Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Marras 10, 2024 7:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 472 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: M120 virit
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 6:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
M120 virejä olen MP5SD5 aseeseeni ajatellut. Todella paljon olen jo saanut kerättyä tietoa vireistä/niiden asennuksesta, mutta vielä on jäänyt vähän kysymyksiä auki:

1. 8,4V akku ei taida tuossa vaiheessa enää riittää. Kumpi olisi järkevämpi, 9,6 vai 10,8V? Mistähän päin suomea saisi Sanyon akkukennoja? Ilmeisesti akkujen kapasiteetti ei saa olla liian suuri? Muistaisin jostain lukeneeni, että liian iso mAh lukuiset akut saattavat vaurioittaa asetta tms.

2. En ole saanut selville, mitä osia Systeman M120 Mp5 viripaketti oikein sisältää. Tiedän siis mitkä osat siinä on, mutta tarkempia nimityksiä en.

3. Kannattaako hankkia normaalit, helical vai all helical rattaistot?

4. Kumpi parempi, alumiininen vai jokin poly carbonate mäntä? Jostain luin, että tuossa alumiinisessa jotain omia ongelmiaan. Entäpäs männänpää? Niitäkin näyttäisi olevan vähän eri materiaaleista.

5. FTK:ssa tulee mukana myös selector plate ja ymmärtääkseni se osa, joka estää rattaiden pyörimisen toiseen suuntaan. Minkä takia nämä pitäisi vaihtaa?

6. Minkähänlaiset laakerit kannattaisi hankkia? Ihan vain jotkut metalliset, vai jotku kuulalaakerit?

ICS:n vahvistettua mechaa olen ajatellut, halpa kun on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 6:58 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
1. 8,4v largeakku riittää vielä, varsinkin jos on 1700mAh tai 2000mAh. Voi siihen 9,6v akunkin pistää kaveriksi jos viitsii.

2. Siis tiedät osia muttet alkuperäisiä nimiä? WGC listaa seuraavat osat: Gear Set, Piston Head, Nozzle, Piston, Cylinder, Cylinder Head, Taper Spring, Spring Guide, Metal Shims

3. Normaalit ovat halvimmat ja riittävät, all helicalit mieluummin kuin helicalit - viimeeksi mainittujen kanssa on monilla ollut ongelmia.

4. Alumiinimäntä on ylilyöntiä, sen kestävyyttä ei tarvitse.

5. Ainahan on kivempi jos on kestävämpi, mutta Maruin alkuperäisetkin osat ovat tässä tapauksessa aivan riittäviä.

6. Kuulalaakerit vaativat erinomaisen tarkkaa shimmitystä, eli vaikeat asentaa, mutta ovat paremmat. Metallilaakeritkin riittävät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 7:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Kiitoksia tiedoista.

Kävi kuten pelkäsinkin, eli kukaan ei ymmärtänyt kohtaa kaksi. En osannut millään sanoa sitä järkevästi :) Siis tarkoitin, että mitä nämä osat ovat. Siis ohan paketissa rattaat joo, mut mitkä rattaat jne.

Täytyy varmaan kokeilla ensin 8,4V ja jos tuntuu että ei riitä niin 9,6V tilalle. Halvalla saa kun itse tekee.

Vähän kyllä tosiaan itsekkin kuullut pahaa noista helical rattaista. Varmaan normaalit sitten menee ostoon.

Saa olla sitten metallilaakerit. Muutenkin vähän tuota shimmitystä pelkään :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 7:13 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Twisted kirjoitti:
Kävi kuten pelkäsinkin, eli kukaan ei ymmärtänyt kohtaa kaksi. En osannut millään sanoa sitä järkevästi :) Siis tarkoitin, että mitä nämä osat ovat. Siis ohan paketissa rattaat joo, mut mitkä rattaat jne.


Haluat tietää mitä mikin osa tekee ja miksi se on tärkeä/onko se tärkeä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 7:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
WDW kirjoitti:
Twisted kirjoitti:
Kävi kuten pelkäsinkin, eli kukaan ei ymmärtänyt kohtaa kaksi. En osannut millään sanoa sitä järkevästi :) Siis tarkoitin, että mitä nämä osat ovat. Siis ohan paketissa rattaat joo, mut mitkä rattaat jne.


