Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:13 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 147 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 11, 2008 8:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 1:14 pm
Viestit: 10
aagi kirjoitti:
Minulla on capassani sellainen ongelma, että ase ampuu tyyliin joka toisen kuulan, ja joku neljännellä kerralla iskuri jää väliasteeseen. Liipasinkoneistossa tai iskurissa ei ole mielestäni mitään vikaa, vika on joko liippaassa tai männänpää-suutin-sylinteri -järjestelmässä. Männänpää on ihmeellisen väljä, siitä jää melkein 1mm rako itse kiinityskohtaan. Sen tiiiviste on kuitenkin tukevasti paikoillaan. Lisäksi, suuttimen palautinjousi (mikä lienee virallinen nimitys) on hieman vaurioitunut.
Ongelma ilmeni sen jälkeen, kun aseeseen pääsi hiekkaa sisään, olen kuitenkin puhditanut sen jo moneen kertaan, mutta naarmuja löytyy koko järjestelmästä.
Mikä voisi olla vika?
Toivottavasti en kirjottanut liian epäselvästi, kiitos vastauksista jo näin etukäteen.


Eikö kukaan osaa auttaa? Minulla olisi sama vika pyssyssä, joskin minulla se ihmeellisesti vain ilmestyi talvivarastosta esiinkaivamisen yhteydessä. Noiden jo kuvattujen ongelmien lisäksi minun Capani tykkää purskautella kaasuja pihalle. Olen nyt purkanut aseen täysin osiin enkä mistään ole mitään vikaa löytänyt, ja nyt kaivattaisiin apuja...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ti Maalis 11, 2008 8:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:11 pm
Viestit: 288
Paikkakunta: Espoo
Lippaan venttiilissä saattaisi olla vikaa. Onko tarkastettu, että on kunnossa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ke Maalis 12, 2008 2:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 1:14 pm
Viestit: 10
Avasin lippaan tuossa äsken ja ainakaan silmämääräisesti ei venttiilistä vikaa löytynyt. Uitin sen varmuudenvuoksi vielä silikoniöljyssä, mutta ei auttanut. Äsken huomasin vielä muuten lisää vikaa, slide stopper ei jostain syystä ammuttaessa toimi, vaikka muuten liikkuukin oikein hyvin. Mikä ihme voi aiheuttaa nämä viat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2008 11:03 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
No oletko puhistellut/ silikoonannut kahvan sisällä olevat osat? Ja sitten kannattaa ne peltiläpyskän 3 hakasta väännellä oikeaan asentoon. Ne vääntyilee ajan myötä ainakin omassa capassani. Varsinkin se keskimmäinen hakanen. Ite puhistelen säännöllisesti nämä osat ja katon varmaks, että kaikki ottavat kohilleen (kuten nuo hakaset). Tästä minulla johtui tuo iskarin puoleen väliin jääminen ja ettei ase ampunut joka painalluksella. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2008 10:21 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 1:14 pm
Viestit: 10
Onko jossain päin nettiä olemassa kuvaa noiden kynsien oikeista kulmista? Kyllä se silmämääräisesti ihan hyvältä näytti kun tuon purin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ke Kesä 04, 2008 2:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Moro! Tuli tossa talvilevon jälkeen sellanen ongelma, että capan lipas alko heittää kaikki kaasut pihalle lippaan pohjasta. En muistanut laittaa talven ajaksi lippaaseen kaasua joten tais tehä tiivisteille paskahomman? Kaasu tulee ulos lippaan pohjasta, tarkemmin sanottuna siitä "kuulajousen" alapuolelta. Miten sais ton vuodon korjattua? Ja jos öljyä pitää käyttää niin mihin sitä tarkalleen ottaen tulee laittaa? :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ke Kesä 04, 2008 2:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Jeps eipä tarvihekkaan enää apua, Hessu autto jo ongelmassa. :) Eli lippaan pohjassa on ruuvi joka täytyy kiristää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2008 5:15 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 9:01 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Tampere
Moro, mulla on ongelma luistin vaihdon kanssa.Oon onnistunut saamaan kaikki osat irti luistista lukuunottamatta kaasukoneistoa. Oon ymmärtänyt että luistia pitäisi "venyttää" sivuille, jotta koneiston saa irti. Onko tähän muuta konstia, koska muoviluisti ei tunnu hirveitä kestävän? koneisto on myös aika tiukassa koska tämä on ensimmäinen kerta, kun teen tällaista aseelleni.

