti kirjottaa. OSaan lukea ja muodostaa mielipiteeni sen perusteella. Plus henkilökohtaiset kokemukset vaikuttavat toki asiaan.

Lainaa:
Paitsi paskan Roska-maineen? Tavaramerkkikiista jatkunee varmaan maailman loppuun asti, siitä ei varmaan koskaan tule yksimielisyyttä. Sun lapselliset kommentit tuskin edesauttavat rakentavaa keskustelua, toki voit aina piiloutua LEKA:n omistajan selän taakse jos sua joku arvostelee (voi äidin pikku Roskaa...). Muuhun et kykene ja sen tiedät ittekin.

Huomaatko itse, että olet tehnyt tätä vielä enemmän? En ole sinulta nähnyt yhtään järkevää viestiä keskustelussa. Suun loksuttamista ja salaliittoja sekä meikäläisen kimppuun käymistä. Ihan sama kuinka fiksua asiaa muut kirjoittaa, sulta tulee käsittämätöntä soopaa siihen päälle.

Lainaa:
Muovisotilasta sun on kiva ja pakkokin mollata kun olet yks LEKA:n agitaattori. Vaikket asioista mitään ymmärtäisikään. Tavaramerkkiasia nyt vaan ei ole ihan yksinkertainen asia, mitä yksi "roskan" kaikkitietävä viisaus vois ihmiskunnalle valottaa. :P

Kuten totesin, mun ei ole pakko mollata muovisotilasta minkään takia. Mollaan sitä, koska koko homma on ihan hölmö. Niinkuin monen muunkin mielestä.

Taitaa myös sinulle olla tavaramerkkiasia liikaa, kun henkilökohtaisuuksiin käyt. Et sä sillä itsestäs fiksumpaa kuvaa saa, saatika vie asiaa sen kummemmin eteenpäin.

Asiasta polveen, tätäkin keskustelua sivunnut tapahtuma ratkesi: http://www.hs.fi/talous/Oikeus+Verkkokauppa+on+yleisnimi/a1305550311040


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 8:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 5:32 pm
Viestit: 32
Nimi: Nasty
No pojat mittäs nyt minulla on hallussa dokumentti mikä kiistatta todistaa tuon g&g kuulien myynnin. Niitä ei enää saa kuin yksi liike suomessa yksinoikeudella.
Tää vasta on totaali paskaa vai mitä kaverit.Onkos seuraavana vuorossa g&g aseet ja mitäs sen jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 8:51 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Avaa uusi ketju asiasta, ja julkaise sinne löytösi. Tämä on minun suositukseni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 9:56 am 
Poissa

Liittynyt: To Elo 12, 2010 2:44 pm
Viestit: 21
Samaa mieltä Atlazn kanssa. Uutta ketjua vaan peliin ja paljastuksia ulos. Kyllä mä olen ainakin kiinnostunut yksinoikeussopimusten julkaisusta, mutta ei se sitä mitenkään muuksi muuta, että Muovisotilas valehteli pari vuotta tavaramerkkiasioista kirkkain silmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 10:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Mä en tajua miten tää G&G kuulahomma liittyy tähän tavaramerkkikusetukseen? Esim jos kysy Eagle Industriesilta, että haluaisin myydä heidän varusteitaan Suomessa, niin he vastaavat, että ei käy, yksi sopimus per maa ja sopimus EI:n varusteilla on jo Finnrappelilla. Tämä on valmistajan tapa toimia ja siihen ei voi mitään sanoa. Tai voi tietysti koittaaa ostaa sopimusta tässä tapauksesa Finnrappelilta.

Mutta tämä eroaa tästä tavaramerkkiasiasta sillä tavalla, että esim Finnrappel EI OLE rekisteröinyt Eagle Industries merkkiä omaksi tavaramerkikseen. Kuten ei varmasti ole tätä G&G kuulahommaakaan kukaan rekisteröinyt? Vai löytyykö PRH:n rekisteristä, että joku toimija tämän olisi itselleen rekisteröinyt? Jos ja kun ei ole rekisteröinyt, niin tämähn tarkoittaa sitä, että kuka tahansa voi G&G kuulia Suomessa myydä, jos niitä jostain myytäväksi saa. Ja jollei niitä G&G:ltä suoraan saa, niin tämä liittyy taas tuohon ensimmäisen kappaleen tekstiini. Mutta kuulia voi hommata muualtakin myytäväksi, G&G:n kuulia ei ole tavaramerkkirekisteröity, joten kukaan ei tuu sulta penäämään maksua tuotteiden myynnistä/kieltämään niiden myyntiä, vaikka sulla ei suoraa sopimusta G&G:n kanssa olekkaan. Näin itse Eaglen kanssa aikoinani keskustellessani ymmärsin ja uskon että tämä pätee myös tähän kuulagateen.