Haluat tietää mitä mikin osa tekee ja miksi se on tärkeä/onko se tärkeä?


Ei :D
Kun, siis onko paketissa esim helical, all helical vai mitkä ihmeen rattaat?
Eipä nyt joka ikisellä osalla ole merkitystä, mutta oleellisimmat.
Lähinnä sen takia, että ostanko FTK paketin vai keräänkö itse osat jotka haluan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 7:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Eli tarkoittaa normaali rattaita?
Tuossakaan ei mainita millainen männänpää. Niitäkin on WGC:ssä 6 erilaista. Mäntiä erilaisia, erilaisia sylinterinpäitä jne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 10:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Tällaisen paketin kokosin WGC:stä:

ICS Reinforced Gearbox Set for MP5 / G3 Series 45e
Paketti sisältää myös M120 jousen ja kuparilaakerit.
Ovatkohan nuo tarpeeksi laadukkaat laakerit, vai kannattaisiko ostaa metalliset systeman?

Systema New Bore Up Cylinder Set for MP5 57e
Paketissa siis sylinteri, sylinterinpää, männänpää ja suutin.

Systema Flat Gear Set I ( Standard ) for Gearbox Ver.2/3 45e
Kannattaako ottaa ihan standard, vai high-speed/torque-up?

Systema Poly Carbonate Piston for Gearbox Ver 2/3 22,50e
Mikähän ero tällä on Area 1000 Poly Carbonate mäntään? Hinnaltaan ainakin kolminkertainen.

Systema Spring Guide with Bearing for Gearbox Ver 2 13e

Eikös tuo aika asiallisen näköinen viripaketti olisi?
Hintaa tulee 182,5e (*1,26~230e) ja vähän postikuluja päälle jos kaveriporukalla tilataan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 6:52 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Bore-up -osia kannattaa asentaa vasta M140-jousen yhteydessä. Highspeed-rattaat eivät kestä yli M100.
M120-viri tarvitsee seuraavat:

Spring guide with bearing), ALU piston head tai with bearing, jälkimmäinen on toki parmepi, Ordinary gear set original tai torque-up, Cylinder Head, Airseal nozzle, Metal Bearings. Lisäksi asennusta auttaa huomattavasti voiteluaineet ja shimset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 9:58 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Jos laittaa torque-up rattaat niin vaikuttaako se myös tulinopeuden pienenemiseen?

Sitten mitähän eroa näillä osilla oikein on:

Area 1000 Teflon Cylinder for MP5A4/A5/SD5/SD6
Systema N-B Cylinder Type-2 for MP5A4 / A5 / SD5 / SD6 / MC51

Area 1000 Cylinder Head for Gearbox Version 2
Systema Cylinder Head for Gearbox Ver.2

Area 1000 Poly Carbonate Piston for Gearbox Ver 2/3
Systema Poly Carbonate Piston for Gearbox Ver 2/3

Nuo "area" osat vähän halvempia noin yleensä. Ihan vain laatuero? Kumpaahan sitä kannattaisi ottaa. Noissa kahdessa ensimmäisessä hintaero on mitätön, mutta tuossa männässä hintaeroa on jo aika paljon.

Systema Aluminium Piston Head with Bearing for All

Tuo varmaankin hyvä valinta männänpääksi.

Niin onkohan eroa noilla ICS:n kuparilaakereilla ja systeman metallisilla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 10:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Jostain luin, että torque-up rattaat olisi vasta m130-m140 jousille, jotenka niitä ei varmaankaan tarvita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 3:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Mitenkäs muuten jos rakentaa oman akun. http://www.partco.fi saisi Sanyo 1,2V/1700mAh NiCd akkukennoja, jossa vielä mainitaan, että ne soveltuvat esim. RC-autoihin (eli pieni sisäinen vastus).
Eikös tällaisista voi ihan hyvin rakentaa oman akun?