Sitten on toinenkin juttu. Jotta sen kaasukoneiston saa metalliluistiin, pitääkö sitä metalliluistiakin venyttää jotenkin? Toivoisin että joku voisi kertoa omasta luistin vaihdostaan. en löytänyt netistä oikein mitään tähän viittaavaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Su Kesä 29, 2008 8:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 11:45 am
Viestit: 21
Rohkeasti vaan venytät sitä muovista, kyllä se sieltä irti tulee kuhan on otettu takatähtäinkin irti.
WGC:n sivuilla on kerrottu miten guarderin metalliluistiin saadaan kaasukoneisto kiinni. Eli leikataan koneistosta yksi osa pois. http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.ph ... or%20Marui


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: To Heinä 03, 2008 10:48 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 9:01 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Tampere
Joo, kiitosta vaan vastauksesta, irtoshan se. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Pe Heinä 04, 2008 7:02 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Joissakin luisteissa ei ole koneistettuna valmista syvennystä blow back koneiston asennusta varten. Silloin joutuu yllä mainitun linkin tavoin tekemään peruuttamattoman muutoksen blow back koneiston runkoon.

Itse en jälleenmyyntiarvoa ajatellen tällaista modausta tekisi.
Ostaisin jonkun muun after market toimittajan metalliluistin, jossa koneistus on tehty asennusta ajatellen oikein.
Tai, koneistaisin uuteen metalliluistiin sen kohdan, jottei blow back koneistoon tarvitse tehdä mitään.

Jos kuulia menee piippuun X määrä ennen kuin ampuu ne pihalle, niin vika yleensä viittaa hoppiin, joka on asennuksessa mennyt väärin. Kts trk piipun asennus. Purkaa ja kokoa uudelleen. Muitakin liittyviä vikoja tietysti on.
Liian vähäinen blow back on yleensä lataus-suuttimen riittämätön toiminta. Eräässä ex-Capassani tämä POM lataus-suutin oli koneistoon liian tiukka ja joutui itse blow back koneiston runkoa sisäpuolelta kiillottamaan oikeista kohdista.
Iskurin jousi ja korkeavirtausventtiili ovat kanssa yksi tekijä metalliluistin kanssa. Päädyin toisessa Capa projektissa tekemään metalliluistiin tasojyrsimen kanssa lisää kevennystä. Sain kevennyksellä metalliluistin jopa OEM muoviluistia kevyemmäksi. Kuitenkin metalliluisti jäi kestäväksi.
Ainut miinus oli kevyempi rekyyli. Noh, ipsi ase oli kyseessä. Tarkkuus tärkein.

Käytä aina pitkäaikaisvarastoinnissa pientä määrää kaasua lippaassa. Ennen kuin täytät lippaan, laita syöttöventtiilin kautta reilusti silikonia kaasukammioon. Saat huoltovapaan lippaan ensi pelikautta ajatellen.
Se iso ruuvi lippaan pohjassa on kiristettävä aika ajoin, koska lippaan pohjan tiivistyskumi painuu kasaan ns kuivuessaan. Parasta olisi aina kerran kaudessa purkaa koko lipas ja uittaa puhtaassa silikonissa kaikki tiivisteet, että ne turpoavat oikeisiin mittoihin ja saat varmasti tiiviin lippaan kasauksen jälkeen.
Lithium rasva pienissä määrissä tiivisteissä on erittäin hyvää, koska sen kemiallinen koostumus on sellainen, että se myös turvottaa tiivistettä. Vrt autoteollisuus ja autojen jarrusatulat tms.

Nämä ovat minun omia hyväksi havaittuja tapoja pitkittää varaosien ostoa ja pitää asetta hyvänä, vaikka olisi täysipäiväinen peliase.
Kuulen itse muiden pelaajien oppimia tapoja huoltaa ja ylläpitää Capojaan ja muita GBB aseita.

-Hessu aka Puuma-
ESTEen poikia Espoosta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ma Touko 11, 2009 4:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 13, 2005 8:09 am
Viestit: 225
Paikkakunta: Kangasniemi
Asiahan ei koske mallia 5.1 vaan 4.3 jossa ei liipaisin mene pohjaan. Eli ase on kokoajan vireessä, vasara takana ja liipaisinta ei saa pohjaan voimankaan kanssa. Mikä siis neuvoksi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: To Syys 03, 2009 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 8:28 pm
Viestit: 4
Uskoisin, että joku täällä osaa neuvoa minua. Vaihdoin eilen omaan Capaan PDI:n männänpään ja ase pelittää mainiosti lukuunottamatta, että lataussuutin jää välillä kauhean "pitkälle". :? Se siis näkyy hylsyportista hyvin. Mistä tämä mahtaa johtua?