Eli täysin eri asia kuin Marskin tavaramerkkikusetus.

Edit:
Paitsi että http://tavaramerkki.prh.fi/ice-bin/oiice.dll/ca-ice/html/rekisterinrob.html?p_kanta=tuotanto&p_userid=vallatonv&p_lisays=1&p_lisaystoisto=ei&p_reknumero=244708&p_jaktunnus=. Eli Muovisotilas rekannut GG, mutta koska onneksi tyhmyys/osaamattomuus, niin GG != G&G.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 2:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Windi^ kirjoitti:

Tavaramerkkisuoja ulottuu myös läheisesti samankaltaisiin sanoihin ja logoihin. Ei varmana saa esimerkiksi Ualio-nimellä maitoa Suomessa myyntiin Valion kilpailijaksi, vaikka siinä vähän eroa onkin.

Kertokaa nyt jo niistä yksinoikeussoppareista, jos jotain tiedätte. Mä olen kuullut jotain, mutta huhuja en levitä. Sit voitte kyllä kanssa lukea tuon Windin asiapitoisen viestin tämän viestin päältä ja miettiä, onko se tosiaan sama asia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 2:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Sale kirjoitti:
Tavaramerkkisuoja ulottuu myös läheisesti samankaltaisiin sanoihin ja logoihin. Ei varmana saa esimerkiksi Ualio-nimellä maitoa Suomessa myyntiin Valion kilpailijaksi, vaikka siinä vähän eroa onkin.

Kertokaa nyt jo niistä yksinoikeussoppareista, jos jotain tiedätte. Mä olen kuullut jotain, mutta huhuja en levitä. Sit voitte kyllä kanssa lukea tuon Windin asiapitoisen viestin tämän viestin päältä ja miettiä, onko se tosiaan sama asia.


Joo noinhan se taitaa mennä, mun moka.

Tuo yksinoikeussopimus on tuon valmistajan vaatimus, näin ainakin Eaglen kohdalla. Tämä ei kuitenkaan rajoita sitä, että jos ostat vaikka ulkomailta Eaglen kamaa itelles joltain muulta tukkurilta tms, ettetkö voisi myydä sitä. Eagle vaan suoraan ei myy kuin yhdelle jälleenmyyjälle Suomeen, tässä tapauksessa Finnrappel. Väittäisin että kuula-asiassa kyse on vastaavasta tilanteesta. Mutta silti se ei rajaa keneltäkään pois G&G kuulamyyntiä, kuulat vain pitää hommata muuta kautta. Tällä tapaa poikkeaa tavaramerkeistä. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2011 4:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Navane ja Nasty on ilmiselviä troolareita. Eivät lue tai sisäistä muiden viestejä tai edes omiaan, jauhavat samaa soopaa koko ajan eivätkä opi. Turha niitä on ruokkia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 12:48 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 29, 2011 11:37 pm
Viestit: 7
Nimi: Mikko Spoof
blaa blaa


Viimeksi muokannut Spoofy päivämäärä Pe Elo 31, 2012 8:42 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 9:57 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 29, 2011 11:37 pm
Viestit: 7
Nimi: Mikko Spoof
Lisätään nyt vielä vähän faktaa liitteeksi, http://www.finder.fi/Metalleja%20ja%20m ... dot/159966
Nämä tiedot kattavat metallipuolen ja muovisotilaan, ILMOITETTU henkilöstömäärä viime vuonna 1 koko "organisaatiossasi".
Seuraavaksi vähän sisältöä softaajan ns." piiloitetuista" avainsanoista yms: http://www.websitevalue.us/www/softaaja.fi
Jännä juttu, että olette sisällyttäneet vastaavuuksiin mm. varustelekan?