9 tuollaista kennoa (10,8V) maksaisi 34euroa, eli paljon vähemmän kun viriakut ja niistä saisi tehtyä juuri aseeseen sopivan akun. (siis muodoiltaan).
Kumpihan muuten järkevämpää, normaaliraattaat ja 9,6V akku vai torque-upit ja 10,8V?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 4:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:40 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Espoo
Twisted kirjoitti:
Mitenkäs muuten jos rakentaa oman akun. http://www.partco.fi saisi Sanyo 1,2V/1700mAh NiCd akkukennoja, jossa vielä mainitaan, että ne soveltuvat esim. RC-autoihin (eli pieni sisäinen vastus).
Eikös tällaisista voi ihan hyvin rakentaa oman akun?


Itse olen rakentanut juuri kyseisistä kennoista 12 volttisen akun ja hyvin toimii. Partcolta saa vielä 10% alennuksen 10 kappaleen sarjoissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 11:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Sain tuossa vähän lisää vinkkejä tuon paketin kokoomisessa ja tällaiselta nyt näyttää:

ICS Reinforced Gearbox Set

Systema Flat Gear Set III ( Torque Up )
Kuulemma kannattaa tuo torque-uppi mieluummin ottaa.

Systema N-B Cylinder Type-2

Systema Silent Head Set
Pitäisi kuuleman mukaan kestää M120 virit hyvin ja kaikin puolin hyvä valinta.

Guarder Polycarbonate Piston for TM AEG Series
Systeman punaisissa männissä kuulemma ollut valmistusvikoja tms., jotenka tuo parempi vaihtoehto.

PDI Spring 170%
Vastaa M120 jousta. Laadukkaampi kuin ICS:n

Systema Air Nozzle

Systema Anti-reversal Latch
Ilmeisesti tämäkin kannattaa uusia

Systema Shim Set

Ja sitten itsetehty Sanyo 1700mAh 9,6 tai 10,8V akku.

Saa pistää mielipiteitä kommentteja sun muuta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2003 6:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Rattaista ja akuista sen verran, mitä enemmän Torque rattaat ovat, sitä enemmän vääntöä löytyy, jolloin esim. kaverini M4:n M130-virit toimivat täydellisesti pelkällä 8.4V 600mAh -akulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 15, 2003 11:35 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Mutta eikös se niin ole, että mitä enemmän vääntöä, sitä vähemmän nopeutta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 29, 2003 5:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 04, 2003 8:17 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vantaa, next to The Kartano
Mutta kuka haluaa nopeutta jos aseessa on paalle M100? Itse en tue suurta RPM:'a' jos aseessa on enemman kuin M100 tasoinen jousi, ihan sen takia etta vaikka sarjaa on kiva porskuttaa niin kun se sarja kulkee kohlaisella nopeudella niin ei sita ole kiva ottaa vastaan, eli kannattaa myos sita toista osapuolta ajatella kun iskee vireja aseeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 31, 2003 5:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 16, 2003 8:09 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Nurmijärvi
Minun mielestä kannattaisi alumiinimäntä hommata. Ainakin mulla on, eikä ole ollut MITÄÄN ongelmia milloinkaan. Systeman punainen polykarbonaattimäntä halkesi muutaman kymmenen kuulan ampumisen jälkeen. Ja alumiinistä mäntää ei ainakaan tarvitse uusia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 02, 2003 10:37 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Alumiinimäntä pistää laatikon kuoret ja sylinterinpään kovemmalle rasitukselle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2003 2:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Saako selaiset osat sopimaan yhteen:

Systema viripaketti m130 170e ja siihen m120 jousi, ja kaikki tämä AK47?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 08, 2003 7:01 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Ihan täsmälleen sama kysymys: http://www.varusteleka.fi/forum/viewtopic.php?t=11


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 9:51 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Uutta ketjua en viitsinyt aloittaa, niinpä heitän tämän tänne.