Edit: Ei näimmä osaakkaan, tai viitsi/jaksa. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Su Huhti 18, 2010 4:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Nyt olisi neuvot arvokkaita.

Liipasin lopetti toimintansa ja avasin kahvan. Peltilevyä olen joka suuntaan väännellyt käännellyt ja vihdoin sain liipasimen jotenkin toimimaan. Kuitenkin aika huonosti. Mihinkä ja missä asennossa ne 3 lirvaketta pitäisi mennä?

Ja kerran jo sain toimimaan kunnolla, mutta sitten ei enää tulekkaan kaasua koneistolle asti. Mistähän tämä ongelma voisi johtua?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ma Huhti 19, 2010 10:29 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
PDI:n männänpäissä on todella tiukka sovite suuttimeen. Notkea silikoniöljy saa ne toimimaan paremmin, mutta suutin voi siltikin välillä jäädä vähän etuasentoon. Tästä ei ole käytännössä mitään haittaa.

Lehtijousen "sormet" asetellaan niin, että vasen työntää kahvavarmistinta ulospäin, keskimmäinen työntää virekynnen alapäätä eteenpäin ja oikea sormi painaa disconnectoria yläviistoon, ja disconnectorin välityksellä liipaisimen aisaa eteenpäin. Keskimmäisessä pitää olla tarpeeksi jännitettä, jotta iskuri jää vireeseen. Kummoisia se ei vaadi. Oikean sormen voimaksi riittää se, että disconnectori nousee luotettavasti ylös. Koko homman toimivuuden toteamista ja vikojen etsimistä helpottaa huomattavasti, kun kokoaa aseen ilman kahvavarmistinta. Näin koneiston toimintaa pääsee seuraamaan ilman Teräsmiehen kykyjä.

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ma Huhti 19, 2010 2:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Liipasin toimii, virittyy ja vastaavaa. MUTTA! Nyt ei tule kaasua lippaasta koneistolle asti. Lipaskin rupesi vuotamaan juuri kun roplasin. Kyllä nyt iskee vastaan. Se namiska joka työntää lippaan avausventtiiliä ei liiku virityksen aikana hirveästi. Onko se nyt hana vai mikä? Pitäisikö sen olla jollain jousella kiinni vai mitenkä sen pitäisi toimia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ti Huhti 20, 2010 8:38 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Hana on vain vasaralle toinen nimi. Lippaan avausventtiiliä työntävä palikka on firing pin, suomeksi iskuri. Normaalisti siinä on pieni palautinjousi, joka vetää sen pois lipaskuilusta. Tätä varten vasara pitää virittää ja lisäksi painetaan koneiston päällä vasemmalla olevaa namiskaa (firing pin lock). Nyt iskurin pitäisi naksahtaa taka-asentoonsa.

Ampuessa idea on se, että vasara lyö iskurin välityksellä venttiilin auki. Luistin liikkuessa taaksepäin vasara virittyy, mutta iskuri pitää edelleen venttiiliä auki. Vasta kun luisti on peräytynyt riittävästi, se painaa tuota vasemmanpuoleista nappia vapauttaen iskurin. Kirjoittelin aiheesta jutun tänne, erityisesti noiden kuvien pitäisi selventää asiaa. Kuvattavana oli Marui P226:n koneisto, mutta periaate on sama.

-Sale


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ti Huhti 20, 2010 1:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Eli siis minun pitäisi palautusjousi sille rakentaa jotenkin? Koska se ei liiku mihinkään suuntaan oli vireessä tai ei ollut vireessä. Menee sormi suuhun kun on ensimmäinen kaasu vehje


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Ke Huhti 21, 2010 8:20 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 13, 2009 6:35 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Sauli L-M
Siis vasaran pitää olla vireessä, minkä jälkeen painetaan laukaisukoneiston yläpäästä vasemmalla puolella törröttävää nappia alas. Pitäisi venttiiliä painavan osan naksahtaa taka-asentoonsa.

Voi olla, että se jousi on vain hypännyt paikaltaan. Avaamalla se selviää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: To Touko 06, 2010 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Avaamallahan se selvisikin. Jousi oli pompannut pois paikaltaan. Jeejee! Nyt taas toimii.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui HI-CAPA 5.1
ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 6:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 03, 2008 9:39 am
Viestit: 5
Olen ostamassa itsekin Hi-capan. Samalla aion tilata kaasua, joten kysymys kuuluukin, että mitä kaasua kannattaisi hankkia? Jos hankin jotain HFC 134a kaasua, niin miten kylmässä tuolla vielä pelaa mielekkäästi tällä aseella?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 147 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com