Tässä on myös kokonaisuutena keskustelusi googlen kanssa, uskotko tosiaan että muut kauppaiaat Suomessa kohdistaisi voimavarojaan SINUUN? Eihän tuolla liikevaihdolla ja liikevoittoprosentilla voi pitää sinua edes kilpailijana, ellei mene kassa omaan taskuun? ... http://www.google.fi/support/forum/p/We ... 2671&hl=fi
Itse matikkaa koulussa väkipakolla harrastaneena voin todeta, laita pulju kiinni, ei kannata...
Plasticsoldier.eu:n avainsanat taas löytyvät täältä: http://programmer.lt/en/pagerank/?q=plasticsoldier.eu
Ei ihme Herra Korkman, jos sivusi ei ilman adwords kampanjaa löydy aina ensimmäisenä, sillä googlen mukaan pagerank sivustoillasi on 2/10, suosittelen optimointia...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 10:25 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 27, 2008 7:54 am
Viestit: 127
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa, Suomen Alabama
Lainaa:
Sain tänään sähköpostia eräältä yritykseltä, jossa minua kehotettiin
a) Olemaan tuomatta esille mitään asioita jotka saattaisivat vaikuttaa negatiivisesti tähän yritykseen tai yritys ottaa yhteyttä poliisiin. Myöskään kukaan muu ei saa ottaa asiaa puheeksi tai yritys menee kertomaan minusta poliisille
b) Olemaan sanomatta kenenkään nimiä inter netissä tai asiasta mennään poliisille


Samanlaista tekstiä on saapunut minullekin. Tässä tapauksessa puhelinsoiton muodossa.

Eli sain 30.11.2011 klo 10.30 puhelun herralta X, joka käski minun lopettelemaan liikkeestä Y valehteleminen. Olen kuulemma tuonut selviä valheita esille ja joiden esittäminen haittaa herran X toimintaa.

Puhelu oli muotoa vihjaileva uhkailu, eli suoraan ei puhuttu sinipukuisista miehistä, joiden hihassa on miekka ja leijona, vaan puhuttiin kuin GMAN konsanaan: "Prepare for unforseen Consiquences"

Tosiaan, en ole mielestäni esittänyt valheita netissä. Jos rautalangasta aletaan vääntämään, niin olen yksityishenkilö, jota huolestuttaa tällainen muiden alan yritysten kiristys, josta olette saaneet todisteena mm. foorumille linkitetyn dokumentin. Samaten maanantaina 28.11.2011 juttelin toisen kaupan kanssa siitä, kuinka tämä kauppa on kovistellut heitä. Tämä mielestäni on selvä muiden yritysten toiminnan rajoittaminen.

Taidanpa tästä ajella rauhallisesti kotia täällä Kannonkoskella. Onneksi kunnassani ei ole hissejä, varmaan tuon hissitapaturman mahdollisuus on kasvanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 11:28 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Spoofyn viestissä vihjattiin, että Muovisotilas olis tehnyt laitonta toimintaa. Sensuroin sen pätkän pois tuolta. Suomessa ei saa sanoa toisen tehneen rikosta, ei ainakaan ellei samalla tee rikosilmoitusta. Korkman on ilmoittanut mulle lähtevänsä oikeustoimiin mua vastaan, eli jos se niin tekee, olis ihan kiva että se maksaa tyhjästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 11:52 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Ihan vaan mielenkiinnosta, mistäs se sua voi syyttää? Vai siitä, että olet tän laudan modena vastuussa ihmisten kirjoituksista/moderoinnista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 11:56 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Selvitin inter Net poliisi fobbalta tätä.

Lainaa:
>>Osaatko nopsaan sanoa miten lain mukaan menee, jos ylläpitämälläni keskustelufoorumilla esitetään esim. uhkaus jotain toista käyttäjää kohti. Olisinko tässä tilanteessa vastuussa kirjoittajan tekstistä?

Moro!

Sua koskee siinä vaiheessa laki tietoyhteiskunnan palvelujen tuottamisesta, eli sua pitää erikseen pyytää poistamaan materiaali. Tsekkaa laki läpi.

Jos taas matsku olis kiihottaminen kansanryhmää vastaan tai lapoa, niin juttu menee hieman mutkikkaammaksi. Kiihottamisrikoksen osalta ollaan vasta tekemässä tulkintasuositusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 11:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
atlaz kirjoitti:
Selvitin inter Net poliisi fobbalta tätä.


Laita fobbal urli tähän ja pyydä käymään läpi et täyttyyks mikään rikosnimike :) Väitän että ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 12:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 5:57 am
Viestit: 645
Veikkaan, että fobbaa ei kiinosta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 2:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Hitsinvitsi herra Korkmanin kanssa. :D Tämä on elämää suurempaa draamaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Ihan päivänselvä asia tää on: koska modet poistavat selvät asiattomuudet, ollaan lain lisäksi myös hyvien tapojen puitteissa.