Mitähän tuo Nemesiksen M-100 viripaketti sisältää? Tuotekuvauksessa sitä nimittäin ei kerrota, eikä varmaan olisi kiva huomata, että samat osat olisi saanut puolta halvemmalla erikseen ostamalla. No, tuskin Nemesis yrittää kusettaa, ei tästä suurta huolta, mutta riittääkö tuo paketti satajouselle.

Kuinka paljon M-100 muuten lisää kuulan lentomatkaa ja -nopeutta? Olisiko saman tien järkevää ostaa 120, kun ulkona pelaamme? Ja millaista akkua satavirit haikailee, entä 120?

Toksia vastauksista jo etukäteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 1:19 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Nemesiksen M100-paketti sisältää seuraavat viriosat: jousenohjain, jousi, männänpää, sylinterinpää, suutin ja laakerit (sekä shimmit). Paketti on riittävä, kertoohan sen jo sekin, että kauppa on sitä myynyt jo monta vuotta.

Lähtönopeutta tulee se 100 m/s, kantaman ja tarkkuuden lisä on asekohtaista. Ei kannata saman tien pistää mitään M120-viriä - hintaa tulee rattaiden ja männän verran lisää, ja aseella ei sitten enää pääsekään kaikkiin peleihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 9:21 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
M-120 virejä en muuten olisi ajattellutkaan, mutta omistan AUGin, jossa on kiikari. Ase olisi kiva virittää sille tasolle, että sillä kehtaa kauempaakin ampua.

Ja eihän se niin suuri homma ole vaihtaa tuo jousi niihin isompiin peleihin, joissa harvakseltaan käyn. Tai siis tulen käymään.

Kuinka paljon nuo virit lisäävät kantoa AUGiin, tarkkuuspiipun kanssa, tottahan toki?


EDIT:
Tosin tällä hetkellä kiikaria käytän lähinnä maaston tarkkailuun, kun puskissa kykin. Saa sitten nähdä kuinka siitä on hyötyä virien kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2003 10:30 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kantaman ja tarkkuuden lisä on asekohtaista, kuten juuri sanottiin.

Mikään viritys ei muovikuulapyssyä tee sellaiseksi, että kiikaritähtäimestä olisi tähtäämisen kannalta hyötyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2003 4:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 12:48 am
Viestit: 88
Paikkakunta: Rovaniemi
Omassa SR-16:sta on valmiina jo tuo M100, mutta suuremman kantomatkan ja lähtönopeuden toivossa ajattelisin asentaa tuon M120 virityksen. Helpointa olisi ostaa Systeman M120
Full Tune Up-kit, mutta kerta aseeni on jo valmiiksi viritetty niin haluaisin tietää olisiko mahdollista säilyttää vanhoja osia? Myös vinkìt akun valintaa koskien olisivat tervetulleita. Tilaa löytyy ICS AN/PEQ-2-yksikön ja M16-täystukin
muodossa.

Tavoitteena on siis sisälmysten pitkäikäinen kestävyys ja pidempi tehokas kantama kuin M100-tason virityksellä.

Alla lista osista jotka ovat aseen sisälle tällähetkellä

KM trk piippu (sr-16 vakiota vastaava pituudeltaan)
M4 metallinen hopup

Systema Progear reinforced box, jonka sisällä:

Maruin rattaat
Metalliliukulaakerit
Systeman Polykarbonaatti mäntä
Systeman airseal männänpää
Systeman M100 jousi
Systeman laakeroitu jousenohjain
Systeman airseal suutin

Tarvitseeko tuota boksia vaihtaa? Pienen IRC:ssä suoritetun kyselyn jälkeen vastaus, oli että boksia ei tarvitse vaihtaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2003 8:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Jaakonpoika kirjoitti:
Kantaman ja tarkkuuden lisä on asekohtaista, kuten juuri sanottiin.

Siis asekohtaista, ei mallikohtaista. Aivan... :oops:

Jaakonpoika kirjoitti:
Mikään viritys ei muovikuulapyssyä tee sellaiseksi, että kiikaritähtäimestä olisi tähtäämisen kannalta hyötyä.