Ei tää sillai toimi, että kuka hyvänsä voi rekisteröityä ja sen jälkeen uhkailla ja/tai loukata kunniaa, mutta vastuu olisi ylläpitäjän. Varsinkin kun laittomuudet poistetaan oma-aloitteisesti heti niitä havaittaessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 2:45 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Korkman on lähetelly mulle liudan maileja, joissa määräillään koko ketjun poistamista sekä kaiken sellaisen poistamista missä miehen nimi tai firman nimi mainitaan. Korkman on myös neuvonut mua olemasta kommentoimatta Varustelekan asioita(?). Korkman on sitä mieltä, että jos en poista tätä ketjua, syyllistyn jonkinnäköiseen pahaan tekoon, koska me kuulemma kilpaillaan. Varmaan joo Varustelekassa myydään jonkin verran muovikuulia, ja Muovisotilaalla on esillä pari vaatetta, mutta vahvasti väitän, että meidän ristiinmenevät tuotteet ovat suhteessa firmojen muuhun myyntiin niin vähäisiä, ettei todellisesta kilpailuasetelmasta ole kyse.

Korkman vihjaa kyllä, että ketju sisältää jotain, minkä takia jotain pitäisi poistaa (täällä on jossain mm. kuulemma kunnianloukkaus) muttei erittele. Mä en todellakaan ole poistamassa koko ketjua, koska se jos mikä loukkais kuluttajan oikeuksia - Suomessa ei kovin montaa airsoft-foorumia ole, ja vielä vähemmän sellaisia, joissa Muovisotilaan toimintaa vois käsitellä niin avoimesti, kuin täällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 7:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 27, 2008 7:54 am
Viestit: 127
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa, Suomen Alabama
Tosiaan herra X soitteli jälleen uudestaan tuon edellisen viestin jälkeen. Koska minulla oli(on) töitä, niin ei kerennyt puhumaan. Ensimmäisessä vastaamassani puhelussa tosiaan kyseltiin minun asuinpaikkakuntaa ja nimeä - tarkoituksena ottaa yhteys sinipukuisiin miehiin, vaikka en ole mielestäni tehnyt mitään väärin.

Olen aluksi kysynyt firmalta selitystä tähän 3 uuden tavaramerkin rekisteröimiseen tällä foorumilla ja sen jälkeen, kun asia on pala palata selvinnyt (kun liikkeen epämääräinen vastaus ei ole vakuuttanut ja muut täällä ovat tehneet omaa tutkimusta), niin olen esittänyt oman mielipiteeni asiasta saatuani kokonaisnäkemyksen toiminnasta.

Uutta puhelua odotellessa..........


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 8:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 9:58 pm
Viestit: 117
Toivon kylmästä sydämestäni, että Herra "X" joutuu vastuusiin tekemisistään, joko lain silmissä tai sitte vaan ihan karman kautta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 8:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Mun nähdäkseni Marski ei ole tehnyt sellaista, mistä joutuisi lain mukaan edesvastuuseen. Kirjoittelu täällä ja jokunen meili ynnä puhelu ja poliisien mainitseminen ei ole laitonta.

Huonon karman toivominen toiselle on taas sama ku sanoisi että jumala loi mut ateistiksi. Jos karmaan uskoo, sen toimimista ei tarvii toivoa. Paskan toivominen toiselle on huonoa karmaa itelle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2011 8:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 14, 2003 7:19 pm
Viestit: 9
Tää on NÄTTII! Kyttäjuttuja, lakimiehiä, uhkailua ja lahjontaa. Wau!

Juuri sitä mitä suomalainen airsoft tarvitsee! Keep up the good work, Marski!

Trolli out.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Muovisotilas
ViestiLähetetty: Pe Joulu 02, 2011 10:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 8:03 pm
Viestit: 104
Softaaja.fi:n ylläpito pyysi minua tarkentamaan taannoista Jarkon viestiä koskien Softaajan foorumille kirjoittamaani viestiä. Foorumin ylläpito ei viestiäni muokannut, vaan tein sen itse sivuston omistajan lainopillisen neuvonantajan pyynnöstä.

Tarkentaisin vielä, että minulla ei ole enää mitään tekemistä Softaaja.fi:n eikä Muovisotilaan kanssa, joten toivoisin, ettei minua sotketa yhtään enempää tähän jupakkaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 731 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com