Enpä tiedä... Puskassa kyykyllä kun tarkkailee, on kiikarista yllättävää hyötyä. Maaston tarkkailu helpottuu ja tiimiläisille saa tarkkaa tietoa pitkänkin matkan päässä olevista vastustajista. Ja kunhan M120-virit saan sisään, pitäisi kuulan kantaa ainakin 50 metriin, joka on matka, jossa kiikarilla on oikeasti hyötyä. Mielestäni jo 30 metrissä.


EDIT:
Ja tänään, kun ajattelin purkaa aseen mechan ihan koemielessä, (ensimmäinen kertani) tuli AUGin kanssa yllättäviä ongelmia vastaan. Aika avuton ja tyhmä fiilis siinä tuli, kun mecha ei syntynytkään takakautta ulos suurempaan maailmaa. Se jäi jumiin kun sitä oli saanut sentin tai kaksi taakse. Ei kai sitä runkoa kahteen palaan pidä saattaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2003 5:05 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Conan: Toisiksi ensimmäinen viestini tässä ketjussa listaa M120-virin tarvitsemat osat.

AUGin boksi tulee aseesta ulos kun tarpeeksi käyttää voimaa. Periaatteessa voit kalautella runkoa vaikka pöytää vasten, mutta esmes kättä vasten isku ei ole yhtä terävä ja siten runkoystävällisempi. Vaikeaa, tai ainakin pelottavaa se ensimmäisellä kerralla on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2003 8:23 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Kiitoksia, Jaakonpoika.

Alkoi homma vähän epäilyttämään, kun kaverin mecha solahti PeeYsikympistä ketterästi ulos. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2003 8:34 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
AUGin runkorakenne on, täysmuovisena ja purkutavan huomioon ottaen, aika herkkä, joten turhaan ei kannata asetta availla. Rataslaatikon huono istuminen runkoon voi aiheuttaa ongelmia puoliautomaatin toiminnassa tai pahimmillaan tehon menetystä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2003 7:40 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Semin kanssa ongelmia tosiaan oli, mutta se korjaantui, kun noudatin neuvoasi laittaa teippiä välilevyn ja mechan väliin. Nyttemmin ase ei ole jumittanut vaikka yrittäisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 23, 2004 11:42 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Aihetta sivutaan myös tässä: http://www.varusteleka.fi/forum/viewtopic.php?t=11 (m130 FTK -> M120)
Ja tässä: http://www.varusteleka.fi/forum/viewtopic.php?t=435 (M120-virit)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 24, 2004 10:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 10:44 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Keuruu
Millaista viritystä sitä uskaltaisi änkeä Fa-Masiin? Olisiko neuvoja, kun en oikeastaan viritykseen ole pahemmin perehtynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 24, 2004 1:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
Pale kirjoitti:
Millaista viritystä sitä uskaltaisi änkeä Fa-Masiin? Olisiko neuvoja, kun en oikeastaan viritykseen ole pahemmin perehtynyt.


Famasiin on nykyään vaikia saaha viriosia. Se lienee ongelmistasi ensimmäinen ja samalla kaikkein vaikein ratkaistava.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 24, 2004 9:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 6:39 pm
Viestit: 324
Paikkakunta: Vaasa
Fa-Mas kestää ihan hyvin M100 ja M120-virejä, siis kunhan siihen on vaihdettu asianmukaiset osat. Mecha itsessään kestää hyvin, kuten ver.3, mutta rattaat tulee ainankin vaihtaa. Mechoille ver.2 ja 3 tarkoitetut sopivat Fa-Mas:iin. Muita yhteensopivia osia ovat myös sylinteri ja mäntä sekä niiden päät. Fa-Mas:ia varten on oma suutin joka on miltein kaikista kaupoista loppu.

[Muokkaus:] Varsinainen tietoisku! Jos ei ole mitään sanottavaa, parempi jättää sanomatta. Ollos varoitettu. -hRotten

EDIT: Korjailtu, viestistä puuttui olennaisin osa.


Viimeksi muokannut JT päivämäärä Ti Marras 09, 2004 7:07 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 27, 2004 11:32 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Jaakonpoika kirjoitti:
Spring guide with bearing), ALU piston head tai with bearing, jälkimmäinen on toki parmepi, Ordinary gear set original tai torque-up, Cylinder Head, Airseal nozzle, Metal Bearings. Lisäksi asennusta auttaa huomattavasti voiteluaineet ja shimset.


Tuohon listaan voisi lisätä vielä ratashaan, eli reversal prevention latchin. Ko. osa nimittäin kuluu aika reippaasti. Systeman versio on kumminkin huomattavasti kestävämmästä metallista tehtailtu kuin Maruin vastaava. Tosin osa on sellainen että sen voi suhteellisen huolettomasti käyttää "loppuun" ja kun se ei enää toimi niin vaihtaa härvelin parempaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 4:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 7:43 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Sibbo
Nyt lähti sitten Rynchesterin kokoaminen käyntiin ja pistän AK-s(-ärmimmän) tilaukseen. Perusajatusta pidemmälle en ole virittelyä omaksunut, mutta kokosin tälläisen listan, mitä nyt tietämykselläni sain aikaiseksi:

Systema N-B Cylinder Type-1 for AK47 / XM177 / SG551
Systema Cylinder Head for Gearbox Ver.3
Systema All Helical Gear Full Set ( Torque Up ) for Gearbox Ver. 2/3
Systema Shim Set
Systema Air Nozzle for AK
PDI Spring 170 for all AEGs ( exclude PSG-1 )
Systema Anti-reversal Latch for Gearbox Ver 2/3
Systema Aluminium Piston Head with Bearing for All
Systema Aluminium Piston for Gearbox Ver 2/3
Systema Oiless Metal Bushing for All
Systema BS 6.04mm Barrel for AK

eli PDI:n 170-jousi varmaankin vastanee M120:stä, joten mikäli jokin listassa on ylimääräinen tai jotain puuttuu yms. , niin kaikenlainen kommentointi on erittäin tervetullutta :)

[muokattu; aijuu, unohtui aivan. Sanyon 9,6V 1500mAh AK-tyyppinen akku on varmasti täysin riittävä vempeleeseen? Ja tarviiko tuohon Systeman trk-piippuun Systeman hoppikumin kaveriksi?]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 5:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 15, 2004 7:30 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Helsinki
Ostappa mieluummin KM:n tarkkuuspiippu. Siihen ei ainakaan tarvitse mitään kaveriksi. Tappet plate kannattaa myös uusia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 7:43 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Sibbo
KM:ää tarkastelinkin sillä silmällä.
Olen jäänyt sellaiseen käsitykseen ettei Tappet pleittiä tarvitsisi uusia kun vasta m130-tasoisissa vireissä, olenko aivan väärässä?

Pitäisikö samalla moottori vaihtaa EG1000-ässään 8) , vai onko se jo turhamaisuutta? :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 5:31 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 15, 2004 7:30 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Helsinki
Itse ainakin kyllä suurinpiirtein kaiken vaihtaisin m120-viritystä varten ja tappet plate maksaa sen 8e niin onko sillä väliä oikeastaan? Ja haluttaessa tulevaisuudessa voi heittää isomman jousen sisään.
Mieluummin laitat systeman moottorin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 5:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 7:43 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Sibbo
Siis onko tuosta moottorista nyt konkreettisesti tarpeeksi hyötyä, että se kannattaa ihan noin raha-asiat mielessä vaihtaa?

[Muokkaus] ISOT KIRJAIMET. -Jaakonpoika


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 7:46 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Jousi ei vaikuta suutinlevyn toimintaan millään tapaa. Uudet moottorit voivat olla joko akkuystävällisempiä tai nopeampia, kuitenkin niin, että suurempaa eroa saa eri akuista. Moottori kannattaa vaihtaa vain jos vanha leviää alta. Virimoottoreissa on osassa mahdollisuus vaihtaa ratasta, mutta sekin on vain valmistautumista hajoamisen varalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2004 9:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 7:43 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Sibbo
Asia selkeä, kiitoksia vastauksesta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 472 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com